vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 5 »

Re: Jag är den nya tidens andlige ledare

See User information
Jag tror nog att du gjort en Deeksha för mycket...

SÖK HJÄLP !!!

Posted on: 2007/5/20 16:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
ormet.
du är en tok eller så skämtar du, du vet inget om upplysning "(schamanerna, fakirerna, gnostikerna, katarerna, Tempelherreorden, frimurarna) .. " skulle de vara upplysta. de är fools - precis som du.

Hoppas du skämtar med oss annars får du krypa tillbaka till reptilhålan och sova vidare ..

Posted on: 2007/5/20 16:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vad har vår nya jesus att säga då?
som är lika revolutinärt som det jesus sade för 2000 år sedan...

rent konkret och inget flum

vad har du att förmedla

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:

Det är i detta hemliga arv som vi måste söka för att finna vägen framåt. Varför? För där finns hemligheten om människans djupaste verklighet och potential, där finns kunskapen om jaget som en evig ande och kunskapen om Gud som denna andes högsta tillstånd av kärlek och upplysning. Och där finns kunskapen om att ditt öde ligger i dina händer, att du inte skall knäppa dem och huka inför en inbillad nåd.

Jag är inte intresserad av kvalifeserat svamel....
Hur ska jag få kontakt med denna "hemliga kunskap" rent konkret
Någon bok jag bör läsa?

Quote:

18.000 afrikanska barn dör varje dygn, trots att deras mödrar ber till din Gud! Nej, du skall ta hammaren i din hand och bygga huset själv! Och där finns kunskapen om män och kvinnors jämställdhet, om homosexualitetens naturlighet för de homosexuella, om att solidaritet måste vara fri för att kallas solidaritet, om att anden är en outsläcklig och underbar källa till hälsa och glädje, om att vi kan skapa Himmelriket här på jorden mellan oss om vi bara väljer rätt ledare och rätt gemenskap. Att det kan krävas offer, men att det vi vinner genom dessa offer är större!

18000 afrikasna barn dör varje dag ja
och i sverige sker rån och våldtäcker varje dag
sen att solidaritet inte kan vara påtvingar är ju inget nytt till och med mona salin har ju sagt "det är vackert att betala skatt"
att hon sedan skattefuskar och är hos kronofogden är en annan femma....

Quote:

Att det är fel att angripa andra med våld, stölder och bedrägerier men att det är rätt att försvara sig, söka sin frihet och lycka och hänge sig åt det sinnliga!

Detta är inget nytt det säger såväl mohamed som jesus och buddha

Quote:

Att det kan finnas kärlek och tröst till den som är lojal och solidarisk med sin grupp före andras, att det är naturligt att prioritera och inte alls ont, att vi behöver samlas och sjunga och dansa och studera och skapa och sälja och ge del av vinsten till vår gemenskap och hjälpa varandra! Inte sitta hemma och fortsätta vara beroende av bidrag eller en orättvis arbetsgivare eller partner i den oupplysta själens tystnad och kyla, tröstade endast av storkapitalets sprit, godis, tobak och droger - som det suger ut råvarorna till via sina monopol i den fattiga världen,

Jovars men når vi hit genom att följa dig?
vi måste ju ha mer info

Quote:

samtidigt som deras söner och döttrar i den ideella sektorn ger dem alibin och får dig att tro att du är en god människa som ger dem 100 kronor i månaden, trots att det är rivna handelshinder och skuldavskrivningar som den fattiga världen behöver mest av allt från väst! Satsa dina pengar på en värdegrundad gemenskap inom ditt eget land istället och förändra världspolitiken inifrån det folk som du tillhör."

Är den vita manen satt i skuld tycker du?

Anonym
Sedan så tycker jag du låter precis som Ulf Ekman fast han pratar om en gud
men det är samma tongångar

See User information
Quote:
frihetsguiden:
Den respons som ett ihärdigt offentligt upprepande av kontroversiella åsikter skapar, ger med tiden en känsla av att människors mest vanliga själstillstånd är robotlikt. Det är inte så mycket vad du uttrycker för slags mening som människor reagerar med robotlika attacker mot. Du kan själv vara passionerat övertygad om att du brinner för en god sak, för anständighet, mänsklig värdighet, rättvisa och jämlikhet - men dina motståndare demoniserar dig ändå. Och ju mer välartikulerad du är, desto mer hatar de dig.

När du har brutit en människas matris, då vill hon korrigera dig - istället för att korrigera sin matris. De invanda tankebanor som människor har lagt sig till med genom arv, miljö och fostran är så fantastiskt sega, de kategorier av "ont" och "gott", de ord och hela diskurser som utgör grunden för värderingar och val av fiende eller vän, är så oändligt djupt etsade i människors medvetanden och så benhårt styrda av ett fasansfullt och avgrundsdjupt behov av inre trygghet, att hjärnorna förblindas för sin egen oanständighet, sin egen bristande empati och sin egen ohederlighet. Om du vill fortsätta ditt upplysningsarbete, så ha tålamod med detta och hoppas aldrig på någon hastig ändring eller några lyckliga slut. Det finns inga slut ändå: Allting fortsätter.

Jag vet inte riktigt vem du är och dina ord verkar ha ett innehåll. Men mest påminner de om ordkombinationer jag hört sägas för att manipulera förvirrade New Agebrudar! Är du helt säker på att det inte är sängkamrater du söker?

Posted on: 2007/5/20 20:49

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Den respons som ett ihärdigt offentligt upprepande av kontroversiella åsikter skapar, ger med tiden en känsla av att människors mest vanliga själstillstånd är robotlikt. Det är inte så mycket vad du uttrycker för slags mening som människor reagerar med robotlika attacker mot. Du kan själv vara passionerat övertygad om att du brinner för en god sak, för anständighet, mänsklig värdighet, rättvisa och jämlikhet - men dina motståndare demoniserar dig ändå. Och ju mer välartikulerad du är, desto mer hatar de dig.

När du har brutit en människas matris, då vill hon korrigera dig - istället för att korrigera sin matris. De invanda tankebanor som människor har lagt sig till med genom arv, miljö och fostran är så fantastiskt sega, de kategorier av "ont" och "gott", de ord och hela diskurser som utgör grunden för värderingar och val av fiende eller vän, är så oändligt djupt etsade i människors medvetanden och så benhårt styrda av ett fasansfullt och avgrundsdjupt behov av inre trygghet, att hjärnorna förblindas för sin egen oanständighet, sin egen bristande empati och sin egen ohederlighet. Om du vill fortsätta ditt upplysningsarbete, så ha tålamod med detta och hoppas aldrig på någon hastig ändring eller några lyckliga slut. Det finns inga slut ändå: Allting fortsätter.

Apropå "etsat" då - om du inte kan hitta Sanningen, det som är din ursprungliga natur, inetsat... då är du en ordrobot. Man få r göra åtskillnad på ursprunglig inetsning, sanningen - och det som en degenerering har mefdört att det blir återspeglingar i det yttre med sådant du kallar "...invanda tankebanor som människor har lagt sig till med genom arv, miljö och fostran är så fantastiskt sega, de kategorier av "ont" och "gott",..." - ont och gott ska relateras till universums/vår inre natur/egenskap - det är hela poängen, bara det som allting går ut på - det är det med ont/gott - det vägs/relateras mot det - och det är det som man genom historien säger ska komma vid denna tid - armageddon, den sista ödeläggelsen, sluttiden, slutdharmatiden, ragnarök osv osv - i kosmos så pågår det - det är som jag fattar det just det som vi ser utåt nu - där forskare kliar sina huvuden... saker de spanar på försvinner, annat skiftar positioner mm - hyschhysch... de säger också att de nu upptäckt att utvidgningshastigheten i kosmos accelererar... vad innebär det...? Det är det som når centrum snart, detta tidsrum, samsara, den trefaldiga världen, eller vilket namn man vill använda, det finns många. Det är det med maya + mycket annat, som gett oss hints genom historien om detta som det som är denna speciella tid - så är det... vake up

Posted on: 2007/5/20 20:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
ofrihetsguiden - satsa på att bli av med implantaten mm och exorsism... eller något...

Resized Image

Posted on: 2007/5/20 21:21
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Finns ju onekligen en del vettiga poänger i det du säger Frihetsguiden men personligen tror jag att en upplyst människa aldrig skulle definiera sig själv som upplyst och knappast heller ha något större intresse av att vara andras ledare, än mindre kalla sig den nya tidens ledare.

Den vise vet att han/hon egentligen inte vet så mycket och att den ödmjukhet som följer med det leder till den öppenhet i sinnet som gör att vi kan åter förenas med den gudomliga intelligens som genomsyrar allting i universum.

En klok man sa en gång följande:

”Om du möter någon som säger: - Kom till mig så ska du få veta sanningen, så vet du att det är en charlatan. Om du däremot möter någon som säger: - Jag letar efter sanningen och tror mig ha funnit en del av den, stanna upp och lyssna för där kan du kanske finna pärlor.”

Posted on: 2007/5/20 21:21
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Lightsaber. Jag har inte tid att vara ödmjuk och märkvärdig och gå runt i en klänning. Tror du att det är ett nöje att lansera sig själv som jag gör och få hot och förolämpningar kastade på sig varje dag? Jag gör det för att det är ett effektivt sätt att samla en värdegemenskap. Och Europa behöver Frihetsguiden.

Tja, jag gissar att en upplyst människa varken har tidsnöd eller känner sig nödgad att bära klänning.

Desssutom har jag en känsla av att Frihetsguiden kanske behöver Europa snarare än tvärtom.

Posted on: 2007/5/20 21:33

Anonym
Fick en väldigt mörk känsla av Frihetsguiden...

En sak är säker:
I den NYA TIDEN så kommer det inte att finnas några behov av några ANDLIGA LEDARE överhuvudtaget eftersom vi kommer att lyssna på vår egen intiution, inre vägledning, i allt högre utsträckning.. Tror därför inte att vi kommer att få se några religiösa massrörelser av väckelse. Det är sånt som hörde den gamla tiden till..

Men i sluttiden kommer det däremot att finnas gott om falska profeter.

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Finns ju onekligen en del vettiga poänger i det du säger Frihetsguiden men personligen tror jag att en upplyst människa aldrig skulle definiera sig själv som upplyst och knappast heller ha något större intresse av att vara andras ledare, än mindre kalla sig den nya tidens ledare.

Den vise vet att han/hon egentligen inte vet så mycket och att den ödmjukhet som följer med det leder till den öppenhet i sinnet som gör att vi kan åter förenas med den gudomliga intelligens som genomsyrar allting i universum.

”Om du möter någon som säger: - Kom till mig så ska du få veta sanningen, så vet du att det är en charlatan. Om du däremot möter någon som säger: - Jag letar efter sanningen och tror mig ha funnit en del av den, stanna upp och lyssna för där kan du kanske finna pärlor.”

Lighsaber vi kanske talar mer samma språk
kan du förklara rent konkret vad man ska göra eller läsa eller tänka..

jag hör bara en massa fina ord och en del tyckte ju "andres" sade en del kloka saker oxå

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot.

Ingen bok. Bara meditera över modern sefiroth och göra egosolen: http://www.frihetsguiden.com/kurser.html

Sedan kommer upplysningen gradvis.

Skatt är inte frivilligt - bara för de som röstar för det. Äkta solidaritet är helt frivillig. Att kalla skatt solidaritet är en språkförbistring.
".

Varför tar en andlig ledare som du 250kr i betalt för dina kurser om jag inte minns fel så predikade jesus och buddha helt gratis och hans lärjungar stälde senare upp gratis även dom?
Kan du mäta dig med jesus anser du?
Är meditera det enda jag ska göra ?

Quote:

Jesus ansåg att det bästa är att "vända andra kinden till" och förlåta fiender. Det är inte att försvara sig. Muhammed ansåg på slutet av sitt författarskap att det är OK att angripa "otrogna" - bara för att de är "otrogna" (alltså icke-muslimer). Det är inte att ge frid så länge frid lämnas. Dessutom demoniserar båda sex. Det gör inte vi.
".

Jo visst med biblen säger ju även emot sig själv ett flertal gånger och i koranen snackas det ju hela tiden om försvar,jihad och straff så....

Quote:

Den gemenskap som du skall sälla dig till kallas Frihetsguiden.

Du skall inte följa mig, du skall följa modern sefiroth. Jag är en ledare i meningen att jag går före och tar det största ansvaret för Frihetsguiden.
".

Hur många har gått på dina kurser och hur många fortsätter om jag får fråga

sedan har du inga texter eller ljudfiler att lägga ut så man får en anning om vad man ska betala 250kr till
för att meditera låter lite dyrt det kan jag göra själv...

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Lightsaber. Jag har inte tid att vara ödmjuk och märkvärdig och gå runt i en klänning. Tror du att det är ett nöje att lansera sig själv som jag gör och få hot och förolämpningar kastade på sig varje dag? Jag gör det för att det är ett effektivt sätt att samla en värdegemenskap. Och Europa behöver Frihetsguiden.

Sedan undrar jag om frimureriets ritualer och liknande oxå är upplysande och gör dig till en bättre människa?

Ligga i likkistor osv?

Anonym
Quote:

raybeam wrote:
Men i sluttiden kommer det däremot att finnas gott om falska profeter.

YES!

Anonym
Du igen.

Jag vet vad du borde göra (för jag vet att du finns inte långt från mig)

Under Göteborgskalaset, när det är, ställ dig med högtalare och mikrofon centralt på Avenyn.

Gör det. Om du har något att säga. Det är ett tips.

Här har vi en som började sin storartade karriär på det viset. Det slutade i ett hejdundrandes saftkalas!

http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones

Anonym
Om jag inte har fel så fick jesus sina gåvor medans du kräver pengar för att dela med dig av din kunskap...

vad anser du om frimureriets rituelarer soma att ligga i likkistor osv
blir man andligt upplyst och en bättre människa av det?

Anonym
Herregud vilken bullshit,...det behövs ingen andlig ledare, det enda som krävs är att människor lyssnar och följer sitt inre. Vi alla har redan det vi söker inombords. Problemet är att personer söker utanför sig själva i skrift eller egotrippade "andliga ledare".

Upplysning är ju bara ännu en "egotripp", det finns således ingen upplysning, det är rent struntprat. Allt är nonsens och pladder i era egna sinnen och egon.

/ Eran älskade Psilocyber...

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Så jag har ett system för gåvorna: De krävs för att jag skall ägna mig åt dig på riktigt. Detta är helt konsekvent med vår hållning: Solidaritet måste gå i två riktningar. Vi är inte kristna hippies.

Invigningarna i Egypten kunde innehålla att du låg tre dygn under jord. Ja, sådana saker kan vara väldigt bra för din andes självmedvetande och för att du skall förstå andens eviga natur, så att du kan bli mer kreativ och ta kontrollen över ditt öde. Det kan också göra dig galen. Det beror på dina förutsättningar. Jag har gjort många extrema saker. Men vi undervisar inte sådana saker. Vi är helt öppna med vad vi gör - och det är bara våra meditationer och vårt umgänge, vår solidaritet och vårt missionerande.

Jag skulle vilja ha svar på om frimurarna (som du talar så varmt om) ifall deras ritualer är destruktiva

och på vilket sätt man blir en bättre människa och mera upplyst av att ligga i likkistor kyssa dödskallar och få rep runt sin hals?

Om du är en andlig upplyst ledare så kräver jag svar annars så är du bara en pajas....

Ägna mig åt dig på riktigt?
Är det inte av intresse oxå om vi ponerar att din rörelse skulle få 300 medlemmar hur skulle du då prioritera vissa " för att ägna dig mer tid åt visa" ?

Innehåler din rörelse några ritualer eller saker man måste uppoffra?

berätta mer om din rörelse
tankar mål och vad som krävs av individen
finns det likheter med frimureriet?

sen undrar jag även vad du gör på denna sida?

Anonym
Quote:

Wikhall. Min rörelse är betydligt mindre hjärnknullande än den antroposofiska rörelsen, som du gillar. Kan du se allt det som Steiner ansåg sig kunna se? Inte? Då får du väl lita på pappa då. Inte så fritt, tycker jag. I Frihetsguiden, så gör alla samma enkla solmeditation och följer samma enkla, liberala etik och ser sina jag som andar. Det är allt. Filosofin och den enskilda upplysningen utvecklas över tid och genom dialog.

Om antroposofin knullar hjärnan och därmed Waldorfskolorna gör så med barnens hjärnor, så påstår jag med kraft att den kommunala skolan som drivs av företagen sveriges kommuner våldtar barnens hjärnor. Montessori kommer inte långt efter.
För det är ju vad den debatten handlar om.

Antroposoferna har några nycklar till framtiden. Några russin i kakan. Andra har andra nycklar, eller russin om man så vill.

För att världen ska befrias behöver vi befrias från alla slags ledare, andliga som materiella. Vi behöver bli våra egna ledare.

Steiner är inte min ledare. Ingen annan heller. Faktiskt inte ens David Icke, Alex Jones eller nån av de andra konspirationsforskarna värda att lyssna på. Jag har inga ledare!

Vilken pappa talar du om förresten. Pappa Bush?

Liberal... känner doften av Christian Gergils och Frihetsfronten bestämt.

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Lightsaber wrote:

Lighsaber vi kanske talar mer samma språk
kan du förklara rent konkret vad man ska göra eller läsa eller tänka..

jag hör bara en massa fina ord och en del tyckte ju "andres" sade en del kloka saker oxå

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0

Om jag skulle tala om för dig vad du ska göra eller tänka så skulle jag ju tala emot mig själv och det jag tror på.

Bara DU vet vad du ska göra eller tänka.

Sen kan vi alltid hitta inspiration hos andra människor som leder oss vidare på den stig som leder till den visdom jag tror vi alla bär inom oss men som vi av olika anledningar kan ha svårt att manifestera i vårt medvetna sinne. Den inspirationen eller aha upplevelsen kan lika gärna komma från en god vän som från ett barn eller en uteliggare, ibland rentav från dem vi brukar klassa som idioter.

Vad läsning beträffar så finns det ju guldkorn lite här och var.

Själv har jag läst en hel del av David icke, Michael Tsarion, Neale Donald Walsch, Sigmund Freud, Carl Gustav Jung m.fl.

En bok jag gärna brukar rekommendera är "Den nionde insikten."

Inte för att den innehåller stor litteratur men för att den sätter fingret på något oerhört viktigt, nämligen det faktum att vi stjäl energi av varandra. Fast den har du ju redan läst.

Emellertid misstänker jag att den här tråden kanske inte ens skulle finnas om vi som skriver i den upplevde att vi hade den energi vi behöver, på såväl det fysiska som det psykiska planet.

Posted on: 2007/5/21 13:45

Anonym
Quote:

Jag är den nya tidens andlige ledare

Bara det påståendet gör mig mycket suspekt.

Anonym
Quote:
Prat om att mänskligheten inte behöver ledare, alltså sådana som går före, tar ett övergripande ansvar och pekar ut riktningen framåt - är barnsligt.

Du har helt rätt. Så länge som det ser ut så här:

Resized Image

Det gör det inte länge till. Och då är alla slags "ledare" historia. Även du.

Tack för komplimangen, jag bejakar barnet inom mig.

I övrigt ger jag en stående ovation till tomten.

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Missade du det där om Egypten? Det är där ritualerna har sina rötter. Men det vore mycket dumt av mig att gå in djupare på detta. Du får nöja dig med det svar som jag gav dig. Detta är ingen lek. Jag har också redan svarat på vad vi gör i min rörelse. Och det stämmer att jag kommer att behöva ägna mig mer åt vissa framför andra framöver. Men jag kommer å andra sidan inte att vara den enda ledaren.

Vad jag gör på denna sida är att meddela mina åsikter om ämnen som tas upp här. Det finns ju många olika slags åsiktsriktningar här. Skulle min vara ovälkommen, menar du? Det får admin och moderatorerna ta med mig, tycker jag.

Wikhall. Jag har inte påstått att den kommunala skolan är perfekt. Prat om att mänskligheten inte behöver ledare, alltså sådana som går före, tar ett övergripande ansvar och pekar ut riktningen framåt - är barnsligt. Min uppgift som ledare är inte att styra tankar, utan berätta vad vår värdegrund är, inspirera och ta ansvar för rörelsens växande. Jag är för övrigt anti-Bush - och just för att jag är liberal: Det är inte liberalt att angripa länder, som inte har hotat eller angripit något annan land.

Jag misade inte det om egypten men jag är inte så intresserad av det just nu så vi upprepar frågan

Är frimurarnas ritualer bra för individen och blir man en bättre och mer upplyst människa av det?

Om du är en andig ledare så kan du ju inte ge svar som " Du får nöja dig med det svaret"
Jag är en sökare som söker efter svar har du inga svar att ge mig är du knappast den ledaren jag söker...
Jag tycker inte heller du har beskriv din rörelse och jag undrar om någon här inne isf kan berätta vad den innebär förutom att meditera....
Är meditera allt man gör hur är kurserna uppbygda?
Självklart har du rätt att vara på denna sida

(1) 2 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper