Vakencorner
|
Re: Jag är den nya tidens andlige ledare
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag tror nog att du gjort en Deeksha för mycket...
SÖK HJÄLP !!!
Posted on: 2007/5/20 16:38
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Vad har vår nya jesus att säga då?
som är lika revolutinärt som det jesus sade för 2000 år sedan... rent konkret och inget flum vad har du att förmedla |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag är inte intresserad av kvalifeserat svamel.... Hur ska jag få kontakt med denna "hemliga kunskap" rent konkret Någon bok jag bör läsa? Quote:
18000 afrikasna barn dör varje dag ja och i sverige sker rån och våldtäcker varje dag sen att solidaritet inte kan vara påtvingar är ju inget nytt till och med mona salin har ju sagt "det är vackert att betala skatt" att hon sedan skattefuskar och är hos kronofogden är en annan femma.... Quote:
Detta är inget nytt det säger såväl mohamed som jesus och buddha Quote:
Jovars men når vi hit genom att följa dig? vi måste ju ha mer info Quote:
Är den vita manen satt i skuld tycker du? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sedan så tycker jag du låter precis som Ulf Ekman fast han pratar om en gud
men det är samma tongångar |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
frihetsguiden: Jag vet inte riktigt vem du är och dina ord verkar ha ett innehåll. Men mest påminner de om ordkombinationer jag hört sägas för att manipulera förvirrade New Agebrudar! Är du helt säker på att det inte är sängkamrater du söker? ![]()
Posted on: 2007/5/20 20:49
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Apropå "etsat" då - om du inte kan hitta Sanningen, det som är din ursprungliga natur, inetsat... då är du en ordrobot. Man få r göra åtskillnad på ursprunglig inetsning, sanningen - och det som en degenerering har mefdört att det blir återspeglingar i det yttre med sådant du kallar "...invanda tankebanor som människor har lagt sig till med genom arv, miljö och fostran är så fantastiskt sega, de kategorier av "ont" och "gott",..." - ont och gott ska relateras till universums/vår inre natur/egenskap - det är hela poängen, bara det som allting går ut på - det är det med ont/gott - det vägs/relateras mot det - och det är det som man genom historien säger ska komma vid denna tid - armageddon, den sista ödeläggelsen, sluttiden, slutdharmatiden, ragnarök osv osv - i kosmos så pågår det - det är som jag fattar det just det som vi ser utåt nu - där forskare kliar sina huvuden... saker de spanar på försvinner, annat skiftar positioner mm - hyschhysch... de säger också att de nu upptäckt att utvidgningshastigheten i kosmos accelererar... vad innebär det...? Det är det som når centrum snart, detta tidsrum, samsara, den trefaldiga världen, eller vilket namn man vill använda, det finns många. Det är det med maya + mycket annat, som gett oss hints genom historien om detta som det som är denna speciella tid - så är det... vake up ![]()
Posted on: 2007/5/20 20:57
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
ofrihetsguiden - satsa på att bli av med implantaten mm och exorsism... eller något...
![]()
Posted on: 2007/5/20 21:21
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Finns ju onekligen en del vettiga poänger i det du säger Frihetsguiden men personligen tror jag att en upplyst människa aldrig skulle definiera sig själv som upplyst och knappast heller ha något större intresse av att vara andras ledare, än mindre kalla sig den nya tidens ledare.
Den vise vet att han/hon egentligen inte vet så mycket och att den ödmjukhet som följer med det leder till den öppenhet i sinnet som gör att vi kan åter förenas med den gudomliga intelligens som genomsyrar allting i universum. En klok man sa en gång följande: ”Om du möter någon som säger: - Kom till mig så ska du få veta sanningen, så vet du att det är en charlatan. Om du däremot möter någon som säger: - Jag letar efter sanningen och tror mig ha funnit en del av den, stanna upp och lyssna för där kan du kanske finna pärlor.”
Posted on: 2007/5/20 21:21
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tja, jag gissar att en upplyst människa varken har tidsnöd eller känner sig nödgad att bära klänning. Desssutom har jag en känsla av att Frihetsguiden kanske behöver Europa snarare än tvärtom.
Posted on: 2007/5/20 21:33
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Fick en väldigt mörk känsla av Frihetsguiden...
En sak är säker: I den NYA TIDEN så kommer det inte att finnas några behov av några ANDLIGA LEDARE överhuvudtaget eftersom vi kommer att lyssna på vår egen intiution, inre vägledning, i allt högre utsträckning.. Tror därför inte att vi kommer att få se några religiösa massrörelser av väckelse. Det är sånt som hörde den gamla tiden till.. Men i sluttiden kommer det däremot att finnas gott om falska profeter. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Lighsaber vi kanske talar mer samma språk kan du förklara rent konkret vad man ska göra eller läsa eller tänka.. jag hör bara en massa fina ord och en del tyckte ju "andres" sade en del kloka saker oxå http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0 |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Varför tar en andlig ledare som du 250kr i betalt för dina kurser om jag inte minns fel så predikade jesus och buddha helt gratis och hans lärjungar stälde senare upp gratis även dom? Kan du mäta dig med jesus anser du? Är meditera det enda jag ska göra ? Quote:
Jo visst med biblen säger ju även emot sig själv ett flertal gånger och i koranen snackas det ju hela tiden om försvar,jihad och straff så.... Quote:
Hur många har gått på dina kurser och hur många fortsätter om jag får fråga sedan har du inga texter eller ljudfiler att lägga ut så man får en anning om vad man ska betala 250kr till för att meditera låter lite dyrt det kan jag göra själv... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Sedan undrar jag om frimureriets ritualer och liknande oxå är upplysande och gör dig till en bättre människa? Ligga i likkistor osv? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
YES! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du igen.
Jag vet vad du borde göra (för jag vet att du finns inte långt från mig) Under Göteborgskalaset, när det är, ställ dig med högtalare och mikrofon centralt på Avenyn. Gör det. Om du har något att säga. Det är ett tips. Här har vi en som började sin storartade karriär på det viset. Det slutade i ett hejdundrandes saftkalas! http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om jag inte har fel så fick jesus sina gåvor medans du kräver pengar för att dela med dig av din kunskap...
vad anser du om frimureriets rituelarer soma att ligga i likkistor osv blir man andligt upplyst och en bättre människa av det? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Herregud vilken bullshit,...det behövs ingen andlig ledare, det enda som krävs är att människor lyssnar och följer sitt inre. Vi alla har redan det vi söker inombords. Problemet är att personer söker utanför sig själva i skrift eller egotrippade "andliga ledare".
Upplysning är ju bara ännu en "egotripp", det finns således ingen upplysning, det är rent struntprat. Allt är nonsens och pladder i era egna sinnen och egon. / Eran älskade Psilocyber... ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag skulle vilja ha svar på om frimurarna (som du talar så varmt om) ifall deras ritualer är destruktiva och på vilket sätt man blir en bättre människa och mera upplyst av att ligga i likkistor kyssa dödskallar och få rep runt sin hals? Om du är en andlig upplyst ledare så kräver jag svar annars så är du bara en pajas.... Ägna mig åt dig på riktigt? Är det inte av intresse oxå om vi ponerar att din rörelse skulle få 300 medlemmar hur skulle du då prioritera vissa " för att ägna dig mer tid åt visa" ? Innehåler din rörelse några ritualer eller saker man måste uppoffra? berätta mer om din rörelse tankar mål och vad som krävs av individen finns det likheter med frimureriet? sen undrar jag även vad du gör på denna sida? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om antroposofin knullar hjärnan och därmed Waldorfskolorna gör så med barnens hjärnor, så påstår jag med kraft att den kommunala skolan som drivs av företagen sveriges kommuner våldtar barnens hjärnor. Montessori kommer inte långt efter. För det är ju vad den debatten handlar om. Antroposoferna har några nycklar till framtiden. Några russin i kakan. Andra har andra nycklar, eller russin om man så vill. För att världen ska befrias behöver vi befrias från alla slags ledare, andliga som materiella. Vi behöver bli våra egna ledare. Steiner är inte min ledare. Ingen annan heller. Faktiskt inte ens David Icke, Alex Jones eller nån av de andra konspirationsforskarna värda att lyssna på. Jag har inga ledare! Vilken pappa talar du om förresten. Pappa Bush? Liberal... känner doften av Christian Gergils och Frihetsfronten bestämt. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om jag skulle tala om för dig vad du ska göra eller tänka så skulle jag ju tala emot mig själv och det jag tror på. Bara DU vet vad du ska göra eller tänka. Sen kan vi alltid hitta inspiration hos andra människor som leder oss vidare på den stig som leder till den visdom jag tror vi alla bär inom oss men som vi av olika anledningar kan ha svårt att manifestera i vårt medvetna sinne. Den inspirationen eller aha upplevelsen kan lika gärna komma från en god vän som från ett barn eller en uteliggare, ibland rentav från dem vi brukar klassa som idioter. Vad läsning beträffar så finns det ju guldkorn lite här och var. Själv har jag läst en hel del av David icke, Michael Tsarion, Neale Donald Walsch, Sigmund Freud, Carl Gustav Jung m.fl. En bok jag gärna brukar rekommendera är "Den nionde insikten." Inte för att den innehåller stor litteratur men för att den sätter fingret på något oerhört viktigt, nämligen det faktum att vi stjäl energi av varandra. Fast den har du ju redan läst. Emellertid misstänker jag att den här tråden kanske inte ens skulle finnas om vi som skriver i den upplevde att vi hade den energi vi behöver, på såväl det fysiska som det psykiska planet.
Posted on: 2007/5/21 13:45
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bara det påståendet gör mig mycket suspekt. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Prat om att mänskligheten inte behöver ledare, alltså sådana som går före, tar ett övergripande ansvar och pekar ut riktningen framåt - är barnsligt. Du har helt rätt. Så länge som det ser ut så här: ![]() Det gör det inte länge till. Och då är alla slags "ledare" historia. Även du. Tack för komplimangen, jag bejakar barnet inom mig. I övrigt ger jag en stående ovation till tomten. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag misade inte det om egypten men jag är inte så intresserad av det just nu så vi upprepar frågan Är frimurarnas ritualer bra för individen och blir man en bättre och mer upplyst människa av det? Om du är en andig ledare så kan du ju inte ge svar som " Du får nöja dig med det svaret" Jag är en sökare som söker efter svar har du inga svar att ge mig är du knappast den ledaren jag söker... Jag tycker inte heller du har beskriv din rörelse och jag undrar om någon här inne isf kan berätta vad den innebär förutom att meditera.... Är meditera allt man gör hur är kurserna uppbygda? Självklart har du rätt att vara på denna sida |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login