Vakencorner
|
Anonym
|
Re: De Flumvakna
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man kan ju tycka att du också är lite larvig...
Personligen ser jag ingen skillnad på kvällstidningarna och "en ding ding värld" Det skulle väl vara formatet isf... Det är bra underhålning men inget seriöst... Inget... Det kan framförallt inte kallas journalistik.... Påminner en hel del om "hänt i veckan" också... eller allers.. eller soduko... korsord... = underhållande tidsfördriv... Men att forma sin verklighet som... "hur ska man annars hänga med i vad som händer i världen" Jisses.... Enjoy: http://www.users.bigpond.net.au/trt/ |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ding ding värld låter som en tidning där du jobbar som chefredaktör. Men båda tidningarna kan man nog läsa i studiesyfte man kan därmed se förändringen i media se hur de vrider och vänder se hur tidningar sköljs över med homo,bi,sex,drog,multi-kulti,usa och israelprogaganda. Den som inte läser dessa tidningar kan heller inte veta hur media är uppbyggd. Personligen tror jag att både David Icke och Allan Watt läser tidningar och varför gör de det tror du? Det är heller inget fel i att lösa korsord eller soduko varför skulle det vara det? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag hade gärna varit redaktör på den tidningen... väldigt underhållande om inte annat.. Varför läser du skiten när de tar upp saker som du hatar allra mest... Jag kan inte begripa! Det vore som om jag skulle börja läsa allers och artiklar om syjuntor..! Jag har läst media i 20 år, jag vet hur den är uppbyggd..Just därför har jag lagt dem åt sidan.. Varför vill du veta hur media är uppbyggd?It doesn't make sense... Jag troddde det var självklart för dig, men jag är på det klara om du inte förstår.. maybe some day monkey... Vi kan tro en hel del här utan att komma fram till något... Förmodligen läser de tidningar pga underhållningsvärdet... Eller att det tycker om att analysera lögner... kan inte tänka mig annat.. Men jag känner dem inte så det är ju bara spekulationer... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Siken gördum fråga. Om jag ska intressera mig för hur media hela tiden genom radio tv och tidningar trycker ner det svenska folket och lyfter fram mångkulturen så måste jag ju läsa tidningarna. Jag måste ju leva i den verklighet jag pratar om Quote:
Om du läser en tidning som är 20år gammal och en från idag och inte ser den stora skillnaden så är du ganska dum i huvudet. det är inte samma tv-program som visar nu som år 1987 Det är inte samma normer och ideal som lyfts fram |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Apa!
Alan Watt har uttryckligen sagt att han är allergisk mot nyheter, jo så sa han nyligen. Sen att folk skickar intressanta artiklar som han ibland läser ur är ju en annan sak. Då brukar det handla om NWO gänget, chemtrails, brainchips, black ops osv. aldrig hört honom läsa artiklar om mångkultur eller sånt strunt som du postar. Själv läser jag text tv max en gång om dan, man får en bra boiled down propaganda mix som är lätt att analysera. Och ja du stöder illuminati när du använder pengar, alltid så, kalla det vad du vill. Men det är några nivåer över din förståelse. Du kanske borde lyssna lite mer/noggrannare på Alan.
Posted on: 2007/4/26 20:17
|
|||
|
Att se är inte att förstå
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Din slutledningsförmåga är fantastisk... Läs det där med "I" 20 år, en gång till... Jag jämför alltså inte tidningar och tv för 20 år sedan med idag.. Utan att jag har matats med skit i 20 år, vilket har gjort att jag väljer bort propaganda.. Men det är ok om du inte förstår margot.. Om jag förstår dig rätt margot så läser du tidningarna som gör dig ledsen i ögat, när de trycker ner den Svenska befolkningen och lyfter upp mångkulturen? Samtidigt så tycker du att det är svek och lögner? Då förstår jag än mindre varför du läser dem... För varje köp eller klick på deras hemsida så bidrar du till att de kan fortsätta skriva som de gör... Om bla det som gör dig ledsen i ögat... De ser att det funkar och säljer... Där finns ingen anledning för dem att ändra på den strukturen... så länge du och den stora massan köper skiten... När du inte längre läser skiten och bojkottar den, då tvingas de till en omstrukturering... "Lögn går hem, om man upprepar den tillräckligt ofta" |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tycker han tar upp mångkultur rätt som det är kan bara komma på en fil i huvudet nu och det är en när han Henrik Palmgren intervjuar han. Juri Lina tar mångkultur och invandring i sin bok "sovjetiskt inflyttande i sverige" och även den nya utgåvan av världsbebygarnas bedrägeri. Jag är oxå allergisk mot nyheter men det är ett nödvändigt ont att se anser jag. Mångkultur är en del av NWO läs illuminati punktprogram till att börja med. 2förstörande av all patriotism |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja men "skiten" förändras med tiden vi matas med nya hot och ny propaganda hela tiden och det finns bara ett sätt att ta del i det och det är att läsa Quote:
Jag ledser tidningarna och mycket där gör mig både ledsen och arg. att man lyfter fram att människor från olika länder (en del flytt från krig) samlas på ett och samma ställe och får det till att bli vackert är det något som är fel i samhället. Quote:
Jovars men nu köper väl jag inte direkt tidningar utan får de gratis på skolan och att läsa det på nätet är oxå gratis. om jag bojkottar aftonbladet så kommer det inte göra någon skillnad. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Apa
Så Alan har alltså inte läst ur några tidningsartiklar om mångkultur? Du får gärna länka till den intervjun, bara lite nyfiken.
Posted on: 2007/4/27 14:42
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag har lyssnat på många av hans "audioblurbs" och vid ett flertal ggr. har han gått in på vilket sätt Eliten manipulerar oss för att splittra familjen genom feministiskt propaganda och dolt manshat i reklamen t.ex. Jag har även hört honom nämna detta med att de vill få världens kulturer blandade och på så sätt destabiliserade och försvagade samt hur mångkulturpropagandan ingår i denna agenda.
Posted on: 2007/4/27 14:55
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Håller med dig till 100% men nu var det väl media/tidningar vi diskuterade?
Posted on: 2007/4/27 15:24
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Läs du på maggot, det är helt ok. Jag har ingen rätt att styra dig…Tycker bara att det är synd att folk läser förvridna nyheter.. Där finns alternativ… Quote:
Det verkar som att du fokuserar hela ditt liv kring invandring… Menar du inte, fel på tidningarna? Det är ju inte samhället som skriver om invandring i Aftonbladet.. Där finns tonnvis med förvridna nyheter innom alla områden i blaskorna... Quote:
Gratis och gratis, du betalar väl abonnemang? Men jag förstår vad du menar.. Det ingår i köpet… Du säger till mig att, om inte jag bryr mig om invandring så är jag en belastning för det Svenska samhället, och att jag är ansvarslös… Då säger jag… om inte du tar ditt ansvar när det gäller MS Media så är du en belastning och ansvarslös…Fair and square… Förmodar att vi båda är ansvarslösa då… Gör det någon skillnad att bojkotta… absolut, det tror jag…Man måste börja någonstans, sprida ordet så att mer folk får upp ögonen… Som du gör med invandringsfrågan, skillnaden är väl kanske att jag inte hänger upp hela mitt liv på att sprida sanningen om MS media... Förr skrev jag kritiska brev till journalister om vilket uselt arbete de gör... Men läs på du, allt vad du kan. Citera gärna och diskutera på fikarasten om artiklarna, ett bra tidsfördriv om inte annat.. Trevlig helg och valborg… för er som är lediga och slipper ta ett ansvar som bidragstagare, arbetslösa eller bara som anställda små jävlar… Oj, pensionärerna glömde jag… ja ja.. trevlig helg då… ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Apropå Bubbelmorals fascination för Allers så hörde jag en historia om en intelligent fånge med något högre än medelvärdet på den tiden.
På 50-talet då herr Beigner satt inlåst på Hall för en ekonomisk transaktion som var tämligen avancerad men defintivt illegal så brukade plitarna med nedlåtande röster kalla honom för professorn. Herr Beigner var mycket beläst och kunde ett antal språk. Han var något av en konversationernas mästare men det hade han ingen större nytta av eftersom plitarna mentalt var så begränsade att de inte förstod vad han pratade om. Pliten Johansson var en äkta bondson från Skaraslätten som tillfälligt lämnat de leriga åkrarna för att istället trä på sig en statlig och nystärkt fångväktaruniform i vilken han sprätte omkring som en stolt påfågel samtidigt som han föraktfullt såg ner på fångarna. Han gick på fredagarna omkring med låneboks-, tidnings- och godisvagnen som på den tiden fortfarande användes för att sälja lite av den "fria världens" platta nöjen till fångarna. När herr Beigner på vanligt maner köpt sin lakritskonfekt och lånat ett verk av Dostojevskij ville bondsonen vara lite mer på skämthumör än vanligt varvid han nedlåtande frågade: - Något mer professorn? - Das was alles! Svarade herr Beigner! - En Allers beställd! Sa bondsonen Johansson och räckte över en alldeles ny Allers till herr Beigner.
Posted on: 2007/4/27 17:48
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Till o börja med vet jag redan att aftonbladet vinklar och ljuger så det behöver vi inte ens diskutera. Jag vet inte om du är en belastning men om du är för FRI invandring så är du en belastning mot samhället. Jag kan inte direkt se hur man ska kunna ta sitt ansvar mot media Quote:
hela mitt liv handlar inte om invandring men vi kan väl säga såhär att alla temadagar vi haft i min skola handlar om hur trevligt det är med mångkultur och invandring. så det verkar som att hela omvärlden är fanatiska kring denna fråga. men visst är mångkultur ett av de viktigaste sakerna för mig Quote:
Det är väl inget fel att diskutera artiklar på fikarasterna hur får du pengar föresten soc? |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login