vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Re: Ett Sion som börjar i hjärtat
Quote:
Jag tror att rasismen finns i människans blod och att ingen är fri från den:

du behöver frigöra dig själv först, förslavarguiden..

Quote:
Det är lagar till skydd för individens frid och frihet, en rättsapparat som förmår att korrigera lagbrott och en kultur, som hyllar lagens inneboende mening samt solidaritet och lojalitet med den som tillhör den liberala värderingsgemenskapen - oavsett etnicitet. Det skall bildas en ny etnicitet ur detta, en liberal nationalism!

en till orm (naz'ion) är det du vill skapa alltså.

vilka "nya" tankar det kommer från den "nya" andliga ledaren-..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tror inte på förnuftet som redskap att skapa en icke-rasistisk värld.

Posted on: 2007/6/11 17:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:

Vet du vad jag tror? Jag tror att rasismen finns i människans blod och att ingen är fri från den: Ytligt lika söker varandra för att slippa vara utsatta - och växer de till sig på en plats, så blir de mer aggressiva. Detta har historien lärt oss. Hur skall vi komma ifrån detta slags materialistiska, monetära såväl som sociala maktkamp mellan etniciteter? Ja, det är det som är knäckfrågan, eller hur?

Men vafasen, är inte lösningen att blanda blodet om rasismen finns i blodet?

Posted on: 2007/6/11 18:05
Detach

See User information
Väl Mött - "Vargtass" - Hö, hö...
"Sion" - betyder, väl inte "Den Gyllene staden" - DEt lär väl betyda "Solen"? Däremot detta "Israel" är ett något som man kanse som ett "Tillstånd" - Stad eler vad som helst - I mina gamla böcker så påstår icke sionistiska Judar att detta med ett fyskiskt (Geografiskt betingat) Israel - Var en felsatsning - utan detta med "Israel" var vad de mnade ett "Mentalt Tillstånd" - som vi alla människor - faktiskt kan uppnå...

Sedan det dr tjatet om "Blodets Röst" - är även det en missförstådd grej...

Många av oss här på vaken.se är mycket medvetna om vilka våra egentliga "Fiender" är... Lär vi oss förstå dem då kanhända vi en vacker dag uppnår detta hebreíska ord för Upplysthet
(=Israel) Innan desss så, lurar de skjortan av oss varje dag -

Denna sk. Rasism - eg, "Främlingsfientlighet" kan bara överkommas genom att vi som jesus en gång påstod: "Du skall älska din nästa så som dig själv"...
Men likt allt annat vi missförstår - och ledes att missförstå, så är även detta en missförtådd grej...

Han uppmanade inte alls oss att "Älska" (=Förstå) vår nästa som oss själva - Utan det han menade var att vi faktum alltid gör det!
Det är bara så att vi faktum inte alls kan älska vår nästa - eftersom vi inte kan ÖHT förstå oss själva!

Vi alla är på något sätt "Allienerade" från vårt - vad jag vill kalla för vårt "Ursprung" symboliskt kallad - "Vår Fader"...
vi är på så sätt inte med det klara över - vad vi är för några - och vi mår skitdåligt just för det - Vi förstår oss inte själva (=vi älskar inte oss själva, alltså)
Därför får "Vår Nästa", F-N, för det!
Det förstår väl var och en att tycker man inte om sig själv (missnöjd och jävlig) - kan man väl inte heller tycka om sina medverelser!
Detta har jävlar i mig inget med att "Blanda blod" att göra...
Utan här gäller dt att gnugga geniknölarna...

Appropå "Geniknölar" - Jag har en dotter i Italien, och allt som ofta så släpar man hem en massa "Turist-tjaffs"...
Så jag har i mina ägor, en liten kopia på Mickel Angelo:s - "Moses"...
När jag frågade kvinnan som krängde grejen till mig - varför Moses hade horn i pannan, så påstod hon att det var "Geniknölar" - Hö, hö...

Det var som F-N!
Men så ramlade jag på en bok och där fick jag reda på att i det hebree´iska ordbruket - så hade man samma ordalydelse för två saker - så det berodde på hur man stoppade in ordet i sitt sammanhang som avgjorde vad det egentligen skulle betyda - och Hör och häpna!

Både "Horn" och "Aura" hade samma ordalydelse (på hebreeískan) - men med olika betydelser!
Den där Mickel Angelo, hade missförstått texten och gjort horn istället för en Aura... Hö, hö...

Det är väl, nu "Den" - jag tycker vi skall "Fila" på... Hö, hö...

Posted on: 2007/6/11 22:20
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Dan. Fakta är att 70-80 % av mänskligheten följer starka ledare, väljer ett av två givna alternativ istället för att komma på ett eget och stöter bort all information som inte bekräftar deras invanda föreställningar. De är alltså inte rationella. Men jag försöker inte ändra på det. Jag förespråkar starka ledare och en stark propaganda: Stereotyper som upprepas tillräckligt många gånger integreras slutligen...

GodSpeed. Jo, det är bra med rasblandning.

Strunt. Raserna ska hållas rena. Varför finns det raser? Du skymfar när du säger så frihetsg...

Posted on: 2007/6/11 23:18
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Frihetsguiden, det står ju helt klart att du bara är en papegoja och en "högtalare" för sionism och judisk herrefolkslära.

Ett sion som börjar i hjärtat? Sicken bullshit!!

See User information
Quote:
Shygets:
Väl Mött - "Vargtass" - Hö, hö...
"Sion" - betyder, väl inte "Den Gyllene staden" - DEt lär väl betyda "Solen"? Däremot detta "Israel" är ett något som man kanse som ett "Tillstånd" - Stad eler vad som helst - I mina gamla böcker så påstår icke sionistiska Judar att detta med ett fyskiskt (Geografiskt betingat) Israel - Var en felsatsning - utan detta med "Israel" var vad de mnade ett "Mentalt Tillstånd" - som vi alla människor - faktiskt kan uppnå...

Sedan det dr tjatet om "Blodets Röst" - är även det en missförstådd grej...

Många av oss här på vaken.se är mycket medvetna om vilka våra egentliga "Fiender" är... Lär vi oss förstå dem då kanhända vi en vacker dag uppnår detta hebreíska ord för Upplysthet
(=Israel) Innan desss så, lurar de skjortan av oss varje dag -

Denna sk. Rasism - eg, "Främlingsfientlighet" kan bara överkommas genom att vi som jesus en gång påstod: "Du skall älska din nästa så som dig själv"...
Men likt allt annat vi missförstår - och ledes att missförstå, så är även detta en missförtådd grej...

Han uppmanade inte alls oss att "Älska" (=Förstå) vår nästa som oss själva - Utan det han menade var att vi faktum alltid gör det!
Det är bara så att vi faktum inte alls kan älska vår nästa - eftersom vi inte kan ÖHT förstå oss själva!

Vi alla är på något sätt "Allienerade" från vårt - vad jag vill kalla för vårt "Ursprung" symboliskt kallad - "Vår Fader"...
vi är på så sätt inte med det klara över - vad vi är för några - och vi mår skitdåligt just för det - Vi förstår oss inte själva (=vi älskar inte oss själva, alltså)
Därför får "Vår Nästa", F-N, för det!
Det förstår väl var och en att tycker man inte om sig själv (missnöjd och jävlig) - kan man väl inte heller tycka om sina medverelser!
Detta har jävlar i mig inget med att "Blanda blod" att göra...
Utan här gäller dt att gnugga geniknölarna...

Appropå "Geniknölar" - Jag har en dotter i Italien, och allt som ofta så släpar man hem en massa "Turist-tjaffs"...
Så jag har i mina ägor, en liten kopia på Mickel Angelo:s - "Moses"...
När jag frågade kvinnan som krängde grejen till mig - varför Moses hade horn i pannan, så påstod hon att det var "Geniknölar" - Hö, hö...

Det var som F-N!
Men så ramlade jag på en bok och där fick jag reda på att i det hebree´iska ordbruket - så hade man samma ordalydelse för två saker - så det berodde på hur man stoppade in ordet i sitt sammanhang som avgjorde vad det egentligen skulle betyda - och Hör och häpna!

Både "Horn" och "Aura" hade samma ordalydelse (på hebreeískan) - men med olika betydelser!
Den där Mickel Angelo, hade missförstått texten och gjort horn istället för en Aura... Hö, hö...

Det är väl, nu "Den" - jag tycker vi skall "Fila" på... Hö, hö...

Mycket intressant vinkling av framförallt det dubbeltydiga budskapet. Är inte det ett standardförfarande i all religiösa skrifter? Kan du berätta vad boken du sprang på hette! Det hade varit intressant att läsa om!

Posted on: 2007/6/12 7:20

See User information
Quote:
Bumblebee:
Det är fler som gör anspråk på Zion! Tänkte på en sak när jag läste den här unge mannens beskrivning av Lejonet av Judah som Haille Selasse också kallades av sina fans. Det som förenar många religiösa rörelser som egentligen använder religionen i en politisk kamp är att de utan undantag klassificerar kvinnan i ett hundra procent underordnat läge där männen som kallar sig profeter avgör vilken längd på kjolen som gäller, vem kvinnan skall gifta sig med, eller hur mycket av håret som får synas.

Är i själva verket kvinnan inte mer jordad till själva födelseprocessen och i direkt kontakt med känslan av hur liv växer än männen. Det kanske finns en anledning och ett samband i att kvinnor inte kan bli riktiga frimurare eller får ha en viktig talan i religiöst/politiska sammanhang där manliga profeter med kluven tunga hellre talar om hat, överlägsenhet över andra raser, makt och vapen.

Den liggande åttan är inom vetenskapen en symbol för ändlöshet. Som jag upplever det kunde alla religiösa, politiska eller andra organisationer som vill dominera över andra varelser ha den liggande åttan som symbol för oändlig dumhet.

Rastafari är en religiös och politisk rörelse vars bakomliggande orsak är slav- och kolonialtiden.

När Christopher Columbus upptäckte ön Jamaica 1494 levde en ursprungsbefolkning där, Arawakinindianerna. De blev slavar åt spanjorerna, därefter kom afrikanerna från Västafrika. Skillnaden mellan slavarna i USA och de jamaicanska slavarna var att man inte försökte kristna de afrikanska slavarna på Västindien. Detta gjorde att afrikanerna på Västindien behöll sin afrikanska kultur. Följden för detta blev ett slavkrig mellan ägarna och slavarna när britterna erövrade Jamaica 1655. Afrikanerna förlorade till slut sitt människovärde, sin historia, sin identitet och kultur.

Sedan blev äntligen slavarna äntligen fria 1838 med hjälp av maroongrupperna, jamaicas frihetskämpar som var förrymda afrikaner. Deras revolter stoppade slaveriet, men de fria afrikanerna levde sedan i fattigdom.

Följderna för förtrycket var då rastafarirörelsen som växte fram under 1930-talet. Rastafarianer tror på det tusenåriga riket som nämns i Uppenbarelseboken (20:4-7). De anser att det tusenåriga riket är Redemption; frälsningen och befrielsen. Frälsningen för et rastafari är reparation, att komma tillbaka till Afrika, sitt ”hemland”. Detta skulle göra en rastafari fri från förtrycket. De svarta är utvisade från Afrika till Babylon, och de får återvända när deras synder är förlåtna. De svarta är biblens utvalda folk. Reparation innebär evigt liv i frihet i Sion, eller rastafarianernas Zion. Afrika är ett ultimatum som kan jämföras med Eden.

För att nå redemption måste en redemeer, en frälsare grunda ett evigt rike. Rastafarianerna säger att Haile Selassie är deras redemeer. Haile Selassie eller Jah var en kejsare i Etiopien. Jah, Ras Tafari och Haile Selassie har alla en betydelse, Gud. Jah ska ta rastafarianerna till Zion. Zion ska bli världens maktcentrum efter Harmagedon, ett heligt krig. Rastafarianernas förtryck är då över och Zion regerar västvärlden.

Afrikanerna på Västindien behöll sin afrikanska kultur. Följden för detta blev ett slavkrig mellan ägarna och slavarna när britterna erövrade Jamaica 1655. Afrikanerna förlorade till slut sitt människovärde, sin historia, sin identitet och kultur.

De svarta är biblens utvalda folk. Reparation innebär evigt liv i frihet i Sion, eller rastafarianernas Zion. Afrika är ett ultimatum som kan jämföras med Eden.

För att nå redemption måste en redemeer, en frälsare grunda ett evigt rike. Rastafarianerna säger att Haile Selassie är deras redemeer. Haile Selassie eller Jah var en kejsare i Etiopien. Jah, Ras Tafari och Haile Selassie har alla en betydelse, Gud. Jah ska ta rastafarianerna till Zion. Zion ska bli världens maktcentrum efter Harmagedon, ett heligt krig. Rastafarianernas förtryck är då över och Zion regerar västvärlden.

Den svarte mannen är överlägsen den vite, och forna jamaicaner måste skaka av sig den mentala underlägsenheten.

Bibeln är rastafarirörelsens heliga skrift. Haile Selassie är Messias som återvände till jorden. De ursprungliga jamaicanerna var en reinkarnation av israeliterna som det står om i Bibeln.

Rastafarianer ser andra religioner som olika vägar till samma mål, i rastafari ”Det enda Jaget”

Marcus Garvey
Marcus Garvey bildade UNIA (The Universal Negro Improvement Associaton) I Kingston 1914. Innan dess predikade Marcus om en självständig afrikansk stat som utvecklas utan vit inblandning. Hans lösning var att afrikanerna (oavsett nuvarande hemland) skulle komma tillbaka till Afrika.

För att sprida sitt budskap emigrerade Marcus Garvey till USA 1916. Där predikade han i Harlems kvarter i New York. Fyra år senare hade UNIA två miljoner medlemmar.

Marcus Garvey sågs som en befriare av det svarta folket. Marcus visade dem svaret på deras situation. Han ville att de svarta skulle bli fria ekonomiskt från de vitas styre och startade en tidning och en handelsförbindelse mellan USA och Jamaica.

Garvey hade även flera motståndare, och han fick bla sitta i fängelse för skattebrott. Sedan utvisades han ur USA. Marcus Garvey dog 1940.

Marcus Garvey har en viktig betydelse för rastafarirörelsen. Många säger att det var han som grundade rastafarirörelsen. Han har t.ex. introducerat färgkombinationen rött, svart och grönt.

Rött – slavarnas lidande och blod
Svart – en symbol för afrikanerna
Grönt – jorden, livet och utvecklingen
Gul - lejonets färg, men representerar även jordens rikedom
Den gula färgen har introducerats från Etiopiska flaggan. Idag används oftast grön-gul-röd inom rastafari.

Innan Marcus Garvey lämnade Jamaica 1916 var hans ord:
”Look to Africa, when a Black King shall be crowned, for the day of deliverance is near”

1930 kröntes en svart kejsare I Etiopien, Haile Selassie. Marcus Garveys profetior var sanna, detta var enligt rastafarianerna deras svarte konung. Rastafarirörelsen tolkade Uppenbarelseboken efter Haile Selassie.

Det finns sex stora grupper, sex inriktningar inom rastafari

Niyabinghirastas anser att Haile Selassie är den förste Messias och inte Jesus.

Ethiopian National Congress heter även Ethiopian Africa Black International Congress Church of Salvation. Rörelsen styrs i Bull Bay öster om Kingston. Ledaren är Prince Edwars Emanuel. Rörelsen ser Haile Selassie och Marcus Garvey som Jah.

Etiopiska ortodoxa kyrkan säger att Haile Selassie inte är någon gud utan en simpel kristen människa.

The Twelve Tribes of Israel anser att Haile Selassie och Jesus är ett.

De förutspår att domedagen är nära. The Twelve Tribes har ett brett medlemskap, både överklass och underklass. De flesta inom medelklassen hör till de sekulariserade rastas. I denna förgrening är även en stor del av Jamaicas yngre generation medlem.

Sekulariserade eller funktionella rastas är emot religionen men tycker att rastafari har bra politiska och mänskliga åsikter.

Komersiella rastas är oftast västerlänningar som tycker om tex. reggaemusik och rastafaris symboler utan någon tro på religiösa och politiska åsikterna.

De olika förgreningarna är ganska splittrade. Niyabinghirastas och Ethiopian National Congress står rätt nära varandra. De lägger stor vikt på de religiösa riterna och budskap, det stora målet är Afrika.

Vem som helst kan bli rastafari, det är man själv som skapar relationen mellan Jah och sin egen individ. Rastafari är även en social religion. Att leva som rastafari innebär att hitta harmonin i sig själv och leva efter bibeln och Jah.

Symboler och riter
Rastafarianernas viktiga ritual är användandet av Ganja, jamaicansk marijuana. Det är en naturlig drog som används vid meditation eller när rastabröder har reasoning, diskussioner om livet och problemlösning. Man röker chillum pipes vid rituella sammanhang, spliffs till vardags.

Dreadlocks är det naturliga sättet att ha håret på. Dreadlocks består av långa tuperade flätor. Ju längre en rastas dreads är, ju närmare kontakt har den med Jah. "I skola icke rundklippa kanten av edert huvudhår, ej heller skall du avstympa kanten av ditt skägg" Tredje Moseboken kap. 19

Babylon
Babylon är den viktigaste symbolen inom rastafari. Zion är ljus, Babylon är mörker. Zion står för allt naturligt, Babylon står för det konstgjorda. Dreadlocks är Zion, Baldheads är Babylon. Baldheads står för stagnation och död, dreadlocks är utveckling och liv. Haile Selassie är gud, påven är djävulen.
Babylon är den västerländska civilisationens utveckling. Rastafarianer lever ofrivilligt i Babylon.
En ond person kan också kallas Babylon. ”Him a babylon”

I-man eller I-talk
En viktig symbol inom rastafari är stoltheten över att vara människa, att glömma att slavarna förbjöds att säga I utan alltid fick säga me.
I-talk innebär jämlikhet mellan gud och människa, bröder och systrar emellan. Us och we ersätts med I.

Språket är viktigt för rastas, det är deras enda sätt att bli fria från förtrycket. ”…från hans mun utgick ett skarpt svärd, varmed han skulle slå folken” (Uppenbarelseboken 19:15) var Jahs ord i kampen mot Babylon.

I-översättning: (de stora I uttalas ”ai”)
RastafarI rastafari
Haile-Selassie-I Haile Selassie 1
Ithiopia Etiopien
I-man Amen (Jag-människa)
Idren Brethren (rastabroder)
I-Bro I-brother
Inity Det enda Jaget

I-tal food
Eller vital food innebär en naturlig livsstil för en rasta. Kroppen är själens tempel och ses som något heligt som måste hanteras hälsosamt. Detta innebär även att rastafarianer har samlingar och gudstjänster utomhus eftersom kyrkor är symbol för en ”livlös” religion. Rastafarianer äter inte kött men fisk och fågel och alla droger förutom Ganja är förbjudna. De äter heller inte salt eller konserverad mat, och kaffe, te, eller kakao.

Det enda Jaget
Inom rastafari finns tron på reinkarnation, ursprungligen från de afrikanska religionerna. De anser att människan har evigt liv som kan väckas genom meditation, självförverkligande och rätt levnadssätt. Här finns en likhet med buddhismen, men en skillnad är att människan inte har någon ”slöja” från att se universum, utan Jaget ska upptäckas utom denna värld, i sitt inre. Att uppnå Jaget innebär att se Gud som ett subjekt och inte bara tillbe en avgud.

För att nå Zion kan man gå lammets (Lamb-Man) eller lejonets (Lion-Man). Man väljer själv vilken väg man ska gå, och man kan plötsligt ändra väg när man väl börjat följa någon av dem. När man har nått steget över både lejonet och lammet har man nått ”Zions högre andliga regioner”.

En viktig ceremoni som rastafarianer firar är Nyabinghi. Nyabinghi var den stora truppen i kriget mellan Italien och Etiopien. En Nyabinghi kan vara från en dag till en vecka. Ceremonin består av ganjarökande av en mycket bra sort och böner till Jah. Man sjunger även psalmer och hyllningar. Kvinnor får inte närvara vid ceremonin.

Rastafari symboler och riter kan inte jämföras med våran kristna tro, det är nog därför att rastafarianer försöker undvika västerlänningar och allt som har med dem att göra, men samtidigt är biblen en del av rastafari liksom den krista tron. Det är intressant hur olika de olika religionerna tolkas. Jag tycker att rastafarianer är kreativa och har bra humanitära och politiska åsikter, men jag har svårt att tro på den religiösa delen som med alla andra religioner. Jag har inte sett någon sanning i någon tro. Rastafarianerna blev svikna av deras Black Redemeer. Haile Selassie startade aldrig något korståg mot Babylon, inget återvändande till Afrika hade skett. Haile Selassie blev bara störtad från sin kejsartron i Etiopien och dog året därpå, 1975. Detta gjorde att rastafarianerna såg deras tro som felaktig, de fick måla upp en ny teori, att Jah inte är död, att det var ett knep av Babylon eller att haile Selassies själv lever vidare utom sin kropp.

Ghettot
Rötterna till rastafarirörelsen kommer från slummen i Kingston, Jamica. Det är de fattiga och trångbodda som rastafarianerna och reggaemusikerna vänder sig till, -Du ska inte gå dina historiska spår, du ska ställa dig upp och möta friheten lyder budskapet.
Ghettot är enligt rastafarianerna Babylons fel och förtryck som drabbar de forna afrikanerna. I Kingston består större delen av överklassen av vita, de färgade är medelklassen och de svarta är underklassen.

Ghettoområdena heter Trench, Ghost och Shanty Town. Här finns kartongbostäder byggda på skräp utan rent vatten. Bland bostäderna sticker det ibland upp en bil, en tv-antenn eller annat. Detta är ghettots kungar, ledarna för de kriminella ungdomsgängen.

Att klättra i rangordningen i ghettot innebär hustling (fiffla) och scuffling (att streta sig fram) genom marijuanasmuggling, sälja sopor, stjäla och ta tillfälliga jobb. Eftersom arbetslösheten på Jamaica är hög är mobiliseringen av ghettot svår.

Moralsynen
Könsroller spelar stor roll inom rastafari, de lever gammalmodigt och följer bibeln strängt när det gäller mannens och kvinnans roll. Men det skiljer även i de olika förgreningarna inom rastafari. I den Nationella Kongressen finns nästan inga kvinnliga medlemmar på grund av att kvinnorna inte får medverka i gudstjänsterna, arbetena och riterna. De andra förgreningarna har dock det tillåtet. Att laga mat, barnuppfostran och familjeomsorg ses som ”kvinnogöra”.

Kvinnor
Kvinnor får inte försöka tolka rastafarianismen på egen hand, deras män ska lära dem det. En kvinna får heller inte klä sig i kjol som är kortare än till knäna eller använda kosmetika eftersom det är Babylons lockelser. Kvinnor ska visa sin naturliga skönhet.

Sexuell njutning får inte användas vid andra syften förutom vid skapande av liv. Allt annat, t.ex. homosexualitet har Jah förbjudit och är Babylons verk. Aborter och preventivmedel är mord, det är försök att utplåna mänskligheten.

http://www.mimersbrunn.se/arbeten/5233.asp[/quote]

Posted on: 2007/6/12 19:41

Edited by bumblebee on 2007/6/12 19:58:09
Edited by bumblebee on 2007/6/12 19:59:44
Edited by bumblebee on 2007/6/12 20:01:36

Anonym
Bumblebee, ja det här var ju lite intressant tycker jag, det om rastafari,...inte visste jag att de har intresse av sion. Hmmm,...man lär sig alltid något nytt trotts allt.

Frid / Psilo

Anonym
Kommer att tänka på ett par rader i texter av Bob Marley,...han sjunger nånting; "iron lion,...zion" ?? Hmmm,...sedan så har vi också en annan rad från en anna låt;...nånting i stil med "will be forever loving Jah" ?? Det här med Jah,...undra om inte det å¨syftas på Jahbulon? Hmmm,...det här måste undersökas vidare. Jaja, jag gillar bland mycket annan musik, och trots detta om sion, musiken av Bob Marley & Wailers.

Jaja, så kan det gå om inte haspen är på...

Psilo

See User information
Japp Psilo du har alldeles rätt i att om man bara har ett öppet sinne så kan man lära sig nåt nytt varje sekund!

Jag är glad för varje ny lärdom jag får även om det smärtar emellanåt. Tänkte främst på att det är så många som känsloreagerar och direkt går in i försvarsposition så snart deras normaliserade bild av verkligheten får sig en törn.

Jag tror du vet vad jag menar och här på forumet är det väl ganska ofta så att fakta bemöts med känsloutbrott och personangrepp. Det är ju ett fullt normalt beteende om man har tron om att det finns en smart plan för att slavarna skall hållas kvar i fållan. Vad är då bättre än att utrusta dem med en mental protektionism via modersmjölken oavsett vilken religion, tradition eller kultur de härstammar från.

Det kanske dessutom är extra viktigt att hålla de folk som utsetts till måltavlor för världens hat fångna i en självbild av den fullkomliga människan. Jag vet att i modern tid har fokus på konflikter satts till judar och nazister som en kamp mellan det onda och det goda.

Jag önskar att det var så enkelt... men egentligen är detta bara ett mönster som kopieras och upprepas gång efter gång i alla kulturer.

Tala med en arab och han säger att hans sanning är den enda rätta.

Tala med en jude och han säger att hans sanning är den enda rätta.

Tala med en hutsu och han säger att hans sanning är den enda rätta.

Tala med en tutsu och han säger att hans sanning är den enda rätta.

Tala med en nazist och han säger att hans sanning är den enda rätta.

Tala med en kommunist och han säger att hans sanning är den enda rätta.

The never ending process. Den liggande åttan!

Det kanske är det David Icke menar när han beskriver mänsklighetens mönsteranpassning som ett mentalt vibrationsfängelse.

Posted on: 2007/6/12 20:17

See User information
Sion/zion och Jerusalem är nog inte relaterat till platsen Israel alls från början.

Delta-Jah-Bul-On
Djahbulon
Diabalon

Jah ( Jahweh) Hebrews gud, Bul (Baal) är Canaaniternas/Syrianernas fruktsamhetsgud och On är egypternas/babyloniernas gud Osiris/hindu Aun/AUM/OM.

Posted on: 2007/6/12 21:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:
Personligen tror jag på ett nytt slags andlig ledare

Vi har märkt det.

Quote:
Fakta är att 70-80 % av mänskligheten följer starka ledare

Det är ungefär lika många, enligt ett antal källor, som de starka ledarna vi har idag vill se till att de utrotas, genom krig, svält, sjukdomar eller bara en helt felaktig livsstil.

See User information
Quote:
FG:
Då är det väl dags att byta ut dem, eller? Berätta vad ditt alternativ är till mitt nätverkstänkande och kommunala eldsjälar. Skall du pressa något slags växtjuice som gör att människor plötsligt bara köper det som de behöver, äger mer gemensamt, tar hand om varandra mer och roar sig på sundare vis än med piller och dokusåpor? Även om du inte inser det, så vill jag väl. Men det behövs eldsjälar som leder utvecklingen, som alltid. Det spelar ingen roll om vi snackar om aztekerna, de första kristna, Franska revolutionen eller Gandhi. Det har alltid behövts ledare och propaganda.

Mycket intressant frågeställning. Tror inte att det finns ett så förenklat svar på det som ditt förslag att utse dig själv till ledare över andra människor.

Skillnaden är mer respektfull och mindre naiv om man däremot "blir utsedd" till ledare av andra människor p.g.a. att de sett och bevittnat att man kan generera mervärde oavsett om det handlar om religion, politik, militarism, byggnadsarbete, musikaliska energier eller att styra en farkost.

Min övertygelse är att varje människa måste nå den nivån att hon eller han blir sin egen andlige vägvisare. Endast då kan kommunikationen om en bättre värld starta.

Traditionellt ställs omänskliga krav på den som utsetts till ledare eftersom de flesta i fårskocken fullt och fast tror att de genom att utse en ledare kan frångsäga sig sitt universiella ansvar för sin bit av den annalkande historien.

Det leder alltid till att ledaren efter ett tag omges av ja-sägare och ryggdunkare som till slut förblindar omdömesförmågan hos den som nu kallas ledare men egentligen bara blivit en ikon.

Var man och kvinna har ansvar för sin egen väg till evigheten.

Oavsett anledning som ligger bakom din hunger efter att utse dig själv till ledare så är det inte ditt ansvar Tobias!

Posted on: 2007/6/13 9:07

See User information
Tobias!

Jag kanske missuppfattar dig men tycker mig märka en viss likhet mellan dina andliga ledarambitioner och vilken projektstyrd verksamhet som helst. Det kanske är en lukrativ form av välbefinnande för båda parter men likförbannat känns det bara fel enligt hur du introducerar ledarskapet. Lite mycket ubermensch för mig.

Det är dessutom inte bara "någon" som säger detta! Det är alltid en en person som antingen via egen vilja eller någon annas influenser gör det i ett syfte om nu inte det motsatta hade inträffat. Att massorna valt dig till deras ledare på grund av goda ledaregenskaper.

Det är en riktad process som kan vara antingen god eller ond. Men lik förbannat är det en konstruerad lösning. Jag tror tvärtom att allt som sker har ett syfte och det närmaste man kommer andlig renhet är om man håller sig borta från all form av organisatorisk verksamhet.

Posted on: 2007/6/13 9:41

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Bumblebee. Berätta för mig om en ledare som aldrig har haft ambitionen att leda, aldrig samlat en kärntrupp för att sprida ryktet om honom och aldrig använt sig av propaganda för att vinna anhängare. Enda skillnaden mot mig och de flesta är att jag är helt öppen med vad jag gör.

Men du vet inte vad du håller på med och vad du sprider, vad som krokar upp andra. Du är själv styrd och besatt genom det där du deltog i. Så är det inom shamanism och new age. Det har inget med andlighet att göra, utan blir att ge upp sitt liv.

Posted on: 2007/6/13 10:24

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:
Då är det väl dags att byta ut dem, eller? Berätta vad ditt alternativ är till mitt nätverkstänkande och kommunala eldsjälar. Skall du pressa något slags växtjuice som gör att människor plötsligt bara köper det som de behöver, äger mer gemensamt, tar hand om varandra mer och roar sig på sundare vis än med piller och dokusåpor? Även om du inte inser det, så vill jag väl. Men det behövs eldsjälar som leder utvecklingen, som alltid. Det spelar ingen roll om vi snackar om aztekerna, de första kristna, Franska revolutionen eller Gandhi. Det har alltid behövts ledare och propaganda.

Växtjuice? Typ denna då kanske?
www.tahitiannoni.com

Jag tänker inte berätta vad mitt alternativ är. Mest på grund av att jag inte skulle bli trodd, men också för att somliga arbetar idogt med att kullkasta viktiga beståndsdelar i denna lösning.
Som egentligen bara är någonting som funnits länge, och är självklart. Och som växer, med eller utan min och andras medverkan.

Jag är ingen andlig ledare. Dessa idéer finns hos många andra förutom mig.

Vad du beskriver, om eldsjälar som leder utvecklingen som du uttrycker det, är, i den mån det fungerat alls, något som endast lett till begränsade förändringar lokalt. Inget globalt, inget bestående om än till inspiration för andra. Gandhi var en god och klok man.

En annan god och klok man var Jesus. Hans budskap har travesterats och dränkts i blod under årehundraden som gått.

Många av dessa eldsjälar tillhörde den andra, idag styrande sidan. Den vars underliggande krafter styrt i ca 11 500 år. Kanske någon här vill berätta för Tobias om Franska Revolutionen och det bakomliggande spelet?

Nätverkande är alldeles utmärkt. Jag har ett stort nätverk över hela världen som bara växer. Alla slags människor.

Självklart vill du väl. Det vill de flesta. På många sätt är det just vad som är problemet.

Anonym
Modellen finns. Jag lever efter den varje dag.

Jag ställer inte upp på denna rasism som beskrivs om Gandhi, nej. Jag är också förespråkare för ickevåldsprincipen.

Många goda personer genom historien lär tydligen gjort ont också, enligt olika källor. Och vissa onda har gjort gott också.
Man ser vad propagandan ställer till med. Och lär sig att inte ta något för givet av vad som skrivs utan känna efter enligt egen intuition, sätta samman pusselbitar till sin egen helhetsbild.

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Wikhall. Synd att du inte vill berätta om din modell, om den nu finns.

Vad gäller Ghandi, så var han rasist (http://www.trinicenter.com/WorldNews/ghandi4.htm), men det kanske är det som du tycker var fint med honom? Det är ett fritt land, det får du gärna tycka. Jag tog honom bara som ett exempel, men jag gillar inte hans rasism. Jesus angrep fredliga penningväxlare med våld. Inte så fint, men väl ett föredöme för många korsfarare, inkvisitorer och liknande. Min poäng är att dessa män samlade anhängare och spred propaganda som jag, skillnaden är att min värdegrund modern sefiroth, är 100 % mot initierandet av våld.

Oj oj oj. Gång på gång visar du på ditt enkelspåriga försvar för det Judiskt rabbinska.

Att som Jesus gjorde, driva månglarna ur templet är ju en förebild för dagens människor som sitter fast i ett livslångt ränteslaveri till dagens "månglare" i den Judiskt kontrollerade bankvärlden

Posted on: 2007/6/13 12:50

Anonym
Vem hetsar jag mot och vem hyllar jag?

Då är detta alltså inte helt sant, menar du?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mahatma_Gandhi

Anonym
Quote:
förslavarguiden skrev:jag är en reptil alternativt kontrollerad av utomjordingar via implantat

hahah..

när du väl säger det så känns det rätt på något sätt..

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Quote:

bennybear wrote:

Oj oj oj. Gång på gång visar du på ditt enkelspåriga försvar för det Judiskt rabbinska.

Att som Jesus gjorde, driva månglarna ur templet är ju en förebild för dagens människor som sitter fast i ett livslångt ränteslaveri till dagens "månglare" i den Judiskt kontrollerade bankvärlden

Nej, du har fel. Jag försvarar individens fysiska frid och intellektuella frihet: Om jag inte angriper någon med våld, stölder och bedrägerier, så anser inte jag att du skall ha rätt att angripa mig. Det var förbjudet att ta in utländska mynt i Synagogan, så penningväxlarna tog betalt för att växla. Smart, tycker jag.

Att du älskar att läsa dina judepropagandistiska och vinklade Bibelförklaringar förvånar mig icke.

Det är ungefär som när judinnan Viveka Heyman i sin bok "Fariséerna och de skriftlärda " vill göra gällande att Jesus hade all sin visdom att tacka för att han fått den ifrån Fariséerna, även fast bibeltexterna är glasklara på vem som hade visdomen.

Jesus utpekade ständigt detta patrask för: "lögnare", "hycklare" och "djävulens söner".

Att vända och vrida på historien har ju alltid varit fariséerna, och deras efterkommare, de sionistiska rabbinernas specialgren.

Posted on: 2007/6/13 13:49

Anonym
Heil TOBIAs STROKE den NYA sortens Andliga förlöjlare!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper