Vakencorner
|
Global Warming Swindel tv 4 ikväll 21:00 torsdag
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
I think so...
Dokumentär filmen om människornas c02 fusket etc... klimatsmart kl 21:00
Posted on: 2007/4/26 12:34
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Global Warming Swindel tv 4 ikväll 21:00 torsdag
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
I dont think so..
Klimatsmart 26 april 2007 21:00 Programmet ingår i TV4:s kampanj Klimatsmart vars målsättning är att inspirera och göra alla medvetna om hur var och en kan vara med och bidra till att Jordens klimat blir bättre än vad dagens prognoser visar. Programledare Martin Timell och Jenny Östergren. Om kampanjen Klimatsmart: Under vecka 17 handlar en stor del av programmen i TV4 om klimatfrågan. Nyheterna, Nyhetsmorgon, Kalla fakta och lokal-tv fokuserar på frågan, dessutom märks kampanjen i program som Bingolotto, Postkodmiljonären och Äntligen hemma. TV4 är dessutom den första svenska tv-bolag som visar Al Gores uppmärksammade film En obekväm sanning. Bland dem som deltar i kvällens program finns: Linda Isacsson, Martin Timell, Lena Sundström, Johan Hakelius, Lennart Ekdal och Jenny Östergren. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men lite senare verkar det som..
23:35 Klimatförändringarna - en bluff? Klimatförändringarna - en bluff? 26 april 2007 23:35 Kvällens brittiska dokumentär från 2007 ställer bland annat den kontroversiella frågan: Är alla varningar om den globala uppvärmningen osanna? Ledande akademiker hävdar i filmen att så är fallet och att påståendena om att människan är boven bakom den globala uppvärmningen är en av de största lögnerna i modern historia. Genom att studera flera undersökningar har dessa forskare kommit fram till att uppvärmningen under de 300 senaste åren är en naturlig effekt från den så kallade lilla istiden. Människan har också påverkat klimatet men det är ytterst lite jämfört med naturkrafterna hävdar forskarna i filmen. Här presenteras det man anser vara "myterna" bakom smältande glaciärer, stigande havsytor och spridandet av det man kallar "påstådda" dödliga tropiska sjukdomar. Originaltitel: Great Global Warming Swindle |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Aan thanks for the tip
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Okej. Vad menar du med det? Vad jag hört så när det är mycket moln så blir det varmare för monen håller den kvar. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Stor eloge till tv4 som visar argument från båda sidor o inte bara Al-gores film!!!
Mycket bra debatt, där den sansade rymdforskaren Lundin vann på poäng. Kändes befriande på något sätt. Personligen har jag inte riktigt tagit ställning ännu. Det är klart att det har blivit varmare, men frågan är om det enbart beror på solen eller icke. Tycker att det inte är värt att riskera om det hjälper att bli mera miljövänlig. Problemet är ju denna massiva propaganda o om vissa i eliten försöker tjäna pengar på detta. Tack tv4 för ett bra program!
Posted on: 2007/4/26 21:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det var en rätt tam debatt tycker jag. Jag uppfattade det som att de som hävdar att människan har påverkat klimatet fick ca 80% av utrymmet i programmet.
Det räcker kanppast för att överrösta Al Gore.
Posted on: 2007/4/26 21:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
För att upplysa dom som inte vet..
ALLA debatter i TV är riggade.
Posted on: 2007/4/30 12:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Al_kyder:
Är alla teve debatter riggade? Nu får du förklara dig. På vilket sätt? Det enda som är riggat är vad programmet ska handla om o att en programledare styr debatten. Sedan får man säga vad man vill. På vilket sätt var debatten om klimatet riggat???
Posted on: 2007/4/30 12:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Man har en programledare som styr vem som får prata, det är nödvändigt annars skulle det bli kaos.
Men själva riggandet jag pratar om är vad som man vill att tittaren i teve-soffan ska få för bild av informationen. Det finns en metod för detta som används flitigt där man ser till att ha debattörer som ska vara på "den andra sidan" och slarvar eller säger saker som leder till att debatten leds till fördel för det budskap som man tänkt att tittaren ska ta in. Debatter i teve e som att sitta och titta på reklam och tro att dom bara vill mitt bästa, att reklamen finns där som en slags mysig sak. Stäng av teven, kasta ut den.. ingen vits att ha. Den har ingen central roll i människans kunskap och utveckling.
Posted on: 2007/4/30 18:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Al_kyder:
Om du såg debatten på tv4 så kan du inte säga att Ekdal tog ställning. Han var neutral. En del klarar av det andra gör det inte men han klarade det. Sedan kan jag väl hålla med om att vissa debatter redan innan så har man en viss vinkling. Men som man uppfattar dina inlägg så är allt en enda stor konspiration. Ursäkta uttrycket men dina egna ord: "Stäng av teven, kasta ut den.. ingen vits att ha. Den har ingen central roll i människans kunskap och utveckling" Men dom orden idiotförklarar du dig själv... Hur ska du hänga med på vad som händer i världen om du inte kan kritiskt granska det som sänds?
Posted on: 2007/4/30 20:04
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag väljer att skaffa mig information på annat håll.
Sån e jag. Du får jättegärna titta på teve om du vill, jag lovar.
Posted on: 2007/4/30 21:54
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login