vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 17 »

Re: Bara svenska i skånsk skola

See User information
Problemet med patriotismen i sverige är nog att de nordiska länderna har blivit programmerade till att ha en hög dubbelmoral.

Vi har den värsta rassismen, men oftast dold. Samtidigt har vi en strikt politisk korekt syn i kontrast.

Dock så känner jag tydligt just hur denna rasistisk indoktrinering återspeglas i vad många säger här på vaken. Alex Jones är mycket bättre att diskutera ämnet. Här blir det mycket med lågvattenmärn och retoriska programmeringar som nästan låter nazistiskt.

Personligen så tycker jag att denna nationalistiska grupp är ute och cyklar helt. Den uns av sanning i vad de står för förlorar all sin makt när jag ser på hur negativt dom hanterar detta problem.

Själv skulle jag bli överlycklig om alla som ville diskutera invandring, bögar och annat tabulagt på detta barsliga och oskickliga sätt kunde göra det någon annan stans.

Finns heller inte mycket värre än de som tror att dom är vakna bara för att dom fattat att det finns kulturförstöring men sammtidigt inte fattar att denna förstöring har minst lika mycket i syfte att skapa dumma rassar som dom själva som inte kan tänka eller diskutera saken.

Posted on: 2007/1/22 10:20
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

micro wrote:
Problemet med patriotismen i sverige är nog att de nordiska länderna har blivit programmerade till att ha en hög dubbelmoral.

Vi har den värsta rassismen, men oftast dold. Samtidigt har vi en strikt politisk korekt syn i kontrast.

Dock så känner jag tydligt just hur denna rasistisk indoktrinering återspeglas i vad många säger här på vaken. Alex Jones är mycket bättre att diskutera ämnet. Här blir det mycket med lågvattenmärn och retoriska programmeringar som nästan låter nazistiskt.

Personligen så tycker jag att denna nationalistiska grupp är ute och cyklar helt. Den uns av sanning i vad de står för förlorar all sin makt när jag ser på hur negativt dom hanterar detta problem.

Själv skulle jag bli överlycklig om alla som ville diskutera invandring, bögar och annat tabulagt på detta barsliga och oskickliga sätt kunde göra det någon annan stans.

Finns heller inte mycket värre än de som tror att dom är vakna bara för att dom fattat att det finns kulturförstöring men sammtidigt inte fattar att denna förstöring har minst lika mycket i syfte att skapa dumma rassar som dom själva som inte kan tänka eller diskutera saken.

Nu kommer du med påhopp som saknar grund och relevans och försöker att flytta fokus från sakfrågan till att vi nationalister på något sätt skulle vara barnsliga eller ha samma retorik som nazister, vilket självklart är helt befängt.

Tycker inte du, micro, att vi svenskar har rätten till vårt eget land? Du får det till att låta att nationalister skulle vara hemska människor som inte kan tänka och du försöker blanda ihop gruppen rasister/nazister med nationalister, vilket självklart är helt fel. Nationalism, till skillnad från nazism/rasism, grundar sig inte på hat utan kärlek. Om vi skall kunna vara öppna mot denna världen måste vi ha en egen stark identitet själva. Det mångkulturella samhället skapar rasism och det skapar motsättningar och det har aldrig, gör inte det, och kommer aldrig att fungera. Det enda mångkultur gör är att förstöra kulturer, inte sammanbringa dom. Och det är verkligen inga fredliga och nyttiga kulturutbyten heller utan det vi ser i Sverige idag är kulturimperialism.

Jag blir rädd när jag läser såna här grejor som micro precis skrev. Att man kan vara så intolerant mot sina egna landsmän och sin egen kultur förstår jag inte. Sverige måste vara det enda landet i världen som själva förstör sin egen identitet, och är glada över det och tror att dom är öppna och bra människor som anammar det mångkulturella samhället. Jag skulle vilja veta hur många våldtäkter mångkulturen är värd enligt alla multikulti-förespråkare. Jag tror inte att alla de svenska kvinnor som blivit "kulturberikade" tycker att detta är det samhälle vi vill leva i.

Du kommer med påståenden att de nordiska längerna skulle vara de värsta rasisterna vilket även det totalt saknar grund. Den värsta rasismen idag finns inte bland svenskarna utan bland vissa invandrargrupper som är rasistiska mot svenskarna eller andra invandrargrupper.

Varför denna förakt för allt det egna? Man kan faktiskt vara öppen och intresserad av andra kulturer även om man är nationalist. Skillnaden är dock att nationalister inser problemet med mångkulturen, för att kunna bevara den kulturella mångfalden i världen måste vi aveckla det mångkulturella samhället.

Jag själv är väldigt intresserad av olika kulturer och tycker det är väldigt roligt men vill jag ta del av andra kulturer åker jag ner till landet i fråga! Jag vill inte ha det här, detta är Sverige vårt land och jag är verkligen inte rasist bara för att jag vill rädda den svenska kulturen!

Posted on: 2007/1/22 12:08
"Hur Svenska Stålet Biter
Kom Låt Oss Pröva På
Ur Vägen Illuminater
Friskt Mod i Gossar Blå"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Bra skivet Niclas håller med dig till 100%.

jag länkade denna artikel igår läs den micro http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=12827 det är en invandrares egen syn på främlinsfientlihet i sverige han känner nog av den bättre än dig.

Alex Jones är mycket bättre att diskutera ämnet. Här blir det mycket med lågvattenmärn och retoriska programmeringar som nästan låter nazistiskt.

Då e vi tillbaka igen alla som inte gillar invandrings politiken är rassar eller nazister och självklart e det ju fotfarande ok att ha en sån åsikt i andra länder dock ej i Sverige .
När till och med invandrare i från bla landskrona och rosengård i Malmö tycker att det gått för långt där finns ju inte jobb till alla redan invandrade och det ser inte så positivt utinför framtiden heller så kan vi inte ta in fler folk enkel mattematik
om vi har för få jobb nu och ändå tar in fler folk då blir det ännu högre arbetslöshet och fattigdom. Jag tycker att alla som förespråkar för fortsatt invandring är rassar och saknar verklighets uppfattning dem skiter i invandrarnas bästa bara dem kan stilla sitt samvtete så gör man gärna det på andras bekostnad .

Anonym
Var det en liten pik jag kände att vi inte är välkommna här det var ju tråkigt att du tycker så då ett det munkavel på som gäller eller att lämna forumet på vilket sätt är vi mer oskickliga än dig ?Jag säger inte att jag skulle vara i klass som en person som A. Jones som ängnat misnt 10 år av sitt liv åt dokumentärer och radio program artiklar m.m lika lite som du .

Anonym
Quote:

CrushNWO wrote:
Var det en liten pik jag kände att vi inte är välkommna här det var ju tråkigt att du tycker så då ett det munkavel på som gäller eller att lämna forumet på vilket sätt är vi mer oskickliga än dig ?Jag säger inte att jag skulle vara i klass som en person som A. Jones som ängnat misnt 10 år av sitt liv åt dokumentärer och radio program artiklar m.m lika lite som du .

Frågan har diskuterats tidigare vid flertal tillfällen och resultatet av det har knappast varit positivt, för varken den som är emot eller för invandring. Det har bara skapat splitringar mellan oliktänkande medlemmar, som i sin tur resulterar i att det går ut över andra diskussionsämnen. De som har häckat här är nog lite trötta på frågan som inte löser någonting. kanske för att frågan är så komplex och sknar en enkel lösning.
Mönstret är tydligt, många av oss tar skiten personligt och det skapar ennu ett problem som sätter hinder för vidare sammarbete. Istället tar man till metoder som personliga påhopp och man går gärna på motpartens intelligens och okunskaper inom området fast man aldrig har träffat personen i fråga, vi har bara fått korta utdrag från personens tankar i en kort text som knappast kan sammanfattas till en helhet av en personlighet. Så visst beter vi oss lite barnsligt, vi som diskuterar frågan.

Jag har rätt du har fel.
Jag har större erfarenhet än dig.
Sök psykolog.
hur gammal är du?
du är programerad och hjärntvättad.
Indoktrinerad jävel.
du har problem.

Detta är bara några få citat ur våran diskussion som inte leder nån vart.

See User information
Varför inte ha en folk omröstning om hurvida man ska införa den finska lagstiftningen eller inte. Nu skulle de aldrig bli en sådan folkomröstningen eftersom det är inte i linje med vad de "folkvalda" har fått i uppgift att genomföra på sitt fiiiina Bilderberger möte. Demokrati, jo visst........

Posted on: 2007/1/22 15:26
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

Anonym
Quote:

micro wrote:

.

Hur vet du att vi har den mest dolda rasismen.
för ca 2 år sedan påstog en man som du det och det bildades en komminti som skulle hitta smygrassism i vardagslivet ex på arbetsplatser.
saken var de inte kunde hitta nån svensk smygrasism på arbetsplatserna, så de anställda i den statliga kommiten fick sparken.

sedan skriver du

"Själv skulle jag bli överlycklig om alla som ville diskutera invandring, bögar och annat tabulagt på detta barsliga och oskickliga sätt kunde göra det någon annan stans.

Finns heller inte mycket värre än de som tror att dom är vakna bara för att dom fattat att det finns kulturförstöring men sammtidigt inte fattar att denna förstöring har minst lika mycket i syfte att skapa dumma rassar som dom själva som inte kan tänka eller diskutera saken."[/quote]

Om vi diskuterar detta på ett sådan barnsligt och oskickliga sätt varför blir folk då så arga så de avslutar konton osv.
det borde ju vara jättelätt av motbevisa oss och våra argument om vi var så dumma och då är det väl inget att bry er om.
eller är era motargument ännu dummare?

sedan syftet med att skapa rassar.
Det har jag sagt är syftet ca 1000 gånger vi ska införa mångkultur och spela ut kulturerna mot varandra samtidigt som vi drabbas av arbetslöshet och börjar skylla det på varandra.

Ni som är så toleranta newageinriktigade eller buddistiska varför klarar ni inte av lite tabun?

Anonym
Eftersom att jag har kontakt med både jaxtone och bennybear privat så är det fullständigt löjligt att kalla oss rassar.
det är ju för fan vi som bor i ghetton lever med invandrare har dom som bästa vänner,flickvänner har barn med dom
osv osv

Det är faktiskt så jag vill spy på er dumhet

Anonym
"Frågan har diskuterats tidigare vid flertal tillfällen och resultatet av det har knappast varit positivt, för varken den som är emot eller för invandring. Det har bara skapat splitringar mellan oliktänkande medlemmar, som i sin tur resulterar i att det går ut över andra diskussionsämnen."

Svar: Är vaken.se nån sekt eller där alla ska tycka som micro eller det är väl bara bra det blir splitringar det visar att vi lever är friska och som alla andra människor!

sedan skriver du

De som har häckat här är nog lite trötta på frågan som inte löser någonting. kanske för att frågan är så komplex och sknar en enkel lösning.
Svar: Men folk här pratar om iran och israel som att det skulle vara enklare.
kan vi inte städa upp vårt land få bort korruption här eller ens kunna diskutera våra inrikesproblem hur fan ska vi då kunna lösa diktaturen i iran?

Sedan skriver du

"Mönstret är tydligt, många av oss tar skiten personligt och det skapar ennu ett problem som sätter hinder för vidare sammarbete. Istället tar man till metoder som personliga påhopp och man går gärna på motpartens intelligens och okunskaper inom området fast man aldrig har träffat personen i fråga, vi har bara fått korta utdrag från personens tankar i en kort text som knappast kan sammanfattas till en helhet av en personlighet. Så visst beter vi oss lite barnsligt, vi som diskuterar frågan"

folk blir arga när detta diskuteras det beror på att folk vet att vi har rätt.
folk kan se den negativa utvecklingen de ser att välfärden urholkas de ser att samhället blir mindre tryggt och mindre svensk. de ser invandrargängen de ser de etniska motsättningarna trycka ner varandra.
folk ser allt detta

Anonym
http://sydsvenskan.se/skane/article211214.ece
Ansvaret ligger ju faktiskt hos oss föräldrar"

Huvudskyddsombudet, förvaltningschefen, områdeschefen och rektorn satt vid ett hastigt improviserat podium mitt inne i den jättelika hallen. För att så många som möjligt skulle förstå och senare kunna fråga tolkades allt till albanska och arabiska.

På tal om myndigheternas fjäsk använder tolkar .

Anonym
inte konstigt den där filmen "förortsungar" är nominerad till bästa film

Anonym
Precis det har blivit inne och komma från betongen och bryta till och med ungdomar och barn som har svenska föräldrar bryter för att passa in och inte ble hånade och utsatta.

Anonym
jag har på programet i bakgrunden jag hörde någon nämna "sverigedemokraterna" och alla skratta
fan att ja missa det

Anonym
var det i samband med nomineringen av förorts ungar?

Anonym
Nej
årets bästa film "förortsungar" vilken tur slipper vi anmälla det till någon diskremeringsbyrå

Anonym
Nu sjunger dom
"tänk om vi var lite friare och härligare och fick ligga med vem vi ville oavsett tjej eller kille"

Ja TV underhållningen är bra

See User information
Jag tycker att man bör få tala vilket språk man vill. Man kan ju ha regler om att man bör tala svenska om man kan det, men om man inte behärskar det så är det ju galenskap.

Är tanken med denna tråd att konstatera att det inte finns någon som vill skapa bra möjligheter för invandrare att intigrera sig. Att Politiker använder en låt gå mentalites som leder till en dålig miljö för invandrare?

Om så är falet, vad bör vi göra åt saken?

Posted on: 2007/1/23 9:29

Edited by micro on 2007/1/23 9:52:42

Anonym
Micro och Dubbelmoral!

Om ni nån gång undrar ni varför det finns rasism i ett land som Sverige så fundera lite över det som sagt i trådar som har med invandring att göra. Ta lärdom av naturen. Naturlagarna säger allt.

Jag misstänker att de politiker som skapar dessa problem har mer koll än er på hur man skapar oreda i samhällskonstruktioner. I detta fallet tycket jag att ni bara fungerar som supporters och naiva medlöpare som gladeligen hjälper dem att genomföra idiotin.

Det finns inte på kartan att man kan plantera för många främmande växter eller träd i ett område med naturligt uppväxta granar utan att den ena arten tar skada förr eller senare.

Det handlar väl inte om att man gillar den ena eller andra sorten mer än den andra. Mer om att det inte funkar att på kort tid så offensivt och våldsamt plantera nya players i faunan!

Micro! Självklart finns det en agenda för detta och vet du vilka som gjorde mig uppmärksam på detta för snart 15-20 år sedan. Mina invandrarvänner som såg rätt igenom det sjuka tillvägagångssättet som politikerna utsatte dem och oss för.

Vi snackar om folk från Georgien, Azerbedjan, Irak, Iran och Afrika som fick mig som infödd svensk att inse att det ta mig fan måste ligga en cynisk jävel bakom denna märkliga plan, de nämnde namn på svenska politiker de ansåg vara ansvariga för detta bl.a. Mona Sahlin!

See User information
Jag tror att du (jaxton) och jag förstår detta lika bra igentligen.

Vi har bara lite olika sätt att reagera på det.

Du ser negativa tendenster i mitt beteende och jag ser negativa i ditt.

Kanske ligger det någonting i båda våra sätt att reagera.

Jag blir bara lite ledsen när jag upplever att det blir en hotande stämning när det igentligen inte skulle behövas för att föra fram samma budskap.

Posted on: 2007/1/23 13:45

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Micro och Dubbelmoral!

Om ni nån gång undrar ni varför det finns rasism i ett land som Sverige så fundera lite över det som sagt i trådar som har med invandring att göra. Ta lärdom av naturen. Naturlagarna säger allt.

Jag misstänker att de politiker som skapar dessa problem har mer koll än er på hur man skapar oreda i samhällskonstruktioner. I detta fallet tycket jag att ni bara fungerar som supporters och naiva medlöpare som gladeligen hjälper dem att genomföra idiotin.

Det finns inte på kartan att man kan plantera för många främmande växter eller träd i ett område med naturligt uppväxta granar utan att den ena arten tar skada förr eller senare.

Det handlar väl inte om att man gillar den ena eller andra sorten mer än den andra. Mer om att det inte funkar att på kort tid så offensivt och våldsamt plantera nya players i faunan!

Micro! Självklart finns det en agenda för detta och vet du vilka som gjorde mig uppmärksam på detta för snart 15-20 år sedan. Mina invandrarvänner som såg rätt igenom det sjuka tillvägagångssättet som politikerna utsatte dem och oss för.

Vi snackar om folk från Georgien, Azerbedjan, Irak, Iran och Afrika som fick mig som infödd svensk att inse att det ta mig fan måste ligga en cynisk jävel bakom denna märkliga plan, de nämnde namn på svenska politiker de ansåg vara ansvariga för detta bl.a. Mona Sahlin!

Det känns som att du redan har en bestämd åsikt innan du läser mina inlägg, och dömer dem där efter.
Vi är överrens om att invandrare skapar problem.
Vi är även överrens om att politikerna står bakom strukturen som är upp åt väggarna.
Vi är INTE överrens när det gäller hur man löser problemet eftersom frågan är otroligt komplext.
Någon vill skicka hem packet, någon vill det inte. En del tycket problemet ligger lokalt, en annan hela riket. En del tycker att det inte vill integrera en del tycker sig se motsen.

Jag har bara svårt att se en lösning så länge man skyller på invandrare. Det är väl realistiskt att en annan kultur har ett annat beteendemönster i livet är en Svensk? Vad är det som är konstigt och nytt i det? Vi kanske ska fråga politikerna vad de hade förväntat sig när de klumpade ihop dem på Angered och Rosengård? Tror ni svaret blir = Ja men, det är ju en jätte bra lösning på invandrarfrågan?

Rasism har funnits ända sedan grottfolkets tider när det gällde att försvara sitt revir.
Sverige och Danmark har stridit över gränser i flera hundra blodiga år. Pga gränser. Dessa krigskungar var framförallt brutala och grymma mot sin egen befolkning dvs Skåningar som hamnade i skott linjen. I dag ses de som hjältar och som en viktig pusselbit av den Svenska kulturen. Rasism och rädsla för det okända är inget nytt, det har alltid resulterat i försvarsställningar och konflikter.

Jag ser ingen lösning på problemet så länge vi kallar varandra för blinda eller sök hjälp på akuten, kommunikationen och lösningarna glider mer isär än förenar och löser problemen. Vi borde istället vara realistiska och ha respekt för andras åsikter eftersom att det är naturligt med oliktänkande.

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Jag har bara svårt att se en lösning så länge man skyller på invandrare. Det är väl realistiskt att en annan kultur har ett annat beteendemönster i livet är en Svensk?

Så bara för att de kommer från en annan kultur fritar de ifrån ansvaret för de handlingar de gkort.

Näe, så de fakta som visar på att utomeuropeiska invandrare är gravt överrepresenterade i våldsbrottststatistiken, som våldtäktsmän till mördare ska man inte få ta upp och peka ut dem som just de: Våldtätsmän etc.

Man får ju inte kalla de just det de är dömda till utan man skall skylla på politikerna.

Var kommer det personliga ansvaret in för det de har gjort.

Din inställning Dubbelmorakl i denna fråga visar att du totalt tappat uppfattningen för moral och etik i denna fråga.

Posted on: 2007/1/23 16:30

See User information
Hade etniska svenskar bettet sig likadant som alla dessa våldsmän gör i Sverige om de bott i t.ex Syrien så hade de antagligen blivit hudfängda.

Posted on: 2007/1/23 16:32

Anonym
Quote:

micro wrote:
Jag tycker att man bör få tala vilket språk man vill. Man kan ju ha regler om att man bör tala svenska om man kan det, men om man inte behärskar det så är det ju galenskap.

Är tanken med denna tråd att konstatera att det inte finns någon som vill skapa bra möjligheter för invandrare att intigrera sig. Att Politiker använder en låt gå mentalites som leder till en dålig miljö för invandrare?

Om så är falet, vad bör vi göra åt saken?

Tala vilket språk man vill du som snackar om att bli så ledsen hela tiden hur känns det när folk pratar bak din rygg eller viskar.
Precis som man inte ska viska bör man heller inte prata arabiska vid klassrummet.
varför ska dom göra det överhuvudtaget?

tanken har du rätt i dock fattar du inte att mångkultur inte kan fungera för vad betyder integration?
att man tar avstånd och skär ner på sin kultur och vem vill göra det?
det går att integrera enskilda människor men inte hela städer

Anonym
Quote:

micro wrote:
Jag blir bara lite ledsen när jag upplever att det blir en hotande stämning när det igentligen inte skulle behövas för att föra fram samma budskap.

Micro tog du dig vatten över huvudet när du startade detta forum?
Du har gett dig in i ett informationskrig acceptera det eller gå eller så får väl jag göra det.

Edited by maggot on 2007/1/23 17:24:41

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 17 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper