vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Maffigt!!
#25


See User information
Novax!

Jag är ledsen att säga det men den musik du diggar har inga balls överhuvudtaget. Det är ju fruktansvärd gayvarning på hela upplägget. Sarah Brightman och en neglige nästa!

Posted on: 2007/5/26 16:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#26


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Novax!

Jag är ledsen att säga det men den musik du diggar har inga balls överhuvudtaget. Det är ju fruktansvärd gayvarning på hela upplägget. Sarah Brightman och en neglige nästa!


Jag är ändå mycket ledsnare än dig att behöva säga att du nu tänker/upplever innanför brallan - är det vad du - och resten "komatanter" har att säga om Charlotte Church så blir jag lite besviken... men är sedan länge fullständigt oförvånad.

Det handlar inte bara om balls - hon har inte med balls att göra. Jag vet att många "vanliga" musikdiggare när det passar inte verkar ha något ovanför solarplexus - det blir då kanske att det inte förstås eller blir noll kommentarer.

Om musik bara vore balls då är man på drift med drifterna.

Då kanske denna med C Church kan få det att röra på sig...
http://www.youtube.com/watch?v=qxBZeapwrpQ

Spiegel im Spiegel (Arvo Part)
http://www.youtube.com/watch?v=sh_zPsucV0U

Posted on: 2007/5/26 18:25
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#27


See User information
Quote:
Novax:
Om musik bara vore balls då är man på drift med drifterna.


Men snälla Novax det handlar inte om att musik bara är "balls"!

Det handlar om att din kastratsjungande totalt saknar "balls" i sin uttrycksform. Det blir istället för en njutning ett straff likvärdigt med att sitta fastlåst i en tandläkarstol och läsa senaste hundra årens skattedeklarationer.

Vi föddes med en möjligt att uttrycka sorg, vrede, glädje, hunger och årtå genom bl.a. våra röster. Din lilla jugend donna uttrycker bara samma sak som nutidens antidepressiva SRI preparat. Kapa alla toppar och ta bort alla bottnar. Vad som återstår? Ett liv i största meningslöshet helt befriat från känslomässiga uttryck.

Kolla på det här istället! Det är klart att MM var tvungen att röjas ur vägen så att grupp (8) och radikalfeministerna bereddes plats för att föra ut sitt vidriga budskap. Dessutom hade hon koll på det här med betalningsformer via kreditkort. Hon var helt klart en förespråkare för att inte bli chippad och föredrog cash framför plastkort.

MM som däckat både JFK och halva det politiska etablissemanget med sin girlpower kunde ju annars blivit en verklig fara för underrättelsetjänsten och falska änglar med rena men helt döda röster.

Kolla killarna med korsfararslipsar hon utmanar, speciellt killen med marine corps snagg till vänster om henne på introt! Du kan även kolla på killen till höger om henne som får örfilen i början. De är egentligen inte bara dansare, de är etablissemangets agenter som bara vill att hon skall sluta att avslöja hemligheter.



http://www.youtube.com/watch?v=p0FDGnAIWpk&mode=related&search=

Posted on: 2007/5/27 11:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#28


See User information
Novax!

Kolla även på denna och betänk hur mycket man kan säga med ett ton och textframförande så länge man behåller lite mänskliga känslor i budskapet och inte försöker kopiera frikyrkliga plastbilder av änglar.

Titta på MM's ansiktsuttryck i introduktionen när presentationen avslutas med orden "the late Marilyn Monroe"! Hon ser nästan chockad ut. Vadå "late"?

Lyssna även på vad JFK säger efter sången som avslöjar JFK och MM's förhållande.

Han säger att han nu är redo att avsluta sin politiska karriär?

http://www.youtube.com/watch?v=k4SLSlSmW74&mode=related&search=




Posted on: 2007/5/27 11:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#29


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Novax:
Om musik bara vore balls då är man på drift med drifterna.


Men snälla Novax det handlar inte om att musik bara är "balls"!

Det handlar om att din kastratsjungande totalt saknar "balls" i sin uttrycksform. Det blir istället för en njutning ett straff likvärdigt med att sitta fastlåst i en tandläkarstol och läsa senaste hundra årens skattedeklarationer.

Vi föddes med en möjligt att uttrycka sorg, vrede, glädje, hunger och årtå genom bl.a. våra röster. Din lilla jugend donna uttrycker bara samma sak som nutidens antidepressiva SRI preparat. Kapa alla toppar och ta bort alla bottnar. Vad som återstår? Ett liv i största meningslöshet helt befriat från känslomässiga uttryck.

Kolla på det här istället! Det är klart att MM var tvungen att röjas ur vägen så att grupp (8) och radikalfeministerna bereddes plats för att föra ut sitt vidriga budskap. Dessutom hade hon koll på det här med betalningsformer via kreditkort. Hon var helt klart en förespråkare för att inte bli chippad och föredrog cash framför plastkort.

MM som däckat både JFK och halva det politiska etablissemanget med sin girlpower kunde ju annars blivit en verklig fara för falska änglar med rena men helt döda röster.

http://www.youtube.com/watch?v=p0FDGnAIWpk&mode=related&search=


Bäste drönarbi... - hon behöver inga "balls"- hon har det hon har, och alla låtar/stycken behöver inte ha allt i sig, eller uttrycka allt... jag är mer ute efter vad effekten är, vad det berör i oss.

Du sa något om att Arvo Pärts Spiegel im Spiegel var så förutsägbar, eller vad det nu var. Men vad är problemet...? Detta är "näring" - det lägger ens eteriska energi i ordnung och sådana där saker... du förstår, kanske...?

Jag har satt ihop Spiegel... till ett stycke på en CD, på 40 min, eller vad det var.

Det är bra för barn, alla saker, hemmet som är ett slags väsen, växterna. När jag spelade Charlotte Church "Carrickfergus" så låg lillakatten inne hela tiden, jag spelade den om och om igen - den hade just kommit in och ätit, sedan går den alltid ut - men den kom upp i soffan och ville vara med.Så gör den när det är MUSIK.

Jag har sett lite tidigare på den där länken du gav men stängde då av.

Läs:

Birds, Whales as Musical as Humans
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=17

Music, Prenatal Education, and Morality
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=3138

ON MUSIC
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=4127

Posted on: 2007/5/27 11:16
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#30


See User information
Quote:
Novax:
jag är mer ute efter vad effekten är, vad det berör i oss...


Hrrrmmm... hur var det med objektiviteten idag min gode herre!

Du kan ju omöjligt veta hur toner, färger eller känslor berör mig eller någon annan på denna planeten... överhuvudtaget bör du inte uttala dig i generaliserande ordalag om någon annan organisms innersta tankar eller väsen i hela universums historia.

Att en organism eller själ befinner sig på exakt samma plan i sin andliga och fysiska utveckling samtidigt är knappast sannolikt i en dynamisk förändringsprocess. Det är helt utan skadeglädje jag påstår att där du befinner dig just nu har andra befunnit sig tidigare. Det är inte heller av ondska jag säger att "jag har hört det förut"! Men det är alltid lika roande när någon av kött och blod påstår sig att ha absoluta sanningar till salu!

Ooootroligt, som Kurtans vapendragare Arne "Hasse Viktorsson" skulle ha uttryckt det!

Vill du vara gud så är både presentationen och tidpunkten illa vald. Det är många som gör anspråk på den positionen nuförtiden och ärligt talat står du inte ens på prispallen.

Posted on: 2007/5/27 11:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#31


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Novax:
jag är mer ute efter vad effekten är, vad det berör i oss...


Hrrrmmm... hur var det med objektiviteten idag min gode herre!

Du kan ju omöjligt veta hur toner, färger eller känslor berör mig eller någon annan på denna planeten... överhuvudtaget bör du inte uttala dig i generaliserande ordalag om någon annan organisms innersta tankar eller väsen i hela universums historia.

Att en organism eller själ befinner sig på exakt samma plan i sin andliga och fysiska utveckling samtidigt är knappast sannolikt i en dynamisk förändringsprocess. Det är helt utan skadeglädje jag påstår att där du befinner dig just nu har andra befunnit sig tidigare. Det är inte heller av ondska jag säger att "jag har hört det förut"! Men det är alltid lika roande när någon av kött och blod påstår sig att ha absoluta sanningar till salu!

Ooootroligt, som Kurtans vapendragare Arne "Hasse Viktorsson" skulle ha uttryckt det!

Vill du vara gud så är både presentationen och tidpunkten illa vald. Det är många som gör anspråk på den positionen nuförtiden och ärligt talat står du inte ens på prispallen.


hehe... jag vet inte riktigt vad du menar med "objektivitet", eller hur du tänker att det är ihop med hur det ÄR, fakta/sanning. Saker är som dom är...

Du skrev: "Du kan ju omöjligt veta hur toner, färger eller känslor berör mig eller någon annan på denna planeten... överhuvudtaget bör du inte uttala dig i generaliserande ordalag om någon annan organisms innersta tankar eller väsen i hela universums historia."

Så där kan du omöjligt skriva... hur skulle jag kunne låta bli att veta det?

Posted on: 2007/5/27 12:04
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#32


See User information
Quote:
Novax:

hehe... jag vet inte riktigt vad du menar med "objektivitet", eller hur du tänker att det är ihop hur det ÄR, fakta/sanning. Saker är om dom är...

Du skrev: "Du kan ju omöjligt veta hur toner, färger eller känslor berör mig eller någon annan på denna planeten... överhuvudtaget bör du inte uttala dig i generaliserande ordalag om någon annan organisms innersta tankar eller väsen i hela universums historia."

Så där kan du omöjligt skriva... hur skulle jag kunne låta bli att veta det?


Novax! Låt inte din egenkärlek eller storhetsvansinne förtära bilden av dig som en klok man!

Jag kan och kommer att skriva exakt det jag skrev tills det ögonblick du kan bevisa för mig att den blå färg jag ser i ett konstverk eller regnhimmel är exakt samma nyans av blå färg du själv ser!

Under tiden tycker jag att du skall hålla dig till hjärntvätt med menlös musik för dina husdjur.

Posted on: 2007/5/27 12:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#33


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Novax:

hehe... jag vet inte riktigt vad du menar med "objektivitet", eller hur du tänker att det är ihop hur det ÄR, fakta/sanning. Saker är om dom är...

Du skrev: "Du kan ju omöjligt veta hur toner, färger eller känslor berör mig eller någon annan på denna planeten... överhuvudtaget bör du inte uttala dig i generaliserande ordalag om någon annan organisms innersta tankar eller väsen i hela universums historia."

Så där kan du omöjligt skriva... hur skulle jag kunne låta bli att veta det?


Novax! Låt inte din egenkärlek eller storhetsvansinne förtära bilden av dig som en klok man!

Jag kan och kommer att skriva exakt det jag skrev tills det ögonblick du kan bevisa för mig att den blå färg jag ser i ett konstverk eller regnhimmel är exakt samma nyans av blå färg du själv ser!

Under tiden tycker jag att du skall hålla dig till hjärntvätt med menlös musik för dina husdjur.


Men du, tänk efter nu. Har det med egenkärlek och storhetsvansinne att göra... - toner och sådant är som det är, det är inte svårt.

De ger vad de ger oavsett mig eller vad tex du tror på i livet, eller vad "du" tycker om - det är som matematik.
Har du läst ON MUSIC som jag gav länk till?

Posted on: 2007/5/27 12:27
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#34


See User information
Novax! Slingra dig inte nu utan svara lika rakt på frågan som frågan är ställd! Tycker det är ett minimikrav!

Jag kan och kommer att skriva exakt det jag skrev tills det ögonblick du kan bevisa för mig att den blå färg jag ser i ett konstverk eller regnhimmel är exakt samma nyans av blå färg du själv ser!

Posted on: 2007/5/27 12:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#35


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Novax! Slingra dig inte nu utan svara lika rakt på frågan som frågan är ställd! Tycker det är ett minimikrav!

Jag kan och kommer att skriva exakt det jag skrev tills det ögonblick du kan bevisa för mig att den blå färg jag ser i ett konstverk eller regnhimmel är exakt samma nyans av blå färg du själv ser!


Jag behöver inte bevisa någonting. Vad är det för poäng i vad du ser som blå färger, eller om det skulle kunna vara så att jag ser det blåa lite annorlunda. Fatta fett nu, musik talade vi om. Musik är som den är vad gäller inverkan. Hur man sedan blivit till, om man går omkring och är i känslor, lägre chakran osv, är en sak - men det inverkar inte på vad musiken i sig bär med sig. Det är upp till var och en att låta den "verka", eller så kan man sätta upp motstånd mm och den ger då olika till olika personer - eller dess effekt blir olika - och man kan då även säga att man tycker massa saker om den, för att man har olika slags medvetande, eller vad man ska säga. Håller man på mycket och lever i sina lägre chakran så är dom ju mer styrande, och man tror sig vara det där... och det styr ens upplevelse och tankar - för där bakom finns annat, väsen som lever av det... och de vill inte ha det som ger till någon sannare del av oss, vårt hjärta - vill inte att det väcks något ursprungligt - som Carrickfergus kan göra, framför allt den där animationen som kan väcka/trigga djupa saker med sina bilder - som lite är kring mångas förflutna, Atlantis och det där, det kan öppna upp till det andliga, till himlen. Bild på ringar... den har så mycket i sig som är så himla bra. Men det märker inte alla.

Posted on: 2007/5/27 13:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#36


See User information
Quote:
Novax!
Jag behöver inte bevisa någonting. Vad är det för poäng i vad du ser som blå färger, eller om det skulle kunna vara så att jag ser det blåa lite annorlunda. Fatta fett nu, musik talade vi om. Musik är som den är vad gäller inverkan. Hur man sedan blivit till, om man går omkring och är i känslor, lägre chakran osv, är en sak - men det inverkar inte på vad musiken i sig bär med sig. Det är upp till var och en att låta den "verka", eller så kan man sätta upp motstånd mm och den ger då olika till olika personer - eller dess effekt blir olika - och man kan då även säga att man tycker massa saker om den, för att man har olika slags medvetande, eller vad man ska säga. Håller man på mycket och lever i sina lägre chakran så är dom ju mer styrande, och man tror sig vara det där... och det styr ens upplevelse och tankar - för där bakom finns annat, väsen som lever av det... och de vill inte ha det som ger till någon sannare del av oss, vårt hjärta - vill inte att det väcks något ursprungligt - som Carrickfergus kan göra, framför allt den där animationen som kan väcka/trigga djupa saker med sina bilder - som lite är kring mångas förflutna, Atlantis och det där, det kan öppna upp till det andliga, till himlen. Bild på ringar... den har så mycket i sig som är så himla bra. Men det märker inte alla.


Så du vill använda en animation skapad av en filmstudio i USA som bevis för ett högre medvetande enbart för att den tilltalar dig! Du säger också att du inte behöver bevisa någonting. Jag kunde inte väntat mig ett bättre eller sämre svar från dig eftersom det är kännetecknet för en människa som försöker vara mer än andra genom stolthet och självgodhet!

Men Novax, det har aldrig varit du som bestämt över hur andra människor upplevt färger, musik!

Du måste vara desperat för plötsligt utesluter du färger som en möjlighet att påverka chakran! Hur illa rimmar det inte med din påstådda högre medvetandenivå? Du vill alltså utesluta färgen som ett medium bara för att du inte kan ge ett vettigt svar på min mycket enkla fråga! Jag upprepar således!

Bevisa för mig att vi ser samma blåa färg i ett konstverk eller på en regnhimmel så skall jag eventuellt låta bli att bränna alla Sarah Brightman plattor jag ser!

Posted on: 2007/5/27 13:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#37


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Novax!
Jag behöver inte bevisa någonting. Vad är det för poäng i vad du ser som blå färger, eller om det skulle kunna vara så att jag ser det blåa lite annorlunda. Fatta fett nu, musik talade vi om. Musik är som den är vad gäller inverkan. Hur man sedan blivit till, om man går omkring och är i känslor, lägre chakran osv, är en sak - men det inverkar inte på vad musiken i sig bär med sig. Det är upp till var och en att låta den "verka", eller så kan man sätta upp motstånd mm och den ger då olika till olika personer - eller dess effekt blir olika - och man kan då även säga att man tycker massa saker om den, för att man har olika slags medvetande, eller vad man ska säga. Håller man på mycket och lever i sina lägre chakran så är dom ju mer styrande, och man tror sig vara det där... och det styr ens upplevelse och tankar - för där bakom finns annat, väsen som lever av det... och de vill inte ha det som ger till någon sannare del av oss, vårt hjärta - vill inte att det väcks något ursprungligt - som Carrickfergus kan göra, framför allt den där animationen som kan väcka/trigga djupa saker med sina bilder - som lite är kring mångas förflutna, Atlantis och det där, det kan öppna upp till det andliga, till himlen. Bild på ringar... den har så mycket i sig som är så himla bra. Men det märker inte alla.


Så du vill använda en animation skapad av en filmstudio i USA som bevis för ett högre medvetande enbart för att den tilltalar dig! Du säger också att du inte behöver bevisa någonting. Jag kunde inte väntat mig ett bättre eller sämre svar från dig eftersom det är kännetecknet för en människa som försöker vara mer än andra genom stolthet och självgodhet!

Men Novax, det har aldrig varit du som bestämt över hur andra människor upplevt färger, musik!

Du måste vara desperat för plötsligt utesluter du färger som en möjlighet att påverka chakran! Hur illa rimmar det inte med din påstådda högre medvetandenivå? Du vill alltså utesluta färgen som ett medium bara för att du inte kan ge ett vettigt svar på min mycket enkla fråga! Jag upprepar således!

Bevisa för mig att vi ser samma blåa färg i ett konstverk eller på en regnhimmel så skall jag eventuellt låta bli att bränna alla Sarah Brightman plattor jag ser!


Nu surrar du alldeles för mycket.

"Så du vill använda en animation skapad av en filmstudio i USA som bevis för ett högre medvetande..."

Jag har sagt vad jag menar, lägg inte in annat- det här blir ju så konstigt. Jag pratar om elementära och vanliga saker/begrepp. Är chakra inget som du satt dig in eller så, sår är det ju OK, men då är det bra om du inte sätter för mycket projiceringar på det hela. Nu använde du "stolthet och självgodhet" och tidigare hade du "egenkärlek eller storhetsvansinne". Jag har inte sagt något som är fel utan det handlar mer om dina grejer nu.

Jag ville ta upp om musik/toner, tråden var om musik - det vänder du till "plötsligt utesluter du färger som en möjlighet att påverka chakran"

Jag har ett antal gånger tagit upp om det + att leva på prana/apana, flera gånger gett info kring Yoga of Nutrition osv osv - men då jag gör det - när det börjar bli lite konkret- ifrån att trådarna från början var mer kring det kuliga kring metoder och sådant - då försvinner alla, det blir tyst.

Jag har väääldigt många gånger gett massa länkar till texter kring musik osv.

Försök nu att förstå att jag är inte intresserad av hur andra upplever tex en blå färg. Jag försöker hålla det bortom sådant - då kan man läsa en New Age-bok ellr något psykologiskt om det.

Jag skrev här http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=flat&order=ASC&start=20 * om Spiegel - du somnade när du lyssnade på den och kallar den bara förutsägbar - då vet jag snart inte hur du ska kunna inse att det är så det kan bli... du fattade aldrig, och gör det ännu inte tydligen - att jag skriver om att musik har sina effekter - du vill som många andra på forumet gärna trygga att det kring musik bara ska vara något som ger något häftigt mm - jag säger att det inverkar på allts eteriska liv, eterkroppar, ens eteriska mönster kan harmoniseras osv. Självklart har det med vårt energisystem att göra - det är mycket det som det handlar om i infon jag gav kring Cyril Scotts bok.

* Edit:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=flat&order=ASC&start=20

Posted on: 2007/5/27 18:43

Edited by novax on 2007/5/27 19:00:48
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Maffigt!!
#38
Du och jag är på samma våglängd.

Håller med att Yeseran definitivt tog slut 1980 med Drama, visserligen ett kanonalbum men sen kom "Nya drygare Yes"
och det blev bara pinsamt....

Vi hade många bra band i Sverige också, som dock kom i skuggan av Wiehe mfl gubbproggare. Jag talar om Trettioåriga Kriget och Kapia, Samla Mammas Manna mfl.

Var på ett föredrag nyligen med Jüri Lina. (Där även flera andra från Vaken var)

Han menade på att disharmoniska toner förstör och därmed gav han i mitt tycke legitimitet till "finkultur" dvs. akustisk musik, klassisk t ex framför rock/pop etc.

Det kan ligga mycket i att rockmusiken initierades av makteliten med doda syften. Somligt material pekar på det. Jag hävdar dock att manipulationen sker främst genom skivbolagen. Intentionen bakom musiken är vad det handlar om. Inte intrumentering, inte tonföljd, framför allt inte hur "soft" eller "hård" den är.
Isåfall ger detta legitimitet till den extremt uppstyrda dansbandsmusiken.

Och dessutom, klassiskt... hrmmm... Richard Wagner då? Hitlers vän och stora inspirationskälla...

Jag undrar personligen, angående 70-talets artrock:
1. Varför lämnade Peter Gabriel Genesis? Kolla in texterna och attributen på The Lamb Lies Down on Brodway (1974) och även tidigare plattor...

2. Varför har musikpressen "fångat upp" Pink Floyd och generaliserar grovt all artrock till att låta som detta band (som de dessutom bara hade sitt sound under en era, dvs. 1979, The Wall)
???? T o m när moderna band som Dream Theatre recenseras sådras paralleller till Pink Floyd. Låter all Rockabilly som Chuck Berry, eller?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Maffigt!!
#39
Van der Graaf Generator
http://youtube.com/watch?v=WDmhP6YiN6s

SAGA 1981
http://youtube.com/watch?v=HrkVWVgwwfc

PFM (Premiata Forneria Marconi) - Impressioni Di Settembre
http://youtube.com/watch?v=P5WwrgC1qZk

Kansas 1974
http://youtube.com/watch?v=qCYIiHAhIdo

Bill Bruford, trummis i Yes och King Crimson
http://youtube.com/watch?v=LoVoNhO5_JA

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#40


See User information
Det är ju knappast någon slump att musiken och alla annan "kultur" i den moderna tiden bara blivit alltmer dekadent och disharmonisk. Elitens drängar och dess behaviorister och kulturskapare skriver ju i sina egna böcker om hur de genom att "Primitivisera" kulturskapandet ska avintellektualiser/fördumma människorna så att de blir mer och mer slavar under sina sinnens influenser.

Studera bl.a vad Franfurtskolans förgrundsfigurer på 20-30-talet arbetade med för idéer för att i sin Motkulturella apeller driva fram dessa destruktiva tankegångar som senare fick sitt genembrott i 68-rörelsens. "sex, drugs & Rock´n roll".

Alan Watt brukar ta upp en dela av detta i sina audio "Blurbs".

Några andra tips: http://www.folketsnyheter.se/?sida=artikel&aID=372

http://www.nysol.se/schillerinstitute ... /artiklar/frankfurtsk.htm

http://www.geocities.com/Heartland/7006/psychopolitics.html

Posted on: 2007/5/28 16:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Maffigt!!
#41
Kronan på verket är den rent manufakturerade musiken, the Monkees (60-tal), Runaways och Sex Pistols (70-tal), Milli Vanilli, New Kids On The Block och Spice Girls (90-tal) och nu då, tävlingen Idiot 2007 där alla hjärnbefriade vill deltaga.

Om du inte gör låtarna själv och sjunger dem själv så lär nån annan göra det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#42


See User information
Dynga finns inom alla musikgenrer. Gud ska veta att det finns gott om plågsamt usel musik idag.

Här är dock ett band som lyckades kombinera klassisk musik med pop som stundtals nådde upp i Beatlesklass.


http://www.youtube.com/watch?v=kNTzEGMTzaU

Posted on: 2007/5/28 17:19
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Maffigt!!
#43


See User information
Quote:
Wikhall:
Det kan ligga mycket i att rockmusiken initierades av makteliten med doda syften. Somligt material pekar på det. Jag hävdar dock att manipulationen sker främst genom skivbolagen. Intentionen bakom musiken är vad det handlar om. Inte intrumentering, inte tonföljd, framför allt inte hur "soft" eller "hård" den är. Isåfall ger detta legitimitet till den extremt uppstyrda dansbandsmusiken.


Efter att ha varit aktiv musiker i över 40 år så kan jag bara konstatera att de flesta som har väldigt bestämda åsikter om musik inte är speciellt bra på att spela varken klassiskt eller modernt.

Jag vill att de flesta som har synpunkter på hur musik skall spelas börjar spela själva istället för att tvinga på andra hur eller varför de spelar. Tänk vad mycket trevligare om även åsiktsnissar fick dela glädjen med oss som spelar.

Posted on: 2007/5/28 21:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Maffigt!!
#44
Jag är bara 35 år. 1985 började jag spela trummor. 1986 började jag spela bas. Sjungit har jag alltid gjort.

http://www.wikhall.com/kreativt/index.html#Musik

Som jag skrev om Jüri Linas föredrag så är det livsfarligt att göra sak av smak. I många år var jag medlem i Svenska Artrockföreningen Crimson, för fantaster av denna slags musik. Den utvecklades ganska snabbt till ett forum för Regressiv rock snarare, där inget som var producerat efter 1975 som lät som något producerat efter 1975 var intressant...

Ungefär som där jag växte upp. Lyssnade man inte på Elvis eller sade något ont om denna ikon så åkte man på stryk!
Där kan man snacka om åsiktsnissar... en sak är säker, musiken berör. Folk får gärna lyssna på dansband om de vill, jag reagerar mot att musiken av kommersiella intressen görs till norm, och att detta tvingar, mer eller mindre, många musiker in i detta fack.

Det hände i slutet av 60-talet då dens svenska popmusiken över en natt transformerades till dansband, och det har även hänt på senare tid, ofta då under Bert "Den som däger ett ont ord om USA får på käften" Karlssons diktat.

Frihet är att få spela vad man vill hur man vill.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS