vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Gamla gravar kan återanvändas

See User information
Quote:

Nu kan du begravas ståndsmässigt

Pampiga obelisker i svart granit eller smidesstaket i jugendstil hör knappast till dagens gravmode. Men i Jönköping görs nu ett försök att återanvända gamla men övergivna gravar.

Kyrkogårdsförvaltningen planerar nu helt enkelt att låta avlidna vila under gamla gravvårdar. För självkostnadspris kan du få ditt namn ingraverat på ett pampigt gammalt monumet när du dör, och dela plats med någon adelsman från länge sedan.

- Vi går ut och gör en bedömning om de skall lämnas orörda av kulturhistoriska skäl. Annars försöker vi återanvända hela monumentet, och erbjuder människor att få ett så här praktfullt monument, säger kyrkogårdschef Lennart Angselius.

Det jag inte är förstår är detta!

... i Jönköping görs nu ett försök att återanvända gamla men övergivna gravar.

Om de är övergivna så borde Jönköping darra av skräck! Zombies som blivit begravda under obelisker lär ju vara tuffa att bråka med!

Eller har de placerat sig själva i stadsfullmäktige redan, på väg upp till Rosenbad och regeringen. I så fall är jag inte lika orolig. Då lär ju politiken vara lika död som den varit de senaste 100 åren.

http://mobil.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33731&a=801024&lid
=senasteNytt_363877&lpos=rubrik_801024

Posted on: 2007/4/6 17:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Gamla gravar kan återanvändas

See User information
...eller om en siså där 150 år så kommer det stå Mohammed, Achmed och Saida på alla gravstenar eftersom Svensken då redan är utrotad.

Det gäller att handla i tid och Kyrkogårdsförvaltningen verkar inte vara sena i vändningarna.

Posted on: 2007/4/6 17:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
bennybjörn, snälla nån...

du är redan död, du vet bara inte om det än..

Anonym
Quote:

Proxy-efekto wrote:
bennybjörn, snälla nån...

du är redan död, du vet bara inte om det än..

kan du inte posta lite dagboksinlägg från lunarstorm
om händelsen på sjukhuset ex
när du slog ner en sköterska eller vad det var

eller när du rökte hash o körde bli och ditt "addrenalin"

Anonym
hahahahha..

ser man på, en internet stalker..

hur mycket ska man behöva stå ut med nu för tiden, men om du känner för att posta någont av mina "dagboksinlägg" på sidan så varsågod..

mitt adrenalin ?? ja vad gjorde mitt adrenalin lille rolf..??

Anonym
Quote:

Proxy-efekto wrote:
hahahahha..

ser man på, en internet stalker..

hur mycket ska man behöva stå ut med nu för tiden, men om du känner för att posta någont av mina "dagboksinlägg" på sidan så varsågod..

mitt adrenalin ?? ja vad gjorde mitt adrenalin lille rolf..??

Nä posta det du.
föresten sista minuten biljett till chille 3000kr
åk!

Anonym

Anonym
tack för erbjudandet.. dock så går södra sidan av jordklotet på väg mot vinter och jag har precis fått nog av kyla från er isbjörnar här uppe..

Anonym
Quote:

Rolf wrote:
Är detta du Defekto?
http://www.youtube.com/watch?v=V4FWCfh0unw

och här är din flickvänn va?

http://nmforum.info/viewtopic.php?t=33

Anonym
Quote:

Proxy-efekto wrote:
tack för erbjudandet.. dock så går södra sidan av jordklotet på väg mot vinter och jag har precis fått nog av kyla från er isbjörnar här uppe..

Ursäkta oss här djungelapa att vi blev tvingade att ta emot dig

Anonym
samma snubbar länkar till din vänn maggot ser jag

http://nmforum.info/viewtopic.php?t=233

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:

Nu kan du begravas ståndsmässigt

Pampiga obelisker i svart granit eller smidesstaket i jugendstil hör knappast till dagens gravmode. Men i Jönköping görs nu ett försök att återanvända gamla men övergivna gravar.

Kyrkogårdsförvaltningen planerar nu helt enkelt att låta avlidna vila under gamla gravvårdar. För självkostnadspris kan du få ditt namn ingraverat på ett pampigt gammalt monumet när du dör, och dela plats med någon adelsman från länge sedan.

- Vi går ut och gör en bedömning om de skall lämnas orörda av kulturhistoriska skäl. Annars försöker vi återanvända hela monumentet, och erbjuder människor att få ett så här praktfullt monument, säger kyrkogårdschef Lennart Angselius.

Det jag inte är förstår är detta!

... i Jönköping görs nu ett försök att återanvända gamla men övergivna gravar.

Om de är övergivna så borde Jönköping darra av skräck! Zombies som blivit begravda under obelisker lär ju vara tuffa att bråka med!

Eller har de placerat sig själva i stadsfullmäktige redan, på väg upp till Rosenbad och regeringen. I så fall är jag inte lika orolig. Då lär ju politiken vara lika död som den varit de senaste 100 åren.

Det var "bara"ett ögonlock,,,100 åren.

Hövdingens stolta monument grav för envar i fyra tusen år
förf: Klaus Ebbesen
ID-nr: 1994:3:1 tecken: 9913

Tusen år före de egyptiska pyramiderna byggdes i Danmark 27 000 stenkammargravar under loppet av några få generationer. En prestation som förutsätter ett samhälle där män med makt kunde få andra att arbeta åt sig. Idag återstår en tiondel av Danmarks ursprungliga stenkammar- (megalit-) gravar; dvs ca 3000 dösar och...

http://mobil.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33731&a=801024&lid
=senasteNytt_363877&lpos=rubrik_801024

Posted on: 2007/4/6 19:10

See User information
Proxy-Efekto:

Om detta är sant att din tjej kryper in i UFF lådor så tycker jag att du skall förklara varför! Det är väl fan inget ställe att vistas på för en normal människa. Tänk om någon låser UFF lådan och skickar iväg den. Då har ju du ingen babe längre!

Fast jag tror det är ett dåligt skämt... ingen brud kan väl vara så pantad att hon hoppar in i och ut i UFF lådor och hotar med att ringa polisen! Eller?

http://nmforum.info/viewtopic.php?t=33

Posted on: 2007/4/6 19:56

See User information
Nä nu blir det ännu löjligare... har faktiskt aldrig sett denna film om "skogsturken" förut, men vad är det för man som blir arg för att han får en frisbee på sin skjorta? En riktig man skiter väl i sånt... måste fan vara nån hjärnskada!

http://www.youtube.com/watch?v=V4FWCfh0unw

Posted on: 2007/4/6 19:58

See User information
Fan nu jävlar får man se en massa frågor man inte uppmärksammat förut.

Tack för länken "anonym"... den där killen som ställer frågan utmanar verkligen Expo. Men vilken idioti, speciellt från Robert Ashbergs fru Lotta som hela tiden leder iväg samtalet till den sedvanliga urmjölkade akademiska kvarten. Fan vad hon snackar skit.

Och vilken jävla arrogans att behandla killen som ställde frågan på det sättet. Kolla hur hon på slutet ger prenumerationer till de båda invandrarna men ingen till den killen som ställde frågan.

Fy fan vad genomskinligt!

http://nmforum.info/viewtopic.php?t=233

Posted on: 2007/4/6 20:21

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper