vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Anonym
Re: Vaken.se VS frimueriet
#25
Quote:

MMidian wrote:
Det finns ju massa olika intressanta aspekter av NWO förutom massinvandringen. Så att disskutera skruvar i 20år behöver du inte.


Jo men gå igenom mina 2000 inlägg så ser du att ja har diskuterat det mesta..
men diskuterar jag frimueriet så får man inte mycket svar..
men det blir det om man diskuterar massinvandring och då blir det mycket svar därför tror folk jag bara diskuterar detta

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#26


See User information
Vet att du har startat många bra och intressanta trådar maggot, ville bara vädra och säga vad jag tror och tycker ang. invandrarfrågorna.

Posted on: 2007/3/4 23:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se VS frimueriet
#27
Quote:

MMidian wrote:
Vet att du har startat många bra och intressanta trådar maggot, ville bara vädra och säga vad jag tror och tycker ang. invandrarfrågorna.


mm men kommer antagligen lägga ner vaken inom kort så det blir slut med det...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#28


See User information
Quote:

Besokare wrote:
BRA MICRO!!! Bra att du rensar bort lite skräp,...t ex nazisten maggot!!

VAKEN.SE ÄR I ALLMÄNHETENS ÖGON ETT NAZISTFORUM SÅ LÄNGE SÅDANA SOM MAGGOT M FL FÅR HÅLLAS!!


Om Micro kommer att cencurera dessa tabubelagda ämnen så låter man ju Nyttiga idioter som personen ovan betämma agendan.

Och som novax skrev innan: Syftet med denna informations och medvetenhetsspridning kan väl inte vara att låta de hjärntvättade bestämma vad som ska få skrivas eller inte.

I så fall har man gett upp på förhand och då är det ju lika bra att lägga ned detta på en gång, anser jag.

Posted on: 2007/3/4 23:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#29


See User information
Tycker jag verkar dumt av dig, och något som jag inte tror du själv vill göra. Det är ju bara en intressekonflikt, en konflikt som går att lösas.



Our future depends much more upon a right relationship with Gaia than with the never-ending drama of human interest.

Posted on: 2007/3/4 23:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se VS frimueriet
#30
Quote:

MMidian wrote:
Tycker jag verkar dumt av dig, och något som jag inte tror du själv vill göra. Det är ju bara en intressekonflikt, en konflikt som går att lösas.



Our future depends much more upon a right relationship with Gaia than with the never-ending drama of human interest.


Jo men så länge vaken och dess grundare inte tror på yttrande frihet och diskutioner mellan "vakna" utan bara vill informera andra om WTC7 så känner jag att jag "växt ur" vaken.se och forumet inte är något för mig...
kommer självklart stödja vaken ändå...
men det kommer kanske ett avskedsbrev vi får se....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se VS frimueriet
#31
Vilket tjafs.

Illuminati garvar rått med Martinin i ena näven och oliven i den andra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#32


See User information
Som wikhall säger "vilket tjafs, illuminati hade garvat rått.
Om vi ska komma någonstans när illuminati är snabba som rävar
varför lägga energi på att sitta och diskutera en fråga som upprör
och som med största sannolikhet gör att Vaken stagnerar i engergi och att vaken faller i glömska. Tänk alla människor på vaken som går och gör aktivism kanske helt i onödan ifall Invandrrafrågorna drivs så hårt, för att vaken har fått en stämpel som inte går att tvätta bort?


vaken handlar väl egetntligen inte om att VI PÅ FORUMET SKA HA YTTRANDEFRIHET
och att vi ska visa att vi minsann har det.
snarare att vi på vaken VILL ha yttrandefrihet, i vårt land, sen om vi lyckas
upplysa och "värva" personer hit som kan förstå syftet med vaken.
Jag kan tänka mig att "inkräkta på min yttrandefrihet" i ett gott syfte
i syftet att ÖKA yttrandefriheten, paradoixxalt nog. Om man vill nå målet
att upplysa mång amånga m¨ånga


sen kan man säga att invandrarfrågan ÄR en upplysnsingfråga.
Tyvärr tror jag att svensson inte klarar det som första barriär
att ta sig igenom. Därför kanske man inte ska ta den frågan på vaken
vaken är ett upplysningforum och majoriteten av svenksarna kommer med
största snanolikhet dissa vaken om den frågan drivs.
Varför inte glömma sitt ego och driva frågor som funkar som triggers som funkar
i syfte av uppvaknandet? Sen vilka frågor man tycker att man har rätt att driva
det är väl inte därför vi är här? heerregud detta är väl inget skolklassrum
där vi slåss om uppmärksamheten från läraren och tjabbar om vem som ska
ha bäst betyg -den som tänker själv och ifrågasätter "tabun" eller den som
tar något annat.
Kom igen använd energin till att få över folk till vaken, istället för att övertyga om att man "får" minsann säga vad man vill här?
VIsst man kanske får säga i princip vad man vill men om det i dagsläget inte
leder något kanske man kan vänta ltie?

Posted on: 2007/3/5 10:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#33


See User information
if you connect my submission and lorax (homopope)previous submission about doing some great actions instead of wasting time
at this forum, arguing about details.
what does that end up to?


"Everyone" agree about nwo , why bothering by argue the details? Right now and in the end its the actions that counts.

Posted on: 2007/3/5 11:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#34


See User information
Diskussionen om en aktion har triggat igång skallen på mej och jag har kommit fram till att en budkavle/stafett (ala Martin Luther King) genom landet med infopack utdelning på vägen skulle kunna vara en lösning, det skulle kunna dra till sig den uppmärksamhet som frågorna kräver.....spinn på den idén...peter

"ON YOUR FEET OR ON YOUR KNEES"

Posted on: 2007/3/5 12:07
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#35


See User information
Quote:

Bjornir wrote:
Micro

Du talar ofta om att utvecklas osv, vilket jag håller med om är en viktig del för människan. Att det råder skilda meningar mellan oss om hur denna utvecklingen ska fungera bäst vet vi ju redan och det är skitsamma.
Men en sak borde vi väl vara överens om och det är att man även måste utveckla det som man själv har byggt upp. Du har byggt upp vaken, jätte bra gjort och du ska ha all beröm för det. Men varför inte utveckla och bygga ut vaken också då?
Gör vaken bredare, inför total yttrandefrihet och låt folk få sprida sitt ord och kunskap oavsett om det är konspirationsteorier eller inte. Alla människor har oftast något intressant, kul och vettigt att säga.
Varför borde man göra det? Jo, för då utvecklas man som människa!


Sant, vaken skall utvecklas. Bara jag får tillräkligt många som hjälper till.

Dock så tror jag inte att forumet skall utvecklas i det håll du föreslog. Snarare så skall jag försöka framtona olika idéer tydligare.

Det finsn redan andra forum som tar upp full yttrandefrihet, det är inte min nich. Här handlar det om att ta upp det ämnde jag brinner för. Andlig utveckling och förståelse för den materiella världen med tillhörande härskarstrukturer.

Posted on: 2007/3/5 12:13
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#36


See User information
Quote:

novax wrote:

Vill bara apropå orden "...och vakna upp både spirituellt och materiellt..." säga för fjärde gången att ordet spirituellt betyder att uttrycka sig kvickt och elegant. Det har alltså inget med andligt att göra - så vi kan dra slutsatser av det...


Det du säger är mycket kvikt och elegant. Men det var inte de kvaliteerna som jag menade.

Posted on: 2007/3/5 12:14
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#37


See User information
Quote:

maggot wrote:
Micro det är ju DU som är vaken.se
du har gett dig själv total makt skrivit till andvändare att de ska lägga ner att skriva för att du blir ledsen osv


Du har också total makt att skriva vad du känner.

Posted on: 2007/3/5 12:15
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#38


See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

Bjornir wrote:
Micro

Du talar ofta om att utvecklas osv, vilket jag håller med om är en viktig del för människan. Att det råder skilda meningar mellan oss om hur denna utvecklingen ska fungera bäst vet vi ju redan och det är skitsamma.
Men en sak borde vi väl vara överens om och det är att man även måste utveckla det som man själv har byggt upp. Du har byggt upp vaken, jätte bra gjort och du ska ha all beröm för det. Men varför inte utveckla och bygga ut vaken också då?
Gör vaken bredare, inför total yttrandefrihet och låt folk få sprida sitt ord och kunskap oavsett om det är konspirationsteorier eller inte. Alla människor har oftast något intressant, kul och vettigt att säga.
Varför borde man göra det? Jo, för då utvecklas man som människa!


Det är Devolution, så vi inte tänker knas... vi har allt från början, men tappar bort mer, dag för dag - att hjärnan inte används så mycket är en återspegling av det. Nu kan det inte degenerera så mycket vidare. Istället för att "utvecklas" så är det att ge upp fasthållande som gäller: Kultivering, då återfårman det man förlorat - det ärkärnan inom all verklig andlighet, även taoism och buddism, etc. Det har aldrig funnits sådant snack som att människan utvecklas - utan tvärtom - och att vi ska se inom oss själva efter orsakerna till varför det är som det är i det yttre, och varför man har de livsomständigheter man har osv.

Micro skrev i en annan tråd att man kan inte förändras om man inte förändrar det därute först (kommer ej ihåg ordagrant) - men det är unika ord ... det är tvärtom - som ovan så nedan - himlen råder - det finns många ord som påminner de glömska. Man kan inte förändra det som är en effekt/följd av någonting - man kan inte vända på orsak och verkan. Det därute kan inte vara något annat än en följd av,och en återspegling av hur vi själva blivit. Att förändra därute är ett uttryck för våld - för det därute är helt i sin ordning och i kontroll - det finns inga fel därute... det är bakvänt att tänka att ju värre det blir därute,ju mer skaman "kämpa" med det yttre - att vägra inse att det är bara en verkan av våra egna destruktiva beteenden/tankar/ord - vårt fall nedåt. Jag rekommenderar ånyo att man lyssnar på audiosarna med Cremo om Devolution. Människan har börjat någonstans, i sin ursprungliga natur, sedan fallit ned till denna slutliga slutliga nivån av tidrum: karantän/räddningsstation/samsara/trefaldiga världen - och är inte ens människa längre.

Det är endast inom oss som "problemet" är - och det våld och att slåss med väderkvarnar därute att bara vara aktivist - det bör väl åtföljas av att man även inser sitt eget puttande på brasan i liv efter liv. Så, det är ok därute. Eftersom agendaägarna alltmer fått fårmänskligheten till att samlas och säga bä kring globala saker/problem, såkan nog den mest styvnackade "vakne" inse att det är lurt... det är alltid tvärtom mot vad som får brett genomslag därute, och vad som promotas på olika sätt - det kan INTE vara på något annat sätt - för på sluttampens sluttid, inför den "sista ödeläggelsen" så är allt bakvänt, yin och yang är perverterat.


Det inre och det yttre är för mig lika viktigt. Det yttre är en manifestation av det innre. Det inre är en manifestation av det ytter. Båda kommer från samma källa. Varandet.

Dock så vet jag även att dessa filosofiska idéer bara är idéer och skulle kunna överge dom utan att blinka om skulle uppenbara sig djupare sanningar i mig.

Posted on: 2007/3/5 12:19
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#39


See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

provoceramera wrote:
Som om det inte redan vore uppenbart kan jag med glädje meddela att ordet fortfarande verkar vara fritt, oavsett vilka spökhistorier maggot gråter ihop. För dem som tvivlar är det väl bara att starta en ny tråd?


varför har bennybear fått brev till sig där micro ber han sluta vara i forumet
även jaxtone har fått uppmaningar
även jag
bjornir är lite av vakens "zundel" bannad för han har en åsikt men får idag skriva på vaken men inte om tabun

vad är det igentligen för en fångvaktare som styr detta forum
ja vet att han vill väl men seriöst alltså?


Det har inte getts ut några uppmaningar för någon att sluta vara på detta forum den senaste veckan. De incidenter du pekar på är utdraget över säkert ett år.

Alla incidenter är kopplade till brott mot forumreglerma. Snart lägger jag in en regel att man inte får hålla på och tjura över administrationens beslut längre än en vecka. Det är ju fan sjukt att höra allt gnäll.

Posted on: 2007/3/5 12:22
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#40


See User information
Quote:

Quote:

VAKEN.SE ÄR I ALLMÄNHETENS ÖGON ETT NAZISTFORUM SÅ LÄNGE SÅDANA SOM MAGGOT M FL FÅR HÅLLAS!!


Om Micro kommer att cencurera dessa tabubelagda ämnen så låter man ju Nyttiga idioter som personen ovan betämma agendan.

Och som novax skrev innan: Syftet med denna informations och medvetenhetsspridning kan väl inte vara att låta de hjärntvättade bestämma vad som ska få skrivas eller inte.

I så fall har man gett upp på förhand och då är det ju lika bra att lägga ned detta på en gång, anser jag.


Syftet med vaken är ATT VÄCKA DE SOM ÄR MEST HJÄRNTVÄTTADE!

Jag tycker det vore bra med ett nytt forum som fungerar som en diskussion för de som redan är övertygade. Där kan man diskutera allt som vanliga programerade människor inte klarar av att läsa.

Kanske ska man överlåta all diskussion om UFOn, Aliens mm till unknown.se och all diksussion om invandring, homopropaganda, mm till patriot.nu?

Posted on: 2007/3/5 12:35

Edited by micro on 2007/3/5 16:53:25
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vaken.se VS frimueriet
#41
joey_division !

Vaken kommer få antisemit stämpel new age eller rasism det är bara så enkelt....
Det spelar ingen roll hur mycket blommor du har i bakgrunden..
jag kan denna "branshen" lite bättre en många av dessa andvändare som sätt några dokumentärer

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#42


See User information
Allt du gör gör skilnad, tro inget annat.

Själv tror jag tex inte att du maggot igentligen vill diskutera dessa tabuämnen. Du har helt enkelt blivit fast i andras projiceringar av att du alltid tar i dessa ämnen så att du känner att du måste försvara dig genom att göra just detta.

Känn efter vad du verkligen vill. Vad du tycker känns bra. Inte vad du borde göra för att ingen annan vill eller för att du tycker att man borde kunna det.

Posted on: 2007/3/5 16:57
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#43


See User information
MAGGOT
precis som micro säger är ju vaken till för att väcka de mest hjärntvättade.
Tro mig jag har många kompisar som vägrar tro på de mest elementära sakerna angående illuminatis planer. Hur ska du lyckas övertyga dem ifall de ens inte vill tro att elfte september var ett insidejob, de har media som gud, vågar aldrig tänka själva, lever i rädsla.

Jag blir faktiskt ledsen att du som är så engegerad och har intresse för att verkligen driva saker och ting "har tid" att slösa på att sitta och älta ämnen som du isåfall om du tror hårt på kan gå vidare med och göra aktioner. Du skulle ju kunna göra jättemycket du som är så engegerad. Varför vill du inte lägga den energin på att lyssna på förslag på hur man kan göra, hur vi tillsammans kan nå målen snabbare?Men när världen ser ut som den gör och vaken är till för att som micro uttrycker det "väcka de mest hjärtntvättade".Det är inte meningen vi ska sitta här och "ta parti" mot varandra. Jag undrar bara varför du inte kan använda energin till att väcka människor som i sig är delaktiga i ondskan! "Det är ju inte de onda människornas ondska...//osv."har ju du som signatur. Då tänkte jag att du borde vara intresserad av att förändra tankesätt på människorna i tystnad? kan du tänka dig det? Det vore jättekul om du ville det, för det behövs, tycker jag.det finns allt för många som behöver uppväckas för att de inte ska dra ner alla icke-tysta i skiten.

Att ta steget längre och driva hetsa invandrarfrågor det gör ju att man inte kommer någon var toch tiden går!

när du uttrycker dig på det sättet att vaken kommer att få new age flumstämpel rasiststämpel eller någon annan stämpel hur man än gör blir jag väldigt ledsen, för när du säger så kan jag inte tolka det på något annat sätt att du har gett dig dän på att det ska bli så? eller åtminstione att du inte har någon annan tro och det är rätt elakt att försöka dra ner andra i det.

Posted on: 2007/3/5 17:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#44


See User information
Quote:

micro wrote:

Sant, vaken skall utvecklas. Bara jag får tillräkligt många som hjälper till.

Dock så tror jag inte att forumet skall utvecklas i det håll du föreslog. Snarare så skall jag försöka framtona olika idéer tydligare.

Det finsn redan andra forum som tar upp full yttrandefrihet, det är inte min nich. Här handlar det om att ta upp det ämnde jag brinner för. Andlig utveckling och förståelse för den materiella världen med tillhörande härskarstrukturer.


Du är pseudovaken micro.

Andlig utveckling är att likställa med en SERIÖS sanningsökare som är beredd på alla konsekvenser i sökandet efter sanningen.

Det är INTE att begränse yttrandefrihetn.

Det är inte att bara "ta upp ämnen " DU brinner för.

Det innebär också att LÄSA och LYSSNA på vad andra som har större visdom än du själv bl.a skriver om.

Posted on: 2007/3/5 17:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#45


See User information
Micro, hur tänkte du handskas med dessa två situationer

1. Någon blir bannad av "Admin".
Men ingen "Admin" får enligt dina regler ge sig tillkänna och förklara varför man bannat såvida man inte döljer sig bakom nicket "Admin". Tror det snabbt blir en rätt infekterad och misstänksam situation/diskution.

2. Eller att en "Admin" loggar in och ändrar i, eller tar bort ett inlägg eller användare. Det kommer att vara omöjligt att i loggarna spåra vilken "Admin" det var. Eftersom det bara kommer stå "Admin". Perfekt för att anonymt ändra info på vaken.se

Posted on: 2007/3/5 18:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#46


See User information
micro wrote:
Quote:

Det inre och det yttre är för mig lika viktigt. Det yttre är en manifestation av det innre. Det inre är en manifestation av det ytter. Båda kommer från samma källa. Varandet.

Dock så vet jag även att dessa filosofiska idéer bara är idéer och skulle kunna överge dom utan att blinka om skulle uppenbara sig djupare sanningar i mig.


micro wrote:
Quote:

Det inre och det yttre är för mig lika viktigt. Det yttre är en manifestation av det innre. Det inre är en manifestation av det ytter. Båda kommer från samma källa. Varandet.

Dock så vet jag även att dessa filosofiska idéer bara är idéer och skulle kunna överge dom utan att blinka om skulle uppenbara sig djupare sanningar i mig.


Det här med "källa" och "varande" det luktar new-age, och är inte inom andlig förståelse.

Du skrev: "Det inre är en manifestation av det yttre." - nej nej nej - snälla... please osv... - tänker man så, så kommer det att gå (och gör...) hur snett och fel som helst.

Jag har skrivit om detta på olika sätt i extremt måååånga inlägg - det verkar gå in genom ögonen och ut genom hornen lika fort.

Om det vore så så skulle det inte finnas:
Skapare
Lagar i skapelsen
Det skulle inte finnas rätt eller fel
Det kring 2012 skulle inte finnas
Det kring "Maya-profetian" skulle inte finnas
Det kring mängder av andliga nycklar, såsom: "Som man sår får man skörda" - "Som ovan så nedan" -"Sanningen finns inom er" - Som i det lilla så i det stora, osv.

Det om trådnystan skulle inte heller funnits i många varianter på jorden - som Greklands Ariadne/Theseus-berättelse - som ju säjer det vi behöver veta... jag har nämnt det i många inlägg - det är karmamotstånd - här är ett ställer där berätteslen finns http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485

Det är ju det med Devolution... varför skulle det finnas sådant som devolution - att människan allt mer avviker från "något" - om det inte fanns något att avvika från...?

Detta är hela poängen och grundtänket - ruta ett.

Alltså... att det finns något oföränderligt - något att falla ned ifrån, avvika från - DET ÄR DET SOM ÄR DET INRE.

Det "inre" är det som det handlar om... det som tex Maya avser med att allt nu är inne i, och nu når vårt tidsrum - och ska genomgå regenerering och ompositionering mm.

Allt avviker - det hänger ju ihop med det (som jag sagt måååånga gånger) det begrepp som funnits i många kulturer/religioner - de tre cykler/faser som skapelsen är inom: Skapelse, upprätthållande, degenerering/upplösning/"död" - det som vi ser i vår natur också. Nu är det en speciell tid då en stor cykel har en övergång, så det rör hela kosmos, och inte något litet, såsom ett äpple som slängs på komposten för att det blivit dåligt.

Denna avvikelse är från det kriterie som är universums natur - och allting som skapats har det kriteriet. Avvikelsen är det som kallas "skuld"- eller differens, det man har i ryggsäcken, det är karma.

Varför säger vi att vi har ett äpple, eller att va har en kropp - jo som alla fattar - för att det är inte vi - det som är vårt riktiga jag, själ, medvetande, eller vilket ord man nu vill använda. Det är alltså en åtskillnad där - vi HAR en kropp - det vi/jag är oföränderligt - därför är det heltokigt att säga att "det inre är en manifestation av det yttre". Det yttre i livet är en scen, där föreställningen spelas upp, det som är avvikelsen "får liv" - det vi själva velat ha, genom att avvika från lagarna/universums kriterie - karman visas i det yttre, även om det är det yttre som kallas ens kropp - där kommer tillstånd, sjukdomar osv - det har vi skapat - vår fria vilja... universum är rättvist... nu är det nästan slut på den fria viljan, för vi drunknar i karma - så vad vi gör är nästan bara illa/fel och ger karma - det är därför man säger att vi är vilsna i illusionen/labyrinten.

Dagens härskande religion är Science - då är det som slut... och slut är det också när de som kallar sig vakna vänder på saker och ting, ser det bakvänt - då kan det bli så tokigt att de promotar filmen The Secret, och tror det är andligt - när det är slutspurt av demoniska krafters dunster mot fårskocken - det har aldrig varit enklare än på sluttampens sluttamp kunna föra ut vad som helst, om det bara har lite fina ord, såsom kärlek osv - då köps det som andligt... suck

Det är då inte så att det yttre har gjort oss något... som att gjort oss illa... - det inre är givet från skapelsen - vi skapar själva med/via tankar/ord/handlingar vårt öde, vårt kosmos - det visar sig i det yttre - det yttre är till för det... är en manifestation av de skapelseprocesser vi haft som inte varit i enlighet med universums/vår inre natur (universums kriterie).

Därför finns å ena sidan ordet Devolution, fallet nedåt, till och med in i samsara - å andra sidan finns det som är vad all andlighet, alla religioner ytterst går ut på (innan de blev evil) Kultivering, för att höja sin nivå, och kanske ta sig ur samsara, eller till och med återvända till sin ursprungliga nivå, hem, sin sanna natur - Kultivering uppåt.

Posted on: 2007/3/5 18:50

Edited by novax on 2007/3/5 19:16:50
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#47


See User information
novax<-- och även lite beny

Ok förstår jag det rätt. Ni är de visa som VET hur det är och jag är utdömd som en flummare?

Värre dogmatisk smörja än det ni skriver är ju svårt att hitta i någon fanatisk religion.

Ni vet den enda sanningen. Tydligen är en del av den att vara otrevligt och dömma andra.

Jag tror på en objektiv sanning, men jag vet att jag inte vet vilken det är.

Men det som jag är mest säker på av allt jag tror mig veta är.

Ni är tamefan helt ute och cyklar.

Posted on: 2007/3/5 20:35
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vaken.se VS frimueriet
#48


See User information
Quote:

cfr2 wrote:
Micro, hur tänkte du handskas med dessa två situationer

1. Någon blir bannad av "Admin".
Men ingen "Admin" får enligt dina regler ge sig tillkänna och förklara varför man bannat såvida man inte döljer sig bakom nicket "Admin". Tror det snabbt blir en rätt infekterad och misstänksam situation/diskution.

2. Eller att en "Admin" loggar in och ändrar i, eller tar bort ett inlägg eller användare. Det kommer att vara omöjligt att i loggarna spåra vilken "Admin" det var. Eftersom det bara kommer stå "Admin". Perfekt för att anonymt ändra info på vaken.se


Jag har Ip-log viket ger ungefär samma säkerhet mot detta som innan.

Vilka som är med i administratonsgruppen är inte hemligt, bara vilka som gör vad. Blir det något problem mellan admin och användare så kan man ta upp det med alla i administrationsgruppen så löser vi det med NVC.

Posted on: 2007/3/5 20:39
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
39 user(s) are online (39 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 39

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS