Vakencorner
|
AP:s bojkott av Paris Hilton
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag har aldrig accepterat att våra svenska tidningar, som försöker utge sig för att rapportera "nyheter som läsarna vill läsa om", varenda jävla dag rapporterar om diverse amerikanska kändisar. Det som skrivs om dessa kändisar är lägesrapporter om deras relationer, upptädande vid partyn och tillställningar, stil, klädsel etc. Här i Sverige, Europa eller för den del, resten av världen är det inte tillnärmelsevis lika intressant om någon byter frisyr, trampar snett eller skaffar sig en ny tatuering, som när någon till gudsstatus upphöjd amerikansk medborgare gör det. Det är i a f vad de större svenska tidningarna verkar tro eller vill få oss att tro.
Jag fick höra storyn om AP:s lilla bojkott av Paris Hilton-nyheter för några veckor sedan: Nyhetsbyrån AP testade att under en vecka inte rapportera något om Paris Hilton, bara för att se vad reaktionerna blev. Reaktionerna uteblev. Ingen tidning efterfrågade några nyheter om fröken Hilton. Jag tyckte det var roligt, men började fundera på om det inte var för roligt för att vara sant. Nu i kväll har jag sökt lite på nätet och hittat artiklar om händelsen både på svenska och utländska sajter. http://www.e24.se/dynamiskt/rich_famous/did_14755899.asp http://www.msnbc.msn.com/id/17406452/ Storyn verkar vara sann, men jag lyckades inte hitta var någon notis om det hela hos DN, Aftonbladet eller Expressen...
Posted on: 2007/4/7 18:12
|
|||
|
||||
|
Re: AP:s bojkott av Paris Hilton
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vem är det du pratar om?
Posted on: 2007/4/7 18:31
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo jag skojade... Ditt inlägg är väl värt ingående studium. Jag ser att du har benkoll på det vesäntliga... Det var lite det jag var ute efter med mitt förra inlägg... vem bryr sig om sådant i media... men jag ska läsa ditt inlägg en gång till... - tack ![]()
Posted on: 2007/4/7 20:57
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
"Nyheterna" är inga nyheter, det är propaganda som man har klätt ut som "nyheter".
Posted on: 2007/4/8 14:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Visst. Jag har återigen studerat bumblebees inlägg... och upptäckte att Paris gjorde hornen med vänsterhanden när hon satte sig så generöst i bilen. Ännu en viktig upptäckt.
Posted on: 2007/4/8 14:53
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Så man skulle kunna säga att hon visade "the horny horns"!
Posted on: 2007/4/8 15:04
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login