vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Låna järnet
I dessa tider tävlar ju bankerna om att erbjuda lån till mindre kreditvärdiga personer utan säkerhet..

Ponera att man under en och samma dag ansöker om så många lån som möjligt, går till banken några dagar senare och tar ut alla pengar som nu sitter på ens konto.. Man växlar in låtsaspengarna till en säker hårdvaluta, dvs. guld, och sedan drar man från Sverige och köper en gård någonstans långt borta från Illuminatsamhället, nära naturen.

Man har inga som helst planer på att betala tillbaka dessa lån och man har heller ingen förmögenhet eller tillgångar som kan tas ifrån en (vilket stämmer i mitt fall)..

Och man har inte gjort något olagligt, för bankerna gav dig lånen frivilligt och att inte ha möjlighet att betala tillbaka lånen man tagit är inte kriminellt..

Konsekvensen:
Ett liv i frihet.
Och betalningsanmärkningar upp över öronen samt en kronofogde som snabbt får ge upp då han inte kan konfiskera några tillgångar.

Och några banker som har förlorat pengar som inte finns...

Ser någon något moraliskt dilemma här?

Är detta praktiskt genomförbart eller är jag hopplöst ute och cyklar?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Låna järnet
Det är fullt möjligt, dra över stålarna till en stiftelse som är startad i ett skatteparadis genom att fysiskt gå dit med pengarna. Nu har du inga tillgångar, bara skulder. Stiftelsen äger sig själv och dess representant får inte enligt lag uppge vem som är förmånstagare.

Har banken förlorat några pengar? Nej, egentligen inte eftersom de kan uppfinna kredit ur tunn luft. Har någon förlorat, jo, de som jobbar röven av sig för att få lite monopol pengar i handen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nja eftersom agendan är ett globalt system lär du inte kunna fly någonstans tillslut. Ist. är du ägd eftersom du står i skuld.

Men du kanske lyckas slinka igenom, vem vet. Prova om du vågar. ;)

Posted on: 2007/5/16 17:08

See User information
Quote:

Tomten wrote:
Har banken förlorat några pengar? Nej, egentligen inte eftersom de kan uppfinna kredit ur tunn luft. Har någon förlorat, jo, de som jobbar röven av sig för att få lite monopol pengar i handen.

Öh.. är du helt borta? Banken gör en förlust om de inte får tillbakspengarna, en så kallad kreditförlust.
Banken skapar inte krediter från luft utan från pengar som andra har satt in i banken. De som har satt in pengar kommer att ta ut dem igen, och får då inte banken tillbaks pengarna från dem som de lånat ut till så gör de en förlust.

Posted on: 2007/5/16 17:16

See User information
Quote:

raybeam wrote:
I dessa tider tävlar ju bankerna om att erbjuda lån till mindre kreditvärdiga personer utan säkerhet..

Ponera att man under en och samma dag ansöker om så många lån som möjligt, går till banken några dagar senare och tar ut alla pengar som nu sitter på ens konto.. Man växlar in låtsaspengarna till en säker hårdvaluta, dvs. guld, och sedan drar man från Sverige och köper en gård någonstans långt borta från Illuminatsamhället, nära naturen.

Bankerna kommer att dra öronen åt sig när de ser alla kreditupplysningar som tagits på dig och du får knappast några pengar.

Quote:
Man har inga som helst planer på att betala tillbaka dessa lån och man har heller ingen förmögenhet eller tillgångar som kan tas ifrån en (vilket stämmer i mitt fall)..

Och man har inte gjort något olagligt, för bankerna gav dig lånen frivilligt och att inte ha möjlighet att betala tillbaka lånen man tagit är inte kriminellt..

Jo, jag tror att detta faller under brottsrubriceringen "bedrägligt beteende", eventuellt bedrägeri.

Quote:
Konsekvensen:
Ett liv i frihet.
Och betalningsanmärkningar upp över öronen samt en kronofogde som snabbt får ge upp då han inte kan konfiskera några tillgångar.

Och några banker som har förlorat pengar som inte finns...

Ser någon något moraliskt dilemma här?

Är detta praktiskt genomförbart eller är jag hopplöst ute och cyklar?

Fri är du knappast då du måste gömma dig undan samhället.

Posted on: 2007/5/16 17:19

Anonym
Du sa nåt där om kreditupplysningarna ja..
Så det syns på en gång hur många kreditupplysningar man har, hur fungerar det systemet?
Syns det på vilket datum kreditupplysningarna har gjorts eller bara antalet?

See User information
Quote:

raybeam wrote:
Du sa nåt där om kreditupplysningarna ja..
Så det syns på en gång hur många kreditupplysningar man har, hur fungerar det systemet?
Syns det på vilket datum kreditupplysningarna har gjorts eller bara antalet?

Ja det syns vilka datum upplysningarna tagit, vem som har tagit den, och när det gäller lån tror jag också det står hur stort det omfrågade beloppet var.

Posted on: 2007/5/16 17:33

Anonym
Eftersom desinformations ambulansen ryckte ut omedelbart så vet en 12 åring att saken är precis som jag sa.

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Det är fullt möjligt, dra över stålarna till en stiftelse som är startad i ett skatteparadis genom att fysiskt gå dit med pengarna. Nu har du inga tillgångar, bara skulder. Stiftelsen äger sig själv och dess representant får inte enligt lag uppge vem som är förmånstagare.

En Stiftelse är inte rätta lösningen. En stiftelse i Sverige t e x ligger under civila lagar och är inte insynsskyddad.

Vad Eliten använder sig av är " Truster " som ligger under " Common Law " och är insynskyddade av en Truste. Dvs Landet där Trusten ligger.

Skillnaden med civil Lag och Common Law är att Civila Lagar kan man ändra på , men inte Common Law. Jag tror Common Law ligger under dom Maritima Lagarna.

Trust är alltså en typ av Stiftelse och är alltså insynsskyddad.

Rockefeller-Familjen har t e x ett tusental Truster och för några år sedan låg 66% av Jordens Tillgångar i Truster. Alltså i " Skatteparadis " som t e x Väst- Indien, kanal- Öarna m m.

Trustländer är ofta sk " Skatteparadis " och man betalar oftast Noll % i skatt. Dessa Länder tar därimot ut en årsavgift på några tusen kronor.

Man kan ha Egendom och Likvida medel i en Trust. Du kan t ex handla med Aktier genom en Trust och äger " Ingenting " men har tillgång till Trusten.

Så dom Rikaste i Världen syns aldrig i Listorna över Dom Rikaste i Världen.

Kommer med mer info om så önskas.

See User information
Så här funkar det tyvärr med kreditupplysningar.

Ju fler som är gjorda på dig desto sämre kreditvärdighet anses du ha.

Det spelar ingen roll om dessa gjorts utan du ansökt om krediter eller lån. Det kan t.ex. vara ett företag eller fastighetsbolag som vill kolla upp dig.

Många småföretagare kan aldrig ta ett lån eftersom det är vanligt att uppdragsgivare gör UC på dem.

Detta läggs då som ett minus på trovärdigheten.

Dock tycker jag att Raybeams idé låter som en innovativ lösning men om du köper en gård så lär ju den beslagtas om Sverige har ett utlämningsavtal eller samarbetar med Interpol i det landet.

Det märkliga är dock att de riktigt stora skurkarna lyckas hålla sig undan. Frågan är om inte Joakim Posner haft gott om hjälp för att kunna genomföra sina bedrägerier.

Ulla Karin Bjelke är ett annat namn som lyckats undanhålla 70 miljoner i obetalda skatter i Argentina tills de preskriberades. En kompis till mig som var skyldig fogden 2000 spänn i obetalda P-böter ställde en fråga om varför de inte jagade tant Bjelke istället för att jaga honom utan inkomster för 2000 spänn. Fogden svarade att det är för att det var lättare att få tag i min kompis.

Fan vad blåsta de måste vara. Två flygbiljetter till Argentina tur och retur kostar max 20 000 spänn och med lite påtryckningar från politiskt håll kunde de säkert fått hem kärringen och pumpat ut de 75 miljonerna istället.

Posted on: 2007/5/16 18:03

Anonym
Det är brottsligt om man kan bevisa att låntagaren aldrig har tänkt och betala tillbaka, annars är det bara en dålig affär.

Anonym

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:

Det spelar ingen roll om dessa gjorts utan du ansökt om krediter eller lån. Det kan t.ex. vara ett företag eller fastighetsbolag som vill kolla upp dig.

Många småföretagare kan aldrig ta ett lån eftersom det är vanligt att uppdragsgivare gör UC på dem.

Dock tycker jag att Raybeams idé låter som en innovativ lösning men om du köper en gård så lär ju den beslagtas om Sverige har ett utlämningsavtal eller samarbetar med Interpol i det landet.

Det märkliga är dock att de riktigt stora skurkarna lyckas hålla sig undan. Frågan är om inte Joakim Posner haft gott om hjälp för att kunna genomföra sina bedrägerier.

Ulla Karin Bjelke är ett annat namn som lyckats undanhålla 70 miljoner i obetalda skatter i Argentina tills de preskriberades. En kompis till mig som var skyldig fogden 2000 spänn i obetalda P-böter ställde en fråga om varför de inte jagade tant Bjelke istället för att jaga honom utan inkomster för 2000 spänn. Fogden svarade att det är för att det var lättare att få tag i min kompis.

Fan vad blåsta de måste vara. Två flygbiljetter till Argentina tur och retur kostar max 20 000 spänn och med lite påtryckningar från politiskt håll kunde de säkert fått hem kärringen och pumpat ut de 75 miljonerna istället.

Att UC skulle minska på trovärdigheten kan jag med egen erfarenhet visa att det inte stämmmer. Jag vet inte hur många gånger UC har gjort kreditkontoll på mig p.g.a. mitt företag men det är över 20 stycken och likafullt får jag från UC ett erbjudande att köpa ett intyg på mitt företags stora kreditvärdighet. Har heller aldrig haft några problem med privata lån.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

bumblebee wrote:

Att UC skulle minska på trovärdigheten kan jag med egen erfarenhet visa att det inte stämmmer. Jag vet inte hur många gånger UC har gjort kreditkontoll på mig p.g.a. mitt företag men det är över 20 stycken och likafullt får jag från UC ett erbjudande att köpa ett intyg på mitt företags stora kreditvärdighet. Har heller aldrig haft några problem med privata lån.

Passa på och köp intyget...

Jag har heller aldrig haft problem att få lån - däremot att betala dom...

Posted on: 2007/5/19 19:45
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper