vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 7 »

Anonym
Re: Ställ fel frågor till eliten och ta konsekvenserna
Quote:

zink wrote:
Quote:

osm wrote:
Another brainburp, from a very lonely nwo bastard!

Varför ger du inget svar på mina frågor? Är det fel på frågorna?

Har du ingen aning om var kontrollsamhället verkligen finns men vågar inte erkänna det?

Tror du att kontroll bara är övervakning Zink?

Majoriteten har överlåtit makten till minoriteten…
Minoriteten vill med alla medel behålla kontrollen….

Människan är en lättmanipulerad idiot… En idiot som består av meningslösa åsikter byggda av trams… Trams som är skapad av makten genom alla generationer för att behålla kontrollen…

Medvetenhet, naturen och läran av sig själv är de viktigaste som människan missar totalt. Därför är vi så lättmanipulerade att tro att vi inte manipuleras av kontroll…

Vi fokuserar på materia som har skapats med pengar och som konsumeras med pengar…

Tankar, medvetenhet, drömmar och känslor består inte av materia så vi vet ingenting om dem fast det är det som styr oss…

Atomer bildar molekyler, molekyler bildar celler, celler bildar människan… fri vilja är en myt baserad på mänsklig trams… En illusion…

Människan är en sann idiot,,, långt ifrån intelligent…
Vi är manipulerade till att ha personliga åsikter om samhället och dess struktur som bara skapar konflikter som i sin tur behåller oss på avstånd från människans verkliga natur.. Det blir en väldigt lätt match för eliten…

Hela det här forumet består av personligt trams...

Vilka idioter vi är…. Tvi, tvi tvi och tvi….

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Tror jag har påpekat förut att det kontrollsamhälle man varnar för fortfarande byggs upp. Det finns inte i sin fulländade form utan testas på olika sätt runt om i världen. Varför tror du annars att supereliten bekostar och värnar om olika sociala och ekonomiska experiment världen över ?

Vad gäller släkt och vänner i USA så kanske någon närsom helst upptäcker att han/hon faktiskt finns med på en lista någonstans. Men varför ska man vänta ?

Men kan du ta och bestämma dig. När jag påpekar att kontrollsamhället finns i framtiden så finns det i nutiden. När jag vill veta var det finns i nutiden finns det i framtiden.

Vad är det för ekomiska expriment som du menar?

Globaliseringen är inget expriment utan en konsekvens av billiga transporter och olika lönelägen i olika länder.

Var transporterna svindyra skulle ingen globalisering finnas.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Där har du och jag olika åsikter. Globaliseringen är i mina ögon den offentliga delen av agendan för världsregim.

Vad gäller kontrollsamhället så har jag sagt innan att detta inte nått sin fulländade form. England, t ex kör hårt med utvecklingen av sofistikerade kamerasystem. Drottningen kan när som helst skriva under det sjätte och sista fördraget som helt säljer ut England till EU som en samling EU-regioner.

I USA inser eliten problemet med patriotismen och väljer att arbeta bakom kulisserna för en nordamerikansk union. Det är även där som informationssamlandet och ett nationellt ID-kort tas fram.

Här i Sverige har vi mest en stödroll för olika EU- och globaliseringsprojekt. Regeringen gör vad de kan för att slå undan benen på de sämre bemedlade. En oberoende människa är ju svårare att kontrollera och fås att acceptera den förändring världen står inför. Övervakningen införs väldigt gradvis och försiktigt då man vet att även vi har en gräns. FRA-kontroversen verkade ialla fall inte få några protester från befolkningen.

Kort sagt: komponenterna för kontrollsamhället/världssamhället finns men har inte tagits i bruk på allvar än.

Dagens Kina är ett exempel på ett enda stort socialt experiment. Med superelitens egna ord:

"Whatever the price of the Chinese Revolution, it has obviously succeeded not only in producing more efficient and dedicated administration, but also in fostering high morale and community of purpose. The social experiment in China under Chairman Mao's leadership is one of the most important and successful in human history."

- David Rockefeller, Artikel i N.Y Times 1973

Posted on: 2007/6/16 12:32

Anonym
Jasså, transporterna är inte svindyra nu? Vad kostar det egentligen att framställa mat? Vad betalar vi för den? Och hur lång tid efter det att den är farsk stoppar vi den i munnen. Du favoriserar allt skit vi har i vår värld Zink, vart tusan kommer du ifrån?

Och att globalisering skulle vara en effekt av vadå? Globalisering är en effekt på ett önskemål, från herrarna på toppen.

Du e kass Zink, eller skall vi kalla dig Hink, full med goja?

See User information
Zink, du har fortfarande inte kommenterat följande:

USAs utveckling mot polisstat och tyranni
- FEMA införlivas med DHS
- Bush får obegränsad makt att utfärda undantagstillstånd vid ett nytt 9/11
- Hundratals läger byggda för något ändanmål vi snart få se
- Patriot Act
- Omdefinierad och legaliserad tortyr
- Obegränsad möjlighet att spärra in folk utan rättegång på obestämd tid

Du kommenterade min förra, liknande lista som en uppräkning av i framtiden tänkta saker. Nu vill jag att du pekar ut i den här listan vad som inte är verklighet i dag. Kommentera också varför du anser detta.

Posted on: 2007/6/16 12:55

See User information
Zink <-- Du påstår att kontrollsamhället inte finns idag men du har väl vid det här laget märkt att det satsas stora summor och energi på att införa kameraövervakning på flertalet ställen , tunnelbanor, bussar, perronger, rastplatser och senast så fick FRA köpa in en ny superdator för att kunna hantera information, jag vet att du kommer att påstå att den är till för beräkningar inte för att kunna hantera övervakningsinformation, men vilka beräkningar?

Vad tror du att syftet för dessa kameror är till för? Det enda "etablissemanget" vill är att vi ska känna oss säkra så fort vi vet att vi är övervakade av en kamera! Patetiskt resonemang som du säkert går på..

Försöktsamhället England fortsätter med sina restriktioner för medborgarna, när skall dessa införas i Sverige, ingen kan väl undgått den svartmålning av internet som pågått ett tag..?

Blair Calls For Chinese Style Net Controls In the UK
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 007/120607Blair_media.htm

T.e.x. så har våran kommun fått ca 500.000 av krisberedskapsmyndigheten för krisplanering, ska höra med vårat kommunalråd så fort jag springer på honom om vad dessa pengar skall användas till..

Kommer FRA att syssla med nåt liknande??

NSA 'spy room' at AT&T exposed
http://www.prisonplanet.com/articles/june2007/150607NSA.htm

Documents obtained by the Electronic Frontier Foundation (EFF) claim to show that US telco AT&T allowed the National Security Agency (NSA) to set up a 'secret room' in its offices to monitor internet traffic.

The documents were handed over as part of an EFF legal case against AT&T for alleged violation of user privacy. The US government has asked the courts to dismiss the case, claiming that the lawsuit could expose state secrets.

Posted on: 2007/6/16 13:58
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Zink, du har fortfarande inte kommenterat följande:

USAs utveckling mot polisstat och tyranni
- FEMA införlivas med DHS
- Bush får obegränsad makt att utfärda undantagstillstånd vid ett nytt 9/11
- Hundratals läger byggda för något ändanmål vi snart få se
- Patriot Act
- Omdefinierad och legaliserad tortyr
- Obegränsad möjlighet att spärra in folk utan rättegång på obestämd tid

Du kommenterade min förra, liknande lista som en uppräkning av i framtiden tänkta saker. Nu vill jag att du pekar ut i den här listan vad som inte är verklighet i dag. Kommentera också varför du anser detta.

Alla saker du nämner gäller USA så är USA mallen för resten av världen? Har det USA gör inverka på resten av världen?

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Zink <-- Du påstår att kontrollsamhället inte finns idag men du har väl vid det här laget märkt att det satsas stora summor och energi på att införa kameraövervakning på flertalet ställen , tunnelbanor, bussar, perronger, rastplatser och senast så fick FRA köpa in en ny superdator för att kunna hantera information, jag vet att du kommer att påstå att den är till för beräkningar inte för att kunna hantera övervakningsinformation, men vilka beräkningar?

Vad tror du att syftet för dessa kameror är till för? Det enda "etablissemanget" vill är att vi ska känna oss säkra så fort vi vet att vi är övervakade av en kamera! Patetiskt resonemang som du säkert går på..

Försöktsamhället England fortsätter med sina restriktioner för medborgarna, när skall dessa införas i Sverige, ingen kan väl undgått den svartmålning av internet som pågått ett tag..?

Blair Calls For Chinese Style Net Controls In the UK
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 007/120607Blair_media.htm

T.e.x. så har våran kommun fått ca 500.000 av krisberedskapsmyndigheten för krisplanering, ska höra med vårat kommunalråd så fort jag springer på honom om vad dessa pengar skall användas till..

Kommer FRA att syssla med nåt liknande??

NSA 'spy room' at AT&T exposed
http://www.prisonplanet.com/articles/june2007/150607NSA.htm

Documents obtained by the Electronic Frontier Foundation (EFF) claim to show that US telco AT&T allowed the National Security Agency (NSA) to set up a 'secret room' in its offices to monitor internet traffic.

The documents were handed over as part of an EFF legal case against AT&T for alleged violation of user privacy. The US government has asked the courts to dismiss the case, claiming that the lawsuit could expose state secrets.

När det gäller kameraövervakning så har Storbritannien flest i världen per innevånare. Efter de installerades har brottsligheten minskat kraftigt i vissa områden och det har gjort att trots att många britter ogillar all denna kameraövervakning så säger ändå de flera att minskning av brottligheten motiverar att de finns.

Har sett en timmes dokumentär om detta och alla för och nackdelar med den stora kameraövervakning som finns i Storbritannien. Visst finns det dem som tycker de blir ett Storebrors samhälle men denna artikel i BBC visar hur flertalet ser på all denna kameraövervakning.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/1953770.stm

De som är skrämda av kameraövervakningen:

http://news.independent.co.uk/uk/this_britain/article2494230.ece

Artikel i Wikipedia och lägg märke till att de dominerade referenserna är från Storbritannien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Closed-circuit_television

Jag var på semester i Storbritannien i fjol och märkte att dessa kameror finns bara i större städer. I småstäder lyste de med sin frånvaro.

Anonym
Ja, du säger dig bara kemist, filmexpert, metallurg DNA expert osv. och gissa vad, det var bara lögn.

See User information
Zink!

Det förvånar mig inte att du håller på dig som en vettskrämd nunna! För vad skulle hända om du såg helheten istället för att enbart stycka upp världen i små delar? Det finns ett samband och oavsett vad du säger så pekar spiralen nedåt.

Ser du inte själv sammanhangen om vad det är som håller på att hända så fråga någon som är lite äldre och har ett tidsperspektiv på tillvaron. Det fanns ett då och ett nu men jag tycker det hade varit angenämare om det fanns ett hoppfullt sedan också!

Posted on: 2007/6/16 21:23

See User information
Det är klart att man inte alltid kan älska sanningen--Ibland måste man till och med hata den

Posted on: 2007/6/16 21:37

Anonym
Zink, spela allan på en kofot i stället. Så här ligger det till. När människor stjäl så är det på grund av något, samma sak som när man får skoskav. Det uppstår på grund av nåt! Vad gör man om man får skoskav? Byter skor, eller klämmer på ett plåster?

Man kan göra som politiker, sätta på plåster, men sen kommer problemet tillbaka, skorna är fortfarande för små.

Människor stjäl på grund av att vi lever i en värld som är helt och hållet sjuk. Att spana på vem som stjäl o låsa in denne hjälper inte, det kommer fler eftersom omgivningen skapar tjuven. Bättre är att förändra omgivningen för att sen se att tjuvarna försvinner.

Med tanke på vad du favoriserar Zink, och står bakom. Så är det inte alls svårt att se vart du kommer ifrån, och vem du jobbar för. Det som förvånar mig är, Du är den vi alla på vaken hatar, allt du säger o allt du står för. Du har mer frihet än vi andra. Visst får man säga vad man vill, o tycka som man vill, men varför låta satan stå i farstun, o bladra som en djävel?

Du har gått i terapi här på vaken, mer eller mindre, sen du kom hit, men du fattar faktiskt inte ett enda jota ännu, vad folk än säger till dig så ställer du dig upp och favoriserar CNN, FOX och dagens nyheter o hans mormor.

Helt otroligt att den så kallade admin gruppen bakom forumet numer låter dig leka fullt ut, och helt otroligt att alla accepterar detta. Mitt inne på vaken, världens bästa o tydligaste förlängda arm, ala Bildt, Bush o company.

Effekten av allt du säger skitar ändå ner så fruktansvärt. O du är en sån där som nästlar in dig, så att du kan förstöra i framtiden. har gjorts förr, många gånger.

Någongång, sedan väldigt länge tillbaka så trodde jag, e fan, det vänder snart. Snart kommer folk inte att ta mer skit. Men de kan dom, om o om igen! Tills dom lär sig städa upp så är det samma gamla soppa.

Varje tanke är grunden till allt, varje tanke ägs väl av den som kom på den, eller är det eliten som äger den också?
Var det tänkt någongång att elitfolk, eller elit-medhjälpare skulle fara runt här, o göra vad dom vill?

Nog behövs det admins allti, med skinn på näsan som vet vad dom vill! Och vart vi är på väg...

Är nog dags för lite sommararbete nu, man slipper ju inte eliten ens på detta forum. Baj o ha en god sommar.

Anonym
Jag kan inte förstå hur ni tycker att äcklet hela tiden försöker ljuga och köra med en massa halvsanningar utan att kalla honom för vad han är.

See User information
Varför dessa grova ord mot zink och bajsgrejer - det är på en plumpen nivå, tycker jag. Jag tycker han är ärlig, att han skriver det som han faktiskt tror på. Ska några säga samma grova saker mot den stora allmänheten också? Vad sjuttan spelar det för roll vad zink skriver - reaktioner som dyker upp på det avslöjar att zink är en bättre människa än de som sprider smuts omkring sig. Det är bra det zink skriver - skulle det vara till men för något... det är ju ett forum för debatt, som vänder sig utåt - det därute har i mycket den värdegrund etc som zink också har.

Lägg av med bajsgrejer och alla utfall.

Posted on: 2007/6/16 21:53
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Kan inte du dra åt helvete ditt jävla psykfall och ta zink med dig.

See User information
Quote:

disinfo wrote:
Kan inte du dra åt helvete ditt jävla psykfall och ta zink med dig.

hehe... du förlorar dygd, den ger du till mig - jag får din dygd (god karma). Tack. Vakna.

Posted on: 2007/6/16 22:10

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Hmmmm, jag förstår vad du menar Novax! Men det hjälper inte riktigt tror jag! I media får man 2 olika budskap, hela tiden, det skapar förvirring. När vi vet det, att det är så, skall vi skapa samma förvirring här också då? Media har all makt i världen att hålla borta det dom inte vill skall tryckas. Här (vaken) har vi våra egna regler. Det finns texter överallt som talar om en elit som infiltrerar och förstör, varför släppa in dom? Dubbla budskap!

Vi vet också att dom flesta positiva föreningar, skapelser, grupper infiltreras efter ett tag. Det är bara en tidsfråga innan det dräller med pro-nwo snubbar här, som färgar vaken mörkare och mörkare. Varför får det ske? När man till och med vet om att dom vill det, o tänker göra det, tills någon säger stopp.

Varför kan man bara inte vara säker på sin sak o städa upp lite i hörnen. Bara för att man vill vara öppen o hålla forum för alla betyder det ju inte att man skall lämna över syftet till någon annan, som formar det i sin form. Näää.... Det luktar lite fult ändå må jag säga. Jag ville ta del av nåt som kör med raka rör o sanning, o som vågar stå på sig. Det här liknar mer en lekstuga. Be någon gå in o läs lite som inte varit här förr, så kommer dom ut senare, va, va ere som e sant egentligen? Är det syftet med vaken numer?

Wierd

Vart skulle eliten stoppas?

See User information
Quote:

osm wrote:
Hmmmm, jag förstår vad du menar Novax! Men det hjälper inte riktigt tror jag! I media får man 2 olika budskap, hela tiden, det skapar förvirring. När vi vet det, att det är så, skall vi skapa samma förvirring här också då? Media har all makt i världen att hålla borta det dom inte vill skall tryckas. Här (vaken) har vi våra egna regler. Det finns texter överallt som talar om en elit som infiltrerar och förstör, varför släppa in dom? Dubbla budskap!

Vi vet också att dom flesta positiva föreningar, skapelser, grupper infiltreras efter ett tag. Det är bara en tidsfråga innan det dräller med pro-nwo snubbar här, som färgar vaken mörkare och mörkare. Varför får det ske? När man till och med vet om att dom vill det, o tänker göra det, tills någon säger stopp.

Varför kan man bara inte vara säker på sin sak o städa upp lite i hörnen. Bara för att man vill vara öppen o hålla forum för alla betyder det ju inte att man skall lämna över syftet till någon annan, som formar det i sin form. Näää.... Det luktar lite fult ändå må jag säga. Jag ville ta del av nåt som kör med raka rör o sanning, o som vågar stå på sig. Det här liknar mer en lekstuga. Be någon gå in o läs lite som inte varit här förr, så kommer dom ut senare, va, va ere som e sant egentligen? Är det syftet med vaken numer?

Wierd

Vart skulle eliten stoppas?

Det med att städa upp i hörnen... men vi kan inget göra med det därute, det kommer att rulla på - det vissa ibland gör mot tex zink är lika dåligt som det som är därute. Det därute finns ju för att det är inom oss - VI har skapat det.

zink kör med raka rör - det är endast hjärtat som räknas, hur snett man är ute i förståelse osv är väldigt underordnat.

Det som man vräker ut sig mot zink, är på en större skala de männsikor som vräktes ut från tornen i NY, om man fattar liknelsen.

Posted on: 2007/6/16 23:15

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag kan inte hålla med om att Zink kör med raka rör. Han svarar oftast undvikande eller rent av uppåt väggarna om han konfronteras med frågor som tvingar till eftertanke. Jag kan inte köpa svar som "min polare säger.." eller "det tycker jag bara är överdrivet" om man ska kunna föra debatten i rätt riktning.

Zink, varför besvarade du mitt förra inlägg med en egen fråga ? Du har sagt att dessa saker är framtidssaker och jag vill veta vad du menar med detta.

Jag visade också tidigare ett utdrag från CFR journal som bekräftar deras önskan att nationer ska ge upp sin suveränitet i längden. Du har inte talat om för mig varför du inte ser detta som en varning i god tid och varför man ska vänta tills skadan är skedd.

Du sade att Rapport, alternativt Aktuellt har gjort ett reportage om Bildts besök på Bilderbergmötet och jag ville veta var detta fanns att hitta. Det är bara positivt om det finns, men jag har då inte hittat något reportage.

Och till sist, var finns informationen om att Alex Jones har dödshotat en meningsmotståndare ? Använd inte mig eller andra här som exempel. Vi är inte Alex.

Zink har duckat för samtliga ovanstående frågor och visar inte på några raka rör, inte.

Posted on: 2007/6/16 23:36

See User information
Quote:

Icehorn wrote:
Jag kan inte hålla med om att Zink kör med raka rör. Han svarar oftast undvikande eller rent av uppåt väggarna om han konfronteras med frågor som tvingar till eftertanke. Jag kan inte köpa svar som "min polare säger.." eller "det tycker jag bara är överdrivet" om man ska kunna föra debatten i rätt riktning.

Zink, varför besvarade du mitt förra inlägg med en egen fråga ? Du har sagt att dessa saker är framtidssaker och jag vill veta vad du menar med detta.

Jag visade också tidigare ett utdrag från CFR journal som bekräftar deras önskan att nationer ska ge upp sin suveränitet i längden. Du har inte talat om för mig varför du inte ser detta som en varning i god tid och varför man ska vänta tills skadan är skedd.

Du sade att Rapport, alternativt Aktuellt har gjort ett reportage om Bildts besök på Bilderbergmötet och jag ville veta var detta fanns att hitta. Det är bara positivt om det finns, men jag har då inte hittat något reportage.

Och till sist, var finns informationen om att Alex Jones har dödshotat en meningsmotståndare ? Använd inte mig eller andra här som exempel. Vi är inte Alex.

Zink har duckat för samtliga ovanstående frågor och visar inte på några raka rör, inte.

Som zink skrivit sammantaget så är hans rör rakare än de flestas på forumet. Jämför sättet, stilen mm på hans inlägg med hur andra skriver - det är mil till zinks fördel. Om han, eller vem som helst, hänvisar till en kompis, så är det väl inget märkvärdigt. Skulle man säga att de som gör liknande ska stämplas så måste det regna in inlägg här som påtalar det - om det ska påtalas det som tex var om zink och kompisen.

Posted on: 2007/6/16 23:42

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jasså, ja då är det ok att infiltrera då, bara man kör me raka rör.

Inom oss, ja, vi som skapat det. Jupp, men får man inte lov att ta sig ur det?

Jag håller inte med om att vi skapat det. Vi blir formade som små, och dom andra små som kommer efter formas också. Det är upp till dom som kallas vuxna, eller riktigt män o kvinnor att ta hand om skiten. Just nu tycker jag dom flesta står o kollar in i ugnen, när bullarna bräns vid.

Jag tror det är överskriften som skrämmer!

See User information
Zink gör inga inlägg som visar hans ståndpunkt rent ideologiskt eller politiskt. Att bara stå där och suga i sig argument från oss andra för att sedan bara spotta dem i ansiktet på oss imponerar inte på mig.

Varför hjälper han inte oss att få en bild av var han står ? Jag har frågat flera gånger vad för värld han vill se. Hur vill han påverka och göra något åt det som är fel - och inte minst, VAD tycker han behöver förbättras ? Hur kan man spendera så mycket energi på ett forum endast för att vara emot alla inlägg. Det är en förutbestämd hållning som visar att han inte är mottaglig för att diskutera några samhällsproblem utan det är hårklyverier, strawman argument och allvetande polare som gäller.

Knappast någon man kan föra en givande debatt med. Kanske får jag svar på frågorna i det förra inlägget så har vi ju kommit någonvart.

Först och främst tar man och läser frågan innan man svarar

"The new world order will be built..an end run on national sovereignty, eroding it piece by piece will accomplish much more than the old fashioned frontal assault."

Min fråga: "Så om terrorister misstänks planera ett dåd ingriper man. Men när CFR uttalar en plan om världsregim och nationalstaternas avskaffande så väntar man tills efter det är gjort ?"

Zinks svar: "Detta har inte hänt."

Raka rör - i helvete heller.

Posted on: 2007/6/17 1:13

Edited by Icehorn on 2007/6/17 1:36:52

Anonym
Det som sägs på forumet, handlar inte riktigt om att sätta potatis precis. Med tanke på vad för sorts önskemål som ligger bakom dom flesta vakna, att få ut ordet någonstans. Är det inte lite mer viktigt då att rensa upp? Funderar bara på vad media tänker skriva. På vaken har man ännu inte kommit fram till vad som är sant, en del tycker si och andra så. Enkelt, de e så man gör, bara vidarebefodrar det som någon tyckt. Innan skeptikerna kom hit så gick det framåt, nu färgas allt bara av grå grå grå grå osv...

Varför inte bara väldigt enkelt säga, ut o skapa ett eget forum. Det gjorde vi vakna när vi började. Det fanns ett för fisk, ett för harar, ett för hästhoppning. Men dom kör alla samma rejs o önskemål o grundtanke. Här så hmm... Här snackas det om väldigt annorlunda saker, och jag skulle kunna säga fruktanslöst viktigt. Tid finns det inte mycket heller, med tanke på vad som händer just nu i världen.

Solong

See User information
Om skolan försämrar elevernas kunskaper är det mycket farligare än om Ameron införs för okunniga personer är mer lättlurade än kunniga.Säger zink i inlägg33 ovan.
Med dålig kunskap blir man lurad. zink dax attt vakna.

"Svårare komma in på högskolan"
Det blir tyvärr ännu ett bevis på att Sveriges liberala utbildningsminister helt saknar ambitioner att minska den sociala snedrekryteringen till högskolan. Förslagen som regeringen har lagt fram kommer snarare att försvåra för många grupper i samhället att studera vidare.
Sverige är ett av de länder i världen som har lyckats minska den sociala snedrekryteringen till högskolan. Den enskilt viktigaste åtgärden var 1990-talets utbyggnad av högskolan.

Systemet är heller inte rättssäkert eller kvalitetssäkrat
Regeringen backar in i framtiden. Den nya utbildningspolitiken försvårar för många grupper i samhället att börja studera och göra nya val i livet.

http://sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article244443.ece

Posted on: 2007/6/17 7:10

« 1 2 (3) 4 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper