vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

AP:s bojkott av Paris Hilton

See User information
Jag har aldrig accepterat att våra svenska tidningar, som försöker utge sig för att rapportera "nyheter som läsarna vill läsa om", varenda jävla dag rapporterar om diverse amerikanska kändisar. Det som skrivs om dessa kändisar är lägesrapporter om deras relationer, upptädande vid partyn och tillställningar, stil, klädsel etc. Här i Sverige, Europa eller för den del, resten av världen är det inte tillnärmelsevis lika intressant om någon byter frisyr, trampar snett eller skaffar sig en ny tatuering, som när någon till gudsstatus upphöjd amerikansk medborgare gör det. Det är i a f vad de större svenska tidningarna verkar tro eller vill få oss att tro.

Jag fick höra storyn om AP:s lilla bojkott av Paris Hilton-nyheter för några veckor sedan: Nyhetsbyrån AP testade att under en vecka inte rapportera något om Paris Hilton, bara för att se vad reaktionerna blev. Reaktionerna uteblev. Ingen tidning efterfrågade några nyheter om fröken Hilton.

Jag tyckte det var roligt, men började fundera på om det inte var för roligt för att vara sant. Nu i kväll har jag sökt lite på nätet och hittat artiklar om händelsen både på svenska och utländska sajter.

http://www.e24.se/dynamiskt/rich_famous/did_14755899.asp
http://www.msnbc.msn.com/id/17406452/

Storyn verkar vara sann, men jag lyckades inte hitta var någon notis om det hela hos DN, Aftonbladet eller Expressen...

Posted on: 2007/4/7 18:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: AP:s bojkott av Paris Hilton

See User information
Quote:

TTime wrote:
Jag har aldrig accepterat att våra svenska tidningar, som försöker utge sig för att rapportera "nyheter som läsarna vill läsa om", varenda jävla dag rapporterar om diverse amerikanska kändisar. Det som skrivs om dessa kändisar är lägesrapporter om deras relationer, upptädande vid partyn och tillställningar, stil, klädsel etc. Här i Sverige, Europa eller för den del, resten av världen är det inte tillnärmelsevis lika intressant om någon byter frisyr, trampar snett eller skaffar sig en ny tatuering, som när någon till gudsstatus upphöjd amerikansk medborgare gör det. Det är i a f vad de större svenska tidningarna verkar tro eller vill få oss att tro.

Jag fick höra storyn om AP:s lilla bojkott av Paris Hilton-nyheter för några veckor sedan: Nyhetsbyrån AP testade att under en vecka inte rapportera något om Paris Hilton, bara för att se vad reaktionerna blev. Reaktionerna uteblev. Ingen tidning efterfrågade några nyheter om fröken Hilton.

Jag tyckte det var roligt, men började fundera på om det inte var för roligt för att vara sant. Nu i kväll har jag sökt lite på nätet och hittat artiklar om händelsen både på svenska och utländska sajter.

http://www.e24.se/dynamiskt/rich_famous/did_14755899.asp
http://www.msnbc.msn.com/id/17406452/

Storyn verkar vara sann, men jag lyckades inte hitta var någon notis om det hela hos DN, Aftonbladet eller Expressen...

Vem är det du pratar om?

Posted on: 2007/4/7 18:31
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Novax: Vad är det du pratar om?

Jag tror att du skojar men vill ändå upplysa alla de som inte vet.

Paris Hilton är en kommande arvtagare till Hilton Hotellens varumärke och imperium. En tjej som aldrig behövt smutsa ner händerna för att göra ett enda ärligt handtag i livet. Hon har ändå bestämt sig för att göra karriär och tjäna egna pengar men hur fan gör man karriär som urblåst överklassbimbo när det redan finns hundra på dussinet?

Överklassen betalar ju knappast stålar för att se en klon av sina egna urblåsta bortskämda döttrar. Det som återstår är att skapa en nedbantad och sexfixerad ikon som de fattiga underklasserna kan se upp till på den här planeten. Kunder är alltså osäkra och överviktiga tonårstjejer som gärna betalar allt de äger och har för att kunna identifiera sig med en tjej som i deras ögon har allt de inte har själva.

Paris Hilton arbetar hårt varje dag!
Resized Image

Hon är därför så upptagen med sitt arbete att hon emellanåt inte hinner ta på sig sina underkläder. Det är hårt att vara en arbetare skall gudarna veta.

Resized Image

Tjejen har dessutom som sitt varumärke och enda vän en liten hund med ungefär samma hjärnkapacitet som Paris själv. Hon tappar ofta bort denna hund eftersom hon konstant är skitpackad på jobbet.

Men då hjälper hela den överviktiga fattiga västra delen av världens befolkning gärna till att leta reda på denna lilla vovve.

Resized Image

Posted on: 2007/4/7 20:49

Edited by bumblebee on 2007/4/7 21:16:08

See User information

Jo jag skojade...

Ditt inlägg är väl värt ingående studium.

Jag ser att du har benkoll på det vesäntliga...

Det var lite det jag var ute efter med mitt förra inlägg... vem bryr sig om sådant i media... men jag ska läsa ditt inlägg en gång till... - tack

Posted on: 2007/4/7 20:57

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
"Nyheterna" är inga nyheter, det är propaganda som man har klätt ut som "nyheter".

Posted on: 2007/4/8 14:00

See User information
Quote:

Sleeplijn wrote:
"Nyheterna" är inga nyheter, det är propaganda som man har klätt ut som "nyheter".

Visst.

Jag har återigen studerat bumblebees inlägg... och upptäckte att Paris gjorde hornen med vänsterhanden när hon satte sig så generöst i bilen. Ännu en viktig upptäckt.

Posted on: 2007/4/8 14:53

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Så man skulle kunna säga att hon visade "the horny horns"!

Posted on: 2007/4/8 15:04

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper