Vakencorner
|
Re: Erimitaget
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Intressant Bennybear, och viktigt och "förståndigt/vist sagt. Vad har vi idag... pervo har blivit "konst". Norrlandsoperan ville hänga med sin tid... vad hade de nyss - var det en "konstnärinna" vars installation var att hon i allas åsyn stod och kissade? Kulturen gör precis som religionen - låter bli att stå kvar i en upprätthet, och tar istället täten för snabbare degenerering och upplösning. När visades programmet Bennybear, var det en repris, jag hittar det inte på svt. Vet någon om det visas igen, eller kan ses online nu? Konst och kultur ska vara - är det från början och är dess mening - något som berör ens sanna hjärta och natur, för en närmare Sanning och ursprung (som inte är av denna världen). Det kan lägga saker till rätta inom oss, våra högre chakran närs - jag vill inte i denna tråd ånyo ta upp vad vanlig "musik" gör, och inte heller strö salt i jazzz-sår... .
Posted on: 2007/6/15 17:12
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har försökt googla fram om den visas online eller om den går i repris men inte hittat något.
Sök själv. Du kanske har mer lycka än jag.
Posted on: 2007/6/15 17:32
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Teatern idag är en massa transvestiter och homosexuella men är det så att du inte "förstår deras konst" så kan du inte bli tex. pedofil-politiker satanist och åka på Bilderbergerkonferanser och tänka ut nya metoder att flå sin boskap. (ni vet givetvis att skatterna går bara upp och utgifterna bara går ned medast man bygger ut en polisstat) Fan, boskapen skulle kanske protestera om de inte tittar på Robinson-Zybendes feta pattar eller tänker flytta ut i en skog och runka lite. Ta tex. Zinks barnbarn om han får som han vill, han sitter med sin lilla unge i knät men nu är det såhär att Co2 är dåligt och då måste man helt enkelt elda upp ungen så Molech blir glad.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Hittade lite: Vi på Eremitaget Gick igår i repris på SVT2 http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... rtVersion=false&x=17&y=12 Den verkar gå att hyra http://www.filmtipset.se/film//53407
Posted on: 2007/6/15 17:49
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hoppas verkligen du får tag på den!
Det borde va obligatoriskt för alla att se denna pärla.
Posted on: 2007/6/15 17:53
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login