Vakencorner
|
Re: Varför Bush missade 9/11 terrorhotet
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Med tanke på att USA har en giganstisk underrättelsetjänst och har folk nog för att täcka sina 200 hot i månaden. Plus när det talas om ett terror dåd som gäller att krasha plan i byggnader så torde det väcka ett eller två ögonbryn...
Och bara för att man kritiserar Bush betyder inte att man vill störta regeringen och genomföra revolution utan att man kritiserar Bush för att han ignorerade varningar om 11september och han låste utredningar enligt dom... om man får sparken för det då är det en diktatur man lever i. Glöm aldrig att USA har världen i särklass största underrättelsetjänst att använda sig av... och dom vet att folk vill skada dom... dom har rutin i ärendet och torde inte missat det så fatalt mycket som dom gjorde...
Posted on: 2006/9/2 19:49
|
|||
|
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
citat, zink;
"200 varningar i månaden är nästan 7 per dag. Tänk er det. 7 per dag ska avgöras bland allt annat som en administration i USA ska syssla med." oj, det låter ju nästan omöjligt att hinna detta med uppskattningsvis 16 000 - 18 000 agenter i USA enbart. du tror väl inte att det är Bush själv som sitter och läser igenom alla rapporter och bestämmer vilken som verkar trovärdig och vilken som inte verkar det. dessutom, eftersom alla motiv bakom attackerna pekar på att det var ett inside-job, är det meningslöst att ställa frågan (vad den nu var?). m a o, Bush visste vad som skulle ske och flera andra visste det oxå. därför blev det ingen reaktion på varningarna. citat; "Bara kort om maktfördelningar i de flesta demokratier. Man brukar tala om den beslutande och verkställanden makten där den verkställande makten ska vara lojal mot den beslutande makten. Är den inte det innebär det revolution. I detta fall är Bush administrationen den beslutande makten och FBI och CIA den verkställande makten. Nu är uppdelningen mellan beslutande och verkställande makt inte så klar som jag beskrivit men för det forstsatta resonemanget ser vi det så." det roliga med detta resonemang är att det faller på redan den första meningen. USA hör uppenbarligen inte till dessa "demokratier" eftersom; CIA kan inte ställas till svars för något. de behöver inte ens svara inför det Nationella Säkerhetsrådet vilket består av presidenten och några få officiella personer som i sin tur är utsedda av presidenten. detta lämnar bara kvar ett alternativ till vem det är som kontrollerar CIA. alltså presidenten allena. detta är inte demokratiskt. citat; "Då många på detta forum har svårt att täcka fritt när det gäller 9/11 tar jag ett annat exempel. Om en svensk militär börjar tala om att störta Sveriges regering genom en revolution kommer han att avskedas då han inte längre är lojal mot den makt militären ska skydda." jaha, är det därför det är så många nynazister som får göra lumpen i Sverige? visst brukar de uteslutas när det upptäcks men det finns inte direkt något vattentätt system för att kolla var människor har sin ideologiska hemvist och därmed var deras lojalitet ligger.
Posted on: 2006/9/2 19:49
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag ser att du inte läst vad jag har skrivit så läs om det och kom sedan med inlägga om det jag skrivit och inte något annat. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zink;
en annan sak du inte förstår är att synen på att USA är en demokrati är felaktig. kolla patriot act så förstår du, kolla de senaste undersökningar om valfusk så förstår du. USA är inte en demokrati. punkt slut. det handlar inte om någon lojalitet. det är bara ett principord men det har varit korrupt under en längre tid. då CIA bildades i och med 1947 års National Security Act var deras uppdrag att samla och analyera utländska underrättelser. Dock kommer haken för dig nu. ens av aktens klausuler säger; att CIA kan utföra vilken funktion eller plikt relaterad till underrättelse gällande nationell säkerhet och skulle vara underställda National Security Council (NSC). detta blev CIAs viktigaste arbetsgivare. Presidentens problem är CIAs bekymmer. CIA har dessutom kontakter överallt i samhällstopparna. t ex i senaten och i de stora facken. ganska talande bevis måste jag påstå för att krossa ditt argument om "lojalitet".
Posted on: 2006/9/2 20:24
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jo det gör Bush enligt honom själv. Enligt de regler de satt upp, vilka terrorhot FBI ,CIA och Bush administration skulle ha hand om hamnade det 200 i Bush administration att avgöra om man skull gå vidare med dem. Hur många dessa 200 var av alla terrorhot vet vi inte. Quote:
Inte om Bush missade terrordåd istället för dölja det. Quote:
Du bland ihop vad en demokrati gör och hur de styr sina organisationer. I USA har man valt, alltså kongressen, att de inte ska ha kontrollen över CIA utan det har överlämnats till presidenten. Om det är demokratiskt eller inte kan man diskutera. Quote:
Tvärt om vad du tror i ditt kontrollsamhälle så görs det ingen koll om personers politiska hemvisst vid mönstringen och då kommer nazister in. De som har avslöjats som nazister har man gjort egna bedömningar om de får fortsätta. Det är en knivig fråga då den politiska hemvisten är något som militären inte ska ta hänsyn till. Sedan var det bara ett exempel jag gjorde utan referens till någon verklig händelse. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
vaddå kongressen har valt att man inte ska veta något? vem säger att de har valt det? läs mitt förra inlägg om CIA istället. nä, man kan inte ens diskutera om att USA inte är en demokrati. det är odemokratiskt och om du tycker att det inte stämmer är jag rädd för dina värderingar.
det handlar om människors godtrohet i början när sånt CIA skapades. folk var livrädda för kalla kriget och kärnvapenhotet från öst och offrade denna lilla bit av demokratin. kalla kriget som såklart var iscensatt av Illuminati skrämde helt enkelt skiten ur folk precis som 9/11 gjorde.
Posted on: 2006/9/2 20:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
USA, en demokrati, vilket jävla skämt.
Undrar när alla muppar ska lägga ner larvet om araberna med knivarna ledda av gubben i grottan ... det om något är en larvig konspirationsteori. Missade terrorhotet, bitch please. ![]()
Posted on: 2006/9/2 21:17
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Zink, du menar alltså att Bush, CIA mfl visste att det fanns ett hot att spränga WTC? Även om de nu inte tog detta särskilt allvarligt och inte prioriterade det hotet borde inte de ganska snabbt förstå vad som håller på att hända när planen blir kapade?, precis som i terrorhotet de hört. . . borde inte de vara ganska så snabba med att få upp stridsflyg för att säkra händelsen???
/peace ![]()
Posted on: 2006/9/3 10:48
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Undersökningar har visat att vid en krissituation handlar 7 av 10 personer irrationellt. Att Bush läser sagor då är bland de 7, alltså majoriteten, och inte riktig verkar greppa det hela har alltså stöd av forskningen. Hans handlade precis som de flesta gör i en krissituation. Detta gäller också alla i hans administration, FBI och CIA där majoritet handlar irrationellt,. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zink, citat;
"Undersökningar har visat att vid en krissituation handlar 7 av 10 personer irrationellt. Att Bush läser sagor då är bland de 7, alltså majoriteten, och inte riktig verkar greppa det hela har alltså stöd av forskningen. Hans handlade precis som de flesta gör i en krissituation. Detta gäller också alla i hans administration, FBI och CIA där majoritet handlar irrationellt,." Ja, det är säkert sant. NÄR DET HANDLAR OM VANLIGA MÄNNISKOR. Bush, Cheney och Rumsfeld är inte vanliga människor. det är big business-gubbar som spelat ett fult spel hela sitt liv. och när det gäller generaler och agenter så har de tillräckligt mycket erfarenhet och utbildning för att inte få panik. it´s the goddamn American Army! ;) att topptränade agenter skulle reagera orationellt är ett skämt. det är mest sannolikt anledningen till att Flight 93 sköts ned är att en general helt enkelt ordervägrade och insåg vart det fjärde planet var på väg. punkt.
Posted on: 2006/9/4 14:49
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jaha nu kommer övermänniskoargumentet. Att Bush och grabbarna är sluga övermänniskor olika alla andra människor köper jag inte. Att generaler och topptränade agenter skulle vara undantagna köper jag inte heller efter att nyss ha läst en finsk soldats minnen från andra världskriget. Sedan vad menar du med "vanliga människor"? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
det är du som snackar om übermensch här och inte jag. jag påstår inte att de står över oss på något sätt. de bara tror det. jag påstår att de är medvetna om vad de gör och reagerar därefter.
har inte läst den boken så jag kan inte kommentera. det är säkert annorlunda när kulorna viner kring huvudet men så är ju inte fallet för varken Bush eller någon annan inblandad. ingen är ju direkt en oerfaren polititker. med vanliga människor menar jag civila människor utan militär erfarenhet eller kriminellt beteende.
Posted on: 2006/9/4 16:50
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du menar allstå på fullaste allvar att det finns två typer av människor?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Sen när har det inte funnist flera typer av mäniskor?
Du och jag reagerar inte på en viss sak på samma sätt, och vi tolkar inte en viss sak på samma sätt. Är vi samma typ av mäniska då? Det är CIA, FBI och Bush administrationens jobb att agera snabbt och rätt när det händer nått sånt här. Dom är tränade för det och och generaler och agenter har trännat för det hella sit liv, så då anser iaf inte jag att man kan se dom som "vanliga" mänsikor. Det fanns också bara 6st plan (rätta mig om ja minns fel) som fanns tillgengliga för hella norra amerika eftersom alla andra var på övningar lite här å där. Det pågick också en övning med kapade plan som skulle flyga in i tornen den 9/11, så det fanns 22st "kapade" plan på radarn, vilket jorde att försvaret inte viste om det var en riktig kapning eller inte..
Posted on: 2006/9/4 18:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zink, citat;
"Du menar allstå på fullaste allvar att det finns två typer av människor?" det finns miljarder olika människor på jorden och ingen är den andra 100% lik. jag tror inte att vi är robotar.
Posted on: 2006/9/4 18:17
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Både du och Atlanuchi överdriver vad träning kan åstadkomma. Trots att soldater tränas att skjuta mot fienden har undersökningar från krig visat att det är endast 10 % av soldaterna som verkligen gör det. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
att utkämpa ett krig på marken som soldat har inget att göra med att sitta på en stol med massa barn runtomkring och inte kunna fatta beslut om motåtgärder när man vet att kapade plan är i luften och ett utav dom precis rammat rakt in i WTC.
Posted on: 2006/9/4 18:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du är stört omöjlig att diskutera med för du kan inte hålla i tråden. Vad hände med de tränade generalerna och agenternas skulle du ha svarat på. Naturligtvis har inte en soldat i krig och Bush som hör på några sagor något som helst att göra med varandra. Det är så självklart att en 4 åring fattar det. Ok då är vi tillbaka till Bush. Kan du bevisa att han INTE hör till de 70 % som handlar irrationellt. Jag kan inte det och då bör inte du det heller för du har inte mer information om detta än jag. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Aww lilla Busken blev rädd och ledsen så han satt kvar och sög på tummen istället, lägg ner för fan lol.
Posted on: 2006/9/4 20:09
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
"Både du och Atlanuchi överdriver vad träning kan åstadkomma. Trots att soldater tränas att skjuta mot fienden har undersökningar från krig visat att det är endast 10 % av soldaterna som verkligen gör det."
Träning kan åstadkomma MYCKET! Kolla på nån budist munk som kan gå på glödande kol eller nått annat extremt tex. Eller detta tex: Jag cyklar mycke BMX och DownHill, det gör att ja kan köra mycket fortare hur förholandena än är innan jag får panik än om någon som aldrig har jort detta ska köra samma bana. Jag kan gå med två hjuls sladd in i ett stenrös utan att få panik och spänna mig bara för att jag TRÄNAT inför detta och vet hur jag ska göra för att klara mig genom stenröset. Soldaterna tränas i väll bara i knappt ett år? Agenter och generaler m.f har ju tränat större delen av sitt liv! det går inte äns att jämföra... Dom som sitter och ska fatta besluten på den nivån vi diskuterar här har tränats att funka som dom göra hela sitt liv. Det GÅR INTE att bli stor topp politiker eller välbetald VD om man inte saknar vissa moraliska värderingar och kan trampa på sina närmsta bara för att kunna klättra uppför i karijärsstegen.
Posted on: 2006/9/4 20:19
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om vi struntar i träning fär ett ögonblick och istället tittar på bilderna av Bush. För mig säger bilderna att han inte verkar ha allt under kontroll och hör då till de 7 av 10 som handlar irrationellt.
Vi blir tydligen inte överens om vad det innebör att 7 av 10 handlar irrationell. Jag är fullt på det klara att för era teorier ska stämma får inte många bland de som styrde och ställde i Bush adminuistrationen var bland de 7. Personligen tycker jag mycket av deras handlade pekar på att flera av de verkligen hörde till de 7. Det skede många besynnerliga beslut under den 11 september 2001. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bilderna på Bush i klassrumet säger mig att...
" där sitter en empatilös överrik snubbe som försökt med allt pengar och makt kan erbjuda för att få en kick av livet och känna någonting överhuvetaget och får en euforisk känsla(blir röd i ansiktet och säkert kåt också), för han fick reda på att han just denna stund håller på att ingå i en ny fas i upptrappningen av New World Order agendan och kan knapt bärga sig tills hans polare radar upp sig och grattulerar/skrockar och njuter av en händelse som för en annan kan uppnås med att i smyg 12år sno en vinare i jordkällaren och blir höjd till skyarna av polarna i kojan + att det är lite olagligt också! " visst finns det skillnad på folk på det sättet eller?
Posted on: 2006/9/6 7:29
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
jo visst fattar jag vad som menas med att 7 av 10 handlar irrationell.
men du får inte glömma att folket som ska fatta dessa beslut inte är vem som hellst. Om du var regeringen och skulle välja folk för att holla kol på ditt lands säkerhet, skulle inte du också då köra alla dom tusen som söker genom åtskiligga test för att vara säker att du får dom 3 av tio som handlar som dom ska? USA är störst i värden när dett gäller detta och dom väljer inte ut vem som hellst att holla kol på sitt lands säkerhet! Jag minns inte hur många av 100 som kan bli strist pilot, men detta är precis samma sak, om man bortser från perfect syn ![]() Det som hände 9/11 kunde igentligen inte hända, det var och är fortfarande en omöjlig händelse! Inte bara pga hur tornen rasade osv men du fårstår säkert vad jag menar. Den offisilela förklaringen är en utredning, om jag utreder ett mord får det inte finnas några som hellst hål i den om den ska kunna klassas som sann, eller hur? Men i utredningen om 9/11 finns mängder med hål, altså bör den inte kunnas ses som sann, eller hur?
Posted on: 2006/9/6 7:59
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login