vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Kom och Köp!

See User information
Resized Image

Posted on: 2007/4/27 13:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Kom och Köp!
Ganska tråkig humor va haha.. för övrigt heter det chokladbollar

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hur kan du säga att Ismael är rasist, hans förfäder köpte och sålde slavar ända sen 400 e.fk och han är muslim, aja baja, sanningen är enkel, alla blattar hatar svenskar för att de är så satans korkade. Boskap med andra ord.

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Ganska tråkig humor va haha.. för övrigt heter det chokladbollar

bra humor! det heter även negerbollar. chokladbollar, vad är det. De där med vitt skum i är skumbollar - eller hellre cholkadbollar. strunt och ljug slängde bort fikens lappar vid negerbollarna, och satte chokladbollslappar på dem istället. jag säger alltid högt och med klar stämma: en negerboll och kaffe, tack. säger någon programmerad hjärntvättad svensk pöl något, så säger jag och pekar dit chokladbollarna är i kakmontern: "där är chokladbollarna".

ett fik i göteborg som naturligtvis drivs av utlänningar, där sa de vid ett reportage som gjordes just kring denna sak, att de vville inte alls döpa om negerbollarna till något annat. som vanligt är det de dumma svenskarna som med sina tomskallar trycker att det är rasism och annat - de som hade fiket tycket inte alls det - de skulle ha kvar benämningen negerbollar.

negerbollar
negerbollar
negerbollar

negerbollar

bålla bolla

Posted on: 2007/4/27 16:06

Anonym
Man skulle börja denna produktion av negerbollar i USA.

Negroballs...

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Man skulle börja denna produktion av negerbollar i USA.

Negroballs...

Ha haha! Finnpajsarn har humor.

Posted on: 2007/4/27 17:56

See User information
Jag brukar umgås med några afrikaner jag känt i många år och vi brukar roa oss med att gå in på fik där det står svenskar i kassan.

Afrikanerna och jag låtsas som vi inte känner varann och jag brukar ställa mig först i kön och nervöst peka på "negerbollarna" samtidigt som jag tittar på mina svarta vänner. Tjejen eller killen i kassan blir givetvis direkt kopplade till det politiskt korrekta och säger:

- Du menar en kokosboll?

Jag nickar då ivrigt och tittar återigen på mina afrikanska vänner. De går fram efter mig och beställer och när de säger på klingande Göteborska:

- En negerboll tack! Då bryter ofta skrattet löst!

Snacka om att avdramatisera denna parodi på antirasism.

(Hörde på vaken för ett tag sedan ett helt annat uttryck med anknytning till kokos- eller negerbollar som verkade lite mer krystat)

En somalier med mjäll!

Det är iofs inte värre än de gamla norgevitsarna i mina öron!

Posted on: 2007/4/27 17:57

Anonym
ingefar!
Vilket fik?
jag måste ditt med min t-shirt
"varför får man inte säga negerboll när man får säga finska pinnar"

Den t-shirten har aldrig kommenterats av en svart man bara av vita

Anonym
Quote:

En somalier med mjäll!

hahahah det ska jag säga nästa gång när kassörskan sagt "ursäkta" när jag frågar efter en negerboll

See User information
Quote:
Apa:
hahahah det ska jag säga nästa gång när kassörskan sagt "ursäkta" när jag frågar efter en negerboll

Ingen bra ide. Det kan misstolkas som att du är rasist!

Posted on: 2007/4/28 15:05

Anonym
om jag säger
"en somalie med snö på och en kaffe blatte" då?

Anonym
Va tycker ni om att döpa om de till svennebollar då?

Fram till och med 1970-talet var neger den dominerande termen för svarta personer men idag anses det av många vara ett föråldrat, förolämpande och negativt laddat begrepp och används även av somliga som ett invektiv. Andra använder det dock fortfarande utifrån uppfattningen att det är ett värdeneutralt ord.

See User information
Multikulturellt ELLER rasistiskt kakfat? Välj Själv!:

Föreställ Er en Finsk pinne emellan två negerbollar.

Vad blir det?

Two Negroballs with a Finnish stick, eller vaddå?

Posted on: 2007/4/28 19:00

Anonym
Quote:

EttHund wrote:

Fram till och med 1970-talet var neger den dominerande termen för svarta personer men idag anses det av många vara ett föråldrat, förolämpande och negativt laddat begrepp och används även av somliga som ett invektiv. Andra använder det dock fortfarande utifrån uppfattningen att det är ett värdeneutralt ord.

Finns idag en kaviar som heter svennes så jag och en vän håller nu på att göra ett företag som säljer svart kaviar vid namn
"BLATTES"

Blattesvart kaviar är vår slogan

Anonym
Quote:

Apa wrote:
Quote:

EttHund wrote:

Finns idag en kaviar som heter svennes så jag och en vän håller nu på att göra ett företag som säljer svart kaviar vid namn
"BLATTES"

Blattesvart kaviar är vår slogan

Jag tror inte de som tillverkade kaviaren menade att ha den innebörden du menar.

"Svenne är även ett mansnamn med ca 120 bärare, varav hälften har namnet som tilltalsnamn. Det är en smeknamnsform av namnet Sven."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenne

Anonym
Quote:

EttHund wrote:

Jag tror inte de som tillverkade kaviaren menade att ha den innebörden du menar.

"Svenne är även ett mansnamn med ca 120 bärare, varav hälften har namnet som tilltalsnamn. Det är en smeknamnsform av namnet Sven."

Negro betyder svart och tror inte de som säljer "negerbollar" vill kränka några afrikaner heller.
men som bennybear tagit upp kan RNBartister sjunga över hur stolta dom är för dom är svarta. "black power
finns även klubbar som heter typ black dance osv

tänk dig en klubb som heter "vita klubben" där arier sjunger över hur stolta dom är för sin hudfärg.

vad är skillnaden?

Anonym
Quote:

Apa wrote:
Quote:

EttHund wrote:

Negro betyder svart och tror inte de som säljer "negerbollar" vill kränka några afrikaner heller.
men som bennybear tagit upp kan RNBartister sjunga över hur stolta dom är för dom är svarta. "black power
finns även klubbar som heter typ black dance osv

tänk dig en klubb som heter "vita klubben" där arier sjunger över hur stolta dom är för sin hudfärg.

vad är skillnaden?

Det tror inte heller att de som säljer vill kränka...

Skillnaden är kanske att de svarta har varit förtryckta i flera hundratals år genom slaveri…
Vilket naturlig kan resultera i försvar och framhävande av sin etnicitet ”Black Power”. Rasism mot de vita kan också bli en naturlig del av förtrycket, Men det behöver inte betyda att man ska efterlikna det rasistiska beteendet som vit, det skulle kännas som flera steg bakåt i stället för framåt i utvecklingen…

Kvinnor har förtryckts av män genom hundratals år, vilket naturlig kan resultera i, som vi ser idag, feminism… Upp till kamp… Män är svin… mansgrisar mm… Det behöver heller inte betyda att män ska efterlikna det beteendet genom att kalla kvinnor för slampa, hora eller feministslödder… Jag tror att det bara skulle skapa mer negativ stämning..

Synd att du missar skillnaderna…

See User information
Quote:
Dubbelmoral:

Skillnaden är kanske att de svarta har varit förtryckta i flera hundratals år genom slaveri…

Vilket naturlig kan resultera i försvar och framhävande av sin etnicitet ”Black Power”. Rasism mot de vita kan också bli en naturlig del av förtrycket, Men det behöver inte betyda att man ska efterlikna det rasistiska beteendet som vit, det skulle kännas som flera steg bakåt i stället för framåt i utvecklingen…

Kvinnor har förtryckts av män genom hundratals år, vilket naturlig kan resultera i, som vi ser idag, feminism… Upp till kamp… Män är svin… mansgrisar mm… Det behöver heller inte betyda att män ska efterlikna det beteendet genom att kalla kvinnor för slampa, hora eller feministslödder… Jag tror att det bara skulle skapa mer negativ stämning..

Synd att du missar skillnaderna…

Den som missar alla skillnader och likheter är faktiskt du. Du väljer att ta upp exempel som alltid används av Politiskt Korrekta förespråkare. Men du, jag har faktiskt inte ett enda uns av dåligt samvete p.g.a. att människor blivit förtryckta under historiens gång. Varför skulle jag ha ett kollektivt samvete för detta. Empati är klart man känner med alla förtryckta, men skuld? Aldrig!

Känner du skuld? I så fall undrar jag hur du analyserar den skuldkänslan gentemot de svarta etniciteter och stammar som faktiskt sålde ut sina egna etnofränder till slavskeppen?

Ta dig nu en funderare på varför SverigeDemokraterna fick så många röster speciellt i områden där svenskar faktiskt lever som en hotad och förtryckt minoritet i sitt eget land.

Posted on: 2007/4/29 0:11

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Nu börjar det igen.
det är mer synd om svarta en andra, man ska ha mer överseende med deras fel och brister en med svenskarns.
de ska behandlas som barn detta jag tog upp i tråden
"ivandrare är så jävla blåsta"
som misstolkades

Quote:

Okej detta är intressant!
för mig är både "black och whitepower" överdriven patriotism.

Men när jag både i hammarkullen på bredfjällsgatan så var en jag kraftig minoritet både som vit och som svenk
(tror ungefär 7-8% är etniska svenskar där)
och vem var det som folk såg ner på tror du?
vem fick ta emot beställning av pizzan sist av alla, och vem var det de inte höll upp dörren för om de såg att jag var på väg in i svalen.
Det stog "död åt svenskarna" ca 50meter från där jag bodde

Där klassades jag som andra klassens medborgare mer en någonannanstans.
Där var jag förtryck och hur hade du reagerat om jag bildade "White Angered" där ?

och som Bumble skriver varför ska vi vita svenskar agera för hela planetens samvete jag har inte förslavat några svarta.

Anonym
Fan va trög du är Margot… jag säger inte att det är SYND om de svarta!!!! Jag säger att det KAN BLI EN NATURLIG REAKTION av förtryck!!! Du är fan helt jävla omöjlig att kommunicera med när du inte fattar och när du tolkar allt fel!!! Man kunde tro att du behöver lära dig Svenska.. Gå med i folkpartiet och ta dig ett språktest...

Det handlar inte om att tycka synd eller om att ha taskigt samvete! Förståelse för varför saker och ting uppstår... allt har förmodligen en motreaktion, en konsekvens... Det kan man inte tycka synd om....

Flytta…eller bilda ”white Angered” det blir bra…

Anonym
Jag tycker man borde tvinga felpartistiska politiker att ta sitt eget test. Trots allt, deras enda meriter är troligen att de är pedofiler så man kan utpressa dem.

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Fan va trög du är Margot… jag säger inte att det är SYND om de svarta!!!! Jag säger att det KAN BLI EN NATURLIG REAKTION av förtryck!!! Du är fan helt jävla omöjlig att kommunicera med när du inte fattar och när du tolkar allt fel!!! Man kunde tro att du behöver lära dig Svenska.. Gå med i folkpartiet och ta dig ett språktest...

Det handlar inte om att tycka synd eller om att ha taskigt samvete! Förståelse för varför saker och ting uppstår... allt har förmodligen en motreaktion, en konsekvens... Det kan man inte tycka synd om....

Nu tror ju jag att dessa människor inte känner någon större samhörighet med deras historia.
Folkpartiet snodde språktestideen av partiet sverigedemokraterna.

Anonym
Quote:

Apa wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Nu tror ju jag att dessa människor inte känner någon större samhörighet med deras historia.
Folkpartiet snodde språktestideen av partiet sverigedemokraterna.

Jag tror att du tror fel...
Jag tror att de känner stor samhörighet...

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Jag tror att du tror fel...
Jag tror att de känner stor samhörighet...

Självklart känner de samhörighet men antagligen känner nog många stor rotlöshet oxå att bo i ett annat land med sina landsmän som lever efter helt andra värden är nog inte vad skaparen hade tänkt

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper