vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#73


See User information
Nja, i så fall får man ju först definiera VAD propaganda är.

Enligt mig måste ju gränsen gå vid rena lögner.

Men att skriva saker som är sanna även fast man bara påstår detta kan ju inte vara propaganda.

Posted on: 2007/6/14 16:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#74


See User information
zink är ju praktexpempel på en person som använder en massa ord och förvirrade resonemag ( Som är skrivna så att de ska få "vatenskaplig trovärdighet" i läsarens sinne ) MEN samtidigt som han blundar FULLSTÄNDIGT för uppenbara sanningar för att bekräfta sin "sanning" att Usama Bin Laden är huvudansavrig för 911-attackerna.

Lögner kan ju lindas in i veteskapligt idiotfikon språk för att ge ett falsk sken av "sanning".

Så att definiera VAD som är propaganda eller inte måste ju utgå ifrån andra kriterier.

Posted on: 2007/6/14 16:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#75


See User information
Det påverkar vakens trovärdighet när folk använder uppenbarliga lögner för att vattna alla lögner som planterats.

Inte en enda gång har jag kunnat disskutera ett av dessa lite mer känsliga ämnen utan att möta motstånd i form av just lögner, påhopp, och div. kommentarer som inte hör hemma i någon form av forum.

För att inte bara klaga så är det värt att nämna att det även finns dom som kan debattera på ett väldigt begåvat sätt.

Jag ser fram emot förändringen som förövrigt redan märks av..

Posted on: 2007/6/14 16:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#76
varför vill man vara Nazi'Onalist?' (national onanist)


klarar man inte av vardagen utan att hålla storebrorsan om vänstra pungkulan elleR??


NI alla som kallar er själva eller ser er själva som ens halv vakna bör snarare än kvickt droppa national biten då konspirationen redan är förbi det stadiet, här i sverige iaf..

Din Bananbåts importerade flykting till granne är ganska snart era enda alternativ till allierade när det väl kommer till kritan.


trädkramare, foliehattar, vänster-homo-liberaler, kommunist pack,
ni kan fortsätta att hitta på kataloger att stoppa stackars förvirrade program i, men glöm inte att ni stoppar in er själva i rutan när ni själva väljer att kallas " national-social-ist" eller "National-Liberal-ist"
osv osv..

lögner är lögner oavsett hur komplicerade eller upprapade dom blivit.,

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#77


See User information
Quote:

Banned4life wrote:
varför vill man vara Nazi'Onalist?' (national onanist)


klarar man inte av vardagen utan att hålla storebrorsan om vänstra pungkulan elleR??


NI alla som kallar er själva eller ser er själva som ens halv vakna bör snarare än kvickt droppa national biten då konspirationen redan är förbi det stadiet, här i sverige iaf..

Din Bananbåts importerade flykting till granne är ganska snart era enda alternativ till allierade när det väl kommer till kritan.


trädkramare, foliehattar, vänster-homo-liberaler, kommunist pack,
ni kan fortsätta att hitta på kataloger att stoppa stackars förvirrade program i, men glöm inte att ni stoppar in er själva i rutan när ni själva väljer att kallas " national-social-ist" eller "National-Liberal-ist"
osv osv..

lögner är lögner oavsett hur komplicerade eller upprapade dom blivit.,


Det är precis sånt här man blir så trött på och vederbörande borde temp bannas direkt.

du tycker säkert du är skit latjo när du skriver dina degenerade 4åriga ordlekar och dömmer folk baserat på din banala mognad och åsikt.

Du kan kommunicera utan att slänga in en 4årings värdeord i leken. Det höjer både dig och forumet något fruktansvärt, säkert många som vill skriva här och som läser här, men inte orkar för att folk har en syn på sig själva som någon komiker/clown.

Det sorgliga här är att det bara är du som tycker du är latjo och rolig, resten suckar och undrar vad fan som gick snett i din uppväxt.

Du är lite som en heroinberoende som inte riktigt förstått skiten han sitter i.

Posted on: 2007/6/14 17:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#78


See User information
jo men man kan tröttna på att försöka hålla humöret uppe när man bara möts av negativ respons hela tiden, "dom" har förstört tillräckligt mycket och tyvärr är det ju just skiten/drägget som syns mest..

Posted on: 2007/6/14 17:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#79


See User information
Quote:

Zaaki wrote:
jo men man kan tröttna på att försöka hålla humöret uppe när man bara möts av negativ respons hela tiden, "dom" har förstört tillräckligt mycket och tyvärr är det ju just skiten/drägget som syns mest..


Precis!

Därför är det dags för ALLA att framföra sin åsikt! Men om man bara framför barnsliga skit grejer så får man en varning, fortsätter man så får man en andra varning och temp bannas 1 vecka.

Fortsätter man efter det temp bannas man en månad, och efter det blir det livstidsban.


Moderatorer måste börja styra upp lite här:

Bara för att man är fri att framföra sin åsikt ska man INTE:

1. Förnedra folk för själva förnedrandets skull
2. Person påhopp är bara onödigt och löjligt
3. skriva onliners


Det är ett bra recept på en mogen och glad miljö som folk på ALLA sidor kan avnjuta.

Posted on: 2007/6/14 17:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#80


See User information
jo tanken är ju god men tyvärr fungerar det inte så pågrund av faktumet att moderatorer är människor, och människor gör fel. Vi kommer ju ihåg hur bra det fungerade innan.. obs ironi..

jag är FÖR ett fritt forum utan regler, problemet är att alla inte delar förmågan att kunna kontrollera sina känslor när vissa ämnen dyker upp, det har vi ju sett nog av.

lösningen ligger inte i att begränsa folk utan i att sluta ge dom utrymme och talrum*, men det bästa är ju om man ses i verkligheten givetvis. Då har vissa en tendens att tänka innan dom talar.


*Som nu i CrushNWOs tråd om mångkultur, ge fan i och tjaffsa emot bara så tröttnar "dom", motpoler etc. etc..

Posted on: 2007/6/14 17:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#81


See User information
Jag tycker inte "åsikter" är något att posta.
Bättre med uppfattning och förståelse. Åsikter är vanligt lågt tjafstyckande, politik och egoillusionsgrejer, osv. Det kan få vara reserverat för andra forum.

Posted on: 2007/6/14 17:31
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#82
vad moget det är med ett reglemente..

mogenhet uppmäst numera via reglement som fastställts av Fuhrer och annat löst "Ist" pack..

bara så du vet så har jag varit bannad i ca ett halvår här inne som resulterade i att jag tog mig igenom censuren via

http://proxy.org

så lycka till med murbyggandet era simpla frimurare och nationalist drägg...



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#83


See User information
Quote:

Banned4life wrote:
vad moget det är med ett reglemente..

mogenhet uppmäst numera via reglement som fastställts av Fuhrer och annat löst "Ist" pack..

bara så du vet så har jag varit bannad i ca ett halvår här inne som resulterade i att jag tog mig igenom censuren via

http://proxy.org

så lycka till med murbyggandet era simpla frimurare och nationalist drägg...




låter jävligt desperat att du måste använda proxy för att ta dig in. Du är en så kallad attention whore har jag förstått efter min korta tid på vaken.se

Men troll som dig ignorerar man bara så självdör dom som bananflugor

Posted on: 2007/6/14 19:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#84


See User information
Quote:
Hanko:
Men troll som dig ignorerar man bara så självdör dom som bananflugor


Du menar de där jäkla små ettriga sakerna som är så svåra att bli av med på sommaren? De som ingen tycker om överhuvudtaget! Man försöker med allt och ändå snurrar de runt i de svenska köken som små satansverser på tjack.

Jag har kommit på ett sätt att fånga hundratals av dem på en och samma gång.

1. Ta fram en stor skål.

2. Lägg ner några dagar gammal sallad och skalad frukt i skålen.

3. Låt det gå ett par timmar.

4. Blöt ner en stor tunn handduk med vatten.

5. För handduken snabbt ned över skålen så att den täcker öppningen.

6. Bär ut skålen, fortfarande med handduken hårt tryckt mot öppningen på utsidan av din lägenhet, hus eller tipi.

7. Do what the fuck you want.

8. Upprepa proceduren tills varenda jävla fruktfluga är borta.



Resized Image

Resized Image

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2007/6/16 9:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#85


See User information
Jag har fått en ny idé av en vän att dela upp vaken i två forum. Ett som är lite utav ett vardagsrum där man är vänliga mot varandra och ett annat forum där debatten kan bli het.

Moderatorer har vi inte gott om på vaken, ingen frisk människa verkar vilja ta på sig den rollen.

Det finns bara en lösning, väck dig själv och kultivera goda kvalitéer som du delar med dig av. Att klaga på de som är sämre än dig själv är just motsatsen. Skulle folk fatta det så skulle jorden vara som ny på en dag.

Posted on: 2007/6/16 11:16
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#86
det är skillnad på kritik och klagomål.

så vitt jag minns så bestod vaken av två forum, där ett var för allmänheten och ett för dom "utvalda"..

Quote:
Ett som är lite utav ett vardagsrum där man är vänliga mot varandra och ett annat forum där debatten kan bli het.


ska vardagsrummet byggas ut eller förminskas?


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#87


See User information
Quote:
Micro:
Jag har fått en ny idé av en vän att dela upp vaken i två forum. Ett som är lite utav ett vardagsrum där man är vänliga mot varandra och ett annat forum där debatten kan bli het.

Moderatorer har vi inte gott om på vaken, ingen frisk människa verkar vilja ta på sig den rollen.

Det finns bara en lösning, väck dig själv och kultivera goda kvalitéer som du delar med dig av. Att klaga på de som är sämre än dig själv är just motsatsen. Skulle folk fatta det så skulle jorden vara som ny på en dag.


Det var en bra ide tycker jag. Håll fast vid den istället för att göra det du tänkte göra från början.

Enda problemet, (med hög skämtfaktor), är väl om någon skulle tolka detta som att den ena avdelningen i själva verket är en sekt, frimurarloge eller center för makteliten, och att de som vistas större delen av tiden på den andra sidan utrustas med symboler som gula stjärnor eller swaztikas. Men det tror jag aldrig kommer att inträffa.

Pröva, men sätt inte upp några gränser... det kommer nog att lösa sig av sig självt. Det finns inga givna planer eller vägar du överhuvudtaget kan följa i detta läge.

Men fakta är ju inte dåliga känselspröt att använda för kommunikation om man kan bevisa att dessa fakta är vattentäta och håller!

Posted on: 2007/6/16 14:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#88


See User information
Nya moderaterna, Nya Sverige...inte har det blivit bättre...kanske lyckas NYA VAKEN att bli bättre, då blir nog inte så många ledsa längre iallafall

Posted on: 2007/7/15 18:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#89
Vi ska ta över världen med sloggans som Lenin sade


"Nya vaken.se sveriges mest ledsna och toleranta sida"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#90


See User information
Quote:
Micro:
Ett som är lite utav ett vardagsrum där man är vänliga mot varandra och ett annat forum där debatten kan bli het.


Micro! Vem skall bestämma när en debatt blir het?

De som blir ledsna så fort nån petar på dem eller de som är lite mer härdade?

Vem skall bestämma vad som är vänlighet?

De som blir ledsna så fort nån petar på dem eller de som är lite mer härdade?

Posted on: 2007/7/16 12:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#91


See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Micro:
Ett som är lite utav ett vardagsrum där man är vänliga mot varandra och ett annat forum där debatten kan bli het.


Micro! Vem skall bestämma när en debatt blir het?

De som blir ledsna så fort nån petar på dem eller de som är lite mer härdade?

Vem skall bestämma vad som är vänlighet?

De som blir ledsna så fort nån petar på dem eller de som är lite mer härdade?


Det är jag som bestämmer vad som är vad på vaken. Till min hjälp har jag flera visa personer som ger mig råd och hjälp.

Posted on: 2007/7/16 12:22
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#92
Jag tycker man ska fråga sig varför det är så känsligt att diskutera invandring?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#93


See User information
About time!

Nice new toys here BTW!

Vaken har ALDRIG varit någonting mer eller mindre vad MICRO (skaparen) vill at det ska vara.

Han har varit öppet om situationen LÄNGE, och det som kommer att ske sker för att vissa få människor väljer att inte respektera detta.

You can whine bitch complain and cry all you want, you had your fun in the sun so to speak.
Now its time to grow up.

Personally I would be happy to hear of a swedish nationalist site that doesnt preach hatred, more a responsible established collection of facts and a report on the ideas and situation not only for swedes, but to better educate the population of the rest of the world as to what is happening.

Vaken.se hittade jag genom att söker efter kunniga lokala människor kring NWO Truth Movement osv.... då hittade jag rätt.

Finns gott om hemmsidor med nationalism som huvudsakligaste ämnet.

Bara googla...

Posted on: 2007/7/16 18:10
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#94


See User information
Vaken.se är till för att upplysa allmänheten om sanningsrörelsen.

Saker som inte fungerar alls för allmänheten att diskutera bör man göra i andra forum.

Vill man prata om nationalism så finnn det många sidor att göra det på. Många fler än det finns sidor om 11 september.

Länge leve vaken.se.

Posted on: 2007/7/16 21:50
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#95


See User information
Quote:
Micro:
Det är jag som bestämmer vad som är vad på vaken. Till min hjälp har jag flera visa personer som ger mig råd och hjälp.


Det är mycket riktigt du som bestämmer på Vaken... men att du nu väljer att att tysta ned just den del av verkligheten du har sämst koll på visar snarare att du trots de "visa personer som ger dig råd och hjälp" har mycket lite empati för de drabbade!

Vad som är vad på Vaken är ju egentligen ointressant så länge världen utanför brinner.

Men liera dig du med Mona Sahlin och annat slödder och intala mig att medborgarna inte plågas in i djupet av sina själar av satanistiska självälskare som blundar för mer än hälften av sanningarna bara för att de svider och gör dem "ledsna"!


Posted on: 2007/7/16 23:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ett steg mot Nya Vaken.se. Slut med nationalismpropaganda.
#96


See User information
Quote:
The Lorax:
Vaken har ALDRIG varit någonting mer eller mindre vad MICRO (skaparen) vill at det ska vara.


Jo du lille gubbe... eller Kanuck! Det är väl så att utan sina besökare hade Vaken bara varit en tuss rosa navelludd på framsidan av Micros kroppshydda!

Posted on: 2007/7/16 23:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
52 user(s) are online (52 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 52

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS