vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

Anonym
Re: Vad håller dom på med vid Al-Aqsa?
Jag har förviso inte läst det och det är svårt att bedöma med några citat utan att ha läst det hela
men det är mycket möjligt han är antisemit dock vet jag inte om det gör han mindre trovärdig
2+2=4 oavsett vem som säger det

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
är han inte själv semit föresten eller blandar ja ihop han med nån annan nu?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Är en antisemit inte mindre trovärdig i en debatt om Israel? En invandrare som hatar Sverige och svenskar och som utnyttjar svenska folket och staten är alltså precis lika trovärdig som en god invandrare som integrerar sig i samhället, vid en debatt om svensk integrationspolitik? Jag håller inte med. En muslimsk judehatare som konstant ljugit om Israel och judarna som folk är inte ett dugg trovärdig.

Han är arab. Araber är semiter. Antisemit betyder inte bokstavligen "hatare av semitiska folk". Det betyder judehatare. Uttrycket är germanskt (till sitt ursprung tyskt) och syftade enbart på judarna, det enda semitiska folkslag som levde i Europa. Man brydde sig föga om att hata araber då araberna inte levde här. Antisemit är alltså detsamma som antijude.

Posted on: 2007/2/18 19:28
המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים

See User information
Mossad, är du isåfall Anti-Arab?
Är du isåfall trovärdig i den här debatten? (enlit din logik)

Posted on: 2007/2/18 20:27

See User information
Quote:

cfr2 wrote:
Mossad, är du isåfall Anti-Arab?
Är du isåfall trovärdig i den här debatten? (enlit din logik)

Nej, jag är inte anti-arab. Hur så?

Posted on: 2007/2/18 20:39

See User information
Quote:

Mossad wrote:
Quote:

Lightsaber wrote:
Mossad och Sayid symboliserar på ett mycket tydligt sätt en av de stora anledningarna till att mellanöstern har varit och fortfarande är en häxkittel av förtryck, död, sorg och lidande.

Två sidor där ingendera parten tycks villiga till minsta självrannsakan, minsta självkritik eller uppvisar tillstymmelse till minsta tecken på vad som kallas objektivt tänkande.

Istället ser vi två kombatanter, hjärntvättade av den oligarki som har sitt säte i Washington, London och Vatikanstaten och som länge styrt världen genom att skapa dialektiska missfoster till ideologier där den förhärskande tanken är den, att min tro och mina behov alltid måste gå före andras oavsett priset.

Slavarna på bägge sidor är så upptagna med att slåss att de inte hör hur deras gemensamma herrar skrattar åt dem. Och mitt i allt detta flyter blodet från könstympade barn, söndersprängda kroppar och krossade drömmar i en värld där mörkret fortsätter att sänka sig över över alla dem som hatar sina fiender mer än de älskar sina barn.

Inte för att jag är från Israel eller jude, men har du överhuvudtaget någon koll på Europas historia när du skriver dessa ord? Européerna har gjort mot världen mer ondska och bedrivit mer förtryck än vad några andra har. Varför tog vi afrikaner som slavar? Varför förtryckte vi hela tiden under Romartiden? Varför var och är vi nazister som försökte ta över hela världen och skapa ett ariskt Tusenårsrike? Varför bedrev vi ett brutalt folkmord på Kongoleser? Vad handlade korstågen om egentligen? Vad höll vi på med där? Vad sysslade Napoleon med? Alexander den store då? Läs på lite om din egen historia och vad vi européer egentligen ställt till med här i världen.

Och var ligger London och Vatikanstaten då menar du?

Jag har nog rätt hyfsad koll på vad eliten i Europa har gjort och fortfarande gör mot mänsklighteten och hyser föga förhoppningar att en människa så renons på djupare insikter och objektivt tänkande som du skulle kunna utbilda mig i någon större utstäckning vad beträffar den saken.

Du som skryter med att vara så välutbildad och intelligent borde kanske ägna dig åt en stunds självrannsakan och eftertänksamhet då och då för ovanlighetens skull så att du kan tolka vad andra skriver innan du svarar på det.

Avslutningsvis så finns det gott om judar som jag beundrar och även en hel del svenskar.

Dessvärre hör inte du till någon av dem.

Posted on: 2007/2/18 22:13
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Mossad!

Du citerar Per Ahlmark, sveriges största Sabbats Goj.

Han är knappast trovärdig eftersom han ALLTID har tagit judarnas och Israels parti i sina ställningstaganden i både artiklar i etablissemangsmedia.

Dessutom går han aldrig i svaromål (Vad jag har sett, efter att ha följt hans raljerande artiklar i DN ett antal år.) på personer som har avvikande åsiker än hans.

Detta visar knappast på ett öppet sinne hos denne "judevänn"

Det är ju inte nån slump precis att han går under namnet "Mr. ADL" just pga av detta.

Du som uppmanar folk här på sidan att läsa Ické´s böcker och anspelar på att han skulle vara anti-semit.

Jag har läst alla hans böcker och kan inte se vart du kan hitta någon slags anti-semitism där överhuvud taget.'

Källa på det tack!? Som du själv brukar skriva.

Jag var på ett seminarium för ett tiotal år sedan som handlade om sionismen i Göteborg.

Där var en panel bestående av Historieproffesorn Lennart Weibull, samt jornalisten G. Rosenberg samt redaktören för "Judisk krönika" Anders Carlgren ( El. -berg. Jag minns inte hans exkta efternamn. )

Jag ställde då frågan till Historieproffessorn Weibull om inte ordet semit som benämning för dagens s.k. Judiska folk är en felbenämning, bl.a pga av uppgifter av den Judiske Historikern Arthur Koestler som bl.s skrivit boken "Den trettonde stammen", som går igenom historien om majoriteten av Judarnas urprung i Khazarriket på 740 e.Kr då de konverterade till Judendomen samt att detta folk INTEär semiter utan var ett framförallt Turk-Mongoliskt folk, och att den största delen av detta folk efter Djingis Khans härjningar i Ryssland och Össteuropa på 12-1300-talet, flydde och slog sig ned i framför altt Ungern, Polen och västra Ryssland. Samt att cirka 95% av dagens judar just härstammar i från dessa Khazarättlingar ( S.k. Aschkenazer ).

Göran Rosenberg skrattade åt detta mitt påstående, MEN Weibull bekraftade detta genom att säga :

"Pojen har ju rätt i detta fallet. Koestlers uppgifter om de östeuropéiska Judarnas härkomst har kunnat bekräftats av flertalet historiker."

Posted on: 2007/2/18 22:27

Anonym
uj tung bra inlägg om man säger så

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Mossad!

Du citerar Per Ahlmark, sveriges största Sabbats Goj.

Han är knappast trovärdig eftersom han ALLTID har tagit judarnas och Israels parti i sina ställningstaganden i både artiklar i etablissemangsmedia.

Dessutom går han aldrig i svaromål (Vad jag har sett, efter att ha följt hans raljerande artiklar i DN ett antal år.) på personer som har avvikande åsiker än hans.

Detta visar knappast på ett öppet sinne hos denne "judevänn"

Det är ju inte nån slump precis att han går under namnet "Mr. ADL" just pga av detta.

Du som uppmanar folk här på sidan att läsa Ické´s böcker och anspelar på att han skulle vara anti-semit.

Jag har läst alla hans böcker och kan inte se vart du kan hitta någon slags anti-semitism där överhuvud taget.'

Källa på det tack!? Som du själv brukar skriva.

Jag var på ett seminarium för ett tiotal år sedan som handlade om sionismen i Göteborg.

Där var en panel bestående av Historieproffesorn Lennart Weibull, samt jornalisten G. Rosenberg samt redaktören för "Judisk krönika" Anders Carlgren ( El. -berg. Jag minns inte hans exkta efternamn. )

Jag ställde då frågan till Historieproffessorn Weibull om inte ordet semit som benämning för dagens s.k. Judiska folk är en felbenämning, bl.a pga av uppgifter av den Judiske Historikern Arthur Koestler som bl.s skrivit boken "Den trettonde stammen", som går igenom historien om majoriteten av Judarnas urprung i Khazarriket på 740 e.Kr då de konverterade till Judendomen samt att detta folk INTEär semiter utan var ett framförallt Turk-Mongoliskt folk, och att den största delen av detta folk efter Djingis Khans härjningar i Ryssland och Össteuropa på 12-1300-talet, flydde och slog sig ned i framför altt Ungern, Polen och västra Ryssland. Samt att cirka 95% av dagens judar just härstammar i från dessa Khazarättlingar ( S.k. Aschkenazer ).

Göran Rosenberg skrattade åt detta mitt påstående, MEN Weibull bekraftade detta genom att säga :

"Pojen har ju rätt i detta fallet. Koestlers uppgifter om de östeuropéiska Judarnas härkomst har kunnat bekräftats av flertalet historiker."

1. Var har jag citerat Per Ahlmark?

2. Angående Ickes antisemitism kan du finna den här:

"The Talmud, the Jewish book of law, contains among other little gems, the following: "Just the Jews are humans, the non-Jews are no humans, but cattle" (Kerithuth 6b, page 78, Jebhammoth 61); "The non-Jews have been created to serve the Jews as Slaves" (Midrasch Talpioth 225); "Sexual intercourse with non-Jews is like sexual intercourse with animals" (Kethuboth 3b); "The non-Jews have to be avoided, even more than sick pigs" (Orach Chaiim, 57, 6a); "The birth rate of non-Jews has to be suppressed massively" (Zohar II, 4b); "As you replace lost cows and donkeys, so you shall replace non-Jews" (Lore Dea 377,1). And so it goes on and on. So how often do the "anti-racist" protesters demonstrate outside Talmudic events. Never. Exactly."

Och även här:

"Jewish people are simply wonderful when they allow themselves to be who they really are. They have such a contribution to make to the good of the world. But I have rarely met one who really loves themself or does not carry the burden of inherited guilt. My friends, it is all about control. It's time to let it go. Jewish people (who, like the rest of us, are evolving consciousnesses which happen to be experiencing a Jewish lifetime), will never be free until they step out of the mental and emotional control of this tiny clique, which uses them in the most merciless ways to advance its own sick and diabolical ambitions, in league with an equally sick clique of non-Jews."

Sida 136 och 137. Rent och skärt judeförakt.

3. Härstammar 95 % av världens judar från khazarer? Är du på riktigt?

Posted on: 2007/2/18 22:51

Anonym
Är det antisemitism att citera deras egna böcker?

See User information
Quote:

maggot wrote:

Är det antisemitism att citera deras egna böcker?

Nej, men det är däremot antisemitism att förfalska Talmud och hävda att det står i den saker som inte står. Jag har läst Talmud noggrannt och jämfört med Ickes påståenden. Icke ljuger helt enkelt. Precis som antisemiterna som förfalskade Sion Vises Protokoll gjorde. Och precis som antisemiter alltid gjort.

Posted on: 2007/2/18 23:02

See User information
Babyloniska Talmud har jag förstått består av 63 böcker, stämmer det?

Och i så fall, Hur har du fått möjligheten att studera alla dessa, eftersom det inte är tillåtet för icke-judar att läsa den?

Jag har letat och bara hittat att den ska finnas på ETT ställe i Sverige, på Uppsala Universitetsbibliotek.

Och då o den s.k. soncino press-utgåvan. Och i den kann man ju hitta en hel del av dessa anti-kristna och anti-icke-judiska citat som bl.a Icke citerar.

I vilken bok citerar du Icke ifrån förresten?

Posted on: 2007/2/18 23:33

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Babyloniska Talmud har jag förstått består av 63 böcker, stämmer det?

Och i så fall, Hur har du fått möjligheten att studera alla dessa, eftersom det inte är tillåtet för icke-judar att läsa den?

Jag har letat och bara hittat att den ska finnas på ETT ställe i Sverige, på Uppsala Universitetsbibliotek.

Och då o den s.k. soncino press-utgåvan. Och i den kann man ju hitta en hel del av dessa anti-kristna och anti-icke-judiska citat som bl.a Icke citerar.

I vilken bok citerar du Icke ifrån förresten?

Icke-judar kan visst läsa Babylonska Talmud. Vad är det för dumheter? Åk ned till Eilat eller Haifa, gå in på ett bibliotek och sätt igång och läs.

Vilka av Ickes citat finns i Babylonska Talmud bennybear?

Jag citerar Icke från boken "And the truth shall set you free". Hade du inte läst den? Om du har den hemma kan du få sidnummer också.

Posted on: 2007/2/18 23:45

See User information
Jag bor i Sverige och har försökt att leta efter den här.

Menar du att soncino prassutgåvan skulle vara en "förfalskning" eftersom den innehåller anti-kristna och anti-icke-judiska citat, eller?

Har du läst alla 63 böckerna som Babyloniska Talmud består av?

Vad anser du om den nu döde judiske Professorn, Israel Shahak som bl.a. i sin bok "Jewish History, Jewish Religion" bekräftar dessa anti-kristna och anti-icke-judiska citat ifrån Talmud?

Posted on: 2007/2/18 23:54

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Jag bor i Sverige och har försökt att leta efter den här.

Menar du att soncino prassutgåvan skulle vara en "förfalskning" eftersom den innehåller anti-kristna och anti-icke-judiska citat, eller?

Har du läst alla 63 böckerna som Babyloniska Talmud består av?

Vad anser du om den nu döde judiske Professorn, Israel Shahak som bl.a. i sin bok "Jewish History, Jewish Religion" bekräftar dessa anti-kristna och anti-icke-judiska citat ifrån Talmud?

Nej, jag menar att du skall hänvisa till de sidor i den där dessa påståenden står.

Jag har läst alla 63 böckerna, ja.

Om Shahak anser jag inte så mycket utöver det att han var en förvirrad själ som kom att hata sitt eget folk därför att han kände sig sviken av Ben-Gurion. Väldigt sorgligt faktiskt. Men som tur är finns Talmud öppet för läsning och hans lögner kan med enkelhet avfärdas.

Det står en del anti-kristet (och anti många andra folk) i Talmud, dock absolut inget av det vanliga antisemtiska snacket om judars överlägsenhet och slaktandet av alla andra folk etc. Men den stora frågan som alltid förbryllar mig är vad som skulle vara konstigt i det. Har du ens någon aning om vad Talmud är?

Talmud är en bok skriven av mängdvis av olika människor i Israel under en väldigt lång tid. Den skrevs av folk för tusentals år sedan med dåtidens kultur och värderingar. Jämfört med det kristna faktiskt har gjort i kristendomens namn och det som muslimer har gjort och gör är dock dessa 2500 år gamla människors åsikter en ren snällhetslära.

De kristna och muslimska korstågen är det absolut brutalaste som gjorts i religionens namn. Vad judar någonsin kan ha gjort är inte ens på långa vägar jämförbart med dessa århundranden av kristet och muslimskt förtryck och folkmord.

Posted on: 2007/2/19 0:03

Anonym
Heh, det är ju som att lyssna på en pajas ifrån terrorist-ADL, alla judar som kritiserar sionism är numer "självhatare" eftersom det blev lite väl fånigt och absurt och kalla dem för anti-semiter, vilket de brukade göra.

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Heh, det är ju som att lyssna på en pajas ifrån terrorist-ADL, alla judar som kritiserar sionism är numer "självhatare" eftersom det blev lite väl fånigt och absurt och kalla dem för anti-semiter, vilket de brukade göra.

Självhatande jude och antisemit är samma sak ljushuvud. En jude som hatar sig själv hatar judar och är därmed antisemit.

Jag blir fan mörkrädd för den låga nivån här. Sjukt.

Posted on: 2007/2/19 0:11

See User information
Så alla Judarna soms styrde Sovjet och låg bakom ett folkmord på cirka 60 miljoner Ryssar, det är imget att nämna, eller?

J-vla hycklare!

Posted on: 2007/2/19 0:14

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Så alla Judarna soms styrde Sovjet och låg bakom ett folkmord på cirka 60 miljoner Ryssar, det är imget att nämna, eller?

J-vla hycklare!

Bra sagt, tack!

See User information
De flesta judar är inte semiter, så sluta att använda det felaktiga uttrycket anti-semit.

Alla de bl.a Judar som visar missaktning mot araber är de riktiga anti-semiterna.

Posted on: 2007/2/19 0:16

See User information
Quote:

bennybear wrote:

J-vla hycklare!

Gjorde de det i judendomens namn? Nej, tvärtom var de ateister. Bolsjevikerna brände kyrkor och synagogor. Inte mycket judiskt i det direkt. Eller för den delen kristet.

Korsfararna och de muslimska erövrarna gjorde det dock i kristendomens och islams namn.

Posted on: 2007/2/19 0:17

Anonym
Och de flesta judar är inte ateister?

See User information
Quote:

bennybear wrote:
De flesta judar är inte semiter, så sluta att använda det felaktiga uttrycket anti-semit.

Alla de bl.a Judar som visar missaktning mot araber är de riktiga anti-semiterna.

"UTTAL: n1tisemi4t,

GENUS: m.||llig.; best. -en; pl. -er.

ETYMOLOGI: [af t. antisemit; jfr fr. antisémite; se ANTI-, prefix2 5, o. SEMIT; benämningen har utgått från Tyskland o. afser mindre att beteckna den ifrågavarande rörelsen ss. riktad mot den semitiska rasen öfver hufvud än att framhålla judarna, den semitiska folkstam med hvilken man i Tyskland (o. i allm. i Europa) företrädesvis kommit i beröring, ss. tillhörande en främmande folkras]"

Du är bättre på betydelsen av svenska uttryck än Svenska Akademiens Ordbok, visst är du?

Posted on: 2007/2/19 0:19

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Och de flesta judar är inte ateister?

Jo. De flesta judar (i varje fall i Israel och USA) är inte religiösa alls. Vad är din poäng?

Posted on: 2007/2/19 0:20

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper