vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 »

Re: De olika rasernas egenskaper

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:

Det där är gammal skåpmat för mig. Jag läste de där budskapen i flera år.

Du behöver bara veta en sak för att inse att någonting inte är från den högsta källan:

Om det finns skuldbeläggande i budskapet så är det bullshit.

Så du menar att när det skrivs i artikeln om att kvinnans dåliga samvete när hon gjort abort tyder på att hon har "syndat" och att det då enligt dig är ett skuldbeläggande och därför ett förkastligt, Bullshit.

Din egen reaktion på artikeln visar ju att du knappast har nån insikt i skapelsens lagar och principer.

Du snarare hånar budbäraren likt Micro gjort många ggr. tidigare genom att påskina att det "inte finns" nåt som heter Godhet och Ondska, Gud eller djävul.

Var tror du samvetet kommer ifrån?

Läs böckerna jag tipsade om tidigare innan du dömer, annars är det bäst för din egen skull att tiga.

Du gör ju bara bort dig.

Posted on: 2007/3/4 22:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Besokare wrote:
Tråd med nazistpropaganda startad av maggot så klart!!!

självklart du annonyme mina trådar är alltid de mest diskuterade här är lite andra godbitar

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=4303&forum=1
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=4962&forum=1
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=4357&forum=1
http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=4077&forum=1

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Vad har måna med saken att göra. om du har missat mina åsikter när det gäller politiker och politik så kan jag bara beklaga din tröghet!
Och lägg ner din villseledda % statestik, den är helt åt helvete fel.

jaså fel statestik den är från migrationsverket men de har nog fel
du kanske har en bättre direkt från din guru Mona Sahlin?
ditt riktiga namn råkar inte vara Tobias Hubbinette?

Japp, fel i statestiken.
En gång till, vad har Mona med saken att göra. Du vet att jag inte lyssner på politiker, och jag gör framförallt inte som du. Röstar på rövhålen

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Japp, fel i statestiken.
En gång till, vad har Mona mena med saken att göra. Du vet att jag inte lyssner på politiker, och jag gör framförallt inte som du. Röstar på rövhålen

Migrationsverket har fel i sin egen statestik?
vem har den rätta har du den kan du visa den?

du resonerar precis som mona sahlin..

jag röstade symboliskt

riksdagen Ny framtid
Kommun sverigedemokraterna
landsting Nationaldemokraterna

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

Bjornir wrote:
]Vilket krig?
Ja, då är det väl fruktansvärt bra ifall dessa människor som väl har flyttat till Sverige, lärt sig lite vett och fått en bra utbildning flyttade tillbaka och hjälpte sina landsmän. Det är egoism att inte göra det, fast det håller väl antagligen inte du med om?

Ja, när hela mitt land är totalt infekterat och mitt folk blivit totalt hjärntvättade så är det fan inte konstigt att man fäller en tår. Du har väl kanske inte riktigt samma känsla i kroppen men.

Folket i Nigeria får väl styra över sitt öde?
Vilka "vi"? Menar du oss vita? Menar du svenskar? suck..
Tror du jag förespråkar en eventuell utsugning, vilken det nu skulle vara som du pratar om (?).

Som sagt, invandringen och förflyttning av människor hundratals mil är inte bra för varken dem eller för ursprungsbefolkningen, begriper du inte det? Detta är människor vi pratar om! Det är inte en vara som man köper och importerar, även om man skulle kunna tro det många gånger om man tittar på våran idiotiskt förda invandringspolitik.

Jag har flera gånger påstått att de många av de som flyr eller flyttar söker sig ofta tillbaka till sina rötter.

Ditt land? det är just där problemet ligger. äganderätten av ett hem som är gemensamt.

Du ser det som inte nyttigt, jag ser det som nyttigt att hjälpa människor till ett drägligare liv. olika åsikter helt enkelt.

Folket i Nigeria styr inte sitt eget öde, det är en diktatur som USA styr bakom kulisserna. Här har du en bra dokumentär om just det.
http://video.google.com/videosearch?d ... oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wv

Jo, den andelen är ju inte speciellt hög, inte om vi jämför med hur många svenskar som FLYR ifrån det mångkulturella Sverige.

Du läser verkligen inte vad jag skriver va?
Invandringen hjälper inga människor, det kanske hjälper någon att få ett bättre arbete någonstans, men detta gäller nästan uteslutande rika affärsmän osv.

Vad menar du? Äger folket i Nigeria sitt land? Äganderätten för ett land ska väl vara gemensamt, vad fan gör det dig att USA är där nere litegrann då?

Snacka om DUBBELMORAL!

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Japp, fel i statestiken.
En gång till, vad har Mona mena med saken att göra. Du vet att jag inte lyssner på politiker, och jag gör framförallt inte som du. Röstar på rövhålen

Migrationsverket har fel i sin egen statestik?
vem har den rätta har du den kan du visa den?

jag röstade symboliskt

riksdagen Ny framtid
Kommun sverigedemokraterna
landsting Nationaldemokraterna

Kallar du det symboliskt, vad ska det symbolisera om jag får fråga?

Anonym
Ens lägenhet är någon man äger och dit vill man inte ha objudna gäster och rätt att kasta ut dom som bryter mot ens gästvänlighet..

borde vara samma med en nation.

Anonym
jag röstade på Nyframtid för att visa tacksamhet för de driver frågan om EU och frimueriet

jag röstade på SD för att få frågan i göteborgskommun om invandring då de kom in

ja röstade på ND för att vissa ja sympatiserar med dom i många frågor

hur röstade du själv?

Anonym
Quote:

maggot wrote:

jag röstade symboliskt

Ofan, du följer hennes verk och arbete mao?
När du röstar symbolisk så spelar det ingen roll om du röstar på SD eller kalle anka, Du deltar i ett korrupt system. Jag trodde du var vaken, eller oj, förlåt det har jag aldrig trott

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
När du röstar symbolisk så spelar det ingen roll om du röstar på SD eller kalle anka, Du deltar i ett korrupt system. Jag trodde du var vaken, eller oj, förlåt det har jag aldrig trott

vad röstade du själv på?
antar du inte röstade inget fel i det...
jag skiter i om du tror jag är vaken jag har undersökt detta föredrag i fyra år varit på föredrag med juri lina henning witte revionister,
lärt känna människor som undersökt detta i 10år
läst böcker med David icke,juri lina,rami, David Duke mm

jag antar du inte varit på ett enda föredrag med dessa herrar eller läst en enda bok med ex juri lina....

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

Bjornir wrote:
]Vilket krig?
Ja, då är det väl fruktansvärt bra ifall dessa människor som väl har flyttat till Sverige, lärt sig lite vett och fått en bra utbildning flyttade tillbaka och hjälpte sina landsmän. Det är egoism att inte göra det, fast det håller väl antagligen inte du med om?

Ja, när hela mitt land är totalt infekterat och mitt folk blivit totalt hjärntvättade så är det fan inte konstigt att man fäller en tår. Du har väl kanske inte riktigt samma känsla i kroppen men.

Folket i Nigeria får väl styra över sitt öde?
Vilka "vi"? Menar du oss vita? Menar du svenskar? suck..
Tror du jag förespråkar en eventuell utsugning, vilken det nu skulle vara som du pratar om (?).

Som sagt, invandringen och förflyttning av människor hundratals mil är inte bra för varken dem eller för ursprungsbefolkningen, begriper du inte det? Detta är människor vi pratar om! Det är inte en vara som man köper och importerar, även om man skulle kunna tro det många gånger om man tittar på våran idiotiskt förda invandringspolitik.

Jag har flera gånger påstått att de många av de som flyr eller flyttar söker sig ofta tillbaka till sina rötter.

Ditt land? det är just där problemet ligger. äganderätten av ett hem som är gemensamt.

Du ser det som inte nyttigt, jag ser det som nyttigt att hjälpa människor till ett drägligare liv. olika åsikter helt enkelt.

Folket i Nigeria styr inte sitt eget öde, det är en diktatur som USA styr bakom kulisserna. Här har du en bra dokumentär om just det.
http://video.google.com/videosearch?d ... oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wv

Jo, den andelen är ju inte speciellt hög, inte om vi jämför med hur många svenskar som FLYR ifrån det mångkulturella Sverige.

Du läser verkligen inte vad jag skriver va?
Invandringen hjälper inga människor, det kanske hjälper någon att få ett bättre arbete någonstans, men detta gäller nästan uteslutande rika affärsmän osv.

Vad menar du? Äger folket i Nigeria sitt land? Äganderätten för ett land ska väl vara gemensamt, vad fan gör det dig att USA är där nere litegrann då?

Snacka om DUBBELMORAL!

Det är bara du själv som kan avgöra vadsom är dubbelmoral i deitt eget tycke. Jag tycker inte det är dubbelmoralsikt att erbjuda människor trygghet och en bättre framtid.

Kolla föreläsningen så kanske du förstår vad USA bidrar med i andra länder, där konsekvenserna når oss. Ett USA som Sverige stödjer helhjärtat.

Anonym
Quote:

Bjornir wrote:
ND driver väl också frågan om frimureriet och EU?

SDs invandringspolitik skulle jag vilja döpa om till "integrationspolitik"

ND kan jag acceptera.

mm sant men ja har inget emot om de integrerar sig men saken är ju den vi tagit emot för många

trodde inte du röstade på ND i landsting

där ser man

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

vad röstade du själv på?
jag skiter i om du tror jag är vaken jag har undersökt detta föredrag i fyra år varit på föredrag med juri lina henning witte revionister,

jag antar du inte varit på ett enda föredrag med dessa herrar eller läst en enda bok med ex juri lina....

Jag har bara röstat en gång i mitt liv = ångest

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Bjornir wrote:
ND driver väl också frågan om frimureriet och EU?

SDs invandringspolitik skulle jag vilja döpa om till "integrationspolitik"

ND kan jag acceptera.

mm sant men ja har inget emot om de integrerar sig men saken är ju den vi tagit emot för många

trodde inte du röstade på ND i landsting

där ser man

japp, men du kanske inte begriper hur dyrt det skulle bli att ens försöka integrera alla som kommit hit nu? Det är ju inte 5 stycken sandlådebarn vi pratar om direkt.
Eller du kanske inte begriper hur omöjligt det är att integrera personer som inte vill integrera sig, det är väl kränkning om något att tvångsintegrera människor?
så SD NEJ TACK!

Ja, jag röstade på ND i landstinget också.

Anonym
ja det spelar för mig ingen roll om man röstar eller inte

Anonym
Quote:

maggot wrote:
ja det spelar för mig ingen roll om man röstar eller inte

Varför röstar du då om du anser att det inte gör skillnad?

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Varför röstar du då om du anser att det inte gör skillnad?

för att dessa människor inte ska lägga ner utan fortsätta prata om dessa ämnen
det är en klapp på axeln...
och när de kommer fram diskuteras det där hemma..
många bäckar små

See User information
"vad röstade du själv på?

jag antar du inte varit på ett enda föredrag med dessa herrar eller läst en enda bok med ex juri lina...." - Maggot

Tack för att du gör det möjligt för mig att nu skratta åt dina tankar offentligt! Du är sannerligen en verbal clown utan dess like! Sådana här citat växer vanligtvis inte på träd men triggar man upp den här figuren kan han så en hel regnskog med ogenomtänkta argument!
När ska folk vakna upp och förstå att den här människan är lika vaken som bockstensmannen.

Jag är fullständigt medveten om innebörden av mitt uttalande, behöver ingen moralpolis på mig.. tack och hej

Keep em coming maggot..!

Posted on: 2007/3/4 23:42

Anonym
Quote:

Zaaki wrote:
Tack för att du gör det möjligt för mig att nu skratta åt dina tankar offentligt! Du är sannerligen en verbal clown utan dess like! Sådana här citat växer vanligtvis inte på träd men triggar man upp den här figuren kan han så en hel regnskog med ogenomtänkta argument!
När ska folk vakna upp och förstå att den här människan är lika vaken som bockstensmannen.

Jag är fullständigt medveten om innebörden av mitt uttalande, behöver ingen moralpolis på mig.. tack och hej

Keep em coming maggot..!

Jovars.
Vi har alla kommit olika långt

See User information
och en dag kanske även du kommer lite längre än i näven..

Posted on: 2007/3/5 15:21

Anonym
Quote:
Dubbelmoral:
1. Jag har flera gånger påstått att de många av de som flyr eller flyttar söker sig ofta tillbaka till sina rötter.

2. Ditt land? det är just där problemet ligger. äganderätten av ett hem som är gemensamt.

3. Du ser det som inte nyttigt, jag ser det som nyttigt att hjälpa människor till ett drägligare liv. olika åsikter helt enkelt.

4. Folket i Nigeria styr inte sitt eget öde, det är en diktatur som USA styr bakom kulisserna. Här har du en bra dokumentär om just det.

1. Bevisa detta!

2. Här är du ute och cyklar och jag kan på ett mycket enkelt sätt bevisa det för dig eftersom du just här låter dina iofs vackra drömmar styra ditt förnuft. Ta och åk till England eller Kina och bygg ett hus på den mark du hittar och tycker skulle passa dig! Guess what! Det är inte ditt land och de kommer du snart att märka.

3. Hur hjälper du som endast röstat en enda gång människor till ett drägligare liv? På vilket sätt bidrar du ekonomiskt till att lösa den ekonomiska situationen för att hålla hundratusen bidragstagare vid liv?

4. Givetvis sitter Nigeria i klorna på kapitalister precis som alla länder med stora naturtillgångar men det hindrar inte mig från att anklaga de som sviker sitt eget folk där genom att sko sig själva på de mutor de får för att hålla sitt folk på svältgränsen. De är landsförrädare precis som när vita ledare sviker sina folk för ett fett EU-arvode eller politikerpension.

Anonym
Quote:
Zaaki:
När ska folk vakna upp och förstå att den här människan är lika vaken som bockstensmannen. Jag är fullständigt medveten om innebörden av mitt uttalande, behöver ingen moralpolis på mig.. tack och hej. Keep em coming maggot..!

Som jag ser det är detta en klassisk konflikt där två människor från olika kulturer och samhällsklasser inte kan kommunicera därför att den ena tror att den kan berätta om den andres verklighet utan att få mothugg. Där den ene försäker ändra den andres beteende utan att förstå att det är det svåraste att ändra på en människa.

Maggot med sitt grovhuggna raka språk och emellanåt på gränsen till mer än självutlämnande hemligheter om sig och sitt liv där han i princip vränger ut och in på sig själv för att bevisa att han är ofarlig. Kan tolkas som osäkerhet och grundas oftast i att man som knegarunge tidigt lämnas på savannen eller i storstadsdjungeln. Dessutom med läs- och skrivsvårigheter som emellanåt kan få den oinvigde att tro att han inte har alla hemma, vilket givetvis är fel att tro då detta är ett fysiskt handikapp och sällan sammankopplat med lägre intelligens eller problem med att hantera fakta. Är det ett liv som bara består av nackdelar eller kan man finna en annan styrka i detta?

Zaaki med sina självsäkra och satiriska men aldrig självutlämnande gliringar. Denna inneboende självsäkerhet får man oftast genom att ens vårdnadshavare sedan man var liten låtit en förstå att man är värdefull. Kan tolkas som översitteri men grundar sig ofta i att man i godan ro får den tid man behöver att mogna med vårdnadshavarnas ekonomiska och känslomässiga ryggstöd. Är det ett liv som alla önskar eller finns det nackdelar?

Men är ni verligen fiender där det handlar om den enes överlevnad eller finns det andra aspekter?

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Dubbelmoral:
1. Jag har flera gånger påstått att de många av de som flyr eller flyttar söker sig ofta tillbaka till sina rötter.

2. Ditt land? det är just där problemet ligger. äganderätten av ett hem som är gemensamt.

3. Du ser det som inte nyttigt, jag ser det som nyttigt att hjälpa människor till ett drägligare liv. olika åsikter helt enkelt.

4. Folket i Nigeria styr inte sitt eget öde, det är en diktatur som USA styr bakom kulisserna. Här har du en bra dokumentär om just det.

1. Bevisa detta!

2. Här är du ute och cyklar och jag kan på ett mycket enkelt sätt bevisa det för dig eftersom du just här låter dina iofs vackra drömmar styra ditt förnuft. Ta och åk till England eller Kina och bygg ett hus på den mark du hittar och tycker skulle passa dig! Guess what! Det är inte ditt land och de kommer du snart att märka.

3. Hur hjälper du som endast röstat en enda gång människor till ett drägligare liv? På vilket sätt bidrar du ekonomiskt till att lösa den ekonomiska situationen för att hålla hundratusen bidragstagare vid liv?

4. Givetvis sitter Nigeria i klorna på kapitalister precis som alla länder med stora naturtillgångar men det hindrar inte mig från att anklaga de som sviker sitt eget folk där genom att sko sig själva på de mutor de får för att hålla sitt folk på svältgränsen. De är landsförrädare precis som när vita ledare sviker sina folk för ett fett EU-arvode eller politikerpension.

1. ”Bevisa det!” Du låter som Zink. Själv har jag erfarenheten av att många finnar och joggar har flyttat hem. Men det är även många som har stannat kvar.

2. Visst, det är en utopi, en dröm. Jag håller med Jax, men jag tycker att det är rätt att sträva efter det. Jag tycker att det är fel med gränser, fel att vi blir lurade av den stora ekonomiska bluffen, bluffen som skapar gränser, räntor, äganderätt. Jag har sagt det flera ggr. Jag hatar det här systemet kallad Demo(n)krati, jag störtar hellre systemet och börjar om från noll. På lokal nivå kan vi alla hjälpa varandra, inte centralt som globaliseringen pekar åt. Jag tror aldrig att Svensson kommer att förstå ett sådant tankesätt. Nästan alla i Sverige är bekvämare framför Bert Karlsson och let’s dance.

3. Ekonomiskt? Jag skiter fullständigt i Sveriges och övriga världens ekonomi. Om du inte förstår att den är uppbyggd på en bluff för att förslava alla människor, så förstår jag ditt ovetande beteende. Det är räntor och banktjänstemännen som skapar klasskillnader. Jag tycker det är häpnadsveckande att du inte har genomskådat det efter all den tid som du lägger ner här. Man kan lika väl börja försvara The Ptriot Act också , det är också en bluff, eller 9-11 osv…. Många väljer det som är bekvämt. Det är bekvämligheten och den late människans tystnad som tillåter elitens agenda. Den så kallade demo(n)kratin är en fasad, en bluff….

4. M,a,o, Störta hela systemet. Det är en ond spiral, så länge girigheten av papper existerar. Ekonomin är global, den berör alla.

Anledningen till att jag vill att det inte ska finnas gränser är för att jag vill röra mig själv hur jag vill, utan pass, tillstånd och övervakning av mina rörelser. Jag vill bara spy på denna byråkrati som hela västvärlden besitter.
Som jag har sagt tidigare jax, så har du inte en susning om mig och mitt liv, hur jag lever och försörjer mig, hur gammal jag är och var jag är uppväxt, Men du uttalar dig väldigt ofta om vem jag är som om vi har känt varandra länge. Du utgår från inlägg på ett forum och sen försöker du placera mig i ett fack.

Alla människor är unika, därför spyr jag på denna klassindelning av fattiga och rika.
Det låter som att du tror att människor under diktatur har ett val. US and A är en diktatur, Nigeria är en diktatur, Nord Korea är en diktatur, Det har bara olika sätt att utöva och redovisa skiten på. Allt är uppbyggt av pengar och slaveri istället för känslor och mänskligt värde. Alla har de militärer och poliser som utövar fascism på sin befolkning om man inte gör som du, lyder. Så har det alltid varit, jag tycker det är på tiden med en ny struktur där människan sätts i första ledet, svarta som vita.

Vi kommer att se ett 3:e världskrig, Jag tror det kommer att ske mellan 1 - 20 år. Då kommer ingen ekonomi ha någon större betydelse, Varken politik eller byråkrati. Framförallt inte när jordens befolkning ska reduceras till en halv miljard. Visst, vi kan vänta tills det sker eller så kan vi stoppa det, det bästa hade varit om alla människor gick till banken idag för att få ut sina pengar. Vad tror du skulle hända då? Jo, hela bluffen skulle genomskådas.

Pengar är den värsta drogen av dem alla. Det finns inget knark i hela världen som är så beroendeframkallande som pengar. Förstår du varför jag hatat ett sådant styrmedel? Jag är lika torsk på skiten som alla andra och vill inget annat än att slita mig loss från skiten, likt en heroinist vill bli av med sitt beroende.

Pengar = Slaveri.

See User information
Dubbelmoral wrote:
Quote:

...
Anledningen till att jag vill att det inte ska finnas gränser är för att jag vill röra mig själv hur jag vill, utan pass, tillstånd och övervakning av mina rörelser. Jag vill bara spy på denna byråkrati som hela västvärlden besitter.
Som jag har sagt tidigare jax, så har du inte en susning om mig och mitt liv, hur jag lever och försörjer mig, hur gammal jag är och var jag är uppväxt, Men du uttalar dig väldigt ofta om vem jag är som om vi har känt varandra länge. Du utgår från inlägg på ett forum och sen försöker du placera mig i ett fack.

Alla människor är unika, därför spyr jag på denna klassindelning av fattiga och rika.
[...]

Pengar = Slaveri.

Håller med kring en hel del.

Det du säger kring gränser och frihet mm... Frihet kan man bara få genom att höja sin nivå - det handlar ytterst/djupast, från början om vad vi själva har avvikit, devolution. Man kan "kämpa" hur mycket som helst i det yttre, och mot krafter, lagar, personer osv där - men så länge man inte har förändrat sig själv, åter hamnat i linje med sin sanna natur, så kommer det alltid att vara sådant i det yttre som man fås att tro är det som begränsar ens frihet.

Gränser är fint, naturligt, nödvändigt och inbyggt.

De gamla krafterna är de som vill rasera gränser - de "går emot himmel och jord", som M;ao sa - de går emot livet - det är de gamla, det gamla kosmos principer, "gudar" etc + karma som ställer sig emot de priciper som råder - de vill inte, och fösrtår inte vad kosmos genomgår, och vad som når denna yta, detta tidsrum snart - jag har tagit upp det i jääättemååånga inlägg, och behöver inte upprepa mer kring det.

"Allt" har gränser - se i våra kroppar på cellerna osv

Jag tar ett utdrag från vad jag skrev i tråden "Fortfarande kvicksilver i svenska barnvacciner" http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=29881#forumpost29881

"Detta har med människors integritet att göra. Utvecklingen hos barnen störs och bryts. Det är Integriteten vi ser är under attack och som skadas;
- Jorden: atmosfärens skydd (ozon mm)
- Länder: /"naturliga" grupper bryts upp (gränser) och det blandas mellan kulturer och raser
- Människan: mellan man/kvinna ("man kan vara lagd si eller så", giftermål inom samma kön... lesbianer får snart möjlighet till insemination, som korna, på sjukhus) och bögeri promotasmm
- Cellerna: våra cellmembran har svårt att hålla sin integritet (volt) och saker strömmar fritt in och ut, med brister och inre förgiftning mm som följd. (Med allt dithörande som kronisk trötthet mm)

Det är "samma sak" som visar sig på olika sätt, enligt principerna: som ovan så nedan - som i det lilla så i det stora.
[...]

Gränser är ett skydd mot upplösning - om man inte utgår från andligt tänkande så förstår man kanske inte att det inte i sig är något motsättning mellan gränser, och att ändå ha "harmoniska" tillstånd och förhållanden i samhället - utan det ska vara så...- som att tex. resa, vara gäster, inte störa en helhets/grupps integritet där man är gäst osv.

De dåliga krafterna känner inga gränser/begränsningar... manipulerar t.o.m. dna så vi blir allt mer alien - ligger bakom kloning och genmanipulation av arter och raser...

Det du skrev: "Alla människor är unika, därför spyr jag på denna klassindelning av fattiga och rika."

För att var och en är som den är, har sin ryggsäck av karma från tidigare liv - så föds den in i samhällstillstånd, såsom om det finns sådant som klasser, stånd, kaster och liknande - sådana företeelser kommer som allting från ovan - det är ju på denna scenen som det "senare manifesteras" - så jag säger som 77 gånger tidigare - det hjälper inte att vara Troende inom Aktivismismenoch kämpa mot det yttre, mot väderkvarnar - då är man lurad av sin karma, som det yttre i olika former visas som dessa "bedrägliga krafter och organisationer".

Men jag är helt med på att peka ut dom och på dom, som Sahlin - men utifrån ett större sammanhang - annars blir det bara värre och värre - det blir krig som är våld - och ens frihet kommer utifrån lagars bestämmelse att ytterligare skuvas åt. Så när man ser sin egen devolution och sitt förfall - då kan man spy, för det "känns inte bra" när det ska släppas, fasthållandena släpps... man kan må dåligt - karman vill lura en, för den vill inte dö, den är levande.

Posted on: 2007/3/6 14:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

« 1 2 3 4 (5) 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper