vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 11 »

Anonym
Re: zink och WTC-byggnaderns kollapsordning
Du gillar dina strawmen argument rörande laserstrålar, precis som det skulle göra att:

19 araber vet precis vilken dag NORAD har övning.
19 araber kan flyga Boeing plan efter att ha flygit cessnor.
1 arab tar med sig sitt pass som hittas men ingen "svart låda".
19 araber kan få stålförstärka byggnader att kollapsa pga. brand.
19 araber kan få BBC att rapportera WTC 7 kollapsen genom att se 26 minuter in i framtiden.
19 araber kan crasha plan över allt men inte få USAs president evakuerad av secret service.

Listan kan göras hur lång som helst med saker som USAs regering eller skitmedia inte vill besvara. I ditt fall så spelar det ingen roll eftersom du kommer oavsett vad, cirkelbevisa 19 araber.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Zink, din lille skojare. Du slingrar dig som en mask som sitter fast på en metkrok. Att du envetet försöker försvara ditt absurda argument säger en hel del om dig. Inte om den officiella storyn. Inte om de alternativa teorierna. Om dig.

I höstas fick du två scenarion av mig som skulle kunna fungera som förklaringar till varför man sprängde byggnaderna i den ordning som de föll. Det ena scenariot var av praktisk natur där jag spekulerade kring att det behövde riggas i tornen efter plankrasherna för att få tornen att börja kollapsa vid rätt våningsplan, och att det torn som blev färdigriggat först också sprängdes först.

Det andra scenarion gick så här:

- Hey, i vilken ordning ska vi dra ner kåkarna?
- Börja med det torn där planet penetrerar byggnaden lägst!
- Ok.

Varför skulle man inta ha valt att spränga byggnaderna i den ordning som de nu föll?

Posted on: 2007/3/19 17:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Anonym wrote:
Du gillar dina strawmen argument rörande laserstrålar, precis som det skulle göra att:

19 araber vet precis vilken dag NORAD har övning.
19 araber kan flyga Boeing plan efter att ha flygit cessnor.
1 arab tar med sig sitt pass som hittas men ingen "svart låda".
19 araber kan få stålförstärka byggnader att kollapsa pga. brand.
19 araber kan få BBC att rapportera WTC 7 kollapsen genom att se 26 minuter in i framtiden.
19 araber kan crasha plan över allt men inte få USAs president evakuerad av secret service.

Listan kan göras hur lång som helst med saker som USAs regering eller skitmedia inte vill besvara. I ditt fall så spelar det ingen roll eftersom du kommer oavsett vad, cirkelbevisa 19 araber.

Tills du blir en vanlig användare kommer jag att strunta i att svara dig.

See User information
Quote:
Tills du blir en vanlig användare kommer jag att strunta i att svara dig

Men snacka om fånigt!

Posted on: 2007/3/20 15:29

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Quote:

TTime wrote:
Zink, din lille skojare. Du slingrar dig som en mask som sitter fast på en metkrok. Att du envetet försöker försvara ditt absurda argument säger en hel del om dig. Inte om den officiella storyn. Inte om de alternativa teorierna. Om dig.

I höstas fick du två scenarion av mig som skulle kunna fungera som förklaringar till varför man sprängde byggnaderna i den ordning som de föll. Det ena scenariot var av praktisk natur där jag spekulerade kring att det behövde riggas i tornen efter plankrasherna för att få tornen att börja kollapsa vid rätt våningsplan, och att det torn som blev färdigriggat först också sprängdes först.

- Ok.

Varför skulle man inta ha valt att spränga byggnaderna i den ordning som de nu föll?

Att du anger att du spekulerade visar att även du inte vet varför de "sprängdes" in den ordning som blev.

Att du tjatar om ” Varför skulle man inta ha valt att spränga byggnaderna i den ordning som de nu föll?” förstår jag inte då du själv inte vet det.

Visst kunde de ha sprängts i den ordning som blev men motivet till den ordningen är rena spelukationer. Det finns ju inte ens solida bevisa på att sprängämnen används till WTC 1, 2 och 7. Så att WTC 2 blev först färdigriggad saknas det helt bevis för, de enda som finns är även det spekulationer.

Att WTC 2 rasar där planet kraschade in längst ned stämmer också med de skador planet orsakade så WTC 2 och 1 ordningen stämmer med flygplanen som enbar förklaring så varför behövdes sprängämnen när man kan förklara det med flygplanen?

Detta har ju förklarats varför detta är sannolikt flera gånger för dig och andra. Det som fattas är att någon tar och tittar på de uträkningar och bedömningar som gjort och inte kategoriskt säger att de var omöjligt att planen kunde få WTC 1 och 2 att kollapsa.

Att de skulle kollapsa med hjälp av planen var precis som bin Laden och hans mannar hade hoppats på.

Detta var ju andra försöket där bomben 1993 var de först försöket att få WTC att kollapsa.

Sedan struntar jag i att kalla folk olika nedsättande saker.

See User information
Att snubben som höll i sprängningen 93 bandade sina samtal med FBI för att han insåg att dom skulle låta det hända gör ju dig zink till en sorlig ursäkt till debrunkare.

-93 FBI
-93 FBI
-93 FBI

Z*Ä*P*O

Posted on: 2007/3/20 16:58
Att se är inte att förstå

See User information
Zink, du har fortfarande inte kunna lägga fram NÅGONTING som visar att kollapsordningen skulle vara ett problem för bombteorierna. Ändå är det ju just precis det du hävdat.

Du medger att det hade varit fullt möjligt att rasera tornen i den ordning som de föll, men vill ha ett motiv. Vad önskas härnäst - ett erkännande av den som tryckte på knapparna?

Vad är det för fel på att börja med att demolera det torn där planet krashar in i byggnaden lägst, och sedan förklara rasordningen med att det torn som föll först var det som hade mest massa att bära ovanför det gapande hålet?

Anser du fortfarande att kollapsordningen skulle vara ett problem för bombteorierna?

Vad tror du är anledningen till att INGEN ANNAN backar upp din kollapsordningsteori?

Posted on: 2007/3/20 21:11

Anonym
Ska vi säga att kollapsordningen inte betyder/bevisar någonting överhuvudtaget och gå vidare? Det känns som att det finns viktigare frågor att ta itu med, särskilt när han inte svarar.

See User information
Zinkan lägg ner, du har fortfarande inte svarat på vad det är som är så viktigt med ordningen dom sprängs i? Vad är det som gör sprängnings teorin så fel bara för att vi inte vet varför dom sprängdes i den ordning dom gjorde??

Frågan är ställd för femtioelfte gången...

Posted on: 2007/3/21 5:46
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Quote:

johanfannsredan wrote:
Ska vi säga att kollapsordningen inte betyder/bevisar någonting överhuvudtaget och gå vidare? Det känns som att det finns viktigare frågor att ta itu med, särskilt när han inte svarar.

Jag håller med dig, men det finns anledningar till att jag vill BORRA in budskapet.

Jag förväntar mig fortfarande svar från zink.

Posted on: 2007/3/21 8:24

Anonym
Quote:

TTime wrote:
Zink, du har fortfarande inte kunna lägga fram NÅGONTING som visar att kollapsordningen skulle vara ett problem för bombteorierna. Ändå är det ju just precis det du hävdat.

Du medger att det hade varit fullt möjligt att rasera tornen i den ordning som de föll, men vill ha ett motiv. Vad önskas härnäst - ett erkännande av den som tryckte på knapparna?

Vad är det för fel på att börja med att demolera det torn där planet krashar in i byggnaden lägst, och sedan förklara rasordningen med att det torn som föll först var det som hade mest massa att bära ovanför det gapande hålet?

Anser du fortfarande att kollapsordningen skulle vara ett problem för bombteorierna?

Vad tror du är anledningen till att INGEN ANNAN backar upp din kollapsordningsteori?

Jag tycker jag svarar och svarat så varför i all världen läser ingen vad jag svarar?

Byggnaderna rasade i en viss ordning 11 september 2001 OK?

Om någon sprängde dem i den ordningen så fanns ett motiv till att göra så OK?

Vilket var det motivet?

För att godkänna motivet så vill jag inte ha en spekulation utan en sannolik förklaring.

En sannolik förklaring måste innehålla vilka sprängämnen som användes och var de användes i detalj och hur själva sprängningen gick till . Alltså något som en person som är expert på kontrollerade demoleringar kan skriva under på att beskrivningen är sannolik.

See User information
Vilket var det motivet?

För att godkänna motivet så vill jag inte ha en spekulation utan en sannolik förklaring.

-Du när jag fråga dig samma fråga så svarar du med (ordagrant).

Dom är 100st och sen bla.....ditt svar ligger i trådarna- du är löjlig,,

Men bara ett är sant dom skulle rivas där med basta

Posted on: 2007/3/21 12:42

See User information
Quote:

zink wrote:
Jag tycker jag svarar och svarat så varför i all världen läser ingen vad jag svarar?

Vilket var det motivet?

En sannolik förklaring måste innehålla vilka sprängämnen som användes och var de användes i detalj och hur själva sprängningen gick till . Alltså något som en person som är expert på kontrollerade demoleringar kan skriva under på att beskrivningen är sannolik.

DU försöker verkligen hammra in skit snack i hjärnan du, som jag sagt åter och åter igen: Vad spelar det för roll vilken ordning dom sprängdes? Det viktiga är väl att dom sprängdes?

Ge mig en vettig anledning till varför ordningen är viktigare än själva sprängningen så kan vi tala.

Den enda som talar om ett motiv för ordningen är du, jag säger det igen: Vi har ingen aning om varför dom sprängdes i en viss ordningen och det är inte det viktiga heller, det viktiga är ATT dom sprängdes...

Posted on: 2007/3/21 13:54
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

TTime wrote:

- Ok.

Att du anger att du spekulerade visar att även du inte vet varför de "sprängdes" in den ordning som blev.

Att du tjatar om ” Varför skulle man inta ha valt att spränga byggnaderna i den ordning som de nu föll?” förstår jag inte då du själv inte vet det.

Visst kunde de ha sprängts i den ordning som blev men motivet till den ordningen är rena spelukationer. Det finns ju inte ens solida bevisa på att sprängämnen används till WTC 1, 2 och 7. Så att WTC 2 blev först färdigriggad saknas det helt bevis för, de enda som finns är även det spekulationer.

Att WTC 2 rasar där planet kraschade in längst ned stämmer också med de skador planet orsakade så WTC 2 och 1 ordningen stämmer med flygplanen som enbar förklaring så varför behövdes sprängämnen när man kan förklara det med flygplanen?

Detta har ju förklarats varför detta är sannolikt flera gånger för dig och andra. Det som fattas är att någon tar och tittar på de uträkningar och bedömningar som gjort och inte kategoriskt säger att de var omöjligt att planen kunde få WTC 1 och 2 att kollapsa.

Att de skulle kollapsa med hjälp av planen var precis som bin Laden och hans mannar hade hoppats på.

Detta var ju andra försöket där bomben 1993 var de först försöket att få WTC att kollapsa.

Sedan struntar jag i att kalla folk olika nedsättande saker.

Zink du skriver detta:Att 19 kapare gjorde det hela gör inte att man måste sluta tänka utan man måste fortsätta med att hitta deras motiv.

Är detta ditt svar (ett annat inlägg från zink :Att de skulle kollapsa med hjälp av planen var precis som bin Laden och hans mannar hade hoppats på.???Är det Bush motiv du missat eller Vad är Bush motiv då?enl dig?
Dom demolerade tornet som var närmast wtc7 SIST. För att skyla på fallande debris istället för ett flygplan till.. billigt.. eller hur

Posted on: 2007/3/21 14:12

See User information
Quote:
Zink du skriver detta:Att 19 kapare gjorde det hela gör inte att man måste sluta tänka utan man måste fortsätta med att hitta deras motiv

Men deras motiv vet vi ju om redan. Bush: "they hate our freedoms." Hahaha!

Quote:
ett annat inlägg från zink :Att de skulle kollapsa med hjälp av planen var precis som bin Laden och hans mannar hade hoppats på

Det var bland det dummaste jag någonsin hört. Vadå, hade de planerat att bråte från ett av tornen skulle träffa WTC 7 och starta bränder som sänkte den byggnaden också?

Absurditeterna staplas på hög.

Posted on: 2007/3/21 14:40

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
zink wrote:Jag vet att de med alternativa teorier kan vara lite minnessvaga så här är några exempel.
Återigen

Finns det inte några människor på denna jord som kan sätta sig ned och gör EN alternativ teori?

Säga vad man vill om NIST men det finns bara EN officiell rapport.

E det så zink?Bara det att WTZ zzz 7 inte är med i den ..

Du bevisa det då kan inte vara så svårt .Du när man ljuger kommer man inte ihåg vad man har sagt, det är du ett stort bevis PÅ..

Posted on: 2007/3/21 15:08

Anonym
Quote:

zink wrote:

Vilket var det motivet?

Jag står på din sida i 9/11-frågan men jag måste fortfarande undra vart du vill komma med demoleringsordningen. Är inte det bara ett irrelevant sidospår?

See User information
Quote:

johanfannsredan wrote:
Quote:

zink wrote:

Vilket var det motivet?

Jag står på din sida i 9/11-frågan men jag måste fortfarande undra vart du vill komma med demoleringsordningen. Är inte det bara ett irrelevant sidospår?
Det är bara ett uttryck för zinkismen..........om två bilar krockar och polisen kommer till platsen och frågar vittnen om hur dom uppfattade vad som hänt, så kommer dessa vittnen att berätta hur dom uppfattade det hela och det får gälla som bevisning.
Men om man är bekännare av zinkismen då ringer man till korvkiosken i grannkommunen och frågar hur det gick till och nöjer sig med det....vittnen ljuger.

Posted on: 2007/3/21 20:20
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

zink wrote:

Eh...vi citerar och kommenterar det du skrivit. Borde inte det tyda på att vi läst vad du skrivit? Har du missat det? Om du uttryckte dig på ett vettigt sätt kanske vi t o m skulle kunna förstå dig.

När jag ställde frågan: "Varför skulle man inte ha kunnat demolera byggnaderna i den ordning som de föll?", så svarade du först:

Quote:

zink wrote:
Därför att folk hörde explosioner nästan hela tiden så de höll då enligt sprängteorin på och sprängde nästan hela tiden och hur kunde de då styra sprängningen enligt sprängteorin?

Tycker du verkligen att det var ett rationellt svar på den frågan?

Du har efteråt medgivit att det skulle vara fullt möjligt att avsiktligt fälla byggnaderna i den ordning som de föll, men hur kommer det sig att du först försökte bestrida det möjliga med ett så pass absurt argument?

Om någon presenterar en åsikt som han överhuvudtaget inte kan argumentera för, så finns all anledning att ifrågasätta riktigheten i åsikten.

Om någon presenterar en åsikt som han försöker argumentera för med uppenbart dunkla, irrationella och ologiska argument, så finns det även då all anledning att ifrågasätta riktigheten i åsikten. Men finns det inte då dessutom all anledning att ifrågasätta personen?!

Quote:

zink wrote:

Vilket var det motivet?

En sannolik förklaring måste innehålla vilka sprängämnen som användes och var de användes i detalj

Vad har typen av sprängmedel med rasordningen att göra?
Vad har placeringen av spängmedlen med rasordningen att göra?

Dina krav är löjeväckande!

Jag vill att du hittar personer som under ed kan vittna om det sannolika i att 19 personer tränar och sammarbetar för att begå kollektivt självmord genom att kapa plan och flyga in dessa i byggnader. För att jag ska godkänna och lyssna på vittnena ska dessa vara araber, kapare och redan döda.

Ditt sätt att utrycka dig i dina inlägg föranleder mig att tro att inte alla glödlampor är iskruvade på övervåningen hos zink. Jag påstår inte att du är dum eller ointelligent, men du verkar ha det lite stökigt i huvudet.

I mitt förra inlägg ställde jag frågan: "Vad tror du är anledningen till att INGEN ANNAN backar upp din kollapsordningsteori?"

Då dina inlägg har en tendens att vara lite egocentriska (du uttrycker dig gärna i jag-form, vill gärna framställa dig själv som speciellt erfaren, duktig och kunning etc), så skulle jag vilja höra din åsikt kring andras inställning till din "rasordningsteori"

Vad tror du är anledningen till att INGEN ANNAN backar upp din rasordningsteori?

Varför ser ingen annan ett problem med rasordningen?

Posted on: 2007/3/22 11:08

Anonym
Quote:

johanfannsredan wrote:
Quote:

zink wrote:

Vilket var det motivet?

Det är om man går bakåt från premissen att WTC 1, 2 och 7 sprängdes så är nästa steg bakåt att de bestämdes att de skulle sprängdas i en viss ordning och sedan bakåt vem som utförde det och sedan bakåt hur placerades sprängämnen ut och sedan bakåt när gjordes det.

Alltså om man hittar på en sprängteori så ska man kunna förklara och motivera steget innan annars faller den platt på en gång.

När de gäller sprängordning behöver man inte förklara hur sprängämnen kom dit eller vilka de var som placerade ut dem bara motivera ordningen och kan man inte det så är de adjö med de alternativa teorierna enligt min åsikt.

Anonym
Quote:

sale wrote:

Zink du skriver detta:Att 19 kapare gjorde det hela gör inte att man måste sluta tänka utan man måste fortsätta med att hitta deras motiv.

Är detta ditt svar (ett annat inlägg från zink :Att de skulle kollapsa med hjälp av planen var precis som bin Laden och hans mannar hade hoppats på.???Är det Bush motiv du missat eller Vad är Bush motiv då?enl dig?
Dom demolerade tornet som var närmast wtc7 SIST. För att skyla på fallande debris istället för ett flygplan till.. billigt.. eller hur

De 19 kaparna och bin Ladens folka hade många motiv att kapa plan och flyga den i olika hus i USA. Eftersom bomben 1993 inte fick WTC att rasa så funderande man på nya dåd.

Dessutom har konflikterna i mellanöstern resulterat i flera andra terrordåd under historien och att dessa aldrig tas hänsyn till i 911 spåning i de alternativa teorierna är gåtfullt.

Bush hade inga motiv att iscensätta 911. Ett ”New Pearl Habor” är ryckt ur sitt sammanhang och inget bevis på det. Risken för att de skulle upptäckas att han stod bakom var också för hög.
Det avslöjades att Nixon stod bakom Watergate och att Vita Huset avslöjade Valerie Wilson som CIA spion.

Hade Bush stått bakom 911 hade så starka bevis funnits att han redan hade avgått.

Anonym
Quote:

muglert wrote:
Quote:

zink wrote:

Vilket var det motivet?

DU försöker verkligen hammra in skit snack i hjärnan du, som jag sagt åter och åter igen: Vad spelar det för roll vilken ordning dom sprängdes? Det viktiga är väl att dom sprängdes?

Ge mig en vettig anledning till varför ordningen är viktigare än själva sprängningen så kan vi tala.

Den enda som talar om ett motiv för ordningen är du, jag säger det igen: Vi har ingen aning om varför dom sprängdes i en viss ordningen och det är inte det viktiga heller, det viktiga är ATT dom sprängdes...

Om ingen bestämde ordningen så fanns det ingen som utförde sprängningarna och då sprängdes inte WTC 1, 2 och 7.
Att de sprängdes är inte bevisat bortom alla tvivel då alla försök att få ned tornen med sprängämnen i de alternativa teorierna inte har get en stabil förklaring vilka sprängämnen de var. Och har man ens försökt att ange vilka sprängämnen så anser jag att man ska kunna ange vilka de var och var de användes.

Lyckats man inte med det har ingen sprängning skett och det är obevisat att det överhuvudtaget fanns sprängämnen.

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Det är bara ett uttryck för zinkismen..........om två bilar krockar och polisen kommer till platsen och frågar vittnen om hur dom uppfattade vad som hänt, så kommer dessa vittnen att berätta hur dom uppfattade det hela och det får gälla som bevisning.
Men om man är bekännare av zinkismen då ringer man till korvkiosken i grannkommunen och frågar hur det gick till och nöjer sig med det....vittnen ljuger.

Om två bilar krockar så hävdar de alternativa teorierna att de som körde bilarna inte var skyldiga utan Vägverket och att den ena var gul och den andra blå trots att polisrapporten säger att den ena var röd och den andra svart. Dessutom kommer de med bestämdhet att hända att orsaken var en isfläck trots att krocken inträffade 1 juli för de var överstycket i polisrapporten sedan en polis i ren trötthet skrivit fel. Att isfläck var överstryket blev beviset på att det var en isfläck.

See User information
Å andra sidan, om ingen har lagt ut en video av krocken på Youtube så kanske den överhuvudtaget aldrig har ägt rum !

Posted on: 2007/3/23 17:31
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper