vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »

Anonym
Re: BEVIS NÅGON, tack.. :)
exempelvis

"Först behöver du dock lära dig grundläggande kunskaper i ekonomi. Kom gärna tillbaka när du har gjort det. Och när du ändå håller på kan du ta och lära dig svenska också."

fippla burgare underklass osv

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Mossad wrote:
Nej, jag föredrar att tillhöra överklassen. Det är därför jag har ett toppjobb med högre lön än alla er tillsammans. Detta har jag lyckats med genom att jag jobbat ihjäl mig under mitt liv

Ja, det är ditt val att du frivilligt dödat din själ för att kunna säga att du tillhör "överklassen"!. Vi andra säljer inte våra själar till den materialistiska ytliga onskan lika lätt!

Posted on: 2007/2/18 18:46
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Mossad wrote:
ingen seriös människa anställer en person som inte kan svenska i sitt företag och ger denne en hög roll.

Med andra ord är man oseriös om man inte är rasist enligt överklassen?

Posted on: 2007/2/18 18:50
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Quote:

maggot wrote:
exempelvis

"Först behöver du dock lära dig grundläggande kunskaper i ekonomi. Kom gärna tillbaka när du har gjort det. Och när du ändå håller på kan du ta och lära dig svenska också."

fippla burgare underklass osv

Ja? Är det inte relevant att be någon att studera ekonomi och svenska när vi diskuterar ekonomi på svenska och personen saknar kunskaper i ekonomi samt svenska? Är inte du för yttrandefrihet eller? Försöker du tysta ned mina åsikter för att de inte passar dig? Intressant hur ni å ena sidan klagar på att "makten" tystar ned er, och sedan när jag uttrycker mina åsikter så kommer du in och är partisk och försöker få tyst på mig i egenskap av admin. Mycket intressant beteende.

Posted on: 2007/2/18 18:52
המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים

See User information
Quote:

Blackie wrote:
Quote:

Mossad wrote:
ingen seriös människa anställer en person som inte kan svenska i sitt företag och ger denne en hög roll.

Med andra ord är man oseriös om man inte är rasist enligt överklassen?

Man är inte rasist för att man kräver av människor att lära sig svenska i Sverige. Kommer man till ett land och vill leva där skall man lära sig språket också. Punkt.

Posted on: 2007/2/18 18:53

Anonym
Jag kanske missuppfattat då jag skumläst tråden men är det inte CNWO du menar som inte kan svenska ?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Jag kanske missuppfattat då jag skumläst tråden men är det inte CNWO du menar som inte kan svenska ?

Du har läst rätt. Tycker du att hans svenska språkbruk är korrekt?

Posted on: 2007/2/18 18:58

Anonym
Då ber jag dig lägga ner det.
Både du och jag förstår vad han säger och det är det som är viktiga, att klaga på stavning osv är bara löjligt.
Vi är här för att diskutera saker och vill du diskutera hur viktigt det är med rättstavning kan du starta en tråd om det.
/Admin

See User information
Quote:

Mossad wrote:

Jag vet att du saknar grundläggande kunskaper i svenska, och att ingen seriös människa anställer en person som inte kan svenska i sitt företag och ger denne en hög roll. Svenska först, bra jobb därefter. Är det verkligen så svårbegripligt för dig?

Jag jobbar inom IT-branchen och tillhandahåller produkter inom datormjukvara. Vad gör du själv? Flippa burgare är rätt jobbigt va?

Jag är överklass av följande skäl:

1. Jag tjänar mycket.

2. Jag är extremt bildad.

Vi har redan konstanterat att du saknar bildning, då du knappt förmår författa inlägg på vanlig svenska. Om inte du har ärvt mycket pengar kan vi också därvidlag konstatera att du är underklass på alla sätt och vis. Det förklarar även din avundsjuka och ditt förakt för de framgångsrika i samhället, och varför du gör upp konspirationsteorier om dem. Mycket sorgligt.

Globalisering är bra därför att det sprider kapitalism till alla världens länder. Kapitalism leder till rikedom. Rikedom är bra. Fri handel länder emellan är bra därför att det ökar konkurrensen och ger oss möjligheter att importera det som är billigt i andra länder, och exportera det som är billigt i vårt land. På så sätt tjänar alla på världskapitalismen. Grundläggande ekonomisk teori. Hoppas att du hängde med nu, och att språket inte var för avancerat för dig.

Men ge dig! Vad är det som säger att du är extremt bildad? Du har ju bara lärt dig vad som står i bökerna... Prästerna för 500 år sedan ansågs också extremt bildade, men dom trodde ändå på hexor och att jorden va platt ;)

Igen är "extremt bildad" isf extremt påläst....

Jag jobbar som elektriker, och när det kommer data killar till nått bygge och ska programera maskinerna kan dom ofta inte äns använda en skruvmejsel eller kopla om i centralen om nått skulle va fel, dom har bra mycke högre lön än mig, är dom ändå mer värda?

Jag spyr ju på dig som du låter!! Kan slåvad om att du inte skulle klara dig en dag om du hamna i skogen eller någon tog dina kära pengar!!

Din aroganta snobb!! Jag tycker aldrig illa om någon så länge dom visar respekt för andra mäninskor, oav om dom är uteliggare eller miljonär. Men när folk beter sig som dig blir jag bara arg. Hoppas för allt i värden att börsen krachar snart och du förlorar varända krona så jag kan spotta på dig när du sitter i ränstenen!!

Posted on: 2007/2/18 19:06

Anonym
Mini lugna dig dock håller jag fullständigt med i det du om "bildade människor"

See User information
ska ja göra.. klarar inte av folk som ser ner på andra bara för dom föredrar ett annat liv än dom själva.

jag trivs tex inte med att sitta och plugga tills jag är 30 och sen sitta vid ett skrivbord tills ja e 65 och då ha en pansion på en massa miljoner...

nej tack, isf jobbar ja mycket hellre med en lagom lön som nu och kan leva och göra allt det ja tycker är kul nu när jag är ung och orkar och kan utan att bryta höften.. :P

Posted on: 2007/2/18 19:14

See User information
Quote:

maggot wrote:
Då ber jag dig lägga ner det.
Både du och jag förstår vad han säger och det är det som är viktiga, att klaga på stavning osv är bara löjligt.
Vi är här för att diskutera saker och vill du diskutera hur viktigt det är med rättstavning kan du starta en tråd om det.
/Admin

Jag har ärligt talat svårt att förstå inkorrekt språkbruk. Dessutom bad jag honom lära sig ekonomi, och det är ytterst relevant och viktigt. Hur går en diskussion kring ekonomi till med en som saknar kunskaper i ekonomi?

Posted on: 2007/2/18 19:36

See User information
Jag vill bara berätta att det stavas 'rännstenen' och 'berätta' på svenska. Vi lever i Sverige. Här skall man bruka korrekt svenska anser jag. I Pakistan eller Norge kan man skriva inkorrekt svenska om man vill, inte här.

Posted on: 2007/2/18 19:40

Anonym
Quote:

Mossad wrote:

Jag har ärligt talat svårt att förstå inkorrekt språkbruk. Dessutom bad jag honom lära sig ekonomi, och det är ytterst relevant och viktigt. Hur går en diskussion kring ekonomi till med en som saknar kunskaper i ekonomi?

Eftersom du lyckas svara på hans inlägg så verkar det inte vara så svårt.
annars får du väl läsa det en extra gång och hjälper inte det fråga honom istället för attack.

See User information
När jag läser det han skrivit har jag inga som hellst problem att förstå vad han skriver. Om du nu är så välbildad som du säger borde du väl kunna fatta det du också och diskutara ämnet isf för stavnig? Vad vet du om hans utblidning? Du har ju bara läst vad som står i böker osv och har säkert bra mycke mer erfarenhet än mig, men om du är så välbildad och osv tycker jag du ska visa lite respekt för folk som VALT en annan väg i livet än dig!

Dom har valt den vägen för att dom vill det.

Du ville ha ett toppjobb och höglön, därför har du det.

Jag tex, vill inte ha detta, därför har jag det inte. Jag anser att jag är lykligare med en normal lön och lite fritid än med en höglön och ingen fritid.. Mina intressen är div äventyrssporter och eftersom jag vet att jag inte kommer kunna utäva dom när jag är 65+ så skippar jag högskola så jag hinner göra allt det jag vill nu.

Och pågrund av detta är jag en sämre mäniska än dig?

Posted on: 2007/2/18 19:44

Anonym
Quote:

Mossad wrote:
Jag vill bara berätta att det stavas 'rännstenen' och 'berätta' på svenska. Vi lever i Sverige. Här skall man bruka korrekt svenska anser jag. I Pakistan eller Norge kan man skriva inkorrekt svenska om man vill, inte här.

Starta en tråd om du vill diskutera hur viktigt det är att man stavar alla ord rätt och att dyslektiker inte ska ha rätt att yttra sig och att de är dummare en andra människor och inte förstår ekonomi.

Slutdiskuterat
/Admin

See User information
Du fatta ju vad jag skrev, så varför påpeka det?

Jag skiter fullkomligt i vad du tycker så länge du inte kan se på folk med ett annat jobb än dig själv som jämlika.

I denna tråden diskuterar vi inte stavning så det betyder att man ska skita i det, om det nu inte är så att det som skrivs inte går att tyda, och eftersom du tydligen kunde det kan du lika gänra va tyst.

Posted on: 2007/2/18 19:49

See User information
Det stavas faktiskt "gärna".

Jag ser på folk som vill komma någonstans som jämlika. Folk utan ambitioner och mål i livet, lata människor, har jag ingen respekt för. Folk som strävar efter att lyckas och som vill tillföra till samhället är jag beredd att hjälpa på alla sätt jag kan däremot.

Posted on: 2007/2/18 20:02

Anonym
Mossad
Skriver du en sak till i denna tråd om rättstavning så åker du ut
starta en tråd om rättstavning för helvette om du finner det viktigt

See User information
Mossad: Är det rimmligt att alla människor skaffar lika hög utbildning och liknande toppjobb som dig själv? Skulle du vara lika högavlönad då?

Posted on: 2007/2/18 20:13

Anonym
Quote:

Mossad wrote:

Så om jag flyttar till Pakistan så behöver inte jag tala/skriva korrekt svenska längre?

See User information
Quote:

fruitcake wrote:
Mossad: Är det rimmligt att alla människor skaffar lika hög utbildning och liknande toppjobb som dig själv? Skulle du vara lika högavlönad då?

Ja, kapitalism är inte ett nollsummespel. Bäst vore om alla svenskar skulle vara extremt utbildade, vi skulle alla vinna på det.

Posted on: 2007/2/18 20:15

See User information
Quote:

Bjornir wrote:
Quote:

Mossad wrote:

Så om jag flyttar till Pakistan så behöver inte jag tala/skriva korrekt svenska längre?

Inte om du kommunicerar med pakistanier. Min erfarenhet är att pakistanier i Pakistan inte brukar bry sig särskilt mycket om korrekt svenska. Jag har även upplevt att i Pakistan så är de inte alls brydda om korrekt latinsk interpunktion. Men det är naturligtvis blott mina erfarenheter. Kanske behöver du vara ytterst duktig på svenska om du skall kommunicera i Pakistan.

Posted on: 2007/2/18 20:17

Anonym
Jag var bara nyfiken, tack för svaret mossad.
Fast gäller det även om jag pratar med pakistanier i Sverige?

« 1 (2) 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper