vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Ett trafikflygplan kraschade i Pentagon
Vad säger ni om detta?

Denna sida som stöder många av de alternativa idéerna om 911 har genom att få foton från olika privatpersoner som var i närheten av Pentagon 9/11 dragit slutsatsen att ett trafikflygplan och då troligen Flight 77 kraschade i Pentagon:

http://911research.wtc7.net/pentagon/ ... hotos/index.html#analysis

Jag vill poängtera att jag inte håller med en hel del av slutsatserna på denna webbsida men jag vill hedra dem att de kommit till samma slutsats som jag själv då jag anser att många anti-plan Pentagon teorier har haft sagobetonade argument som att passagerarna hålls fångna någonstans eller att de har skjutits av militären. Missilteorin i Loose Change bortser från att Pentagon är så stabilt byggt att byggnaden ska klara mindre missiler. Att skjuta samma missil i en vanlig byggnad och i Pentagon bör ge olika resultat.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ett trafikflygplan kraschade i Pentagon

See User information
Quote:

zink wrote:
Missilteorin i Loose Change bortser från att Pentagon är så stabilt byggt att byggnaden ska klara mindre missiler. Att skjuta samma missil i en vanlig byggnad och i Pentagon bör ge olika resultat.

Så pentagon skulle klara en missilattack men inte ett trafikflygplan?

Posted on: 2007/1/28 14:57
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Quote:

zink wrote:
Missilteorin i Loose Change bortser från att Pentagon är så stabilt byggt att byggnaden ska klara mindre missiler. Att skjuta samma missil i en vanlig byggnad och i Pentagon bör ge olika resultat.

Så pentagon skulle klara en missilattack men inte ett trafikflygplan?

Pentagon skulle klara en mindre missil. Detta sades i en dokumentar om Pentagon som visades i TV ca 10 år före 9/11.

See User information
Quote:

zink wrote:
Vad säger ni om detta?

Denna sida som stöder många av de alternativa idéerna om 911 har genom att få foton från olika privatpersoner som var i närheten av Pentagon 9/11 dragit slutsatsen att ett trafikflygplan och då troligen Flight 77 kraschade i Pentagon:

Jag vill poängtera att jag inte håller med en hel del av slutsatserna på denna webbsida men jag vill hedra dem att de kommit till samma slutsats som jag själv då jag anser att många anti-plan Pentagon teorier har haft sagobetonade argument som att passagerarna hålls fångna någonstans eller att de har skjutits av militären. Missilteorin i Loose Change bortser från att Pentagon är så stabilt byggt att byggnaden ska klara mindre missiler. Att skjuta samma missil i en vanlig byggnad och i Pentagon bör ge olika resultat.

Vad jag säjer om detta ?? ,, jo att det är en jävla brand efter missil-precitions beskjutningen . Det ser verkligen ut som att ett plan har kört in i Pentagon . Hålet är lika stort att man kan kasta in hatten där. Fortsätt och lev i din ( slutsats ) värld du ... jag har sedan länge tröttat på ditt slutsats-rapande

Posted on: 2007/1/28 21:04

See User information
Spelar ingen roll vad som träffade Pentagon, att byggnaden träffades av whatever överhuvudtaget är bevis på att det var en insideroperation.

Posted on: 2007/1/28 21:16

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
WORD

Posted on: 2007/1/28 21:19
Att se är inte att förstå

Anonym
Quote:

V4V wrote:
Quote:

zink wrote:
Vad säger ni om detta?

Vad jag säjer om detta ?? ,, jo att det är en jävla brand efter missil-precitions beskjutningen . Det ser verkligen ut som att ett plan har kört in i Pentagon . Hålet är lika stort att man kan kasta in hatten där. Fortsätt och lev i din ( slutsats ) värld du ... jag har sedan länge tröttat på ditt slutsats-rapande

Jag tolkar då ditt svar så att även om varenda 911 sida med alternativa teorier kommer fram till att det var ett trafikflygplan som kraschade i Pentagon håller du fast vid att det var en missil.

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Spelar ingen roll vad som träffade Pentagon, att byggnaden träffades av whatever överhuvudtaget är bevis på att det var en insideroperation.

Detta finna jag att det inte håller logiskt då du anser att vad än som for in i Pentagon så är det ett insiderjobb.

Om en meteor eller komet hade träffat Pentagon hade det inte varit ett insider jobb

Då går vi till det som människan står bakom för det är de du menar.

Även här måste en länk finnas mellan de människor som antingen flög planet eller mindre sannolikt skickade en missil i Pentagon och den amerikanska administrationen.

Var det 19 arabiska kapare saknas den länken för då gjorde de det på egen hand.

De idéer om ett insiderjobb som jag sett på de videor och webbsidor som framför denna idé så är indicierna svaga. Kritiken mot dem har bland annat kunna visa på att flera av indiciebevisen är plockade ur sitt sammanhang där ett nytt Pearl Harbor är bara ett av dem

Att kritiken överhuvudtaget kunnat visa på att indicier tagits ur sitt sammanhang är inte bra för insideroperationteorierna.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

V4V wrote:
Quote:

zink wrote:
Vad säger ni om detta?

Jag tolkar då ditt svar så att även om varenda 911 sida med alternativa teorier kommer fram till att det var ett trafikflygplan som kraschade i Pentagon håller du fast vid att det var en missil.

SLUTA tramsa !! ,,jag HÅLLER fast att det INTE är ( var ett ) flygplan ( som tar passagerare) som krashade in i Pentagon . Men sen finns det ju alltid folk som gör sig roliga över dessa uttalanden . Get real ,,vad tycker du att det ser ut som har träffat muren ?? Du kan hålla på hur mycket som helst med det där . Jag har iallefall lycklig över att veta att saker och ting inte vad som det utgav sig att vara . De lyckades inte manipulera mig iallefall med detta TRAMS . Du vet ju allefall den konspiratoriska versionen ,,19 kapare som flög bättre än det skickligaste piloterna och precsitions krashade in i Pentagon ,,,får mig att skita ner mig i skratt

Posted on: 2007/1/29 15:47

See User information
Quote:

V4V wrote:

Du vet ju allefall den konspiratoriska versionen ,,19 kapare som flög bättre än det skickligaste piloterna och precsitions krashade in i Pentagon ,,,får mig att skita ner mig i skratt

Hörru du, denna lögn blir som alla andra lögner inte mer sann för att den upprepas som ett mantra i evighet.

AA77 flög tämligen ostadigt ner mot pentagon, det var ingen väl utförd sväng precis utan Hani Hanjour flög planet ganska illa.
Dessutom kan vilken privatpilot som helst som (liksom Hani) fått lite övning på jetplan i simulator göra om bedriften alla dar i veckan.

Se: http://www.youtube.com/watch?v=Ts9lSnghLgA
4:40 börjar demonstrationen.

Posted on: 2007/1/29 19:51

Anonym
Och varför skulle han flyga runt för att krasha i en del som man bygger om och inte raka vägen in i Rumsfelds kontor som vore mycket enklare? *ledtråd* det finns inget Al-Quada.

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Och varför skulle han flyga runt för att krasha i en del som man bygger om och inte raka vägen in i Rumsfelds kontor som vore mycket enklare? *ledtråd* det finns inget Al-Quada.

För han kom in för högt. Man kan inte sjunka/dyka med ett plan hur fort som helst, då blir hastigheten för hög och planet snabbt okontrollerbart..

Han svängde nästan 360 grader så han träffade byggnaden från samma håll som om han flugit rakt på och inte gjort denna sväng. Ytterligare en lögn som är lätt att avslöja....

Resized Image

http://www.gwu.edu/%7Ensarchiv/NSAEBB/NSAEBB196/index.htm

Posted on: 2007/1/29 19:57

Anonym
Och varför gjorde han inte den där manövern fast på norra sidan, där Rumsfeld har sitt kontor med alla generaler och admiraler?

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Och varför gjorde han inte den där manövern fast på norra sidan, där Rumsfeld har sitt kontor med alla generaler och admiraler?

Haha, du är rolig du, först var det märkligt att han svängde runt byggnaden så att han träffade den från ett annat håll och därmed undvek Rumsfelds kontor.

När detta avslöjades som en lögn så är det istället märkligt att han inte gjorde en sväng runt hela byggnaden för att träffa den från ett annat håll där Rumsfelds kontor fanns.

Skärp dig nu. Jag är ganska övertygad om att han gjorde svängen enbart för att få tid att komma ner i höjd. Han gjorde det på det vis som han bedömde var lättast att klara av. Det hade varit ganska korkat om han som den mediokra pilot han var skulle riskera hela uppdraget genom försöka svänga och försöka sikta på nån viss del av byggnaden. Det viktiga för Hani lär ju ha varit ATT träffa pentagon, inte att träffa någon speciell sida, det hade säkerligen mindre betydelse för honom.

Posted on: 2007/1/29 20:17

See User information
Quote:

zpz2 wrote:

Se: http://www.youtube.com/watch?v=Ts9lSnghLgA
4:40 börjar demonstrationen.

Ingen som vill kommentera denna...? Nä det är sällan nån som vill det här.

Men säkert som amen i kyrkan kommer samma avslöjade lögner snart upprepas igen (kanske blir det sant nästa gång?).

Posted on: 2007/1/29 20:55

Anonym
Jo, snart påstår du säkert att med hjälp av ett skohorn, tecknad film och repeteradet av "debunk sidor" så kan man få in ett helt flygplan i det lilla hålet, lämna nära noll flygplans delar och det är helt normalt att FBI tog alla övervakningskameror minuten efter "planet" krashade och vägra släppa dom.

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Jo, snart påstår du säkert att med hjälp av ett skohorn, tecknad film och repeteradet av "debunk sidor" så kan man få in ett helt flygplan i det lilla hålet, lämna nära noll flygplans delar och det är helt normalt att FBI tog alla övervakningskameror minuten efter "planet" krashade och vägra släppa dom.

Allvarligt! 0 flygplansdelar? Har du sett fotografierna på länken som länkats in här i denna tråden?

Vad hade du förväntat dig av ett plan som störtar rakt in i Pentagon, hade du förväntat dig ett helt plan? Missilteorin som vissa tror på förstår jag inte, förklara varför de då hittade en massa delar från ett Boeing.

Kan ni vara snälla att åter igen plocka fram vittnesmålen om att de såg en missil penetrera Pentagon? Jag måste ha missat dom vittnesmålen?

Undra hur många USA måste ha betalat för att säga att det var ett plan som störtade in i Pentagon?

Posted on: 2007/1/29 23:19

Edited by elsueco77 on 2007/1/29 23:39:12

See User information
Lägger in detta inlägget här också, så ni får se hur mycket som det blir kvar av plan som kraschar:

Jag hittade en sajt om flygplansolyckor http://www.planecrashinfo.com där man kan se hur mycket det blir kvar av vissa plan när de kraschar. Här kommer några exempel:

American Eagle ATR-72, Roselawn, Indiana, 1994
http://www.planecrashinfo.com/w19941031.htm

Fokker 28 Fellowship 1000, Chachapoyas, Peru, 2003
http://www.planecrashinfo.com/w20030109.htm

Boeing B-747-258F, Amsterdam, Netherlands, 1992
Detta plan: http://www.airliners.net/open.file?id=0934778&size=M ser man inte mycket
av här http://www.planecrashinfo.com/w19921004.htm jag menar vi snackar om en Boeing 747, ett plan bra mycket större än de plan som flyg in i WTC samt Pentagon.

Posted on: 2007/1/30 3:58

Anonym
Just planet ”Boeing B-747-258F, Amsterdam, Netherlands, 1992” har konspirationsteoristerna varit på då de inte ser några vingarna efter kraschen.

I en dokumentär om denna krasch som inträffade i ett bostadsområde fanns de så gott om vittnen att man dels kunde lista ut vad som hände planet när det tappade två av sina motorer och ungefär var motorerna landade i den närliggande sjön och de fanns även vittnen i byggnaden som såg planet vilket blev en mycket skrämmande upplevelse då de såg ut att komma rakt emot byggnaden vilket det också gjorde.

Kraschen berodde på att en bult som skulle hålla fast den inre av motorerna brast och den motorn lossnade. Då planet startade gick alla motorer i full fart och motorn som lossnade åkte fram och sedan åt sidan och slog loss även den andra motorn samt skadade vingen. Att så hade hänt gick att bevisa då den ena motors färg fanns avskrapat på den andra motorn.

Planet kunde nu p.g.a. skadorna bara flyga i hög fart och när piloterna försökte nödlanda så tappade planet styrförmågan när farten minskade och det störtade i byggnaden.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper