vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 7 »

Vad håller dom på med vid Al-Aqsa?

See User information
Hörde nåt på radion om att (någon) krävde att utgrävningarna/arbetet vid Al-Aqsa stoppades

Håller Zionisterna på och förbereder för att bygga sitt sol-tempel?

Googla på t.ex:
Klick

Posted on: 2007/2/12 23:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad håller dom på med vid Al-Aqsa?

See User information
Vilka "Zionister" menar du? På svenska heter det "sionism". Jag rekommenderar att du lär sig svenska innan du skriver på ett svenskt forum. Och vilka är det som är sionister? Alla israeler är inte sionister. Jag är dock sionist, men inte israel. Vad är det för fel på sionismen förresten?

När du skriver "Zionister" menar du egentligen judar. Varför inte vara öppen med ditt judehat i stället?

De reparerar och gräver upp arkeologiska fynd långt ifrån Al Aqsamoskén. Inget konstigt med det. Det är bara muslimerna som vägrar omfamna vetenskap i allmänhet och arkeologi i synnerhet. Det i kombination med en smula sedvanlig muslimsk antisemitism gör att de inte tolerar att judar forskar i närheten av judarnas egna heliga platser.

Enligt mig borde Israel förstöra Al Aqsamoskén såsom muslimerna förstörde buddhistiska heliga platser, så skulle man få det överstökat. Visst, muslimerna skulle gnälla lite och kasta några fler stenar i veckan, men i slutändan skulle det gynna Israel.

Posted on: 2007/2/14 23:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Tja, jag har hört att det händer mer intressanta saker i Israel än det vanliga med palestinierna och det är att det har skett en hel del mord på vissa religiösa judiska ledare som knappast araberna ligger bakom.

See User information
Berätta gärna lite mer om dessa mord. Vilka mördar judiska ledare? Vilka judiska ledare blir mördade? Var har du fått informationen ifrån? Mycket spännande detta.

Posted on: 2007/2/14 23:30

Anonym
Jag får gräva rätt på det i Jack Bloods radioshow. Han hade någon Israel på radion. Barry Chamish närmare bestämt. Han är mest känd på påtalandet av "The ringworm children" experimentet http://web.israelinsider.com/views/3998.htm och lite annat, jag hittade Chamish's hemsida http://www.barrychamish.com/ men jag orkar inte gå igenom Jack Blood 2 timmar per dag hela feburari.

Jack Blood Show
http://www.nw0.info/?p=Radio/Jack%20B ... %20Archive/2007/February/

See User information
Har du ingen lite mer trovärdig källa än så? Jag hävdar att konspirationsteoretiker världen över ingår i en konspiration ämnad att störta den nuvarande världsordningen utifrån en falsk bild skapad av deras okunnighet och grad av obildning. Jag har dock inga konkreta bevis förutom att en kille på en webbradio sa det. Jag kommer inte heller ihåg när han sa det eller vad han egentligen menade. Men det förblir ändå objektiv sanning. Varför? Jo - därför att jag vill tro på det! Det är kul och låter ju rimligt, inte måste jag ha mer bevis än så.

Posted on: 2007/2/14 23:44
המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים

Anonym
Ja, det fattar jag med men ta det lugnt. Jag kommer inte ihåg alla exakta datum med Jack Bloods radioshow gäster.

See User information
Jag måste bara tillägga att Barry Chamish är en ultraradikal israelisk nationalist, ja rentav en extremist. Hans åsikter är det ingen i Israel som tar på allvar. Hur kan en människa med fler hjärnceller än två på fullt allvar ta en människa seriöst när den hävdar att orkanen Katrina var Guds hämnd för att Israel lämnade Gaza och avslutade ockupationen där? I Israel är det bara de mest extrema och radikala nationalisterna som tror på honom.

I Sverige är det dock okunniga och i israelisk politik oinsatta personer som du som köper varje liten konspirationsteori, oavsett vem det är som presenterar den eller i vilka syften. Samtidigt som obildade fundamentalister till konspiracister avskyr judar, förnekar Förintelsen och ljuger om vad Israel gör och inte gör, så hänvisas det till ultraradikala judiska nationalister som judarna själva fördömer. Det säger en hel del om vilka slags människor som kommer med dessa påståenden.

Posted on: 2007/2/14 23:50

Anonym
Det må så vara men han gjorde ett referat till mord på judiska religiösa ledare och då borde man kunna hitta lite nyhetsartiklar om sådana mord. Sen vad man vill dra för slutsats av dessa mord är ju upp till var och en.

Jo, jag känner till hans teori om att Vatikanen vill ha Jerusalem. Och nej, bara för att man tror att det finns en global konspiration om att införa en totalitär global världsregering så behöver man inte nödvändigtvis inte tro att det är judarna som står bakom.

De flesta konspirationteoretiker "skyller inte allt på judarna", däremot så vill de gärna framställa det på det sättet. Jag är en konspirationsteoretiker eftersom tillfällighetsteoretiker är helt löjeväckande.

Om jag är anti-semit så är det att jag gillar inte Islam och muslimer och "arabisk kultur", för min del kan man skicka dom till västbanken hela bunten.

See User information
Quote:

Mossad wrote:
Har du ingen lite mer trovärdig källa än så? Jag hävdar att konspirationsteoretiker världen över ingår i en konspiration ämnad att störta den nuvarande världsordningen utifrån en falsk bild skapad av deras okunnighet och grad av obildning. Jag har dock inga konkreta bevis förutom att en kille på en webbradio sa det. Jag kommer inte heller ihåg när han sa det eller vad han egentligen menade. Men det förblir ändå objektiv sanning. Varför? Jo - därför att jag vill tro på det! Det är kul och låter ju rimligt, inte måste jag ha mer bevis än så.
Ursäkta men kunde jag få rätta dig en aning, bara för att se om vi är "on the same page".
Du hävdar att det finns konspiratörer världen över som ingår i en konspiration ämnad att störta den nuvarande världsordningen utifrån en falsk bild skapad av deras okunnighet grad av obildning och hybris, är jag rätt ute?

Posted on: 2007/2/14 23:58

See User information
Vem är denna mossad, ytterligare en debunkare som vill kalla alla som kritiserar Israel för "judehatare" eller "antisemiter"??

Om du kommer hit och börjar provocera fram nåt som inte finns så har du kommit fel!!

Dis-info agent eller provokatör ??

Posted on: 2007/2/15 1:12
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:
När du skriver "Zionister" menar du egentligen judar. Varför inte vara öppen med ditt judehat i stället?

Men sluta gnäll. Vadå, är jag också judehatare eftersom jag anser att Israel är en terroriststat?

Iofs har det ju inte med åsikter att göra, eftersom det är ett faktum, men ändå.

Posted on: 2007/2/15 1:58

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Det må så vara men han gjorde ett referat till mord på judiska religiösa ledare och då borde man kunna hitta lite nyhetsartiklar om sådana mord. Sen vad man vill dra för slutsats av dessa mord är ju upp till var och en.

Jo, jag känner till hans teori om att Vatikanen vill ha Jerusalem. Och nej, bara för att man tror att det finns en global konspiration om att införa en totalitär global världsregering så behöver man inte nödvändigtvis inte tro att det är judarna som står bakom.

De flesta konspirationteoretiker "skyller inte allt på judarna", däremot så vill de gärna framställa det på det sättet. Jag är en konspirationsteoretiker eftersom tillfällighetsteoretiker är helt löjeväckande.

Om jag är anti-semit så är det att jag gillar inte Islam och muslimer och "arabisk kultur", för min del kan man skicka dom till västbanken hela bunten.

Varför borde man kunna hitta dem? Har det aldrig slagit dig att en extremistisk ultranationalist av hans sort som vill förinta varje palestinisk arab, kanske rentav snackar skit, ja till och med ljuger? Men självklart är du välkommen att visa oss dessa artiklar, hittills har du dock inte presenterat några fakta över huvud taget. Och även om vore så fallet att det dödades judiska ledare i Israel - vad är det med det? Det har alltid dödats judar och judiska ledare. Och motiveringen har i nästan alla fall varit konspirationsteorier mot judarna.

Inte tro att judarna står bakom? Jag har läst de fem första sidorna på denna forumkategori här på vaken.se, och maken till ren och skär antisemitism har jag faktiskt sällan skådat. Överallt försöker ni med ljus och lykta finna vilka som är judar och se det som ett bevis för varför de ingår i er globala världskonspiration. Och självklart skyller de flesta konspirationsteoretiker allt på judarna. I princip alla kända konspirationsteoretiker är antisemiter.

Att ogilla Islam och arabisk kultur är inte antisemitism. Antisemitism är detsamma som judehat. Vill du ha en lektion i ordets etymologi kanske? Ordet är tyskt, och vid tiden för dess uppkomst i Tyskland existerade inga araber, blott judar. Följaktligen syftade termen på hat mot judar - de enda semiterna som existerade i Europa. Araber brydde man sig inte om.

Posted on: 2007/2/15 7:51

Edited by Mossad on 2007/2/15 8:35:25

See User information
Quote:

gaston wrote:
Quote:

Mossad wrote:
Ursäkta men kunde jag få rätta dig en aning, bara för att se om vi är "on the same page".
Du hävdar att det finns konspiratörer världen över som ingår i en konspiration ämnad att störta den nuvarande världsordningen utifrån en falsk bild skapad av deras okunnighet grad av obildning och hybris, är jag rätt ute?

Mycket riktigt. Ingår du i denna konspiration?

Posted on: 2007/2/15 7:51

See User information
Quote:

TeBe wrote:
Vem är denna mossad, ytterligare en debunkare som vill kalla alla som kritiserar Israel för "judehatare" eller "antisemiter"??

Om du kommer hit och börjar provocera fram nåt som inte finns så har du kommit fel!!

Dis-info agent eller provokatör ??

Jag är en reptil som planerar att ta över världen. David Icke vet sanningen.

Alla som kritiserar Israel är inte antisemiter. Men de som ställer andra krav på Israel än andra länder är antisemiter. Följaktligen tordes de flesta Israelkritiker vara antisemiter, eftersom de ju ställer helt andra krav på Israel än sina egna länder.

Det och att Israel inte gör något fel. Israel är en liberal, demokratisk och humanistisk stat som behandlar alla sina invånare väl. Israel är det land där araber är friast och har det bäst. Hur kan man kritisera en sådan fin nation? Mycket märkligt.

Posted on: 2007/2/15 7:56

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:

Men sluta gnäll. Vadå, är jag också judehatare eftersom jag anser att Israel är en terroriststat?

Iofs har det ju inte med åsikter att göra, eftersom det är ett faktum, men ändå.

Ja, det är du. Vad för terrorism bedriver Israel?

Posted on: 2007/2/15 8:00

See User information
Quote:

Mossad wrote:

När jag skriver Zionister så menar jag Zionister.

Jag tror "Mossad" har reggats för att nån vill skriva "alternativa teorier" såsom att Israel är en humanistisk stat och att"Israel inte gör något fel" när man fäller fosforbomber i Libanon.

Men Mossad, om du verkligen är "Sionist", skulle jag tycka det var intressant att höra din bild av vad det innebär för dig. (ingen ironi, bara intresserad)

Posted on: 2007/2/15 8:44

See User information
Quote:

Mossad wrote:
Quote:

gaston wrote:
Quote:

Mossad wrote:

Mycket riktigt. Ingår du i denna konspiration?
Nix, jag är bara en av åskådarna som kommer att drabbas av den på flera olika sätt initialt, men jag har både barn och barnbarn som kommer att drabbas hårt om dom styrande inte lägger om kursen 180 grader.............

Posted on: 2007/2/15 9:08

See User information
Quote:

cfr2 wrote:
Quote:

Mossad wrote:

När jag skriver Zionister så menar jag Zionister.

Jag tror "Mossad" har reggats för att nån vill skriva "alternativa teorier" såsom att Israel är en humanistisk stat och att"Israel inte gör något fel" när man fäller fosforbomber i Libanon.

Men Mossad, om du verkligen är "Sionist", skulle jag tycka det var intressant att höra din bild av vad det innebär för dig. (ingen ironi, bara intresserad)

Ordet är "sionister" på svenska. Varför skriver du då "Zionister"? Vad är syftet?

Att Israel är en fin humanistisk stat är en ståndpunkt jag hävdar är objektiv sanning, och som jag är beredd att försvara i öppen debatt mot vem som helst. Finns det någon anledning till att tycka annorlunda?

Vad sionism är för mig? Precis samma sak som för alla andra sionister, nämligen att även det judiska folket, precis som alla folk, har rätt till eget hemland, och att hemlandet skall ligga där judarna har bott längst och har störst historisk anknytning, d.v.s. Yeretz Israel (Landet Israel).

Posted on: 2007/2/15 9:52

See User information
Quote:

gaston wrote:
Nix, jag är bara en av åskådarna som kommer att drabbas av den på flera olika sätt initialt, men jag har både barn och barnbarn som kommer att drabbas hårt om dom styrande inte lägger om kursen 180 grader.............

Drabbas av vad?

Posted on: 2007/2/15 9:53

See User information
Quote:

Mossad wrote:
Quote:

gaston wrote:

Drabbas av vad?

vapenskrammel och chippning i en värld styrd av en nazi/facijunta som hävdar att vi behöver deras New world Order, även om världen skulle må bättre av en ny världsordning, men tamefan inte deras.....................

Posted on: 2007/2/15 10:06
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Mossad har en väldigt förvriden bild av verkligheten. Systematisk terror och mord på palestiner ser Mossad som humanistiskt och demokratiskt. Han kallar även det en fantastisk nation, som 48-49 drev runt 700 000 palestinier på landsflykt, massflykten drevs fram av massakrer, våldtäkter och avrättningar. En omfattande kartläggningar av varenda palestinsk by och stadsdelar. som innehöll byarnas befolkning, byggnader, odlingsfält, redskap, värdesaker, tillfartsvägar, topografi med mera, och framförallt åsiktsregistrering spreds bland trupperna. De som var stämplade som "farliga" togs ut ur leden och sköts till döds. Det som hände 48-49 kallas etnisk utrensning vilket sedan ledde till bildandet av den judiska staten och ligger till grund för palestinas krossade nation.

Idag är inte bilden mycket annorlunda israel håller ett helt lands folk som fångar och de systematiska övergreppen samt utrensning fortsätter. Jag drar inte upp några fakta om nutid då vi alla vet vilka övergrepp israel begått/begår både i palestina och libanon. även om vi inte ser det i våran media så har vi tack och lov änu ett frihetens internet där vi kan ta del av den verkliga situationen i palestina, där deras röst kan bli hörd utan censur och förvriden fakta. Men jag pekar inte bara finger mot israel, vår svenska nation säljer trotsallt vapen till flera diktaturer och terrorstater bla Usa som senare säkerligen hamnar i deras 51 stats händer.

Resized Image

Posted on: 2007/2/15 10:07
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

gaston wrote:

vapenskrammel och chippning i en värld styrd av en nazi/facijunta som hävdar att vi behöver deras New world Order, även om världen skulle må bättre av en ny världsordning, men tamefan inte deras.....................

Vadå för "vapenskrammel"? Vem är chippad och vilka/vem är det som chippar? Har någon chippat dig? Hur styr denna "nazi/facijunta" (vad menas med 'faci'?) världen? Jag är faktiskt mycket intresserad av detta. Hur går det till i praktiken? Hur styr "de" världen? Och vilka är "de"?

Posted on: 2007/2/15 11:22

See User information
Quote:

Mossad wrote:
Quote:

gaston wrote:

Vadå för "vapenskrammel"? Vem är chippad och vilka/vem är det som chippar? Har någon chippat dig? Hur styr denna "nazi/facijunta" (vad menas med 'faci'?) världen? Jag är faktiskt mycket intresserad av detta. Hur går det till i praktiken? Hur styr "de" världen? Och vilka är "de"?
Ta du å titta på denna video och lyssna på vad han säger om( JUDAR) ...se hela...http://video.google.com/videoplay?docid=-9215573308877374512

Posted on: 2007/2/15 11:37

(1) 2 3 4 ... 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper