vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Fråga om bombteorin
En röd bil kör på en mongolid.
En rosa bil kör på en debunker.

Slutsats: Det var inte en påkörning med bil utan en rymdraket med flygfotogen som flög till mars.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Långt svar, har haft mycket att göra.

Quote:

FuckOff wrote:
En röd bil kör på en mongolid.
En rosa bil kör på en debunker.

Slutsats: Det var inte en påkörning med bil utan en rymdraket med flygfotogen som flög till mars.

Nu känns det som att du säger emot dig själv. Rymdsnack har jag bara hört just från konspirationsteoristerna.

Quote:

seraphim wrote:
Den officiella historien är en konspirationsteori.

Inte i ordets egentliga mening, nej.

"En sammansvärjning är definitionsmässigt någonting som deltagarna håller hemligt"

Usama bin Ladin har erkänt attacken och jag har inte hört några konkreta bevis på att bandet skulle vara fabrikerat (och bandets äkthet har blivit godkänd officiellt).

Argumenten jag har hört är:
1. Att han bär en guldring vilket strider mot koranen. För det första så vet man inte att det är guld. Koranen tillåter smycken i andra material. Dessutom så har UBL burit liknande ring på band som jag inte har sett någon neka äkthet hos. Loose Change visar en bild från ett sådant, tyvärr så "råkar" dom beskära bilden så att ringen inte syns men den finns där.
2. Att UBL ser fet ut. Det förklaras av den 17%-iga kompression som sker i filmens höjd på grund av skillnader mellan videosystem i USA och mellanöstern.
3. Att han skriver och äter med höger hand fast han är vänsterhänt. Folk som hävdar det är inte jättepålästa inom islam och vet inte att en muslim följer profeten Muhammeds sunna, vilket bland annat betyder att man gör vissa saker precis som Muhammed (t.ex. äter med höger hand).

Quote:

gaston wrote:
Jämför röken från tornen med vanlig brandrök och det här....http://www.svenskakemi.nu/raket.html

Jag ser inte 100% likhet, men förklara gärna för en som inte vet 100% vad skillnaden mellan zinkit och thermit är, eller om det är samma sak.

Quote:

FuckOff wrote:
Oavsett vad, så är det smält metall och flygbränsle skulle kanske kunna hålla kvicksilver i den färgen sex veckor efter branden slocknade.

Dom bilderna som jag har sett där man hävdar att det är flytande stål visar en orangeröd flytande metall, när smält stål faktiskt är vitt/gult.
Att man har hittat just smält stål vid platsen har jag inte hört några icke dementerade uppgifter om, och att det är smält metall kan bevisas av andra saker som fanns i huset eller aluminium från flygplanet. Aluminium smälter vid strax över 600 grader vilket flygbränslesbrand lätt kan uppnå.

Quote:

Dubbelmoral wrote:
Jag har själv utfört flera arbetsuppgifter som byggnadsarbetare i flera byggnader utan att någon ifrågasätter vad jag driver med. Så som i kontors, bostadshus och köpcentrum.

o.s.v.

Bevisar ingenting, men jo det kanske är ett tänkbart scenario.
Jag undrar dock hur pass mycket konspirationen ska behöva växa för att få något trovärdigt. Några sträcker sig så långt som alla vittnen, släktingar som har blivit uppringda, brandmännen som tydligen planterade flygplansdelar vid pentagon o.s.v.
Skulle bombhundarnas "skötare" vara mutade då också menar du?

Quote:

Axisofevil wrote:
jämför gärna WTC1,2 och 7 med denna: http://www.aftonbladet.se/atv2/popup. ... tegories/Nyheter/0703/835

Liknande smällar och så rasar den precis som WTC7 gjorde.

Jag ser inte någon överdrivet stor likhet, var byggnadena byggda på samma sätt ens? (stålbalkar i mitten + bärande struktur)
Smällar har jag inte hört alls från WTC7 förutom en film som senare visade sig vara förfalskad.

Quote:

FuckOff wrote:
Så här går det om man klantar sig det minsta när man placerar sprängladdningarna.

http://www.lovethatfun.com/Failed_Demolition/1721/

Det tar veckor eller månader att placera dem men kunde ingen ha talat om för Ryssarna att man kan använda flygfotogen och lite begangnade kontorsmöbler?

Den där faller med botten först vilket WTC inte gjorde.

Quote:

FuckOff wrote:
Man bränner av dem med thermit, gissa vad, då ser de ut så här:

http://www.rumormillnews.com/pix3/pic87970.jpg

Den där bilden är tagen från veckorna när brandmän redde ut allt skräp vid ground zero. Balken kan lika väl vara avkapad för att vara lättare att transportera.

--------------

Jag undrar också hur mycket thermit ni tror att man använde. Att fylla en datorlåda med thermit räcker inte ens för att bränna sönder lådan, så det är extrema mängder som det handlar om. Vart hade man all den?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

FuckOff wrote:

Aha, så hur gör man horisontella snitt med Thermite ?
Bilden du skickade med, vet du att den att klippt för att man inte
ska se stålarbetaren som då skulle sätta bilden i LITE annat ljus?

Du gör bort dig !

Väntar på svar....

Posted on: 2007/3/13 20:45
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Axisofevil wrote:
jämför gärna WTC1,2 och 7 med denna: http://www.aftonbladet.se/atv2/popup. ... tegories/Nyheter/0703/835

Liknande smällar och så rasar den precis som WTC7 gjorde.

Jag tycker inte att det rasar som WTC7 för WTC7 viker sig inte inåt som hus gör vid kontrollerade sprängningar.

Den trillar inåt och börjar med en "crimp" i mitten , look
http://youtube.com/watch?v=RiNK-cWt7DY
att tro att en 180 meter hög stålskyskrapa med de tjockaste stålbalkar jag har sett för en byggnad bara rasar ihop perfekt på 6.5 sekunder är "truthdenying" av högsta graden.

WTC7 var en byggnad med de högsta säkerhetskrav på alla sätt och vis , ändå föll den som den var byggd av tändstickor:

http://www.youtube.com/watch?v=A-c-6qkbxd0

Stålbalk från WTC7:

Resized Image

"I'm still standing"
WTC7:

Resized Image

Posted on: 2007/3/13 20:51

Anonym
Quote:

johanfannsredan wrote:
Långt svar, har haft mycket att göra.

Jag undrar också hur mycket thermit ni tror att man använde. Att fylla en datorlåda med thermit räcker inte ens för att bränna sönder lådan, så det är extrema mängder som det handlar om. Vart hade man all den?

Det finns en uträkning av D. P. Grimmer

http://www.physics911.ca/Grimmer:_Possible_Use_Of_Thermite_in_WTC

Om man sammanfattar den så behövs 762.5 kg för en medelstor stålkolumn och 1524.9 kg för en större stålkolumn.

Anonym
Quote:

Nu känns det som att du säger emot dig själv. Rymdsnack har jag bara hört just från konspirationsteoristerna.

Jag kommenterade zinks idiotiska frågeställningar.

Quote:

Inte i ordets egentliga mening, nej.

"En sammansvärjning är definitionsmässigt någonting som deltagarna håller hemligt"

Heh, bin Laden faktiskt förnekade det och det tog CIA tre veckor att göra en film där "han" erkände.

Quote:

Eh, en mindre blomkruka bränner rätt igenom ett bilmotor och grabbarna pissade på ordentligt för TV programmets skull.
http://video.google.com/videoplay?docid=-7231843493488769585

Jag tror jag vet precis vad du är för något, du är en septiker, som zink, zpz2, verkligen, el sucko, lizard-being och är här för att sprida desinformation.

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Heh, bin Laden faktiskt förnekade det och det tog CIA tre veckor att göra en film där "han" erkände.

Vad hittar du för fel i filmen där han erkände sen?

Quote:

FuckOff wrote:
Eh, en mindre blomkruka bränner rätt igenom ett bilmotor och grabbarna pissade på ordentligt för TV programmets skull.
http://video.google.com/videoplay?docid=-7231843493488769585

Intressant, det säger emot vad jag tidigare har sett.

Jag undrar fortfarande varför "flytande stålet" från kollapsen var rött/orange dock när smält stål är vitt/gult.

Quote:

FuckOff wrote:
Jag tror jag vet precis vad du är för något, du är en septiker, som zink, zpz2, verkligen, el sucko, lizard-being och är här för att sprida desinformation.

Åhå. Nu ska man syssla med så kallad "character assassination". Ganska vanligt bland konspirationsteorister faktiskt. Jag är van.
Jag tar inte åt mig i alla fall. Jag kom inte hit för att bli påhoppad.

See User information
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

FuckOff wrote:

Du gör bort dig !

Väntar på svar....

Väntar...

Fråga 1 -Så hur gör man horisontella snitt med Thermite ?

Fråga 2 - Bilden du skickade med, vet du att den att klippt för att man inte

Posted on: 2007/3/14 9:35
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

verkligen wrote:
Quote:

FuckOff wrote:

Du gör bort dig !

Väntar på svar....

Väntar...

Fråga 1 -Så hur gör man horisontella snitt med Thermite ?

FuckOff, var är du ?
Hur var det nu med Thermite och bilden ?

Posted on: 2007/3/15 8:26

Anonym
Quote:

verkligen wrote:

Det där reagerade jag på. Här är hela bilden:
Resized Image

Det är ganska intressant varför konspirationsteoretiker använder den nerklippta versionen för att bevisa något.
Ungefär lika intressant som varför Loose Change använder en bild på Usama med hans ring (från ett äldre band som ingen har förnekat äkthet på) när dom ifrågasätter varför Usama har bild i erkänningsvideon, fast då "råkar" dom beskära den så att ringen inte syns.
Underhållande.

Anonym
Ja vad dum jag är, jag visste inte att man ringde efter brandkåren (se han mitt på bilden) när man ska riva saker som fortfarande glöder och brinner. Och att han där får först släcka skiten innan man börjar jobba.

I tillfällighetsteoretikernas värld så är det en slump att brandmannen har helt enkelt materialiserat sig där och han ska inte göra någonting alls utan rivningsjobbarna ska ju vara där.

See User information
Den där snefimpningen av balken är inte gjord med skärställ på plats.....

Posted on: 2007/3/15 19:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

Och vilken jävla terrorist skulle inte ta cred för sitt dåd på en gång, dvs. ha sitt uttalande redan klart?????? De enda terroristerna som inte gör det är sådana som ska skylla på andra och kan inte få banden rätt, varken de som de skickar till BBC eller de band som någon arab ska få läsa upp.

Anonym
Själv har jag jobbat mycket med svetsning och med skärbrännare. Man kan lätt dra slutsatsen att det är gjort med en skärbrännare, det ser ju ut att vara gjort med en skärbrännare. Men varför ta den så högt upp? Om man jämför med han som står böjd framåt med ryggen mot kameran, så kan man jämföra storleken på honom och balken. Där finns fler frågor som gör det svårt att bara dra den ena slutsatsen efter den andra,
När togs fotot?
Var det samma dag eller flera dagar efter den 11:e?
Fanns där mer bröte runt balken som gjorde att det blev en bra arbetshöjd för att kapa den? Hur vet vi att det är en svetsare eller brandman som står hukad på fotot?
Drar man verkligen fram en skärbrännare med tuber in i den miljön som råder?
Man bör inte fälla balken som ett träd utan att fästa en kedja från en kran på balkens topp medan man skär av den, det är en alldeles för stor risk för den som ska kapa den utan denna säkerhetsåtgärd. Speciellt i en ostadig miljö som råder.
Där finns lagar som säger att man måste vidta säkerhet före arbete, så det är inte bara att kliva in där och kapa.
Vem fäste kedjan från kranen isf?
Hur hög var balken innan den kapades?
Var det thermite som var placerat dit innan?
Man jobbar inte med en skärbrännare över axelhöjd, framförallt inte med dem skyddskläderna som han verkar ha på sig.
mm….

Anonym
Quote:

FuckOff wrote:
Ja vad dum jag är, jag visste inte att man ringde efter brandkåren (se han mitt på bilden) när man ska riva saker som fortfarande glöder och brinner. Och att han där får först släcka skiten innan man börjar jobba.

I tillfällighetsteoretikernas värld så är det en slump att brandmannen har helt enkelt materialiserat sig där och han ska inte göra någonting alls utan rivningsjobbarna ska ju vara där.

Ja, det fanns brandmän på plats en tid efteråt. Vad jag har hört för att leta efter överlevande men jag ska skaffa fram källa imorgon.

Quote:

gaston wrote:
Den där snefimpningen av balken är inte gjord med skärställ på plats.....

Så hur är den gjord? Thermite? Hur gör man i så fall horisontella snitt med thermite? Det verkar ju inte FuckOff vilja svara på.

Quote:

FuckOff wrote:
Och vilken jävla terrorist skulle inte ta cred för sitt dåd på en gång, dvs. ha sitt uttalande redan klart?????? De enda terroristerna som inte gör det är sådana som ska skylla på andra och kan inte få banden rätt, varken de som de skickar till BBC eller de band som någon arab ska få läsa upp.

Nu menade jag sådant som tekniskt bevisar att den är fejk, inte att det är lite misstänksamt, för det kan till och med jag hålla med om.

See User information
Quote:

johanfannsredan wrote:
Quote:

FuckOff wrote:

Man ser att det inte är han i filmen. Dessutom så är personen i filmen betydligt tjockare än den Bin Laden som finns i filmerna före och efter den filmen.

Posted on: 2007/3/15 20:19
I am a child of the Enlightenment

Anonym
Quote:

ThinkTank wrote:
Man ser att det inte är han i filmen. Dessutom så är personen i filmen betydligt tjockare än den Bin Laden som finns i filmerna före och efter den filmen.

Att dom ser feta ut beror på att konverteringen från PAL till NTSC har gjort att filmen har komprimerats 17% på höjden.

Du kan läsa en hel rapport om filmen här: Länk.

Ser han t.ex. fet ut i den här bilden?
Resized Image

Den har korrigerats för att ha samma proportioner som orginalbandet. Jag ser ingen skillnad, så mycket kan jag säga.

Om jag hade varit Mankan på Flashbacks forum hade jag skrivit CASE CLOSED i fetstil och matchat med 10 smiliesar men jag är öppen för argument.

See User information
De har analyserat rösten som visade att det inte var Bin Ladens röst.
Han skriver med fel hand i filmen , han är vänsterhänt

Posted on: 2007/3/15 20:48

See User information
Quote:

johanfannsredan wrote:
Quote:

ThinkTank wrote:

Att dom ser feta ut beror på att konverteringen från PAL till NTSC har gjort att filmen har komprimerats 17% på höjden.

Du kan läsa en hel rapport om filmen här: Länk.

Ser han t.ex. fet ut i den här bilden?
Resized Image

Den har korrigerats för att ha samma proportioner som orginalbandet. Jag ser ingen skillnad, så mycket kan jag säga.

Om jag hade varit Mankan på Flashbacks forum hade jag skrivit CASE CLOSED i fetstil och matchat med 10 smiliesar men jag är öppen för argument.
vad säger en konstnär som har blick för objekt då? jo skillnaden är 20-30 år mellan dessa om det är samma person, eller lång sjukdom.

Posted on: 2007/3/15 20:53

Anonym
Quote:

think4yourself wrote:

Det där med skriva med höger hand har jag redan kommenterat, kolla tidigare i tråden.
Röstanalyseringen får du gärna ge mig, för FBI (eller liknande) har nämligen sagt tvärtom, dom säger att bandet är äkta.

Quote:

gaston wrote:
vad säger en konstnär som har blick för objekt då? jo skillnaden är 20-30 år mellan dessa om det är samma person, eller lång sjukdom.

Jaha. Vad har han att utläsa från en grynig film? Källa?

See User information
Quote:

johanfannsredan wrote:
Quote:

think4yourself wrote:

Det där med skriva med höger hand har jag redan kommenterat, kolla tidigare i tråden.
Röstanalyseringen får du gärna ge mig, för FBI (eller liknande) har nämligen sagt tvärtom, dom säger att bandet är äkta.

Quote:

gaston wrote:

Jaha. Vad har han att utläsa från en grynig film? Källa?
Källa .............????????????eget hantverk, ok. eller?
har du tittat på en monét, har du sett hans suddiga måleri, den japanska trädgården med bron och näckrosorna? idiot va?

Posted on: 2007/3/15 21:05

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Källa .............????????????eget hantverk, ok. eller?
har du tittat på en monét, har du sett hans suddiga måleri, den japanska trädgården med bron och näckrosorna? idiot va?

Eller typ va kryptiskt asså intetsägande ungefär inlägg va?

Anonym
En oberoende röst expert:
http://infowars.net/articles/february2007/190207Osama_tape.htm

Eller så kan man givetvis tro på USAs politiska polis, FBI eller kanske dom som utbildar dödspatruller i latinamerika, Cocaine Import Agency.

See User information
Quote:
Usama bin Ladin har erkänt attacken

Bin Laden har vid ett flertal tillfällen förnekat inblandning.

Posted on: 2007/3/15 21:49

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper