vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Anonym
Den okända filmen på WTC
Påstår Aftonbladet;
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1006904,00.html

Titta på datumet, typiskt aftonbladet, vara tre månader efter.
http://www.classbrain.com/artfree/publish/article_224.shtml

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Den okända filmen på WTC

See User information
Den okända filmen?
Den nyskapade filmen vore ett bättre namn!

Posted on: 2007/2/23 3:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
såg den igår när jag var lite trött, uppfattade det som om filmen är lite klippt. men iaf syns ju tydligt hur explosioner går av i byggnaden.

Posted on: 2007/2/23 9:54
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Jo inte helt oväntat. Dom har klippt bort när andra flygplanet åker in i byggnaden, när första tornet rasar och när andra tornet börjar rasa. Är inte detta tillräckligt intressant för att visa eller?

Posted on: 2007/2/23 11:28

Anonym
Exakt vad förväntar ni er av en tidning som aftonbladet?

Anonym
Jag måste undra.

Är de bara folk utan erfarenhet på detta forum? Äger ingen en videokamera? Har ni aldrig filmat utan stativ? Har ni aldrig börjat filma med för lite ström i batterierna?

För det första märks det tydligt att kameran har startats och stoppats några gånger. Filmen är redigerad för att korta ned den men mest troligt för att ta bort värdelösa scener för det är den absolut vanligaste orsaken att redigera amatörfilm. Filmen visar också på ett typiskt beteende av amatörfotografer att fara runt med kameran.

Tänk på att TV fotograferna fick mycket bättre bilder och filmande rätt saker.

Om ni nu tycker att jag åter säger saker jag inte skulle veta något om så har jag filmat i över 30 år och är ordförande i en filmklubb där vi gör egna filmer så jag visste innan ens filmen hade gått igång att någon filmning på 26 minuter i sträck skulle vi definitivt inte få se.

Sedan såg jag inga som helst explosioner utan att branden i WTC 1 spred sig er och mer.

De som såg explosioner får gärna säga var i filmen de förekom.

See User information
Intressanta kommentarer 12:17 in i filmen. Dom upprepar att det var ett militärt flygplan vilket i så fall stödjer flera vittnen som har sagt att det inte var ett kommersiellt plan.

Posted on: 2007/2/23 14:30
- -

See User information
Ja tillfälligheter finns det gott om när det gäller 9/11.

Tex. att det skulle anses vara en värdelös scen när andra planet krashar i byggnaden, när första byggnaden kollapsar, eller att scenen precis efter "oh my god!" där byggnaden börjar rasa även den ses som värdelös.

Posted on: 2007/2/23 15:07

Anonym
Jag tycker det är en såpas viktig händelse, som de själv beskriver det "Important historical value" Att man borde låta bli att regisera och klippa i klippet. Klippet tappar hela värdet nu när den är regisserad! Useless! Jag hade gärna studerat "meningslösa" händelser som, raset av det första tornet och när det ena planet träffar. Nu är det tyvärr så att dessa är borttagna!

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Jag tycker det är en såpas viktig händelse, som de själv beskriver det "Important historical value" Att man borde låta bli att regisera och klippa i klippet. Klippet tappar hela värdet nu när den är regisserad! Useless! Jag hade gärna studerat "meningslösa" händelser som, raset av det första tornet och när det ena planet träffar. Nu är det tyvärr så att dessa är borttagna!

Även det är vanligt bland amatörfotografer. Till skillnad från professionella fotografer så har inte amatörfilmare samma känsla om vad som är viktigt och oviktigt i en händelse som pågår. Jag har ofta fått kommentarer från de amatörfilmare som filmat olika evenemang och andra händelser att de skulle ha filmat bättre om de vetat vad som skulle hända.

Genom min långa erfarenhet av amatörfilmare så tror jag inte ett ögonblick på att viktiga händelser är bortredigerade utan de har helt enkelt inte filmats.

See User information
Ni som vill se komplett live video av hela förloppet ...
Se denna:

911 Eyewitness
Part1:
http://video.google.com/videoplay?docid=-4563604978641682920&q

Part2:
http://video.google.com/videoplay?docid=65460757734339444&q

Part3:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1499087335913993078&q

Denna man använde stativ

Posted on: 2007/2/23 16:20

See User information
Det som kan vara bra att nämna ..som dom visas i den film aftonbladet länkat.. är den fulla sanningen att det torn som vart träffat sist..är det torn som rasar först.

Posted on: 2007/2/23 16:42

See User information
Quote:

zink wrote:
Jag måste undra.

Är de bara folk utan erfarenhet på detta forum?

Again, dude, why bother? There are surely govt loving boot licking forums WITH photgraphic interests to lurk around, and post ideas togeht with people you may consider more experienced and intelligent.

Or.....is... something...keeping you here....?

A backround in film huh?

Hmmm...

Film = Survailance = Säpo?

Posted on: 2007/2/23 16:45

See User information
Quote:

zink wrote:

Genom min långa erfarenhet av amatörfilmare så tror jag inte ett ögonblick på att viktiga händelser är bortredigerade utan de har helt enkelt inte filmats.

Din Tro är stark.

Posted on: 2007/2/23 16:45
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

zink wrote:
Jag måste undra.

Är de bara folk utan erfarenhet på detta forum? Äger ingen en videokamera? Har ni aldrig filmat utan stativ? Har ni aldrig börjat filma med för lite ström i batterierna?

För det första märks det tydligt att kameran har startats och stoppats några gånger. Filmen är redigerad för att korta ned den men mest troligt för att ta bort värdelösa scener för det är den absolut vanligaste orsaken att redigera amatörfilm. Filmen visar också på ett typiskt beteende av amatörfotografer att fara runt med kameran.

Tänk på att TV fotograferna fick mycket bättre bilder och filmande rätt saker.

Om ni nu tycker att jag åter säger saker jag inte skulle veta något om så har jag filmat i över 30 år och är ordförande i en filmklubb där vi gör egna filmer så jag visste innan ens filmen hade gått igång att någon filmning på 26 minuter i sträck skulle vi definitivt inte få se.

Sedan såg jag inga som helst explosioner utan att branden i WTC 1 spred sig er och mer.

De som såg explosioner får gärna säga var i filmen de förekom.

oj oj o ,,så du pratar din pajas . Du glömde bort också att nämna att du lider av allvarlig mytomani . Du verkar ha haft ALLA yrken utom en långtradar chaffis .... du slutar aldrig att förvåna mig... ett gott eller dåligt tecken ?

------------------------------------------------------------------------------------

Those who would trade freedom for security will lose both and deserve neither

Posted on: 2007/2/23 17:47

Anonym
Quote:

novax wrote:
Quote:

zink wrote:

Din Tro är stark.

Om du nu tror dig veta mer än jag i denna fråga visa då på ett övertygande sätt att jag har fel.

Jag börjar bli trött på alla dess oneliner kommentarer. Skriver många för komedier och är komiker?

Fråga är inte gripen ur luften utan de finns utomstående som har den teorin att detta forums medlemmar inte tror på dess värderingar utan bara skojar med oss kritiker.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

novax wrote:
Quote:

zink wrote:

Din Tro är stark.

Om du nu tror dig veta mer än jag i denna fråga visa då på ett övertygande sätt att jag har fel.

Jag börjar bli trött på alla dess oneliner kommentarer. Skriver många för komedier och är komiker?

Fråga är inte gripen ur luften utan de finns utomstående som har den teorin att detta forums medlemmar inte tror på dess värderingar utan bara skojar med oss kritiker.

Ok ,,men på vilket sätt tror du att du har rätt då ?? ,,( opps där fick du en oneline kommentar igen ) . Och du kan väl ändå inte komma och säja att du kallar dig kritiker ?? då är du duktig på att spela teater . Du har svårt skulle jag hellre säja att ta till dig alternativ och inte den skiten som man fick nerkörd i halsen ,,ett panikslaget folk är lätt-manipulativt folk ,,kom alltid ihåg det !!!!!

Sen kan du komma med dina redan regerings-fakta som vi redan vet att det är nått som inte stämmer ,,,OVER AND OUT !!!
---------------------------------------------------------------------------------------

Posted on: 2007/2/25 12:57

Anonym
Quote:

V4V wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

novax wrote:
Quote:

zink wrote:

Din Tro är stark.

Ok ,,men på vilket sätt tror du att du har rätt då ?? ,,( opps där fick du en oneline kommentar igen ) . Och du kan väl ändå inte komma och säja att du kallar dig kritiker ?? då är du duktig på att spela teater . Du har svårt skulle jag hellre säja att ta till dig alternativ och inte den skiten som man fick nerkörd i halsen ,,ett panikslaget folk är lätt-manipulativt folk ,,kom alltid ihåg det !!!!!

Sen kan du komma med dina redan regerings-fakta som vi redan vet att det är nått som inte stämmer ,,,OVER AND OUT !!!
---------------------------------------------------------------------------------------

Jag anser att jag har rätt tills någon kan visa att de som lagt ut filmen avsiktligt har tagit bort intressanta scener. Jag anser att du och andra gissar mer än jag då ni gör det utan några kunskaper om amatörfilmare.

Så länge de alternativa teorierna saluförs som ”sanningen” men kan ändå inte veta hur 911 gick till i detalj så är de inte trovärdiga.
Förklara från start till mål hur det hela gick till i en trovärdig teori.

Jag ser att den jag med mina kunskaper har kritiserat hårdast Steve Jones har lämnat ”Scholars for 9/11 Truth”

http://911scholars.org/#Beginner

Läs i högra kolumnen.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

V4V wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

novax wrote:
Quote:

zink wrote:

Din Tro är stark.

Jag anser att jag har rätt tills någon kan visa att de som lagt ut filmen avsiktligt har tagit bort intressanta scener. Jag anser att du och andra gissar mer än jag då ni gör det utan några kunskaper om amatörfilmare.

Så länge de alternativa teorierna saluförs som ”sanningen” men kan ändå inte veta hur 911 gick till i detalj så är de inte trovärdiga.
Förklara från start till mål hur det hela gick till i en trovärdig teori.

Jag ser att den jag med mina kunskaper har kritiserat hårdast Steve Jones har lämnat ”Scholars for 9/11 Truth”

Läs i högra kolumnen.

??? ok ....... Så du anser bara för att Jones har lämnat gruppen så betyder det att han har gjort fel . Han skall dessutom "researcha " på egen hand . 9/11 gruppen om jag inte minns fel anser hela denna B-S som ett inside job ? . Men det är bra att det finns folk som fortfarande tror på den ( TV teori) ,,de ger folk som är de verkliga SANNINGSSÖKARNA möjlighet att motbevisa denna dynga . Att kalla skiten som kom ut ifrån TV apparaterna för sanning är som att säja att --tro för guds skull inte på alternativa teorier nu när allt regiseras som värsta Hollywood smörja ...

Lycka till säjer jag bara med din ( alternativa teori ) vi andra har redan dragit upp rullgardinerna för våra ögon för länge länge ......sen

---------------------------------------------------------------------------------

Posted on: 2007/2/25 13:47

See User information
Quote:

V4V wrote:

??? ok ....... Så du anser bara för att Jones har lämnat gruppen så betyder det att han har gjort fel .

En anledning till att Jones lämnade var att Judy Wood och Jim Fetzer driver teorin att hemliga laserstrålar sänkte tornen.
http://janedoe0911.tripod.com/

Posted on: 2007/2/25 14:39

Anonym
Du är ingen kritiker eller skeptiker, du är negationen av dessa begrepp. Jag säger som Nikita Chrustjev: "Dumma Amerikaner, man pissar på dem och de tror att det regnar manna".

Anonym
Quote:

V4V wrote:
Quote:

zink wrote:

Läs i högra kolumnen.

??? ok ....... Så du anser bara för att Jones har lämnat gruppen så betyder det att han har gjort fel . Han skall dessutom "researcha " på egen hand . 9/11 gruppen om jag inte minns fel anser hela denna B-S som ett inside job ? . Men det är bra att det finns folk som fortfarande tror på den ( TV teori) ,,de ger folk som är de verkliga SANNINGSSÖKARNA möjlighet att motbevisa denna dynga . Att kalla skiten som kom ut ifrån TV apparaterna för sanning är som att säja att --tro för guds skull inte på alternativa teorier nu när allt regiseras som värsta Hollywood smörja ...

Lycka till säjer jag bara med din ( alternativa teori ) vi andra har redan dragit upp rullgardinerna för våra ögon för länge länge ......sen

---------------------------------------------------------------------------------

Jag kan bara genom ett enda exempel visa på hur Seven E Jones är ute och cyklar.

Först säger han helt sanningsenligt att aluminium från flygplan har denna sammansättning:

Aircraft aluminum, Alloy 2024 typical:
Wt. %: Al 90.7 - 94.7; CrMax 0.1; Cu 3.8 - 4.9; FeMax 0.5; SiMax 0.5; TiMax 0.15; ZnMax 0.25; Mg 1.2 - 1.8; Mn 0.3 -0.9; Other, eachMax 0.05; Other, totalMax 0.1

Man behöver bara hålla reda på att den håller mangan (Mn)

Så analyserar han en smält metallklump och hittar mangan (Mn) men nu drar han slutsatsen att den kommer från termit komponenten kalium-mangan-oxid (KMnO4).

Dessutom stödjer Steven E Jones NIST påstående om att det inte fanns någon smält stål för att hans resonemang ska hålla om den metallklump som han analyserade:

Thus, experimental data (including videographic and other data shown so far)
already rule out molten aluminum (NIST’s explanation) or molten steel (ruled out by
NIST also) or a mixture…

Steven E Jones eget experiment visade på varken smält aluminium eller smält stål. Den smälta metall han analyserade hävdar han kom uteslutande från en Thermate-TH3 reaktion.

Allt detta finns i Steven E Jones mycket röriga dokument:

http://www.journalof911studies.com/vo ... tISUPhysicsDepartment.pdf

Gick en ny rullgardin upp nu?

Anonym
Leta rätt på en verklig halmdocka, Zink.

See User information
Quote:
Steven E Jones eget experiment visade på varken smält aluminium eller smält stål

Jag behöver då inga experiment av Steven Jones för att visa att det fanns smält stål under tornen, det visade alla de arbetare som jobbade där och vittnade om det.

Posted on: 2007/2/25 23:58

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper