vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vill du skriva artiklar på vaken?

See User information
Vill du nå ut till tusentals personer och bidra till en ökad medvetenhet i samhället?

Vi vill få kontakt med dig som vill göra någonting. Skriva ledare, artiklar, nyheter eller göra radioprogram.

Vaken.se är ett utmärkt verktyg att nå ut till många människor och verkligen kunna påverka.

Hör av dig till mig (micro@vaken.se) om du vill vara med.

Posted on: 2007/5/31 8:00
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vill du skriva artiklar på vaken?
AJ har på sin radioshow efterfrågat hurvida folk vill översätta artiklar på jonesreport till lokala språk. Det vore väl ett alternativ för den som inte vill skriva artiklarna ifrån scratch?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
micro:
Vill du nå ut till tusentals personer och bidra till en ökad medvetenhet i samhället?

Vi vill få kontakt med dig som vill göra någonting. Skriva ledare, artiklar, nyheter eller göra radioprogram.

Vaken.se är ett utmärkt verktyg att nå ut till många människor och verkligen kunna påverka.

Hör av dig till mig (micro@vaken.se) om du vill vara med.

Gäller det även icke politiskt korrekta artiklar som riskerar att göra svagsinta människor ledsna?

Med andra ord kan man tala klarspråk eller uppmanar du till att man skall linda in budskapen i rosa bomull?

Jag menar inte att vara elak men det är väldigt viktigt att få veta om det är klara fakta och knivskarpa formuleringar som gäller eller om det är ett kvasiintellektuellt tillrättalagt filosofiskt budskap du är ute efter!

Posted on: 2007/5/31 13:13

Anonym
Tänker du på 3 x 4 meter stora gaskammare med 18000 judar som helt enkelt bara flyger in i Pentagon?

See User information
Nej snarare på en husvagn full med HBT personer som lägger en gemensam brakskit så att hela skiten rasar!

Posted on: 2007/5/31 13:17

Anonym
Puuuuuft, puuuuft, puuuuuft, *prutt*: Vilt handgemäng utbryter i husvagnen?

See User information
Handgemäng? Knappast. HTB-nissar brukar ju gilla alla slags "utmanande", "spännande" och allt annat än normala erotiska lekar, så detta borde ju passa de som atrappen i dajmkrysset och utlösa kollektiva multipelorgasmer.

Posted on: 2007/5/31 15:25

Anonym
Jag hoppas att de har ett sex-pack extra batterier men jag vill inte vet vart de dumpar rövjuicen.

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Handgemäng? Knappast. HTB-nissar brukar ju gilla alla slags "utmanande", "spännande" och allt annat än normala erotiska lekar, så detta borde ju passa de som atrappen i dajmkrysset och utlösa kollektiva multipelorgasmer.
Jag känner mig Klyyven
Obs inte mot vaken allt så!

Posted on: 2007/5/31 15:33

Anonym
Om du blundar och får något i baken så är det en sk. "cold reading".

See User information
Quote:

Tomten wrote:
Om du blundar och får något i baken så är det en sk. "cold reading".
Det ser ut som att du har erfarenhet att högsta kvalite , ber du fem gånger om dan då eller?En artikel åt varje vädersträck

Posted on: 2007/5/31 16:47

See User information
Quote:

Tomten wrote:
Puuuuuft, puuuuft, puuuuuft, *prutt*: Vilt handgemäng utbryter i husvagnen?

Nä du tomten där är du lite snett ute, det låter inte så i den husvagnen........det låter....phöö.., du kan aldrig inbilla mig att det kan finnas någon spänst där...

Posted on: 2007/5/31 16:52
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:
Bennybear:
Kollektiva multipelorgasmer...

Det låter ju grymt bra! Skönt för många samtidigt! Men kanske lite osäker mark för en hetero? Är man homofob då eller tvekar på sin sexuella läggning?

Posted on: 2007/6/1 5:30

See User information
Artiklar som publiceras på vaken kommer att ha en kvalitetskontroll och måste uppfylla vissa kriterier.

Den bör vara relativt objektiv/agnostisk, icke-dömmande, konstruktiv och ge läsaren hopp och intresse.

PS.

Till er som skrivit massa icke-relevant skitsnack i denna tråd. Håll er till ämnet eller håll er borta, jag skulle önska mer seriositet när jag är ute efter seriösa artikelskrivare.

Posted on: 2007/6/1 8:53

See User information
Quote:
Micro:
Den bör vara relativt objektiv/agnostisk, icke-dömmande, konstruktiv och ge läsaren hopp och intresse.

Jag förstår! Men det är en sak jag vill ta upp med dig!

Det är det där du brukar skriva om att vara "dömmande"!

Eftersom det ligger mig varmt om hjärtat att alltid få glasklara förklaringar när man är osäker så måste jag faktiskt erkänna att just det ordet är ett av de mest odefinierade uttryck som etablerats på Vaken.se.

Det är ju en mycket subjektiv bedömning du gör om vad som är "dömmande" eller icke "dömmande".

Men en sak är helt klar. Jag skulle förmodligen ha lättare för att svälja just det ordet om du i fortsättningen valde att stava det rätt!

"Dömande" skall det vara, inget annat.

Hoppas att jag inte var för dömande nu! Detta var ett råd i all välmening!

Posted on: 2007/6/2 14:34

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Micro:

Jag förstår! Men det är en sak jag vill ta upp med dig!

Det är det där du brukar skriva om att vara "dömmande"!

Eftersom det ligger mig varmt om hjärtat att alltid få glasklara förklaringar när man är osäker så måste jag faktiskt erkänna att just det ordet är ett av de mest odefinierade uttryck som etablerats på Vaken.se.

Det är ju en mycket subjektiv bedömning du gör om vad som är "dömmande" eller icke "dömmande".

Men en sak är helt klar. Jag skulle förmodligen ha lättare för att svälja just det ordet om du i fortsättningen valde att stava det rätt!

"Dömande" skall det vara, inget annat.

Hoppas att jag inte var för dömande nu! Detta var ett råd i all välmening!

Det om döma mm, läs... tidigare inlägg

"Några tar upp om att vi inte skall döma, fördömma, om att inte ha fördomar etc. Men som jag ser det så är det inget fel eller konstigt med det.

Det är upp till var och en - ni har återigen tagit ett begrepp från sjukagendan därute, gått på det och gjort till ert.

Det är inget annat än att göra "en bedömning" av vad som kommer ut av något, "effekten", verkan - att innan det får effekt = "för", göra en bedömning av något.

Om någon vill göra en sak, som att perva, så kan var och en göra en bedömning av vad verkan blir - innan verkan blir ett faktum. Det är att "för - dömma". Om man står i ljugsmeten därute, newage, elitens programmering och bestämning och förändring av ordens inre mening , så blir det tyvärr mycket ordsurr - det blir lite filosoferande, psykologiserande, lulllullande."
HELA: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28268#forumpost28268

...

"Behöver jag säga att det inte handlar om att fördömma det som är kvar av mänsklighet i "människor", utan det som de har i ryggsäcken, som inte är dem själva - det som är "evil" - men den som styvnackat vill hålla fast vid tankar om att det finns de som ÄR homosexuella, att det FINNS (sanna) "läggningar..." ni kommer inte att klara att förstå detta..eller?"
HELA: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41367#forumpost41367

Posted on: 2007/6/2 14:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Novax!

Jag vet inte varför du inkluderar mig i din kritik av inte vara dömande! Jag är väl en av dem som oftast får kritik för att vara just dömande.

Det är iofs inget jag eftersträvar men kan inte tolka det som annat än att man för att hundraprocentigt skall undvika att bli kallad dömande måste hålla inne med sanningar som svider!

Nu skall jag döma dig lite! Det stavas inte fördömma utan fördöma med ett (m)!

Jag gillar inte att pika när folk stavar fel men när det gäller detta ordet så kan jag bara inte låta bli oavsett i vilken form det används!

Posted on: 2007/6/2 15:09

See User information
Döma.

Att göra en bedömning eller tolkning av en person eller situation.

Att påpeka att ett ord är felstavat är inget dömande.

Att påstå att någon är dum/smart/snäll/ond är att döma.

Du kan uttrycka dig utan att använda dömanden genom att hålla dig objektiv.

Ex. Du är en lat djävul = När jag ser dig ligga och sola alla dagar i veckan så blir jag arg.

Posted on: 2007/6/3 13:19

See User information
Quote:
Micro:
Ex. Du är en lat djävul = När jag ser dig ligga och sola alla dagar i veckan så blir jag arg.

Jag förstår vad du menar... jag önskar bara att du tagit en annan jämförelse. Jag är nog den enda som varit i Afrika mer än tre veckor occh kommit hem blekare än jag var innan jag reste dit.

Men svara mig ärligt, vad gör du när du blir förbannad?

Posted on: 2007/6/3 15:04

See User information
När jag blir arg skriker jag - JAG ÄR SÅ JÄLVA ARG OCH FÖRBANNAD NÄR JAG DU INTE GÖR DISKEN! DET FYLLER INTE MITT BEHOV AV RESPEKT OCH DELAKTIGHET.

Posted on: 2007/6/3 16:20

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Novax!

Jag vet inte varför du inkluderar mig i din kritik av inte vara dömande! Jag är väl en av dem som oftast får kritik för att vara just dömande.

Det är iofs inget jag eftersträvar men kan inte tolka det som annat än att man för att hundraprocentigt skall undvika att bli kallad dömande måste hålla inne med sanningar som svider!

Nu skall jag döma dig lite! Det stavas inte fördömma utan fördöma med ett (m)!

Jag gillar inte att pika när folk stavar fel men när det gäller detta ordet så kan jag bara inte låta bli oavsett i vilken form det används!

Men det gör jag inte bumblebee. Var fick du det ifrån?

Tvärtom så har jag väl trott att du inte svalt det vanliga programmerade tänket om vad döma är eller inte.

Om jag nu bedömt situationen rätt.

Agendan är ju att allt ska vara lika bra, anses som det, så all dålighet kan få vara opåtalad - så accelereras degenereringen.

Tack Sahlin.

Så man har velat få fåren till att anamma att det är fel att döma... det kan vara diskrimination... och inte varra tolerant - ni vet precis hur det är.

Leve dömmeriet, efter en sund måttstock - innan sextiotalet sådär, det funkar ofta bra att gå efter.

Posted on: 2007/6/3 16:40

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:
Micro:
När jag blir arg skriker jag - JAG ÄR SÅ JÄLVA ARG OCH FÖRBANNAD NÄR JAG DU INTE GÖR DISKEN! DET FYLLER INTE MITT BEHOV AV RESPEKT OCH DELAKTIGHET.

Jag vet vad trubbel med smutsig disk innebär. Det var ett helvete fram tills den dagen jag köpte en diskmaskin. Efter detta blev utomhusmiljön sämre men inomhusmiljön acceptabel.

Märk väl att det tog nästan en hel mansålder år innan jag accepterade att det faktiskt underlättade de dagliga rutinerna avsevärt.

Posted on: 2007/6/3 18:13

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Micro:

Jag vet vad trubbel med smutsig disk innebär. Det var ett helvete fram tills den dagen jag köpte en diskmaskin. Efter detta blev utomhusmiljön sämre men inomhusmiljön acceptabel.

Märk väl att det tog nästan en hel mansålder år innan jag accepterade att det faktiskt underlättade de dagliga rutinerna avsevärt.

Men mansålder, är du ogift?

Posted on: 2007/6/3 18:17

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:
Novax:
Leve dömmeriet, efter en sund måttstock - innan sextiotalet sådär, det funkar ofta bra att gå efter.

Jag minns att det om inte annat fanns en respekt för äldre auktoriteter. Inte minst fastis, tillsynslärare, morsor och farsor som höll sig inom ramen för vett och sans när de uppfostrade sina unga adepter.

Visst fanns det svin som utnyttjade det här med uppfostran kontra respekt på ett sjukt sätt. Kort och gott sadister som fann ett nöje i att plåga de mindre. De kokar förhoppningsvis i sin egen avföring av taskig karma på ett mycket varmare ställe nuförtiden. (Fast alla hårda slag jag har fått har iofs stärkt mig så jag kan inte säga att det var förgäves eller utan en viss vinst i del hela även för mig. Allt som inte dödar dig härdar dig!)

Önskar att det fanns en gyllene medelväg för all uppfostran oavsett om det gäller barn eller vuxna men som med allt annat så är vi alla mer eller mindre fångar i vår egen ofullkomlighet och det är en uppgift att växa med under resans gång.

Så Novax, tror du inte det är svårare för någon som är född på 80- och 90-talet att förstå att det fanns öppnare och mindre förljugna referensramar för länge sen, de har ju bara plastpaketerade färdiga budskap och lösningar att relatera till?

Kanske därför det kokar över ibland!

Posted on: 2007/6/3 18:22

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper