vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »

Anonym
Re: Ställ fel frågor till eliten och ta konsekvenserna
Det är som att tala till en vägg, en disinfo-vägg.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

disinfo wrote:
Det är som att tala till en vägg, en disinfo-vägg.

Dina inlägg är som att dra på en vev.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Det finns ingenting idag i Europa som liknar den övervakning som fanns i Sovjetunionen. Det är därför jag anser att en värld av övervakning du och andra på detta forum målar upp inte finns i den version som du och andra skildrar. Det är bara en västanfläkt av hur det har varit.

För det första talar jag främst om det som är på gång. Inte vad som är i skrivandes stund. För det andra kan du läsa om en alternativ syn på EU.

Former Soviet Dissident Warns For EU Dictatorship

Quote:
Det är allom bekant att nazisterna försökte bygga 1000 års riket och det skulle kommer efter att Tyskland hade försett sig med livsrum (lebensraum).

Deras tusenårsrike var deras egen utopi. Den ekonomiska gemenskapen skulle de bana väg för samtidigt. Hitler och Wall Street skulle få vad de ville ha.

Quote:
Däremot har EU ingenting med det att göra. EU:s ursprung är kol och stålgemenskapen där Tyskland och Frankrike var drivande och det var en fransman utrikesministern Robert Schuman som tog initiativet och 1951 skapades kol och stålgemenskapen med Tyskland, Frankrike, Beligen, Nederländerna och Italien. Motivet var att skapa en union mellan forna fiender för att främja freden.

Det är den officiella och förvrängda förklaringen som man tutat i dig genom åren. Eftersom nazisterna förlorade gick man en annan, lite längre väg mot ett EU. Tror du verkligen inte att de hade en plan B ?

Quote:
Denna hopkoppling av olika saker under mer än ett århundrade anser jag var ett rent konspirationstänkande och inget som jag överhuvudtaget håller med eller ens bryr mig om. De kopplingar som du anser finns ser inte jag som allvarliga eller ens att de finns.

Jag förväntade mig knappast något annat än att du skulle få på dig skygglapparna direkt. Så en klar önskan redan på 1890-talet om att det bör skapas en s.k European Federation har ingen betydelse i historien om EU ?

Quote:
Att en världsregering skulle poppa upp likt gubben i lådan och sedan börja regera världen utan protester från breda folklager anser jag vara helt osannolikt. Det ha bevisligen skett revolutioner då och då under historien och en uppdykande världsregering skulle inte bli långlivad.

Protester säger du. Har du kollat med folk hur de skulle reagera ? På Bildts blogg tyckte man t.o.m att Bilderberg var bra för Sverige och vi borde vara tacksamma att de finns. Så pass naiva är folk så du tar nog ganska mycket för givet. En världsregim är dessutom något vi ser för första gången så du kan inte säga att folk i historien har protesterat mot detta. Fler än du tror är faktiskt FÖR globalisering. Revolutionerna har berott på många saker och glöm inte att en viss "revolution" ledde till Sovjetimperiets uppkomst.

Quote:
Problemet med den världsuppfattning du försöker frammåla är att du måste ta exempel från över ett århundrade för att få material till din argumentation för denna världsuppfattning. Jag anser det istället pekar på en allvarlig brist på material och att det hela är svagt underbyggt och till stora delar rena spekulationer.

Hur jävla dum kan du vara egentligen ? Du visar här precis hur anti du är. Tror du att den här agendan är från förra decenniet eller ? Jag kan ta exempel för över ett århundrade för att agendan pågått i just ÖVER ETT ÅRHUNDRADE !!

Varför hoppade du över kuppförsöket ? Börjar det osa bränt nu eller ?

Quote:

Åter en lista av i framtiden tänka saker. Hur mycket i listan är egentligen förvekligat enligt dig?

FRAMTIDEN ?? Detta visar att du inte ens följer vad som verkligen händer därute om det inte visas på Rapport. Jag har en nyhet åt dig - allt i den listan är förverkligat NU och inte i framtiden.

Quote:
En lista av inte särskilt upprörde saker. Allt har dessutom inte förverkligats så de är eventuella framtida påhitt som Ameron.

Ett sådant svar betyder ju bara att du är OK med en sådan utveckling. Svara på det här - är du för en nordamerikansk union med en gemensam valuta ?

Du säger hela tiden att "det där har inte hänt än.det där är tänkt för framtiden". Betyder detta att du hellre väntar tills något dåligt händer innan du gör något åt det ?

Quote:
Tog bor citat för att spara plats. Ännu en lista av inte så upprörande och framförallt inte förvekligade saker. Är oron baserad på saker som KAN händ och inte på det som verkligen har hänt?

Vad är det med dig ? Här får du citatet än en gång.

"The new world order will be built..an end run on national sovereignty, eroding it piece by piece will accomplish much more than the old fashioned frontal assault."

Så om terrorister misstänks planera ett dåd ingriper man. Men när CFR uttalar en plan om världsregim och nationalstaternas avskaffande så väntar man tills efter det är gjort ?

Quote:
Detta blev faktiskt lite gåtfullt. Det är fritt fram att ljuga hur mycket man vill är det så jag ska tolka det hela eller refererar du till åsikter du står för?
Tog bort ännu fler citat som jag ansåg bara upprepade vad tidigare citat sagt.

Försöker du förvirra mig för att vinna tid eller ? Hur kan du blanda ihop åsiktsfrihet med att ljuga. Är du helt emot mänskligheten eller ? Menar du att en person som har en avvikande åsikt om något är en lögnare ?

Nästa fråga - vad är det för citat som upprepas ? Jag kan då inte se några citat efter åsiktsdelen.

Quote:
Vilka är dödshotat för att de inte tror på ” den officiella lögnen och konspirationsteorin”. På det som finns på video så är Alex Jones en som är ute och trakasserar folk på stan.

Bonaduce Says O'Donnell Should Be Hung On MSNBC

Curtis Sliwa på Hannity & Colmes

9/11 Truth Activist Gets Death Threats

Du får gärna länka till Jones' trakasserier som du anser mäta sig med ovanstående hot.

Quote:
Jag måste jag faktisk undra hur du ofta tittar och läser på det du kallar MAINSTREAM MEDIA för nog har de rapporterats om den övning du syftar på. Ofta när du och andra skriver om vad inte vanlig nyhetsmedia rapporterar om visar det mer på en okunskap om den än vad den egentligen sänder eller skriver om för allt för ofta påstås det att det inte rapporterats om saker som jag har läst, hört och sett i MAINSTREAM MEDIA.

När jag skriver att mainstream media inte berört ett ämne så har jag gjort en utförlig sökning av ämnet i fråga. En del saker nämns och just därför skriver jag "I stort sett allt". På det stora hela förs ingen djupare diskussion om det som påverkar vår framtid.

Säg mig, har du frågat SVT varför de inte har berört Carl Bildts besök på Bilderbergmötet ?

Quote:
Varför ska du och andra aldrig kunna hålla er borta från nedsättande kommentarer?

Enligt mig beror det på att värderingar på detta forum är så viktiga för er att de blivit en världsåskådning och religion.

Skulle det vara vanliga teorier och åsikter skulle inga av dessa personliga påhopp finnas.

Att de förkommer skiljer er inte mycket från sekter och andra extremister i världen för även de har svårt att föra en sakligt och givande debatt utan att angripa personer.

Jag tar det igen. Det som ni ser som faror och hot i samhället är ni farligt nära att själva vara en del av genom att var så intoleranta mot mig som kritiker som ni är, då denna intolerans lätt spiller över på andra grupper i samhället.

Kanske är det just ditt arroganta sätt när du svarar som får nedsättande kommentarer att hagla. När du presenteras med något rakt på sak som du inte kan bortförklara så säger du bara "det tror jag inte är av större relevans" eller något. Du hoppade över samtliga citat från politiker, presidenter och bankirer på ett sätt som tyder på att här blev det för hett för dig.

Här får du en nedsättande kommentar med förklaring.

Du är FEG..

..för att du låter alla andra blotta sina åsikter medan du själv suger i dig argumenten för att sedan svara med
- "Min polare jobbar med detta och han säger att oron är överdriven"
- "Alldeles för långt inslag och mest propaganda för konspirationer"
- "Han ni länkar till har även åsikter om X och Y och Z vilket ställer mig frågande till hans trovärdighet"
- "Alex Jones gör si och så och trakasserar folk så därför har ni fel"
- "Jag har jobbat inom den branschen så jag vet vad som gäller och ni har fel"

Lägg sedan till lite strawman argument och dina svar kan nästan förutspås.

Du är feg för att du har inte en enda gång visat var du verkligen står. Vilka åsikter ligger till grund när du debatterar. Hur kan det komma sig att du aldrig gjort något inlägg om angrepp på frihet och lagar när vi andra kan läsa om sådant varje dag ? Jag skulle aldrig få för mig att hänga på ett forum bara för att kritisera folks inlägg utan att ge något tillbaka. Vi är öppna med våra åsikter och du sitter bara och kritiserar. Berätta en gång för alla vilken värld du vill ha.

Vi tar det igen
"We shall have World Government, whether or not we like it. The only question is whether World Government will be achieved by conquest or consent."

Nog låter väl Paul Warburg, grundare av Federal Reserve och CFR-medlem ganska säker på sin sak. Han tillförskansade sig trots allt makten att trycka USAs valuta.

"Behind the ostensible government sits enthroned an invisible government owing no allegiance and acknowledging no responsibility to the people."

"These International bankers and Rockefeller-Standard Oil interests control the majority of newspapers and the columns of these papers to club into submission or drive out of public office officials who refuse to do the bidding of the powerful corrupt cliques which compose the invisible government."

Förklara för mig hur dessa två citat från Theodore Roosevelt beskriver något som "bara var tänkt att hända".

Posted on: 2007/6/14 23:49

See User information
Det är som att prata med en förståndshandikappad.

zink KAN inte se. Han är precis som förståndshadikappade icke kapabel att se några större sammanhang i världspolitiken.

Hans erfarenhet under en resa i östeuropa under kommunisttiden säger väl allt om hans förmåga att relatera till större historiska samband.

Jag kan nog utan större risk sätta några hundralappar på att hans förståndshandikapp antagligen är orsakat av en vaccinationsskada.

Någon som vågar sätta emot?

Posted on: 2007/6/15 10:49

Anonym
Som jag skrev i en annan tråd, krya på dig Zink! Som svar på föregående inlägg också :)

See User information
Fan jag som trodde att det bara fanns fördummade människor i USA men ju mer Zinken duckar och undviker att svara på frågor så kan man med lätthet tillskriva honom epiteten "fördummad människa", på gränsen till hopplöst förlorad!

Zink <--- Vad fick du egentligen lära dig på högskolan/universitetet? Att ifrågasätta alternativa teorier och faktan av den verklighet du lever i eller? Du fick iaf inte lära dig att ifrågasätta nån detalj av den påstådda verklighet du nu lever i !? SYND, det hade hjälpt dig nu!

När inte ens uttalande från konspiratörerna själva duger som fakta så kan man ju undra om Zinken vill ha dessa uttalanden "peer-reviewade" för att kunna lita på dess äkthet!

Icehorn <-- Ser bara en bra fördel med dina tydliga och utmärkta sammanfattningar och det är att NÅGON ANNAN skall läsa dom och verkligen förstå sig på dess allvarliga innebörd..

Zinks utspel på detta forum kan inte vara hans egna åsikter eller tankar, eller kan det finnas så fördummade människor, finns det fler såna här typer av människor, vart hänger dom, på VOF.se eller??

Posted on: 2007/6/15 12:06
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

Du kan inte se det faktum att USA just nu genomgår en förändring mot polisstat och tyranni genom
- Patriot Act 1 och 2
- Department of Homeland Security
- FEMA-kontrollerade koncentrationsläger
- Ett FEMA som numera införlivats med Homeland Security
- Legaliserad tortyr
- Bortförande av journalister (något du försvarar in i det sista)
- Klara uttalanden från bl.a Rockefellerfamiljen om sin agenda
- IRS och det luddiga begreppet inkomstskatt
- Blackwater USA och andra privata arméer

USA är snart en fullbordad tyrannisk polisstat a'la nazityskland - uppförd med pengar och inflytande från samma källa som en gång sponsrade Hitler - Wall Street.

Quote:

Åter en lista av i framtiden tänka saker. Hur mycket i listan är egentligen förvekligat enligt dig?

Allt detta är förverkligat (fast de går runt som en hungrig hund och hoppas på att gröten ska svalna, amerikaner är väldigt väl beväpnade) men som sagt var, enda anledningen till att administratörerna tillåter uppenbara psy-ops agenter är

1) åtminstående en av dem jobbar åt samma lag.
2) åtminstående en av dem älskar att man hela tiden ljuger dem rakt upp i ansiktet och mår bra av det.

See User information
Det är konstaterat att england nu har en övervakning av befolkningen som får självaste Stasi, Securitate och KGB att blekna. Sovjetimperiet var hela tiden en temporär buffert för att hålla igång det militärindustriella komplexets budget i väst. Dagens EU och inte minst den framtida version som ska byggas på en europeisk författning och gemensam valuta, bär många likheter med det gamla Sovjet.

Det som verkligen räknas i EUs utveckling beslutas bakom stängda dörrar. Bilderberg och EU-kommissionen går hand i hand när det handlar om EUs framtid. Ingen av grupperna är demokratiska. Skulle det leda till mer demokrati ?

Det är nu det intressanta börjar om man kan säga så. Nu får västvärlden känna av ett imperiebyggande av sällan skådat slag och den detta "Sovjet" kommer inte att falla för det finns inte längre någon motståndarsida bland makthavarna.

Detta är vad som gör mig mest frustrerad i diskussionerna - det faktum att när det väl hänt finns det ingen väg tillbaka. Vi får EN chans att välja vår egen världsordning. Än så länge tycks valet bli superelitens version. Det är dags att vakna på riktigt nu - det gäller precis allihop.

När Zink maler på om att "detta har inte inträffat" eller "det är något för framtiden" så väntar han med andra ord tills skadan är skedd. Det resonemanget begriper jag inte. Zink, när du väl SER, HÖR och LÄSER om detta i media då är det försent - hur ska jag få dig att förstå detta ? Du kommer inte att få en varning som ger dig chans att göra motstånd. Du kommer att läsa ett förkunnande att nu gäller andra spelregler i samhället.

"Terrorism is the best political weapon for nothing drives people harder than a fear of sudden death."

- Hitler

Posted on: 2007/6/15 17:12

Anonym
Quote:

När Zink maler på om att "detta har inte inträffat" eller "det är något för framtiden" så väntar han med andra ord tills skadan är skedd. Det resonemanget begriper jag inte. Zink, när du väl SER, HÖR och LÄSER om detta i media då är det försent - hur ska jag få dig att förstå detta ? Du kommer inte att få en varning som ger dig chans att göra motstånd. Du kommer att läsa ett förkunnande att nu gäller andra spelregler i samhället.

Det är ungefär som WWI, när man anföll så fanns det zink-horor med megafoner som sa: "Det här är inte ett anfall". Skit billigt trick som funkade på fransmän men inte mer disciplinerade tyskar eller engelsmän. Gissa vad de gjorde när de fångade zinkar... En metod var att hälla bensin på dem och fjutta på men notera att ingen av sidorna gjorde det med vanliga infanterister som tillfångatogs.

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
För det första talar jag främst om det som är på gång. Inte vad som är i skrivandes stund. För det andra kan du läsa om en alternativ syn på EU.

Former Soviet Dissident Warns For EU Dictatorship

Att det demokratiska underskottet som det heter är för stort inom EU är det många som är medvetna om och därför hade man folkomröstningar om det nya fördraget som alltså röstades ned.

Quote:

Quote:
Det är allom bekant att nazisterna försökte bygga 1000 års riket och det skulle kommer efter att Tyskland hade försett sig med livsrum (lebensraum).

Deras tusenårsrike var deras egen utopi. Den ekonomiska gemenskapen skulle de bana väg för samtidigt. Hitler och Wall Street skulle få vad de ville ha.

Det är en tolkning av historien som jag inte finner trovärdig då USA där Wall Street ligger var med om besegrade nazist Tyskland. Att de samarbetades med nazist styrda Tyskland innan kriget från flera ställen i världen och av en del också efter kriget utbrutit finns det gott om information om man att dra ut det till något som den finns koppling idag har jag svårt at finns.

Om Bush förfäder samarbetade med nazi-Tyskland innebär det inget för Bush idag. Med synen att det hade betydelse att Bush förfäder samarbetade med nazi-Tyskland innebär det att majoriteten av invånarna i Tyskland idag fortfarande ansvariga för vad nazister gjorde medan de regerade i landet.

Quote:

Quote:
Däremot har EU ingenting med det att göra. EU:s ursprung är kol och stålgemenskapen där Tyskland och Frankrike var drivande och det var en fransman utrikesministern Robert Schuman som tog initiativet och 1951 skapades kol och stålgemenskapen med Tyskland, Frankrike, Beligen, Nederländerna och Italien. Motivet var att skapa en union mellan forna fiender för att främja freden.

Det är den officiella och förvrängda förklaringen som man tutat i dig genom åren. Eftersom nazisterna förlorade gick man en annan, lite längre väg mot ett EU. Tror du verkligen inte att de hade en plan B ?

Nej vad är det för konstigt påhitt om en plan B. Nazisterna var besegrade och Tyskland låg i ruiner. Matbristen var några år akut och dessutom var det Frankrike som var mest drivande i att bilda kol och stålgemenskapen.

Quote:

Quote:
Denna hopkoppling av olika saker under mer än ett århundrade anser jag var ett rent konspirationstänkande och inget som jag överhuvudtaget håller med eller ens bryr mig om. De kopplingar som du anser finns ser inte jag som allvarliga eller ens att de finns.

Jag förväntade mig knappast något annat än att du skulle få på dig skygglapparna direkt. Så en klar önskan redan på 1890-talet om att det bör skapas en s.k European Federation har ingen betydelse i historien om EU ?

[/quote]

Jag anser du sammanför två olika idéer till en. Det har under historien ända från 1300-talet funnit olika unioner och idéer om unioner i Europa och var tids idé har skiljts sig åt. Idén till en europeisk union dök upp under mellankrigstiden men förvekligades först efter andra världskriget där två olika ideologier mellanstatliga avtal och ”Europas Förenta Stater” fanns. Resultat blev en kompromiss och det är dagens EU.

Många idéer på detta forum innehåller byggen där uppgifter liknar varandra men som vid en närmare koll har lite eller ingenting med varandra att göra. Ta ”Europas Förenta Stater” en term som Victor Hugo myntade på 1850-talet och som sedan Lenin använde i ett tal 1915.

Quote:

Quote:
Att en världsregering skulle poppa upp likt gubben i lådan och sedan börja regera världen utan protester från breda folklager anser jag vara helt osannolikt. Det ha bevisligen skett revolutioner då och då under historien och en uppdykande världsregering skulle inte bli långlivad.

Protester säger du. Har du kollat med folk hur de skulle reagera ? På Bildts blogg tyckte man t.o.m att Bilderberg var bra för Sverige och vi borde vara tacksamma att de finns. Så pass naiva är folk så du tar nog ganska mycket för givet. En världsregim är dessutom något vi ser för första gången så du kan inte säga att folk i historien har protesterat mot detta. Fler än du tror är faktiskt FÖR globalisering. Revolutionerna har berott på många saker och glöm inte att en viss "revolution" ledde till Sovjetimperiets uppkomst.

[/quote]

Denna åsikt har jag ingen som helst förståelse för. Du utgår från att det maktens människor säger är mer eller mindre lag och att folk utan protester fogar sig i dem. Verkligheten är annorlunda. De flesta struntar i vad Bildt skriver om Bilderberggruppen och hävdar han att den är bra så är det inget som de flesta medborgare överhuvudtaget märker av så vad Bildt skriver om Bilderberggruppen har ingen betydelse för dem.

Anti-globaliseringsrörelsen som är ute och proteseter nu senast på G8 möte vad är då det för yttringar?

Om folk är för globaliseringen eller inte beror på om de tjänar något på den eller inte. Tjänar man inget på den är man emot globaliseringen.

Nu kan den globala ekonomi som finns idag bara var en parantes i historien. För att kunna lägga produktion i vilket land som helst måste transportkostnaderna vara låga och det är de idag men allt eftersom olja sinar kommer priset för transporter att öka.

Det finns bedömare som anser att om ca 50 år så har vi en lokal produktion igen. Allt beror på när oljetoppen inträffar, alltså efter vilket år produktionen av olja går ned hela tiden. De bedömningar som finns är i spannet 2010-2050. Om pessimisterna får rätt är de inte långt till oljetoppen. Idag hittas inte tillräckligt med oljekällor för att täcka konsumtionsökningen av olja där det är främst Kina och Indien som står för ökningen.

Quote:

Quote:
Problemet med den världsuppfattning du försöker frammåla är att du måste ta exempel från över ett århundrade för att få material till din argumentation för denna världsuppfattning. Jag anser det istället pekar på en allvarlig brist på material och att det hela är svagt underbyggt och till stora delar rena spekulationer.

Hur jävla dum kan du vara egentligen ? Du visar här precis hur anti du är. Tror du att den här agendan är från förra decenniet eller ? Jag kan ta exempel för över ett århundrade för att agendan pågått i just ÖVER ETT ÅRHUNDRADE !!

Varför hoppade du över kuppförsöket ? Börjar det osa bränt nu eller ?

Denna Smedley Butler har varit på tapenten tidigar. Var är det för kupp du syftar på? Det är omöjligt att hitta något närmare om det på webben.

Däremot kryllar de av citat från honom och hans böcker finns utlagda på nätet.

Quote:

Quote:

FRAMTIDEN ?? Detta visar att du inte ens följer vad som verkligen händer därute om det inte visas på Rapport. Jag har en nyhet åt dig - allt i den listan är förverkligat NU och inte i framtiden.

Kan du ge några bra exempel från din vardag om det?

Quote:

Quote:
En lista av inte särskilt upprörde saker. Allt har dessutom inte förverkligats så de är eventuella framtida påhitt som Ameron.

Ett sådant svar betyder ju bara att du är OK med en sådan utveckling. Svara på det här - är du för en nordamerikansk union med en gemensam valuta ?

Du säger hela tiden att "det där har inte hänt än.det där är tänkt för framtiden". Betyder detta att du hellre väntar tills något dåligt händer innan du gör något åt det ?

Du och jag har helt olika bedömningar om vad som dels är på gång i samhället och dels hur farlig olika utvecklingar är. Om skolan försämrar elevernas kunskaper är det mycket farligare än om Ameron införs för okunniga personer är mer lättlurade än kunniga.

Med dålig kunskap blir man lurad. Det är därför det görs fler och fler skämt videor om konspirationsteorierna för de som gör dem vet att de som tror på dem ofta har då dåliga kunskaper att de inte kan skilja på en riktig video och en skämtvideo.

Två gånger har skämtvideor tagits för riktiga på detta forum av vissa inte alla.

En nordamerikansk union med en gemensam valuta finns den idag? Nej. Det är alltså i framtiden. Om Nordamerika vill ha en gemensam valuta så är det deras sak.

Gemensamma valutor har förekommit tidigare under historien men aldrig blivit långlivade. Därför är det med spänning som eurons utvecklig bevakas och många undrar hur långlivad den blir.

Quote:

Vad är det med dig ? Här får du citatet än en gång.

"The new world order will be built..an end run on national sovereignty, eroding it piece by piece will accomplish much more than the old fashioned frontal assault."

Så om terrorister misstänks planera ett dåd ingriper man. Men när CFR uttalar en plan om världsregim och nationalstaternas avskaffande så väntar man tills efter det är gjort ?

Detta har inte hänt.

Quote:

Försöker du förvirra mig för att vinna tid eller ? Hur kan du blanda ihop åsiktsfrihet med att ljuga. Är du helt emot mänskligheten eller ? Menar du att en person som har en avvikande åsikt om något är en lögnare ?

Det beror ju på vilka åsikter som personen har. Anser han att socialdemokraterna regera Sverige bättre än den nuvarande regeringen så är det en åsikt som man kan eller inte kan hålla med om. Om däremot om personen hävdar att utomjordingar byggde pyramiderna så säger jag att det fel och lögn.

Quote:

Quote:
Vilka är dödshotat för att de inte tror på ” den officiella lögnen och konspirationsteorin”. På det som finns på video så är Alex Jones en som är ute och trakasserar folk på stan.

Bonaduce Says O'Donnell Should Be Hung On MSNBC

Curtis Sliwa på Hannity & Colmes

9/11 Truth Activist Gets Death Threats

Du får gärna länka till Jones' trakasserier som du anser mäta sig med ovanstående hot.

Jag har ta något mycket mer näraliggande exempel. From detta forum om Zink

”Du kommer att brinna i helvetet för att du så länge försvarat Cheney, Guiliani och alla de andra frimurarsatanisterna som är inblandade i mörkläggningen av denna fråga!!!!”

Må Dom brinna i Helvetet ( Om det nu finns något sådant ). (Zink och zpz2)

Stå ivägen för mig och mina jämlikar och ni ska betala med ert fördömda blod.

Känner jag mig dödshotad för det. Inte det minsta och länkarna du visat till är också från stridens hetta så allt för mycket ska inte läggas in i alla ”dödshot”

När det gäller Alex Jones så finns en video med amerikanska soldarter på en restaurang som han bombarderar med frågor i en megafon så de lämnar restauranten.

Quote:

Quote:
Jag måste jag faktisk undra hur du ofta tittar och läser på det du kallar MAINSTREAM MEDIA för nog har de rapporterats om den övning du syftar på. Ofta när du och andra skriver om vad inte vanlig nyhetsmedia rapporterar om visar det mer på en okunskap om den än vad den egentligen sänder eller skriver om för allt för ofta påstås det att det inte rapporterats om saker som jag har läst, hört och sett i MAINSTREAM MEDIA.

När jag skriver att mainstream media inte berört ett ämne så har jag gjort en utförlig sökning av ämnet i fråga. En del saker nämns och just därför skriver jag "I stort sett allt". På det stora hela förs ingen djupare diskussion om det som påverkar vår framtid.

Säg mig, har du frågat SVT varför de inte har berört Carl Bildts besök på Bilderbergmötet ?

Det har det. Du måste ha missat Aktuellt eller var det Rapport som sade detta vid senaste Bilderbergmötet. De hade ett separat reportage om detta möte.

Quote:

Quote:
Varför ska du och andra aldrig kunna hålla er borta från nedsättande kommentarer?

Enligt mig beror det på att värderingar på detta forum är så viktiga för er att de blivit en världsåskådning och religion.

Skulle det vara vanliga teorier och åsikter skulle inga av dessa personliga påhopp finnas.

Att de förkommer skiljer er inte mycket från sekter och andra extremister i världen för även de har svårt att föra en sakligt och givande debatt utan att angripa personer.

Jag tar det igen. Det som ni ser som faror och hot i samhället är ni farligt nära att själva vara en del av genom att var så intoleranta mot mig som kritiker som ni är, då denna intolerans lätt spiller över på andra grupper i samhället.

Kanske är det just ditt arroganta sätt när du svarar som får nedsättande kommentarer att hagla. När du presenteras med något rakt på sak som du inte kan bortförklara så säger du bara "det tror jag inte är av större relevans" eller något. Du hoppade över samtliga citat från politiker, presidenter och bankirer på ett sätt som tyder på att här blev det för hett för dig.

Här får du en nedsättande kommentar med förklaring.

Du är FEG..

..för att du låter alla andra blotta sina åsikter medan du själv suger i dig argumenten för att sedan svara med
[/quote]

- "Min polare jobbar med detta och han säger att oron är överdriven"
Inget personligt påhopp

- "Alldeles för långt inslag och mest propaganda för konspirationer"
Inget personligt påhopp

- "Han ni länkar till har även åsikter om X och Y och Z vilket ställer mig frågande till hans trovärdighet"
Inget personligt påhopp

- "Alex Jones gör si och så och trakasserar folk så därför har ni fel"
Ingen personligt påhopp

- "Jag har jobbat inom den branschen så jag vet vad som gäller och ni har fel"
Inget personligt påhopp

Jag är överraskad av att du sett dessa citat som likvärdiga med de personliga nedsättande kommentarer folk på detta forum har gjort mot mig Zink.

Quote:

Lägg sedan till lite strawman argument och dina svar kan nästan förutspås.

Du är feg för att du har inte en enda gång visat var du verkligen står. Vilka åsikter ligger till grund när du debatterar. Hur kan det komma sig att du aldrig gjort något inlägg om angrepp på frihet och lagar när vi andra kan läsa om sådant varje dag ? Jag skulle aldrig få för mig att hänga på ett forum bara för att kritisera folks inlägg utan att ge något tillbaka. Vi är öppna med våra åsikter och du sitter bara och kritiserar. Berätta en gång för alla vilken värld du vill ha.

Vi tar det igen
"We shall have World Government, whether or not we like it. The only question is whether World Government will be achieved by conquest or consent."

Nog låter väl Paul Warburg, grundare av Federal Reserve och CFR-medlem ganska säker på sin sak. Han tillförskansade sig trots allt makten att trycka USAs valuta.

"Behind the ostensible government sits enthroned an invisible government owing no allegiance and acknowledging no responsibility to the people."

"These International bankers and Rockefeller-Standard Oil interests control the majority of newspapers and the columns of these papers to club into submission or drive out of public office officials who refuse to do the bidding of the powerful corrupt cliques which compose the invisible government."

Förklara för mig hur dessa två citat från Theodore Roosevelt beskriver något som "bara var tänkt att hända".

Återigen. Ta och visa för mig vem i Sverige som detta har medför några konsekvenser för. Har du själv råkat ut för detta, dina kompisar, släkt och vänner, arbetskompisar m.m.

Jag har aldrig råkat ut för något av det du målas upp. Inga jag känner har råkat ut för något. I släkten finns flera som jobbar politiskt på lokalplanet. Vi debattera detta men det har aldrig skymtat något som visar att en övre maktlikt håller på med något som likar det du påstår.

Du får gärna ange var i samhället de finns.

Jag finner också att du återigen har för historiskt glesa argument och främst fårån USA och USA är inte hela världen vilket dock många amerikaner själva ibland tror.

Allt för mycket alla uppgifter kommer från USA. Under kalla kriget var USA och Sovjetunionen ungefär likvärdiga. Idag är USA ledade makt men detta ändras hela tiden och om några år kan Kina och Indien var de ledande vilket många tror idag. Om du och andra vill veta vad som kommer att hända i morgon så ha ögonen på Kina och Indien.

See User information
zink wrote:
Quote:
Två gånger har skämtvideor tagits för riktiga på detta forum av vissa inte alla.

Om du bland de två menar den som var studioinspelningen av One small step... - där funkade inte länkar som de skulle + det sas vara gjort av en person som nu är död - har du konkret info om detta. Det du la ut sist skulle du inte godta om det var på samma nivå utlagt av en ickezzzkeptiker på forumet, om något ämne.

Posted on: 2007/6/15 19:16
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Herregud!!!!!!!!!!!!!!!!

Man blir alldeles målös av din förmåga att hypnotisera dig själv, zink.

Det behövs nog en atombomb för att väcka dig ur din medvetslöshet.

Posted on: 2007/6/15 19:22

Anonym
hehe, vrid ur adrenalinet ur kroppen, det som egot skapat, sen ligger han där, alldeles genomskinlig :)

See User information
Quote:
Att det demokratiska underskottet som det heter är för stort inom EU är det många som är medvetna om och därför hade man folkomröstningar om det nya fördraget som alltså röstades ned.

"Demokratiskt underskott". Det var ju en riktig skönmålning av begreppet tyranni. Så, när får vi folkomrösta om fördraget ? Tas ett "Nej" emot av eliten som i EMU-frågan - "Ja nu, eller ja senare" ? Vet du vad en europeisk konstitution betyder för yttrande- och åsiktsfriheten ? Vet du vad den betyder för vår egen konstitution och våra egna lagar ?

Quote:
Det är en tolkning av historien som jag inte finner trovärdig då USA där Wall Street ligger var med om besegrade nazist Tyskland. Att de samarbetades med nazist styrda Tyskland innan kriget från flera ställen i världen och av en del också efter kriget utbrutit finns det gott om information om man att dra ut det till något som den finns koppling idag har jag svårt at finns.

Aha, hm. Jag är för övrigt av den åsikten att USA mest gick in och rensade upp efter att nazisterna förlorat mot ryssarna. Med andra ord, Hitler och gänget var körda redan innan USA kom in i bilden. Borde inte USA ha förklarat krig mot Tyskland när de angrep England ?

Quote:
Om Bush förfäder samarbetade med nazi-Tyskland innebär det inget för Bush idag. Med synen att det hade betydelse att Bush förfäder samarbetade med nazi-Tyskland innebär det att majoriteten av invånarna i Tyskland idag fortfarande ansvariga för vad nazister gjorde medan de regerade i landet.

Kopplingarna går så mycket djupare än bara till nazisterna men också in i vår tid tillsammans med Wall Street, Rockefeller & co. Bushfamiljen är högst relevant ur den synvinkeln. Glöm inte att Prescott var aktiv långt efter nazisternas fall.

Quote:
Nej vad är det för konstigt påhitt om en plan B. Nazisterna var besegrade och Tyskland låg i ruiner. Matbristen var några år akut och dessutom var det Frankrike som var mest drivande i att bilda kol och stålgemenskapen.

Självklart var Frankrike drivande. Rothschilds finns i såväl Frankrike, England som i Tyskland. Order out of chaos. Du har fallit för den där omvända historieskrivningen. EU grundades inte som ett svar på andra världskriget. Kriget skulle bana väg för ett EU. Oavsett segrare. Som i alla krig blev båda sidor sponsrade av samma internationella bankirer.

Quote:
Jag anser du sammanför två olika idéer till en. Det har under historien ända från 1300-talet funnit olika unioner och idéer om unioner i Europa och var tids idé har skiljts sig åt. Idén till en europeisk union dök upp under mellankrigstiden men förvekligades först efter andra världskriget där två olika ideologier mellanstatliga avtal och ”Europas Förenta Stater” fanns. Resultat blev en kompromiss och det är dagens EU.

Det är skillnad på unioner mellan 2-3 länder och unioner som ett mellanled i steget mot världregim. Samtidigt har du bekräftat att tanken på en europeisk union fanns innan andra världskriget. Tackar..vi gör framsteg.

Quote:
Många idéer på detta forum innehåller byggen där uppgifter liknar varandra men som vid en närmare koll har lite eller ingenting med varandra att göra. Ta ”Europas Förenta Stater” en term som Victor Hugo myntade på 1850-talet och som sedan Lenin använde i ett tal 1915.

Vad exakt skulle jag se här ? Förutom att det är ytterligare en bekräftelse på det jag försöker berätta hela tiden.

Quote:
De flesta struntar i vad Bildt skriver om Bilderberggruppen och hävdar han att den är bra så är det inget som de flesta medborgare överhuvudtaget märker av så vad Bildt skriver om Bilderberggruppen har ingen betydelse för dem.

Och detta beror alltså inte på att massmedia med få undantag lägger locket på om Bilderberggruppens existens ?

Det där andra om oljan och G8 berör inte mitt inlägg så det hoppar jag över. Intressant tankegång, dock.

Quote:
Denna Smedley Butler har varit på tapenten tidigar. Var är det för kupp du syftar på? Det är omöjligt att hitta något närmare om det på webben.

http://coat.ncf.ca/our_magazine/links/53/Plot1.html
http://www.larouchepub.com/other/2006/3327kiracoff_berlin.html

Quote:
Däremot kryllar de av citat från honom och hans böcker finns utlagda på nätet.

Tänka sig. Han måste ha varit en intressant person

Quote:
Kan du ge några bra exempel från din vardag om det?

Kanske det. Men jag har ett privatliv jag värnar om. Jag bemötte ditt påstående att dessa saker inte hade blivit verklighet ännu och jag ber dig nu räkna upp de saker du menar.

Quote:
En nordamerikansk union med en gemensam valuta finns den idag? Nej. Det är alltså i framtiden. Om Nordamerika vill ha en gemensam valuta så är det deras sak.

Nordamerika har inte tillfrågats om de vill ha en gemensam valuta. Detta sker bakom ryggen på befolkningen och Lou Dobbs är en av få som vågar ta upp det i massmedia. Om det är nordamerikanernas sak, varför sker det då i hemlighet och inte genom kongressen ?

Quote:
Detta har inte hänt.

Det var inte min fråga heller. Vi gör ett nytt försök. Inga goddag yxskaft-svar nu, tack.

Quote:
Det beror ju på vilka åsikter som personen har. Anser han att socialdemokraterna regera Sverige bättre än den nuvarande regeringen så är det en åsikt som man kan eller inte kan hålla med om. Om däremot om personen hävdar att utomjordingar byggde pyramiderna så säger jag att det fel och lögn.

För att leka vidare med pyramiderna - om personen anser att han inte tror på att pyramiderna byggdes på ett visst sätt och ett visst folk, är han en lögnare då eller är åsikten godtagbar ?

Quote:
Stå ivägen för mig och mina jämlikar och ni ska betala med ert fördömda blod.

Du får ta detta som du vill. Jag står för ovanstående för jag vet vad priset blir om jag låter mig stoppas. Tar ni kritiker upp kampen sida vid sida med supereliten när dagen kommer..då ska ni helt klart minnas ovanstående citat. Ta det inte personligt. Så jäkla viktig är du inte.

Visa nu var Alex har gett ett riktat, personligt dödshot till någon meningsmotståndare.

Quote:
Det har det. Du måste ha missat Aktuellt eller var det Rapport som sade detta vid senaste Bilderbergmötet. De hade ett separat reportage om detta möte.

Var kan jag se något om detta reportaget ? Jag tipsade personligen rapportredaktionen om mötet men såg aldrig något dyka upp. Intressant om du kan visa var det finns.

Quote:
Jag är överraskad av att du sett dessa citat som likvärdiga med de personliga nedsättande kommentarer folk på detta forum har gjort mot mig Zink.

Läs än en gång vad jag skrev, så kanske du ser poängen.

Quote:
Vi debattera detta men det har aldrig skymtat något som visar att en övre maktlikt håller på med något som likar det du påstår.

Du får gärna ange var i samhället de finns.

Du vet var de finns om du verkligen tar dig tid att läsa mina inlägg. Du menar alltså att lokalpolitiker inte har fått tillräcklig insyn i superelitens korridorer ? Det var som tusan.

Quote:
Återigen. Ta och visa för mig vem i Sverige som detta har medför några konsekvenser för. Har du själv råkat ut för detta, dina kompisar, släkt och vänner, arbetskompisar m.m.

Tänk om jag skulle fråga dig hur judeförintelsen påverkar din vardag på ett negativt sätt. Hur påverkade Stasi din vardag på ett negativt sätt ? Jag behöver inte visa ett nuvarande personligt lidande bara för att du inte kan bemöta den information jag ger dig. Du sade om Roosevelts citat att detta "bara var något som var tänkt att hända". Jag vill veta hur du resonerar då.

Och du..kampen för att väcka folk kommer inte att hänga på att jag övertygar dig om någonting. Du kommer alltid att ha den här inställningen men jag får bra övning att skriva om ämnet

Posted on: 2007/6/15 23:56

Anonym
Du kan tro va är helt uppenbart eller helt billiga horor, även om ni inte gillar oss Tyskar så fattar tom Ilsendaur trams att de själva gjorde det, underär som hiter och han riksdagseld. Om ni har något i huvudet så fattar/förstår/verseen bättre??

Jag tycker att USA borde kärnvapenbomba island eftersom de är shit.

Anonym
Den nordiska vulkan elden attraherar en massor av nassar, så sov i det, skit-ö som var dansk sedan engelsk och tilllslut amerikansk, USA borde ha occuperat er ordentligt och deporterat er till Puerto Rico. Jävla Island, bögar och bögar som tror sig göra dator spel som kallas för EVE online, de flesta önskar att hela ön bara exploderar. Ni bör vara glada att det var USArmy 1942 och imte Abu Gharib med lite acid torture.

Anonym
Skriv på mitt neo-con ställningstagade att vätebomba Island, fan kan man bomba Irak och Iran, varför inte, jag skulle inte gråta floder. Islands regering är typ en skämt som är en del av Simon and Schuller och eftersom de sålde ut, varför inte smaka lite bajs? Subban som kallar sig för borgmästare av Rejkavik spinger runt och säger att Co2 är jättedåligt, antingen är hon en idiot eller globalist skit. Det första Amerikanerna gör när de tar över är att sätta en Minuteman III rakt upp i skithålet på Island. (Jag tänker garantera det) En synnerligen äcklig satanist/kommunist pest.

Anonym
Skulle man klaga på nazisternas vulkan-ö skulle de garva, det bästa är att vätebomba, dem åt helvete. Det vore synnerligen tråkigt för dom om "fel"sida vann i deras planerade "blow out". Then we will come looking for you, asshats. Jag misstänker dock att Gud själv tänker sprida hela skiten över en norra hemisvfären och jag tänker garva gott. (Jag har anledning till att göra det)

See User information
Zink::Det är en tolkning av historien som jag inte finner trovärdig då USA där Wall Street ligger var med om besegrade nazist Tyskland. Att de samarbetades med nazist styrda Tyskland innan kriget från flera ställen i världen och av en del också efter kriget utbrutit finns det gott om information om man att dra ut det till något som den finns koppling idag har jag svårt at finns.

Om Bush förfäder samarbetade med nazi-Tyskland innebär det inget för Bush idag. Med synen att det hade betydelse att Bush förfäder samarbetade med nazi-Tyskland innebär det att majoriteten av invånarna i Tyskland idag fortfarande ansvariga för vad nazister gjorde medan de regerade i landet. Du talar Bullshit ren ut sagt,Zink

vilket hus låg närmast;World Trade Center 1,2, var det så skrämande nära att"JUST "Deutsche Bank" ligger bra till,med tanke på att just "Deutsche Bank`s chef i dag har en fin titel som FBI`s högsta PAMP (obs) effter just 911 , zink detta är både framtid och nutid & historia + World Trade Center7 blev skadat men inte Deutsche Bank. Du har helt fel Zink , motbevisa gärna Marvin Bdet, välkommen ....

Sen skriker du om "bevis" hela tiden eller namn på vem som placerade(detaljer) säger man då en misstänkt ,för där börjar polisen att komma hem till vederbörande som ZXYPQ, osv men man har en misstänkt inga bevis direkt, men möljigt i vissa fall.Ditt planterade i så fall .Så åter säger man då en misstänkt så drar Zink bort från ämnet.
Om inte så svara på vem är misstänkt ??Om stölderna började,när sista man blev anställd,med enkel logik 1+1=3:)

Så min fråga lyder (hade du anställt samma person igen) jag menar i detta
fall :) utan ironi. Zink jag spar inte plats ,jag tar plats(vof)skada:)

Powell, Jeb Bush to lead U.S. team
http://www.cnn.com/2004/WORLD/asiapcf ... mi.powellvisit/index.html
http://www.cnn.com/2003/WORLD/europe/02/17/jebbush.spain/
------------------------------------------------- eller
Svara på detta zink:::A company that provided security at the World Trade Center, Washington D.C.'s Dulles International Airport and United Airlines between 1995 and 2001 was ? Jag skall hjälpa dig på traven:)

http://en.wikipedia.org/wiki/Kroll_Inc.
After the company went public in 1997, Securacom was ordered through a court of law, to change its name to Stratesec, due to a name infringement suit.

The company, then known as Stratesec, was delisted from the American Stock Exchange in July 2002 due to inability to make financing payments to ES Bankest, it's primary shareholder, and other financial problems
-

-----------------------------------------------------------------
Banks considered part of the Bulge Bracket

Commonly, Goldman Sachs, Morgan Stanley, Lehman Brothers, Merrill Lynch, and J. P. Morgan & Co. are considered the current indisputable examples. Bear Stearns, Credit Suisse, Citigroup, Deutsche Bank, and UBS are all also widely considered to be in the U.S. bulge bracket. Ultimately it is a subjective term, sometimes based on Thomson Financial League Tables or other deal and market share rankings.

Credit Suisse, Deutsche Bank and UBS are largely the non-U.S. investment banks that are "bulges." "bulge" out.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bulge_bracket
-------------------------------------------------------
Jag förstår att ni vill aväpna folk "vad vet dom " samma typ av fråger: Our take... vem hade nyckel till källaren zink?

Our take...

It’s certainly true that Marvin Bush and Wirt Walker III both worked for a company called Securacom (later Stratesec), and that company did do some security work for the WTC. But even without researching this, you might wonder about the claim that they were “in charge of security for the World Trade Center”. After all, the WTC had its own security head, John O’Neill,

Du har undviker just denna Marvin Bush and Wirt Walker II
hur kommer det sig?Jag vet ,att du vet att dom är kusiner:)

Posted on: 2007/6/16 7:02

See User information
Zink::Det är en tolkning av historien som jag inte finner trovärdig då USA där Wall Street ligger var med om besegrade nazist Tyskland. Att de samarbetades med nazist styrda Tyskland innan kriget från flera ställen i världen och av en del också efter kriget utbrutit finns det gott om information om man att dra ut det till något som den finns koppling idag har jag svårt at finns.

Om Bush förfäder samarbetade med nazi-Tyskland innebär det inget för Bush idag. Med synen att det hade betydelse att Bush förfäder samarbetade med nazi-Tyskland innebär det att majoriteten av invånarna i Tyskland idag fortfarande ansvariga för vad nazister gjorde medan de regerade i landet. Du talar Bullshit ren ut sagt,Zink

vilket hus låg närmast;World Trade Center 1,2, var det så skrämande nära att"JUST "Deutsche Bank" ligger bra till,med tanke på att just "Deutsche Bank`s chef i dag har en fin titel som FBI`s högsta PAMP (obs) effter just 911 , zink detta är både framtid och nutid & historia + World Trade Center7 blev skadat men inte Deutsche Bank. Du har helt fel Zink , motbevisa gärna Marvin Bdet, välkommen ....

Sen skriker du om "bevis" hela tiden eller namn på vem som placerade(detaljer) säger man då en misstänkt ,för där börjar polisen att komma hem till vederbörande som ZXYPQ, osv men man har en misstänkt inga bevis direkt, men möljigt i vissa fall.Ditt planterade i så fall .Så åter säger man då en misstänkt så drar Zink bort från ämnet.
Om inte så svara på vem är misstänkt ??Om stölderna började,när sista man blev anställd,med enkel logik 1+1=3:)

Så min fråga lyder (hade du anställt samma person igen) jag menar i detta
fall :) utan ironi. Zink jag spar inte plats ,jag tar plats(vof)skada:)

Powell, Jeb Bush to lead U.S. team
http://www.cnn.com/2004/WORLD/asiapcf ... mi.powellvisit/index.html
http://www.cnn.com/2003/WORLD/europe/02/17/jebbush.spain/
------------------------------------------------- eller
Svara på detta zink:::A company that provided security at the World Trade Center, Washington D.C.'s Dulles International Airport and United Airlines between 1995 and 2001 was ? Jag skall hjälpa dig på traven:)

http://en.wikipedia.org/wiki/Kroll_Inc.
After the company went public in 1997, Securacom was ordered through a court of law, to change its name to Stratesec, due to a name infringement suit.

The company, then known as Stratesec, was delisted from the American Stock Exchange in July 2002 due to inability to make financing payments to ES Bankest, it's primary shareholder, and other financial problems
-

-----------------------------------------------------------------
Banks considered part of the Bulge Bracket

Commonly, Goldman Sachs, Morgan Stanley, Lehman Brothers, Merrill Lynch, and J. P. Morgan & Co. are considered the current indisputable examples. Bear Stearns, Credit Suisse, Citigroup, Deutsche Bank, and UBS are all also widely considered to be in the U.S. bulge bracket. Ultimately it is a subjective term, sometimes based on Thomson Financial League Tables or other deal and market share rankings.

Credit Suisse, Deutsche Bank and UBS are largely the non-U.S. investment banks that are "bulges." "bulge" out.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bulge_bracket
-------------------------------------------------------
Jag förstår att ni vill aväpna folk "vad vet dom " samma typ av fråger: Our take... vem hade nyckel till källaren zink?

Our take...

It’s certainly true that Marvin Bush and Wirt Walker III both worked for a company called Securacom (later Stratesec), and that company did do some security work for the WTC. But even without researching this, you might wonder about the claim that they were “in charge of security for the World Trade Center”. After all, the WTC had its own security head, John O’Neill,

Du har undviker just denna Marvin Bush and Wirt Walker II
hur kommer det sig?Jag vet ,att du vet att dom är kusiner:)

Posted on: 2007/6/16 7:05

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Quote:

Tänk om jag skulle fråga dig hur judeförintelsen påverkar din vardag på ett negativt sätt. Hur påverkade Stasi din vardag på ett negativt sätt ? Jag behöver inte visa ett nuvarande personligt lidande bara för att du inte kan bemöta den information jag ger dig. Du sade om Roosevelts citat att detta "bara var något som var tänkt att hända". Jag vill veta hur du resonerar då.

Och du..kampen för att väcka folk kommer inte att hänga på att jag övertygar dig om någonting. Du kommer alltid att ha den här inställningen men jag får bra övning att skriva om ämnet

Jag tog med bara detta för att visa på hur jag upplever att det blir på detta forum när man ska hitta de praktiska detaljerna i teorierna.

Naturligtvis påverkar inte judeförföljelsen och Stasi mig men efter som du tidigare med kraft har hävdad att makt och kontrollsamhället här redan idag och det inte är något historiskt så borde det påverka oss och även du och dina släktingar och vänner på något sätt och det är det jag vill att du ska visa att det gör.

Annars blir räkningen så här. Det påverkar inte dig, inte dina släktingar, inte de dina släktingar känner, inte de som i sin tur de känner, sökande går utanför Sverige med samma resultat och till slut hamnar vi i USA och ingen där heller känner någon som påverkas av detta makt och kontrollsamhälle som du målar upp och då kan man ifrågasätta om detta kontrollsamhälle finns.

Är kontrollsamhället så tydligt som du påstår så finns det någonstans i vårt samhälle och påverkar en stor de av folket vilket då ska synas i deras vardag.

Anonym
Another brainburp, from a very lonely nwo bastard!

Anonym
Quote:

osm wrote:
Another brainburp, from a very lonely nwo bastard!

Varför ger du inget svar på mina frågor? Är det fel på frågorna?

Har du ingen aning om var kontrollsamhället verkligen finns men vågar inte erkänna det?

See User information
Tror jag har påpekat förut att det kontrollsamhälle man varnar för fortfarande byggs upp. Det finns inte i sin fulländade form utan testas på olika sätt runt om i världen. Varför tror du annars att supereliten bekostar och värnar om olika sociala och ekonomiska experiment världen över ?

Vad gäller släkt och vänner i USA så kanske någon närsom helst upptäcker att han/hon faktiskt finns med på en lista någonstans. Men varför ska man vänta ?

Posted on: 2007/6/16 11:03

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper