vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 11 »

zink och WTC-byggnaderns kollapsordning

See User information
För ett par månader sedan lade jag märke till hur zink tjade om och om och om igen om att kollapsordningen på
WTC-byggnaderna skulle vara ett beklämmande problem för bombteorierna. Jag inledden en argumentation med zink som slutade med att han inte bemötte mitt sista argument. I tron om att zink förstått att han haft fel om sin helt absurda kollapsordningsteori, så fortsatte jag inte skriva mer om det.

Ett par månader passerade när så plötsligt zink återigen tar upp kollapsordningen som ett problem för demoleringsteorierna. För mig är det här ett lysade exempel på vilken fanatiker zink är. En fanatiker saknar rationella skäl för sina ståndpunkter.

Den fråga jag nu i en annan tråd konfronterat zink med är:

Varför skulle man inte ha kunnat demolera byggnaderna i den ordning som de föll?

Zink svarade med:
Quote:

Därför att folk hörde explosioner nästan hela tiden så de höll då enligt sprängteorin på och sprängde nästan hela tiden och hur kunde de då styra sprängningen enligt sprängteorin?

Jaa, det var HELA zink's svar.

Detta är inte ett rationellt skäl att backa upp zink's ståndpunkt med. Snarare är det ett skrattretande svar. Hur kommer det sig att zink överhuvudtaget ser det som ett argument?

Jag svarade med att förklara att bara för att något till synes sker "hela tiden" så utsluter det inte full kontroll.

Eftersom nu zink valt att inte svarat på mitt senaste inlägg i det här debatten så är jag rädd för en upprepning av det som hänt tidigare. Nämligen att det bara är en tidsfråga innan han tar upp det här fullständigt irrationella argumentet igen. Då zink varit på det här forumet längre tid än jag så vet jag inte hur länge han drivit det här "argumentet", men det måste få ett slut!

Zink anser du fortfarade att man inte skulle kunna spränga byggnaderna i den ordning som de föll??

Håller zpz2, verkligen eller någon annan auktoritetsdyrkande fanatiker med zink i hans "kollapsordningsteori". ELLER ska vi ge oss på en annan av zink's nonsensteorien, nämligen att att om man inte är eniga om alla delteorier så är det till last för huvudteorin. D v s om ni inte är eniga om zink's "kollapsordningsteori" så skulle det ligga er till last vad det gäller den officiella storyn om 9/11.

Jag upprepar kärnfrågan: Varför skulle man inte ha kunnat demolera byggnaderna i den ordning som de föll?

Posted on: 2007/3/15 15:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: zink och WTC-byggnaderns kollapsordning

See User information
Quote:
Varför skulle man inte ha kunnat demolera byggnaderna i den ordning som de föll?

Klart dom kunde demoleras i den ordning de föll, och det var ju precis vad som hände, duh!

Kanske zink har pratat med rymdödlorna, och han för deras talan eller nåt haha!

Posted on: 2007/3/15 16:00

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:

Klart dom kunde demoleras i den ordning de föll, och det var ju precis vad som hände, duh!

Kanske zink har pratat med rymdödlorna, och han för deras talan eller nåt haha!

nää han och El sucker är upptagna att rasta sina tre rabiata ledare ,,Cheney ,Bush o Rumsfelt på hund-gården ,,shh stör dem inte ,,de kanske blir avslöjade med nästa plan ..............

-------------------------------------------------------------------------------

Verkligen ,,El-sucker och Sunk,,, who would trade freedom for security will lose both and deserve neither

Posted on: 2007/3/15 16:06

See User information
Suck ...å så har vi www.eje.se som gör fyrverkerikonserter på Dalhalla där fyrverkeriet synkroniseras till musik.....timing planering, även om han inte använder partitur i den meningen så kan han få det att låta taktfast......styra sprängningarna?????fråga vilken pyrotekninker som helst hur långt det går att styra...svammel

Posted on: 2007/3/15 16:18
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

TTime wrote:
För ett par månader sedan lade jag märke till hur zink tjade om och om och om igen om att kollapsordningen på
WTC-byggnaderna skulle vara ett beklämmande problem för bombteorierna. Jag inledden en argumentation med zink som slutade med att han inte bemötte mitt sista argument. I tron om att zink förstått att han haft fel om sin helt absurda kollapsordningsteori, så fortsatte jag inte skriva mer om det.

Ett par månader passerade när så plötsligt zink återigen tar upp kollapsordningen som ett problem för demoleringsteorierna. För mig är det här ett lysade exempel på vilken fanatiker zink är. En fanatiker saknar rationella skäl för sina ståndpunkter.

Zink svarade med:
Quote:

Därför att folk hörde explosioner nästan hela tiden så de höll då enligt sprängteorin på och sprängde nästan hela tiden och hur kunde de då styra sprängningen enligt sprängteorin?

Detta är inte ett rationellt skäl att backa upp zink's ståndpunkt med. Snarare är det ett skrattretande svar. Hur kommer det sig att zink överhuvudtaget ser det som ett argument?

Jag svarade med att förklara att bara för att något till synes sker "hela tiden" så utsluter det inte full kontroll.

Eftersom nu zink valt att inte svarat på mitt senaste inlägg i det här debatten så är jag rädd för en upprepning av det som hänt tidigare. Nämligen att det bara är en tidsfråga innan han tar upp det här fullständigt irrationella argumentet igen. Då zink varit på det här forumet längre tid än jag så vet jag inte hur länge han drivit det här "argumentet", men det måste få ett slut!

Zink anser du fortfarade att man inte skulle kunna spränga byggnaderna i den ordning som de föll??

Håller zpz2, verkligen eller någon annan auktoritetsdyrkande fanatiker med zink i hans "kollapsordningsteori". ELLER ska vi ge oss på en annan av zink's nonsensteorien, nämligen att att om man inte är eniga om alla delteorier så är det till last för huvudteorin. D v s om ni inte är eniga om zink's "kollapsordningsteori" så skulle det ligga er till last vad det gäller den officiella storyn om 9/11.

Jag upprepar kärnfrågan: Varför skulle man inte ha kunnat demolera byggnaderna i den ordning som de föll?

Vem?

Zink?

Whats a Zink?

Why are you on about ZINK?

Jag bara undrar..... Zink...SÄPO zink?

Why you on about that truth denier?

You not convinced yourself? Or you just want to find a bit of an argument.

Let the Zink go, and focus on getting the info out there.

A Zink will ALWAYS take the side of the state, the govt is always right.

So, there you go.

To win any challenge or fight with such is to LOOSE time better spent on OTHER things more constructive.

Just some friendly advice.
Zink-who?

Posted on: 2007/3/15 16:47

Anonym
Quote:

TTime wrote:

Zink svarade med:
Quote:

Först WTC 2 och 1 ordningen stämmer med skadorna från flygplanen.

För det andra. Vem skötte om sprängningarna och varför bestämde de att det skulle sprängas i ordningen WTC 2, 1 och 7?

Det är alltså inte att man inte kan spränga i ordningen 2, 1 och 7 utan alla svävar i stor ovisshet om hur det gick till.

Utan att något sitter någonstans och sköter om sprängningarna så sker ju inga som helst sprängningar. Vem eller vilka var det som utförde sprängningarna?

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

TTime wrote:

Zink svarade med:
Quote:

För det andra. Vem skötte om sprängningarna och varför bestämde de att det skulle sprängas i ordningen WTC 2, 1 och 7?

Det är alltså inte att man inte kan spränga i ordningen 2, 1 och 7 utan alla svävar i stor ovisshet om hur det gick till.

Utan att något sitter någonstans och sköter om sprängningarna så sker ju inga som helst sprängningar. Vem eller vilka var det som utförde sprängningarna?
ring till Eje Berglund och fråga om det går att sköta med en laptop www.eje.se ... är du riktigt snäll kanske du kan få programmet av honom.... fan tom. jag skulle kunna programmera så det lät som introt till hepstars cadilac

Posted on: 2007/3/15 18:07

Anonym
Quote:

gaston wrote:
ring till Eje Berglund och fråga om det går att sköta med en laptop www.eje.se ... är du riktigt snäll kanske du kan få programmet av honom.... fan tom. jag skulle kunna programmera så det lät som introt till hepstars cadilac

Ditt svar kom som ett brev på posten men då tar jag och förklarar lite bättre så att förhoppningvis alla kan fatt vad problemet är.

Varför sprängdes det inte i ordningen WTC 7, 2, 1 eller 1,2, 7 eller 2,7,1 o.s.v, ?

Alltså varför just i ordningen 2, 1, 7?
Varför sprängdes de inte samtidigt? Varför sprängdes de inte med en kvart mellan sprängningarna? Varför just de tidskillnader som nu blev? Vad var motivet till det?

Ditt svar gaston var då inte ett dugg förtåeligt. Vad var meningen med det? Att visa att du inte kunde svara på mina påpekande eller vad i all världen var motivet till ditt konstiga svar?

För att göra det jättetydligt. Jag tog inte åt mig ett dugg av ditt konstiga svar så du får gärna skriva sådana i fortsättningen för mig. Jag bara inte förstår motivet till sådana svar.

See User information
Quote:

zink wrote:

Zink flummar vidare. Så nu erkänner du helt plötsligt att det skulle ha varit möjligt att spränga byggnaderna i den ordning som de föll. Grattis ett framsteg!

Men om det nu är möjligt att riva i den ordningen varför skulle man inte ha gjort det då?

Det är just rasordningen som du inbillar dig att du ser ett problem med. Försök inte blanda in något annat.

Citat hämtade från tråden "Zinken och alla andra rabiata skeptiker":

Quote:

zink wrote:
T.ex. varför rasade WTC I ordningen 2, 1 och 7 vilket stämmer med hur flygplanen skadade byggnaderna men är svårare att motivera med sprängteorierna.

Quote:

zink wrote:
När det gäller sprängteorierna så har ännu ingen kunnat förklara rasordning utan hittills har man bara irriterat sig på att jag tagit upp det.

Den fråga jag vill att du svarar på nu är: Om det nu var möjligt att riva byggnaderna i den ordning som de föll, varför skulle man inte ha gjort det i den ordningen?

Posted on: 2007/3/15 18:47

Anonym
Därför endast araber river saker i den ordning som araberna river saker i.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Ditt svar kom som ett brev på posten men då tar jag och förklarar lite bättre så att förhoppningvis alla kan fatt vad problemet är.

Varför sprängdes det inte i ordningen WTC 7, 2, 1 eller 1,2, 7 eller 2,7,1 o.s.v, ?

Alltså varför just i ordningen 2, 1, 7?
Varför sprängdes de inte samtidigt? Varför sprängdes de inte med en kvart mellan sprängningarna? Varför just de tidskillnader som nu blev? Vad var motivet till det?

Ditt svar gaston var då inte ett dugg förtåeligt. Vad var meningen med det? Att visa att du inte kunde svara på mina påpekande eller vad i all världen var motivet till ditt konstiga svar?

För att göra det jättetydligt. Jag tog inte åt mig ett dugg av ditt konstiga svar så du får gärna skriva sådana i fortsättningen för mig. Jag bara inte förstår motivet till sådana svar.
inget är omöjligt min vän, inget är omöjligt....jo en sak, nämligen at fråga någon som helst människa om varför allt inte sprängdes samtidigt, och jag har påpekat detta tidigare.......fråga dom som gjorde det, inte dom som bevittnade det...hehe skulle vara kul att hör dig redogöra för fotosyntesen......mamamia....men eftersom jag pysslar med musik så kanske svaret skulle kunna låta så här .....2=D 1=C 7=H gör en låt av dessa så kanske du har svaret.....

Posted on: 2007/3/15 19:35

Anonym
Quote:

TTime wrote:

Den fråga jag vill att du svarar på nu är: Om det nu var möjligt att riva byggnaderna i den ordning som de föll, varför skulle man inte ha gjort det i den ordningen?

Visst var det möjligt att riva det i den ordning som det gjordes och visst gjordes de i den ordning som det nu hände.

Jag tycker faktisk din fråga är konstig för den säger egentligen. Visst var dem möjligt att det hände som det hände.

Däremot sprängdes de inte för om ingen placerade sprängämnen i bygganden och ingen höll i sprängningen så sprängdes inte byggnaderna.

Kan ni inte fylla era alternativa teorier med lite troliga spekulationer åtminstone.

T.ex. det behövdes 100 personer att placera ut 20 ton termit på 3 dagar eller något i den stilen.

Oj att en kritiker kan börja på den förklaring som de alternativa teorierna inte ens vill ta i med en tång eller hur ska man förklara frånvaron i de alternativa teorierna av aktiva personer på vissa platser som WTC som måste har utfört saker för att ens man ska få gång några sprängningar. Annars är det magi som placerat sprängämnena och magi som satt igång dem.

Anonym
Quote:

gaston wrote:inget är omöjligt min vän, inget är omöjligt....jo en sak, nämligen at fråga någon som helst människa om varför allt inte sprängdes samtidigt, och jag har påpekat detta tidigare.......fråga dom som gjorde det, inte dom som bevittnade det...hehe skulle vara kul att hör dig redogöra för fotosyntesen......mamamia....men eftersom jag pysslar med musik så kanske svaret skulle kunna låta så här .....2=D 1=C 7=H gör en låt av dessa så kanske du har svaret.....

Jag håller också på med musik (nu får jag Fuckoff på mig igen) vad de nu har med saken att göra.

Om du ger mig namn och mailadress eller telefonnummer till de som gjorde sprängningar ska jag fråga dem hur de gjorde det hela.

Är de däremot en diffus grupp hos CIA, FBI eller Bush & Co så finns inga bevis på någon spränggrupp och då anser jag att en sådan aldrig har existerat.

See User information
Quote:
Däremot sprängdes de inte för om ingen placerade sprängämnen i bygganden och ingen höll i sprängningen så sprängdes inte byggnaderna

Om inte kaparna klev på planen, så kan inte kaparna ha flugit planen.

Och fortfarande har ingen förespråkare av den officiella 9/11 religionen visat mig ett enda exempel på en stålbyggnad som har kollapsat totalt pga av bränder och skador, jag tycker det är väldigt underhållande.

Och jag frågar igen för säkerhets skull, för jag vet inte om du svarat på det i nån annan tråd: Står du fast vid ditt påstående att vid kontrollerade demoleringar rasar inte byggnaderna rakt ner?

http://www.youtube.com/watch?v=SL3zIv7LdZQ

Posted on: 2007/3/15 21:53

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

seraphim wrote:

Och fortfarande har ingen förespråkare av den officiella 9/11 religionen visat mig ett enda exempel på en stålbyggnad som har kollapsat totalt pga av bränder och skador, jag tycker det är väldigt underhållande.

Det är nog mest att du vägrar lyssna.
http://www.debunking911.com/firsttime.htm

T.ex. har vi denna.

The steel framed McCormick Center was at the time the World's largest exhibition center. It like the WTC used long steel trusses to create a large open space without columns. Those trusses were unprotected but of course much of the WTC lost it's fire protection due to the impacts.

"As an example of the damaging effect of fire on steel, in 1967, the original heavy steel-constructed McCormick Place exhibition hall in Chicago collapsed only 30 minutes after the start of a small electrical fire."

Posted on: 2007/3/15 22:14

See User information
Men zpz2 lille vän, om jag skulle hävda under en lång tid att linonsylt vore grön, så kanske det fanns någon som gav till föga och höll med till slut, men kan du se någon på den här sidan som skulle gå på något i den klassen? peka på en bara en....ställ dig på torget i stället och gorma ut inför nejden att det får inte vara sant, det får inte vara sant, tror du att respekten för din person skulla påverkas av detta? ja hemma i byn menar jag.....

Posted on: 2007/3/15 22:24

Anonym
Det är det här som zzz2 menar med stålförstärkt byggnad.

The steel framed McCormick Center.

Resized Image

See User information
hockylada säger vi som har varit med...........

Posted on: 2007/3/15 22:29

See User information
för att få slut på hönseriet så gör vi jämförelsen med flaggstänger.........47 flaggstänger av stål står rakt upp i vädret, plötsligt träffas flaggstängerna av något som skadar till dem i toppen, så helt plötsligt så rämnar flaggstängerna i sektioner till marknivå.................?

Posted on: 2007/3/15 22:35

Anonym
Quote:

Är de däremot en diffus grupp hos CIA, FBI eller Bush & Co så finns inga bevis på någon spränggrupp och då anser jag att en sådan aldrig har existerat.

Källmaterialet till Cato institute publikation måste ju vara en massa knäppskallar och dom som de skriver om vet inget om några sprängämnen. Skicka ett email till dom här http://www.soc.mil/ och säg att de inte finns och att de kan inte hantera sprängämnen och att de är idioter.

The Pitfalls of U.S. Covert Operations
http://www.cato.org/pubs/pas/PA118.HTM

[1] "Black Ops, 1963 to 1983," Harper's, April 1984, p. 17.

[2] David Rogers, "Administration Broke Rules of Congress in Funding of Propaganda, GAO Says," Wall Street Journal, October 5, 1987, p. 54.

[3] Allan E. Goodman, "Reforming U.S. Intelligence," Foreign Policy (Summer 1987): 130.

[4] Stansfield Turner, Secrecy and Democracy: The CIA in Transition (Boston: Houqhton Mifflin, 1985), p. 75.

[5] Congressional Research Service, Intelligence Operations: Covert Action, CRS Issue Brief no. 80020, March 19, 1980, p. 2.

[6] John M. Oseth, Regulating U.S. Intelligence Operations: A Study in Definition of the National Interest (Lexington: University Press of Kentucky, 1985), p. 13.

[7] Intelligence Requirements for the 1980's: Covert Action, ed. Roy Godson (Washington, D.C.: National Strategy Information Center, 1981), p. viii.

[8] Paul W. Blackenstock, The Strategy of Subversion: Manipulating the Politics of Other Nations (Chicago, Ill.: Quadrangle Books, 1964), p. 36.

[9] Theodore Shackley, The Third Option: An American View of Counterinsurgency Options (New York: McGraw-Hill, 1981), p. 6.

[10] See Stafford T. Thomas, "CIA Functional Diversity and the National Security Policy Process," in Intelligence and Intelligence Policy in a Democratic Society, ed. Stephen J. Cimbala (Ardsley-on-Hudson, N.Y.: Transnational Publishers, 1987), p. 94.

[11] For an exhaustive detailing of the scope of U.S. domestic monitoring of its citizens, most of it done covertly, see Frank J. Donner, The Age of Surveillance: The Aims and Methods of America's Political Intelligence System (New York: Alfred A. Knopf, 1980). See also Jerry J. Berman, "Political Surveillance in the Reagan Era," First Principles 10, no. 4 (May/June 1985):1-3.

[12] Peter Kornbluh, Nicaragua. The Price of Intervention: Reagan's Wars against the Sandanistas (Washington, D.C.: Institute for Policy Studies, 1987), p. 165.

[13] Ray S. Cline, The CIA under Reagan Bush and Casey: The Evolution of the Agency from Roosevelt to Reagan (Washington, D.C.: Acropolis Books, 1981), p. 120.

[14] A recent detailed account of the beginnings of the cold war is Hugh Thomas, Armed Truce: The Beginnings of the Cold War. 1945-1946 (New York: Atheneum, 1986).

[15] John Ranelagh, The Agency: The Rise and Decline of the CIA (New York: Simon & Schuster, 1986), p. 116.

[16] Richard Barnet, The Alliance: America-Europe-Japan, Makers of the Postwar World (New York: Simon & Schuster, 1983), p. 140.

[17] Ibid., p. 137. For details, see Harry Rositzke, The CIA's Secret Operations (New York: Reader's Digest Press, 1977).

[18] An excellent book on U.S. involvement in Greece's leftist insurgency of the 1940s is Lawrence S. Wittner, American Intervention in Greece, 1943-1949 (New York: Columbia University Press, 1982).

[19] Ibid., p. 305.

[20] For additional details about the overthrow of Mossadegh in Iran, see Kermit Roosevelt, Countercoup: The Struggle for the Control of Iran (New York: McGraw-Hill, 1979). For details Schlesinger and Stephen Kinzer, Bitter Fruit: The Untold Story of the American Coup in Guatemala (New York: Doubleday, 1982) and Richard H. Immerman, The CIA in Guatemala: The Foreign Policy of Intervention (Austin: University of Texas Press, 1982).

[21] Jonathan Kwitny, Endless Enemies: The Making of an Unfriendly World (New York: Congdon & Weed, 1984), p. 282. For more details, see pp. 278-85.

[22] Ibid., p. 406.

[23] Gregory F. Treverton, "Covert Action: From 'Covert' to Overt," Daedalus: Journal of the American Academy of Arts and Sciences 116, no. 2 (Spring 1987): 97.

[24] Oseth, pp. 27-28.

[25] Scott D. Breckenridge, The CIA and the U.S. Intelligence System (Boulder, Colo.: Westview Press, 1986), p. 215.

[26] Lucien S. Vanderbroucke, "The Confessions of Allen Dulles: New Evidence on the Bay of Pigs," Diplomatic History (Fall 1984): 369.

[27] Ibid,. p. 371.

[28] Report of the President's Special Review Board (Washington, D.C.: Government Printing Office, 1987), p. IV-I.

[29] Gregory F. Treverton, Covert Action: The Limits of Intervention in the Postwar World (New York: Basic Books, 1987), pp. 198-99. For a brief history of CIA intervention in Chile in the Allende years, see Seymour M. Hersh, "The Price of Power: Kissinger, Nixon and Chile," Atlantic Monthly, December 1982, pp. 31-58.

[30] See John Prados, Presidents' Secret Wars: CIA and Pentagon Covert Operations since World War II (New York: William Morrow, 1986), pp. 261-96; Frances Fitzgerald, Fire in the Lake: The Vietnamese and the Americans in Vietnam (New York: Vintage Books, 1973); and Stuart A. Herrington, Silence Was a Weapon: The Vietnam War in the Villages (Novato, Calif.: Presidio Press, 1982).

[31] Prados, p. 309.

[32] An incisive examination of the work of the Church committee is Lock K. Johnson, A Season of Inquiry: The Senate Intelliaence Investigation (Lexington: University Press of Kentucky, 1985).

[33] For an extensive look at public reaction to revelations of covert and other intelligence activities, see The CIA and the Security Debate: 1971-1975, ed. Judith F. Buncher (New York: Facts on File, 1976) and The CIA and the Security Debate: 1975-1976, ed. Judith F. Buchner (New York: Facts on File, 1977).

[34] "The Secret Warriors: The CIA Is Back in Business," Newsweek, October 10, 1983.

[35] Prados, p. 370.

[36] Bob Woodward, Veil: The Secret Wars of the CIA 1981- 1987 (New York: Simon & Schuster, 1987), p. 213.

[37] Goodman, p. 130. For descriptions of covert-action programs in Nicaragua, Chad, El Salvador, and Angola, see the following articles by Jay Peterzell in First Principles (FP): "Reagan's Covert Action Policy (IV)," FP 8, no. 1 (September/October 1982): 1-9; "Reagan's Covert Action Policy (V): Sideshow in Chad," FP 9, no. 3 (January/February 1984): 1-5; "The CIA and Political Violence in El Salvador," FP 10, no. 2 (November/December 1984): 1-5; "Angola: Reagan's Covert Action Policy (VI)," FP 11, no. 3 (January/February 1986): 1-10. For additional material on CIA involvement in Nicaragua, see Christopher Dickey, With the Contras: A Reporter in the Wilds of Nicaraaua (New York: Simon & Schuster, 1985); and Robert Matthews, "Sowing Dragon's Teeth: The U.S. War against Nicaragua," NACLA Report on the Americas 20, no. 4 (July/August 1986): 14-38.

[38] Goodman, p. 125.

[39] Ranelagh, p. 682.

[40] See Leslie Cockburn, Secret War: The White House. The Contras and Nicaragua (New York: Atlantic Monthly Press, 1987); Jonathan Marshall, Peter Scott, and Jane Hunter, The Iran-Contra Connection: Secret Teams and Covert Operations in the Reagan Era (Boston: South End Press, 1987); Peter Kornbluh, Nicaragua: Anatomy of Intervention (Washington, D.C.: Institute for Policy Studies, 1987); National Security Archive, The Chronology: The Documented Day-by-Day Account of the Secret Military Assistance to Iran and the Contras (New York: Warner Books, 1987); Woodward, Veil; Report of the Congressional Committees Investigating the Iran-Contra Affair with Supplemental. Minority. and Additional Views (Washington, D.C.: Government Printing Office, 1987); and Jonathan Kwitny, The Crimes of Patriots: A True Tale of Dope. Dirty Money and the CIA (New York: W. W. Norton, 1987).

[41] Report of the Congressional Committees Investigating the Iran-Contra Affair, p. 16.

[42] Peter Kornbluh, "The Iran-Contra Scandal: A Postmortem," World Policy Journal 5, no. 1 (Winter 1987/88): 130-31.

[43] Jay Peterzell, "Timely Does Not Mean Never: Notice to Congress of the Iran Arms Deal," First Principles 12, no. 2 (April 1987): 1-6.

[44] Goodman, p. 124.

[45] Raymond L. Garthoff, "The Cuban 'Contras' Caper," Washington Post, October 25, 1987, p. C3.

[46] Emanuel Adler, "Executive Command and Control in Foreign Policy: The CIA's Covert Activities," Orbis 23, no. 3 (Fall 1979): 681.

[47] See "CIA's Manual Tops Them All: Grabs Press, Congress, Even President," Foreign Intelligence Literary Scene 3, no. 6 (December 1984): 1, 3. For a leftist critique of CIA propaganda operations, see Fred Landis, "CIA Psychological Warfare Operations: Case Studies in Chile, Jamaica, and Nicaragua," Science for the People, January/February 1982, pp. 6-11, 29-37.

[48] Adler, p. 682.

[49] See Jay Peterzell, "Legal and Constitutional Authority for Covert Operations," First Principles 10, no. 3 (Spring 1985): 1-5; and Rep. Wyche Fowler, Jr., "Congress and the Control of Covert Operations," First Principles 9, no. 4 (March/April 1984): 1-4.

[50] Treverton, p. 201. See also David D. Newson, "Aiding Guerrillas Cannot Be Covert," Christian Science Monitor, September 14, 1987, p. 14; and Lee Hamilton, "Toward Effective, Lawful Covert Actions," Wall Street Journal, August 24, 1987, p. 26.

[51] Strategic Survey, 1987-1988 (London: International Institute for Strategic Studies, 1988), p. 70.

[52] However, if the CIA director exercises this power, he must submit his reasons for doing so to the Senate and House intelligence committees within seven days.

[53] Intelligence Oversight Act of 1988, 100th Cong., 2nd sess., H. Rept. 100-705, pt. 1, pp. 14-15.

[54] Ibid., p. 23.

[55] Gary Clyde Hufbauer and Jeffrey J. Schott, Economic Sanctions Reconsidered (Washington, D.C.: Institute for International Economics, 1985).

See User information
Quote:
Det är nog mest att du vägrar lyssna

Det är nog mest du som vägrar förstå. Inga andra stålbyggnader före eller efter 11/9 har rasat ihop totalt rakt ner helt perfekt på några sekunder pga eld och skador som WTC 7.

Och jag vill fortfarande ha svar på frågan Zink, står du kvar vid ditt påstående att byggnader aldrig rasar rakt ner vid kontrollerade demoleringar?

http://www.youtube.com/watch?v=SL3zIv7LdZQ

Du måste vara medveten om denna fråga vid det här laget, det är väl inte så att du undviker den för att du inte vill erkänna att du hade fel?

Posted on: 2007/3/15 23:01

See User information
Hittade den här videon som var ganska intressant:

http://www.youtube.com/watch?v=-cwO8loSeaA&mode=related&search=

Posted on: 2007/3/15 23:42
- -

See User information
Quote:

buran wrote:

skitbra remsa för de som undrar hur men kan skära diagonala och horisontella snitt med thermite .....kanske veklingen har en kommentar till detta ......eller zpz2 kanske? släpp hörnflaggan och kom med i matchen grabbar.

Posted on: 2007/3/16 0:02

Anonym
Quote:

buran wrote:

Bullz Eye!!

(1) 2 3 4 ... 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper