vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 »

Re: Mycket trails idag

See User information
OK men nu är det så här va...att vissa plan lämnar inga lååånga streck trots att de går på samma höjd.......annan soppa? Det kom alldeles nyss en Finnair som inte lämnade något spår på 38.000 fot....förklaring tack...

Posted on: 2007/6/10 9:52
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

gaston wrote:
OK men nu är det så här va...att vissa plan lämnar inga lååånga streck trots att de går på samma höjd.......annan soppa? Det kom alldeles nyss en Finnair som inte lämnade något spår på 38.000 fot....förklaring tack...
12.04 Ett KLM 37.000 ft ....inget streck.....

Posted on: 2007/6/10 10:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
gaston:

"I torr luft dunstar ispartiklarna i kondensstrimmorna snabbt och försvinner. I fuktigare luft kan kondensstrimmorna däremot bestå i flera timmar"

Antagligen eftersom luftfuktigheten är låg.

Posted on: 2007/6/10 10:08

See User information
Då var det hemskt fuktigt i torsdags och i går då........märk att vi haft samma väder......

Posted on: 2007/6/10 10:10

See User information
Quote:

gaston wrote:
Då var det hemskt fuktigt i torsdags och i går då........märk att vi haft samma väder......

Luftfuktighet och temperatur varierar en hel del bara över dagen, (relativa) luftfuktigheten är lägst mitt på dan då temperaturen också är högst. (Relativa luftfuktigheten blir lägre i högre temperatur givet samma mängd vatten, då varmare luft kan hålla mer fukt.)

http://www.slb.mf.stockholm.se/slb/vader/fem_dagar.htm

Dessutom kan förutsättningarna för contrails variera även på korta avstånd, tänk t.ex. på att moln ofta bara finns på en del utav himlen, det betyder ju att luftfuktigheten varierar och inte är konstant överallt.

"Bildandet av kondensstrimmor är i hög grad beroende av de lokala atmosfäriska förhållandena och även en mindre förskjutning av flygvägen kan motverka att kondensstrimmor blir långvariga."

Posted on: 2007/6/10 10:19

See User information
gaston:

Luftfuktigheten varierar på olika höjder ända från gränsskiktet till tropopausen. Man mäter detta exempelvis genom väderballonger. Har själv jobbat som meteorologassistent på en flygplats o släppt iväg några väderballonger.. Så enligt min mening så är det naturligt.

Posted on: 2007/6/10 10:40

See User information
Och där det alldeles nyss flög ett sasplan som inte lämnaden något nämnvärt spår, flög nu en Finnair och lämnade ett grovt streck från horizont till horizont..........å nu kommer en japan på 36.000 ft......jepp ett fint fett steck.......

Posted on: 2007/6/10 11:25

See User information
Eftermiddagen igår blev ett skådespel som man kan säga tog priset...trails kors å tvärs så att människor kom och frågade vad det var jag stod och fotoraferade och var jävligt mottagliga för info.....ett tiotal människor drog hem och googlade på namnet chemtrail.......idag har det börjat på samma sätt, vi får se hur många bilder det blir innan kvällen.....men som sagt gårdagens bilder blev dramatiska......vi får se vad denna dag bär med sig....ingen sväljer att det är vanliga contrails längre i området jag befinner mig........synd att inte ZZZZZ-folket kan vara med och försöka dementera.... ps..172.000 träffar på google igår, 206.000 idag.....

Posted on: 2007/6/11 12:42

Anonym
Såg en dokumentär om det amerikanska gänget som försökte via privata medel få upp en människa i rymden. Deras idé var att bygga ett jetplan och sedan när det var på hög höjd skjuta iväg en raketdriven farkost ut i rymden som detta jetplan bar med sig. De byggde en mycket smäckert och ovanligt jetplan och lät det flyga högt mycket högre än vanliga jetplan flyger och hör och häpna detta flygplan släppte ut ”chemtrails”. Ta och förklara varför ett privatbyggt jetplan som ska användas att med privata medel skicka ut en människa i rymden ska också släppa ut ”chemtrails”.

Ta och titta på det hela:

http://www.spacetoday.org/Rockets/X_Prize.html

Edited by zink on 2007/6/11 21:07:26

See User information
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

cfr2 wrote:

zpz2 , har du hittat nån mer info om tillsatsen som tillverkas av Illuminati-familjen DuPont som numer tillsätts allt Jet A1 för att öka konduktiviteten?

Vad är det för tillsats du pratar om och hur påverkar den bildningen av kondensstrimmor?

Våra "kära" DuPontare tillverkar ett additiv i flygbränslet vars sammansättning är "proprietary" vilket innebär affärshemlighet. Det går således inte ta reda på helt vad det är för godsaker som dom stoppar i Stadis450

Det anges ibland att Chemtrailsen är består av polymerer. På "Saftey Data Sheet", sidan nedan anges att den ena av de hemliga ingredienserna i Stadis 450 är en "Polymer containing Sulphur" och den andra en "Polymer containing Nitrogen"
http://www.laroute.net/data/docs/Stadis450.pdf

Posted on: 2007/6/11 23:07

Anonym
Quote:

cfr2 wrote:
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

cfr2 wrote:

zpz2 , har du hittat nån mer info om tillsatsen som tillverkas av Illuminati-familjen DuPont som numer tillsätts allt Jet A1 för att öka konduktiviteten?

Vad är det för tillsats du pratar om och hur påverkar den bildningen av kondensstrimmor?

Våra "kära" DuPontare tillverkar ett additiv i flygbränslet vars sammansättning är "proprietary" vilket innebär affärshemlighet. Det går således inte ta reda på helt vad det är för godsaker som dom stoppar i Stadis450

Det anges ibland att Chemtrailsen är består av polymerer. På "Saftey Data Sheet", sidan nedan anges att den ena av de hemliga ingredienserna i Stadis 450 är en "Polymer containing Sulphur" och den andra en "Polymer containing Nitrogen"

Jag känner igen flera av de ämnen som finns i PDF filen. Det är så att de flesta ämnen i bensin och flygbränsle utan några som helst tillsatser är mer eller mindre giftiga för människan men förbränner man dem bildas koldioxid och vatten vill full förbränning. En del kväveoxid vid förbränning där man höjer trycket som i en bilmotor.

Flygbränsle är till största delen fotogen men man har lagt till olika ämnen för att göra förbränningen så effektiv som möjligt och att bränslet inte ska ge korrosion på slangar och rör där bränslet går.

Man sätter till ämnen även till den vanliga bensinen för att få den så effektiv som möjligt och att inte heller den ska ge korrosion på slangar och rör där bränslet går.

Till både bensin och flygbränsle finns det av konkurrensskäl hemliga ingredienser så om ditt resonemang om hemliga ingredienser ska hålla så släpper bilar och flygplan ut ”chemtrails”.

Vare sig ingredienser är hemliga eller kända så ska de främja förbränningen så mycket som möjligt och då ge så mycket koldioxid och vattenånga som möjligt som slutresultat.

Bakom bilar och flygplan bildas denna rök från förbränningen vid olika väderlekar normalt när det är kallt för bilar och när det är kallt och relativt lugnt där flygplanen flyger.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

cfr2 wrote:
Quote:

zpz2 wrote:
Quote:

cfr2 wrote:

Jag känner igen flera av de ämnen som finns i PDF filen. Det är så att de flesta ämnen i bensin och flygbränsle utan några som helst tillsatser är mer eller mindre giftiga för människan men förbränner man dem bildas koldioxid och vatten vill full förbränning. En del kväveoxid vid förbränning där man höjer trycket som i en bilmotor.

Flygbränsle är till största delen fotogen men man har lagt till olika ämnen för att göra förbränningen så effektiv som möjligt och att bränslet inte ska ge korrosion på slangar och rör där bränslet går.

Man sätter till ämnen även till den vanliga bensinen för att få den så effektiv som möjligt och att inte heller den ska ge korrosion på slangar och rör där bränslet går.

Till både bensin och flygbränsle finns det av konkurrensskäl hemliga ingredienser så om ditt resonemang om hemliga ingredienser ska hålla så släpper bilar och flygplan ut ”chemtrails”.

Vare sig ingredienser är hemliga eller kända så ska de främja förbränningen så mycket som möjligt och då ge så mycket koldioxid och vattenånga som möjligt som slutresultat.

Bakom bilar och flygplan bildas denna rök från förbränningen vid olika väderlekar normalt när det är kallt för bilar och när det är kallt och relativt lugnt där flygplanen flyger.
Den enda slutsats jag kan dra av ditt svammel är att du försöker missleda människor omkring dig....som du vet så finns det folk som är mäster i gänget, en mäster i gänget är XXX som jobbat 5 år som helikoptersmed på oljeplattform, (det heter så när man kan knacka till alla nitarna i rad alltid..) ett sällsynt teknikfreak sedan barndomen, en mycket trovärdig person. Hans beskrivning av fenomenet chemtrail, överenstämmer inte med din beskrivning, psssssst. ta av dig ögonbindeln...innan någon kommer till skada.......vi har liksom ett ansvar inför våra nära...Kunskap är inte makt, kunskap är ansvar..

Posted on: 2007/6/12 8:41

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Den enda slutsats jag kan dra av ditt svammel är att du försöker missleda människor omkring dig....som du vet så finns det folk som är mäster i gänget, en mäster i gänget är XXX som jobbat 5 år som helikoptersmed på oljeplattform, (det heter så när man kan knacka till alla nitarna i rad alltid..) ett sällsynt teknikfreak sedan barndomen, en mycket trovärdig person. Hans beskrivning av fenomenet chemtrail, överenstämmer inte med din beskrivning, psssssst. ta av dig ögonbindeln...innan någon kommer till skada.......vi har liksom ett ansvar inför våra nära...Kunskap är inte makt, kunskap är ansvar..

Ta och plocka fram denna helikopternitanade person så jag kan se vad han vet om kemin i bränslen.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Ta och plocka fram denna helikopternitanade person så jag kan se vad han vet om kemin i bränslen.
Ingen idé....

Posted on: 2007/6/12 10:21

Anonym
1985 kunde man fysiskt se att något håller på att förändras i baken på alla flygplan. Jag var inne i flygintresset ordentligt då. Vi funderade på vad det var som låg kvar på himlen, mycket senare fick vi konkreta svar!

Funderar på vad det är som ligger kvar, gör dock inte nwo-kidsen! Dom står fast vid att det är kondens, precis som det var innan -85, den har bara förändrat sig, och går imot fysiska lagar, inget konstigt med det eller hur?

Släng in en "wote banner", så kan alla hjälpas åt att kasta ut nwo-skräpet från denna sida! Jag anser att det är viktigt att rensa upp i sin omgivning. Nwo-supporters är i min värld ännu sämre än Bush själv, han vågar dock stå för vem han är. Det vågar inte ni! Low-level nick doll's. Hehe, tanken slor mig, haha, ni får göra allt skitjobb, medan dom andra står bakom och berättar sina sexhistorier för varandra :) :) :) Riktiga män i trikåer :) :) :) Nåt att jobba för det!!! :)

Hur gör ni egentligen? Får ni klapp på axeln, eller får ni glass och kakor? berätta, jag e lite nyfiken på hur planetens fegaste folkgrupp beter sig! Som liknar en stor egotripp! För de e ju det som är problemet, egot! Själen inom er är den samma som våra, tänk om den kanske skulle ta o ta över lite !!

Lite jobbigt om man inte blir av med den tanken, kan tänkas framkalla lite empati!

Spinna väl :)

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Ingen idé....

Nähä så där gick det hela i kras och då gäller det jag skrev för något annat som går emot det eller motbevisar det har du inte presenterat i stället.

Tänk på om jag skriver att det är på sättet A och sedan ingen av er visar på ett trovärdigt sätt att A inte gäller så kvarstår A.

Är "chemtrails" baseras på så svaga grunder att motbevis till att det är en myt inte är trovärdiga?

Anonym
Har du ens en aning om ordens betydelse, som du använder?

Svaga grunder? flera tusen meter trails, i timmar, iband dagar. Drick inte upp all Ariel, gör rent saker med det istället.

Anonym
Quote:

osm wrote:

Svaga grunder? flera tusen meter trails, i timmar, iband dagar. Drick inte upp all Ariel, gör rent saker med det istället.

Det spelar ingen roll hur långa det är. Om du och andra anser de vara annat än vattenånga och bränslerester har du och andra via myten tillfört bränslet något som det aldrig har innehållit.

Vid -40 grader så bildar vattenånga vita streck efter flygplanens motorer vid förbränning och att då mytologisera detta till några mystiska "chemtrails" som ska lyckas behålla koncentrationer av kontrollerande ämnen medan de sprids av vindarna från 9000 meter är en ren mytbildning och totalt ogenomförbart.

Även om vi skickade upp en plan med stark koncentration av t.ex. förkylningsvirus och spred ut det över Sverige på 9000 meter så finns det inga som helst garantier att det landar i Sverige. Vindarna kan lika gärna få de att landa i Ryssland och när de väl kommer till marken är det så utspätt att ingen blir förkyld av det som släppts ut. Det är rejält mycket större chans att bli förkylt när man handlar mat på affären.

Edited by zink on 2007/6/12 17:24:08

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

osm wrote:

Det spelar ingen roll hur långa det är. Om du och andra anser de vara annat än vattenånga och bränslerester har du och andra via myten tillfört bränslet något som det aldrig har innehållit.

Vid -40 grader så bildar vattenånga vita streck efter flygplanens motorer vid förbränning och att då mytologisera detta till några mystiska "chemtrails" som ska lyckas behålla koncentrationer av kontrollerande ämnen medan de sprids av vindarna från 9000 meter är en ren mytbildning och totalt ogenomförbart.

Även om vi skickade upp en plan med stark koncentration av t.ex. förkylningsvirus och spred ut det över Sverige på 9000 meter så finns det inga som helst garantier att det landar i Sverige. Vindarna kan lika gärna få de att landa i Ryssland och när de väl kommer till marken är det så utspätt att ingen blir förkyld av det som släppts ut. Det är rejält mycket större chans att bli förkylt när man handlar mat på affären.
Är din källa Smhi eller Fbi?

Posted on: 2007/6/12 18:29

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Ingen idé....

Nähä så där gick det hela i kras och då gäller det jag skrev för något annat som går emot det eller motbevisar det har du inte presenterat i stället.

Tänk på om jag skriver att det är på sättet A och sedan ingen av er visar på ett trovärdigt sätt att A inte gäller så kvarstår A.

Är "chemtrails" baseras på så svaga grunder att motbevis till att det är en myt inte är trovärdiga?
?????Du talar i mun på dig själv...som här

och så kommer detta:Tänk på om jag skriver att det är på sättet A och sedan ingen av er visar på ett trovärdigt sätt att A inte gäller så kvarstår A. Det är i princip vad du gör ,Vem är du lill Bush? Du Skall; Ta och plocka fram denna info annars är du lika med nolla

Posted on: 2007/6/12 18:36

Anonym
Till alla som tror på "chemtrails" . Om någon av er känner till en flygklubb ta och be de släppa ut något som är lätt att detektera t.ex. på 1000 meter 100 kilo mjöl eller vad som nu kan var lämpligt.

När det gjort ta sedan och leta på marken om ni hittar igen något av vad de släppt ut.

Ni kommer att bli förvånade hur mycket vindarna sprider.

Eller ännu enklare. Skjut upp en raket och försök se var röken från den hamnar på marken.

Och ”chemtrails” molnen varför trillar de aldrig ned på marken?

Anonym
Manipulativt bladder! Det där var väl det sämsta sättet att få svar på om chemtrails finns eller inte, eller vad de är. Se upp i stället blindstyre.

Försöker du säga att alla bevis som finns är lögner, eller inte existerar?

Anonym
Quote:

osm wrote:
Manipulativt bladder! Det där var väl det sämsta sättet att få svar på om chemtrails finns eller inte, eller vad de är. Se upp i stället blindstyre.

Försöker du säga att alla bevis som finns är lögner, eller inte existerar?

Får jag fråga varför du alltid skriver saker som "blindstyre" och annad nedsättande?

Är det en religion för dig värderingar på detta forum för vore bara vanliga olika saker vi diskuterade skulle du då vara så hård i att skriva illa om jag som person?

Om jag t.ex. säger att man inte ska slå ihjäl spindlar och du tycker tvärt om skulle du i frågan om spindlar var lika nedsätta mot den personen om du inte tyckte lika dant.

Alltså behandlar du alla lika eller olika?

Anonym
Kan inte du disinfo idiot dra åt helvete? Tryck lite vacciner i dina barn för dess eget bästa. [fast det gör inte jäveln utan skrattar med micro när ni gör det med era egna] (Sug Micro nu och "klaga" hos din lokala disinfo-central)

Vem som helst kan titta på lite bilder_
http://images.google.se/images?client ... tnG=S%C3%B6k+bilder&gbv=2

Ni vet väl att con-trails varade i 3 minuter och nu varar chem-trails i flera timmar, fast Zink säger det är helt normalt. Syftet me hela skiten är att ni ska bli mesmoraliserade och inte informera era grannar eller fixa chem-busters. (han svarar ju givetvis inte om filmerna när man börjar spray:a)

En synnerligen äcklig militär psy-ops.

Edited by disinfo on 2007/6/14 2:37:46

« 1 2 (3) 4 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper