vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

Re: För Zion

See User information
Quote:

Joshua wrote:
Jag såg den delen du syfta på. Att jesus skulle vara solen. Den heliga skriften talar om avgudadyrkan och sol tillbedjande men den fördömer det. Gud har skapat allt.

Upp 21:23
Och staden behövde varken sol eller måne för att få ljus, ty Guds härlighet lyser över den, och Lammet är dess lampa,

Här har du lite biblisk profetia som pågår framför våra ögon. Bibeln är ingen atrologisk tolkning, bibeln är hela sanningen. som kan upplevas genom enkel tillbedjan.

tob 14
Alla våra bröder som bor kvar i Israels land kommer att skingras och föras bort som fångar från det goda landet. Hela Israels land skall ligga öde, Samaria och Jerusalem skall ligga öde, och Guds hus i staden skall brännas ner och ligga öde för en tid.

men Gud skall på nytt förbarma sig över dem, Gud skall låta dem vända tillbaka till Israels land, och de kommer att bygga upp templet på nytt, fast det inte blir som det gamla, och det skall stå tills de bestämda tidsåldrarna har nått sitt slut. Då skall alla de som är i fångenskap få återvända hem, och de skall bygga upp Jerusalem i prakt, och Guds hus skall också byggas upp, och det skall byggas upp för all evighet enligt de ord som Israels profeter har uttalat om staden.

Alla folk på hela jorden, ja, alla skall då omvända sig och uppriktigt frukta Gud. De kommer alla att överge sina avgudar, som genom sin falskhet fört dem vilse,

och de skall prisa den evige Guden i rättfärdighet. Alla de israeliter som i den tiden blir räddade därför att de uppriktigt tänker på Gud skall samlas och komma till Jerusalem, och de skall för alltid bo i trygghet i Abrahams land, som skall överlämnas till dem. De som uppriktigt älskar Gud skall få glädja sig, men de som lever i synd och orättfärdighet skall försvinna från jorden.

"Bibeln är ingen atrologisk tolkning, bibeln är hela sanningen. som kan upplevas genom enkel tillbedjan."

Ingen har sagt att bibeln är en astrologisk tolkning... du missuppfattar ju...
Du har fått massa länkar till webben + här på vaken - läs... läs på den länken, jag skrev att jag gjort ett inlägg som tar upp om astroteologi, det var detta:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27820#forumpost27820

Kolla på acharyas artiklar.

Det finns fundamentalism, som är som att vara mentalsjuk. Helt igenpluggade, programmerade och hjärntvättade fd. människor - vilka vill vara det? De är som förnekare, bara en annan variant.

Du får gärna tro på Jesus, att vara kristen är inte så tokigt, man får något, för allt i komsos tittar på, och kan "ge". Man kan ju se vad de fanatiska får i frikyrkor... extas, kropparna krampar... ramlar på golvet, benen skakar... haha... det är djävulska saker, demoner - det är att de blivit besatta. De kallar sig troende och kristna. De är fundamentalister och psykiskt sjuka som skulle behöva tas in på Avdelningen för allmän överhalning och lite utdrivning, exorsism. I den världen befinner du dig, men det kan gå att vakna, om man vill, vill, vill.

Posted on: 2007/6/14 9:15
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Acharya:
The Origins of Christianity and the Quest for the Historical Jesus Christ
http://www.truthbeknown.com/origins.htm
fortsätter på flera sidor.

Jag har lagt upp den + en mycket längre variant på 48 sidor + "Anatomy of a One World Religion?" + "Complete-Proof-Of-Freemasonry-Being-Satanic1" (läsa på om Jahwe) som pdf:er:

http://esnips.com/doc/c56b1c67-ce93-4 ... -Religious-Frauds-Archive

http://esnips.com/doc/0577cfb3-706b-4 ... e-Historical-Jesus-Christ

http://esnips.com/doc/07db67ba-1d30-4 ... y-Of-A-One-World-Religion

http://esnips.com/doc/42a1e20f-9279-4 ... reemasonry-Being-Satanic1

Posted on: 2007/6/14 10:29

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Joshua och hans kollegor är endast här för att desinformera och slå vakt om herrefolksläran de fått med modermjölken.

See User information
Psilocyber!

Precis som resten av jordens befolkning också suger i sig traditioner via spenarna då? Det är ju "lite" av det som är det "stora" problemet, att det finns en "sanning" för varje kulturell, politisk eller religiös flockmedverkan.

Skulle vilja tillägga att det svåraste en flockmänniska kan uppleva är att överges av sin flock och det oavsett vilken flock man tillhör för de andra i flocken har ju druckit samma mammamjölk och de skulle aldrig tillåta att någon som fortfarande befann sig i flocken inte sa, tänkte eller såg exakt samma saker.

Snackade igår med en persisk vän som suttit fängslad för sin åsikters skull. Han berättade att vissa av de gamla Muhadejin krigarna gått in i sekter där de inte läser tidningar längre. Min vän frågade varför och fick till svar:

- Det behövs inte, det räcker att vår ledare läser tidningen, så berättar han vad det står för oss sen.

Det är ju ett väldigt grovt exempel på mental underkastelse men ju finare sättet är desto svårare lär det bli att upptäcka. Och vad är finare än bröstmjölk?

Den som drabbas och sitter fast i ett sånt här tankefängelse är den som uppmärksammar sin mentala blindhet sist av alla.

När jag möter en människa som hävdar att han har den enda och ultimata sanningen och samtidigt blir arg och kallar alla som inte håller med honom för lögnare så blir jag ganska skeptisk det mesta han sedan vill säga! Inte för att jag vill men bara för att det verkar så fruktansvärt oseriöst!

Posted on: 2007/6/14 11:43

Anonym
Gissa tre gånger...

På tal om filmer och nazister, här är en som både gjorde film
och var nazist.

Resized Image

Idag är han död. Eller? Han springer runt i stor mängd både i Irak och Afghanistan...

Resized Image

Någon här som faller för män i uniform...?

Uppdatering:

Det har till och med gjorts en låt om denne man...

av MDC (Millions Of Dead Cops)
http://www.lyricsondemand.com/m/mdcly ... nwaynewasanazilyrics.html

Edited by wikhall on 2007/6/14 12:16:28

Anonym
Apropå Falun Gong: Även "nazister" åker visst in i koncentrationsläger...

http://se.clearharmony.net/articles/200603/17106.html

Men det kanske Joshua tycker är helt rätt? Folkrepubliken Kina står för godhet, värme och mänsklighet. Också "Guds Folk" kanske?

See User information
Men vänta nu!

Är inte Kina en fristat för arbetarklass och bönder inspirerat av Marx, Engels, Lenins och Trotskijs ryska kommunism?

Kan det vara så att någon fått för sig att använda falsk propaganda för att lura massorna till att bli oupplysta slavar?

Vem är denna någon? Det hade varit intressant att veta! David Icke har ju en del teorier om att vi skapar våra egna falska profeter och ledare genom att underordna oss lögner och propaganda frivilligt.

Andra säger att det är svårt att vara vaken och medveten om vad som sker egentligen eftersom våra sinnen är infekterade av falska sanningar i media, utbildning och via kemiska tillsatser i mat och hygienprodukter.

Nån sa att till och med det trådlösa kommunikationssamhället med mobiler och telemaster har sin del i en viss psykisk obalans som påverkar bedömningsförmågan och ökar stressfaktorn hos befolkningen på planeten.

Tänk om det är summan av lögnerna som får oss alla att må lite sämre. Vilken vinst för läkemedelsinsdustrin, vapentillverkarna och struntmediakoncerner som gräver guld med storskyffeln.

Posted on: 2007/6/14 12:50

Anonym
Kina är elitens föregångsland, de brukar tom. pissa utmärkelser ifrån FN över sina små röda tjänare.

Anonym
Japp. Kina är matrisen för den nya världsordningen

Quote:
kemiska tillsatser i mat och hygienprodukter

Apropå detta fick jag nyss kännedom om de indiska tvättnötterna, mycket intressant

http://sverige.biona.tv/tvattskal.html

Anonym
Re: För Satan
Quote:

Anonym wrote:
Nej, sunrider,...det är inget montage...trögfattad?

Så fort din judiska hjärna saknar motargument så slår du ifrån dig att det är desinfo eller lögn.

Saken är den att detta är fakta,...om du nu kan ta till dig sådana?

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Anonym,
Efter att hos en god vän som bor i Eilat kontrollerat saken, bekräftar jag härmed för dig att den står där. Den har tydligen stått där i flera år. Han mindes att staden Eilat, när den var under uppbyggnad, sålde rättigheter för organisationer att köpa en rondell. Detta för att hjälpa ekonomin. En annnan rondell såldes till Rotary.
Vad denna Frimurarloge står för vet jag inte, och ärligt talat det vet ingen annan heller i Eiat förutom en handfull människor som finns i deras loge i Eilat. Avståndet till egypten är snarare 3 km än två...
Folk som ni har hela tiden en paranoid känsla av att judarna gaddar ihop sig, har hemliga möten etc. Jag kan försäkra dig att jag aldrig har varit på ett sådant möte i hela mitt liv. Ej heller känner jag en jude som har varit där.
Om du vet vad organisationen sysslar med så berätta.

See User information
Som vanligt börjar ni prata om helt ovidkommande saker, förvånansvärt nog är det bara Novax som pratar i sak, även om hans sak är vriden och dokumentationen opålitligt för att inte säga fabricerad den bygger på kvantitet och så många påstenden så man inte ska hinna sålla, meningen är att du sen ska gå därifrån och tänka kanske ligger det något i det. men nej Jesus är levande därför kan han bevisa sig själv.

Jag visar er en text skriven för ca 5000 år sedan om Isreals förintelse och återkomst det torde vare intressant för de såkallade sökande som påstår sig gå med öppna ögon. Det är bara ett exempel av 100 om inte tusentals texter i bibeln som berättar om situationen i världen och varför och hur det blivit så.

Att kalla kristendom för satanistiskt låter ganska dumt, eftersom bibeln är motpolen mot satansim, utan bibel skulle inte begreppet satanism finnas eftersom det är en motsats till bibelns lära.
Vilken sund människa som helst kan förstå att bibeln sprider ett budskap som är om följt det finaste budskap som finns.
I rädsla för det så börjar man gräva i ovidkommande saker. Som med allt annat finns det kristna som gör eller gjort fel, men det har ingenting med jesus lära att göra.

Jag har inte kallat någon bild för montage. Och ja, när psilo lägger ut bilder på folk som skiter så säger jag ifrån.

Posted on: 2007/6/14 14:24

See User information
Quote:

wikhall wrote:
Gissa tre gånger...

och var nazist.

Resized Image

Idag är han död. Eller? Han springer runt i stor mängd både i Irak och Afghanistan...

Resized Image

Uppdatering:

Jag skulle anställa honom på Avdelningen direkt, om han fanns kvar...
Unifieringsformer är snyggt. Jag har sett på stan att ungdomen har sin, svart och lite rött - och Pervo brukar ha en rosa uniformeringsuniform.

Posted on: 2007/6/14 14:30

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

novax wrote:
Quote:

wikhall wrote:
Gissa tre gånger...

och var nazist.

Resized Image

Resized Image

Uppdatering:

Unifieringsformer är snyggt. Jag har sett på stan att ungdomen har sin, svart och lite rött - och Pervo brukar ha en rosa uniformeringsuniform.

Får man fråga vilken avdelning? Charken på Sabis?

See User information
Dagens Kina påminner australisk parlamentsledamot om Nazityskland
http://epochtimes.se/articles/2006/09/04/9878.html

Ny artikel:
Kirurg som utfört organstölder identifierad
Kinesisk man från Shenyang namnger läkare vid sjukhus
http://epochtimes.se/articles/2007/06/08/12541.html

Koncentrations- och arbetsläger
http://epochtimes.se/koncentrations-och-arbetslager.html

Kinesiska barn tillverkar OS-prylar
http://epochtimes.se/articles/2007/06/12/12565.html

Dom har alltid sett till att utse syndabockar för att vilseleda - så man inte ska tänka på att det är systemet i sig som är ruttet och korrumperat. Får något stor publicitet, framför allt i väst, så utser de några att offra i ett spel för galleriet. Regimen är en maffia, där alla skor sig - skapat av illuminati/frimurare - och de satte in Mao - för att idag ha skördetid genom Kinas blod-svett-tårar-produkter, och slavarbetslägersystem - förföljelsen av Falun Gong innebär att de har ytterligare en god chans att röva deras saker, pengar och liv - nazismen var en fläkt av detta - om något avslöjas så får några foten, så kan det forstätta vidare.
Förre chefen för Kinas mat- och läkemedelsadministration dömd till döden
http://epochtimes.se/articles/2007/06/10/12555.html

Kostsam handel med Kina
http://epochtimes.se/articles/2007/05/29/12489.html

Posted on: 2007/6/14 14:43

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

novax wrote:
Quote:

wikhall wrote:
Gissa tre gånger...

och var nazist.

Resized Image

Resized Image

Uppdatering:

Får man fråga vilken avdelning? Charken på Sabis?

På Avdelningen, säger jag ju.

Posted on: 2007/6/14 14:46

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag tar tillbaka att Novax håller sig till trådens ämna, starta en ny om ni vill diskutera china,

Denna är för Zion.

Så säger herren Seabot jag skall vända åter till Sion för att att bo i mitt Jerusalem, och Jerusalem skall kallas sanningens stad och Herren Seabots berg det heliga berget. Sak 8:3

Länge leve Isreal

Posted on: 2007/6/14 14:52

See User information
Quote:

Joshua wrote:
Jag tar tillbaka att Novax håller sig till trådens ämna, starta en ny om ni vill diskutera china,

Denna är för Zion.

Så säger herren Seabot jag skall vända åter till Sion för att att bo i mitt Jerusalem, och Jerusalem skall kallas sanningens stad och Herren Seabots berg det heliga berget. Sak 8:3

Länge leve Isreal

En tråds innehåll blir en tråds ämne. Det ena ger det andra, det är så det är i trådar. Tex om man pratar om nyttigheter i olika äpplen, så kan inlägg ta upp om vad bestrålning av äpplen gör, och kanske om industris patentering av sorter, konstgödningindustrins lögner osv - du måste tänka på att saker vidgas.

Är du med eller emot?

Resized Image

Posted on: 2007/6/14 14:59

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Så säger herren Seabot jag skall vända åter.
Du ser zion är idag död.

Posted on: 2007/6/14 15:01
Att se är inte att förstå

See User information
HWO det är det som händer rätt framför din näsa. Att FN gav tillbaka Judarna sitt land är bland den mäktigaste profetian som gått i uppfyllelse. Bibeln säger till och med ert land skall överlämnas till er.

Om du orkat sätta dig ner och läsa bibeln istället för psykosen Icke. Så hade du fått en ovärderlig inblick, och du hade sett så många sanningar som gått i uppfyllelse att du inte längre kunnat blunda.

Posted on: 2007/6/14 15:07

See User information
Quote:

Joshua wrote:
HWO det är det som händer rätt framför din näsa. Att FN gav tillbaka Judarna sitt land är bland den mäktigaste profetian som gått i uppfyllelse. Bibeln säger till och med ert land skall överlämnas till er.

Om du orkat sätta dig ner och läsa bibeln istället för psykosen Icke. Så hade du fått en ovärderlig inblick, och du hade sett så många sanningar som gått i uppfyllelse att du inte längre kunnat blunda.

Kristna sionister är lika hjärntvättade och livsfarliga motståndare till fred och nedrustning som Tamudiska rabbiner OCH är lika medskyldiga till den massiva sataniska krigshets och manipuleraing av framförallt den brittiska och amerikanska poltiska administrationen som vi sett i mellanöstern sedan staten Israels instiftande!

VAD säger du om detta Joshua. Du som verkar vara en sån "hängiven" "kristen" sionist?

DETTA säger Jesus till Fariséerna, det Judesionistiska och Tamudiska rabbinska prästerskapets föregångare på Jesus tid:
-----------------------------------------------------------------

Joh 8:37

Jag vet att ni härstammar från Abraham. Men ni vill döda mig därför att mitt ord inte har trängt in i er.

Joh 8:38

Jag förkunnar vad jag själv har sett hos Fadern. Och ni gör vad ni har hört från er fader.”

Joh 8:39

De svarade: ”Vår fader är Abraham.” Då sade Jesus: ”Är ni Abrahams barn borde ni göra Abrahams gärningar.

Joh 8:40

Men nu vill ni döda mig — den som har sagt er sanningen, som jag har hört av Gud. Så gjorde inte Abraham.

Joh 8:41

Ni gör er faders gärningar.” Då sade de: ”Vi är inga oäkta barn. Vi har Gud till fader och ingen annan.”

Joh 8:42

Jesus svarade: ”Om Gud vore er fader skulle ni älska mig, ty jag har utgått från Gud och kommer från honom. Jag har inte kommit av mig själv, utan han har sänt mig.

Joh 8:43

Varför fattar ni inte vad jag säger? Därför att ni inte står ut med att höra på mitt ord.

Joh 8:44

Ni har djävulen till fader, och ni vill göra vad er fader önskar. Han har varit en mördare från första början, och han står utanför sanningen därför att någon sanning inte finns i honom. När han ljuger talar han med egna ord, ty han är en lögnare och lögnens fader.

Joh 8:45
Men jag talar sanning, och därför tror ni mig inte.

Joh 8:46

Kan någon av er bevisa att jag har syndat? Om jag talar sanning, varför tror ni mig då inte?

Joh 8:47

Den som har Gud till fader, han lyssnar till Guds ord. Men ni lyssnar inte, därför att ni inte har Gud till fader.”
----------------------------------------------------------------

Detta visar att Kristus Gud är totala motsatsen till rabbinernas sataniska dito.

Samma mordiska och grymma inställning till andra folkslag hittar du i Moseböckerna där "Gud" uppmanar Israeliterna och på olika sätt lämlästa t.o.m andra folks barn!

Posted on: 2007/6/14 15:33

See User information
Quote:

Joshua wrote:

Ja joshua jag har läst bibeln, koranen och lite till dock INTE ickes böcker. Jag känner väl till profetiorna men du verkar inte se hur det funkar. Men det kanske är skitmäktigt att offra en massa judar, zigenare, polacker, tyskar och amerikaner m.fl. för zion, politik och domedag.
Israelerna har hitler att tacka för sitt land

Posted on: 2007/6/14 17:11
Att se är inte att förstå

See User information
Quote:

Joshua wrote:
Frukta inte ty jag är med dig. Jag skall låta dina barn komma från öster, och från väster skall jag samla dig. Jag skall säga till länderna i norr ge hit! och till södern håll dom inte tillbaka! För hit mina söner fjärran ifrån och mina döttrar ifrån jordens ände jes 43:5-6

Jag skall låta dom komma tillbaka till det land som jag gav åt deras fäder och de skall ta det i besittning jer 30:3

Det finns hopp för din framtid säger Herren. Dina barn skall vända till baka till sina egna gränser jer 31:17

Se, jag skall föra dem.. och samla dom från jordens yttersta hörn, I en stor skara skall de komma tillbaka hit. Ty jag är en fader för Herrens ord, ni hednafolk säg han som skingrade Israel skall också samla det och bevara det som en herde bevarar sin flock 31:8-10

Så säger herren: jag skall samla er från folken och föra er tillbaka från de länder dit ni blivit kringspridda, och jag skall ge er israels land hes 11:7

Jag skall göra slut på mitt folk isreals fångenskap. De skall bygga upp sina ödelagda städer och få bo i dom. De skall plantera vingårdar och få dricka vinet från dem. De skall anlägga trädgårdar och få äta deras frukt. De skall inte inte mer ryckas upp ur det land som jag har givit dem säger Herren, din Gud. Amos 9:14-15

DE ICKE TROENDE SÄGER
De har stulit mark det är ockupanteter olagliga bosättare. De måste lämna ifrån sig Gazaområdet, Golan, Judéen, samarien, Jerusalems gamla stad (vilka samtliga omnämns i bibeln som Israels egendom och land, dit judarna ska återvända)

Imamen Ali Ibn Abi Taleb " Den Gud vill förudmjuka, nekar han kunskap"

Arabförbundet har 22 medlemstater. Av dessa 22 är sju "traditonella monarkier 6 st är aktoritära regimer (källa www.freedomhouse.org)
Av de 22 tillhör 7 världens värsta förtryckar regimer. (källa: En specialrapport inför 59:e sammanträdet i FN- komissionen för mänskliga rättigheter.

Av 330 miljoner muslimer under arabiska härskare lever 486.530 (0,15%) i en demokrati

Israels invånare 7,1 miljoner utgörs av 76% judar och 23% icke judar huvudsakligen araber.
Israel använder 110 dollar per person till forskning
motsvarande 2 dollar inom arabvärlden.

På 1950 talet fördrevs cirka 800.000 judar ifrån muslimska länder och fick bara ta med sig så mycket som det orkade bära. De hamnade i Israel, denna del av historien har glömts bort. Istället har de 700,000 araber som lämnade Israel blivit föremål för världens intresse.

Araberna lämnade frivilligt sina på uppmaning av de egna arabiska ledarna. Efter falska löften om ett snart återvändande. Och i arabländerna fick de inte ens ett hem utan får bo i flyktingläger

Dessa passage förklarar önskan om att ett antal judar hade kommit tillbaka till deras tro i Gud, men enligt judisk historia har ett annat inslag succesivt vunnit styrka. Dominerande judar som senare tog över religionen. Därför finns det i Toran och andra böcker av det gamla Testamentet element som erhåller kättisk hednisk lära, likt det som sades ovan som uppmanade en återkomst till sann religion, ett exempel:

I Torans första bok berättas det om att Gud skapade hela universum på sex dagar från ingenting. Detta är korrekt och härstammar från originalet. Men senare hävdade man att Gud vilade den sjunde dagen vilket är en fabrikation. Det är en pervers idé från en hednisk tro vilket ger en mänsklig kvalité till Gud. I en vers från Koranen, Gud säger:

Vi har helt visst skapat himlarna och jorden och allt som finns däremellan under sex dagar – och detta tröttade Oss inte.
Koranen 50:38

I en annan del av Toran, finns det en viss typ av skrivelse utan respekt och ära inför Gud, speciellt de ställen där mänskliga svagheter i falskhet sammankopplas till Honom. (Gud är sannerligen bortom detta) Att Antropomopomorphisms är gjord för att likna mänskliga svagheter som hedningarna och la till deras egna påhittade gudar.

En liknande hädisk försäkran är det som sägs att Jacob, anfader till Israeliterna, brottades med Gud och vann. Detta är säkerligen en historia som är påhittad för att tillge Israeliterna som en övermäktig ras. Detta efterliknar rasistiska känslor utspridda bland det hedniska folk. (eller, likt Koranen säger: ”fanatisk vrede”)

Det finns en tendens i det Gamla Testamentet att presentera Gud som någon nationell gudomlighet, att Han är Gud för endast Israeliterna. Hur som helst, Gud är Herren över universum för alla människor. Denna föreställning om en nationell religion i det Gamla Testamentet stämmer överens med tendenserna av hednisk tro, där varje stam tillber sin egen gud.

I vissa böcker ur det Gamla Testamentet (ett exempel Joshua), där kommentarer har givits hemska våldshandlingar mot icke-judiska folk. Massmord har begåtts utan undantag för kvinnor och barn. Denna onådiga grymhet är totalt motsatt till Guds rättvisa och återkallar barbarism från hednisk kultur som tillbad mystiska krigsgudar.

Dessa hedniska ideér som introducerades i Toran måsta ha en källa. Det måste ha varit judar som har adopterat, ärat och hyllat en tradition bortom Toran och ändrat det sistnämnda genom att lägga till sina idéer tagna från traditioner de hade anslutit sig till. Uppkomsten av dess traditioner sträcker sig tillbaka till prästerna i det forna Egypten (magikerna av Faraons regim). De är i fakta, Kabbalan som blev medtagen därifrån av judar. Kabbalan, är ett täcknamn som etablerades i det forna Egypten och andra hedniska läror för att insinuera dem själva in i judaism och ta över det. Kabbalist, självklart säger de att Kabbalan i enkelhet förklarar mer i detalj hemligheterna i Toran, men i verkligheten likt den judiske historiken Theodore Reinach säger, Kabbalan är ”en subtilt gift som intog venerna av Judaism och infekterade den”.

Det är då möjligt att vi i Kabbalah finner sanna bevis på den materialistiska ideologin från det forna Egypten.

http://www.alternativmedia.net/transl ... ahya/frimurarna/0204.html

Posted on: 2007/6/14 18:14

See User information

Posted on: 2007/6/14 18:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag kan inte se att jag har något att svara på?
Rent egoistiskt önska jag att det hade funnit individer som var värda att förklara för på denna sida. Men tyvärr.

LEVE ISRAEL!

Posted on: 2007/6/14 23:00

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper