vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Vilka är sveriges falska judar ?

See User information
Jävla fegisar! Ni sitter och stirrar på vad man gör - sedan sabbar ni allt man skriver - Nu skiter jag i vaken.se

Posted on: 2007/6/11 23:26
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

SHYGETS wrote:
Jävla fegisar! Ni sitter och stirrar på vad man gör - sedan sabbar ni allt man skriver - Nu skiter jag i vaken.se

hehö, bry dig inte om frihetskroken och annat larv

Posted on: 2007/6/11 23:31
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Frihetsguiden:
N. Allt handlar om att vara skriven i Livets bok: Den gyllene stadens meborgarskap. Lögner biter inte Sions orm. Aldrig. Aldrig någonsin.

Det är när jag läser det du just skrev som jag blir orolig faktiskt!

Jag förstår att det passar dig att upphöja just en reptil till en ledargestalt, men kanske inte så smart om du vill bibehålla ett gram av tilltro. Fråga dig tyst innan du somnar på kvällen, vad är det som slingrar sig runt din själ med delad tunga och omättlig hunger?

"Empathy, live and let live, sharing, reciprocity, the imaginativeness, these are the traits that made us human, reinforce and further our humanity.

The opposite of these traits tends to undermine our humanity and cause social retrogression.I suggest authoritarians tend to use more of the reptile brain than more libertarian-oriented people. As society engages in de-evolution, - due to the domination of authoritarian beliefs and practices - the use of the reptile portion becomes more evident."

"Psychopaths are the fullest example of the human reptile".

http://porkupineblog.blogspot.com/2005/04/reptiles-rule.html

Posted on: 2007/6/12 6:36

Anonym
Quote:

sunrider wrote:
Maggot skriver,
"Har du läst Arthur Koestlers bok "Den trettonde stammen" från 1976, som TYDLIGT påvisar att Khazarerna och inte semiterna var förfäder till judarna boken finns på radio islam"

Att "TYDLIGT" bevisa att judarna tillhör har sitt ursprung ur khasarfolket, genom att citer Ahmed Rami, en utstuderad antisemit, är lite väl magstarkt. Den gode Rami fick krypa in i cellen för sina vilda fantasier och försök att misskreditera judar.
men...
Det är dock riktigt att Arthur Koestlers har skrivit boken Den trettonde stammen. Men sedan måste man förstå varför, och jag citerar wikipedia;
"Koestlers ambition var att bespara judarna den förföljelse de fick utstå som "jesusmördare". Om de nu levande judarna inte var släkt med de bibliska, kunde de heller ej hållas ansvariga för Jesus korsfästelse.[1] I modern tid har man dock lyckats bevisa att nu levande judar härstammar direkt från de bibliska genom genetiska markörer unika för judiska coheniter".

Maggot, dessa markörer är jag själv bärare av, då jag tillhör det cohanitiska prästerskapet....

Ja, det är riktigt, det har smugit sig in en jude, en cohanit i dessa fina lokaler.

När man har en rabiat inställning till en fråga, ja då bryr man sig inte om att undersöka de fakta man hittar. Juden Arthur Koestler, som tidvis var en inbiten sionist, och som även levde i bla Palestina, var präglad av dåtidens antisemitism. Han vill avdramatisera korsfästelsen av Jesus, en annan jude...
Nej, nu har jag avslöjat ytterliggare en hemlighet, min svaghet att inte kunna svara kort. Nåväl, jag skall skärpa mig.

Om Koestler så spelar inget som helst roll för fakta är fakta sedan tror jag han inte hyser något som helst att mot andra folkslag....

något och även OM så är det inte det vi diskuterar utan sakfrågan och då får man vara hur hatisk eller antisemisk man vill för fakta är fakta och 2+2 är fyra även om nazist eller judehatare säger det...

Rami blev dömd efter att han citera Karl Marx jag har frågat honom själv och om jag inte mins fel ligger det ute på nätet.

Anonym
”Om Koestler så spelar inget som helst roll för fakta är fakta sedan tror jag han inte hyser något som helst att mot andra folkslag....

något och även OM så är det inte det vi diskuterar utan sakfrågan och då får man vara hur hatisk eller antisemisk man vill för fakta är fakta och 2+2 är fyra även om nazist eller judehatare säger det...”

Maggot, det är inte lätt att förstå vad du menarmed rader ovan. Ta en kopp te och disponera om din text, så jag kan förstå vad du skriver.

Sedan skriver du...
”Rami blev dömd efter att han citera Karl Marx jag har frågat honom själv och om jag inte mins fel ligger det ute på nätet”

Rami är en notorisk lögnare. En av punkterna han fälldes för var Ramis påstående att "rabbinerna" står och hetsar upp sig sexuellt när de slaktar djur .
Det slutade med att Rami fälldes på 18 punkter för hets mot folkgrupp.

See User information
Quote:

sunrider wrote:
Maggot skriver,
"Har du läst Arthur Koestlers bok "Den trettonde stammen" från 1976, som TYDLIGT påvisar att Khazarerna och inte semiterna var förfäder till judarna boken finns på radio islam"

Att "TYDLIGT" bevisa att judarna tillhör har sitt ursprung ur khasarfolket, genom att citer Ahmed Rami, en utstuderad antisemit, är lite väl magstarkt. Den gode Rami fick krypa in i cellen för sina vilda fantasier och försök att misskreditera judar.
men...
Det är dock riktigt att Arthur Koestlers har skrivit boken Den trettonde stammen. Men sedan måste man förstå varför, och jag citerar wikipedia;
"Koestlers ambition var att bespara judarna den förföljelse de fick utstå som "jesusmördare". Om de nu levande judarna inte var släkt med de bibliska, kunde de heller ej hållas ansvariga för Jesus korsfästelse.[1] I modern tid har man dock lyckats bevisa att nu levande judar härstammar direkt från de bibliska genom genetiska markörer unika för judiska coheniter".

Maggot, dessa markörer är jag själv bärare av, då jag tillhör det cohanitiska prästerskapet....

Ja, det är riktigt, det har smugit sig in en jude, en cohanit i dessa fina lokaler.

När man har en rabiat inställning till en fråga, ja då bryr man sig inte om att undersöka de fakta man hittar. Juden Arthur Koestler, som tidvis var en inbiten sionist, och som även levde i bla Palestina, var präglad av dåtidens antisemitism. Han vill avdramatisera korsfästelsen av Jesus, en annan jude...

Nej, nu har jag avslöjat ytterliggare en hemlighet, min svaghet att inte kunna svara kort. Nåväl, jag skall skärpa mig.

Sunrider och Frihetsguiden. Så två medlemmar av ormrasen har tydligen hittat varandra!

Jag var på ett seminarium för cirka 8 år sedan om Judendomen där de hade en panel bestående av Judarna: Göran Rosenberg ( Journalist ) Anders Carlberg, Jackie Jackubowski samt historieprofessorn, Jörgen Weibull.

Jag frågade panelen om inte ordet "anti-semit" är ett felaktigt begrepp att använda på dagens s.k. Judar eftersom cirka 90-95% av dessa Ashkenazijudar till skillnad ifrån Sefarderna, de orientaliska, semitiska judarna härstammar i från Kazarena och att detta folk är en blandning emellan Turkiska, mongoliska, nordiska och slaviska folkslag.

Historieprofessorn i den Judiska panelen svarade:

-Pojken har rätt. Det är fel att använda ordet "anti-semit" just pga av deras härstamning ifrån Kazarena.

Jag har läst flera olika urgamla krönikebeskrivningar av resande araber och östromerska sändebud som just efter ha besökt olika Kazarstammar och deras hövdingar (Khan, Khagan ) beskriver detta folkslags omvändelse till Judendomen 740 efter Kr, samt deras ickesemitiska ursprung.

Så var det med det.

Posted on: 2007/6/12 17:01

See User information
Quote:

sunrider wrote:

Rami är en notorisk lögnare. En av punkterna han fälldes för var Ramis påstående att "rabbinerna" står och hetsar upp sig sexuellt när de slaktar djur .

Ännu en "försvarare" av yttrandefriheten har yttrat sig!!!

Jävla kräk säger jag!

Ahmed Rami är en av de få i den svenska politiskt korrekta och fega ankdammen tillsammans med Jan Myrdal som på olika sätt försvarat Revisionister att få ett forum att uttala sig att skriva om Historiska forskning som man i dag på alla sätt försöker stoppa medelst: Misskreditering, mediastopp, nedtystning och Fängslande.

Om han är en lögnare VARFÖR tar man då inte och utmanar honom på en debatt på bästa sändningtid i TV?

VARFÖR tror du detta aldrig händer?

Jo, sådana som du är är kräk och fega as som aldrig skulla ställa er upp och försvara personer som står för åsikter som bestrider eran egna inskränkta syn på historien.

Posted on: 2007/6/12 17:09

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:

Ännu en "försvarare" av yttrandefriheten har yttrat sig!!!

Jävla kräk säger jag!

Ahmed Rami är en av de få i den svenska politiskt korrekta och fega ankdammen tillsammans med Jan Myrdal som på olika sätt försvarat Revisionister att få ett forum att uttala sig att skriva om Historiska forskning som man i dag på alla sätt försöker stoppa medelst: Misskreditering, mediastopp, nedtystning och Fängslande.

Om han är en lögnare VARFÖR tar man då inte och utmanar honom på en debatt på bästa sändningtid i TV?

VARFÖR tror du detta aldrig händer?

Jo, sådana som du är är kräk och fega as som aldrig skulla ställa er upp och försvara personer som står för åsikter som bestrider eran egna inskränkta syn på historien.

Den bistra sanningen är att värdet av att ha Ahmed Rami eller du som hans försvarare i TV är av intet värde. Sedan undrar jag om inte en av reglerna för detta forum var att man skulle vara hövlig mot varandra.
Lider du månne av den besvärande värmen likt Maggot?

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Jag var på ett seminarium för cirka 8 år sedan om Judendomen där de hade en panel bestående av Judarna: Göran Rosenberg ( Journalist ) Anders Carlberg, Jackie Jackubowski samt historieprofessorn, Jörgen Weibull.

Historieprofessorn i den Judiska panelen svarade:

-Pojken har rätt. Det är fel att använda ordet "anti-semit" just pga av deras härstamning ifrån Kazarena.

Bennybear,
Det är intressant att du konverterar Jörgen Weibull till judendomen. Han skulle säkert känt sig smickrad. Men han förblev vid sin läst och både föddes och dog som en god kristen.

Det är bekvämt att citera en avliden människa. Man kan hävda vad som helst...
Jörgen Weibull var en outstanding kunnig person. Det finns ingen möjlighet att han yttrat något sådant...

See User information
Quote:

sunrider wrote:

Bennybear,
Det är intressant att du konverterar Jörgen Weibull till judendomen. Han skulle säkert känt sig smickrad. Men han förblev vid sin läst och både föddes och dog som en god kristen.

Jörgen Weibull var en outstanding kunnig person. Det finns ingen möjlighet att han yttrat något sådant...

Anklagar du mig för att ljuga?

Jag har vittne till detta Weibull sade, så om du vill ha det så kan jag skaffa fram det!

Eftersom du enligt vad jag kan döma av dina inlägg, verkar vara en mediokert historiekunnig person, så är det märkligt att du kan komma med sådana dömanden om "kunnighet".

Det är oftas de minst pålästa personerna som kommer med sådana liknande uttalanden som du gör ovan, sunrider.

Posted on: 2007/6/12 17:46

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Jag vet vad detta slags avhumanisering av en folkgrupp handlar om: Rätten att döda en människa som inte har angripit någon. Det är det som anhängaren av denna avhumanisering vill. En riktig man söker motstånd, men de veka och bittra söker passiva offer och klänger därför fast vid vettvilliga läror om att vissa människor inte är riktiga människor, så att deras morbida lust kan få en idealistisk gloria.

Så när en "utsatt" folkgrupp ( Som jag antar du menar är Judarna i detta fallet ) ligger bakom morden på minst 60 miljoner ryssar under Sovjettiden är det inte frågan om någon "avhumanisering" eller??????

För att inte tala om all de miljoner som drabbats av Rotchilds, Rockefeller ( Roggenfelder ), Kuhn & Loebs, Lehmann, Salomon bros. och andra Wallstreet-judars fruktansvärda rentierpolitik gentemot folken i Europa, Amerika och nu Afrika genom deras kontroll av IMF och värlsbanken.

Näeee, för de har ju "...inte har angripit någon", eller hur?

Posted on: 2007/6/12 18:29

See User information
Jag har aldrig påstått att du är en reptil. Där har du blandat ihop mig med nån annan.

Jag har däremot anklagat dig för att likt många ledande khazarjudar, Talmudister och sionister dyrka ormen som världens frälsare.

Samt att du mer eller mindre försvarar ursprunget till dagens nihilistiska och marxistiska onaturliga tankesätt som grundar sig i Weishaupt och hans adepters satanistiska ( Som dagens intellektuella omdöpt till "humanism" ) agenda.

Jämför Illuminaternas program, Kommunistiska manifestet och Humanistiska manifestet så kommer Ni se att de bygger på samma värdegrund.

Posted on: 2007/6/12 18:46

See User information
Inga konstigheter!!????

Jodå och dessutom en massa New Age-dravel!

Posted on: 2007/6/12 19:04

See User information
Quote:
FG:
BB. Nej, det gällde inte mördare. Det gällde mig. Har jag mördat någon? Nej. Men du babblar på som en mentalpatient om att jag är en reptil, bara för att jag råkar ha judiska släktingar och använder vissa ord från den judiska mystiken. Du avhumaniserar mig utan att jag har gjort dig eller någon annan någon skada. Varför gör du det?

Jag vet att du inte skrev detta svar till mig men vill ändå skriva ett inlägg om hur jag ser på en del av dina inlägg på forumet.

Jag tror inte att någon här på allvar skulle förmå sig att tro att du har mördat någon... inte jag i alla fall.

Nu måste jag tyvärr bli lite personlig och säga att dina ibland lite finurligt konstruerade inlägg verkar existera av en enda anledning. Att skapa känsloenergier som retar upp människor som du sedan sväljer ner med råge. (Du vet förmodligen bättre än jag hur sånt funkar och även om jag inte kan påstå att det är en metod jag stödjer är fullt medveten om att det existerar. Jag blir inte förbannad när jag ser att det händer eller att nån utnyttjar den metoden, snarare road och lite ledsen över att det fungerar så bra att locka människor i fällan)

Det finns folk som generaliserar med full kraft i en sån här energikamp och det är väl inget jag känner stämmer överens med min inre längtan om att ha ett bra samtal med vem det än må vara, men kanske skall tillägga att just denna tråden förmodligen startades i första hand som en provokation och därför också lockar in de besökare som känner sig uppmanade att ge sig in i energikampen.

Det betyder inte att den är ointressant på något sätt eller inte har ett värde men "be aware" om att jag håller koll på "Jeepers Creepers" oavsett vem bäraren är!

Posted on: 2007/6/12 19:06

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:

Bennybear,

Anklagar du mig för att ljuga?

Jag har vittne till detta Weibull sade, så om du vill ha det så kan jag skaffa fram det!

Eftersom du enligt vad jag kan döma av dina inlägg, verkar vara en mediokert historiekunnig person, så är det märkligt att du kan komma med sådana dömanden om "kunnighet".

Det är oftas de minst pålästa personerna som kommer med sådana liknande uttalanden som du gör ovan, sunrider.

Bennybear,
Jag talade med Anders Carlberg för ca. 10 min. sedan.
Han sa att det är uteslutande att han suttit i en konstellation med Jörgen Weibull som för övrigt varit död i snart 9 år.
Berätta nu var det var någonstans ni träffades, så skall jag komma med riktiga fakta.

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Jag har däremot anklagat dig för att likt många ledande khazarjudar, Talmudister och sionister dyrka ormen som världens frälsare.

Bennybear,
Kan du utveckla dina ornitologiska tankar lite mer. Avgudadyrkan är strängeligen förbjuden inom judendomen. Den ende frälsare judendomen bekänner sig till är Messias...

See User information
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

bennybear wrote:

Bennybear,
Kan du utveckla dina ornitologiska tankar lite mer. Avgudadyrkan är strängeligen förbjuden inom judendomen. Den ende frälsare judendomen bekänner sig till är Messias...

Läs "Ljudet av alef" av din kompis Jackie Jackubowski, kapitlet tror jag hette "Ormen som världen frälsare" där Jackubowski skriver nedsättande om Jesus som en fegis till skillnad på "ormen" som var så mycket bättre.

Posted on: 2007/6/12 19:46

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

bennybear wrote:

Bennybear,

Läs "Ljudet av alef" av din kompis Jackie Jackubowski, kapitlet tror jag hette "Ormen som världen frälsare" där Jackubowski skriver nedsättande om Jesus som en fegis till skillnad på "ormen" som var så mycket bättre.

Bennybear,
Jag har inte läst min gode vän Jackie Jackubowskis bok. Men jag vet att han inte är rasist. Tillåt mig återkomma med fakta. För det är med fakta judehat skall avslöjas, in på bara kroppen...
Har jag fattat dig rätt att det är Jackie Jackubowski som gjort att du har uppfattningen att sionister dyrkar ormen som världens frälsare?

See User information
Han skriver ju om det själv i sin egen bok.

Posted on: 2007/6/12 19:57

Anonym
Bennybear,
Har du i värmen plötsligt råkat ut för tillfällig minnesförlust? Var var mötet där Carlberg, Jackie Jackubowski, Rosenberg och Weibull diskuterade?

See User information
Quote:

sunrider wrote:

Bennybear,
Han sa att det är uteslutande att han suttit i en konstellation med Jörgen Weibull som för övrigt varit död i snart 9 år.
Berätta nu var det var någonstans ni träffades, så skall jag komma med riktiga fakta.

Du kan ju hälsa din gode vän Carlberg att detta seminarium pågicc i undervåningen på Statsbiblioteket i Göteborg.

Det stämmer nog att det var cirka 10 år sedan.

Jag och min kompis satt längst fram i publiken och hade långt blont hår.

Carlberg satt till vänster, Rosenberg i mitten och Weibull till höger på podiumet.

Frågan jag ställde till Weibull skedde i slutet på seminariet.

Så gick det till. Du kan ju fråga din kompis Carlberg, chefredaktör på Judisk krönika om han "minns" detta.

Så få vi reda på vem som talar sanning!!

Posted on: 2007/6/12 20:03

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:

Bennybear,

Du kan ju hälsa din gode vän Carlberg att detta seminarium pågicc i undervåningen på Statsbiblioteket i Göteborg.

Carlberg satt till vänster, Rosenberg i mitten och Weibull till höger på podiumet.

Så gick det till. Du kan ju fråga din kompis Carlberg, chefredaktör på Judisk krönika om han "minns" detta.

Visst skall jag kolla upp detta. En liten rättning bara. Jackie Jackubowski är chefred. för Judisk Krönika

Anonym
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:

Bennybear,

Visst skall jag kolla upp detta. En liten rättning bara. Jackie Jackubowski är chefred. för Judisk Krönika

Jag talade med Anders igen. Han kan helt enkelt inte erinra sig om han varit på ett seminarie för 10 år sedan. Han finner det högst osanolikt att han suttit ihop med Jackubowski, Weibull och Rosenberg. Carlberg debatterar ett par gånger i veckan, och på 10 år blir det ju några debatter. Men för att komma till pudelns kärna, att Weibull som Carlberg kände personligen skulle ha uttalat sig om att judarna kom från Khasarer är löjligt. Dock är det svårt att motargumentera, då du citerar en avliden person. Jag konstaterar dock att med ditt goda minne, så gör du 2 fel. Du gör Weibull till jude. FEL! Carlberg är ichefredaktör för Judisk Krönika. FEL! Då faller trovärdigheten något...

See User information
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

sunrider wrote:

Bennybear,

Jag talade med Anders igen. Han kan helt enkelt inte erinra sig om han varit på ett seminarie för 10 år sedan. Han finner det högst osanolikt att han suttit ihop med Jackubowski, Weibull och Rosenberg. Carlberg debatterar ett par gånger i veckan, och på 10 år blir det ju några debatter. Men för att komma till pudelns kärna, att Weibull som Carlberg kände personligen skulle ha uttalat sig om att judarna kom från Khasarer är löjligt. Dock är det svårt att motargumentera, då du citerar en avliden person. Jag konstaterar dock att med ditt goda minne, så gör du 2 fel. Du gör Weibull till jude. FEL! Carlberg är ichefredaktör för Judisk Krönika. FEL! Då faller trovärdigheten något...

Jag vet att jag blandade ihop Carlberg och Jackubowskis yrkestitlar.

Sant. Carlberg är väl ordförande i Judiska församlingen på den tiden vid föredraget om jag inte missminner mig och Jackubowski är/var den som är redaktör för tidn, Judisk krönika.

Att din "kompis" inte vill minnas detta seminarium på Stratsbiblioteket och den fråga som jag och min kompis ställde till panelen och som Weibull svarade som jag skrivit ovan, förvånar mig knappast. Det skulle ju betyda att eran "tro" på att den Judiska folket har historisk rättigheter till landet Israel faller ganska platt till marken!

Det finns flertalet historiker / Även historiker på universitet i Israel ) som visar att nästan allt av den s.k. Gammel testamentliga historien om det Irsaeliska folkets historia inte har NÅGON bekräftelse ifrån arkeologiska och historisk karaktär.

Posted on: 2007/6/13 11:59

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper