vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Avskaffa svenskan
Radetzki säger att språkbytet skulle bli ett enormt projekt.
– Det skulle ta ett par generationer. Vi skulle visserligen mista en stor del av vår svenska kultur, men vi skulle å andra sidan få tillgång till den anglosaxiska som är rikare och oändligt mycket större.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,772394,00.html

Ingen ny artikel vet ej om den postats innan .Svenska språket blir mer och mer infloerat av engelskan vilket är ett mål mot en världsstat där alla skall tala samma språk engelska lutar det åt.
Ännu en NWO dåre som får utrymme att i vår vidriga media .
Vem fan tror han att han är killen är ju totalt rubbad han är dock inte den första jag har hört kläcka ur sig något sådant.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Avskaffa svenskan
Är han en så kallad konspirationsteortiker?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Är han jude?

fy fan nu kommer det fram det handlar inte om "mångfalld" utom om blanding och kulturlöshet...

See User information
Quote:

CrushNWO wrote:
– Det skulle ta ett par generationer. Vi skulle visserligen mista en stor del av vår svenska kultur, men vi skulle å andra sidan få tillgång till den anglosaxiska som är rikare och oändligt mycket större.

Ingen ny artikel vet ej om den postats innan .Svenska språket blir mer och mer infloerat av engelskan vilket är ett mål mot en världsstat där alla skall tala samma språk engelska lutar det åt.
Vem fan tror han att han är killen är ju totalt rubbad han är dock inte den första jag har hört kläcka ur sig något sådant.

Radetzki är en äcklig liten Kazarjude som varit ute tidigare i medierna och velat sänkta svenskarnas löner med cirka 1/3-del för att vi ska "kunna konkurera med Indien och Kina".

Posted on: 2007/5/8 19:50

See User information
"vi skulle å andra sidan få tillgång till den anglosaxiska som är rikare och oändligt mycket större."

Jävla soppa. Vill man bli rikare får man väll lära sig anglosaxiska stilen vid sidan om svenskan. Svenskan är ett bra startkapital

Orka förlora ännu en kultur.

Hur ska framtidens hocky Vm se ut med globaliseringen !

Zon 1 mot Zon 2 eller ? Kontinent 1 mot Kontinent 2?

Posted on: 2007/5/8 19:51

Anonym
Raka puckar kan du glömma
ingen mera hockey här inte och fan va kassa dom var igår tur sverige har en bra målvakt
kanske vi skulle behöva en Zlatan

See User information
Ursäkta om jag inte börjar kränka killen för att han spelar ut lite inför media. Men fungerar inte saker och ting ganska bra som de är nu då man har möjligheten att lära sig någon annans språk vid behov?

Och till er pojkar. Om ni nån gång börjar spela hockey själva istället för att se det framför tv'n så kanske ni börjar inse att tävlingsanda handlar om mycket mer än nationalism.

Posted on: 2007/5/8 20:26

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Ursäkta om jag inte börjar kränka killen för att han spelar ut lite inför media. Men fungerar inte saker och ting ganska bra som de är nu då man har möjligheten att lära sig någon annans språk vid behov?

Vem har sagt det är fel att lära sig andra språk?
men om svenskar försvinner och krudiska och somaliska så kommer alla språk att utarmas.
jag vill höra svenska men har inget emot att lära mig andra språk
en del kulturberikare vägrar dock lära sig svenska när de bor här

Quote:

Och till er pojkar. Om ni nån gång börjar spela hockey själva istället för att se det framför tv'n så kanske ni börjar inse att tävlingsanda handlar om mycket mer än nationalism.

herregud...
De tävlar för sitt lag och sina vänner varför tror du så ofta tårarna kommer på dessa spelare när de står högst upp på pallen och hör nationalsången...
Det är patriotism det men du fattar inte att bara för man hyllar sitt land ser man inte ner på andra...

See User information
Quote:
Bumblebee says:

Betänk detta!

Alla beivrare för det utslätade mångkulturella experimentet borde fundera lite på nedanstående artikel.

Det borde vara naturligt att känna oro när unika band till mänsklighetens gemensamma historia kapas av maktelitens politiska beslut.

Bevingade ord som förts vidare via muntliga traditioner från generation till generation från tidernas begynnelse skall alltså utplånas och med dessa ord också sanningar om vilka vi varit och varför vi gör denna resa egentligen.

Att som en falsk profet skriva följande...

Quote:
Provoceramera:
Om ni nån gång börjar spela hockey själva istället för att se det framför tv'n så kanske ni börjar inse att tävlingsanda handlar om mycket mer än nationalism.

Quote:
Bumblebee says:
... visar tydligt hur effektivt maktelitens plan fungerar och marinerar en del slavars hjärnor i illuminatiavföring. Din så kallade tävlingsanda "PROVOCERAMERA" är snarare en högvinst i ren och skär ondska! Snacka om att sätta sig på höga hästar och utse sig till en intelligensia utan att ha någon som helst verklighetsförankring eller empati med människans verkliga historia.

Snart talar ingen mapoyo

Hälften av dagens språk tros vara försvunna om hundra år

I dag talar bara en handfull äldre män mapoyo. Bara omkring 200 medlemmar av den etniska grupp som talat språket lever i dag. Mapoyofolket har levt längs Orinocofloden i Venezuela i århundraden. Den sista kvinna som talade mapoyo i byn La Urbana, 400 kilometer söder om Caracas, dog i augusti i år. Nu återstår bara en liten grupp äldre män i byn som fortfarande använder språket – resten av byborna har övergått till spanska.

Mapoyo är ett av minst sju venezuelanska språk som riskerar att försvinna. De andra är napoyo, añú, baré, sáliva, yabarana, uruak och sape, enligt en rapport som sammanställts av antropologen María Eugenia Villalón. Hon är en av landets ledande experter på inhemska språk.

– Ett språk försvinner inte bara för att det talas av ett litet antal människor, utan för att det inte används och inte lärs ut från föräldrar till barn, säger Villalón.

Förra året fick 31 av Venezuelas inhemska språk status som officiella språk jämte spanskan. Lingvister tror att minst 3 000 av de cirka 6 000 språk som i dag talas i världen kommer att försvinna under det här århundradet, enligt FN:s organ för utbildning och kultur Unesco.

Humberto Márquez/IPS

http://www.eskobar.com/community/lofiversion/index.php/t1299.html

Posted on: 2007/5/8 20:43

Edited by bumblebee on 2007/5/8 20:59:11
Edited by bumblebee on 2007/5/8 21:01:44
Edited by bumblebee on 2007/5/8 21:02:30

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

CrushNWO wrote:

Radetzki är en äcklig liten Kazarjude som varit ute tidigare i medierna och velat sänkta svenskarnas löner med cirka 1/3-del för att vi ska "kunna konkurera med Indien och Kina".

Här är artiklen http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.js ... 1289&previousRenderType=6

Anonym
Snart talar ingen mapoyo

Hälften av dagens språk tros vara försvunna om hundra år

I dag talar bara en handfull äldre män mapoyo. Bara omkring 200 medlemmar av den etniska grupp som talat språket lever i dag. Mapoyofolket har levt längs Orinocofloden i Venezuela i århundraden. Den sista kvinna som talade mapoyo i byn La Urbana, 400 kilometer söder om Caracas, dog i augusti i år. Nu återstår bara en liten grupp äldre män i byn som fortfarande använder språket – resten av byborna har övergått till spanska.

Mapoyo är ett av minst sju venezuelanska språk som riskerar att försvinna. De andra är napoyo, añú, baré, sáliva, yabarana, uruak och sape, enligt en rapport som sammanställts av antropologen María Eugenia Villalón. Hon är en av landets ledande experter på inhemska språk.

– Ett språk försvinner inte bara för att det talas av ett litet antal människor, utan för att det inte används och inte lärs ut från föräldrar till barn, säger Villalón.

Förra året fick 31 av Venezuelas inhemska språk status som officiella språk jämte spanskan. Lingvister tror att minst 3 000 av de cirka 6 000 språk som i dag talas i världen kommer att försvinna under det här århundradet, enligt FN:s organ för utbildning och kultur Unesco.

Skrämmande läsning detta är Sverige ,Svenskan om 50 år om inte folk i Sverige vaknar i tid och snarast möjligt stoppar detta vidriga illuminati expriment .Inget folks språk och historia skall behöva dö ut.

Anonym
Och till er pojkar. Om ni nån gång börjar spela hockey själva istället för att se det framför tv'n så kanske ni börjar inse att tävlingsanda handlar om mycket mer än nationalism.[/quote]

Det är klart att spelare har tävlingsanda annars skulle dom knappast hamna i landslag eller stora klubbar eller liknade men du kan inte komma ifrån att i en landskamp så finns det patriotiska ,nationalistiska känslor hos spelarna förutom då fjånar som Zlatan som kör sitt eget lilla ego race.

See User information
Quote:

provoceramera wrote:

provoceramera!

Din uttalanden är ännu ett exempel på att du inte har fattat VARFÖR sådana som Kazaren, Radezki tillåts utala sig i mainstreammedia med jämna mellanrum om bl.a vikten av att "avskaffa Svenska språket" och varför det är så angeläget för svensken att sänka sina löner med nästan hälften för att "Kunna konkurrera med Indien och Kina" därför att enligt honom så "Jagar hungriga Lejon bäst".

Radezki är en lakej åt Eliten som de låter uttrycka sig i medierna just för att de vill accelerera Illuminatiagendan bl.a avskaffa den Svenska kulturtraditionen och nationen och allt som den bygger på: framförallt Språket som är bäraren av den svenska kulturtraditionen.

Posted on: 2007/5/9 11:30

See User information
Det som oroar mig mest är eran maktlöshet inför er själva. Som om någon annan styr era liv. Varför tar ni inte bara tag i eran situation om det är så åt helvete? Ni gnäller dag ut och dag in om hur Illuminati kontrollerar era liv. Istället för att inse att ni låter dem kontrollera er.

Den bistra sanningen blir att debattklimatet hämmas av negativitet och reproduktion av gammal propaganda. Snarare än att se framåt och fokusera på hur man kan lösa problem. Dvs ni upprepar bara det Illuminater säger.

Jag är liksom inte här för att sitta och tjaffsa på nåt jävla forum. Så ursäkta om jag inte möter er i era fattiga resonemang. T.ex genom att citera allt ni säger om och om igen för att sen möta retoriskt. Ni är ganska roliga att läsa, även fast det kanske inte är så lärorikt som ni verkar inbilla er.

Jag vågar förutspå vidare citat hit och dit av varandras inlägg som sen leder till ännu mera gnäll om vem som har rätt och fel. Något tröttsamt om man frågar mig. Ärligt talat, kom med kunskap istället. Då era synsätt är något förlegade.

Den här propagandan blir ju bara sann om man antar att någon skall kunna tvinga i mig ett språk som jag inte vill lära mig. Jag kan inte se det hända, inte i min tillvaro iaf. Ledsen om ni är rädda för det.

Med andra ord:

Sluta fylla era munnar med Flour och lugna ner er några hekto.

Mest av allt skulle det vara skönt att slippa den fientliga stämningen så fort någon yttrar något som säger emot er.

Kanske våga inse att sanningen är något instabil just nu?

Då kan det vara extra smart att tänka på vad man säger (sprider).

Posted on: 2007/5/9 11:36

See User information
Quote:

provoceramera wrote:

Det som oroar mig mest är eran maktlöshet inför er själva. Som om någon annan styr era liv. Varför tar ni inte bara tag i eran situation om det är så åt helvete? Ni gnäller dag ut och dag in om hur Illuminati kontrollerar era liv. Istället för att inse att ni låter dem kontrollera er.

Den bistra sanningen blir att debattklimatet hämmas av negativitet och reproduktion av gammal propaganda. Snarare än att se framåt och hur man kan lösa problem. Dvs ni upprepar bara det Illuminater säger.

Jag är liksom inte här för att sitta och tjaffsa på nåt jävla forum. Så ursäkta om jag inte möter er i era fattiga resonemang. Ni är ganska roliga att läsa, även fast det kanske inte är så lärorikt som ni verkar inbilla er.

Och ändå är du kvar här på vaken och debatter...Märkligt, du som "inte här för att sitta och tjaffsa på nåt jävla forum."?

Negativitet?!

Om du enbart vill ha positiva nyheter så finns det massvis med New Age forum du kan gå in och debattera på, Varsågod!

Har DU nån lösning på problemet, eller du kanske inte ser att det finns några problem med Illuminaternas agenda som galopperar här i Europa, för du hyllar ju deras politiska program.

(Bl.a med massinvandring, Feminism och Homopropaganda )

Quote:
Jag vågar förutspå vidare citat hit och dit av varandras inlägg som sen leder till ännu mera gnäll om vem som har rätt och fel. Något tröttsamt om man frågar mig. Ärligt talat, kom med kunskap istället. Då era synsätt är något förlegade.

Så "förlegade" synsätt är lika med lögner då eller? Och "moderna synsätt" är då sanna?

Så det bl.a jag skriver bygger inte på fakta. Hur menar du?
För att sådant jag skriver inte lärs ut i skolorna och inte visas upp i mainstreammedia?

Hur definierar du fakta?

Quote:
Den här propagandan blir ju bara sann om man antar att någon skall kunna tvinga i mig ett språk som jag inte vill lära mig.

Om du inte har förstått att Eliens agenda inarbetas med med den "kokta grodans politik". Steg för steg mot Tyranniet, så kan du knappast kalla dig en "vaken" person.

Lyssna på bl.a Alan Watt´s Audiolektioner, så kan du få en historielektion i detta.

Eliten använder olika metoder på många fronter för att underminera traditionella mönster och kulturer för att sedan när kaoset mer och mer utbreder sig i samhället erbjuda deras "lösning" som de så hett eftertraktar:

En världsregering byggd på kulturlösa isolerade människor i en värdsstat sammasatt på blandade folk och uttrotade kulturer, där den enda drift vi har kvar är konsumtionslusten.

Posted on: 2007/5/9 12:04

Edited by bennybear on 2007/5/9 12:25:41

See User information
Quote:

Den här propagandan blir ju bara sann om man antar att någon skall kunna tvinga i mig ett språk som jag inte vill lära mig. Jag kan inte se det hända, inte i min tillvaro iaf. Ledsen om ni är rädda för det.

Med andra ord:

Sluta fylla era munnar med Flour och lugna ner er några hekto.

Mest av allt skulle det vara skönt att slippa den fientliga stämningen så fort någon yttrar något som säger emot er.

Kanske våga inse att sanningen är något instabil just nu?

Då kan det vara extra smart att tänka på vad man säger (sprider).

Provoceramera, du är för "rolig" (se, nu var jag positiv). De finns en hel del som du inte ser, kan bero på fluorskada. En av effekterna av fluorskada är att MAN INTE SER SAMBAND.

Ta nu ordentligt med medicin mot din andra sjukdom: POLITISK KORREKTHET. Den enda medicinen mot detta är FAKTA. Ju svårare sjukdom, desto obehagligare fakta behövs.

Posted on: 2007/5/9 13:37

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
.

Jag vill börja med att säga att du är feg och kokt i skit du vågar aldrig ta en debbat utan smitter undan.
du är så jävla kass så det är synd om dig länkar till FI
påstår det inte finns raser och nationalter men samtidigt säger att europeer ockuperare indianerna...
Du är den absolut sämsta och mest naiva skribenten på detta forum.
Zink har ju iallafall förmågan att diskutera en sakfråga.
Jag kan inte påstå Illuminati kontrollerar mitt liv fast de styrande har ju naturligtvis en stor kontroll.
med skoltider,spårvagnskort och vilken mat man äter.
vad detta har med avskaffandet av svenskan kan nog bara en idiot som du få ihop,

Quote:

Den bistra sanningen blir att debattklimatet hämmas av negativitet och reproduktion av gammal propaganda. Snarare än att se framåt och fokusera på hur man kan lösa problem. Dvs ni upprepar bara det Illuminater säger.
.

Du har inte ens kunskapen att bemötta denna "gamla propaganda" det tyder på hur kolosalt puckad du är..
Vilka Illuminater idag pratar om "raser" och avskaffandet av mångkultur?
Väg upp detta så ska du få se vem som indirket springer deras ärenden..
Kan de ge mig NAMNET PÅ EN POLITIKER I REGERINGEN IDAG SOM VILL AVSKAFFA MÅNGKULTUR?
Om du inte kan det så varifrån matas vi med denna "hjärntvättspropaganda"

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!!!1
Du är så totalt rubbad

Quote:

Jag är liksom inte här för att sitta och tjaffsa på nåt jävla forum. Så ursäkta om jag inte möter er i era fattiga resonemang. T.ex genom att citera allt ni säger om och om igen för att sen möta retoriskt. Ni är ganska roliga att läsa, även fast det kanske inte är så lärorikt som ni verkar inbilla er.
.

Du kan inte bemöta våra argument och du har skrivit säkert 100inlägg om hur bra det är med mångkultur och hur hjärntvättade vi är och att nationalismen finanseras av illuminati
Du har aldrig haft källor eller berättat hur...

du är så typisk "har inget att säga men vill vara med och tycka"

Quote:

.

På ren svenska vad menar du?

ang fientlig stämning

Det är väl inte konstigt man blir arg på en dumskalle som dig
vi har debbatetar många gånger men du UNDVIKER ATT SVARA PÅ CA 70% AV ALLA MINA FRÅGOR!
och de andra 30% är i stil med
"illuminati kontrollerar ND"

PUCKO!

See User information
Provoceramera,

Kan inte du ta och ringa Radetzki och fråga honom om han är lika ivrig att avskaffa hebréiskan och bara ha engelska varianter på Talmud och Torah...

Sen kan du fråga honom om han vill ersätta den judiska kulturen med den anglosaxiska som är "rikare och oändligt mycket större".

Professor Marian Radetzki, 69, vill avskaffa svenska språket.
Och ersätta det med engelska.
– Det skulle ge oss enorma fördelar, säger han.

"OSS"....no shit....

Provoceramera, ta nu reda på vilken minoritet som ÄLSKAR mångkultur överallt, UTOM i sitt egna förlovade land...

Provoceramera, om dumhet hade gjort ont, hade du konstant skrikit av smärta...

Posted on: 2007/5/10 8:37

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper