Vakencorner
|
Re: Varför bomber i WTC ?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du har ALLa svar i trådarna om 911 var- god -läs-dina-svar,
Jag fråga dig om du var ny på 911 innan du hoppa över att svara . E du ny på 911 eller?
Posted on: 2007/3/30 17:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
1) Det var en persons åsikt. Det skulle vara intressant att höra vad majoriteten tycker.
2) Jag antog att du visste att om du klickar på mitt namn ovanför något av mina inlägg kan du själv se exakt datum.
Posted on: 2007/3/30 17:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Varför ens läsa dina inlägg eller ens vara på ett forum där man accepterar vilka troll som helst?
Posted on: 2007/3/30 17:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
-Det säger mig inget om din ideologi ang ,911 t- ex. Så vem (vann/ tjänade) på 911 var det Bush eller Bin Ladin ?? Ser fram imot ett moget svar tack på för hand.
Posted on: 2007/3/30 18:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Har du hört talas om PNAC ?
Det behövdes en ordentlig chockartad katastrof med ett stort antal oskyldiga amerikanares död för att få hela landet med på ett "ändlöst" krig mot terrorismen och kunna införa Patriot Act 1 o 2 , Homeland security med nya lagar där grundläggande rättigheter i bill of rights och konstitutionen har luckrats upp , allt med anl. av terroristhotet. Samtidigt väller det in illegal aliens från gränsen mot Mexico , det antas finnas 30 miljoner illegal aliens i USA , hade terrorhotet varit verkligt så hade hårdare tag tagits mot dessa 30 miljoner. När man ser Bush tala i kongressen och senaten 2001 och 2002 så är allt så uppenbart riggat , i filmer som 9/11 press for truth t.ex. USA och Storbrittanien vill ha kontroll på olje och naturgas tillgångarna , de vill helst äga alltihop. PNAC: Established in the spring of 1997 and funded largely by the energy and arms industries, the Project for the New American Century was founded as the neoconservative think tank whose stated goal was to usher in a “new American century”. Having won the cold war and no military threat to speak of, this group of ideologues created a blueprint for the future whose agenda was to capitalize upon our surplus of military forces and funds and forcing American hegemony and corporate privatization throughout the world. In their statement of principles they outline a fourfold agenda: 1) Increase an already enormous military budget at the expense of domestic social programs 2) Toppling of regimes resistant to our corporate interests 3) Forcing democracy at the barrel of a gun in regions that have no history of the democratic process 4) Replacing the UN’s role of preserving and extending international order. According to their own document, Rebuilding America’s Defenses their stated goals would never be realized “absent some catastrophic catalyzing event –like a new Pearl Harbor” (in their own words at www.newamericancentury.org ) Knowing what we know today, the invasion of Iraq was based on falsehoods and was an unnecessary and dangerous diversion from the effort to reduce terrorist attacks on the United States. Muslim anger at the United States is at an all time high. Iraq posed no threat to us and the process of containment was working. Most importantly, Iraq is in chaos, on the brink of civil war, and now a breeding ground for a hundred new Bin Ladens. Where did the first oil tanker to leave Iraq after the invasion go? Answer: Texas , http://www.oldamericancentury.org/pnac.htm
Posted on: 2007/3/30 18:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Moget svar
Man vill kontrollera alla männsikor, därför ser man till att något sådant händer. Dessutom, massvis med bevis i form av papper förstördes samtidigt som dessa föll. När dessa föll började jakten på terrorister, därför kan man sätta in vilka medel som helst för att hitta dom, o genom detta skapa total kontroll av människan, osv. Ett genuint svar rasslar man dock inte ner på ett par A4:or, det skall till en hel del historia bakom också. Planer för vad som händer just nu i världen smidades för länge sedan. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vad gäller WTC 7, om vi antar att operationen utfördes därifrån, så försvann ju alla bevis när byggnaden demolerades. Och som jag sagt tidigare, jag tror inte att det hade räckt med att bara köra in plan i tornen, just symboliken i det hela är det viktiga, bilden av tornen när de faller är ju inpräntad i de flesta människors medvetanden.
Posted on: 2007/3/30 19:02
|
|||
|
"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Var hittar man detta? hemsidan säger nått annat. Har dom ändrat sitt "statement of principles" utan att uppdatera datumet? Eller han kanske missade datumet, för PNAC består väl bara av en person idag?
Posted on: 2007/3/30 19:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
From ny varje dag Du har ALLa svar i trådarna om 911 var- god -läs-dina-svar, Jag fråga dig om du var ny på 911 innan du hoppa över att svara . E du ny på 911 eller?
Posted on: 2007/3/30 19:12
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta finner jag inte stämma med att man ser på videorna från WTC så mycket papper från WTC 1 och 2 och det borde väl de som då som påståtts sprängt dem ha gett betänkligheter om att spränga WTC 7 med att dess känsliga papper skulle spridas för vinden. Att det inte spred för vinden berodde väl på den stora branden i WTC 7 så de hade brunnit upp. Varför måste man då även spränga WTC 7 med återigen risk att allt inte hade brunnit upp och kunde spridas för vinden? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Det är en sammanfattning: http://www.newamericancentury.org/statementofprinciples.htm Rebuilding America's Defenses från 2000 finns i sin helhet på länken nedan: http://www.newamericancentury.org/publicationsreports.htm
Posted on: 2007/3/30 19:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Visst kan man göra antaganden, men det vore intressant att veta vad dessa baseras på. Finns det någon typ av bevis/indikationer för dessa ? Och så hade man en väldig tur att WTC7 blev så pass skadat när tornen föll att det var plauserbart att den kan ha rasat på grund av skadorna.
Posted on: 2007/3/30 19:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
"we need to promote the cause of political and economic freedom abroad" "Forcing democracy at the barrel of a gun in regions that have no history of the democratic process" Sammanfattning eller förvrängning ? Beror kanske på vilka åsikter man har ?
Posted on: 2007/3/30 19:46
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zepp, du har inga åsikter, du är bara är för att irritera folk.
Posted on: 2007/3/30 19:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Läs gärna igenom hela PNAC om du orkar och gör en bedömning och sammanfattning , du fattar nog , för det gör de flesta.
Posted on: 2007/3/30 20:29
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta finner jag inte stämma med att man ser på videorna från WTC så mycket papper från WTC 1 och 2 och det borde väl de som då som påståtts sprängt dem ha gett betänkligheter om att spränga WTC 7 med att dess känsliga papper skulle spridas för vinden.Att det inte spred för vinden berodde väl på den stora branden i WTC 7 så de hade brunnit upp. Är du full !! zink. Kan du visa , genom bilder, hur WTC7 brann. Skulle allt brunnit upp genom att det brann i ett fåtal Kontor på Tre våningar. Tycker att du har tacklat av betänkligt, eller är ni flera som inte har koll på vad ni skriver. Stora bränder !! Du är ett enda stort skämt Zinkedinken. Men fortsätt du med dina urusla Debunkförsök. Nytillkomna läsare blir med all säkerhet nyfikna på vad som verkligen hände 9/11 2001. 911 är ett InsideJob och det vet stora delar av Amerikanska folket om idag. Men som vi märker , även i detta Landet , så är det mäktiga krafter som för Människor bakom ljuset och 3000 Liv rör dom tydligen inte det minsta. Inte heller 800 000 - tusen Irakiers eller dom soldater som får sätta sina liv till på grund av en händelse som bygger på en Lögn , i Demokratins tjänst. Men du zinken står på Lögnens sida. Men du är inte ensam och det finns många Cyniska av din sort där ute. Tragiskt nog. ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag har faktiskt läst (i alla fall delar av) den. Och vad man säger är att DD måste satsa på nya teknologier (ffa IT) i framtiden, och eftersom budgeten har minskat mycket de senaste åren kommer det ta en lång tid att genomföra dessa ändringar om inte ett "catalyzing event – like a new Pearl Harbor" inträffar. Om det är det du menar har du rätt.
Posted on: 2007/3/30 20:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Och slutsatsen är att den "pannkakade" ihop tills NIST säger något annorlunda.
Posted on: 2007/3/30 21:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hallo är detta ett förhör???. Jag menar yterligare ETT i raden för tfl. Kräver svar eller ser jag till att ni blir dissade på riktigt... vi vill gärna ha (olika analyser här) nu talar jag för alla, men jag vet jag har rätt. Men det skall vara kritiker inte några förhör (nu när allt är förhör) i alla zp sidor eller inlägg . Eller behöver ja bevisa mer .Vad tycker ni skall vi disa eller stå i kö för föhör?? mvh sale
Posted on: 2007/3/31 2:04
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login