Vakencorner
|
Re: Bevis för Existensen av en Högre Makt.
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag rekommenderar denna artikel om Bibelkoden, på engelska. Har även hela boken på svenska...
Utmärkt bevis på en Högre Makt (ett av MÅNGA, om man har ögon (spirituella)) The Bible Code Secular Proof that there is indeed an Infinitely Higher Intelligence (God) in The Universe. For 3,000 years a secret code in The Bible has remained hidden. Now it has been unlocked by computer - and it may reveal our future. The code was broken by a distinguished mathematician, and later corroborated by world-famous academics. It foretells events that happened thousands of years after it was incorporated in The Old Testament - from World War 2 to the Gulf War. Now an extraordinary new book presents what best-selling author Michael Drosnin believes is irrefutable proof of the existence of God in "The Bible Code". It was one murderous deed that finally convinced him it was for real... forts...
Posted on: 2005/7/9 11:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Joo, tjena själv. Länge sedan jag skrev det inlägget. Quote:
Intressant att likheten funnes i Hylozoiken, men det jag tittat på Hylozoiken, så anser jag att det är onödigt komplicerat. Och det koncentrerar sig på detaljer som är oväsentliga, oanvänbara. Intressant är att veta/förstå/få insikt om "vad jag är", vad är min verkliga varelse. Att ge det ett fint namn, hjälper ej min förståelse, eftersom det är bara ett namn som vilket annat, det är språk och begränsat. Därför bör språket och uttrycken göras så enkla och tydliga som bara möjligt, där misslyckas Hylozoiken totalt. Man pratar om nivåer och liknande, dessa nivåer behöver inte ens med säkert vara sanna. Dessutom även om de är så redogör dessa nivåer ej någon vidare förklaring om vad jag är, vad är den varelsen som skulle röra sig i dessa nivåer. Hur når jag -> Jag. Att man bygger en krånglig terminologi och språk är helt vanligt för saker man vill få låta som kunnade och vetande av något slag. Man ska vara "intellektuell" för att begripa det, man ska lära sig termerna och skit. Men "intellektuell" är bara skit, och mesta av det visar sig vara tomt sedan i slutändan, när man lyckats gräva sig igenom alla böcker. Jag, min varelse, är en fråga om självklarhet, ett barn bör förstå det, med enkelt och tydligt språk. Intellektuell nonsens behövs ej, mer skada än nytta. Quote:
Joo, "back to the basics" skala bort all lärdhet omkring det. Vad gäller den personlighet man har, så anser jag med rätt stor säkerhet att den ej går vidare i någon som helst avseende. Den är ej använbar annat än nu, därför denna kärlek "jag är den person jag är", "jag får väl vara som jag är", är rätt meningslös, Eftersom det hela är en illusion. Därför för att förstå vad Jag är, då måste man kunna blicka förbi sin inbillade person och personlighet, och det är vad buddha talar om, man ska i sinnet lyckas "döda sin person". Den falska uppfattning om vad Jag är, som man själv har skapat. Se igenom det för att kunna förstå vad man verkligen är. Mvh don_bullshit
Posted on: 2005/7/9 14:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Mirakulösa Meddelanden Från Vatten visar att det definitivt finns en Högre Makt.
Posted on: 2007/3/17 17:28
Edited by yassin on 2007/3/17 17:48:31
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det finns inga bevis varken för eller emot en högre makt, det handlar bara om vad man tror. Men visst, vissa accepterar vad som helst som bevis vad gäller gud eller whatever, en kille sa till mig att en gång hade han tappat plånboken när han var på statoil eller vad det nu var, sen bad han till gud och precis då kom det en kille och räckte fram plånboken till honom, såna incidenter var för honom bevis för en högre makt.
Posted on: 2007/3/17 22:08
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan titta på planetbanorna runt solen som alla tycks vara perfekta multiplar av 100 miljoner parsec. Enligt gravitationsteorin så skulle de alla kunna ligga i godtyckliga banor men de gör inte det.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login