vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Byggnad faller haha :D

See User information
http://www.thatvideosite.com/video/4133

Vad konstigt att inte byggnaden fallar rakt ner när en bit av sidan på den är borta.

Jaja jag vet, byggnaden fick inte WTC bråte på sig, det är bara då de faller rakt ner, men jag tyckte det var lite kul ändå.

Posted on: 2007/4/6 0:06

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Byggnad faller haha :D
Vad nu då? Jämför du en grävskopa med ett flygplan i full fart?

Flygplanen skar som knivar genom WTC 1 och 2 och böjde flera av kolumner så det inte behövdes en så långvarit brand för att få dessa böjda kolumner skulle böja sig till bristningsgränsen.

Att WTC 1 och 2 inte rasade på en gång visar att de var byggda för att tåla planen. Det gick dock inte i byggpremissen att brandkåren inte skulle kunna släcka eldarna.

Att alla byggras i denna världen är går att jämföra med varandra tror bara de med svag syn eller de med de alternativa teorierna.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Vad nu då? Jämför du en grävskopa med ett flygplan i full fart?

Men Zink, vad yrar du om, jag har inte jämfört grävskopan med flygplan. Jag ville mest vara lite rolig, och jämföra detta med WTC 7 som var skadad i ett hörn men rasade perfekt rakt ner, då hade man kunnat förvänta sig samma av denna byggnad, jag försökte mest vara lite rolig, men det gick tydligen inte hem.

Quote:
Det gick dock inte i byggpremissen att brandkåren inte skulle kunna släcka eldarna

Glöm inte bort att runt 90% av allt flygbränsle försvann utanför tornen i eldbollarna, och att brandmän kom upp till våning 70 - 80 nånstans, och sa att de skulle kunna släcka bränderna med två slangar, och att det stod människor där planen flög in och lutade sig mot balkarna osv.

Quote:
Att alla byggras i denna världen är går att jämföra med varandra tror bara de med svag syn eller de med de alternativa teorierna

Jag tänkte mest på WTC 7, och byggnader har brunnit och varit skadade förut, värre än WTC 7, och ingen av de byggnaderna har fallit som WTC 7. Och att eld och skador (okontrollerat) kan åstadkomma samma effekt som en planerad demolering (kontrollerat) tror bara dem som förespråkar den officiella teorin.

Posted on: 2007/4/6 22:47

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

Anonym
Men WTC7 var ju ett korthus. Det räckte ju att det kom en vindpust. I och med att det var lite skadat i ena hörnet så rasade det .

Det brann ju också i några kontor i denna 47 våningsbyggnad.

Vips så var Byggnaden borta på 6 sekunder. Inget konstigt med det. Man har ju dålig erfarenhet i New York på att bygga Skyskrapor.

Så det är bara tur att inte fler har rasat i Stormar .

Och " Pull It " har vi ju fått lära oss att det inte är en Demoleringsterm, utan används när man " Drar " tillbaka Brandmän när man inte klarar av att släcka bränder.

Så det var det Larry Silverstein menade :

Byggnaden var ju så skadad att vi tog beslutet att riva....Jag menar " Pull IT ".....Brandmännen alltså, benämner man som " It "...

Shit.

See User information
Quote:

seraphim wrote:

Jag tänkte mest på WTC 7, och byggnader har brunnit och varit skadade förut, värre än WTC 7, och ingen av de byggnaderna har fallit som WTC 7. Och att eld och skador (okontrollerat) kan åstadkomma samma effekt som en planerad demolering (kontrollerat) tror bara dem som förespråkar den officiella teorin.

"byggnader har brunnit och varit skadade förut, värre än WTC 7, och ingen av de byggnaderna har fallit som WTC 7."

Vad är det för byggnader du tänker på ?
Har du nån länk eller video ?

Posted on: 2007/4/7 11:02
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain

See User information
Quote:

Du måste väl ändå vara medveten om att andra byggnader i världshistorien har brunnit mycket värre än WTC 7?

Några exempel:

http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.html

Och bara så att du inte kommer dragandes med att WTC 7 faktiskt hade värsta megaskadan i ett hörn:

http://www.911blogger.com/node/7471

Resized Image

The above image consists of two shots of WTC7 taken on 9/11.

The Left photo is attributed to the NYPD, and is used by NIST as corroboration for eyewitness testimony that suggests that debris from the collapse of the towers caused a specific amount of damage to WTC7.

The photo on the Right is by Aman Zafar. The discrepancy is obvious, Zafar's photo does not confirm the visual data in the NYPD photo.

Researchers should petition NIST for provenance on this photo. If the photo was taken with a digital camera as other helicopter shots from 9/11 were, then Exif data should be embedded in the file that will reveal a time-stamp. The original file should also reflect what we see in the NIST drafts, and not bear evidence of tampering in Photoshop or other image editing software. A separate inquiry to the NYPD probably wouldn't hurt. (If you have a connection there, use it.)

Vesa blogged this item yesterday and invites observations and input. truth911.net also blogged it and there is good information in the comments section below the blog entry. DanR over at the Randi Rhodes Message Board posted about this back in December of 2006, after seeing a post here, and that's where I cribbed the source files for the graphic above.

But if it wasn't for "Winston Smith", and his article, Photographic Analysis of Damage to WTC7 and Critical Errors in NIST's Estimations, posted last October, maybe nobody would have noticed this one.

http://www.studyof911.com/articles/winstonwtc701/

Posted on: 2007/4/7 13:35

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:

Du måste väl ändå vara medveten om att andra byggnader i världshistorien har brunnit mycket värre än WTC 7?

Några exempel:

http://911research.wtc7.net/wtc/analysis/compare/fires.html

Och bara så att du inte kommer dragandes med att WTC 7 faktiskt hade värsta megaskadan i ett hörn:

http://www.911blogger.com/node/7471

Resized Image

The above image consists of two shots of WTC7 taken on 9/11.

The Left photo is attributed to the NYPD, and is used by NIST as corroboration for eyewitness testimony that suggests that debris from the collapse of the towers caused a specific amount of damage to WTC7.

The photo on the Right is by Aman Zafar. The discrepancy is obvious, Zafar's photo does not confirm the visual data in the NYPD photo.

Researchers should petition NIST for provenance on this photo. If the photo was taken with a digital camera as other helicopter shots from 9/11 were, then Exif data should be embedded in the file that will reveal a time-stamp. The original file should also reflect what we see in the NIST drafts, and not bear evidence of tampering in Photoshop or other image editing software. A separate inquiry to the NYPD probably wouldn't hurt. (If you have a connection there, use it.)

Vesa blogged this item yesterday and invites observations and input. truth911.net also blogged it and there is good information in the comments section below the blog entry. DanR over at the Randi Rhodes Message Board posted about this back in December of 2006, after seeing a post here, and that's where I cribbed the source files for the graphic above.

But if it wasn't for "Winston Smith", and his article, Photographic Analysis of Damage to WTC7 and Critical Errors in NIST's Estimations, posted last October, maybe nobody would have noticed this one.

http://www.studyof911.com/articles/winstonwtc701/

Om du försöker minimera skadorna på WTC7 vore det ju bra om båda fotona faktiskt var WTC7, vilket inte är fallet.

Här har du hela bilden: http://www.debunking911.com/wtcc.jpg

Sen kan du ju fråga dig själv syftet med att bara visa en liten croppad del av fotot.

Hur seriös är 911blogger?
Kanske känner du för att försöka ta reda på sanningen själv nästa gång istället för att okritiskt bara copy/pastea in länkar därifrån ?

Posted on: 2007/4/7 15:02
All it took to measure the circumference of earth was a man with a stick and a brain

See User information
Quote:
Om du försöker minimera skadorna på WTC7 vore det ju bra om båda fotona faktiskt var WTC7, vilket inte är fallet

Men snälla skärp dig nu.

Quote:
The above image consists of two shots of WTC7 taken on 9/11

Du menar att det är inte är sant alltså?

Byggnaden blev skadad i ett jävla hörn, och har några bränder, men faller rakt ner helt perfekt, okontrollerade bränder och skador i ett hörn kan alltså åstadkomma samma resultat som en "kontrollerad" demolering?

Visa mig ett annat exempel på att det har hänt tidigare: skador, bränder, perfekt total kollaps.

Jag väntar.

Quote:
Kanske känner du för att försöka ta reda på sanningen själv nästa gång istället för att okritiskt bara copy/pastea in länkar därifrån ?

Det är en bra site som uppdateras dagligen, och du har ingen aning vad jag är kritisk eller okritisk emot.

Posted on: 2007/4/7 15:21

See User information
Quote:

seraphim wrote:

Quote:
The above image consists of two shots of WTC7 taken on 9/11

Du menar att det är inte är sant alltså?

Precis det jag menar.
Tror du själv att båda visar WTC7 efter att ha sett HELA fotot ?

Titta en gång till på länken du själv lagt in: http://www.studyof911.com/articles/winstonwtc701/

Bilden under caption: "The soot mark at the 22nd floor is ruled out by the observation of squarer"

red: Ahh, en förtydling.
Jag har hela tiden förutsatt att det var den vänstra byggnaden i den högra bilden du angav som bevis. Men du kanske menar den högra (WTC7) som är mest dold av rök.

Om det är så, hur vet vi när detta foto var taget?
Hur vet vi att det inte var taget efter södra tornet kollapsade och innan norra tornet ?

Om tidpunkten för de båda korten är olika kanske de inte bevisar det du tror dom bevisar ?

Posted on: 2007/4/7 15:26

Edited by zebe on 2007/4/7 15:58:05
Edited by zebe on 2007/4/7 15:58:37

See User information
Flygplanen skar som knivar genom WTC 1 och 2 och böjde flera av kolumner så det inte behövdes en så långvarit brand för att få dessa böjda kolumner skulle böja sig till bristningsgränsen. Ok Har du så slöa knivar zink? Hur ser dom knivarna ut zink har du en källa?

Typ:% of this gallery is comprised of photos forwarded to us by freelance photographers, blasters and demolition contractors. If you are a general contractor with an upcoming project, or have performed an unusual project that you would like to have featured in the Gallery, please contact us.

Det har ju du / ni "unusual project " det är bara 911som fattas, som ni ser så har "freelance photographers" stor del i det hela, typ LC=

Loose Change ? Zink granskar man Dina fråger som är (klippåklistra)
fån Lc . Jag anser(bevisar ) att du använder samma is....u fråger som

Dylery . Killarna i loose Change måste vara dina fav..dom har vad du saknar . Så varför annvänder du samma fråger ? plz reply..Du...

undviker mig på" Cenyury of the SELF" ok det bjuder jag på....du oxo

Denna video har inte 4 tammar eller dagar,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

http://video.google.com/videoplay?docid=-3135892053682639810

Posted on: 2007/4/7 15:32

See User information
Quote:
Hur vet vi att det inte var taget efter södra tornet kollapsade och innan norra tornet ?

Ok då, vi säger att det var innan det norra tornet, vi kör på att det var värsta skadan i hörnet, då vill jag gärna att du svarar på detta som jag skrev tidigare:

Quote:
okontrollerade bränder och skador i ett hörn kan alltså åstadkomma samma resultat som en "kontrollerad" demolering?

Och utmaningen står kvar:

Quote:
Visa mig ett annat exempel på att det har hänt tidigare: skador, bränder, perfekt total kollaps

Posted on: 2007/4/7 22:36

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:

Ok då, vi säger att det var innan det norra tornet, vi kör på att det var värsta skadan i hörnet, då vill jag gärna att du svarar på detta som jag skrev tidigare:

Quote:
okontrollerade bränder och skador i ett hörn kan alltså åstadkomma samma resultat som en "kontrollerad" demolering?

Och utmaningen står kvar:

Quote:
Visa mig ett annat exempel på att det har hänt tidigare: skador, bränder, perfekt total kollaps

1) Om Zafarkortet var taget innan norra tornet föll och NYPD kortet efter, så är det ju ingenting som är mystiskt överhuvudtaget. Men om du kan visa att dom togs ungefär vid samma tilfälle, då är det en annan sak.

2) Vad jag förstår var det det östra penthouset som rasade först och 7-10 sekunder senare följdes det av det västra penthouset och resten av byggnaden. Det tyder ju inte på en demolering heller.

3) Windsor Tower i Madrid är väl ett bra exempel på att stålstrukturer kan kollapsa efter en brand, medan armerad betong står kvar

Posted on: 2007/4/8 9:25

See User information
Quote:
Vad jag förstår var det det östra penthouset som rasade först och 7-10 sekunder senare följdes det av det västra penthouset och resten av byggnaden. Det tyder ju inte på en demolering heller

Att hela byggnaden rasar rakt ner i en perfekt kollaps är exakt vad som tyder på en demolering, för okontrollerade skador och bränder kan inte orskaka ett perfekt ras som på pricken liknar en kontrollerad demolering.

Quote:
Windsor Tower i Madrid är väl ett bra exempel på att stålstrukturer kan kollapsa efter en brand, medan armerad betong står kvar

Som jag har förstått det så rasade några av de övre våningarna av, och det var ju efter många fler timmar under en värre brand än vad WTC utsattes för.

Posted on: 2007/4/8 16:43

See User information
Quote:

seraphim wrote:

Att hela byggnaden rasar rakt ner i en perfekt kollaps är exakt vad som tyder på en demolering, för okontrollerade skador och bränder kan inte orskaka ett perfekt ras som på pricken liknar en kontrollerad demolering.

Quote:
Windsor Tower i Madrid är väl ett bra exempel på att stålstrukturer kan kollapsa efter en brand, medan armerad betong står kvar

Som jag har förstått det så rasade några av de övre våningarna av, och det var ju efter många fler timmar under en värre brand än vad WTC utsattes för.

1) Och hur vet du att en kollaps orsakad av brand inte ser likadan ut ? Har du något exempel ?

2) Ja det var bara de övre våningarna (av stål) som rasade, men dom rasade efter en kortare (drygt 5 timmar) brand tid än WTC7 (drygt 7 timmar) som du kan se av timelinen här (om vi förutsätter att Manchester University inte är med i konspirationen förstås):

http://www.mace.manchester.ac.uk/proj ... dingFires/default.htm#top

Posted on: 2007/4/8 20:29

See User information
Quote:
1) Och hur vet du att en kollaps orsakad av brand inte ser likadan ut ? Har du något exempel ?

Du lilla vännen, försök inte smita undan det hela nu. Om du kan visa mig en byggnad som rasar som WTC 7 pga eld och skador så vill jag se det, du kan däremot inte be mig visa exempel på nåt som inte har hänt, pucko.

Posted on: 2007/4/8 21:29

See User information
Resized Image

Posted on: 2007/4/8 22:23

See User information
Quote:

seraphim wrote:

Du lilla vännen, försök inte smita undan det hela nu. Om du kan visa mig en byggnad som rasar som WTC 7 pga eld och skador så vill jag se det, du kan däremot inte be mig visa exempel på nåt som inte har hänt, pucko.

Jag har letat men inte kunnat hitta någon video som visar en stålstruktur som rasar efter en brand. Det finns tydligen bara två stålstrukturer (förutom WTC byggnaderna) som rasat efter brand sen sjuttiotalet och det var inga höghus men som sagt, ingen video. Så hur dom rasade vet jag inte.

Du kommenterar inte dom andra två punkterna, ska jag se det som om att du håller med om att bilderna (NYPD/ZAFAR) på WTC7 inte bevisar nått innan man vet att dom är tagna vid samma tillfälle, och att Windsor visar att en stålbyggnad (WTC7) kan kollapsa efter en "vanlig" (dvs inga extra tillsatta brandämnen som jetbränsle) brand ?

Posted on: 2007/4/9 11:52

See User information
Och här har du lite extra lektyr från folk från http://www.protecservices.com/ om du känner för att läsa: http://www.jod911.com/WTC%20COLLAPSE% ... 20BBlanchard%208-8-06.pdf
www.jod911.com/Roberts_WTC7_Lies.doc

Några kommentarer till följande citat ?

"Any detonation of explosives within WTC 7 would have been detected by multiple seismographs monitoring ground vibration in the general area. No such telltale “spike” or vibratory anomaly was recorded by any monitoring instrument"

"Brent Blanchard of Protec:

Several demolition teams had reached Ground Zero by 3:00 pm on 9/11, and these individuals witnessed the collapse of WTC 7 from within a few hundred feet of the event.

We have spoken with several who possess extensive experience in explosive demolition, and all reported seeing or hearing nothing to indicate an explosive detonation precipitating the collapse.

As one eyewitness told us, "We were all standing around helpless...we knew full well it was going to collapse. Everyone there knew. You gotta remember there was a lot of confusion and we didn't know if another plane was coming...but I never heard explosions like demo charges. We knew with the damage to the building and how hot the fire was, that building was gonna go, so we just waited, and a little later it went.""

Posted on: 2007/4/9 13:44

See User information
Quote:
Du kommenterar inte dom andra två punkterna, ska jag se det som om att du håller med om att bilderna (NYPD/ZAFAR) på WTC7 inte bevisar nått innan man vet att dom är tagna vid samma tillfälle, och att Windsor visar att en stålbyggnad (WTC7) kan kollapsa efter en "vanlig" (dvs inga extra tillsatta brandämnen som jetbränsle) brand ?

Jag sa ju att ok då, vi säger att WTC 7 hade värsta skadan i hörnet, vilket innebar att jag menade att vi antar att Zafarfotot är taget före det norra tornets kollaps. Sen brann Windsortornet i ungefär 18 timmar, och hela byggnaden störtade inte rakt ner på några sekunder.

Sen undrar jag fortfarande hur något okontrollerat (eld och skador) kan orsaka något kontrollerat (en perfekt kollaps rakt ner)?

Quote:
We knew with the damage to the building and how hot the fire was, that building was gonna go, so we just waited, and a little later it went

Ja precis, de enorma, megaheta bränderna som kapade de centrala pelarna så att det blev en perfekt kollaps.

Posted on: 2007/4/9 19:43

See User information
Quote:

seraphim wrote:

Jag sa ju att ok då, vi säger att WTC 7 hade värsta skadan i hörnet, vilket innebar att jag menade att vi antar att Zafarfotot är taget före det norra tornets kollaps. Sen brann Windsortornet i ungefär 18 timmar, och hela byggnaden störtade inte rakt ner på några sekunder.

Ok, men som du såg från en tidigare länk kollapsade stålstrukturen i Windsor snabbare än WTC 7.

Posted on: 2007/4/9 19:46

See User information
ok zebe..
Har läst dina inlägg och du verkar vara en ganska normal begåvad människa(till skillnad från zink)..
Men..
Tycker inte du att det är något som är iallafall "lite" skumt med WTC7?

Jag själv vet inte vad jag ska tro om konspiration eller inte men när det gäller WTC7 så vetefan..

Bränderna och skadorna var väl inte placerade på en hel våning?
Eftersom huset var rektangulärt så borde det väl falla åt det håll där skadorna var?
Om du bygger ett hus med 4 pelare och så rycker du 1 av dom..
Vad händer?

Posted on: 2007/4/9 21:47

See User information
Quote:

Ravine wrote:
ok zebe..
Har läst dina inlägg och du verkar vara en ganska normal begåvad människa(till skillnad från zink)..
Men..

Jag själv vet inte vad jag ska tro om konspiration eller inte men när det gäller WTC7 så vetefan..

Eftersom huset var rektangulärt så borde det väl falla åt det håll där skadorna var?
Vad händer?
Jo det blir så där när det brinner i hus med stålstomme, stålbalkarna smälter å så rasar all rakt ner, det är därför som det skulle behövas varningstext på utegrillarna, "Använd inte fotogen som tändvätska, det kan bränna hål i grillen".................

Posted on: 2007/4/9 21:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Quote:

Ravine wrote:
ok zebe..
Men..

Vad händer?
Jo det blir så där när det brinner i hus med stålstomme, stålbalkarna smälter å så rasar all rakt ner, det är därför som det skulle behövas varningstext på utegrillarna, "Använd inte fotogen som tändvätska, det kan bränna hål i grillen".................

See User information
Quote:

Ravine wrote:
ok zebe..
Men..

Vad händer?

Jovisst, jag tycker att det ser "misstänkt likt" en demolering, men innan man drar den slutsatsen tycker jag också man måste ha lite mer bevis. Det kan ju också ha andra orsaker.

Den största anledningen (vad jag förstår) till kollapsen är branden (inte skadorna i sig) som började i västra delen av byggnaden och spred sig mot den östra.

Östra Penthouset var den första (synliga) delen av WTC 7 som kollapsade och hela den östra vingen (bucklade och) "drog med sig" den västra så att hela byggnaden kollapsade.

Om det nu verkligen var så vet nog ingen, men det kan vara plausibelt.

Och jag tycker det är bra mycket troligare att det var det som hände än att man ska ha placerat ut sprängämnen i hela byggnaden, ha turen att WTC1 rasar på WTC 7 så man får en anledning att detonera dessa, och detta utan att någon ser eller hör explosionerna.

Posted on: 2007/4/9 22:10

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper