vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

The Secret??

See User information
Tänkte fråga vad folk anser om dokumentären the secret som för övrigt länkas till här på vaken..Alltså då om vad folk tror om den verkligen är bra på riktigt lr om den är negativ och är en illuminati finnt ?

Posted on: 2007/3/9 2:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: The Secret??
Heh, det är väl bara och testa teorin.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Personligen tycker jag att det är en bra dokumentär som handlar om tankekraft, tidigare idag såg jag på Kunskapskanalen, det handlade om en kvinna som var professor eller liknande som åkte omkring i USA och undersökte fenomenet "Placebo"-effekt.

Hon besökte bland annat en doktor som hade gjort ett test med tre personer som hade samma skada, varav två blev opererade och en inte blev opererad. Vad hände med dessa tre efter operationerna? Alla hade blivit botade t.o.m den 3:e som inte hade fått nån operation? I programmet framgick det att man mer eller mindre kan bota sig själv genom placebo.

Vad mer kan man då göra med hjärnan/tanken/medvetandet..

"Mind over matter"uttrycket har väl alla hört talas om..

Posted on: 2007/3/9 3:14
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Tycker den är rätt knasig. Första gången jag hör talas om "The Law of Attraction", rena flummeriet ju. Jag försökte använda den för att få det lite rent och städat i min lägenhet men det hände inte ett dyft förrän jag tog tag i det själv och verkligen städade och diskade.

Ska man se det positiva med filmen så kanske den inspirerar folk att vara mer målinriktade och kämpa mot sina drömmar. Den är inte heller lika flummig som "What the bleep do we know".

Posted on: 2007/3/9 3:16

Anonym
Jag tror det är en sann kunskap, även om det inte behöver betyda att det är hela sanningen, och även om filmen i sig är lite hollywood dramatiserad. Och att det fungerar vet jag av egna erfarenheter så frågan är vad man väljer att göra med informationen.

Prova själv, men det måste komma från en helhjärtad intention inte från egot dvs habegär, girighet osv.

Tankekraft är för övrigt vetenskapligt bevisat genom NLP.

See User information
Quote:

EttHund wrote:

Tankekraft är för övrigt vetenskapligt bevisat genom NLP.

Hur menar du med tankekraft? Att man kan bestämma sig för att göra någonting att sedan få det gjort? Behöver vi bevisa detta?

Att man kan påverka andra människor man ej har någon kontakt med?

Ett stort problem jag ser med den s.k. "Law of Attraction" och allt annat liknande är hur det fungerar om två personer har två motsatta viljor. Du vill ha en bil, jag vill ha en bil, det finns en bil. Lösning?

Posted on: 2007/3/9 13:30

See User information
Håller med Etthund, detta är inget som man bara gör, man måste för det första vara medveten om att det fungerar och ha den inställningen, om du tvekar så kommer det inte att fungera. Lite träning genom meditation mm behövs nog definitivt oxo.. Och som Etthund säger detta med ha-begär och ego måste förskjutas..

Posted on: 2007/3/9 13:33
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe wrote:
Håller med Etthund, detta är inget som man bara gör, man måste för det första vara medveten om att det fungerar och ha den inställningen, om du tvekar så kommer det inte att fungera. Lite träning genom meditation mm behövs nog definitivt oxo.. Och som Etthund säger detta med ha-begär och ego måste förskjutas..

Jag trodde man använde The Law of Attraction för att få det man ville ha. Vad är det med ha-begär och ego som gör att det inte fungerar?

Posted on: 2007/3/9 13:35

Anonym
raxptor de flesta av dina frågor förklaras bra i filmen.

See User information
2 böcker som handlar väldigt ingående just om detta tema är The Amazing power of deliberate intent by Esther and Jerry Hicks
eller Ask and it is given av samma författare.
Min erfarenhet är att det funkar och jag tror att orsaken att tex, the secretoch andra metoder av liknande art får så mycket kritik är just för att vi ska bli osäkra angående vår egen skaparkraft, vad skulle väl vara värre än just detta för den styrande eliten som är van att styra och ställa med oss angående den så kallade verkligheten.
Jag jämför detta med läkemedelsindustrin som tjänar miljarder på att vi är och förblir sjuka, dom är ju livrädda nu att deras vinster ska sina ikapp med att människor börjar ta eget ansvar för hälsa som att äta och leva sunt och ta antioxidanter.
Så genast betalar läkemedelsindusrin en omfattande studie som ska visa att antioxidanter kan vara skadligt etc. att de använt syntetiska vitaminer och att de som deltog i studien annars inte var i det bästa hälsotillståndet gör inte saken bättre, Problemet är väl tyvärr att folk tror på denna studio som kablas ut i massmedia över hela världen och gör folk osäkra, som min pappa till exempel som har blivir så mycket bättre, faktiskt nästan frisk med hjälp av bland annat antioxidanter (ej syntetiska)
Vad han i slutändan blev frisk av går naturligtvis inte att bevisa, men jag tror att både tron och antioxidanter+ B17 etc. gjort sitt för det förbättrade hälsotillståndet. Eliten vill väl inget hellre än att vi ska förbli en omedveten och sjuklig skara som det går att tjäna massor av pengar på...............

Posted on: 2007/3/9 14:44
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

See User information
Jag har sett hela filmen, men den förklarar ju inte hur det fungerar (dvs the Law of Attraction).

Däremot visar den hur en pojke som vill ha en cykel plötsligt får den. Vart cykeln kommer ifrån får man inget svar på. Köper han den själv eller om någon ger den till honom behöver man ju inte förklara det med The Law of Attraction utan då räcker det med att konstatera att någon var snäll/killen hade kosing.

Posted on: 2007/3/9 14:46

Anonym
Quote:

raxptor wrote:
Jag har sett hela filmen, men den förklarar ju inte hur det fungerar (dvs the Law of Attraction).

Däremot visar den hur en pojke som vill ha en cykel plötsligt får den. Vart cykeln kommer ifrån får man inget svar på. Köper han den själv eller om någon ger den till honom behöver man ju inte förklara det med The Law of Attraction utan då räcker det med att konstatera att någon var snäll/killen hade kosing.

"Universum är din produktkatalog".

Om du vill att det ska manifestera sig framför dig ur tomma intet så får du nog öva ett bra tag
Det är nog en förutsättning att det kommer till dig på en naturlig väg.

Se filmen igen det är mycket information som är lätt att missa.
Eller läs en bok om du är mer intresserad, zahira gav några förslag.

See User information
Tanken är väl att universum är en mysterisk maskin som fungerar enligt ett fåtal principer och som man kan programmera genom fokuserad vilja. Universum skapar dom vägar som behövs för att manifestera det den är programmerad för. Vill du ha en cykel i ditt liv finns det hur många möjligheter som helst för att ge dig detta, du kanske helt enkelt hittar en i skogen.

Det är hur du använder din vilja som är avgörande. När du försökte få ditt rum städat fungerade det inte eftersom det du egentligen ville var att bevisa för dig själv att det inte fungerade. Och visst fick du vad du önskade.

När du använder din vilja utifrån begär och ego kan konflikter uppstå vilket gör att du inte lyckas, eftersom du kanske egentligen inte anser dig värdig det du vill ha, eller det du egentligen vill ha är något helt annat.

Vet inte riktigt vad jag tycker om filmen. Var lite mycket amerikansk tandkrämsreklam över den.

Ska iaf. försöka manifestera en jackpot på lotto imorgon på 113 miljoner.

Posted on: 2007/3/9 15:50

See User information
jag har sagt... allt är orsak och verkan, karma. På sluttampens sluttamp så är den fria viljan nästan noll.

Jag har skrivit det (till dig Etthund) här http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485
[...] : utdrag:
Du skriver:
"ja tjaa gud har ju gett oss vår fria vilja att kunna göra vad vi vill.. så även avvika från vad vi har förutbestämt måste väl ingå?"

Men kosmos har sina lagar som upprätthåller det, det är inte vi som "förutbestämmer" något. Från tiderna begynnelse så har vi avvikit, först från den nivå vi skapades på, vprt ursprungliga hem, och föll nedåt - på grund av att vi ville ha något (utveckalde själviskhet) som avvek från den nivåns kriterier. Sedan så avvek vi på nästa nivå från de kriterier som gällde där. Det är "orsak och verkan", och man får karma, som jag förstår det är samma som skuld/synd.

Från början hade vi total fri vilja - men då vi har fått karma och sjunkit nedåt så minskar den fria viljan i samma mån!

Hur mycket fri vilja har vi nu... man säger i ursprunglig buddism, om jag inte blandar ihop det nu - att människan rullar i karma. Man talar även om tjur-kohornets spets, där är det trångt, utrymmet försvinner. Så när människan sjunkit till den lägsta nivån - Li Hongzhi säger i boken Zhuan Falun att gudar av barmhärtighet har skapat denna plats/nivå, istället för att mänskligheten skulle tillintetgöras (ej ordagrant). Det är den platsen/nivån som kallas för den trefaldiga världen, samsara osv. Det sägs liknande inom många traditioner, även inom new age... som att det lagts ett lock över jorden osv - bara olika sätt utifrån olika förståelse beskriva vad detta (samsara) är, och det kallas för ett fängelse, eller karantän, och att man inte kan ta sig härifrån mm.

Men det med den fria viljan då... när det är i tidens ände, då degenereringen är total, och "det" ska nå denna plats/yta, då är det en tid då människor är helt vilse, de har ingen andlig förståelse, eliten är ju ond... och för snabbt bort människornas rest av andlig förankring (programmeringar, skolan, science, kommunism/ateism/darwinism/feminism osv) - vilket är vad vi "beställt" - orsak och verkan - det är resultatat av hur vi blivit - och det är inte "det därute som är grundorsaken tillvår "problem" - utan dekrafterna är en manifestation av vår egen dålighet - vårt eget "missfoster". Det var säkert en annan sak förr när vi bara var "lite dåliga", men ändå hade ett liv och omständigheter där det fanns förståelse om att det finns principer i kosmos osv - nu är det ju helt bakvänt - vi vänder skapare, gudar, vår inre natur/sanna jag och föräldrar ryggen. Så nu har vi "bara karma", och då upphör man väl att finnas till, eller... då är den fria viljan i princip noll. Vi "ser" det inte själva, för hjärnan släcks ju ned i motsvarande grad, och vi tror vi har fri vilja, ser inte att det spelar snart ingen roll vad vi gör, vilka beslut vi än fattar - det är bara bensin på brasan - för vi ärvilsna i illusionen - och vet inte vad vi ska följa - vilka kriterier - och bryter mot lagar så fort vi slår upp ögonen på morgonen.

Du skriver:
"...och en bättre tid är att vänta.. allt enligt den gudomliga planen?"
Men människan har allt det "bästa" - hon har/hade fri vilja - och får hela tiden det hon vill ha - det är ju så det är. Det du skriver är att människan på något sätt är "ett offer för tiden". Men vart tog då kosmos lagar vägen - är det tiden som är problemet och lösningen... nej det är ju vi som är problemet - vi följer inte kosmos lagar. Det finns inget sådant att människor faller ned enligt en plan... eller höjs igen, att det är tider som vi är "offer för" - då skulle det ju inte spela någon roll att det finns principer/lagar i kosmos, då skulle ju människor kunna göra som de vill, mot sig själv, kosmos och andra, att bara det blir "rätt tid" då nollifieras allt och "guds hand" för upp en till ens ursprungliga nivå, eller paradis, eller vad man vill kalla det...

Men det är absolut inte så det är - det är därför jag så ofta varit kritisk, och hackat på Lungold/Calleman - för de har en new ageappoach till "det hela" och konsekvenserna blir så allvarliga för alla de som de vilseleder - man hittar inte de synsätten som de för ut - att man bara kan hänga med - ropa frid och kärlek för det kommer bättre tider... håll ut... - det är deras egna påhitt - det är även starkt inom hela new age. Istället så har jag sagt att det tex Maya egentligen säger, och som det hela går ut på inom genuina andliga traditioner, vägledning genom tiderna mm - är att det blir skärskådning... olika bräder i olka högar... nu är tiden slut, och vi hamnar i detta nya kosmos utifrån dom vi gjort oss till, om vi alls kan höra hemma (räddas - varför talas det alltid om att rädda människor/själar... tänk på det... ) där. [...]

Människan skapar alltid - sitt öde, sin verklighet. När vi står inför en stor cykels slut,eller vad det är,om det blir som ettnytt kosmos kanske - det gamla kosmos har väl kommit till en sluttamp inom begreppet Skapelse, Upprätthållande, Degenerering/Förfall/"Död" - som jag nämnt många gånger... allting är inom det begreppet, den cykeln. Under de sista dagarna är folk som mest i illusionen, och det söks utvägar,och de gamla krafterna, karman, det gamla kosmos "gudar" är desperata, och de har sin agenda här - de försöker undkomma, och nyttjar bland annat människan, hennes kropp, och kommer in- då finns allt detta med kanalisering och besättelse, dna-manipulation etc.

Människor vet ingenting... de ser bara den lilla grotta de lever i, och tror att de utvecklas till gudar om de anammat newagestrunt - och går på allt då hon är som mest rullande i karma och evil, inte längre human, i princip.

Då ser de till att föra ut en film som The Secret, för att än snabbare få bort det som är human- som vi ser i filmen - skapa livsmiljön sådan att människor inte alls reagera på det som är nonuhuman/mot naturen, utan där allt finns normaliserat - alla kan få må bra... - det är skrämmande.

För det människan vill ha det får hon enligt den fria viljan - nu har hon använt den fel så till den grad så hon står inför distinction - den fria viljan är i princip noll, den är ersatt av karma, och allt vi gör är emot sanna principer, universums natur, eller vad man ska säga - det är ju för att vi frångår det som vi börjar falla nedåt - det är DEVOLUTIONen.

Vad man än gör/tänker/säger - även då om det är inom newagrejer som metoder att "attracta..." så ger det karma, om man delar upp det i ond/dålig och god - eller som bland annat finns i Väst - dygd och karma.

Andlig... och en vis människa - tänker inte alls på att man vill ha något - utan gör tvärtom - vill göra sig av med det som inte är enligt universums natur, de fasthållanden man har, sitt ego, det som man har stoppat i ryggsäcken.

Vem vill ha dessa grejer här i samsara, denna hemska och låga nivå, i detta fängelse... - det vill bara de som inte "minns" annat, inte förstår att vi inte är av denna världen. Är man på denna nivån så får vi naturligt det vi ska ha - det ser kosmos lagar till.

Det man borde vilja ha är dygd - den goda karman - det var inte länge sedan vi visste detta - till och med i vår kultur, att vara en dygdefull människa, samla dygd, det finns många ord/begrepp som visar på det - man visste att dygden var det värdefullaste - det är något man bär med sig genom liven (alltså karman, god och dålig - eller karma/dygd) - den är en substans.

Har man dygd - vilket man får genom att följa universums lagar/kriterier så får man bra omständigheter i livet - om man drar till sig saker... så bytar man bort sin dygd... och får istället karma (dålig) i ryggsäcken för sin framtid. Det är också så att det är "saker bakom ryggen", dåliga (besättande) väsen, aliens/"gudar" och demoner... som ger en det man vill ha - så är det inom alternativa grejer såsom energimetoder för healing... usch... all tillbedjan... osv - då är de där och de ger en det man vill ha - det blir dock ett utbyte, de tar något från människan, vilket man inte skulle vilja vara med om, om man bara visste vad som sker... varför finns uttrycket "en räv bakom örat..." - det är sådant som finns bakom ryggen på människor när de håller på med sina äckliga saker - tex de som på Filippinerna "opererer", går in i buken med sina fingrar och tar ut "substans" - vilka väsen är det som viftar med tungan, eller sträcker fram tassen och gör det... det är fruktansvärt , och så lågt, finns bara på en sopstation inför den sista ödeläggelsen

Nu finns det inget utrymme kvar att hålla på med evil things, som att attracta, utan bara tid för att komma på kurs, att göra sig av med. Förstår man inte i vilken evil agenda filmen The Secret är i så får man verkligen se upp - andlighet är motsatsen till sådana promotions - även insyltade newagare kan nå klarhet.

För att få förklaring kring det med karma, dygd osv så kan man läsa boken Zhuan Falun

Posted on: 2007/3/9 16:09

Edited by novax on 2007/3/9 16:24:24
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

novax wrote:
Då ser de till att föra ut en film som The Secret, för att än snabbare få bort det som är human- som vi ser i filmen - skapa livsmiljön sådan att människor inte alls reagera på det som är nonuhuman/mot naturen, utan där allt finns normaliserat - alla kan få må bra... - det är skrämmande.

Jag tror faktiskt att de som tillverkat The Secret sett till att göra det för att tjäna pengar. Eller så är de så övertygade att det är så viktig information att det bara måste göras.

Sen vad gäller allt annat, det låter osannolikt att vårt universum skulle ta hänsyn till vad vi tycker och tänker. Tar universum hänsyn till vad djur och andra varelser vill/önskar?

Om allt levande på jorden intensivt skulle fokusera på en och samma sak, säg att frammana 1 mikrogram guld ur ett vakuum - skulle det lyckas? Kan en person ensam göra det?

Mig veterligen finns det inte minsta bevis eller anledning att tro att det ens överhuvudtaget skulle finnas en chans till att det lyckas.

Att jobba målinriktat mot någonting är inte samma sak som att använda The Law of Attraction. Skulle det vara det vore det mycket enklare att förklara och man behöver inte blanda in massa strunt.

Bara för att man hör eller ser någonting i en film på internet behöver det inte betyda att det är sant.

Posted on: 2007/3/9 17:30

Anonym
novax var det Gud eller den andra guden Li Hong-zhi som berättade hur allt ligger till?

http://sydsvenskan.se/kultur/article15094.ece

I "Falun Gong - Principles and Exercises for Perfect Health and Enlightenment"
hävdar Hongzhi att hans lära är den enda som kan "fullständigt förklara människan, de olika dimensionerna av materiell existens, livet och hela universum".

See User information
eftersom den har slått så stort över hela världen har jag väldigt svårt att tro att den verkligen är positivt ..ja har tyvärr inte sett hela men efter halva så kändes det som att den endast handlade om att förstärka egoisterna på så sätt att den får dom att tro nu att det är något positivt .sedan så hela tiden bara fokus på pengar och kärlek pengar skapar endast egoism och detta med kärleken känns inte heller något positivt det verkar vara ungefär som" jag är alladin jag har lampan och önskar mig att den personen ska tycka om mig" känns inte positivt när det är oäkta.
Ha begäret verkar blivit något positivt . säg alla svältande barn tänker dom negativa tankar så det är därför dom inte får någon mat?blir någon våldtagen är det hennes egna fel då??..känns lite som att dom vill att man ska bli förlamad och tro att inget kan hända som man inte sj fått det o göra dvs eliten har inget med ondska att göra det är ju vi själva som får skylla oss själva då vi går runt o tänker negativt tänkaer vi bara positivt blir allt bra ..för då slipper dom styrande nått motstånd då vi hoppas på att kunna tänka om världen hmmm...men hur vet man vad som är positivt om man inte vet vad som är negativt?hur ska man kunna tänka på något positivt utan att tänka på något negativt samtidigt de gör man ju aoutomatiskt annars är ondska och godhet samma sak.

Posted on: 2007/3/10 20:13

See User information
Quote:

EttHund wrote:
novax var det Gud eller den andra guden Li Hong-zhi som berättade hur allt ligger till?

hävdar Hongzhi att hans lära är den enda som kan "fullständigt förklara människan, de olika dimensionerna av materiell existens, livet och hela universum".

Jag vet inte varför du ställer konstiga frågor? Pressad?

Citatet ovan har jag lagt ut på vaken flera gånger, eller gett hela texten till eller länken, det är ur Lunyu, inledningen i Zhuan Falun.
Här är det i sitt context:
http://www.falundafa.org/book/eng/lecture0.html

Du har haft samma "approach" vid ett tidigare tillfälle, och talat om gud osv på samma sätt..., om jag inte missminner mig. Den gången hade du sett en text på nätet, som även finns på den kinesisk ambassadens sajt, och är översatt till engelska och finns på många ambassader ute i världen. Det var en insändare som en kvinna som jag kände till en del från trakten skrev, och hon sände den överallt, och satte upp den överallt, sökte stöd, ville hitta andra som tyckte som hon, men förgäves. Jag kan inte säga mer om henne, jag nämnde väl något sist, olika människor har sina problem, såsom allvarliga psykiska problem när de går in i något, många söker i allting, som inom alternativa grejer inom new age och blir bara sämre/rörigare. I det vanliga samhället så vill många inte heller vara friska, deras karma bromsar dem - och även då de får chansen så kan de säga stopp, de har sin trygghet i sin sjuka identitet - det är så extremt vanligt i samhället - kallas för sjukdomsvinst. Lite påminnande om att de som börjar äta extra näring... eller fastar... då får kroppen en chans att göra sig av med skräp, och man kan då ofta bli än sjukare då gifterna cirkulerar -det som man brukar kalla "förstförsämring".

Du bör kunna ha gjort lite hemläxa, och veta vad som är olka människors vilsenhet, propaganda osv och inte då du har"fel" i sak nyttja dig av metoder som evil science, och livet därute som naturligtvis går emot allt som är sanning och en väg ut, och bort från agendans grepp - du kan bättre än det.

Om du ser dig som vaken så har antagligen andlig förståelse..., och går inte på vad som helst, köper inte strunt på marknaden.

Du får kolla upp - vem håller du i handen nu... mediascienceeliten - du vet vad de håller på med och är inom... och även, vad går du nu i obetänksamhet (egoaffekt?) emot?

Bireal gjorde vad man bör göra, läste boken, och rekommenderar den.

Man kan göra mer än läsa den, man kan börja med Falun Gong.

There are many ancient Chinese prophecies that foretold the spread of Falun Dafa. Among these prophecies Bai-Zi-Ming (A-Hundred-Character Memo) is the most plain and specific for Falun Dafa.

Bai-Zi-Ming is a hidden-headed poem. In addition, it can be understood only by reading in a spiral order... [...]

If literally translated into English, it could be:

The Great Way is actually boundless, so good and so miraculous to show people,The Great Way is actually boundless, so good and so miraculous to show people,
(From it) we know that the golden elixir turns nine times, particularly for the instinctive mystical mechanism,
On a couple contract meetings, no single character or a dot was altered.
So many citations and evidence, everywhere there are people demonstrating it,
To predict and calculate on the time, in twenty years the Buddha stays then goes west,
To put everywhere into account, to spread and save all directions,
Everybody says to force (to change) but no change, it is time even the literati carry swords,
Finally the whole jade returns to who originally owned it, walking on the river bank with willows around,
Earth, wood, gold, water with fire (five elements), eight by eight and nine by nine all return,
In the end the magnificent vow and great will are completed, people of the past become happy.

With only one hundred and one characters, Bai-Zi-Ming describes a great unusual heavenly change. It was said to be written by a Taoist, called "玄妙道". The text appeared recently after been lost among the people for many generations. There is nothing accidental. People should consider carefully what it means.
-----

Annat ställe...:

Prophecies of Liu Chi in China's Ming Dynasty:
("…It is none other than the Buddha for the Future who descends to spread the Fa at this final moment…")

Det finns länkar till dessa texter/artiklar och en hel del andra i en fil som jag lagt upp här http://esnips.com/doc/c2437d77-4392-4 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

Posted on: 2007/3/10 21:06

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

raxptor wrote:
Quote:

novax wrote:

Jag tror faktiskt att de som tillverkat The Secret sett till att göra det för att tjäna pengar. Eller så är de så övertygade att det är så viktig information att det bara måste göras.

Sen vad gäller allt annat, det låter osannolikt att vårt universum skulle ta hänsyn till vad vi tycker och tänker. Tar universum hänsyn till vad djur och andra varelser vill/önskar?

Om allt levande på jorden intensivt skulle fokusera på en och samma sak, säg att frammana 1 mikrogram guld ur ett vakuum - skulle det lyckas? Kan en person ensam göra det?

Mig veterligen finns det inte minsta bevis eller anledning att tro att det ens överhuvudtaget skulle finnas en chans till att det lyckas.

Att jobba målinriktat mot någonting är inte samma sak som att använda The Law of Attraction. Skulle det vara det vore det mycket enklare att förklara och man behöver inte blanda in massa strunt.

Bara för att man hör eller ser någonting i en film på internet behöver det inte betyda att det är sant.

Jag tror att det är ingen skillnad på att tänka på ett mikrogram och att det finns framför en. När man är medveten om tanken om att man vill ha ett mikrogram guld, då finns det redan på en annan nivå, annars skulle man inte kunna tänka det. Om det sedan blir så att det dyker upp framför en är en annan sak - det styrs av vad som är på ens väg, utifrån karma och dess arrangemang när vi är här, och ens egen vilja är underordnad och mycket krympande... det som man inte äger kan man aldrig få - det som man äger kan man aldrig förlora.

Posted on: 2007/3/10 21:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jag har läst lite om falun gong ditt dokument med alla länkar och så men det övertygar mig inget. Jag tror inte på en frälsare och endast en lära. Jag tror vi alla har det inom oss och har potentialen att bli frälsare själva och jag tror det finns tusentals världen över just nu och mer och mer blir det. Och jag kan inte se sambandet mellan de gamla profetiorna och falun gong det är bara en tolkningsfråga eller mer spekulation. Men hey man kan ju tolka och vrida o vända på allt precis hur man vill.

Har du aldrig tänkt tanken att det kanske kan vara det du håller fast vid som är det som är new age flum eller evil science?
För jag vet då ingeting om nån av dom, har aldrig hört det förut och är inte heller intresserad.

Finns en bra film nu med en annan gud Conversations with God
rekommenderas om nu då Li Hongzhi tillåter dig att se sånna flummerier.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37911#forumpost37911

Quote:

novax wrote:
Quote:

EttHund wrote:

Jag vet inte varför du ställer konstiga frågor? Pressad?

Citatet ovan har jag lagt ut på vaken flera gånger, eller gett hela texten till eller länken, det är ur Lunyu, inledningen i Zhuan Falun.
Här är det i sitt context:
http://www.falundafa.org/book/eng/lecture0.html

Du har haft samma "approach" vid ett tidigare tillfälle, och talat om gud osv på samma sätt..., om jag inte missminner mig. Den gången hade du sett en text på nätet, som även finns på den kinesisk ambassadens sajt, och är översatt till engelska och finns på många ambassader ute i världen. Det var en insändare som en kvinna som jag kände till en del från trakten skrev, och hon sände den överallt, och satte upp den överallt, sökte stöd, ville hitta andra som tyckte som hon, men förgäves. Jag kan inte säga mer om henne, jag nämnde väl något sist, olika människor har sina problem, såsom allvarliga psykiska problem när de går in i något, många söker i allting, som inom alternativa grejer inom new age och blir bara sämre/rörigare. I det vanliga samhället så vill många inte heller vara friska, deras karma bromsar dem - och även då de får chansen så kan de säga stopp, de har sin trygghet i sin sjuka identitet - det är så extremt vanligt i samhället - kallas för sjukdomsvinst. Lite påminnande om att de som börjar äta extra näring... eller fastar... då får kroppen en chans att göra sig av med skräp, och man kan då ofta bli än sjukare då gifterna cirkulerar -det som man brukar kalla "förstförsämring".

Du bör kunna ha gjort lite hemläxa, och veta vad som är olka människors vilsenhet, propaganda osv och inte då du har"fel" i sak nyttja dig av metoder som evil science, och livet därute som naturligtvis går emot allt som är sanning och en väg ut, och bort från agendans grepp - du kan bättre än det.

Om du ser dig som vaken så har antagligen andlig förståelse..., och går inte på vad som helst, köper inte strunt på marknaden.

Du får kolla upp - vem håller du i handen nu... mediascienceeliten - du vet vad de håller på med och är inom... och även, vad går du nu i obetänksamhet (egoaffekt?) emot?

Bireal gjorde vad man bör göra, läste boken, och rekommenderar den.

Man kan göra mer än läsa den, man kan börja med Falun Gong.

There are many ancient Chinese prophecies that foretold the spread of Falun Dafa. Among these prophecies Bai-Zi-Ming (A-Hundred-Character Memo) is the most plain and specific for Falun Dafa.

Bai-Zi-Ming is a hidden-headed poem. In addition, it can be understood only by reading in a spiral order... [...]

If literally translated into English, it could be:

The Great Way is actually boundless, so good and so miraculous to show people,The Great Way is actually boundless, so good and so miraculous to show people,
(From it) we know that the golden elixir turns nine times, particularly for the instinctive mystical mechanism,
On a couple contract meetings, no single character or a dot was altered.
So many citations and evidence, everywhere there are people demonstrating it,
To predict and calculate on the time, in twenty years the Buddha stays then goes west,
To put everywhere into account, to spread and save all directions,
Everybody says to force (to change) but no change, it is time even the literati carry swords,
Finally the whole jade returns to who originally owned it, walking on the river bank with willows around,
Earth, wood, gold, water with fire (five elements), eight by eight and nine by nine all return,
In the end the magnificent vow and great will are completed, people of the past become happy.

With only one hundred and one characters, Bai-Zi-Ming describes a great unusual heavenly change. It was said to be written by a Taoist, called "玄妙道". The text appeared recently after been lost among the people for many generations. There is nothing accidental. People should consider carefully what it means.
-----

Annat ställe...:

Prophecies of Liu Chi in China's Ming Dynasty:
("…It is none other than the Buddha for the Future who descends to spread the Fa at this final moment…")

Det finns länkar till dessa texter/artiklar och en hel del andra i en fil som jag lagt upp här http://esnips.com/doc/c2437d77-4392-4 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Jag har läst lite om falun gong ditt dokument med alla länkar och så men det övertygar mig inget. Jag tror inte på en frälsare och endast en lära. Jag tror vi alla har det inom oss och har potentialen att bli frälsare själva och jag tror det finns tusentals världen över just nu och mer och mer blir det. Och jag kan inte se sambandet mellan de gamla profetiorna och falun gong det är bara en tolkningsfråga eller mer spekulation. Men hey man kan ju tolka och vrida o vända på allt precis hur man vill.

Har du aldrig tänkt tanken att det kanske kan vara det du håller fast vid som är det som är new age flum eller evil science?
För jag vet då ingeting om nån av dom, har aldrig hört det förut och är inte heller intresserad.

Finns en bra film nu med en annan gud Conversations with God
rekommenderas om nu då Li Hongzhi tillåter dig att se sånna flummerier.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37911#forumpost37911

Du har "läst om Falun Gong", det är ju inte Falun Gong...
Det är väl så att man tänker utifrån det man har fyllt sig med - det är det som tänker åt en... Du lägger in saker från din Tro som formats av andra, från New Age, jag har ju sett vad du postat på vaken, och du tar ord som inte har med Falun Gong att göra, som frälsare och gud.

Falun Gong är en kultiveringsväg. Länkar jag gav var bland annat från historien - de som förstår fattar.

Ur Lunyu:

Then, what exactly is "the Buddha Fa"? Is it a religion? Is it a philosophy? That is only the understanding of the "modernized Buddhist scholars," who merely study theories. They regard it as a philosophical category for critical studies and so-called research. Actually, "the Buddha Fa" is not only the tiny portion documented in the scriptures, for that is simply "the Buddha Fa" at an elementary level. "The Buddha Fa" is an insight into all mysteries. It encompasses everything and leaves out nothing—from particles and molecules to the universe, from the even smaller to the even greater. It is an exposition of the characteristic of the universe, "Zhen-Shan-Ren,"3 expressed at different levels with different layers of meaning. It is also what the Tao School calls the "Tao,"4 or what the Buddha School calls the "Fa."5

3 Zhen-Shan-Ren (jhun-shahn-ren)—Zhen (truth, truthfulness); Shan (compassion, benevolence, kindness); Ren (forbearance, tolerance, endurance).
4 Tao—1. also known as "Dao," Taoist term for "the Way of nature and the universe"; 2. enlightened being who has achieved this Tao.
5 Fa (fah)—law and principles in the Buddha School.

-----

Du har en tro, och det är instoppat utifrån - dessa idér... har vi inte haft sådana i liv efter liv - resultatet är att vi har hamnat än mer ur kurs. Om man inte inser - vilket du då inte vill se - är att det är Devolution, och du tänker inte heller på vad samsara/jorden är till för, varför det skapats, att man inte kan ta sig härifrån - så har man fel. Så är det.

Det finns inget sådant som "...finns tusentals världen över just nu och mer och mer blir det..." - det är så skojsamt, men egentligen tragiskt, vilket flum.

Du skriver "Jag tror vi alla har det inom oss..." det hjälper inte att tro... man måste ha vägen - samsara är inte vad som helst.

Är inte samsara/den trefaldiga världen, som även inom new age kan kallas för karantän eller fängelse till för något speciellt då för vår tid... vad förtsår du om vår tid, och det som är på g i relation med att det kallas ett fängelse...Li Hongzhi säger att gudar av barmhärtighet har skapat denna "plats" (ej ordagrant, samsara/den trefaldiga världen) utifrån sin barmhärtighet, istället för att vi skulle förstörts, då vi egentligen blivit för dåliga (devolution), för att se det ordagrant så får man läsa det i Zhuan Falun.

Jag har ofta sagt att "det" når snart vår yta, vårt tidsrum - det som Maya då talar utifrån hur de kunde fatta det.

Ett litet utdrag ur Zhuan Falun kapitel 5:

"[...] At present, the entire universe has already undergone a great change. Whenever such a change takes place, all lives in the whole universe will be completely destroyed and lie in ruins. Every time this situation occurs, the characteristic and all the matter inside the previous universe must be blown up. Usually, all lives will be killed from the explosion. Yet not everyone has been wiped out from the blast each time. After the new universe is reconstructed by the great enlightened beings at an extremely high level, there are still some that survive the explosion. The great enlightened beings build the universe according to their own characteristics and standards. Therefore, it has a different characteristic from that of the previous universe.

Those who have survived the explosion will continue to hold onto the previous characteristic and principles to do things in this universe. The newly constructed universe will observe the characteristics and principles of that new universe in its operation. Thus, those who escaped the explosion have become the demons that interfere with the principles of the universe. [...]"

Från Essentials for Further Advancement:http://www.falundafa.org/book/eng/pdf/jjyz_en.pdf

Remaking Mankind

The reality known by human beings is an illusion created by their ignorant view of history’s development and by the empirical sciences. It is not the true manifestation of the great reality within the universe. Furthermore, the genuine reality is bound to bring about a new science and a new understanding. The laws and principles of the universe will appear again in the human world.

Human selfishness, greed, stupidity, and ignorance are interwoven with the goodness inherent in human nature, and humans are unknowingly creating everything they will have to bear; this is currently swallowing up society. Numerous social problems of various sorts are surfacing in the world and crises lurk everywhere. Yet humans do not know to find the causes within their own nature. After the degeneration of morality, humans are unable to see that the terrible human heart is the poisonous root of social problems, and so they always foolishly try to find the way out in social phenomena. As a result, human beings never realize that all the so-called “ways out” that they create for themselves are precisely them sealing themselves off. As such, there are even fewer ways out, and the new problems that follow are even worse. Thus, with much difficulty humans again find a tiny space and take new measures, thereby closing this remaining bit of space once again. As this repeats itself over a period of time, there is no room left and they can no longer find a way out, nor can they see the truth beyond the enclosed space. Human beings begin to suffer from all that they have created for themselves. This is the final way in which the universe eliminates lives.

The Lord of Buddhas, whose mercy is incredibly immense, has left the Buddha Fa to human beings. The universe is giving humans another opportunity, allowing the mighty Buddha Fa once again to reveal the universe’s actual reality to the human world, to wash away all filth and ignorance, and to use human language to recapture its brilliance and splendor. May you cherish it! The Buddha Fa is right in front of you.

Li Hongzhi
September 28, 1996
----

Posted on: 2007/3/11 11:44

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Ett tecken på att det fungerar är ju att se på vad illuminati gör. De manifesterar den verklighet de vill ha genom att sätta upp obelisker, pyramider och andra symboler på gator och torg, byggnader och på sedlar etc. Jag tror inte att de gör det enbart för skojs skull. De är besatta av symbolik av en orsak.

Posted on: 2007/3/11 22:38

See User information
Quote:

Parsifal wrote:
Ett tecken på att det fungerar är ju att se på vad illuminati gör. De manifesterar den verklighet de vill ha genom att sätta upp obelisker, pyramider och andra symboler på gator och torg, byggnader och på sedlar etc. Jag tror inte att de gör det enbart för skojs skull. De är besatta av symbolik av en orsak.

Men det du talar om är en "annan grej".

Energin följer tanken och människan följer energin - men himlen och dess lagar råder - till sist är även det spelet slut med symboler/strukturer, linjer osv - sådana vanliga energigrejer som mer är kring chi/ki - den nivån.

Människan är helt vilse, och söker undkomma sin karma>går emot naturen - vill förändra det därute till att bli samma dålighet som man själv är - normalisera till en än lägre nivå, filmen visar det, och är då inom den (most evil...) agendan.

Sammasom upprepas i tidigare rundor, på sluttampen så är det svart, svartmagi, styra energin... kristaller..., behöver jag nämna Atlantis -det syns därute i new age - de upprapar tokerierna, och försvarar dem som bra och andliga.

Posted on: 2007/3/11 22:56

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper