vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Anonym
Re: Jag är den nya tidens andlige ledare
Bumblebee, jasså har du bytt läger nu!?? Hahaha...nädå, jag skojade bara med dig. Hur som helst, jo, frihetsguiden, den figuren har jag inget personligt emot, ville endast klämma lite på han och se vad det var gjort av för virke, samt titta lite närmare på hans "upplysning".

Personligen skiter jag i om folk är upplysta eller dåraktiga, det är sak samma när allt kommer omkring. För mig är humor och skratt en mycket viktig del av livet, och det gör en frisk, glad och livslevande.

Lite försvarstal oxå: Visst kan jag vara lite stygg emellanåt, men tycker inte det är så värst farligt, och sedan så har jag ju faktiskt bättrat mig här på vaken.

Frid/Psilo

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
Du är ute efter "själar" - det är det som är i aliens agenda - göra folket nun human, själlöst - förstör deras själar och ta över kropparna.

Hmmm...
Är det inte det " Verktyget Frimureriet " har sysslat med hela tiden och syftet med Ritualerna är ju lätt att gissa sig till vad dom är till för.

" Osaliga Andar"........

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Frihetsguiden

Känner du till Henrik bogda och hans finyar ?

Anonym
Frihetsguiden

Jag har lite funderar kring detta med sex och samlevnad du anser att kvinnor alltid är nöjda och det är hög kvalite
har du fått dom insikterna av något högre ting eller har du fört en dialog med dinna kvinnor ?

Anonym
[quote]
Frihetsguiden wrote:

Så här kommer jag att göra med din själ: Jag kommer att dra dess uppmärksamhet mot en som du har svikit. Du kommer att tänka på henne en del framöver. Det kommer att verka som antibiotika: Det kommer att ta ned din kraft men i slutändan kommer det att göra dig gott. Det är så jag tänker göra. Men ojdå, jag har ju redan gjort det :)
quote]

Så du kom i kontakt med detta genom att gräva i dit undermedvetana?

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Wikhall. Ja, så det kan bli. Men visst käns det bättre nu när du vet hur du skall kompensera? Min irländska setter hälsar :) Vad var det förresten för dåligt med denna lilla konversation? Den var rolig, tycker jag... Den var underhållande. Gillar inte göteborgarna det?

Novax. Det stämmer att jag redan som liten gosse visste varifrån jag kom. Och jag insåg att det var en bättre plats än planeten Jorden. Men du kanske tycker att planeten Jorden är idealet? Du har inte heller dina rötter på denna planet. Det är det som du brottas med. Men du har blivit en självhatande alien. Synd att du gav upp.

Har du kontakt med andr planeter utanför vintergatan föresten och vilka planeter kommer vi vandra mot i vår andliga resa
(reinkarnation)

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Patetiskt. Jag kallar mig den nya tidens andliga ledare (med det menar jag en stil - inte Messias) och presenterar nätverket Frihetsguiden. Jag är en ganska vanlig kille med litet ovanliga förmågor. Men jag tror inte att jag är en gud eller en superguru eller något sådant. Flera gånger har jag förklarat att jag inte heller vill ha den rollen, utan att vi vill föra en dialog om viktiga grejer och dela en värdegrund i Frihetsguiden. Jag är "ledare" av praktiska skäl - någon bör vara det. Och jag ägnar mycket tid åt att tänka ut hur Frihetsguiden kan utvecklas.

I en liten kul parantes redogör jag för min högst ordinära sexualhistoria, som har varit både innerlig och mer på kul men alltid i fullständig ömsesidighet och med respekt. På fredag gifter jag mig dessutom med kvinnan i mitt liv. Och för detta är jag Jim Jones och Helge Fossmo? Osannolikt förvirrat. Genast görs dessutom vilda antaganden om att jag är "in it for the money", vilket verkligen inte är fallet. Det är sant att jag inte är duktig på att tjäna pengar, det har jag aldrig varit, det är nog mest för att jag är så ointresserad. Men jag har hankat mig fram med jobb, studielån och bidrag på ett inte heller särskilt uppseendeväckande eller ovanligt vis. Är detta er uppvisning i komplett vansinne, så är jag faktiskt litet imponerad.

Osho fick en massa lärjungar genom att sitta under ett träd
jesus var ute och predika och så har vi frihetsguiden som sitter på ett forum som i första han diskuterar maktelitens hemligheter ?

Är det så en andlig ledare fungerar genom att ragga lärjungar på internet

varför inte gå ut och göra dessa undervärk och håla tal

Anonym
Quote:
Nej, jag känner inte till Henrik Bogda. Skall kolla det.

Henrik Bogdan.....med N.

http://www.finyar.se/bogdan.htm

http://hum.gu.se/institutioner/religi ... ap/personal/henrik-bogdan

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Well, jag skrev inte att jag är något slags sexatlet. Men visst har jag haft bra sex. Tecken på det? När en kvinna uppskattar sexet, så blir hennes mun kall, hon får något intensivt i blicken, hon drar och sliter i dig litet grann, hon svettas, hon gnyr eller skriker och hon får orgasm.
.

Skriker du med?

Quote:

Jag tar kontakt med det som är viktigt för dig. För en dialog med mig om det via e-post: tobias@frihetsguiden.com Men för svar behöver du vara minst bronsdonator: 100 kronor. Du verkade orolig över pengarna, men jag har behov som du. Om jag skall kunna ägna mig åt detta arbete, så behöver jag ju äta - eller? Jag är inte lufterian :)
.

Tar du 100kr för att svara ?????
Vad tar du för en livstidskurs åt dig?
Jag kan skicka med en brödlimpa

Quote:

Men jag tycker definitivt att det känns som att du har fått vittring på något. Bra att du frågar så mycket. Det är väl bra att jag svarar, eller?
.

Brukar vara vitsen på forum utbyta tankar osv
har du något att lära här föresten eller är detta alldelses för låg och simpel nivå för dig
du är ju upplyst menar jag har du något att lära av "oss" ?

Quote:

Nej, jag känner inte till Henrik Bogda. Skall kolla det.

Han verkar vara lite fjollig såg han på TV och han föreläser på universetet hans vän fick nyligen jobb på säpo han var oxå frimurare...

Anonym
Quote:
Om vanligt folk börjar solidarisera sig med varandra och startar mer energisnåla, mer trygga och andligt uppbyggliga kollektiv under ledare med en ideologisk agenda som bryter med den korporativa statens, så utgör detta ett föredöme för andra. Om fenomenet tillåts sprida sig som ringar på vattnet, så kommer den korporativa statsmaffians makt över människors tankar och kapital att minska. Det är därför sådana här initiativ smustkastas och även krossas med våld. Det är inte svårt att hitta några medlemmar som är beredda att ljuga om sin rörelse för pengar. Rörelserna kan ju även infiltreras. Media, som ägs av de stora företagen, som är i allians med staten, för naturligtvis vidare lögnerna och hånar rörelserna. Allt för att vanligt folk skall hålla sig i boxen, i ekorrhjulet. Som om inte den korporativa statens konsumtionssamhälle, med frihet utan lycka och mat i överflöd men allt sämre hälsa - är en jättelik, ondsint sekt!

Har du inte gått med i fel Gruppering om du står för detta ?

Eller finns det " Goda Krafter " inom Frimureriet som vill dela med sig av " Den Esoteriska Kunskapen " ?

Eller är " Fårskocken " än så länge för Dum ( Fördummad av vilka ? ) ?

Hur många inom statsmaffian är inte Frimurare ?

Vilka sitter i Toppen på Frimureriet ?

" Nyttiga Idioter " finns överallt !!

Anonym
Quote:
Han verkar vara lite fjollig såg han på TV och han föreläser på universetet hans vän fick nyligen jobb på säpo han var oxå frimurare...

Är det Jonathan Peste, för övrigt med i finyar:s styrelse......

Anonym
Quote:

A73 wrote:
Quote:

Är det Jonathan Peste, för övrigt med i finyar:s styrelse......

Ja det stämmer är han lika fjollig han ??

Anonym
Quote:
A73. Jag är ingen frimurare. Jag har bara beskrivit dem som traditionellt verkande i samma tradition som jag: Den gnostiska. Och jag har inte "gått med" i någon gruppering. Jag har skapat en gruppering: http://www.frihetsguiden.com

Ok....

See User information
Quote:
Frihetsguiden:
Jodå, jag visste att det skulle provocera - och jag medger att jag redan har tröttnat på martyrrollen. Men det förtar inte fakta: Jag är verkligen inte en Jim Jones eller en Helge Fossmo bara för att jag tror på modern sefiroth som värdegrund och är mån om att utveckla ett nätverk av fria jämlikar med denna modern sefiroth som värdegrund, festligt/kreativt samkväm och en livlig debatt. Rubriken kom sig av att jag besvarade en kristen bloggpost, som frågade efter den nya tidens andliga ledare. För mig är andlighet detsamma som världsbild, konst, ideal och vision. Och mitt ledarideal är en empatisk men principfast typ, vars uppgift är att inspirera och stimulera dialog - inte hjärntvätta!

Novax är nog allvarligare än du tror, är jag rädd. Han verkar ju tro att jag är besatt av ett slags reptil-liknande aliens. Och det är abzzzzolut inte zzzzzant.

Och visst, shoot: Har mina ögon förtrollat dig?

Nej inte förtrollat... det förutsätter ju att man tror på troll!

Men när en människa börjar förlora kontrollen över vem som styr skutan så brukar ögonen vara det första stället man upptäcker det i.

Att lockas av kraften i att vara en ledare betyder inte att man tar kontrollen, snarare brukar det bli tvärtom. Det finns en anledning till att halvmesyrer till människor brukar transformeras till dominanta agitatorer när de tror att de blivit självutnämnda ledargestalter utan synbar anledning.

Det är Jeepers Creepers för mig!

Posted on: 2007/5/22 21:10

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Om jag skriker när jag har sex?! Du är bra nyfiken du.

Ja man vill ju veta....
Det känns som att man kanske får ut mer om man skriker och man borde väl följa sina infall och sin intution därav skrika när man får orgasm??

Quote:

Det finns goda krafter inom frimureriet. De depraverade sekter som de rikaste familjerna tillhör, är som en sjuk blomma från en frisk grodd. Jag har kontakt med mästare, som hälsar er från grottan.

Vilka då

Quote:

Men detta är inte helt hälsosamt att tala för mycket om. Om ni skulle möta en riktig drake, så var noga med att inte önska för mycket. Det kommer att slå in.

Vad menar du?
Reptiler? har du kontakt med andra livsformer från andra planeter ?
alltså fysiska väsen

Anonym
Du får ursäkta vår/min misstänksamhet, men det beror nog på trådens överskrift och vetskapen om hur saker och ting verkar förhålla sig.

Min Andliga ledare tror jag att jag hittar i " Mitt högre Jag " , vad det nu är ....

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Quote:

bumblebee wrote:
Det finns en anledning till att halvmesyrer till människor brukar transformeras till dominanta agitatorer när de tror att de blivit självutnämnda ledargestalter utan synbar anledning.

Det är Jeepers Creepers för mig!

Jaha. Så nu är jag en "halvmessyr" också? Jag vet inte vad du menar med det ordet, men jag har ganska genomsnittliga förmågor, förutom vad gäller intuition, förmåga att underhålla, kulturanalys och ordhantering. Där ligger jag över genomsnittet. Jag skulle vilja spela mer tennis och jag har aldrig varit duktig på pengar - men annars tycker jag att jag har haft ett bra liv med mycket uppskattning och en bra utbildning. Så jag vet inte om det där stämmer på mig. Men fortsätt gärna att studera mig. Det är väl bra att någon gör det, antar jag :)

Vad säger din intution om mig då?

Anonym
Jag vaknade jämte en riktig Drake en gång.

Drak - Ulla hette hon....

Förlåt Ulla !

Anonym
Quote:
Jag har kontakt med mästare, som hälsar er från grottan.

Det var det J-aste.

Känner du Bin Laden ?

Anonym
Quote:
Jag håller med. Den högsta ledaren bör vara jaget - med förnuftet som fackla. Absolut! Dock är det så att många har dålig jagstyrka. De lämnar gärna över initiativet till någon annan tills de kan gå själva. Bättre då att det blir till en som uppmuntrar jaget som ledare i människan, än att det blir till någon som söver det ytterligare. Eller?

Ok för ikväll. Trött . Natti natti.

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Quote:

Vad säger din intution om mig då?

Ja, det är ju en sådan fråga som förutsätter att du åtminstonde är en bronsdonator för att få svar.

Menas det 100 kr?

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Quote:

maggot wrote:

Menas det 100 kr?

Japp. En bronsdonator lämnar ett foto av sig själv via min e-post. Sedan ger jag svar om ett av dina tidigare liv och förklarar din dolda kraft. Men om du vill ha ett budskap från en annan planet som en bonus, så går det bra.

hm intressant att se ska tänka på det men vill först veta hur mycket info du brukar få fram kan du klisstra in från någon annan så jag vet ungefär vad det rör sig om ?

Anonym
Så intressant att när jag sökte på Google Bildsök på "Swedish Robot" så fick jag upp det här:

Resized Image
472 x 337 pixlar - 49k - jpg
tobiasstruck.blogspot.com

Anonym
Ja, precis.

Sweden 10 points.
La Suede 10 points.

http://www.humanisterna.se/hTexter.asp?f=s&t=577

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper