vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Ashke Nazi --- Khazarer

See User information
Tycker det bör tillägnas en tråd åt denna "teori". Att den största delen av de ljusa judar som idag finns egentligen är AshkeNazi.

Vi börjar väl med ett foto som lär vara ett porträtt av en Ukrainsk prins (Sviatoslav) som besegrar en Khazar. Lägg märke till den bekanta symbolen på Khazarens sköld.

Resized Image

Samt ett citat:
The powerful Zionist propaganda machine has led the American people to believe that a Jew is a Jew - one race of people and that they are "God's Chosen People." I will deal with the "God's Chosen People" lie later. First, it is important for you to understand that Jews are NOT [Mr. Bernstein's emphasis] one race of people.

There are two distinct groups of Jews in the world and they come from two different areas of the world - the Sephardic Jews from the Middle East and North Africa and the Ashkenazi Jews come from Eastern Europe.

The Sephardic is the oldest group and it is they, if any, who are the Jews described in the bible because they lived in the area described in the bible. They are blood relatives to the Arabs - the only difference between them is religion.

The Ashkenazi Jews, who now comprise 90% of the Jews in the world, had a rather strange beginning. According to historians, many of them Jewish, the Ashkenazi Jews came into existence about 1200 years ago [approximately the 8th century A.D.].25

Posted on: 2007/5/14 18:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ashke Nazi --- Khazarer

See User information
Synd att inte bilden funkar. Har du någon länk?

Posted on: 2007/5/14 19:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Varför vill ni sätta människor i fack på det sättet?

Posted on: 2007/5/14 19:52

See User information
Quote:
provoceramera:

Du måste ta mig fan vara den största idioten som trampar på jordens utsida just nu!

Detta inlägg är väl för hel-vete den absoluta motsatsen till att sätta människor i fack. Om man med historiska dokument, skrifter och nutidskunskap påpekar att det inte finns en unik judisk ras utan snarare ett antal etniciteter som övergått till den judiska religionen.

Förklara en sak för mig, om en skåning med etniskt ursprung från Kina konverterar till judendomen, tror du då på fullt allvar att han transformeras till en slags judisk rastillhörighet då eller?

Du är fan värre än de du kritiserar för att vara enögda rasister!

Ett råd i all välmening eftersom du vill verka upplyst men förpestar i princip varje inlägg som inte stavas "POLITISKT KORREKT" med din inkokta träck!

Vakna eller somna in för evigt!

Posted on: 2007/5/14 20:15

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:

Du är helt otrolig!
Är det okej sätta Illuminater i fack?

Här är saker från din egna hemsida som du sätter i fack

"jämlikhet?
Vi kan inte låta höger/vänster-politik stå i vägen för att halva jordens befolkning inte får sina mänskliga rättigheter tillgodosedda.

www.feministisktinitiativ.se"

Där sätter du män i fack

"invandrarpolitik?
Gårdagens politiker misslyckades brutalt med att skapa goda förut- sättningar för invandringen. Nu vill inga politiker längre ta ansvar utan fokuserar enbart på passiva lösningar."

Här sätter du invandrare i fack

"indianerna?
Den europeiska kolonisationen förändrade permanent ursprungs- befolkniningens livsvillkor.
Den första indianstammen som Columbus mötte förslavades och utrotades helt på endast 158 år."

Här sätter du eroper och indianer i fack

Detta citat är ju det mest roliga eftersom du säger lite längre upp

"nationalism?
Det finns inga spärrar,
inga gränser för vad vi kan.
Men vi är fast i nationstänkandet, könskategoriseringen och åldersnojan.
Är det allt vi är?"

och efter det att det inte finns några raser

See User information
Nu för tiden läser jag inte ens era inlägg.

Bara några ord på varje rad.

Posted on: 2007/5/14 20:41

See User information
Quote:

provoceramera wrote:

För att det är bra, antar jag.

Posted on: 2007/5/14 20:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

Parsifal wrote:
Synd att inte bilden funkar. Har du någon länk?

Bilden har sin länk, bara att klistra in den i webbläsaren. Högerklicka på den, och Visa egenskaper, eller nåt...

Posted on: 2007/5/14 20:43

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
maggot = bush

Du har likna moga och välgenomtänkta svar som vanligt...
och i vanlig ordning har du inget att säga men vill vara med och diskutera och tycka.....

för övrigt skulle jag vilja ha svar av dig i tråden "antifascister"

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
nu för tiden läser jag inte ens era inlägg.

bara några ord på varje rad.

Varför ändra du det du skrev?

och varför är du på ett forum överhuvudtaget ?

See User information
Kära maggot:

Tidigare idag när det regnade såg jag en förlorad daggmask på asfalten.

Jag undvek dock att trampa på den.

Ungefär som med dig.

Det blir ju så kladdigt under skorna.

Posted on: 2007/5/14 20:50

Anonym
Quote:

provoceramera wrote:
Tidigare idag när det regnade såg jag förlorad daggmask på asfalten.

Jag undvek dock att trampa på den.

Ungefär som med dig.

Med detta vill du säga??

att du inte sätter folk i fack eller att du har någon kunskap och khazarjudarna ?

eller bara att du är allmänt dum i huvudet?

See User information
Quote:
provoceramera:
Nu för tiden läser jag inte ens era inlägg. Bara några ord på varje rad.

Nuförtiden?

Jag trodde att du aldrig nånsin hade läst mer än var femte bokstav! Med tanke på att du inte förstår vad många skriver om. Det verkar som om skyddsvisiret ramlar ner så fort någon tar upp ett ämne där kunskapsnivån hos dig inte hänger med.

Posted on: 2007/5/14 20:53

See User information

Posted on: 2007/5/14 20:55

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Visserligen var väl svaret inte det ljusaste som postats på detta forum, men är det verkligen nödvändigt att dra ned diskussionsnivån till rännstenen?

(Med detta inte uttryckt att det råder "arbetarstämning" i någon negativ bemärkelse, så angrip mig gärna inte för det).

I övrigt tar jag inte parti för någon. Ett någorlunda nesligt svar besvarades med samma mynt.

Är jag ovanligt ouppmärksam, eller är det en vanlig företeelse att okunskap besvaras med aggressivitet här? Om så är fallet, tycks mig ett eventuellt upplysande av folket genast svårare.

I övrigt en mycket intressant tråd innan pajkastningen började.
Ämnet är nytt för mig och jag kommer att fördjupa mig i det med stort intresse.

Posted on: 2007/5/14 21:45

See User information
Om någon felaktigt använder ordet pajkastning en gång till så sänker snarare detta uttryck nivån till rännstenen.

Att medvetet försöka stoppa varje ämne som ens nuddar vid det politiskt inkorrekta tyder snarare på sabotage och ett hinder för det fria ordet.

Pajkastning eller Munkavle? Inget svårt val för den vetgirige!

Posted on: 2007/5/14 23:54

See User information
Okej, jag erkänner att jag också tröttnat på ordet pajkastning.
Likväl behöver valet nödvändigtvis inte stå mellan två ytterligheter.
Munkavle känns lite överdrivet att skriva, när kritiken bara handlar om att det gärna får råda en mer inspirerande stämning.
Eller var det där med masken på asfalten ett viktigt led i informationsspridningen?

Posted on: 2007/5/15 15:05

See User information
Själv tycker jag inte att Khazar-spåret stämmer med den soldyrkan som ses i symbolismen hos Zionisterna

Posted on: 2007/5/15 20:17

Anonym
Quote:

cfr2 wrote:
Själv tycker jag inte att Khazar-spåret stämmer med den soldyrkan som ses i symbolismen hos Zionisterna

"The Sun of sion" slog mig precis men vet inte själv vad jag menar.
Allt sånt här är ju skitsvårt och inte blir det lättare när alla "konspirationsexperter" och symbolexperter inte är överens heller.

Eus flagga?

Stjärnorna har ett katolskt ursprung. Enligt den katolska tron symboliserar kvinnan i Uppenbarelseboken 12:1 Jungfru Maria:
"Ett stort tecken visade sig i himlen: en kvinna klädd i solen och med månen under sina fötter och en krona av tolv stjärnor på sitt huvud."

En vanlig evangelisk tolkning däremot är att kvinnan symboliserar Israel.

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

cfr2 wrote:

"The Sun of sion" slog mig precis men vet inte själv vad jag menar.
Allt sånt här är ju skitsvårt och inte blir det lättare när alla "konspirationsexperter" och symbolexperter inte är överens heller.

Eus flagga?

Stjärnorna har ett katolskt ursprung. Enligt den katolska tron symboliserar kvinnan i Uppenbarelseboken 12:1 Jungfru Maria:
"Ett stort tecken visade sig i himlen: en kvinna klädd i solen och med månen under sina fötter och en krona av tolv stjärnor på sitt huvud."

En vanlig evangelisk tolkning däremot är att kvinnan symboliserar Israel.

Tolv stjärnor - hur många rays har Frihetsgudinnan runt huvudets sol, var det Persephone det var... underjordens drottning?

Lucifer...

Posted on: 2007/5/15 21:55

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax wrote:
Tolv stjärnor - hur många rays har Frihetsgudinnan runt huvudets sol, var det Persephone det var... underjordens drottning?

Lucifer...

Vet faktiskt inte.
Berätta lite för mig novax om denna staty jag vet iaf att den gavs till usa av franska frimurare...

en ball grej är att enligt filmen Illuminati 2 är att obylisken vid vita huset är exakt 666 fot stor

See User information
I övrigt, ovidkommande eller ej, hörde jag något om att Chalmers i Göteborg är instiftat av frimurare. Bekräftningsbart?

Posted on: 2007/5/16 8:01

Anonym
Quote:

V_for_Valentine wrote:
I övrigt, ovidkommande eller ej, hörde jag något om att Chalmers i Göteborg är instiftat av frimurare. Bekräftningsbart?

Jag har en bok som frimurarna själva gett ut som heter " Göteborgs frimurare" där är han med tillsammans med prips, charls dickens och några andra Göteborgare..

kolla även in deras symbol passare,triangeln samt olivkvistar

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

novax wrote:

Lucifer...

Vet faktiskt inte.
Berätta lite för mig novax om denna staty jag vet iaf att den gavs till usa av franska frimurare...

en ball grej är att enligt filmen Illuminati 2 är att obylisken vid vita huset är exakt 666 fot stor

Jag kommer inte ihå och vet inget om det där. Har inte tex Jordan Maxwell talat om vem som är statyn - jag är nu helt blank...

Persephone är tydligen statyn på Vita Huset...

Se denna intressanta artikel, med bland anat Bush släkttavla bakåt:

...Something they did paint black is the Persephone, the goddess of the underworld which stands atop the Capitol Building in Washington DC...

http://illuminatimatrix.wordpress.com/bad-dream/

Posted on: 2007/5/16 21:49

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper