vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Kaparnas flygfärdigheter

See User information
För några månader sen så råkade jag hamna i ett samtal med en snubbe på lunarstorm som flyger Cessna 172 plan (ja, jag försöker även väcka lunarfolket haha!), samma sorts plan som kaparna tränade i. Det var ett bra tillfälle att fråga honom lite saker tyckte jag, och jag försåg honom med citaten från flyglärarna angående de så kallade kaparnas flygfärdigheter osv.

Jag skrev:

"Frågan jag vill ställa dig är, och jag ber dig bara om din åsikt nu, inget annat, jag säger inte att du ska hålla med mig om nånting, utan din åsikt helt enkelt: tror du, personligen, att man kan
flyga Boeing 757 och 767's med sådan precision vi såg på 9/11, prickflyga in i tornen, sen göra en jättesväng runt pentagon, och stryka över lykstolparna på en motorväg och flyga in i den nedersta våningen där, om man bara övat i cessna 172 plan i några månader, och var dålig på det??"

Jag fick till svar:

"Det är väldigt svårt för mig att säga, eftersom jag aldrig flugit en sån stor maskin. Min spontana tanke är naturligtvis att det är omöjligt, eftersom det kräver väldigt exakt navigering för att hamna på ett såpass litet mål. Om man inte är extremt van vid såpass stora maskiner, gissar jag att man nog överkompenserar rörelserna och missar.

Alltså, det tar ju en stund för så många ton metall att svara på spakrörelserna, det är ju ingen sportbil precis, och även minsta fel får stora konsekvenser i dom farter det rör sig om. Därför är det väldigt lätt att ta i för mycket när man ska kompensera kursfel. Spontant tycker jag nästan att det rimligaste vore att de flög mot målet, försökte kompensera ett litet kursfel, planet börjar kränga, de försöker kompensera tillbaks.... osv,osv tills planet stallar eller går i spinn.

Dock, detta är bara min spontana tanke. Har en polare som flyger 737, nästa gång han kommer online på msn kan jag vidarebefordra din fråga till honom!"

Jag fick svar idag, och han hade pratat med sin kompis:

"Tjenare!

Har varit ifrån lunar nu i en herrans massa månader... jag pratade faktiskt med honom, och han höll med oss: det borde inte rimligen kunna vara så. Vet inte om svaret kommer alldeles för sent, ber om ursäkt isf."

Ville bara dela med mig av vårat samtal.

Peace.

Posted on: 2007/3/12 23:30

Edited by seraphim on 2007/3/12 23:49:55

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Kaparnas flygfärdigheter
Folk som bara har suttit i cessnor blir troligtvis förvirrade av ytterligare en propeller motor, inte för att tala om fyra jet motorer. Hela den officiella historien tar fan priset i idioti.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Kan ju säga att jag har testat MS Flight Simulator som sägs vara en rätt bra flygsimulator, jag flög in i WTC tornen i den simulatorn utan några problem och den enda flygerfarenhet jag har är en lektion i ett segelflygplan.

Posted on: 2007/3/13 5:09

See User information
Quote:
Kan ju säga att jag har testat MS Flight Simulator som sägs vara en rätt bra flygsimulator, jag flög in i WTC tornen i den simulatorn utan några problem och den enda flygerfarenhet jag har är en lektion i ett segelflygplan

Jag måste faktiskt säga att jag litar mer på folk som faktiskt flyger cessnor och Boeing 737:or än någon som har lallat omkring i en simulator och ett segelflygplan.

Om de säger att det låter orimligt (vilket det gör) så litar jag på deras omdöme.

Posted on: 2007/3/13 15:14

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

seraphim wrote:

Jag skrev:

"Frågan jag vill ställa dig är, och jag ber dig bara om din åsikt nu, inget annat, jag säger inte att du ska hålla med mig om nånting, utan din åsikt helt enkelt: tror du, personligen, att man kan
flyga Boeing 757 och 767's med sådan precision vi såg på 9/11, prickflyga in i tornen, sen göra en jättesväng runt pentagon, och stryka över lykstolparna på en motorväg och flyga in i den nedersta våningen där, om man bara övat i cessna 172 plan i några månader, och var dålig på det??"

Frågan är felställd.
"om man bara övat i cessna 172 plan i några månader, och var dålig på det"

Hanjour började sin flygträning 1996 och fick flygcertifikat i April 1999, dvs över två år innan attackerna.
I början av 2001 tränade Hanjour i en Boeing 737-simulator (en sådan som används för träning av piloter).

Marcel Bernard som nekade Hanour att hyra en Cessna 172 säger att:
"There's no doubt in my mind that once that [hijacked jet] got going, he could have pointed that plane at a building and hit it,"
http://www.pentagonresearch.com/Newsday_com.htm
http://www.911myths.com/html/flight_school_dropouts.html

4:40 in på detta klipp kan du se en pilot med liknande flygkunskaper som Hanjour, som gör om Pentagonkraschen i en simulator.

http://www.youtube.com/watch?v=Ts9lSnghLgA

Posted on: 2007/3/13 17:23

Anonym
Jo, man kan säkert flyga in i Pentagon och kapa stolpar på vägen och sen har vi ju då dessa foliehattar http://www.pilotsfor911truth.org/ som inte har gjort något annat än flugit kommersiella passagerar plan och påstår att det är omöjligt att manuellt göra det.

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Jo, man kan säkert flyga in i Pentagon och kapa stolpar på vägen och sen har vi ju då dessa foliehattar http://www.pilotsfor911truth.org/ som inte har gjort något annat än flugit kommersiella passagerar plan och påstår att det är omöjligt att manuellt göra det.

Hur stor andel av världens professionella piloter har dessa då stöd av? om 99,9 % säger att det är möjligt och 0,1 % säger att det är omöjligt så tror du på dessa 0,1 %?
Sen är det ju väldigt lätt att påstå saker hit och dit... en annan sak att komma med bevis.

Posted on: 2007/3/13 17:41

Anonym
De där 0,1% tror på sådana teorier som du kommer med, resten sniffade inte thinner som barn och förstod saker som aerodynamik, markeffekt, reaktionshastigheter osv.

See User information
Quote:
Sen är det ju väldigt lätt att påstå saker hit och dit... en annan sak att komma med bevis

Hela den officiella konspirationsteorin består av en massa obevisade påståenden.

Posted on: 2007/3/13 20:31

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Sen är det ju väldigt lätt att påstå saker hit och dit... en annan sak att komma med bevis

Hela den officiella konspirationsteorin består av en massa obevisade påståenden.

Det finns gott om bevis (för att anknyta till det vi diskuterar nu så har vi bevis för att kaparna tagit flyglektioner och flygcertifikat), men för att återgå till ämnet (varför har konspirationsteoretiker en sån tendens att byta ämne när de ertappas med lögner??), har du nåt att invända mot min kritik, eller har jag rätt?

Står du fast vid "bara övat i cessna 172 plan i några månader, och var dålig på det", eller var det en lögn?

Posted on: 2007/3/13 21:15

See User information
Quote:
Står du fast vid "bara övat i cessna 172 plan i några månader, och var dålig på det", eller var det en lögn?

Nej det var ingen lögn, vissa av de så kallade kaparna hade tydligen bara tränat några månader. Och vad flyglärarna sade om deras kunskaper står kvar.

Och bevis för att kaparna tagit flyglektioner och flygcertifikat är ju inte på något sätt bevis för att de flög 11/9 planen, vi måste först få se bilder eller video på att de faktiskt klev på planen, vilket vi ännu inte har sett.

Och sluta låtsas att du inte är en konspirationsteoretiker, för det är du, vare sig du vill det eller inte.

Och byta ämne är något som ni som förespråkar den officiella teorin är duktiga på. Jag har bett flera av er att presentera ett enda exempel på en annan skadad brinnande byggnad som har kollapsat totalt på några sekunder, men då blir det livat och undanflykter kokas ihop.

Och kom nu inte med ursäkten att något sådant som 11/9 inte hade hänt tidigare, byggnader har faktiskt haft skador och brunnit (mycket värre) förut.

Men du kanske vill vara den första konspirationsteoretikern som presenterar ett sådant exempel?

Posted on: 2007/3/13 22:09

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:

Nej det var ingen lögn, vissa av de så kallade kaparna hade tydligen bara tränat några månader. Och vad flyglärarna sade om deras kunskaper står kvar.

"flyga Boeing 757 och 767's med sådan precision vi såg på 9/11, prickflyga in i tornen, sen göra en jättesväng runt pentagon, och stryka över lykstolparna på en motorväg och flyga in i den nedersta våningen där, om man bara övat i cessna 172 plan i några månader, och var dålig på det??"

Eftersom du pratade om Pentagon tog jag för givet att du syftade på Hani, men det var inte han du menade? Menade du nån av kaparna som flög in i tornen?

Sluta uttryck dig så fegt... "vissa av de så kallade kaparna"... tala nu om vem av kaparna du menar! Eller skriver du så här otydligt bara för att det inte ska gå att kritisera det du påstår? Enligt din beskrivning kan det bara vara Hani Hanjour, Mohamed Atta eller Marwan al-Shehhi som du pratar om. Så det kan väl inte vara så svårt att precisera sig?

(Jag noterar att du försöker byta ämne till kollapsande byggnader, men det tricket går jag inte på ser du...)

Posted on: 2007/3/14 7:07

Anonym
Dessa killar ha svar på det mesta och kan backa upp med rejält av erfarenhet.

Pilots for 9/11 Truth is an organization of aviation professionals and pilots throughout the globe that have gathered together for one purpose. We are commited to seeking the truth surrounding the events of the 11th of September 2001.

http://www.pilotsfor911truth.org/

DVD:S

1. Pandora's Black Box - Chapter One - Analysis of American 77 Flight Data Recorder

2. Pandora's Black Box - Chapter Two - Flight Of American 77

1:an fanns iaf på CC för ett tag sedan. Kan vara värd att ta sig en titt på.

Endel frågor som de vill ha besvarade:

Questions for the US Govt regarding AA77 Flight Data Recorder.

1. The current FDR shows 480' MSL True Altitude, too high to hit the light poles. What are your findings of True Altitude at end of data recording 09:37:44. Why did you provide a Flight Data Recorder that shows the aircraft too high without a side letter of explanation? How did you come to your conclusion.

2. What is the vertical speed at end of data recording :44. How did you come to your conclusion.

3. What is the Absolute Altitude and end of data recording? How did you come to your conclusion.

4. Why does the csv file show the altimeter being set in the baro cor column on the descent through FL180, but the animation altimeter does not show it being set?(This is a blatant cover-up to confuse the average layman in hopes no one would adjust for local pressure to get True Altitude. Too bad for them we caught it).

5. Why do the current G Forces for the last minute of data correspond to the changes in vertical speed, yet at end of data :44-:45 it shows an increase in vertical speed never accounting for any type of level off to be level with the lawn as shown in the DoD video?

6. Do you have any video showing a clear impact and/or of the plane on its approach to impact?

7. Why does your animation show a flight path north of the reported flight path?

8. Why are there no system indication of any impact with any object up to and after :44?

9. Why does the csv file and animation show a right bank when the official report requires a left bank to be consistent with physical damage to the generator?

10. How did you come to the conclusion of 09:37:45 as the official impact time?

11. What is the exact chain of custody of the FDR? What date/time was it found? Where exactly was it found? Please provide documentation and names.

12. Why does the hijack timeline show a 3 min interval for hijacking to take place? Why was Capt. Burlingame reported to have not followed protocol for the Common Strategy prior to 9/11?

See User information
Void, varför kommer du in och kapar tråden och byter ämne? Det är väldigt ohyfsat.
Vill du diskutera FDR:en kan du göra det i en annan tråd, denna handlar om kaparnas flygkunskaper.

Posted on: 2007/3/14 7:15

See User information
... och seraphim vägrar svara på vilken kapare han syftade på med detta:

"flyga Boeing 757 och 767's med sådan precision vi såg på 9/11, prickflyga in i tornen, sen göra en jättesväng runt pentagon, och stryka över lykstolparna på en motorväg och flyga in i den nedersta våningen där, om man bara övat i cessna 172 plan i några månader, och var dålig på det??"

men varför är jag inte förvånad?

Posted on: 2007/3/14 22:19

Anonym
Piloten heter Gyrochip QRS-11 och gissa vad man kan göra med QRS-11 gyrochip, man kan tex. fjärrstyra mach 3 missiler med centimeter nogranhet i alla tre dimensioner. Gissa vad, man har satt dom i Boeing plan också.

State Department goes after Boeing
http://seattletimes.nwsource.com/html ... 02359561_boeingqrs06.html

US targets Boeing over China technology
http://english.people.com.cn/200507/07/eng20050707_194699.html

The QRS-11 brochure advertises the chip as “fully qualified and used on numerous advanced aircraft, missile, and space systems.”
http://microsat.sm.bmstu.ru/e-library ... dware/Sensors/QRS11DS.pdf

Boeing Fined $15 Million for a Chip
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ ... 0801450.html?nav=hcmodule

See User information
Appropå vissa kapare!! Har varit några gånger i ett plan (fjälljägare ok,imperalitsternas bevakare `skit på er`)bryr mig inte så mycket men rätt ska vara rätt. kom inte och säg till mej att det som tog mej 5år att lära fixa dom på ett par år. tog inte licens den var för dyr.men pressen att flyga från en kord till en annan är enorm plus att undvika radar vissa airborns osv skulle få vem som helst att skita knäck i spiral .

Posted on: 2007/3/15 21:15
vi äter för att leva ändå dör vi................

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Piloten heter Gyrochip QRS-11 och gissa vad man kan göra med QRS-11 gyrochip, man kan tex. fjärrstyra mach 3 missiler med centimeter nogranhet i alla tre dimensioner. Gissa vad, man har satt dom i Boeing plan också.

State Department goes after Boeing
http://seattletimes.nwsource.com/html ... 02359561_boeingqrs06.html

US targets Boeing over China technology
http://english.people.com.cn/200507/07/eng20050707_194699.html

The QRS-11 brochure advertises the chip as “fully qualified and used on numerous advanced aircraft, missile, and space systems.”
http://microsat.sm.bmstu.ru/e-library ... dware/Sensors/QRS11DS.pdf

Boeing Fined $15 Million for a Chip
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ ... 0801450.html?nav=hcmodule
Äh, dom där gamla mavrickchipsen dom har väl dokumenterat suttit i 130 boeing sedan 98 när kineserna byggde in dem i 130 plan, sen har väl canadensarna gjort några byggen åt amerikanarna dessutom........skåpmat.

Posted on: 2007/3/15 21:25
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Det har man ju hört hela tiden att de flesta av kaparna bara tränade några månader i cessnor. Men ok, låt säga att det är fel, att de tränade en avsevärt längre tid än så, det gör ju ingen skillnad eftersom flyginstruktörernas kommentarer om dem står kvar.

Och alltså måste de ha varit odugligare än vi trodde, om vi nu ponerar att de tränade längre än vi tidigare antagit, och ändå fick så dåliga betyg av flyginstruktörerna!

Posted on: 2007/3/15 21:42

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Det har man ju hört hela tiden att de flesta av kaparna bara tränade några månader i cessnor. Men ok, låt säga att det är fel, att de tränade en avsevärt längre tid än så, det gör ju ingen skillnad eftersom flyginstruktörernas kommentarer om dem står kvar.

Och alltså måste de ha varit odugligare än vi trodde, om vi nu ponerar att de tränade längre än vi tidigare antagit, och ändå fick så dåliga betyg av flyginstruktörerna!

ojojoj, seraphim erkänner att han hade fel, detta är en historisk händelse!

Vilka kommentarer från flyginstruktörerna är det som du menar här nu då? Är det Marcel Bernard som sa att Hanjour hade pilotkunskaper som var kring medel eller under medel och att han hade svårt att landa en cessna 172, men att Hanjour inte skulle haft några problem med att rikta ett flygplan mot en byggnad och träffa den?

Alla 3 kaparpiloter som kraschade plan i byggnader hade flygcertifikat. Hanjour fick sitt i April 1999, och Atta och al-Shehhi fick sina certikat i december 2000.
Man kan inte vara oduglig som pilot om man lyckas ta certifikat.

Posted on: 2007/3/15 22:25

Anonym
Men va fan, säg att du kan flyga cessnor och har några timmar med microsoft flygsimulator och vill ha FAA tester för att få sätta dig bakom spakarna på en riktig fet Boeing och du behöver ingen autopilot eftersom det är för folk som inte kan flyga.

Maila dom i dag och säg att om Hanjour kan flyga så kan du också.
http://www.spartan.edu/
http://www.spartan.edu/fcctesting/fcc_schedule.html

Welcome To Your Career!
http://www.panamacademy.net/

De kommer att tro att du är en total idiot eller en galning och de skulle inte ha fel heller.

See User information
Quote:
ojojoj, seraphim erkänner att han hade fel, detta är en historisk händelse!

Nej, jag sa:

Quote:
Men ok, låt säga att det är fel, att de tränade en avsevärt längre tid än så

Nu vet ju inte jag att det är så, men vi fortsätter anta det, vilket gör att de måste varit sämre piloter än vi tidigare trodde.

Quote:
Vilka kommentarer från flyginstruktörerna är det som du menar här nu då?

Några exempel:

http://www.911scholars.org/Sagadevan21Feb2006.html

Marwan Al-Shehhi: “He was dropped because of his limited English and incompetence at the controls.”

Salem Al-Hazmi: "We advised him to quit after two lessons.”

Hani Hanjour: "His English was horrible, and his mechanical skills were even worse. It was like he had hardly even ever driven a car. I’m still to this day amazed that he could have flown into the Pentagon. He could not fly at all.”

Posted on: 2007/3/15 22:56

See User information
Även om jag tycker att su-27-an är det värsta som byggts så har jag värstingsimulator tillhands...gissa om det är kul att krypa ner i sittbrunn...hehehe, men personligen så tycker jag attt det är roligast att flyga A-10 på låg höjd eller att göra immelman med su-27-or, så dom där dj.....la fjollprogrammen som MS har de e ba skit.........men samtidigt så ligger en del av tjusningen i att barnbarnen säger...........stör inte farfar när han ligger i 7G hehehe

Posted on: 2007/3/15 23:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Hanjour skulle inte haft några problem med att rikta ett flygplan mot en byggnad och träffa den

Det finns olika modeller av flygplan och byggnader.. samt avstånd, synliga och osynliga mål.. förstår du? Det är en skillnad att flyga en Cessna 172 och krascha mot en slumpmässig byggnad jäntemot att flyga en Boeing 757 [utan träning] mot ett osynligt mål [Pentagon]. Hani var i en Cessna beroende av landskapet under samt en flyginstruktör som gav han instruktioner medan han var i luften. En STOR skillnad mot att vara 10 km uppe i luften i en Boeing 757.. där man inte ser landskapet under och flyger mot ett osynligt mål utan flyginstruktör.. eller vad säger du? Han kunde lika gärna varit på väg mot Kina. Han klarade ju knappt att kontrollera en enmotorig Cessna 172.. herregud.. när ska du vakna?

Posted on: 2007/3/18 18:07

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper