Vakencorner
|
Nej men titta!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Upplopp utanför Råsunda efter matchen AIK-Helsingborg.
Undrar om det var några ariska svenskar inblandade eller om alla var invandrare? "Stora kravaller utanför Råsunda Minst ett hundratal personer inblandade Minst 100 personer deltog i våldsamma upplopp efter fotbollsmatchen mellan AIK-Helsingborg på Råsunda i Solna. – Man har bland annat kastat gatstenar på bilar och flaskor mot polisen, säger Ann-Charlotte Wejnäs vid Stockholmspolisen. Fyra personer fördes till sjukhus och tre personer greps av polisen. Kravallerna startade vid 18-tiden direkt efter att den allsvenska fotbollsmatchen mellan AIK och Helsingborg slutat. Minst 100 personer deltog i upploppen, uppger polisen. – De som bråkar är AIK-supportrar. De har bland annat kastat gatstenar på bilar och kastat flaskor mot polisen, säger Ann-Charlotte Wejnäs, presstalesman vid polisens länskommunikationscentral. Vid 20.30-tiden hade fyra personer förts till sjukhus för vård – bland annat hade en person kommit in skadad till polisstationen i Solna. – En man har kommit in blodig till Västerortspolisen, säger Ann-Charlotte Wejnäs. Tre personer greps i samband med de massiva kravallerna. – Det rör sig om våldsamt upplopp, grov misshandel och hot mot tjänsteman, säger Ann-Charlotte Wejnäs. Ytterligare en person, en 14-årig pojke, omhändertogs av polisen. – Han blev hemskjutsad av polisen. Han är misstänkt för försök till grov misshandel. Socialtjänsten kommer att kopplas in, säger Ann-Charlotte Wejnäs. Tömde återvinningsstationer Supportrarna tömde glasåtervinningsstationer i området och kastade flaskor mot polisen, som tvingades begära förstärkning. – Vi hade en kommendering där som har begärt förstärkning från resten av länet, säger Ann-Charlotte Wejnäs. Efter matchen hölls Helsingborgs-anhängarna kvar inne på Råsunda av polisen, i väntan på att kunna eskorteras ut till supporterbussarna. Vid 20-30-tiden uppgav polisen att situationen lugnat ner sig. – Nu är det över. Vi har kontaktat gatukontoret, man behöver sanera, det är en så omfattande skadegörelse, säger Ann-Charlotte Wejnäs. – Det har varit omfattande skadegörelse på bilar på Västra Vägen i Hagalund. Man har hoppat på bilarna och slagit på dem med träpåkar. Det har varit riktig upploppsstämning, säger hon." David Nannini Nilsson Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1061780,00.html
Posted on: 2007/5/5 19:45
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Nej men titta!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det låter som några hade roligt.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
en av mina kontaktpersoner var garanterat med på denna fest..
En rolig grej är att uppmärksamma vid alla konflikter att det alltid är två parter i dessa, polisen är ju aldrig korrupta eller överdrivet våldsamma..? :D varför inte fylla flaskorna med lite soppa så grisarna får sig en härlig solbränna på köpet nästa gång.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Varför inte göra något riktigt illegalt? (Fast skulle man göra det så skulle man antagligen vara en registrerad lobbyist)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
VIDRIGT banned4life...
En polis är bara en annan sån som du med galna illusioner om makt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En gris som frivilligen arbetar för ett uppenbart korrupt system är en just en grisjävel, på den punkten måste jag hålla med effekto.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Upplopp utanför Råsunda efter matchen AIK-Helsingborg.
Undrar om det var några ariska svenskar inblandade eller om alla var invandrare? Jag tror nog att dom flesta inblandade var etniska Svenskar med en och annan ej etnisk Svensk.Jävligt idiotiskt och onödigt Black Army har alltid haft ett dåligt rykte om sig ett rykte dom gör allt för att hålla vid liv .Det verkar fungerar som en ventil för dessa människor att få ut så mycket agressioner som möjligt på så kort tid som möjligt dom har nog sätt för mycket på Football Factory eller Green Street Hooligans. Kul att se att anhängare av massinvandring och mångkultur är snabbt ute och försöker smutskasta "ariska Svenskar "som du kallar dem men gör allt för försvara alla ej etniska Svenskar det luktar lite Oikofobi kring Lightsaber och Dubbelmoral. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag skulle tro att samtliga inblandade var nord germaniska svenskar.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jaså nu kan man helt plötligt spara pengar när det handlar om ariska holiganer men när det gäller att stoppa massinvandring då är pengar inget problem ännu en gång gör du skäl för dit nick Dubbelmoral. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja ja.. jag visste väl att jag kunde få fart på tråden... Synd bara att en del inte kan se skillnad på uppenbara skämt och allvar... Inte konstigt att en del VILL missförstå hellre än förstå innehållet ... Men det brukar väl bli så när man placerar människor i olika fack. man slutar lyssna och drar snabba slutsattser, tragiskt... Verkligen tragiskt... Förmodar att det är nåt Svenskt över det... ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är ju inte för inte AIK går under namnet Solnatattarna.
Som i den zigenska folksporten, 3-steg: 1...2...3...å SEN kommer kniven!
Posted on: 2007/5/6 15:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Som jag alltid sagt... all idrott är vansinne!
![]()
Posted on: 2007/5/6 18:07
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hela javla forumet ar inget annat an propaganda for dubbelmoralen. Jag tanker inte utveckla det, for att det ska lata mer forstaligt.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det visste jag inte att Black Army gick under namnet Solnatattarna . |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
black army har alltid varit fruktade, våld behöver nödvändigtvis inte vara negativt, speciellt inte om icke beväpnade ungdomar ger sig på beväpnade grisar..
dessutom är dessa ungdomar så pass förtryckta av samhälle så det finns inte många andra alternativ till att få utlopp för deras förtryckta sinne.. vissa hoppar framförtåget, andra väljer att hoppa på en gris.. vem fan bryr sig om grabbarna var arier eller etniska svenskar, palla bry sig om "ur-kulten" (kulturen) som vissa sönderprogramerade här inne älskar att hänga upp sig på.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är nog bara en slump att svenskar och "nysvenskar" uppväxta i sverige ressonerar som du gör nu efekto
ungefär lika stor slump som att sverige inte skrivet under FNs konstilation om urbefolkningens intressen och rätt till ett land |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
slumpen är något programmet gärna skyller på när saker och ting inte vill synkronisera i dennas uppfattning.
Jag ser även ditt försök till ironi som är tyvärr helt misslyckat, då alla här inne vet vad FN är och vilken gemnsam nämnare dom har med black army, Kaos och ännu mer Kaos. därför kan jag inget annat än förstå dessa stackars förtryckta ungdomar som letar sig fram genom denna Kaos som du till varje pris försöker att undvika. bla genom att själv ansluta till frimiureriet.. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nä,Maggot, det kanske man inte har undertecknat,kanske därför att då det i praktiken skulle innebära att Sametinget skulle bli vårat högsta styrande organ.
Posted on: 2007/5/15 14:13
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login