vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Material från månen
För er som undrar hur man vet att materialet är från månen så finns det i materialet från månen glaskristaller i en form som inte alls finns i material på jorden. Erosionen på jorden förstör denna typ av kristaller.

För att göra det ytterligare tydligare. Om en meteor träffar månen ligger material från det nedslaget där i årmiljoner. På jorden försvinner detta snabbt p.g.a. erosionen.

Det är alltså att erosion finns på jorden och inte på månen som man kan skilja på material som kommer från jorden och det som kommer från månen.

Detta syns mycket tydligt om man tittar på materialet i mikroskop. Skillnaderna blir då så stora att det inte är någon tveksamhet var det kommer ifrån.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Material från månen

See User information
Imponerande. Det verkar vara förstahandsuppgifter. Det låter nästan som om du jobbade på NASA.

Men jag undrar. Har Ni hittat de borttappade filmerna från Månlandningen 19969 än? Det var ju förargligt att de bara försvann på det där viset, eller hur?

Posted on: 2006/8/28 17:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nej jag jobbar inte på NASA även om jag har ett teleskop och är intresserad av universum.

När det gäller de borttappade filmerna så får vi väl se om de hittas igen. Tyvärr så är det ändå inte säkert att de är spelbara för tyvärr förstörs videoband sakta men säkert. Detta måste poängteras i detta forum att det inte är ovanligt att grejer försvinner. Ibland tar de decennier innan de hittas igen. T.ex. hittade man originalmanuskript 1967 av Joseph Smith som under första delen av 1800-talet grundade mormonkyrkan som man tidigare trodde hade förstörts i en brand. Jag är inte mormon i fall någon undrar utan detta fynd gav ett ganska stort eko när det hittades.

Däremot är de INTE förstahandsuppgifter detta om månmaterialet utan detta har varit känt bland forskare ända sen Apollo månfärderna kom tillbaka med det första materialet.

Jag ska vara ännu mer tydlig så inte det blir några missuppfattningar jag måste svara på.

De månmaterial som man tagit ned till jorden innehåller kristaller från meteornedslag som de sedan tar årmiljoner att bildas och kristallerna blir alltså inbäddade i materialet.

På jorden kan detta material inte bildas då erosionen omöjliggör detta.

See User information
om man bara vill å har lite pengar borde de väll gå att göra dessa kristaler i ett labriatorium? Å om man inte kan åka till månen å dubbel kolla att dom vi har här verkligen är äkta, hur vet man då att dom inte e falska?

Apropå filmerna är ju dom ett "vikigt" steg i menklighetens historia, eller vad man ska kalla det, och nått som inte borde kunna "försvinna"... NASA har väll ganska bra bevakning på sinna arkiv skulle ja tro så det kan knappast va nån som råkade låna hem den och sen "glömde" lämna tillbaks den

Posted on: 2006/8/31 22:02

See User information
Zink!
Hur skilljer man månmateria från spacejunk som meteoriter och liknande som regnar ner över jorden varje år om man bortser från den brännda ytan?

Fråga 2: Jag träffade en gång en tysk konstnär på en nollbudgetfilmfestival som blandade zinkpasta och någon annan hushållsprodukt och fick en fluorescerande kräm.

Vet du vad det kan vara!?

Posted on: 2006/9/1 6:08

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Imponerande. Det verkar vara förstahandsuppgifter. Det låter nästan som om du jobbade på NASA.

Men jag undrar. Har Ni hittat de borttappade filmerna från Månlandningen 19969 än? Det var ju förargligt att de bara försvann på det där viset, eller hur?

zink, har du inte lärt dig än !?! Nämn ingenting, framför allt inte fakta, som kan störa konspirationsteoretikernas religon om att ALLT är en bluff !

Läste även ditt inlägg där du funderade om Thermates slaggprodukter och teologen Steven Jones "analys".
Har egentligen ingen åsikt om din teori (var 15 år sedan jag kikade på kemiska reaktioner), men det är ett lysande bevis på hur man blir bemött på Vaken.se.
Helt plötsligt angriper man HUR du kan veta detta, vad har du för utbildning etc ?
Saknar med relevant kunskap i ämnet försöker man angripa på allt annat, en riktigt låg och usel "debatteknik".

En sak kan jag dock hålla, som någon skrev på forumet; sluta att diskutera detaljer om 911.
Majoriteten av konspirationsteoretikerna här på vaken.se saknar tillräcklig kunskap inom fysik, kemi, matte m.m för att kunna göra ett trovärdigt intryck.

Ändå kan man alltid verifiera att de officiella rapporterna är fel och allt från "www.911tillfälligheter.com" alltid stämmer, underbart

"Ryggdunkningskalaset" över Judy Wood visade detta med all tydlighet.

Posted on: 2006/9/1 7:27
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Verkligen, var någonstans på vaken står det att ALLT är en bluff?

Posted on: 2006/9/1 7:51
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Själv tycker jag att frågan: "hur kan du veta det och vilken utbildning har du" är tämligen relevant.

Jag erkänner mig skylldig när du säger att vakens debattörer saknar relevant utbildning och kunskap i fysik, kemi, mm. Det gör att jag måste ställa mig kritisk till alla som påstår att dom kan bevisa något med hjälp av kemiska, fysiska eller matematiska påståenden.

Det är lite som om jag skulle bevisa något med algebra för en människa som inte kan algebra. Då har jag egentligen inte bevisat något.

Kanske saknar ni förmågan att uttrycka er pedagogiskt och förståeligt. Ett vanligt handikapp bland förståsigpåare av er kaliber.

Ta ex.vis Zinks påstående att om man inte hittat spår av Barium kan man inte påstå att man hittat spår av Thermite. Jag vet inte vad som händer med Barium när det vaporerar i kontakt med luft eller andra kemiska produkter. Kanske omvandlas det till andra ämnen eller försvinner helt och blandas inte in i den aluminium smältan som sulphur tydligen gjort.

Att hävda att man vet det förpliktigar kanske ett svar på frågan: hur vet du det vad är din utbildning var jobbar du.

Sen vill jag gärna ha svar på hur man skilljer på space junk och månsten.

Posted on: 2006/9/1 8:08

Anonym
Verkligen.

Han sitter ute på en Öde Ö och Fantiserar.

See User information
Quote:

verkligen wrote:
zink, har du inte lärt dig än !?! Nämn ingenting, framför allt inte fakta, som kan störa konspirationsteoretikernas religon om att ALLT är en bluff !

Läste även ditt inlägg där du funderade om Thermates slaggprodukter och teologen Steven Jones "analys".
Har egentligen ingen åsikt om din teori (var 15 år sedan jag kikade på kemiska reaktioner), men det är ett lysande bevis på hur man blir bemött på Vaken.se.
Helt plötsligt angriper man HUR du kan veta detta, vad har du för utbildning etc ?
Saknar med relevant kunskap i ämnet försöker man angripa på allt annat, en riktigt låg och usel "debatteknik".

En sak kan jag dock hålla, som någon skrev på forumet; sluta att diskutera detaljer om 911.
Majoriteten av konspirationsteoretikerna här på vaken.se saknar tillräcklig kunskap inom fysik, kemi, matte m.m för att kunna göra ett trovärdigt intryck.

Ändå kan man alltid verifiera att de officiella rapporterna är fel och allt från "www.911tillfälligheter.com" alltid stämmer, underbart

Nej jag o många andra har inga direkta kunskaper i fysik, kemi osv. MEN när vi hänvisar till saker så (gör jag iaf) hänvisar vi till andra experter inom området som förklarar hur det är... och om man sen tror på de "officiella" experterna eller "konspirations" experterna är upp till var och en och hur bra experterna förklarar sakerna... och jag liksom många andra tvivlar på många saker i den officiella förklaringen (DOCK jag räknar inte Alex Jones eller liknande som expert, dom är bara repotrar som rappoterar och snokar... jag snackar om fysiker osv. innan ni säger annat :p)

Posted on: 2006/9/1 12:36
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Quote:
En sak kan jag dock hålla, som någon skrev på forumet; sluta att diskutera detaljer om 911. Majoriteten av konspirationsteoretikerna här på vaken.se saknar tillräcklig kunskap inom fysik, kemi, matte m.m för att kunna göra ett trovärdigt intryck.

Har du något syfte här på vaken.se som inte handlar om nedvärdering, hån, förlöjligande och utbasuneringar av dina subjektiva åsikter som ofta har en negativ underton?

Har du något positivt syfte, något du vill skapa, eller förändra så vaken.se blir en plats som du även sympatiserar med?

Vill du träffas IRL och diskutera 911 i Stockholm i helgen?
(Fullt allvarlig fråga)

Det är i detaljerna kring 911 som sanningsrörelsen kommer frammana de bästa bevisen. Vad försöker du egentligen uppnå med ditt inlägg?

Anonym
"Apollo moon rocks are peppered with tiny craters from meteoroid impacts," explains McKay. This could only happen to rocks from a planet with little or no atmosphere... like the Moon.

....

Just as meteoroids constantly bombard the Moon so do cosmic rays, and they leave their fingerprints on Moon rocks, too. "There are isotopes in Moon rocks, isotopes we don't normally find on Earth, that were created by nuclear reactions with the highest-energy cosmic rays," says McKay. Earth is spared from such radiation by our protective atmosphere and magnetosphere.

Even if scientists wanted to make something like a Moon rock by, say, bombarding an Earth rock with high energy atomic nuclei, they couldn't. Earth's most powerful particle accelerators can't energize particles to match the most potent cosmic rays, which are themselves accelerated in supernova blastwaves and in the violent cores of galaxies.

Indeed, says McKay, faking a Moon rock well enough to hoodwink an international army of scientists might be more difficult than the Manhattan Project. "It would be easier to just go to the Moon and get one," he quipped.

http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast23feb_2.htm

Anonym
Quote:

Mini wrote:
om man bara vill å har lite pengar borde de väll gå att göra dessa kristaler i ett labriatorium? Å om man inte kan åka till månen å dubbel kolla att dom vi har här verkligen är äkta, hur vet man då att dom inte e falska?

Det påståendet kom som ett brev på posten.

Jag vill att alla ni som kommer med sådana idéer gör något själva för att kolla om idén är genomförbar.

Ni använder alldeles för mycket övermänniskoargument. I era teorier kan plötsligt människor i hemliga labb och även i andra sammanhang göra något ingen har kunnat hitintills i världshistorien.

Quote:

Apropå filmerna är ju dom ett "vikigt" steg i menklighetens historia, eller vad man ska kalla det, och nått som inte borde kunna "försvinna"... NASA har väll ganska bra bevakning på sinna arkiv skulle ja tro så det kan knappast va nån som råkade låna hem den och sen "glömde" lämna tillbaks den

Och om du tappar bort något ska vi misstänka att konspirationsteorierna är det något skumt med.

Anonym
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

bennybear wrote:

Menar du att de som antingen inte gick igenom grundskolan eller sov igenom den eller aldrig fattade vad den lärde ut ska få leva vidare i sin okunnighet?

See User information
nej, han menar att precis allting som sker i samhället och världen går att förklara så enkelt med den s.k. "konspiratoriska" synen på 911. å andra sidan är det väldigt svårt för den officiella sidan att förklara överhuvudtaget något. miljontals amerikaner undrar vad USA egentligen gör i Irak?

terroristerna ville ta ifrån oss vår frihet och i kriget mot terrorismen har precis detta börjar ske. samkörda register. fartkameror. polititker som vill inskränka på tryckfriheten, massmedia hetsar och använder ordet terror i helt ovidkommande sammanhang. terrorgässen är en favorit vi minns. fejkade terrorvarningar och fingeravtryck på flyget. övergången från kontanter till ett elektroniskt pengasystem där varje köp registreras. Bodström gör razzia mot pirate bay på uppdrag av USA och DNA tas på deras advokat. vägtullar i sthlm som registrerar din nummerplåt. det börjar verkligen påminna om nazi-tyskland. en regering med för stor makt är aldrig bra. oavsett hur god den än må vara. det är detta som är den svåra lockelsen för de som bestämmer, och Bodström känner sig mest manad av allihopa. hoppas verkligen att inte han känner till the big picture. det vore läskigt.

vad förväntar du dig för rövslickande position i det nya riket. the New world Order?

Posted on: 2006/9/1 23:46

Anonym
Quote:

Atlanuchi wrote:
nej, han menar att precis allting som sker i samhället och världen går att förklara så enkelt med den s.k. "konspiratoriska" synen på 911. å andra sidan är det väldigt svårt för den officiella sidan att förklara överhuvudtaget något. miljontals amerikaner undrar vad USA egentligen gör i Irak?

terroristerna ville ta ifrån oss vår frihet och i kriget mot terrorismen har precis detta börjar ske. samkörda register. fartkameror. polititker som vill inskränka på tryckfriheten, massmedia hetsar och använder ordet terror i helt ovidkommande sammanhang. terrorgässen är en favorit vi minns. fejkade terrorvarningar och fingeravtryck på flyget. övergången från kontanter till ett elektroniskt pengasystem där varje köp registreras. Bodström gör razzia mot pirate bay på uppdrag av USA och DNA tas på deras advokat. vägtullar i sthlm som registrerar din nummerplåt. det börjar verkligen påminna om nazi-tyskland. en regering med för stor makt är aldrig bra. oavsett hur god den än må vara. det är detta som är den svåra lockelsen för de som bestämmer, och Bodström känner sig mest manad av allihopa. hoppas verkligen att inte han känner till the big picture. det vore läskigt.

Du bakar ihop en massa företeelser i samhället till en enda soppa trots de har olika mål och orsaker.

Jag tar bara några i listan.

USA är Irak främst för att säkra oljeleveranserna och enligt Bush första idé även att göra Irak demokratisk bland odemokratiska arabländerna. De enda två länder som haft någorlunda fria val är ockuperade länder, Irak och Palestina.

Fartkameror är till för att öka trafiksäkerheten. Set du bara på att kameran registrerar?

Quote:

övergången från kontanter till ett elektroniskt pengasystem där varje köp registreras.

Så har det varit från bokföringens begynnelse för innan elektroniska pengasystem fanns för bokföringslagen är äldre än de pengasystem du talar om. Även innan datorer och annan elektronik registrerades varje köp så det är ingen nyhet. Sedan är de affärerna som vill ha bort kontanterna för att minska rånrisken.

Quote:

vad förväntar du dig för rövslickande position i det nya riket. the New world Order?

Jag anser att många av er som tror på konspirationsteorier går i några människor ledband trots ni inte ens själva har upptäckt det. T.ex hur många har läst den officiella rapporten? De som tror på konspirationsteorier är mycket kritiska till den officiella rapporten. Den kritiska som finns mot den har dock få personer satt ihop då de flesta av de kritiska inte har läst rapporten. De är alltså i deras ledband. De ”rövslickar” dem för de tror helt på deras version.

The New World Order är en konspirationsteori som jag inte tror ett smack på men du tror på den eller...?

Anonym
The New World Order är en konspirationsteori som jag inte tror ett smack på men du tror på den eller...?

De va då Helvete....

Vad var det för George Bush d ä beskrev i Början på 90 - talet.

Skall du ha talet upptryckt i näsan.

See User information
void wrote:
Quote:

Har du något positivt syfte, något du vill skapa, eller förändra så vaken.se blir en plats som du även sympatiserar med?

Ja, källkritik !!!
INGEN som tror att 911 är ett insider har den minsta lilla antydan att granska det material som refereras till. Istället hånas den person kan påvisa att något inte stämmer, gärna av folk som inte ens har sett ett periodiskt system.

Hade "ni" velat få någon gnutta trovärdighet hade ni själva kunna se att allt mycket av det som refereras till än brunt och kommer från tjuren.

Posted on: 2006/9/3 21:24
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Quote:

muglert wrote:

Nej jag o många andra har inga direkta kunskaper i fysik, kemi osv. MEN när vi hänvisar till saker så (gör jag iaf) hänvisar vi till andra experter inom området som förklarar hur det är...

..och då kan du per automatik avgöra att "din" expert är den som har rätt ??

Posted on: 2006/9/3 21:31

See User information
Människan har aldrig satt sin fot på månen. Förre NASA-chefen Dan Goldin sa som det var i en intervju från brittisk TV.

Och vad var det karln sa egentligen?

"NASA Chief Dan Goldin when interviewed by UK TV journalist Sheena Mcdonald openly admitted that mankind cannot venture beyond Earth orbit, until they can overcome the dangers of cosmic radiation. He managed to say this without any mention, or reference to the Apollo missions 37 years ago."

Den här filmen bevisar att de fejkade det:

http://video.google.com/videoplay?docid=-5184557664134487848&q

Posted on: 2006/9/4 9:55
Religion separerar - Andlighet förenar

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper