vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Satans springpojke...
Quote:
Vi tror att ormen i Paradiset (som ju bjuder på "kunskapens frukt") är en symbol för en urgammal religion, som fördes vidare via zoroastrismen, via gnostiska kulter runt Medelhavet under antiken, via Tempelriddarna, via Frimurarna och idag via Tobias Struck.

Herregud, snacka om att frihetsguiden (Tobias Struck) ser sig som messias...!?!

http://forum.liberaldebatt.com/showthread.php?t=13772

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Satans springpojke...
Det här blir bara bättre och bättre..

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Frihetsguiden är en av tusentals falska profeter som det kryllar av i slutet av Kali-Yoga för att förvirra människorna och leda in de på fel spår i sitt andliga sökande.

Angående hans identifiering med ormen i Bibeln:

Det är ju knappast en slump att de s.k. Kazarerna som är ursprunget till dagens s.k. Judendom ( Som ju Frihetsguiden i ett tidigare inlägg erkände han hade påbrå ifrån ) och satanister som i dag styr och kontrollerar makteliten även går under namnet the Serpent race.

Den erkände Talmudisten och redaktören för tidskriften Judisk Krönika, Jackie Jackubowski skrev en bok för ett antal år sedan ( Ljudet av Alef ) där han hyllade Ormen som "Världen frälsare" samtidigt som han likt många andra Kabbalister och >Talmudister på olika sätt nedvärderade Kristus och utmålade honom som en fegis och andra nedsättande epitet.

Posted on: 2007/5/30 10:07

Anonym
Resized Image

Mer salta nötter får det bli...

Anonym
Hahahaha...titta på bilden med Tobias (frihetsguiden),...ska en stor andlig ledare se ut så? Hahahahha...det ser mer ut som en mentalpatient.

Anonym
Säg hej till Raziel som du tycks ha invokerat i någon skum kabbalistisk ritual.

See User information
Seriöst, oavsett vad ni tycker om folk så är det löjligt att kalla folk för elaka saker.

Att förnedra någon kan vara roligt för stunden, men sänker bara trovärdigheten för hela forumet.

Skärp er nu för fan, och va lite seriösa istället.

Posted on: 2007/6/14 14:31

Anonym
Quote:
Att förnedra någon kan vara roligt för stunden, men sänker bara trovärdigheten för hela forumet.

hanko? känner du alle's skapare micron också?

om inte så bör du veta att trovärdigheten inte kommer längre än fuhrern själv tillåter.

dvs trovärdigheten ligger på top när "nya sortens andlige" (självutnämnda) ledare grillas..

PÅ Vaken.sekt.

See User information
Quote:

Banned4life wrote:
Quote:

hanko? känner du alle's skapare micron också?

om inte så bör du veta att trovärdigheten inte kommer längre än fuhrern själv tillåter.

dvs trovärdigheten ligger på top när "nya sortens andlige" (självutnämnda) ledare grillas..

PÅ Vaken.sekt.

Nej jag känner ingen här, tycker bara det är så jävla fjortis att börja gappa om någon som person.

Låt killen vara och diskutera istället vad han har att SÄGA inte vad han ÄR!

Posted on: 2007/6/14 15:15

Anonym
Jag är mer än gärna fjortis, vuxna har jag inte mkt till översför.

dessa vuxna är för mig inte mer än själv utnämnda vardagspoliser.

vad diffinerar en vuxen egentligen förutom åldern?

Quote:

klart vi diskuterar vad han har att säga,
DVS, Censur, manipulationer, Censur av den censuren, Missbruk av makt, maktstrukturer, Politisk-korrekthet, interna-konspirationer, intentioner, rädslor för förändring, vaken.se som hans eget vardagsrum osv..

alla kan vi snacka, dock är vi få som står upp för våra ord.
speciellt här inne.

See User information
Quote:

Banned4life wrote:
Jag är mer än gärna fjortis, vuxna har jag inte mkt till översför.

dessa vuxna är för mig inte mer än själv utnämnda vardagspoliser.

vad diffinerar en vuxen egentligen förutom åldern?

Quote:

klart vi diskuterar vad han har att säga,
DVS, Censur, manipulationer, Censur av den censuren, Missbruk av makt, maktstrukturer, Politisk-korrekthet, interna-konspirationer, intentioner, rädslor för förändring, vaken.se som hans eget vardagsrum osv..

alla kan vi snacka, dock är vi få som står upp för våra ord.
speciellt här inne.

Tänker inte kommentera din prepubertala ångest, men jag är helt färsk här på vaken.se så jag kan inte säga om du har rätt eller fel angående den andra delen av ditt inlägg.

Tiden får väl helt enkelt utvisa vem som har rätt och vem som har fel.

Posted on: 2007/6/14 17:28

Anonym
Quote:

bennybear wrote:

Den erkände Talmudisten och redaktören för tidskriften Judisk Krönika, Jackie Jackubowski skrev en bok för ett antal år sedan.

Bennybear,
Sluta upp med att utnämna folk till judar, redaktörer och nu senast Jackubowski till "Den erkände Talmudisten".

Om Jackie Jackubowski läser detta rodnar han. Jackubowski kan inte ens läsa i en Talmud. Än mindre förstå innehållet. Men det passar dina syften, att först göra honom till en erkänd Talmudexpert, för att senare anklaga honom för att smäda Jesus.

Simpelt simpelt simpelt...Du avslöjar dig som charlatan, beredd att ta till vad som helst för att vinna dina syften.

Bennybear, ingen av de andra judehatarna i detta forum försöker sig på dessa simpla trick.

See User information
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

bennybear wrote:

Den erkände Talmudisten och redaktören för tidskriften Judisk Krönika, Jackie Jackubowski skrev en bok för ett antal år sedan.

Bennybear,
Sluta upp med att utnämna folk till judar, redaktörer och nu senast Jackubowski till "Den erkände Talmudisten"...

Han kanske är en jude wannabe?

Posted on: 2007/6/14 17:58

Anonym
Hanko, var det inte du som försökte vara seriös för en stund sedan?

See User information
Sunrider!

OM du läser Jackie Jackubowskis bok "Ljudet av alef" så skriver han där nånstans att Gamla Testamentet och Toran är som klippan eller om det var berget han skrev och Talmud är judendomen "rinnande vatten".

Detta tyder ju på att han vet vad han pratar om eftersom han så hyllar denna "religiöse" skrift.

Att han brukar vara i montern "Judisk kultur" ( varje årjag har vart där i alla fall ) på Bokmässan i Göteborg samt att han är chefredaktör på den anrika tidningen Judisk krönika, BORDE väl betyda att han är väl insatt i Judisk religion, eller vad säger du?

Posted on: 2007/6/14 18:01

See User information
Quote:

sunrider wrote:

Jag är helt seriös, han kanske helt ärligt vill vara jude? finns många som konverterat.

Posted on: 2007/6/14 18:05

Anonym
Quote:

Hanko wrote:
Quote:

sunrider wrote:

Jag är helt seriös, han kanske helt ärligt vill vara jude? finns många som konverterat.

Hanko,
Jag ger dig bakläxa. Du får läsa om inläggen, så förstår du bättre

See User information
Quote:

sunrider wrote:
Quote:

Hanko wrote:
Quote:

sunrider wrote:

Hanko,
Jag ger dig bakläxa. Du får läsa om inläggen, så förstår du bättre

Har gjort det erkänner att jag var ute på hal is :)

Posted on: 2007/6/14 20:03

See User information
Quote:
Bennybear, ingen av de andra judehatarna i detta forum försöker sig på dessa simpla trick.

Vilka är dessa judehatare?

Posted on: 2007/6/14 22:17

Anonym
Resized Image
Walt Disney
Resized Image
Henry Ford

Här ser vi två stycken judehatare.

Några andra sådana har jag inte sett härinne på Vaken. Faktiskt.

See User information
Kan det vara så att jag som aldrig hatat någon oskyldig människa oavsett etnicitet eller religiös / politisk läggning men ändå blir kallad för rasist, nazist eller till och med värre saker, råkat ut för människor som känsloreagerar när man använder vissa ord?

Finns det mönster som gör att människor låser sig mentalt för att man diskuterar vissa ämnesområden eller säger vissa ord i fel sammanhang och att jag genom sin okunnighet eller pålästhet hotar den politiska, religiösa eller traditionellt korrekta normen som dessa männsikor använder som snuttefilt?

Jag har under de senaste 40 åren alltid blivit kallad det ena eller det andra när man diskuterat men människor som har "en enda sanning" som riktlinje för hela tankeverksamheten. Hur många människor och organisationer kan ha ensamrätt på sanningen.

Jag är fruktansvärt trött på att få skit av kommunister ena dagen, att bli hånad av nazister nästa dag. Att bli kallad för antisemit i ena sekunden och att i nästa bli kallad sionist och arabhatare.

Det är ungefär jämförligt med småbarn som bråkar om vilken färg som är finast, tonåringar som bråkar om vilken musik som är bäst eller vuxna som bråkar om... ??? Under tiden sitter nån som älskar konflikter och njuter... guess who? Han finns inom oss alla precis som det goda ryms i varje mans hjärta, om han inte redan förlorat sin själ till pengadraken!

En del kvinnor kallar mig mig emellanåt saker jag tycker är lite väl känsloladdat bundna, men dessa kvinnor är ursäktade för det inträffar oftast i en period i slutet av varje månad när kvinnor har det extra jobbigt. Men vad är ursäkten för alla andra som väljer att känsloreagera om man säger fel saker i en diskussion och som då väljer att låsa sig fast vid "den enda sanningen"? Har de ständig mens eller är de bara fullkomligt vaccinerade med föräldrarnas, politiska partiers, religiösa ledares injektionssprutor?

Finns det skolor som lär en att enbart följa den politiskt korrekta normen? Jag skulle vilja se hur en sån fungerar?

Posted on: 2007/6/15 7:23

See User information
Resized Image

Posted on: 2007/6/15 7:34
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
"My Son Joined the Army to Protect America, Not Israel"
Resized Image

http://judicial-inc.biz/cindy_sheehan_Israel.htm

Posted on: 2007/6/15 7:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information

Posted on: 2007/6/15 8:10

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper