vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 ... 11 »

Anonym
Re: Expert på kontrollerade demoleringar: Byggnad 7 togs ner med en kontrollerad sprängning!
Man måste vara allvarligt störd om man tror att WTC 7 bara pannkakade ihop, eller WTC 1 och WTC 2 för den delen, och 9/11 Omission Report tar helt enkelt inte upp WTC 7, inte ens de kan spinna ihop något bs på det.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Expert på kontrollerade demoleringar: Byggnad 7 togs ner med en kontrollerad sprängning!
Quote:

HWO wrote:
Quote:
Om den var sant att WTC 1, 2 och 7 sprängdes så skulle efter drygt 5 år någon journalist som börjat gräva i detta kommit
fram till något i denna riktning.

Håll isär begreppen själv, så många journalister skriver i den riktningen.
Provat google?

Om du nu litar på journalister i detta ärende så ta och läs igenom artikeln från Der Spiegel och du kommer att upptäcka att även deras journalister har koll på de kapare som kom från Tyskland.
Alla källor är dessutom namngivna så det är bara att sätta igång kolla dem.

Quote:

HWO wrote:

Quote:
Jag själv har dessutom i ärlighetens namn sagt att man behöver mer bevis om kaparna än bara att man sett dem i en flygplatskamera så jag kan då utan att gå ifrån mina egna principer be dig och andra att förklara varför INGEN av dem som skulle ha placerat ut sprängämnena går att finna.

Du har inte gjort någonting i ärlighetens namn här din apa.
Ska jag berätta för dig vem som placerade bomber i byggnaderna när du inte ens kan säga att byggnaderna demolerades?
Dina trix är så sorgliga zink, må elden bli ditt mål och din lön.

WTC 1 och 2 föll p.g.a. skadorna flygplanen orsakade då rasen startade från våningarna där de flög in i WTC 1 och 2 och branden (varför fanns den överhuvudtaget) i WTC 7 utesluter att sprängämnen användes. Varför WTC 7 kollapsade får vi se vad NIST kommer fram till. De har ju även varit tillmötesgående genom att undersöka explosioner och termit i den fortsatta utredningen.

Quote:

FuckOff wrote:
Man måste vara allvarligt störd om man tror att WTC 7 bara pannkakade ihop, eller WTC 1 och WTC 2 för den delen, och 9/11 Omission Report tar helt enkelt inte upp WTC 7, inte ens de kan spinna ihop något bs på det.

Då ingen med de alternativa teorierna överhuvudtaget kan visa att någon placerade in sprängämnen i WTC 1, 2 och 7 och den stora svårigheten att ens få en minsta lilla trovärdiga förklaring på dessa i de alternativa teorierna drar jag slutsatsen att dess personer inte existerar och då kan inga sprängämnen ha hamnat i WTC 1, 2 och 7 annat än de gått dit av sig själva.

Om ni inte tycker min förklaring på 911 är trovärdig så har ni min förklaring på varför de alternativa teorierna inte är trovärdiga.

Det finns inga officiella förklaringar som säger att det är sanningen utan de med de alternativa teorierna säger att de är sanningen och då ska de ju kunna förklara händelsekedjor utan att teorierna börjar spricka. Annars får de stryka att de representerar sanningen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hade du inte varit en betald desinfoagent så hade jag kunnat analysera rapporter med dig men du ska bara ha straffet, var så lugn det kommer.

Posted on: 2007/2/11 13:05
Att se är inte att förstå

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Hade du inte varit en betald desinfoagent så hade jag kunnat analysera rapporter med dig men du ska bara ha straffet, var så lugn det kommer.

Oj ett hot. Detta brukar jag mest råka ut för när jag diskuterer religion så är det så även i detta fall?

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

HWO wrote:

Oj ett hot. Detta brukar jag mest råka ut för när jag diskuterer religion så är det så även i detta fall?

För vissa är sanningen religion för andra är det lögnen.

Posted on: 2007/2/11 18:00

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

HWO wrote:

För vissa är sanningen religion för andra är det lögnen.

Jag är inte betald av någon som du påstår så vem står då för lögnen?

Och varför föreslog du det överhuvudtaget?

Anonym
"Kära Broder Zink."

Quote:
Jag är inte betald av någon som du påstår så vem står då för lögnen?

Nähä...

Men du har lite för mycket Debunkinformation för att vara en vanlig Volvo-arbetare vid " Bandet ".

Du har uppenbarligen en Uppgift !!

See User information
Quote:

A73 wrote:

Men du har lite för mycket Debunkinformation för att vara en vanlig Volvo-arbetare vid " Bandet ".

Men knappast onormalt mycket för att vara välutbildad och välinformerad och påläst på ett visst ämne.

Eller vad har han presenterat för "info" som man behöver underrättelsekontakter för att få fram?

Om ni på allvar tror att zink, och jag för den delen, är betalda agenter, så har ni uppenbarligen problem med er verklighetsuppfattning.

Posted on: 2007/2/11 20:48

See User information
Quote:
Om ni på allvar tror att zink, och jag för den delen, är betalda agenter, så har ni uppenbarligen problem med er verklighetsuppfattning.

Ni är nog inga agenter skulle jag tro, ni har valt att tro på den officiella konspirationsteorin helt enkelt och förespråkar den.

Och man har nog även problem med världsuppfattningen om man tror att det aldrig förekommer konspirationer eller att det finns agenter som härjar omkring etc.

Fattar inte varför det måste vara så extremt åt båda hållen, antingen förekommer inga konspirationer alls eller så är allting en konspiration.

Posted on: 2007/2/11 21:07

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

Jag tror inte, jag vet.
Det värsta är att ni är så dåliga på det.
Era manualer suger eller så kan ni inte läsa dom!
Jag tolkar det som att du zpz2 känner zink personligen?

Posted on: 2007/2/11 21:13

See User information
Quote:

HWO wrote:
Quote:

Jag tror inte, jag vet.

Ja, eftersom du utan bevis påstår att du "vet" detta som är fel så är det ju inte konstigt då att du också "vet" massa andra saker som är helt uppåt väggarna.

Nej, jag känner inte zink personligen, men jag känner igen "personlighetstypen" eller hur man ska säga. Välutbildad och tränad i att granska saker och ting vetenskapligt. Det inkluderar att lära sig när man kan påstå att man "vet" något.

Fler av den typen kan du hitta på t.ex. http://www.vof.se/forum eller http://forums.randi.org . Du "vet" kanske också att alla på dessa forum också är betalda agenter?

Posted on: 2007/2/11 21:21

See User information
Quote:
zink:
Bevis? En anonym person en som tror att den sprängdes. Ingen som VET.

Quote:
zpz2:
Välutbildad och tränad i att granska saker och ting vetenskapligt.

Låter som om han gått igenom ögonvittnes rapporterna väldigt vetenskapligt.

Man skulle kunna tro att ni är dom minst vetenskapliga här, men så är det ju inte utan ni har sålt er.

Posted on: 2007/2/11 21:27

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Men tönt jävel, vi talar inte om ett vittnesmål, vi talar om flera hundra sådana och flera nyhetsbyåer som var på plats och filmade.

Asshole.

Hur gammal är du FuckOff?

Gå in på sidan www.skrivihop.nu och lär dig lite svenska

Posted on: 2007/2/12 4:38

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Quote:

Jag tror inte, jag vet.

HWO är en bäbis, en gråtande sån. Såja, torka tårarna nu.

/Nico

See User information
Quote:

zpz2 wrote:

Nej, jag känner inte zink personligen, men jag känner igen "personlighetstypen" eller hur man ska säga. Välutbildad och tränad i att granska saker och ting vetenskapligt. Det inkluderar att lära sig när man kan påstå att man "vet" något.

BWAHAHAHA

I en annan tråd skrev zink: "Det var också så kaparna av planen den 9/11 resonerade."

Jag tyckte det var lite förmätet att så tvärsäkert tala om hur kaparna tänkte, så jag konfronterade zink med det, varpå han lika tvärsäkert svarade: "Jag vet ungefär hur kaparna tänkte och att det var i dessa banor."

Och du, zpz2, tycker att zink är speciellt kunnig innom området hur man använder ordet "vet"? Jo, du har verkligen koll på saker och ting.

Zink är dålig på svenska, engelska och hans logik är under all kritk! Vad menar du egentligen med "välutbildad"? Han försöker visserligen verka vara en kunning tankeläsare. Räcker det?

Hur har du det själv ställt med utbildningen förresten?

En uppgift till dig: Med vilken medelacceleration föll taket på WTC 7?

Posted on: 2007/2/12 9:00

Anonym
Quote:

TTime wrote:
Quote:

zpz2 wrote:

BWAHAHAHA

I en annan tråd skrev zink: "Det var också så kaparna av planen den 9/11 resonerade."

Jag tyckte det var lite förmätet att så tvärsäkert tala om hur kaparna tänkte, så jag konfronterade zink med det, varpå han lika tvärsäkert svarade: "Jag vet ungefär hur kaparna tänkte och att det var i dessa banor."

Och du, zpz2, tycker att zink är speciellt kunnig innom området hur man använder ordet "vet"? Jo, du har verkligen koll på saker och ting.

Zink är dålig på svenska, engelska och hans logik är under all kritk! Vad menar du egentligen med "välutbildad"? Han försöker visserligen verka vara en kunning tankeläsare. Räcker det?

Jag har sett en video med kaparna där de är filmade på ett bröllop och de talar om martyrdöden. Kändes extremt udda när man såg videon att man skulle prata om sådan på ett bröllop.

I programmet fanns fler videor med kaparna och flera personer intervjuades som hade träffat dem i bl.a. i Tyskland.

Sen kan jag bara undra hur alla på detta forum som har TV4 Fakta kunde missa detta program. Det sändes före Loose Change.

Tunnelseende när man läser TV programmen?

Återigen zpz2 och zink är två skilda personer som inte känner varandra.

Ni kan då fundera hur två kritiker med lite olika utbildning kan kom fram till så lika slutsatser.

Varför är WTC 7 medelacceleration när de som bar in sprängämnena fortfarande inte verkar existera för ingen vet vilka de var.

Detta är analogt med kaparna. Ni med de alternativa teorierna säger att kaparna inte fanns på planen för bevisen är för svaga och då fanns inga som burit in sprängämnen i WTC 1, 2 och 7 heller för bevisen är för svaga.

Så än så länge kan inte WTC 1, 2 och 7 har sprängts i vanlig logik däremot i de alternativa teorierna för de är sanningen.

See User information
Quote:
Varför är WTC 7 medelacceleration

Que?

Quote:
Återigen zpz2 och zink är två skilda personer som inte känner varandra.

Lustigt att du inte skriver jag och zpz2.

Quote:
Ni kan då fundera hur två kritiker med lite olika utbildning kan kom fram till så lika slutsatser.

Man kan ju då fundera varför en tredjedel av amerikanerna tror "inside job".

Posted on: 2007/2/12 18:25

See User information
Quote:

TTime wrote:

Som jag tidigare berättat så har jag en civilingenjörsexamen med inriktning mot tillämpad matematik. Innan du kommer med nåt skitsnack om att utbildning är bluff och illuminatiprogrammering så kan jag berätta att inom matematik och många ingenjörsämnen så ägnar man en stor del åt att lära sig att bevisa att det man kommer fram till är korrekt. På en mattetenta räcker oftast inte med att bara ge ett svar, utan man måste bevisa att man kommit fram till rätt svar för att få full poäng. Detta innebär att man själv kan verifiera att teorierna man lär sig är korrekta.

Vad gäller medelaccelerationen så är den knepig att räkna på då det är svårt att få en bra siffra på den totala kollapstiden. Klart är dock att det rör sig om mindre än fritt fall då bråte som rasar utanför byggnaden faller fortare.

Om du tror att zink och jag är samma person är det väl en smal sak att be admin kolla upp våra ip-adresser.

Och om du tror att jag är en betald agent, har du inte reflekterat över att jag sällan eller aldrig skriver här på dagtid? Min arbetsgivare skulle nämligen inte gilla att jag satt här och diskuterade konspirationsteorier på arbetstid.

Jag tror för övrigt inte att du på allvar tror detta, det är nog bara så att du gillar att kasta skit på folk.

Posted on: 2007/2/12 19:00

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Varför är WTC 7 medelacceleration

Varför är WTC 7 medelacceleration viktigt när de som bar in sprängämnena fortfarande inte verkar existera för ingen vet vilka de var.

National Geographic kör en riktig felstavningstrailer som visar på hur vår hjärna fungerar.

Jag hppas att det gälelr alla på dttea froum.
(Felstavat enligt hur hjärnan fungerar men ändå ska klara av det)

Vi hade en ordblind telefonsvare till ett närradioprogram och med lite vilja gick det bra.

Anonym
Och jag är utbildad kemist och har jobbat 12 år på ett laboratorium.

Efter det datachef i 4 år och har sedan 1992 eget företag inom IT branchen.

Har jobbat med mobiltelefoni i över 10 år.

Anonym
Du menar Mohammed Atta som satt och söp på en strippklubb dagen innan? Väldigt islam, eller hur.

Anonym
Quote:
Och jag är utbildad kemist och har jobbat 12 år på ett laboratorium.Efter det datachef i 4 år och har sedan 1992 eget företag inom IT branchen.Har jobbat med mobiltelefoni i över 10 år.

Jaha. Det förklarar saken.

Du är både Felprogramerad och Strålskadad.

Man skulle nästan kunna Tro att du är en FrimurarBroder eller något av dom andra Förnäma sällskapen.

Helt klart anser du att du är förmer än andra på Forumet i och med att Ditt Ego var tvunget att visa sina Meriter.

Svaga människor gör så.

See User information
Zink, jag skulle vilja fråga dig en sak ... hur öppen är du för möjligheten att Bush och Co visste om att attacken skulle ske (nu säger vi att allt gick till som den officiella historien säger, tornen rasade pga eld och skador, flight 77 träffade pentagon, passagerarna på flight 93 körde planet i marken etc) och lät det hända?

Posted on: 2007/2/12 19:42

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Du menar Mohammed Atta som satt och söp på en strippklubb dagen innan? Väldigt islam, eller hur.

Du är bra på att sprida förvrängda rykten du va? Det är sånt här man blir så less på, ni tar nåra osäkra uppgifter, förvanskar dem och upphöjer det till sanning.

Uppgifterna som finns handlar om 7 september, inte dagen innan. Trovärdigheten verkar också tveksam då storyn bara verkar komma från en källa (barägaren, kul för honom att få namnet på sitt hak i världspressen kan man tänka...) som gett olika motsägande versioner av det hela.

Quote:
In Hollywood, Shuckums restaurant manager Tony Amos said FBI agents showed photos of two men to restaurant employees Tuesday night. The photos had signatures on the bottom, Amos said. He said he identified the photo of a man whose first name was signed Mohamed.

Amos said the two men had each consumed several drinks Friday night and had given the bartender a hard time. Mohamed told Amos he was a pilot.

"The guy Mohamed was drunk, his voice was slurred and he had a thick accent," Amos said.

Bartender Patricia Idrissi said the men argued over the bill, and when she asked if there was a problem, "Mohamed said he worked for American Airlines and he could pay his bill."

http://web.archive.org/web/2003040206 ... /2001/20010912/10103.html

Quote:
The Friday night before the attacks, Atta and two other men -- one of them another suspected hijacker, Marwan Al-Shehhi -- spent 3 1/2 hours at a sports bar in Hollywood, Fla., called Shuckums. Atta played video games, a pursuit out of line with fundamentalist beliefs. But the manager on duty that night has said that he doesn't recall seeing Atta drink alcohol.

http://www.washingtonpost.com/ac2/wp- ... 5-2001Sep21¬Found=true

http://www.cooperativeresearch.org/co ... .jsp?item=a090701shuckums

Posted on: 2007/2/12 19:54

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 ... 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper