vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
De Flumvakna
En del på detta forum och en del andra människor som jag träffat som är intresserade av "New world order" väljer ibland "befria sig" från slaveriet och vägra bli indokterande när de får reda på vad som sker runt om i världen.

Detta kan då ta sig i uttryck i att de säger upp från jobbet/skolan, och flyttar ut i skogen där de vägrar att läsa tidningar och där en TV inte är välkommen.
Och visst får de väl göra det om de vill, men om de i samma veva vill förändra världen och bli "aktivister" så tror jag inte man vinner något på att avskärma sig från hela världen direkt.
Jag menar om du inte vet "vad vanliga människor gör" eller vet vad som händer i världen hur ska du då kunna berätta för dom om hur agendan ser ut?
(Det blir ungefär som "bo i bilen manen" på hundra höjdare som ligger ute på youtube)

Det finns ju en del på detta forum som tycker man är dum i huvudet och lurad om man läser tidningar och kollar på TV.
Men hur ska man få veta vad som händer i världen vad som visas på TV och hur propagandan läggs fram om man väljer att stoppa huvudet i sanden?
Jag försöker istället genomskåda vad som är sant och vad som är falskt på nyheterna.

och bara för att man röstari valen och jobbar anser jag inte att man stödjer det rådande poltiska systemet i sverige idag.
En del säger ju att det är krimminelt att betala skatt och att man på det sättet stödjer eliten, men de säger även i samma veva att pengar är en illusion bara en siffra på en dator.
så då kan man ju fråga sig på vilket sätt man är krimminel om man jobbar och via det betalar något som inte finns och då indirekt stödjer ett system som är en illusion.
(FÅR INTE IHOP DET)
Däremot finns det saker som man faktiskt kan se om man jobbar ex om man är snickare så kan man se att hus byggs och det är varken en illusion eller krimminelt.
Dessutom så berättar de som går på universeten en hel del intressanta saker om kopplingar mellan skolan,frimureriet och säpo...

Och sedan kan man ju börja funderar på hur fri man är om man inte kan kolla på TV om man inte kan äta mat från israel och om man inte kan gå i skola för skolan är "illuminatiserad"
Låter som valfriheten bara blir mindre och mindre och man blir ännumera fången

Den som är nyfiken får veta.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: De Flumvakna
Detta är en "grupp" som du skapat i ditt huvud för att få ordning på dina tankar och få dina analyser / val i livet att stämma. Tyvärr finns inte denna grupp i _verkligheten_ som flyttar ut i skogen och vägrar kolla på tv.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Japp, det här är väl vad Alex J brukar kalla:
"building straw men in your head."

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man

Posted on: 2007/4/22 16:59
Att se är inte att förstå

Anonym
Quote:

void wrote:
Detta är en "grupp" som du skapat i ditt huvud för att få ordning på dina tankar och få dina analyser / val i livet att stämma. Tyvärr finns inte denna grupp i _verkligheten_ som flyttar ut i skogen och vägrar kolla på tv.

Nej nej jag har flertalet gånger läst på vaken om folk som vägrar läsa tidningar osv
nu orkar jag inte leta upp någon sån tråd men här skriver PC lite
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... t_id=43640#forumpost43640

Flyttade ut i skogen gjorde ju bla micros vän som var med i TV
(inget fel i det alltså)
det som är knäppt är att de säger att de som läser tidningar och bor i hyresrätter stödjer Illuminati

See User information
Det jag tror Sankte Maggott vill säga med detta är nog också samma sak vad Alan Watt brukar prata om är faran med just New Age-inspirerade människors tankesätt. ( Hit räknar jag också smygvänsterliberaler som Provoceramera )

Dessa blundar alltsom oftast mer eller mindre fullständigt för de "negativa företeelser" som ligger en närmast i tid och rum eftersom det är så smärtsamt att just "sopa framför sin egen dörr" och inse ansvaret man har och haft för det som hänt i sin omgivning och närområde, beroende då fremför allt på ens egen rädsla att se de destruktiva konsekvenserna den egna ignoransen och passiviteten skapat inför företeelser som Feminismens, Massinvandringens och Homopropagandans negativa effekter på människor och samhälle.

Som Alan Watt brukar säga.

-Eliten skapar hela tiden nya "normer" om vad som är normalt och det nya nu är att bryta ned traditionella könsroller och traditionella värderingar.

-Om man skall gå över gatan och tittar bara åt ena hållet så är risken stor att du kan bli överkörd.

Detta New Age-inspirerade tankesätt att man inte vill "höra" eller "ta tag i" "negativa" företeelser gör ju en till just MEDANSVARIG till det som händer eftersom man inte vill se vidden av ens ignoranta och oansvariga tankar och beteenden.

Posted on: 2007/4/22 17:20

Edited by bennybear on 2007/4/22 18:20:06

See User information
Quote:

Apa wrote:
Quote:

void wrote:

Nej nej jag har flertalet gånger läst på vaken om folk som vägrar läsa tidningar osv
nu orkar jag inte leta upp någon sån tråd men här skriver PC lite
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... t_id=43640#forumpost43640

(inget fel i det alltså)
det som är knäppt är att de säger att de som läser tidningar och bor i hyresrätter stödjer Illuminati

Jag tror att flumvakna då kan tänka utifrån aktivisttänk att de tex inte vill läsa tidningar. Då är dom ändå i det, fast från andra hållet... Eller så är det lite mer äkta, för en del... jag läser ibland - tidigare märkte jag att det var ett sug, jag ville ha Expressen, ungefär som ett gift. Man har den där skiten i sig - det som finns i tidningar och annat - demoniska grejer, de ploppar ut därifrån... och det i en som inte är en själv, utan just på den våglängden, det vill ha en till att tex köpa dessa tidningar - eller som annat - vill ha ens sinne uppfyllt av sex, osv.

Ju mer man förmår släppa det där (kultivering, ge upp fasthållande) - ju klarare blir man och mer sig själv - då kommer kanske inte ens en tanke upp under dagen om att köpa den där tidningen - eller plötsligt har hela kvällen gått och man har inte slagit på tv:n...

Flum och aktivist - då är man emot, och köper inte tidning av vissa skäl - men om man inte har släppt det som tidningar är av äckeldåligheter på en annan nivå - så är det bara en yttre formalitet.

Det är sinnet som räknas - har man höjt sig över vad tidningar står för och är, och bär med sig... då kan man läsa dom eller inte, man har inga speciella tankar omkring det - som att man vill protestera eller annat... då kan det där yttre inte dra ned en eller påverka en, och det spelar ingen roll vad man gör på det sättet. Man behöver inte heller flytta ut i skogen... fast det kan man ju om man vill, för det är lämpligt för en av olika anledningar - men det är ens inre som räknas - det kan man inte fly ifrån genom att flytta omkring... många gör det... - det måste man fejsa och ta hand om.

Det är ju mycket New Age-ljug därute - kommer ni ihåg allt som dess lärjungar på vaken postat - tex om att komma undan genom att fly in i hollow earth osv.

Det är bara tankar från det vanliga samhällets nivå - och då kommer det inte ha någon betydelse vad man gör - tv eller inte - skogen eller inte - för man förstår inte vad denna plats är för något, förstår inte vad kosmos genomgår och nu detta tidsrum ska genomgå - man har inte förstått det som man behöver förstå, utan söker saker som är på samma nivå som där ens egen dålighet visas på - det yttre här - precis samma sak som att söka läkarhjälp... funkar inte att forstätta vara oandlig och vilse i pannkakan-aktivist.

Posted on: 2007/4/22 17:32

Edited by novax on 2007/4/22 18:01:35
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Att flytta ut i skogen låter trevligt. Men det håller ju bara tills avverkningsmaskinerna börjar närma sig för att IKEA vill ha ännu mer virke till bokhyllan Billy!

Posted on: 2007/4/23 20:48

See User information
Så kan man om man har tur få sig en gratis kalkdos via flygkalkningen över skogen. Bara det inte är Cheneys pojkar som flyger med ett lass chemtrails.

Posted on: 2007/4/23 23:42

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:
Novax:
Så kan man om man har tur få sig en gratis kalkdos via flygkalkningen över skogen. Bara det inte är Cheneys pojkar som flyger med ett lass chemtrails.

Just i detta läge uppstår en konflikt i de ödmjuka skogstrollens själar.

Hur skyddar man skogstrollens hemmaodlade ganja från kalk och Cheney-trails?

Jo man fyller naturens fågelholkar med rökat... men vad händer då med alla infödda Hacke Hackspettar? De måste ju fan emigrera och söka asyl på annan ort.

Morgondagens rubriker i Naturmagasinet!

Fågelvärldens nya flyktingar tvingades fly på grund av skogstroll!

Posted on: 2007/4/24 19:12

Anonym
Quote:

Om det är mig som det syftas på så är jag (1) Inte Micros vän eftersom jag knappt känner honom. Men han är säkert jättetrevlig. (2) På landsbygden är jag uppvuxen och jag har bott i skogen av egen fri vilja. Har även bott i stan i finare och fulare områden.

Folk får göra precis vad de vill. Vad som kan vara störande är om det sker av fri vilja eller inte. Vill folk av egen fri vilja bo i storstaden bland kriminalitet, buller och mikrovågor får de göra det. Gärna för mig. Men tvingas de indirekt till följd av utarmning av den landsdel de lever i, som direkt följd av den urbaniseringspolitik makteliten utövar och som lagt in överväxeln under sent 1900-tal, då är det en annan femma.

Frihet är att vara oberoende från de som vill göra dig beroende.
Sen är det upp till dig att själv definiera detta...

TV:n avstår jag från pga barnen, de ska inte behöva se den skiten. Nyheter får man ändå, från Internet. Riktiga nyheter dessutom, bl a härifrån Vaken.

Det finns DVD dessutom, där styr man mer själv.

De flumvakna anser jag snarare är de som fattar fast inte fattar, sitter fast i dogmatiskt tänkande, behöver olika "gurus" t ex inom New Age.

Anser mig tillhöra den icke grundlurade och manufakturerade delen av miljörörelsen, den andra delen är i hög grad flumvaken. Anser jag.

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Novax:

Just i detta läge uppstår en konflikt i de ödmjuka skogstrollens själar.

Hur skyddar man skogstrollens hemmaodlade ganja från kalk och Cheney-trails?

Jo man fyller naturens fågelholkar med rökat... men vad händer då med alla infödda Hacke Hackspettar? De måste ju fan emigrera och söka asyl på annan ort.

Morgondagens rubriker i Naturmagasinet!

Fågelvärldens nya flyktingar tvingades fly på grund av skogstroll!

Det här låter inte alls bra att hackspettarna blir av med sina bostäder. Tänk om de äter det där också, tar sig en holk från holken, vad kan inte det ställa till med i skogens ordnung.

Posted on: 2007/4/25 8:11

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Det finns allahanda olika typer av "vakna" människor. Vissa slåss mot väderkvarnar och andra gömmer sig för sin egen skugga. Vad är rätt och vad är fel?

Jag tror på balans. Balans mellan eget uppoffrande för framtida generationer och den egna harmonin i nuet.

Är man riktigt balancerad så tror jag att dessa två delar blir ett.

Jag tycker själv om att bo i skogen. Jag har ingen tv. Jag läser inte tidningar och mediterar varje dag. Sammtidigt så är jag troligen en av de mest aktiva peronerna i sverige när det gäller att delge kunskap om konspiraionen.

Alla måste gå sin egen väg.. Kanske möts vi upp senare..

Posted on: 2007/4/25 8:48
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:
Micro:
Sammtidigt så är jag troligen en av de mest aktiva peronerna i sverige när det gäller att delge kunskap om konspiraionen.

Var har du hört detta sägas?

Posted on: 2007/4/25 13:20

Anonym
Var och annan new age flummare känner till illuminati.

See User information
Quote:
Tomten:

Exakt vad vill du ha sagt med denna mening?

Posted on: 2007/4/25 16:47

Anonym
Quote:

Exakt vad vill du ha sagt med denna mening?

See User information
Tomten!

Det kanske är ett faktum! Det kan inte jag avgöra!

Men vad är avsikten med att skriva det i denna tråd på just detta ställe? Det förstår jag inte!

Kan du inte förklara vad du menar istället för att upprepa samma sak?

Posted on: 2007/4/25 19:13

Anonym
Neeej, jag känner mig så zinkig efter att ha jobbat 12 timmar idag.

Om jag ska utveckla vad jag skrev innan så är new age affärer ett av de få ställen man kan hitta lite litteratur om globala maffia faktioner som de inte tycker boskap behöver läsa.

Som tex. Caroll Quigley's 'Between tragedy and hope'
http://sandiego.indymedia.org/media/2006/10/119975.pdf

Orginal utgåvan var på 800+ sidor och vissa "humanitära stiftelser" tog och köpte upp hela förlaget för att stoppa boken, men några exemplar överlevde.

See User information
Tomten!

Ursäkta att jag var så frågvis men jag fick inte ihop slutsumman!

Det är mycket möjligt att det finns en kunskap bl.a. new agare om en hel del. Det som förvånat mig är dock att det under de senaste 10 åren blommat upp så mycket charlataner bland dessa grupperingar. D.v.s. människor som utger sig för att ha svaren på universums alla gåtor utan att i många fall ställt en enda reell fråga om världsliga ekonomiska / politiska sammanhang ur ett historiskt perspektiv.

Om man nu skall kalla new age för en gruppering. Det finns nog både goda och osmakliga människor bland dessa sökare precis som det finns överallt annars.

Det är dock märkligt att så många av de jag mött stänger av när någon börjar diskutera kopplingar mellan finanselit kontra öppen medvetenhet om man inte köper någon av deras kurser eller produkter förstås. Då blir det genast mycket enklare.

Men jag har kanske träffat fel människor?

Posted on: 2007/4/25 20:40

Anonym
Det finns gott om flummare bland "new age" som har nära noll medvetenhet om någonting. Kan man läsa symbolerna de gillar att strö omkring sig (eliten) så brukar man inte kalla sig för "new age".

Men å andra sidan, vart hittar man litteratur om symbolernas exoteriska betydelse (den betydelse man talar om för allmänheten) och nästa lager (esoteriska) betydelser?

Knappast på bokus.

Anonym
Vad har New Age och Sieg Heil gemensamt?

Sieg Heil är en hälsningsfras inom de övre skikten inom frimureriet som anammades, precis som så mycket annat, av Nazisterna.

New Age är namnet på en intern tidskrift för samma högre skikt av frimurare. Enligt vissa källor.

Många inom New Age vet om Illuminati. Jovisst. Somliga tycker de är bra och stöder denna samhällsordningen fullt ut. Och önskar att en ny ska komma av vilken vi känner formen alltför väl.

New Age är precis som miljörörelsen, arbetarrörelsen etc.
När strömningarna börjar komma så ser eliten till kvickt som attan att sjösätta sin egen variant, som sedan styrs dit man vill...

Anonym
De gillar att "ta över" rörelser men oftast så har de kokat ihop "rörelsen" ifrån dag 1, de har ju knappast några problem att marknadsföra vad de än vill.

See User information
Om någon kan nämna någon rörelse av rang som INTE är infiltrerad av Illuminati?

Det är ju så Illuminati arbetar, ta alla olika rörelse och försöker skapa så mycket förvirring som möjligt i dessa.

Dom försöker få "andliga" att bli helt ojordade innom New Age liksom dom försöker få konspirationsmedvetna att bli knäppskallar.

Vårt jobb ser jag vara att informera om Illuminatis försök att infiltrera så att alla innom dessa rörelser ser fällorna. Inte att dömma dom som gått vilse i propagandajungeln, vilka har inte gjort det?

Så att se sina egna felsteg, liksom omgivningens och med empati mot sina egna och andras misstag. Frigöra sig från dessa och hjälpa våra bröder och systrar att göra samma sak själva utan att dömma.

Posted on: 2007/4/26 12:33
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Jag menar ingen speciel eller jo iaf ingen som skrivit i denna tråd.
men en del på detta forum tycker att man gör som illuminati vill om man läser tidningar eller jobbar.
jag har inget emot att folk bor i skogen eller om de väljer att inte läsa tidningar
men att säga att de som läser aftonbladet eller expressen stödjer illuminati tycker jag är larvigt

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper