vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Chemtrails eller aerosolsprayning det är frågan????
Quote:

monitor wrote:
Nu e väl inte de den intressanta frågan men man undrar ju vem som gör det.

Förmodligen gubbar/gummor med tystnadsplikt alternativt att det tankas i luften, i och med att de plan som sprayar är C-135/137
och är flygande statoils/Q8 i sig själva.

Samtidigt är det svårt att få någon uppfattning av var planen landar om de nu gör det frekvent eller bara när det behövs, underhåll och så vidare.
Det finns remote-control även för den klassens plan.

Nu tankas aerosol/chemikalier inte i bränslet utan i separata tankar under vingarna, men det finns vissa flygtekniker som trotsat munkavel och säger att det förekommer att man blandar chemstrail-komponenter direkt i bränslet då även i kommersiella plan.

Detta vet du alltså? Vem har kommit med dessa uppgifter? Det om utfört det hela eller är de obekräftade uppgifter?

Quote:

Till er skeptiker vill jag säga följande:
Det hände sig att Columbus kom till Syd-Amerika landsteg, indianerna undrade hur de hade kommit dit.
- Med skeppen, sa Columbus.
-Vilka skepp, sa indianerna.
De såg inte skeppen för att dom hade ingen sinnebild av ett sådant därför kunde man inte se dom.

Ni har samma problem som Indianerna här, ni kan inte se det uppenbara eller på svenska, kan inte se skogen, för träden va i vägen.

Ni griper efter halmstrån, bygger upp barriär efter barriär, kan inte se det som redan finns framför era ögon..
Har ni googlat på chemtrails nyligen, jag fick typ 800.000 träffar sist jag kollade.

Så att ställa sig frågande hur planen tankas är väl helt ok men inte om man har missat den stora bilden av vad chemtrails/aerosol sprayningar i sig själv handlar om.
Då blir det väl ett försök att för sig själv bibehålla sitt eget oförstånd eller att skita på andra.

Jag är inte i samma situation som indianerna för jag såg för två dagar sedan vattenångan bakom ett flygplan på himlen som sakta spred ut sig och försvann. Innan denna utspridda ånga har kommit ned till marken är den antingen så utspädd an den inte går att detektera eller så har den landat 100 mil från den plats där den kom till.

800000 träffar och inte en enda av dessa har som skrivit om chemtrals har mött de som utför det varje dag eller hur ofta du och andra nu tror att det utförs. 0 % av 800000 har mött personerna som tankar planen med chemtrails.

Är det fel att försöka hitta något konkret i de folk påstår eller menar du att jag och andra kritiker ska kolla teorier där man inte ska fråga efter vilka som utför det hela?

Quote:

Fan de blev längre än ......
Jag slutar här med en länk till ett seminarie av Sr Rosalie Bertell
om just dettta om Chemtrails/aerosol sprayningar och lite till.
Häng in där!

Länk: http://video.google.com/videoplay?doc ... 737295949774810&q=bertell

Ännu en spekulativ video med dåligt ljud utan några konkreta bevis.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
zinkk nu dj....lalr Zink inga sådanna fråger när du /BVush inta kan hitta uSAMA BIN LADIN Detta vet du alltså? Vem har kommit med dessa uppgifter? Det om utfört det hela eller är de obekräftade uppgifter?
USAMA BIN LADIN är detta korekt..Zink??? Finns han??

Posted on: 2007/4/24 15:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
zINK DU HAR INTE FÅTT NÅGON .Fråga i detta ämne , men du snacka
..r massa goja ... dU ZINK HAR MÅNGA FRÅGER MEN DU DRAR IVÄG BARA ..Snällare än mig får du leta effter ..suga många ,, l ös dina fråger innan jag fimmpar dig.. totalt med en pannkaka

Posted on: 2007/4/24 16:05

See User information
Jag ser vita streck på himlen när jag tittar ut genom fönstret.
Dom har varit där ett antal timmar nu.
Ser inte såmycket blått längre, det är som ett vitt täcke över himlen nu.

Intressant måste jag säga.
Ska fotografera mera.

Posted on: 2007/4/24 16:17

See User information
Zink vet inte riktigt vad han pratar om ..
Det finns ju patent och lagar om bland annat Chemtrails, EMF-vapen och Haarp så hur kan zink ignorera allt!?!?

I bland annat denna lag som heter "HR2977: Space Preservation Act of 2001" så hittar du detta stycke!!!!!

(B) Such terms include exotic weapons systems such as--

(i) electronic, psychotronic, or information weapons;

(ii) chemtrails;

(iii) high altitude ultra low frequency weapons systems;

(iv) plasma, electromagnetic, sonic, or ultrasonic weapons;

(v) laser weapons systems;

(vi) strategic, theater, tactical, or extraterrestrial weapons; and

(vii) chemical, biological, environmental, climate, or tectonic weapons.

Zink <--- Läs bland annat genom denna lag!!

http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/z?c107:H.R.2977.IH:

Zink <-- kolla in denna infosida, den ligger på Rense.com men hoppas att du överlever det..

http://www.rense.com/politics6/chemdatapage.html

Posted on: 2007/4/24 20:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
TeBe, om du läser på lite så ser du att det där bara är ett lagförslag som lades fram av en person i kongressen(?), men som aldrig antogs. Han försökte först en gång och sedan en gång till med en modifierad version utan att det gick igenom.

Posted on: 2007/4/24 20:23

See User information
zpz2 <--- Märkte du att dom nämde ordet "Chemtrail" i den lagen!?

Ni verkar förneka att det ens finns nåt som heter eller kallas för Chemtrails..

"Space Preservation Act of 2001" är inget lagförslag det är en lag, som dessutom har blivit uppdaterad med HR 3616..

Kolla denna lista över "House Bills"..

http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/L?c107:./list/c107h.lst:2901

Menar du att dessa uppräknade lagar bara är lagförslag allihopa??

Så släpp hörnflaggan och kom in i matchen, inse vad som händer i världen!

Posted on: 2007/4/24 22:21
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe wrote:

"Space Preservation Act of 2001" är inget lagförslag det är en lag, som dessutom har blivit uppdaterad med HR 3616..

Så fel så fel... HR 3616 var ett nytt försök att få igenom en modifierad version av det ursprungliga förslaget.

"Chemtrails" står där enbart för att Dennis J. Kucinich ville skriva det i sitt lagförslag.

"Bills" betyder lagförslag, så ja, allt detta är förslag.

Läs t.ex. här: http://www.vote-smart.org/resource_govt101_02.php

A. Legislation is Introduced - Any member can introduce a piece of legislation

B. Committee Action - The bill is referred to the appropriate committee by the Speaker of the House or the presiding officer in the Senate. Most often, the actual referral decision is made by the House or Senate parliamentarian. Bills may be referred to more than one committee and it may be split so that parts are sent to different committees. The Speaker of the House may set time limits on committees. Bills are placed on the calendar of the committee to which they have been assigned. Failure to act on a bill is equivalent to killing it.

Läs sedan här:

http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Space_Preservation_Act

* H.R. 2977 Space Preservation Act of 2001 introduced October 2, 2001, 107th Congress, 1st Session. The bill was referred to committee and no futher action ensued. [2]
* H.R. 3616 Space Preservation Act of 2002 introduced January 23, 2002, 107th Congress, 2d Session. The bill was referred to committee and no further action ensued.
* H.R. 2420 Space Preservation Act of 2005 introduced May 18, 2005, 109th Congress, 1st Session, with 34 co-sponsors (see accompanying list). The bill was referred to committee and no further action ensued.

Så slutsatsen är att det du citerar är en "killed bill", ett avvisat lagförslag. Du kan också se att det är bara förslaget från 2001 som innehåller "Chemtrails", i de reviderade förslagen 2002 och 2005 hade han strukit det.

Tittar du på http://www.vote-smart.org/resource_govt101_02.php igen så ser du att en bill blir en lag först efter dessa steg:

E. The President - the bill is sent to the President for review.

1. A bill becomes law if signed by the President or if not signed within 10 days and Congress is in session.
2. If Congress adjourns before the 10 days and the President has not signed the bill then it does not become law ("Pocket Veto.")
3. If the President vetoes the bill it is sent back to Congress with a note listing his/her reasons. The chamber that originated the legislation can attempt to override the veto by a vote of two-thirds of those present. If the veto of the bill is overridden in both chambers then it becomes law.

F. The Bill Becomes A Law - once a bill is signed by the President or his veto is overridden by both houses it becomes a law and is assigned an official number.

Quote:

Så släpp hörnflaggan och kom in i matchen, inse vad som händer i världen!

Kom in i matchen själv va?

Posted on: 2007/4/24 22:37

See User information
Nu är jag inne matchen, har zpz2 ens släppt hörnflaggan?

Man är ju inte direkt expert på det amerikanska lagsystemet, det är lite luddigt att se vilka av dessa Bills som faktiskt har blivit lag..

Men en Bill är fortfarande en Bill så även om det bara är ett förslag till en lag så har vi iaf kommit fram till att det det finns nåt som kallas för "Chemtrails"..

För även om Kucinich tog bort just den benämningen i HR 3616 så finns det en sån benämning, då undrar jag vad zpz2 tycker om denna benämning, finns det Chemtrails eller inte?

Vad är dessa Chemtrails isåfall, zpz2 ?

För den delen så är jag ju inte förvånad att den inte blev genomröstad och lagstadgad..

Posted on: 2007/4/25 18:39

/Benjamin Franklin

Anonym
Läser man i definitionen av lagen så definieras termen "chemtrail", jag tycker ni kan göra det och se att det blev 0 poäng till PsyOps Zink, som vanligt.

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Läser man i definitionen av lagen så definieras termen "chemtrail", jag tycker ni kan göra det och se att det blev 0 poäng till PsyOps Zink, som vanligt.

Om du inte vill av utomstående bli betrakta som en som rör ihop saker och ting så lär dig att skilja på oss kritiker som börjar på Z.

Du menar zpz2 och inte zink i ditt inlägg och alla personer som har lätt att skilja på zpz2 och zink kan undra varför du har problem med det.

Anonym
Menar du verkligen att det finns fler som du? Riktiga zkeptiker.

See User information
Kan zpz2 vara så snäll och besvara mina funderingar om Chemtrails finns i ditt vokabulär eller om det är bara vi konspirationsteoretiker som har inbillat oss nåt!?!

Eftersom det finns inskrivet i ett lag(förslag?) i amerikanska kongressen så verkar det som om det finns en sån benämning,eller?

Posted on: 2007/4/28 17:26

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe wrote:
Kan zpz2 vara så snäll och besvara mina funderingar om Chemtrails finns i ditt vokabulär eller om det är bara vi konspirationsteoretiker som har inbillat oss nåt!?!

Eftersom det finns inskrivet i ett lag(förslag?) i amerikanska kongressen så verkar det som om det finns en sån benämning,eller?

Du får nog vänta en dag eller två för han är på vidareutbildning hos STYRELSEN FÖR PSYKOLOGISKT FÖRSVAR tillsammans med zink och de andra klonerna.

Posted on: 2007/4/28 19:24

See User information
Jag tror att dom är på SÄPO's motsvarighet till "charmkurs".. med andra ord en svensk variant av "Operation mockingbird" eller rent av "Project monarch"..

Posted on: 2007/4/28 20:56

/Benjamin Franklin

See User information
zpz2 <--- h0h0 , vart tog du vägen?

Posted on: 2007/4/29 23:55

/Benjamin Franklin

See User information
zpz2 <-- Jag väntar fortfarande på ett svar om Chemtrails ens finns som ord/benämning enligt dig!?

Du vill väl inte vara lika feg som zink genom att undvika att svara.. zink undviker att svara på om han fortfarande tror att det fanns WMD i Irak..

Posted on: 2007/5/1 1:33

/Benjamin Franklin

See User information
Nu har jag satt ihop litte jag filmat och bilder till en kort film.
Jag och min vän har bland annat gjort beaten till den me :).

http://www.dailymotion.com/Capsolito/video/3137128

Respect

Posted on: 2007/5/1 17:57

See User information
Skickar väl på zpz2 lite mer info om Chemtrails/vädermodifikation..

China to Force Rain Ahead of Olympics
"Chance of showers during the 2008 Beijing Olympics: 50 percent.
But Chinese meteorologists have a plan to bring sunshine."
http://asia.news.yahoo.com/070425/ap/d8onm45g0.html

Chinese make first artificial snowfall
"Officials in the meteorological bureau in Tibet said they had used "rain-seeding" techniques to trigger a snowfall over the city of Nagqu last week."
http://www.telegraph.co.uk/news/main. ... s/2007/04/19/wchina19.xml

En amerikansk myndighet/företag som sysslar med vädermodifikation..
http://www.weathermod.com/

Utah's Water Resources: Planning for the Future
http://www.water.utah.gov/waterplan/uwrpff/Chp-06c.htm

Posted on: 2007/5/1 23:06

/Benjamin Franklin

See User information
Mycket aktivt idag med plan i alla fall här i småland.

Har filmat och tagit kort på det mesta, dom var aktiva
redan vid 7 tiden, om dom inte började vid 6 på morgonen.

Respect

Posted on: 2007/5/2 11:28

See User information
Det flygs ganska skapligt här hemma i Västmanland oxo.. Igår såg jag en c-trail som gick över hela himlen så långt jag kunde se..

Zink och zpz2 ni som kan så mkt om dessa flygplan,rutter, hur kollar man upp vilka plan/företag som flyger häromkring!?

Jag vill veta vilka det är som flyger häromkring!?!

Posted on: 2007/5/2 17:03

/Benjamin Franklin

See User information
Gick just ut på balkongen(22.30) och såg ett streck modell grovt, så vi kan väl anta att det går dygnet runt........264 grader västlig riktning från sundbyberg................

Posted on: 2007/5/2 20:33
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Kan rapportera att de börjat spruta ut sitt gift även över Hudiksvall.
Har inte sett några trails här förut, har varit i Norge i 2 månader. Men i morse när jag kom ut såg jag ett fett X rakt över vårt hus.. Sen har det sprayats måttligt under dagen.

Påpekar ni trailsen för folk? Vad säger de?

"Det är väl från flygplanen?" har jag hört några gånger nu, som att det skulle vara det självklaraste i världen att flygplanen spyr ut tjocka moln...

Är det någon som har koll på om det här är ett globalt fenomen, eller finns det fredade zoner?
Det borde finnas någon sorts chemtrailskarta som visar var chemtrails har rapporterats..

See User information
lätt att göra en map här i sundbyberg eftersom trailen vanligen går i öst väst riktning i båda riktningarna.......tvärbevakning med kamera i morrn...påpekanden inför andra slutar ofta på olika sätt.......men jag ger vanligen ett trovärdigt intryck så det är inga problem.....men uppstår det problem så säger jag bara att- jag skiter i det för jag vet att det drabbar alla..........även dina barn, då brukar debatten eskalera.....hehe

Posted on: 2007/5/2 21:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper