vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Hash lagligt 2010

See User information
Manna från himlen eller
Kan tro de

Hur som helst är hela hampastoryn fel................
Som mycke annat tjänar en banning ett annat syfte ....

Man kan ju inte ha goda glada människor springa runt i samhället för fan.

Prosac e grejen eller nån annan drog, mind you LAGLIG, duh,

Man blir ju så trött på "mono rail minds" så man spyr,

Posted on: 2007/5/11 18:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
raybeam
Jag förstår din poäng jag har tagit dessa magiska svampar och LSD men blev inte smartare eller mer kreativ av det...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Den psykedeliska vägen kanske inte är din väg helt enkelt.
Var och en blir salig på sin tro..

Jag tror att konspirationsvägen också är en spikrak väg mot andlig upplysning, med risk för att gå vilse.

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Den psykedeliska vägen kanske inte är din väg helt enkelt.
Var och en blir salig på sin tro..

Jag tror att konspirationsvägen också är en spikrak väg mot andlig upplysning, med risk för att gå vilse.

Det är ingen väg som har något med upplysning attt göra - var kommer sådan tro från? Det är helt absurt -jag tar fram det hederliga ordet FLÄNGT.

Posted on: 2007/5/12 8:37
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag lever i tron att var och en har sin egen väg att finna..
Du lever i tron att alla ska tro på Falun Gong eller gå under...
Vem av oss som får rätt lär väl visa sig.

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Jag lever i tron att var och en har sin egen väg att finna..
Du lever i tron att alla ska tro på Falun Gong eller gå under...
Vem av oss som får rätt lär väl visa sig.

Det där var fel vad gäller mig och min "tro".

Allvarligt talat - var koomed idéer från att sådant manäter, röker, injicerar eller va det nu kan vara, skulle höja ens nivå, eller vad det nu är - och tilloch med blanda in "upplysning".

Det är fullständigt befängt - det hör inte hemma i verkligheten.

Jag biter ihop nu, för att hålla mig lugn...

Posted on: 2007/5/12 9:03

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Det hänger ihop med en tro på att allt levande är besjälat.
Genom att ta hjälp av de gudomliga medvetanden som bor i svamparna och andra heliga växter så kan vi höja oss i medvetandenivå, bli medveten om vår högre natur och syfte med livet här på jorden.
Det här har ju schamaner vetat i årtusenden.

Enligt Terrence McKenna hade svampmedvetandet talat med honom och berättat att det var en högre form av medvetande som kommer till olika planeter där det behövs en medvetandehöjning för att hjälpa till med den processen.
Idén att svampsporer skulle kunna överleva i rymden är inte helt befängd..

Sen har vi ju t.om receptorer för cannabinoider i vår hjärna och t.ex DMT förekommer naturligt i tallkottskörteln..

Det är som om hjärnan är ett skrin, en Pandoras ask, som vi kan låsa upp med rätt nycklar (läs enteogener).

Jag är ledsen om jag feltolkat det som du skrivit här, men jag har fått intrycket av det du skriver att du ser kultivering med hjälp av Falun Gong som enda vägen ut från Samsara..
Rätta mig gärna och om du även tror att det finns andra vägar vill jag gärna höra vad du tror om dem.

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Det hänger ihop med en tro på att allt levande är besjälat.
Genom att ta hjälp av de gudomliga medvetanden som bor i svamparna och andra heliga växter så kan vi höja oss i medvetandenivå, bli medveten om vår högre natur och syfte med livet här på jorden.
Det här har ju schamaner vetat i årtusenden.

Enligt Terrence McKenna hade svampmedvetandet talat med honom och berättat att det var en högre form av medvetande som kommer till olika planeter där det behövs en medvetandehöjning för att hjälpa till med den processen.
Idén att svampsporer skulle kunna överleva i rymden är inte helt befängd..

Sen har vi ju t.om receptorer för cannabinoider i vår hjärna och t.ex DMT förekommer naturligt i tallkottskörteln..

Det är som om hjärnan är ett skrin, en Pandoras ask, som vi kan låsa upp med rätt nycklar (läs enteogener).

Jag är ledsen om jag feltolkat det som du skrivit här, men jag har fått intrycket av det du skriver att du ser kultivering med hjälp av Falun Gong som enda vägen ut från Samsara..
Rätta mig gärna och om du även tror att det finns andra vägar vill jag gärna höra vad du tror om dem.

Hinner inte mer nu... - så bara att har man tagit ett steg ned i ett smutsigt dike så är sättet att komma ur diket att ta ett steg tillbaka - har man avvikit så slutar man avvika. Inte tro att diket är ens hem, eller börja undersöka smutsen i diket, som också ramlat dit - och tro att denna smuts är bättre/högre än en själv - att ta till sig den smutsen är att bli den - en flykt och tidsfördriv, lurad av karma, aliens och nu enligt elitens agenda - droger till folket så de inte ser Vägen ut - inte räddas in i det nya kosmos.

Posted on: 2007/5/12 9:57

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag har fått större förståelse eftet att använt svamp..

hur eliten skulle lyckas på värka all värdens svamp och cannabis fattar ja inte.. Använder man det rätt är det en oändlig källa kunnskap, men använder man det fel och/eller missbrukar det är de dåligt, precis som med allt annat.
Det finns ju inget som är bra om man missbrukar det eller överdriver och tar de till för höga extremer.

Posted on: 2007/5/13 10:30
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

Anonym
Jag skulle faktiskt ta och rekommendera svamp till alla nazister och rasister. Nar ni kommer att forsto pa er sjalva kommer ni att skammas eller bli psykopater.

Anonym
Quote:

Mini wrote:
Jag har fått större förståelse eftet att använt svamp..

hur eliten skulle lyckas på värka all värdens svamp och cannabis fattar ja inte.. Använder man det rätt är det en oändlig källa kunnskap, men använder man det fel och/eller missbrukar det är de dåligt, precis som med allt annat.
Det finns ju inget som är bra om man missbrukar det eller överdriver och tar de till för höga extremer.

Det var ju CIA som uppfan LSD

See User information
Quote:

maggot wrote:

Det var ju CIA som uppfan LSD

jo det vet jag.

Men bara för det kan dom ju inte styra vilka tankar man ska få medans man är påverkad av det.

Men ja har ju inte testat det och kommer hålla mig till dom naturliga som svamp och cannabis dom få gåner ja använder några.

Posted on: 2007/5/13 11:15

Anonym
Trodde det var Albert Hoffman som UPPTÄCKTE LSD...

Att sen CIA hade några hjärntvättade knäppgökar som förespråkade ohämmad användning av drogen är en annan femma.

See User information
Förutom att jag rent principiellt är emot lagar och förordningar som sätter sig över våran rätt att styra vårt eget liv så bryr jag mig inte så mycket huruvida vi får röka vår joint öppet och lagligt i parken eller inte.
Jag tycker att det mest allvarliga är att vi inte får tillgång till dom verktyg vi behöver och som sedan urminnes tider använts för att bota djupt liggande sjukdommar som dagens medicinering förvärrar.

Posted on: 2007/5/13 15:55

See User information
Maggot: Vart har du hört att det var CIA som uppfann LSD?

Det har experimenterats en del om hur man skulle kunna använda LSD som vapen, och jag hörde i nån BBC dokumentär (LSD; Beyond the Brain eller nåt åt det hållet) att nån extra jättehemlig filial av CIA ska ha experimenterat med det med syfte att kunna kontrollera folk. Vet inte hur det skulle gå till, om dom var inne på nåt mystiskt tema eller om det skulle gå ut på att knarka ner någon stackare och under trippen styra denne till de vanföreställningar som behövdes

Britterna gjorde nåt försök också, där dom skulle testa hur det skulle fungera att dumpa över fiendetrupper. Så de gav ett kompani varsin dos och skickade ut dom på en rutinövning Det gick åt pipsvängen det.

http://www.youtube.com/watch?v=ZCFg-ydAiZA <--- Britterna.

Posted on: 2007/5/13 22:00
It's only true if it makes you laugh, but you don't understand it until it makes you weep. Eller vaddå?

See User information
Var lite off topic där kanske. Sorry för dubbelpost^^

Angående en legalisering/avkriminalisering av marajiuana så känns det som att det skulle kunna vara möjligt, debatten om hur cannabis är så ofarligt och hur man inte kan dö och bla bla bla är lite uttjatad. Ett överdrivet bruk verkar göra folk ganska tröga, och dom känner att dom måste röka för att bli normala. Med "dom" menar jag kompisar som har det så och inte någon seriös studie.

Jag röker inte brass längre därför att jag inte känner mig djup och avslappnad utan dum, trött och, uh.. Glad. Men om man ska jämföra cannabis med alkohol så är alkoholen långt mer skadlig än vad THC är, de haschrökare som är tröga är för det mesta dom som röker överdrivet mycket, typ varje dag och inte var tredje som skulle vara ok för dom som vill det

Jag har ätit svamp ett tiotal gånger, det gav mig ingen djup insikt eller kosmiskt medvetande (utom en gång när jag fick total insikt, men glömde alltihop sekunden efter ) men det gav mig däremot kunskapstörst och ett nytt perspektiv på lite saker...
Jag ser inget skadligt för mig i ett kontrollerat och försiktigt experimenterande med psykedelia, men jag skulle inte vilja vara den som tar beslutet om en legalisering. Det är aldrig riskfritt att rota omkring i hjärnan, och jag skulle inte vilja ha ett helt lands oansvariga missbruk på mitt samvete. Men nu är det ju ingen som frågar mig heller...

Posted on: 2007/5/13 22:38

See User information
Det ligger ett litet stänk av behovet av cermoni i det hela också, det är ingen som drar en pjumpjum sådär i förbifarten på samma sätt som att lägga in en prilla, det blir gärna litet annat arr i kring det, man kan förstå att det hör lägerelden till...

Posted on: 2007/5/13 22:49
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Har ej någon länk ang CIA och orkar inte leta
gogla

See User information
Quote:

Frukost wrote:
Var lite off topic där kanske. Sorry för dubbelpost^^

Angående en legalisering/avkriminalisering av marajiuana så känns det som att det skulle kunna vara möjligt, debatten om hur cannabis är så ofarligt och hur man inte kan dö och bla bla bla är lite uttjatad. Ett överdrivet bruk verkar göra folk ganska tröga, och dom känner att dom måste röka för att bli normala. Med "dom" menar jag kompisar som har det så och inte någon seriös studie.

Jag röker inte brass längre därför att jag inte känner mig djup och avslappnad utan dum, trött och, uh.. Glad. Men om man ska jämföra cannabis med alkohol så är alkoholen långt mer skadlig än vad THC är, de haschrökare som är tröga är för det mesta dom som röker överdrivet mycket, typ varje dag och inte var tredje som skulle vara ok för dom som vill det

Jag har ätit svamp ett tiotal gånger, det gav mig ingen djup insikt eller kosmiskt medvetande (utom en gång när jag fick total insikt, men glömde alltihop sekunden efter ) men det gav mig däremot kunskapstörst och ett nytt perspektiv på lite saker...
Jag ser inget skadligt för mig i ett kontrollerat och försiktigt experimenterande med psykedelia, men jag skulle inte vilja vara den som tar beslutet om en legalisering. Det är aldrig riskfritt att rota omkring i hjärnan, och jag skulle inte vilja ha ett helt lands oansvariga missbruk på mitt samvete. Men nu är det ju ingen som frågar mig heller...
Vadå typ varje dag och inte var tredje?
EN Gång I Timmen typ

Posted on: 2007/5/14 2:29

See User information
-NYHET!
Hälsohasch nytt sätt att bota smärta och illamående med cannibis har
utveckalts vid Kuopio univeritetet i Finland.

Istället för att som förr röka cannabis förlslås att patienten ämnet i
form av en tablett som får smälta under tungan.

På det sättet tas de verksamma ämnena snabbt upp i blodet och
lindrar bland annat ishias och kraftigt illamående i samband med
cancerbehandling.

De skadliga substanser som man får vid röknig
av hampaprokukten försvinner oxo. Än dröjer det dock länge innan
tabletterna kan finnas på marknaden. Säger upphovsmannen

Janne Manilla, som just lagt fram doktorsavhandling i ämnet.(TT-FNB)

Kommer lagom 2010 kanske(lagom tills EU blir fulbordat) vem vet?

http://www.uku.fi/english/

Posted on: 2007/5/14 2:49

See User information
Helt otroligt vad många flummare det samlas på vaken!

Inte konstigt att många av dessa också har mer eller mindre smygvänster och New Age-inspirerade tankegångar.

Ni är INTE medvetna. Det Ni "plockar upp" som många av er vill mena är kunskaper och visdomar är kopplade till emotionalvärlden/astralvärlden, som är det mest bedrägliga och vilseledande ställe man kan hamna på.

Det är ju knappast en slump att många flummare efter år av intag av allehanda psykedelika och cannabis uppvisar tydliga tecken på förvirrade medvetandetillstånd.

Detta är ett resultat som många gånger Novax försökt förklara för er att Flummaren öppnar sig alltmer för astrala, diskarnerade och emotionala väsen vilka har allt annat en goda avsikter till människan.

Dessa astrala och emotionala väsen är ofta sådana som Novax skrivit om hundratals ggr. väsen som pga sin egen brist på medvetenhetsutveckling och dåliga karma försöker påverka människor som "öppnat sig" för emotionalvärlden för att de på så sätt "tror" sig kunna ta energi i från och få makt över oss.

Det var ju inte för inte mästerläraren ( Den s.k Jesus ) kallade Djävulen just för en "....ulv i fårakläder" och "Mäster begrageren".

De väsen som viskar "honungsglaserade" meningar och sockersöta "visdomsord" ord in era sinnen vill bara bedra er.

Medvetenhetsutveckling kan inte fås av något UTIFRÅN kommande ting av något som helst materiella eller emotionella substanser.

Den kommer INNIFRÅN. Genom enträget sanningsökande och vilja till insikt kommer kunskapen om verkligheten och den högre visdomen alltmer att fylla eran själ.

Och ju mer människan inser vikten av att gå den smala "Röda" vägen till skillnad från den breda "svarta" dito. så kommer han alltmer förstå betydelsen av att följa Guds och skapelsen lagar.

DETTA är den ENDA väg som är möjlig om man vill komma i från detta Karmahjul som människan fastnat och fallit ned i på denna "Fängelseplanet". Här som hon alltmer fallit ned i allehanda frosserier och vältrande i sökande efter "Kickar" för att hon tror sig kunna stilla sina fysiska sinnens begär, MEN som ALDRIG kommer föra henne vidare mot högre världar, utan bara ge större och större känslor av tomhet.

Posted on: 2007/5/14 4:08

Anonym
Jag undrar hur "naturligt" detta med svampätande igentligen är ?
Om jag inte minns fel så finns en mängd "mindre naturliga" ämnen en psilocobi och i dessa svampar..

Svamparna innehåller ett gift för att de inte ska bli uppättna,

De gånger jag har testat svamp har jag innan själva "resan" börjar fått extrema spykänslor och det känns som en deg gäser i min mage.
( Detta borde väl vara ett bevis för att man inte ska äta dessa svampar då kroppen behandlar det som gift)

Jag tror att alla växter och djur finns av ett syfte var att vi alla ska leva i någon form av konsmiskt kretslopp.
och eftersom människan behandlar svampen som ett gift bör det nog inte heller ätas...

jag rekommenderar meditation

See User information
Verkar finnas en hel del nazis i väckelsepredikant-kostym här oxå

Mycket av ditt resonemang kan även användas emot dig själv, din självutnämnda, självgode, guru-wannabe!

Det ska vara upp till var och en att nyttja sin kropp samt substanser presenterade på vår planet.

Hallucigena svampar kan mycket väl vara källan till vår nuvarande medvetande-struktur. (T.ex. boken av terence mckenna "Food of the Gods")

Många neo-vakna här inne skulle må bra av att variera sin litteratur en aning...

Posted on: 2007/5/14 8:24
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

Anonym
Quote:

ixtreme wrote:
Verkar finnas en hel del nazis i väckelsepredikant-kostym här oxå (bennybear)
Mycket av ditt resonemang kan även användas emot dig själv, din självutnämnda, självgode, guru-wannabe!

???

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper