vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Jag har Fredrik R på band (kommentar bilderberg)

See User information
Enna gubbfett Maggot!
Grymmo grymmo.

Posted on: 2006/8/20 14:49
Mitt svar på Bodströmsamhället:
Bli kriminell nu! snart kan det vara försent.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Anti: Jaa, vilket enormt bra initiativ!

Maggot, vi måste skapa ett wallraff-pris för speciella vaken-insatser. Det är så enormt belönande att höra dig gå loss.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
wallraff-pris ?
vet inte vad som menas med det
men ja hoppas det betyder en låda öl

och visst borde ja få det

See User information
Lyssnade precis på ditt mästerverk Maggot, bra jobbat! Blir asglad

Posted on: 2006/8/20 16:27
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com

See User information
Maggot är ju slående lik Alex Jones!

Posted on: 2006/8/20 18:13
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Måste bara förtydliga några saker

som ni hör säger polisen till mig

(ang att de tar tag i mig)

"det är av säkerhet vi ser en kille som rör sig ganska målmedvetet fram mot honom"

och sedan hör man jag säga
"jag blev ju bortplockad från kön"

= alltså jag var inte den som var mest "målmedveten" eftersom ja inte ens var först i kön.
snarare tvärtom.

fast däremot så var ja först mellan talet och frågorna då stälde ja frågorna direkt efter han gick ner från scenen.

(frågorna hölls kanske 30meter ifrån scenen)

och vadå säkerhet jag håller en bandspelare i handen.
ska ja slå han i huvudet med den eller?
(de har känt i min påse innan de säger det dessutom)

sedan att den ena polisen känner till bilderberg är nog för att han var där och vaktade år 2001 (han kunde ju inte namnet på det så ja antar det är därför)

masken

See User information
REINFELDT DÖLJER LJUSSKYGG VERKSAMHET

Av Henrik Pihlström http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=626
I fredags höll moderaternas partiledare Fredrik Reinfeldt ett torgmöte i Göteborg inför potentiella väljare. De församlade medborgarna gavs tillfälle att ställa frågor och komma i samspråk med moderatledaren. Men istället händer något oförutsett.

En ung man tar tillfället att göra bruk av denna proklamerade invit för öppenhet, samtal och diskussion. Efter Reinfeldts tal vänder han sig till Reinfeldt med en rak och enkel fråga om varför Fredrik Reinfeldt deltog på Bilderberggruppens möte i år. Reinfeldt ger honom en kolsvart blick som tydligt säger att ämnet inte är välkommet. Frågan passade tydligen inte in i vad som Reinfeldt förväntade sig av torgmötet. Istället för att ge något svar kontrar moderatledaren nonchalant med att hänvisa mannen att anmäla sig hos en annan partikollega och klargöra vem han är och varifrån han kommer.

Mannen följer villigt Reinfeldts instruktioner. Han förklarar för partikollegan att han heter David och är där i egenskap av förstagångsväljare och välkomnas att ställa sin fråga. Mannen ställer sig i kön för att åter fråga Reinfeldt om Bilderberggruppen. Just när det blir hans tur börjar moderatledaren skriva autografer till småbarn i 8-årsåldern. Reinfeldt avlägsnar sig utan att ge den unge mannen chans att ställa någon fråga.

Den unge mannen följer därför efter Reinfeldt för att komma i meningsbyte. Detta blir för mycket för moderatledaren som verkar känna obehag över att situationen kan övergå i ett läge där han inte behärskar vad som sägs och där han själv i spontaniteten skulle kunna säga något eller att tala om något han egentligen inte vill. Reinfeldt vågar visst inte hamna i samtal som berör frågor som ligger utanför valrörelsens förutsägbara mekaniska försäljningstricks och de manipulerade medborgarnas tillrättalagda världsuppfattning.

Det var från Reinfeldts sida svårt att klandra den unga mannen för något ont uppsåt då hans fråga var både rak och ärlig. Att angripa den unge mannens person ”i egenskap av förstagångsväljare” för att undvika att svara på mannens fråga var likaså inget tilltalande alternativ för Reinfeldt. Ställd inför denna svåra orientering väljer Reinfeldt en annan väg ur labyrinten. Polisen på torget ingriper för att lösa ”problemet”.

Så får den unge mannen slutligen svar på sin fråga som han ställde till moderatledaren? Inte i form av någon uttalad kommentar från moderatledaren utan på ett mer handgripligt språk – han förvisas från platsen av de hotfulla polismännen.

Den unga mannen beskriver händelseförloppet:

”Plötsligt kände jag att någon drog i min påse, det var polisen. Jag pratade med dem i cirka tio minuter och frågade om jag kunde få gå fram och ställa en simpel fråga.

De [polisen] sade slutligen: ’Nej, Fredrik vill inte ha något med dig att göra’."

Slutet gott för Reinfeldt?
Ingen etablerad media har hittills uppmärksammat den unga mannens berättelse. Det är som att händelsen med moderatledaren och den unga mannen på torget i Göteborg har blivit en icke-händelse. Varför skulle en styrd massmedia vilja föra ”debatten” under valrörelsen åt ett håll där medborgarna börjar tänka själva och ställa sig frågor som ligger utanför ramarna? Det är nog enklare att tysta ner saken helt enkelt.

Vi på Nationellt Motstånd är en växande informationskanal som utmanar den politiskt korrekta och politiskt styrda massmedias tidigare monopol på att beskriva (och godtyckligt förvränga) den verklighet vi lever i. Det är därför vår förhoppning att genom detta lilla ”scoop” kunna nå er som tidigare inte känt till oss för att synliggöra hur rädda våra riksdagspolitiker är inför vad den enskilde medborgaren kan tänkas säga vid ett icke önskvärt tillfälle.

Har vi hittat på historien för att detta skulle gynna våra egna syften kanske någon frågar sig. Har vi ”friserat historien”? Ack nej. Händelsen på torget är nämligen dokumenterad med ljudinspelning. Vi har lyckats få ta del av ljudfilerna och sprider dessa gärna till er kära medborgare. Och vi hoppas med detta att förtroendet för politiker och massmedia sjunker och att ni förstår vilka färglösa, arroganta figurer det är som vi förväntas lyssna på och bedragas av.

Kortfattat om Reinfeldts inblandning i Bilderberggruppen
Fredrik Reinfeldt deltog detta år på ett möte arrangerat av en grupp som kallas Bilderbergruppen. Varje år möts framträdande politiker, samhällsföreträdare och näringslivstoppar från hela världen för att delta i gemensamma samtal – helt utan att någon massmedia tillåts närvara. Traditionen av att bjuda in ledare och inflytelserika personer till dessa möten går tillbaka till år 1954 då det första mötet ägde rum på hotell Bilderberg i Oosterbeek, Nederländerna.

Med få undantag väljer etablerad media att inte ge Bilderberggruppens möte uppmärksamhet. En orsak är förstås att deras egna tidningsägare och chefredaktörer brukar vara inbjudna och ofta deltar på mötena. Därav följer att de rättar sig efter mötesordningen, att inte sprida vidare vem som har sagt vad och att inte göra mötena till en angelägenhet för andra människor utanför de stängda dörrarna. Mötena försvaras med argument som att det skulle vara bra att världens ledare kan tala med varandra ostört. Bilderberggruppen klargör att alla deltagare som är på plats inte deltar i sin officiella person utan enbart som privatpersoner.

Dock är samtalen i allra högsta grad något som berör nutiden med avseende på politik, ekonomi och världens utveckling. Ett enkelt förhållande gör det alltid högaktuellt att ifrågasätta de inbjudnas deltagande: även fast deltagarna är ”privatpersoner” på själva Bilderbergmötet är de minst lika mycket officiella personer som tidigare när de kliver ut från mötet. Därför är det fullt berättigat att konfrontera samtliga som deltar på mötena med den enkla frågan ”Varför?”.

Många kända makthavare från Sverige har deltagit på Bilderberggruppens möten under åren. Några av dessa är Leif Pagrotsky, Percy Barnevik, Hans Bergström, Carl Bildt, Olof Palme, Torbjörn Fälldin, Björn Lundvall, Mona Sahlin och Herbert Tingsten.

Ladda ner ljudfilerna från mötet:

Del 1: Första kontakten med Fredrik Reinfeldt.
Del 2: Polisen: ’Nej, Fredrik vill inte ha något med dig att göra.’

Relaterad artikel: ”Hundra makthavare på topphemligt möte.”

Mer information om torgmötet kommer även upp på www.vaken.se

Posted on: 2006/8/21 9:52

Anonym
Hej!

Det vore intressant att veta vem som väljer vilka som blir "inbjudna" till mötet. Jag antar att dom som bestämmer det har viss kontroll över Bilderbergmötet.. Bra jobbat maggot..

/ fr3D

See User information
Kul initiativ, mer sånt!

Det var säkert bra för situationen att du agerade förstagångsväljare inför en grupp människor. Det blir lite pinsamt för honom i det att dom försöker locka just förstagångsväljare och unga till politiken.

Men det hade troligtvis gått bättre om man utgett sig för att vara en professionell journalist. Det är inte så svårt.

Skillnaden är ofta att en professionell journalist inte ursäktar sig!

-Hej jag kommer från "magazin vaken", kan du redogöra för vilka frågor som togs upp på årets Bilderberskonferens?

-Hur ser du på att en oppositionspolitiker låter sig bjudas in till internationella politiska lobbyister inför ett valår?

-Vilka intressen fanns det för Svensk inrikes och utrikes politik inom Bilderbergsgruppen?

- Var det någon speciell intressegrupp som bjudit in dig? Bank, Industri, politisk partirepresentant?

Har man dessutom en videokamera med sig blir det svårare för dom att avfärda en.

Om dom frågar var man kommer ifrån upprepar man bara "magazin vaken" och ställer nästa fråga.

Hänvisar dom en till en presstalesman eller liknande ställer man bara frågan en gång till men formulerar om den:

- Finns det någon anledning för svenska politiker att undvika frågan om Bilderbergkonferensen, eller liknande.

M.a.o. inte låta sig styras.

När du säger att du mailat honom flera gånger avslöjar man ofta att man är en (i deras ögon) rättshaverist. Men du kan inte skicka SÄK el Säpos personskyddsvakter på en Journalist.

Man behöver inte ha ett pressleg för att vara Journalist.

Posted on: 2006/8/21 11:12

Anonym
Maggot får ***** fem stjärnor av mig!

Om inte annat lär Fredde fått en tankeställare.

Maggot är nu för övrigt välkommen i gänget bland alla oss som återfinns i SÄPO-registret om du inte redan är där sedan tidigare förstås...

Anonym
första sidan på patriot.nu alltså

okej det är ju kul att det sprids dock har ja inget med sidan att göra.
(patriot.nu)

ja visste inte ens om att denna sida fanns.

MVH Masken

See User information
Bra jobbat maggot. Det händer saker och jag hoppas detta eskalerar så att denna typ av frågor kommer upp till ytan.

Magazinet Vaken var en bra idé men varför inte ta det ett steg närmare sanningen, Forumet För Sveriges Uppvaknande (FFSU)

Idéen tog jag från det omtvistade Forum För Levande Historia som många kanske har uppmärksammat, www.levandehistoria.se.

Posted on: 2006/8/21 15:36
- -

Anonym
hade ja fått göra om det hade ja gjort om en massa saker.

(men det får vi ta nästa gång)

men han lär bli förvånad när en 21åring ställer en fråga till honom om bilderbergsgruppen.

en rolig grej ja hade tänkt göra var att fråga

"vad har du för handikapp"

hade då velat ha svaret "va menar du?"

då skulle svara
"ja ni brukar ju spela golf i bilderberg vem vann på vilken plats kom David Rockefeller?"

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
En bra aktion av Maggot. Det är modigt gjort och vi behöver mer sådant. Schysst initiativ av dig också Anti. Lite mer text och citat om Bilderberggruppen skulle piffa upp det hela.

Jag skulle jätte GÄRNA göra sånt, fast jag är bara LITE ovan med svenska språket, det gör mig...errr.. medvetna eller jag tycker att det skulle vara bra med ett möte om hur man konfrontera och ställa frågor...

Oh hur man nålla sig till argumentet och errr...

Jag menar en gång var jag på en fest och plotsligt var den där Folkpartiet Lejonborg där, och jag var "off guard" och det enda jag gjörde var att berättar att "den DÄR mannen" är bara ut efter kontroll och har en karrier baserade agenda osv med andra på festen.

Jag kände mig dum i huvud, fast jag VAR drunk och han med senare ville han berätta hur HANS partiet var lika Liberal Partiet i mitt land. He was just this guy you know.. utan liv vakter etc..

VIll ut och festa... och var någon sorts ..errr antingen SKURK eller ett offer...

I alla fall... tänk om man hade frågorna man kunde öva med, shit märkte att valstugerna börja växer upp som svamp... undrar hur mycket de stackarna vet om deras LEDARE och Bilderbergers...

Hamburger...Bilderberger....

Posted on: 2006/8/21 16:10

See User information
Har nu pratat med Aftonbladet:
De hade redan fått nys om nyheten, och tittade på frågan as we speak!

DN:
De kände inte till nyheten och bad mig skicka in artikeln + ljudklipp

Expressen:
Pratade med en reporter som var intresserad, har nu skickat in artikeln + ljudklipp

SVD:
Har mailat de artikeln + ljudklipp!

Nu får vi bara hålla tummarna och hoppas att media nappar på detta!

Posted on: 2006/8/21 16:17

newworldsheep.com

Anonym
Hehehe...det var fett maggot (Kronblom),...skönt att du inte ligger på kökssoffan jämt , utan är en liten böld i röven,..eller rättare sagt en mask i röven på svinet och hycklaren Reinfeldt.

Hur var pratstunden med "farbror blå" då? Vad var det för påse de krafsade efter,...var det den vanliga (systembolagets)...??

Ha det gött...

Peace - Psilo

Anonym
hahaha psilo
antagligen var det väl bolagets eller så var det väl ica kvantum

det var bara en bok i påsen inget mer.
inget gin inga öl inga vapen.

jo polisen var väl inte direkt hotfull men kanske inte så sympatiska heller precis

de var nog lite småprovocativa ja har faktiskt inte tänkt på det

poliser är väl oftast vanliga arbetarknegare de vet ju inte vad det är skyddar.

See User information
one man....one desire....

Maggot...snubben som fick hela alliansen på fall : )

hade det kunnat vara...

synd bara att det hela kommer sluta med en mix av orden:

knäpp
konspiration
da'vinchi koden
månlandning
aliens

Posted on: 2006/8/21 17:49

Anonym
Om detta skulle ge genomslag kanske "Trötte Göran " får sitta kvar och det kanske han inte har räknat med. Han vill nog hem till " Herrgårn ".

Va fan röstar vi på ?

See User information
jag röstar då inte på nått av partierna då demokrati uppenbarligen inte fungerar år 2006...

Posted on: 2006/8/21 17:56

Anonym
Skulle vara intressant om något parti som inte sitter i Riksdagen nappar på denna Nyhet !

See User information
mjoo något mindre parti hade kanske kunnat få stor genomslagskraft om de hade lyckats...synd bara att vi vet vem som styr media, reklam etc. etc. etc.

Posted on: 2006/8/21 18:03

See User information
Tänkte bara skriva att Moderaterna har mer lik i garderoben än Bilderberg group.

Jag såg på TV4 i våras och såg ett inslag om sällskapet Tornet som finasierar moderaterna men en hemlig summa pengar.

När jag surfar runt lite så hitta jag det här:

TV4: (text och film)
http://www.tv4.se/nyheter/val06/456028.html

SVD om M's hemligheter
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_12857995.asp

hoppas det kan ge lite mer ljus över frågan.

/Jim

Posted on: 2006/8/21 18:16

See User information
Nice, intressant läsning. Kände inte till "Tornet" tidigare... Välkommen förresten!

Quote:

djungeljim wrote:
Tänkte bara skriva att Moderaterna har mer lik i garderoben än Bilderberg group.

Jag såg på TV4 i våras och såg ett inslag om sällskapet Tornet som finasierar moderaterna men en hemlig summa pengar.

När jag surfar runt lite så hitta jag det här:

TV4: (text och film)
http://www.tv4.se/nyheter/val06/456028.html

SVD om M's hemligheter
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_12857995.asp

hoppas det kan ge lite mer ljus över frågan.

/Jim

Posted on: 2006/8/21 18:23

newworldsheep.com

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper