Vakencorner
|
Re: The pentacon, titta nu
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Rätt skall vara rätt. http://sv.wikipedia.org/wiki/Boeing_747 Den första versionen, 747-100, rullade ut från Boeings fabrik i Everett, Washington (USA) den 2 september 1969. Som kuriosa kan nämnas att vid denna fabrik finns världens största byggnad.
Posted on: 2007/2/27 14:54
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man skulle kunna hävda att kinesiska muren är större, men allt handlar om vad man definierar som "byggnad".
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Fuckoff - Tror du någon tar dina argument på allvar när du inte ens kan stava?
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tar du Kungens argument på allvar? ![]()
Posted on: 2007/2/28 1:38
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Varför skrev du då att Pentagon var den största byggnaden då? Definitionen tillför du i nästa inlägg för att Pentagon bevisligen är mindre än Boeings byggnad. Så oavsett vilken definition du sätter så hade du fel. IGEN.
Posted on: 2007/2/28 9:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Men ,,som sagt . Jag kan fortfarande inte få in detta plan i det lilla..lilla..lilla hålet i Pentagram !! sorry guys .....
Och sen 911 kommisionens SKÄMT lektyr . Där de inte ens kan allvarligt ge fakta på vilken flyg-rutt ( föremålet ?? ) hade innan den störtade in i Penatagon . Men så klart ,,ge mig mer BS ,,ärade Regerings-män
Posted on: 2007/2/28 18:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Av alla frågor som är ställda i denna tråd, o alla andra frågor kring Pentagon, om det var en global hawk, en kryssningsmissil, eller om det verkligen var en boeing (vilket verkar mest troligt).
Den intressantaste är ju ändå att "kaparna" lyckades pricka den enda delen av Pentagon som var under ombyggnad. Alltså vad är oddsen på det? Det finns ju bara inte. citat Pentagon Renovation Manager: "It’s ironic says Pentagon Renovation Manager Lee Evey that the hijacked airliner smashed into the very area of the Pentagon that had just undergone a renovation to strengthen the building against a terrorist attack. The death toll could have been much worse. Evey said the hijacked aircraft hit a portion of the building that had been renovated and reinforced with blast resistant windows, a special reinforced steel construction, and even fire-resistant Kevlar cloth." ironiskt var ordet...
Posted on: 2007/3/31 8:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Så i fallen WTC placerar man bomber (för den psykologiska effekten och) för att öka antalet dödsoffer, och i fallet Pentagon siktar man in sig på den del som är under ombyggnad för att minska antalet dödsoffer ?
Posted on: 2007/3/31 8:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
zebe:
I fallen WTC så placerade man bomber för att ta ner tornen. Enbart flygplanen hade inte räckt för att ta ner tornen. Man hade inte heller bara kunnat spränga tornen utan flygplan, för då hade det varit för uppenbart med ett "inside job". I fallet Pentagon så vill man inte döda för många av sina "egna". Det är skillnad på civilia o militäranställda. Faktum är att det var mest civil anställda som satt vid den ombyggda delen. Den psykologiska effekten blir ju lika stor var man än hade träffat i pentagon. Man försökte spara värdefull personal helt enkelt.
Posted on: 2007/3/31 9:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Och det var därför man beordrade att skjuta ner flight 93, för att inte döda för många republikaner, nej vänta, det gjorde man ju inte, det var ju nån rouge general som tog det i egna händer, eller hur var det nu ? Och visst, den psykologiska effekten av terrorattentat som tog ner WTC1&2&7 med tusentals döda räckte inte heller, man var "tvungna" att krascha in i Pentagon också, men bara lite försiktigt så man inte skadade fler än absolut nödvändigt ? Du säger att det var mest civilanställda som satt vid den ombyggda delen, detta är lika intesägande som att säga att det var väldigt många ställda put optioner mot AA just den dagen. För att kunna dra någon slutsats av ditt påstående måste vi ju veta hur många civilanställda (jmfrt med militärer) som befann sig i delarna precis till vänster och höger om kraschsiten. Om den delen civilanställda var hög borde du egentligen fråga dig varför planet kraschade in i just den delen av Pentagon där andelen civilanställda var så låg ! WTC7 kunde man tydligen spränga utan flygplan. Tänk vilken "tur" att det föll ner lite debri så den började brinna och man fick en anledning att spränga den också. Annars hade man ju varit tvugna att försöka ta bort alla bomber och thermite och sånt, vilket kunde ha varit lite svårt.
Posted on: 2007/3/31 10:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Zebe:
Flight 93 fallet är svårlöst. Ge mig tillgång till svarta lådorna, radartrafik, hemlighetstämplat material. Satellit bilder mm ,så kan jag nog ge ett korrekt svar. Men eftersom detta aldrig lär släppas till allmänheten så får man ta det man har o lägga ihop två o två. Det mest sannolika är ju att det sköts ner. Anledningen att det sköts ner kan ha varit flera: 1. Det kan ha varit så att passagerarna faktiskt höll på att ta över kontrollen över flygplanet. Att man kanske hade en pilot med som passagerare som kunnat ha landat det. Detta vågade inte man riskera o beordrade att det skulle skjutas ner. Tänk om kaparna hade levat? Hur skulle man lösa det då om dom hade börjat pratat? 2. Att flight 93 skulle skjutas ner kanske var med i den ursprungliga planen. Efter att Pentagon hade blivit träffat så var målen redan uppnådda o eftersom man inte ville verka helt borta, så sprängde man det. Så att man i ett senare läge kunna kliva fram o erkänna att "okej, vi sköt ner det för att skydda fler personer". Men man ger ut den officiella teorin först. På så sätt har man skapat sig dubbel säkerhet. Spekulationer givetvis, men du spekulerar ju också. Jag ställde först bara frågan varför planet träffade den enda delen av byggnaden som var ombyggd o förstärkt. Det är den stora frågan sedan kan du kolla "min" lilla teori om civila: "Most of those killed in the office, called Resource Services Washington, were civilian accountants, bookkeepers and budget analysts. They were at their desks when American Airlines Flight 77 struck" http://archive.southcoasttoday.com/da ... -01/12-20-01/a02wn018.htm Fallet WTC7 kan ha sprängts av en rad olika anledningar. En anledning är ju att det skulle falla på sin egen orimlighet att ett 3:e plan skulle kunna lyckas flyga in i byggnad nummer 7 långt efter dom två första. Hade inte NORAD vaknat då så hade det varit katastrof o förklara bort sig från det. En annan är ju att byggnaden tillhörde FBI, CIA o i händelse av krig så kan man välja att "pull the building" som Larry Silverstein valde att kommentera i en intervju: ( http://www.whatreallyhappened.com/cutter.html) Byggnaden kan ha varit kontrollcenter för hela 9/11 utförandet. man sopade helt enkelt bort alla spåren. Vad har jag för bevis för detta? Inga! ![]()
Posted on: 2007/3/31 12:05
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
cactushead,
Visst, vi spekulerar alla. Ingen av oss har någon kristallkula och vet till 100% vad som hände. Det är intressant och tankvärt med människor med helt olika uppfattningar som framför sin ståndpunkt med goda argument. 1) Ok, Flight Data Recorder och Voice Data Recorder har väl aldrig släppts offentligt (bara transcripts thereof), så om man tror att det är en konspiration tror man kanske också att dessa data har blivit manipulerad. Men om man tror på släppt info från FDR så blir kanske åtminstone telefonsamtaldebacled löst ? red: Men problemet med nerskjutningsteorin är väl att det i så fall förutsätter att alla dessa telefonsamtal är fejkade ? Å andra sidan vet jag inte om NTSB någonsin släppt FDR till publiken från andra krascher i historien heller. Satellitbilder tror jag blir till föga intresse, men jag förstår att det bara var ett exempel. Ang. var Pentagon blev träffat tror jag att det helt enkelt inte finns någon anledning. Vi lever inte i en perfekt värld, allt är inte svart och vitt. Om det nu var Al-Qaeda som utförde detta dåd insåg man säkert att krascha ett plan in i Pentagon egentligen inte skulle skada den Amerikanska krigsmaskinen särskilt mycket, det var mera en markering att man kan skada USA, att visa den radikala muslimska världen att USA är sårbart. Det var viktigare ATT träffa Pentagon än VAR man träffade det. Jag tycker fortfarande att påståendet att intentionen var att skada så få militärt anställd personal som möjligt genom att träffa den ombyggda delen av Pentagon saknar betydelse om man inte vet normalfördelningen civil/militär personal i intilliggande områden. Silversteins påstående var väl mera i contexten att byggnaden efter branden var så pass osäker att det skulle vara bättre att riva ner den ? Jag har heller inga bevis, så nu är vi två.
Posted on: 2007/3/31 14:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
zebe:
Förhoppnigsvis har du rätt o vi andra fel på denna sida. Att det verkligen var Al-qaida som låg bakom. Jag har aldrig varit den som trott på konspirationsteorier. Enligt min uppfattning är 90%(minst) av alla teorier fabler. När jag fick höra för första gången att USA eventuellt skulle ligga bakom 9/11 så avfärdade jag det direkt. Men efter att ha kollat på internet bla detta med byggnad nummer 7, att NORAD låg nere, alla övningar samma dag. Att en av kaparnarnas (Hani Hanjour) flygskicklighet var medel eller under medel enligt hansflyginstruktör, o att i det läget göra en manöver som enligt dom flesta experter är mycket avancerad plus att man träffar den enda del av pentagon som är förstärkt för terroristangrepp är lite för många sammanträffanden. Nu har jag inte ens nämt WTC 1 o 2. Men det är klart, tror man att man har kommit på något så vill man gärna hålla fast vi det oavsett om man bli motbevisad. Det blir lätt hänt att man tränger bort viktiga fakta för att "få rätt". Därför är det ju bra att det finns några personer(som dig) på denna sida som kommer med andra påståenden så att det blir lite mera balanserat. Jag är fortfarande inte helt övertygad om att 9/11 var ett insider jobb. Men dom flesta tecken tyder ju faktiskt på det...
Posted on: 2007/3/31 14:58
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag vill ialla fall fortfarande veta hur flight 77 kan flyga runt i ett övervakat luftrum under så lång tid när man konstaterat att terrorister är i farten.
Förresten, elsueco77. Planet var en Boeing 757. Men jag låter det passera som en minimal detalj.
Posted on: 2007/4/4 9:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Jag kan nog tänka mig att det var pga ineffektivitet och förvirring. Man får olika information från olika håll ang vilka plan är hijackade och har kraschat. Det fanns inget instrument som korrelerade transpondersignaler med vanliga radarblippar, det fanns många andra plan i området och direkt efter att ha stängd av transpondern gör kaparna en 180 och flyger mot Washington.
Posted on: 2007/4/4 9:57
|
|||
|
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
zebe:
Det är ju det som är själva grejen, förvirringen. Anledningen att det var sådan förvirring hade ju med dom 5 olika övningarna den dagen. Sedan att man stänger av transpondern är inget försvar. I så fall är det ju bara för vilken fiende som helst att flyga in ett plan i USA o stänga av transpondern. Hade varit perfekt för Sovjet under kalla kriget... I Ryssland har man inga problem att skicka upp plan i alla fall: "Generally it is impossible to carry out an act of terror on the scenario which was used in the USA yesterday. We had such facts too. As soon as something like that happens here, I am reported about that right away and in a minute we are all up.” Commander-in-Chief of Russian Airforce, Anatoli Kornukov Pravda online: 18:50 hrs 12th Sept 2001
Posted on: 2007/4/4 11:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Visst är det ett bra försvar. USAs luftförsvar är (var) ju inställt på ett hot utifrån, typ från stilla havet, så det svåra är ju att "flyga in ett plan i USA". Om ryssarna hade kunnat lyfta från någon flygplats inifrån kontinentala USA så är det en annan sak, men det är ju föga troligt. Ang. kommentaren att det är omöjligt att detta händer i Ryssland, så är det ju inget vi kan veta innan man försöker sig på nått sånt. Det hade varit anmärkningsvärt om någon rysk general ställt sig upp och sagt erkänt att dom också skulle vara sårbara på samma sätt, oberoende om det är sant eller inte. Om man hade frågat om katastroferna Tjernobyl och Kursk kunde inträffa, vad tror du svaret skulle ha blivit ?
Posted on: 2007/4/4 12:19
|
|||
|
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ända sen 50 talet har NORAD skickat jaktplan bums efter flygplan som ens misstänks vara kapade eller inte följer sin flygplan, det har man gjort jämt förutom den 11 september år 2001.
Posted on: 2007/4/4 13:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Och när var sista gången (före 9/11) som ett flygplan kapades på amerikansk mark ? Det kan ju vara intressant att ta reda på hur NORAD reagerade då.
Posted on: 2007/4/4 14:16
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
zebe:
Man använder faktiskt två system i en radar, en primär o en sekundär. Man visste att planen var kapade o på väg till New York. "Skulle ett flygplan utan transponder uppträda i luftrummet visas det naturligtvis ändå på skärmen med hjälp av det naturliga ekot" http://hem.passagen.se/wahlle/flyg.htm Däremot kan man tappa identiteten när man stänger av den(transpondern), men man ser planet fortfarande. Angående Anatoli Kornukovs uttalande så är det klart att han måste säga att Rysslands luftrum är säkert, men han verkade ju inte direkt förvånad av att en sådan incident kunde inträffa. Bush administrationen däremot hade ju enligt dom själva aldrig ens tänkt tanken... Sedan måste jag bara fråga dig. Tycker du verkligen på fullt allvar att det inte finns någonting överhuvudtaget som är misstänktsamt angående 9/11?
Posted on: 2007/4/4 14:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
cactushead,
Visst har man fortfarande den primära radarn att falla tillbaka på. Men det är kanske inte så lätt som det låter. I fallet flight 77 tappade man den primära radarkontakten samtidigt som dom stängde av transpondern, och i fallet flight 11 spenderade NEADS personal många minuter med att försöka hitta planet på radarn, och fortsatte ända tills man hörde talas om kraschen i WTC. Jag tycker att 911 rapporten förklarar det mesta av vad som hände, coh gör det på ett trovärdigt sätt, och bra mycket bättre än någon CT teori. Det finns så många hål i dessa CT teorier så dom är inte trovärdiga. Det enda (?) som jag ser som lite oförklarligt är hur WTC7 rasade. Men samtidigt ser jag det inte som orimligt att om det var en stålkonstruktion, att 8 timmars brand orsakade kollapsen. Det jag tycker är helt orimligt är att en konspiration av denna art, med så många inblandade både militär och civilanställda kan hållas hemlig (inte ens Nixons 4 närmaste män klarade av det), och att ingen whistleblower (inte ens anonymt) har trätt fram och berättat om sin del i komplotten (som trots allt skulle vara det största massmordet av USAs regering på sitt eget folk). Tror DU verkligen att en sådan komplott är praktiskt genomförbar, och utan att någon inblandad yppar något inte ens så här 5 år senare ? Och dessutom motivet. Det räcker tydligen inte att bomba en WTC byggnad (vilket skulle vara mycket enklare att fabricera bevis och skylla på Saddam), utan man var tvugna att flyga in fulltankade plan in i, inte en utan FYRA byggnader för att övertyga sitt folk att invardera Irak (och starta "kriget" mot terrorism. Och varför skylla på Saudier, om man nu fabricerat alla bevis, varför inte skylla på Saddam direkt ? Tror du verkligen att invasionen av Afganistan ingår i någon "grand-plan" av Bush, eller är det mer troligt att dom var "tvugna" att gå efter Bin-Laden först (eftersom han faktiskt låg bakom terrorattentatet) innan man gick in i Irak (som man egentligen ville). Också lite tråkigt för Bush att anledningen till kriget i Irak var frågan (lögnen) om massförstörelsevapen och inte terrorattentaten i USA, tråkigt efter att som president ha ansvarat för tidernas största terroristakt och mord på sitt eget folk.
Posted on: 2007/4/4 14:56
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
zebe:
Det kan ju även vara intressant att ta reda på om NORAD den gången hade kapningsövningar samtidigt. NORAD har i alla fall till uppgift att skydda USA:s o Canadas luftrum från hot. 4 st kapade flyplan, varav två som flyger in i WTC, då måste dom två andra beräknas som ett hot, väl? Oavsett om det är innanför eller utanför USA:s gränser. "NORAD continuously provides worldwide detection, validation and warning of a ballistic missile attack on North America and maintains continental detection, validation, warning and aerospace control of air-breathing threats to North America, to include peacetime alert levels and appropriate aerospace defense measures to respond to hostile actions against North America" http://www.norad.mil/Home.htm Så USA har alltså bara till uppgift att försvara flygtrafik utanför landets gränser? Inte enligt FAA: Standard Interception Procedures: http://www.faa.gov/ATpubs/AIM/Chap5/aim0506.html#5-6-4
Posted on: 2007/4/4 15:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
cactushead,
"Det kan ju även vara intressant att ta reda på om NORAD den gången hade kapningsövningar samtidigt." Vi får vänta på att Sleeljin gräver fram sista kapningen och sen se vad som hände. Hur skulle det se ut om man INTE scramblade några jets trots att det inte var någon övning på gång? Det borde väl i så fall vara det ulimata beviset på en konspiration ? Det är sant att NORAD ska svara mot både interna som externa hot, men själva syftet med NORAD var att varna och försvara sig mot ett hot (främst interkontinentalt) från sovjetunionen. Samarbetet mellan FAA och NORAD är ganska väl beskrivet i 911 komissionens rapport. Bla framgår dom omständigheter som orsakade förvirringen. Är det något i den beskrivningen du anser mystiskt, eller på annat sätt inte håller med om ?
Posted on: 2007/4/4 15:21
|
|||
|
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login