vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

911 The Explosive Reality är tillbaks

See User information

Posted on: 2007/6/7 12:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: 911 The Explosive Reality är tillbaks
Vad jag förstår så håller du på och undersöker 911.

Ta och försök då att hitta en enda person som var med och utförde de påstådda sprängningar i WTC 1, 2 och 7 för de måste rimligen finnas i livet.

Alltså inte som planerade eller gav order om dem utan de som praktiskt utförde sprängningarna för dessa anser jag vara nyckelpersoner för att visa att WTC1,2 och 7 sprängdes för de bevis som idag finns för det kan alla förklaras på annat sätt även om inte alla på detta forum köper argumenten till de andra förklaringarna.

Det är märkligt att de inte kommit fram en enda av alla personer som praktiskt har utfört 911 då de finns så mycket material om allt annat runt 911.

Hittas aldrig dessa personer kommer jag att hävda att varken WTC 1, 2 eller 7 sprängdes för sprängteorirena idag är för luddiga då man inte är överens om vilka sprängämnen som användes, var de användes och hur de användes. Termit enbart, Thermate-TH3 enbart, termit och vanliga sprängämnen i kombination.

Hur mycket av varje sprängämne som användes och på vilka våningar de placerades ut är också luddigt i sprängteorierna.

Om ni gnäller på hur jag skildra sprängteorierna så kom med lite mer precisa förslag och oja er inte bara över kritiken.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:

Ta och försök då att hitta en enda person som var med och utförde de påstådda sprängningar i WTC 1, 2 och 7 för de måste rimligen finnas i livet.

Alltså inte som planerade eller gav order om dem utan de som praktiskt utförde sprängningarna för dessa anser jag vara nyckelpersoner för att visa att WTC1,2 och 7 sprängdes för de bevis som idag finns för det kan alla förklaras på annat sätt även om inte alla på detta forum köper argumenten till de andra förklaringarna.

Det är märkligt att de inte kommit fram en enda av alla personer som praktiskt har utfört 911 då de finns så mycket material om allt annat runt 911.

Hittas aldrig dessa personer kommer jag att hävda att varken WTC 1, 2 eller 7 sprängdes för sprängteorirena idag är för luddiga då man inte är överens om vilka sprängämnen som användes, var de användes och hur de användes. Termit enbart, Thermate-TH3 enbart, termit och vanliga sprängämnen i kombination.

Hur mycket av varje sprängämne som användes och på vilka våningar de placerades ut är också luddigt i sprängteorierna.

Om ni gnäller på hur jag skildra sprängteorierna så kom med lite mer precisa förslag och oja er inte bara över kritiken.

Du är en jubelidiot zink!

VEM tror att CIA-styrda och kontrollerade FOXCNNCBSABCGPDNSVTTV4NIST mfl. kommer att delge oss allt bevismaterial de förstört, undanhållit och gömt undan för att medborgarna skall få veta sanningen.

Låt de "oberoende" utredarna på NIST-pajasarna fortsätta vagga dig sömns varje dag. Sov gott zink.

Posted on: 2007/6/7 15:16

See User information
Quote:

zink wrote:

Vad jag förstår så VEt du svaret på detta och "överstökar" 911.

Med énkel psykologi,,Programledaren konspteorikern "styrande frågeställnig. bla,bla, lägg ord i mun , avsluta med "styrande frågeställnig. Ingen debat Du har svarat på ett par av mina tester . Du gillar ordet "order" lite mer precisa förslag på ett riktigt svar, Har du källa

Posted on: 2007/6/7 15:40

Anonym
Svaren blev precis de förväntade.

De diffusa sprängteorierna lever vidare.

Och vad är det för källa JAG ska leta efter då jag vill att ni ska hitta det som stödjer ERA.

Om ni anser mina åsikter var åt skogen spelar ingen roll för här bevisar ni själva hur svårt de är att få någon precision i era egna teorier.

See User information
De diffusa sprängteorierna lever vidare, vittnen vidhåller vad dom hört å sett......utan tanke på vad Zink ska säga om den saken..........

Posted on: 2007/6/7 19:34
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

gaston wrote:
De diffusa sprängteorierna lever vidare, vittnen vidhåller vad dom hört å sett......utan tanke på vad Zink ska säga om den saken..........

Ok. Säg då VILKA sprängämnen som användes, vart de användes, hur mycket av varje sprängämnen som användes och i vilken ordning de sprängdes.

Och nämn vilka vittnen som sett att det fanns sprängämnen för höra explosioner är INTE ett klart bevis på sprängämnen då de kan explodera olika saker under bränder.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Ok. Säg då VILKA sprängämnen som användes, vart de användes, hur mycket av varje sprängämnen som användes och i vilken ordning de sprängdes.

Och nämn vilka vittnen som sett att det fanns sprängämnen för höra explosioner är INTE ett klart bevis på sprängämnen då de kan explodera olika saker under bränder.
Nu blir jag besviken på dig zink....inte ett pip om vilket skonummer förövaren hade.....

Posted on: 2007/6/7 21:50

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Nu blir jag besviken på dig zink....inte ett pip om vilket skonummer förövaren hade.....

Jag vill inte svara på en massa saker hela tiden för du och andra säger hela tiden att jag har fel. Jag vill veta detaljerna i era teorier och är det så svårt att svara på det så är de så dåligt underbyggda att vi kan begrava dem.

Och notera jag säger INTE att era teorier är fel utan att de är dåligt underbyggda och därför inte sannolika då ingen ha kunnat visa att de är genomförbara.

Ni säger att de var omöjligt för de 19 kaparna, med olika skonummer, att genomföra det hela men mot det står en hög med helt okända personer som skulle ha genomfört 911 och det vore toppen om du kunde få fram en person och även hans eller hennes skonummer.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Jag vill inte svara på en massa saker hela tiden för du och andra säger hela tiden att jag har fel. Jag vill veta detaljerna i era teorier och är det så svårt att svara på det så är de så dåligt underbyggda att vi kan begrava dem.

Och notera jag säger INTE att era teorier är fel utan att de är dåligt underbyggda och därför inte sannolika då ingen ha kunnat visa att de är genomförbara.

Ni säger att de var omöjligt för de 19 kaparna, med olika skonummer, att genomföra det hela men mot det står en hög med helt okända personer som skulle ha genomfört 911 och det vore toppen om du kunde få fram en person och även hans eller hennes skonummer.
Ojdå blev det oreda på kontoret när tornardon gaston susade in....men nu är det så här va....-hela din lista av personer som förmodas deltagit i det i särklass värsta massmordet i modern tid (förutom Irakkriget), är hela världen intresserad av....tror du på allvar att den listan cirkulerar på vaken.......? Du skojar!

Posted on: 2007/6/7 22:16

See User information
Quote:
Ta och försök då att hitta en enda person som var med och utförde de påstådda sprängningar i WTC 1, 2 och 7 för de måste rimligen finnas i livet

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det argumentet håller inte: om man hittar en död människa med en rykande pistol bredvid sig så behöver man inte hitta den som sköt personen för att kunna fastslå att personen faktiskt har blivit skjuten.

Men enligt din logik så har ingen skjutits eftersom man inte vet VEM som sköt personen. Fånigt värre.

Eftersom du ännu inte har presenterat ett enda exempel på en byggnad som har kollapsat rakt ner jämnt och fint på några sekunder som WTC 7 pga eld och skador, medan jag har presenterat massor av exempel där byggnader rasat så pga sprängmedel, så är det troligast att WTC 7 demolerades.

Och med tanke på att ditt "eftersom man inte kunnat visa exakt vilka som sprängde byggnaden så har byggnaden inte sprängts" argument bevisligen inte håller så är det du som är i underläge här, tills du kan visa en byggnad som rasar som WTC 7 pga eld och skador.

Have fun.

Posted on: 2007/6/7 23:02

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:
kommer jag att hävda att varken WTC 1, 2 eller 7 sprängdes för sprängteorirena idag är för luddiga då man inte är överens om vilka sprängämnen som användes

Jag kommer hävda att inga elaka araber kapade planen eftersom man inte är överens om vilket märke det var på tapetknivarna som de påstådda kaparna använde!

Posted on: 2007/6/7 23:06

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser

See User information
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
Ta och försök då att hitta en enda person som var med och utförde de påstådda sprängningar i WTC 1, 2 och 7 för de måste rimligen finnas i livet

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det argumentet håller inte: om man hittar en död människa med en rykande pistol bredvid sig så behöver man inte hitta den som sköt personen för att kunna fastslå att personen faktiskt har blivit skjuten.

Men enligt din logik så har ingen skjutits eftersom man inte vet VEM som sköt personen. Fånigt värre.

Eftersom du ännu inte har presenterat ett enda exempel på en byggnad som har kollapsat rakt ner jämnt och fint på några sekunder som WTC 7 pga eld och skador, medan jag har presenterat massor av exempel där byggnader rasat så pga sprängmedel, så är det troligast att WTC 7 demolerades.

Och med tanke på att ditt "eftersom man inte kunnat visa exakt vilka som sprängde byggnaden så har byggnaden inte sprängts" argument bevisligen inte håller så är det du som är i underläge här, tills du kan visa en byggnad som rasar som WTC 7 pga eld och skador.

Have fun.

Här är det du som tänkt lite fel..............

Det är dock som du säger att man inte behöver inte den som sköt för att veta vad den döde har blivit skjuten med, då pistolen ligger bredvid och att det förmodligen finns en kula inne i denna döda person som kommer från samma pistol, dock har man inte den som sköt, OK, då är det klarlagt.

När det gäller WTC så har man varken spår från några sprängämnen (om det nu var det enligt dig) i WTC (ingen pistol jämfört i fallet med den döde som hade blivit skjuten), man har heller inte några misstänkta som har planterat dessa sprängämnen i WTC (misstänkt som sköt i fallet om den döde).

Jag själv har tagit upp det ett flertal gånger, NEJ vi kan inte visa något annat fall på det som hände WTC då det aldrig har hänt tidigare, då är vi klara över det va?

OK då är det din tur, ska vi ta WTC7 i detta exemplet kanske, jag vill att du letar upp en byggnad som har brunnit i flera timmar samt fått en massa debris från en 410 meter hög byggnad över sig, byggnaden skall också vara av liknade struktur, höjd etc.

Vi kan ju ta WTC 1&2 medans vi är igång också, leta upp en byggnad som har blivit träffad av ett plan av storleken som träffade WTC 1&2, även här ska byggnaden vara av liknade konstruktion, höjd etc.

Du förstår kanske nu, vi ska nog lägga ner snacket om jämförelse med andra byggnader?

Om Renault Clio 1 krockar med Renault Clio 2 i 40km/h och om Renault Clio 3 krockar med en Humvee i 120km/h, tror du att Renault Clion 3 kommer att vara lika mycket förstörd som Renault Clio 1&2 efter dessa krockar?

Posted on: 2007/6/8 3:53

See User information
Jag vill veta vad det var för en tredje filur brandmännen räddade ur WTC-7 kort efter att båda tornen kollapsat. Det ska ha rört sig om säkerhetspersonal för ett av företagen där. Vilket företag det rör sig om är dock okänt.

Posted on: 2007/6/9 13:50

Anonym
Quote:

seraphim wrote:
Quote:
kommer jag att hävda att varken WTC 1, 2 eller 7 sprängdes för sprängteorirena idag är för luddiga då man inte är överens om vilka sprängämnen som användes

Jag kommer hävda att inga elaka araber kapade planen eftersom man inte är överens om vilket märke det var på tapetknivarna som de påstådda kaparna använde!

Alla kapare finns på FBI hemsida med namn och alla alias de har använt.

Att inte veta vilka tapetknivar de 19 kaparna använde skulle motsäga att var 19 kapare är ologisk. Det finns också flera rapporter att kaparna påstod att de fanns bomber ombord så det är inte säkert att tapetknivarna behövde användas i alla planen.

Man har dessutom DNA från kaparna från Pentagon (5) och Flight 93 (4) och dessutom DNA från en från WTC vilket innebär att 10 kapares DNA fanns där de borde. Även de andra är identifierade med DNA då FBI fått hjälp med det från de länder kaparna kom ifrån och DNA spår har kaparna lämnat under förberedelserna i USA.

Ta och visa något av detta om dem som skulle ha sprängt WTC 1, 2 och 7.

Det är de alternativa teorierna som hittat på att WTC 1, 2 och 7 har sprängts och om de inte kan lista ut hur det gått till så är deras problem och inte NIST eller någon annans problem.

Det ENDA de alternativa teorierna har emot de officiella förklingar om WTC är att de inte hävdar att de har sprängts. Om verkligen inte WTC 1,2 och 7 har sprängs så finns det en förklaring på WTC händelserna.

See User information
Zink, det där med DNA faller på en viss punkt. Om man har kunnat bekräfta kaparnas DNA med bl.a uteslutningsmetoden så innebär det alltså att an kunde matcha samtliga av de övriga döda.

Var kan jag hitta dokumenterat bevis för att samtliga döda identifierats vid WTC ?

Vilka 10 kapare identifierades med matchande DNA ?

Kunde man verkligen säkra matchande DNA för samtliga 3000 döda i WTC ?

Hur står allt detta i förhållande till att rester av offren med stor säkerhet har förts med när den sista bråten hastigt fraktades iväg ?

http://www.nydailynews.com/news/2007/ ... tholes_worker_claims.html

Posted on: 2007/6/12 0:00

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Zink, det där med DNA faller på en viss punkt. Om man har kunnat bekräfta kaparnas DNA med bl.a uteslutningsmetoden så innebär det alltså att an kunde matcha samtliga av de övriga döda.

Var kan jag hitta dokumenterat bevis för att samtliga döda identifierats vid WTC ?

Vilka 10 kapare identifierades med matchande DNA ?

Kunde man verkligen säkra matchande DNA för samtliga 3000 döda i WTC ?

Hur står allt detta i förhållande till att rester av offren med stor säkerhet har förts med när den sista bråten hastigt fraktades iväg ?

http://www.nydailynews.com/news/2007/ ... tholes_worker_claims.html

Det är en myt att materialet fraktades bort så fort att en vanlig kriminalundersökning inte hann göras. Flera av dem som deltog i denna undersökning har förnekat att material fraktades bortsnabbare än de ville för att göra sina undersökningar. Detta har funnits på webben men verkar ha försvunnit. En misstanke är att de fick för många mail från de som inte stöder den officiella förklaringen och fick svara samma sak på en massa mail. Även om man av olika anledningar skyndat på att återställa Ground Zero så har man ändå enligt denna artikel 21000 kroppsdelar att analysera vilket är nästan 10 gånger mer än antalet omkomna:

http://www.usatoday.com/news/nation/2 ... 9-11-sept11-remains_x.htm

Att de gått betydligt långsammare att identifiera dem i WTC jämfört med dem i Pentagon och Flight 93 att i Pentagon hade man passagerarlistor som utgjorde en stor del av de omkomna och i Flight 93 var passagerarlistan alla omkomna. I WTC är passagerarlistorna bara en liten del av alla omkomna och man måste köra massor av jämförande DNA prov från de 21000 kroppsdelarna och släktingar för att hitta matchningar. Av de som omkomna kan vissa dessutom ha varit adopterade så man måste hitta de biologiska föräldrarna för att identifiera dem. Det fanns nog även bland de omkomna vars föräldrar inte var vid liv 911 och man då måste leta bland släktingar för att göra DNA matchning.

See User information
Zink snackar bara blaj hela tiden ingen fakta bara missledande information, Zink hur kan du säga detta?

Det är en myt att materialet fraktades bort så fort att en vanlig kriminalundersökning inte hann göras. Flera av dem som deltog i denna undersökning har förnekat att material fraktades bortsnabbare än de ville för att göra sina undersökningar. "Bullshit zink."

----------------------------------------------------------------
Trots att uppröjningsarbetet kunnat avslutas tidigare än beräknat har inga beslut om nya projekt fattats.

http://sydsvenskan.se/varlden/article19239.ece

Tio plan skulle kapas 11 september
17 juni 2004 02:05

Tio flygplan skulle ha kapats och störtats in i kärnkraftverk, CIA:s och FBI:s högkvarter och skyskrapor på USA:s västkust. Det uppger den kommission som utreder terrordåden den 11 september 2001. Men Usama bin Ladin bantade planerna.

STOCKHOLM. Mannen som utpekas som hjärnan bakom attackerna, Khalid Shaikh Muhammad, ville själv kapa det sista av de tio planen, döda alla vuxna män ombord och sedan landa, hävdar den oberoende 11-septemberkommissionen i sin preliminära rapport.

Efter landningen skulle Muhammad ha hållit ett tal och fördömt USA:s politik i Mellanöstern. Planen dämpades dock av terrorledaren Usama bin Ladin, som tyckte att den var alltför komplicerad. Många av kommissionens uppgifter sägs komma från förhör med Muhammad själv, som greps av USA i Pakistan.

Trots den massiva förödelsen som attackerna i New York och Washington orsakade så var de resultatet av en problemfylld plan som ändrades många gånger, uppger den amerikanska tiomannapanelen.

Den ursprungliga idén sägs ha uppstått 1996, godkänts av bin Ladin 1999 och börjat planeras senare samma år. De spektakulära planerna orsakade en spricka inom al-Qaida, då vissa ledare befarade USA:s svar och ville låta talibanledaren mulla Omar ta ställning till idén.

Usama bin Ladin var dock enligt rapporten otålig, och ville flera gånger tidigarelägga megaattentaten, exempelvis när Israels nuvarande premiärminister Ariel Sharon hade gjort sitt omtalade

esök på Tempelberget i Jerusalem hösten 2000. Den operative ledaren i USA, Muhammad Atta, ville dock vänta tills förberedelserna var helt klara.

Vid flera tillfällen var den mordiska planen på väg att gå i stöpet. Atta var nära att missa flygplanet från Boston, som han senare kraschade rakt in i World Trade Center. Ziad Jarrah, piloten på planet som senare störtade på ett fält i Pennsylvania, övervägde vid en tidpunkt att hoppa av projektet. Två dagar före attentaten stoppades Jarrah även för fortkörning av polisen.

Enligt 11-septemberkommissionens rapport finns det inga bevis för att al-Qaida fick hjälp med terrordåden i USA av den irakiske diktatorn Saddam Hussein - ytterligare ett slag mot president George W Bushs administration.

-------------------------------------------------

Zink stöder du en "ny" utredning av 911. Bara ja eller nej.

Posted on: 2007/6/12 17:05

Anonym
Quote:

sale wrote:
Zink snackar bara blaj hela tiden ingen fakta bara missledande information, Zink hur kan du säga detta?

Det är en myt att materialet fraktades bort så fort att en vanlig kriminalundersökning inte hann göras. Flera av dem som deltog i denna undersökning har förnekat att material fraktades bortsnabbare än de ville för att göra sina undersökningar. "Bullshit zink."

Trots att uppröjningsarbetet kunnat avslutas tidigare än beräknat har inga beslut om nya projekt fattats.

http://sydsvenskan.se/varlden/article19239.ece

När ska du och andra fatta att jag citerar de som utförde undersökningen och ingen annan. Det verkar som man alltid själv ska stå som ansvarig för alla man citerar. I så fall ta då och hämta det som urtförde sprängningarna för att de ska finns till är då ert ansvar enligt samma logik.

Quote:

Tio plan skulle kapas 11 september
17 juni 2004 02:05

Tio flygplan skulle ha kapats och störtats in i kärnkraftverk, CIA:s och FBI:s högkvarter och skyskrapor på USA:s västkust. Det uppger den kommission som utreder terrordåden den 11 september 2001. Men Usama bin Ladin bantade planerna.

STOCKHOLM. Mannen som utpekas som hjärnan bakom attackerna, Khalid Shaikh Muhammad, ville själv kapa det sista av de tio planen, döda alla vuxna män ombord och sedan landa, hävdar den oberoende 11-septemberkommissionen i sin preliminära rapport.

Efter landningen skulle Muhammad ha hållit ett tal och fördömt USA:s politik i Mellanöstern. Planen dämpades dock av terrorledaren Usama bin Ladin, som tyckte att den var alltför komplicerad. Många av kommissionens uppgifter sägs komma från förhör med Muhammad själv, som greps av USA i Pakistan.

Trots den massiva förödelsen som attackerna i New York och Washington orsakade så var de resultatet av en problemfylld plan som ändrades många gånger, uppger den amerikanska tiomannapanelen.

Den ursprungliga idén sägs ha uppstått 1996, godkänts av bin Ladin 1999 och börjat planeras senare samma år. De spektakulära planerna orsakade en spricka inom al-Qaida, då vissa ledare befarade USA:s svar och ville låta talibanledaren mulla Omar ta ställning till idén.

Usama bin Ladin var dock enligt rapporten otålig, och ville flera gånger tidigarelägga megaattentaten, exempelvis när Israels nuvarande premiärminister Ariel Sharon hade gjort sitt omtalade

esök på Tempelberget i Jerusalem hösten 2000. Den operative ledaren i USA, Muhammad Atta, ville dock vänta tills förberedelserna var helt klara.

Vid flera tillfällen var den mordiska planen på väg att gå i stöpet. Atta var nära att missa flygplanet från Boston, som han senare kraschade rakt in i World Trade Center. Ziad Jarrah, piloten på planet som senare störtade på ett fält i Pennsylvania, övervägde vid en tidpunkt att hoppa av projektet. Två dagar före attentaten stoppades Jarrah även för fortkörning av polisen.

Enligt 11-septemberkommissionens rapport finns det inga bevis för att al-Qaida fick hjälp med terrordåden i USA av den irakiske diktatorn Saddam Hussein - ytterligare ett slag mot president George W Bushs administration.

-------------------------------------------------

Zink stöder du en "ny" utredning av 911. Bara ja eller nej.

En ny utredning av vadå? Vad är det som är okänt och behöver en ny utredning för uppgifter som kommer in hela tiden kräver inte enligt mig några nya utredningar då de inte går emot något som inte alla redan vet.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper