vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

Re: Ställ fel frågor till eliten och ta konsekvenserna

See User information
Quote:

osm wrote:
Jasså, ja då är det ok att infiltrera då, bara man kör me raka rör.

Inom oss, ja, vi som skapat det. Jupp, men får man inte lov att ta sig ur det?

Jag håller inte med om att vi skapat det. Vi blir formade som små, och dom andra små som kommer efter formas också. Det är upp till dom som kallas vuxna, eller riktigt män o kvinnor att ta hand om skiten. Just nu tycker jag dom flesta står o kollar in i ugnen, när bullarna bräns vid.

Jag tror det är överskriften som skrämmer!

Jag kan inte se det som infiltration av något. Vad är infiltrerat? micro skrev en tråd: Vaken på yogaläger - men det skulle väl stått: micro på yogaläger. Kan man säga att han var där och infiltrerade? Ja,kanske...
osm, det är karma you knew... det du tar upp om det som formar oss. Det därute med alla omständigheter är ju PRECIS det som allt inom det sjunkit ned till och blivit - och vi är den del av det - vi relaterar, interagerar och skapar ny karma... eller kultiverar oss och får ett bättre liv - meningen är inte att vi skaa vara härsom människor - fattar du inte det. Glöm inte vad samsara är.

Det är helt fel att lägga någon som helst skuld på något därute, vad gäller att vi har det som vi har det - vi har fått precis allt vi ska ha - efter LAGAR - vi har fått det vi velat ha. Det är bara vi själva som stoppar saker i ryggsäcken. Allt i kosmos är i fullständig kontroll - och alla därute tittar på denna karantän och förundrar sig. Hela Devolution ned till samsara är inget som andra dumma puttat en ned till - jag säger det ju så många gånger... det är vi själva som avviker från högre nivåers kriterier - och dåhar vi fått fejsa massa undergångar, och aliens som kommit in då efteråt, som också är vi själva. Hela denna agenda som ni vill vara aktivister emot... finns enbart till för att kosmos genomgår något och att det är på G att nå vårt tidsrum - varför fattar somliga aldrig det? Det pågår i kosmos - och de gamla krafterna/gudar och aliens har agendan för att komma åt våra kroppar, de tror de har ett kryphål, att kunna undkomma.

Posted on: 2007/6/17 8:13

Edited by novax on 2007/6/17 8:31:06
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Icehorn wrote:
Zink gör inga inlägg som visar hans ståndpunkt rent ideologiskt eller politiskt. Att bara stå där och suga i sig argument från oss andra för att sedan bara spotta dem i ansiktet på oss imponerar inte på mig.

Varför hjälper han inte oss att få en bild av var han står ? Jag har frågat flera gånger vad för värld han vill se. Hur vill han påverka och göra något åt det som är fel - och inte minst, VAD tycker han behöver förbättras ? Hur kan man spendera så mycket energi på ett forum endast för att vara emot alla inlägg. Det är en förutbestämd hållning som visar att han inte är mottaglig för att diskutera några samhällsproblem utan det är hårklyverier, strawman argument och allvetande polare som gäller.

Knappast någon man kan föra en givande debatt med. Kanske får jag svar på frågorna i det förra inlägget så har vi ju kommit någonvart.

Först och främst tar man och läser frågan innan man svarar

"The new world order will be built..an end run on national sovereignty, eroding it piece by piece will accomplish much more than the old fashioned frontal assault."

Min fråga: "Så om terrorister misstänks planera ett dåd ingriper man. Men när CFR uttalar en plan om världsregim och nationalstaternas avskaffande så väntar man tills efter det är gjort ?"

Zinks svar: "Detta har inte hänt."

Raka rör - i helvete heller.

"Zink gör inga inlägg som visar hans ståndpunkt rent ideologiskt eller politiskt."

Vad vill du han ska säga? Vilket parti han röstar på? Ok, jag kan förstå att du kan bli lite frustrerad på honom... men varför ska man tvinga någon att hoppa in en ideologipolitisk båt?

Han har sagt mycket genom alla inlägg, tex om religion osv. Han är ingen aktivist och vill nog inte tramsa med på vissa nivå här.

Men jag skulle också tycka det vore på sin plats att han talar om vad han tror om alla info han har och vet om, som det exempel du gav ovan. Men kanske man inte kan säga att CFR sa det - var det någon som sa det, eller hur var det.

Jag tror att zinken är ärlig, som sagt - han är en TROENDE inom science, och tror säker på att våra ledare vill väl, allt blir bra, bara vi kan satsa lite mer på forskning osv...

Posted on: 2007/6/17 8:22

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Vad vill du han ska säga? Vilket parti han röstar på?

Absolut inte !! Först och främst är det en fundamental demokratisk rättighet att hålla det för sig själv. Utöver det så borde ju alla här veta att partipolitik är ett skådespel och den enda riktiga ideologi de har är globalisering. Vad jag menar med politik är hans syn på hur våra samhällen borde utvecklas för att nå fred och välstånd.

Vad gäller aktivism så vad det faktiskt just det som stoppade den första Patriot Act att godkännas i Texas. Antingen är man aktivist på olika nivåer eller så låter man bara eliten köra vidare på sin agenda. Det finns ingen tredje sida.

Jag försöker med citaten att få Zink att förstå allvaret i det hela. Om allting är lugnt och vi har fel om eliten, hur ska man då ställa sig till alla uttalanden som gjorts genom tiderna ? Ska man inte lära av vår historia ? Men jag kastar förstås pärlor för svin. Vill någon bara helt enkelt vara emot inläggen utan att motargumentera så har jag väl missuppfattat en del personer här.

Jag kom hit i tron att här spred man budskapet om den kommande världsordningen för att sedan vidareutveckla idéer om hur man bäst kan motverka detta. Jag trodde att folk som valde att inte tro på informationen helt enkelt gick vidare med livet. Men tydligen stannade vissa upp bara för att bråka. Zink sitter i en position där vi gör inlägg för att diskutera frågor som kommer upp i olika former. Det kan vara allt från en tanke och teori, men också händelser som rapporterats därute och i alla dessa inlägg sätter sig Zink på tvären utan ett enda argument.

"Det där är bara en myt" utan någon referens till var detta klargörs som en myt.
"Min polare säger att..." utan att vi vet vem denna polare är.
"Filmen är för lång och säger bara samma sak som innan" vilket enligt honom är ett hållbart motargument för vad som sägs i filmen

Med alla trådar, länkar till info, filmer och annat varför ska vi behöva försvara något som t.o.m bekräftas av eliten själva. Dokument, uttalanden och numera även den faktiska samhällsförändringen borde vara tillräckligt stöd för våra åsikter. Zink har redan relaterat åsikterna som en religion men inte sitter jag i kyrkan varje söndag och kritiserar besökarna för vad de tror på. Inte hänger jag på forum för fotbollsfantaster för att kritisera fotboll som sport. Jag låter dessa grupper ha sina egna diskussioner.

Zink delar inte vårt intresse av att väcka folk om elitens agenda och då vill jag veta vad han egentligen vill här.

Posted on: 2007/6/17 10:16

See User information
Icehorn wrote:
Quote:

Vad gäller aktivism så vad det faktiskt just det som stoppade den första Patriot Act att godkännas i Texas. Antingen är man aktivist på olika nivåer eller så låter man bara eliten köra vidare på sin agenda. Det finns ingen tredje sida.

Jag tror det är lite illusoriskt. Vi småkämpar,aktivism... med det vi har framför ögonen, men ser inte att då vi är upptagna me det, och tror attnågot "lyckades", så byggs bara snöbollen uppän snabbare bakom våra ryggar.Det kan inte vara på annat sätt - för så länge vi inte tagit itu med den enda komplott som finns så kommer det att vara så - komplotten är att vi vänder vår sanna natur ryggen - det är det vi fejsar därute - det därute är scenen där detmanifestaras och spelas upp. Vi är inge offer i tillvaron, utan även regissörerna bakom det vi då ska vara aktivister mot - det är att vara ovakna!

Quote:
Jag kom hit i tron att här spred man budskapet om den kommande världsordningen för att sedan vidareutveckla idéer om hur man bäst kan motverka detta.

Vem är "man"? Alla får väl göra vad de vill och tror på

Quote:
Zink delar inte vårt intresse av att väcka folk om elitens agenda och då vill jag veta vad han egentligen vill här.

Ingen kan avgöra eller bestämma vad som är att vara vaken. Vem är vaken på detta forum??? Är att vara vaken att peka på Bush eller thermite eller inte thermite. Vaken har väldigt lite med att vara vaken att göra - det är bara ett namn. Idag inför den sista ödeläggelsen så är allt bakvänt, så det är inte kontsigt forumet heter vaken...

Posted on: 2007/6/17 10:33

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:
Vem är "man"? Alla får väl göra vad de vill och tror på

Jag ställde inga krav på vad folk ska tro och göra. Jag sade bara vad jag trodde forumet handlade om när jag kom hit.

Då så...jag har sagt mitt.

Håller ögonen öppna efter Zinks svar

Posted on: 2007/6/17 11:11

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Jag kan inte hålla med om att Zink kör med raka rör. Han svarar oftast undvikande eller rent av uppåt väggarna om han konfronteras med frågor som tvingar till eftertanke. Jag kan inte köpa svar som "min polare säger.." eller "det tycker jag bara är överdrivet" om man ska kunna föra debatten i rätt riktning.

Zink, varför besvarade du mitt förra inlägg med en egen fråga ? Du har sagt att dessa saker är framtidssaker och jag vill veta vad du menar med detta.

Jag visade också tidigare ett utdrag från CFR journal som bekräftar deras önskan att nationer ska ge upp sin suveränitet i längden. Du har inte talat om för mig varför du inte ser detta som en varning i god tid och varför man ska vänta tills skadan är skedd.

Du sade att Rapport, alternativt Aktuellt har gjort ett reportage om Bildts besök på Bilderbergmötet och jag ville veta var detta fanns att hitta. Det är bara positivt om det finns, men jag har då inte hittat något reportage.

Och till sist, var finns informationen om att Alex Jones har dödshotat en meningsmotståndare ? Använd inte mig eller andra här som exempel. Vi är inte Alex.

Zink har duckat för samtliga ovanstående frågor och visar inte på några raka rör, inte.

Varför jag frågade i ditt föra inlägg var att du sa att de var i en kontrollerad VÄRLD vi lever i men så visar du på ett kontrollerat USA istället och då undrar ju jag var är resten av världen.

Jag tar tillbaka att det var SVT som sände nyheter om Bilderberggruppen. Det var ett nyhetsinslag på BBC. Så går det när man har över 60 kanaler i sitt utbud.

En av länkarna om det hela:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4290944.stm

När det gäller att ducka för frågor är det i mitt fall för jag inte tror ett dyft på det kontrollsamhälle som du målar upp då jag som jag skrivit tycker att underlaget för den är för tunt då citaten är dominerande från USA och från över et århundraden

Jag ser inte de kopplingar mellan dem heller som du gör och anser därför att det inte finns något kontrollsamhälle i alla fall inte som du beskriver det och jag har för att få lite mer kött på benen ställt detaljfrågor men då börjar det svävas på målet i dina svar och då vet jag inte längre vad du själv egentligen tror på.

Nutid eller framtid?
USA eller hela världen?

Jag och Novax är inte överens i alla frågor men när det gäller att klaga på lågnivå inlägg så är jag och han helt överens.

Skilj på person och åsikt. Att inte kunna göra det är omoget. Jag själv hade de en gång hårda diskussioner med ett Jehovas Vittne men när han skulle gå så fick se några cykeldelar jag hade beställt och sedan hade vi ett mycket trevligt samtal om mekanik för det var han utbildad på.

See User information
Zink,

Jag vet inte vem du är och absolut inte vad du vill...
Men en sak vet jag, VI sitter alla i samma båt, ja Zink ÄVEN DU !!!

Det har alltid funnits folk som sett vart det barkar hän, oavsett om det gällde kommunismen, nazismen och andra faror...dom talade och varnade ALLTID förgäves...folk lyssnade inte "Så kan det inte vara" , "Ni överdiriver" bla bla bla...Och vi fick skiten på halsen...vi fick skiten för att vi FÖRTJÄNAR DEN !!!

En händelse som illustrerar detta bra var i slutet på WW2, då Tyskland hade förlorat kriget, och man varnade en tysk officer att inte gå över mot östra Berlin för att Röda armén var på ingång där, och att de var grymma...återigen varnade man förgäves,, "vadå, jag har inte gjort något fel, jag är inte rädd..."
Kort därefter grep man honom och han deporterades till Sibiriskt arbetsläger i 25 år...tror du att det tog honom 25 år att funta ut vad som hade hänt ???

Eller när avhoppade rumäner kom till Sverige och berättade om Caecescus ofattbara grymheter för svenska journalister...."Nej, nej ni överdriver, Rumänien är ju ett europeiskt land, där förekommer inget sådant..." Finns hur många exempel som helst på denna oförmåga att se hur saker egentligen ligger till...

Detta handlar om Konsensus Trans, ett uttryck för den ideologiska fördumning som råder, myntat av den amerikanske psykologiprofessorn Charles Tart
"Konsensus är den gemensamma uppfattningen om verkligheten. Konsensustrans innebär att vi inte genom förnuftig bearbetning av fakta utan genom gemensam suggestion (hjärntvätt) godtagit en viss verklighetsuppfattning. Konsensustransen medför också att vi instinktivt värjer oss mot obekväma fakta, som hotar att rasera vår världsbild och därmed väcka oss ur transen."

Ett mycket bra exempel på detta: Patagonierna (ett stamfolk i Argentina) kunde inte se Darwins fartyg Beagle begreppsmässigt eller ens optiskt, eftersom stora fartyg dittils inte ingått i deras erfarenhet, de var mycket förvånade över att Darwin ocn Co kommit från fjärran i en liten eka (som de hade rott iland med)
Den ende som kunde se skeppet var stammens schaman. När schamanen började beskriva fartyget med hjälp av former kända för patagonierna började det bli synligt för alla...
Patagonierna hade alltså haft en konsensusverklighet beträffande små båtar, men inte gällande stora fartyg

PRECIS detta är fallet med journalister och folk i allmänhet...DE KAN INTE FÖRESTÄLLA SIG DESSA SAKER... skulle ju behövas en VÄLDIGT bra schaman här...Sedan finns det verkligen folk som av olika orsaker (bla fluorskador) som fullständigt är inkapabla att se samband, det är helt lönlöst..

Ett annat talande fenomen: "Malta yok" (turkiska), ett välkänt uttryck för välutbildade historiker som betyder "Malta finns ej". Detta kom till då turkiska spaningsfartyg 1565 upptäckte fientliga örlogsfartyg vid Malta. Befälhavarna blev så uppskrämda av verkligheten att de meddelade turkiet "Malta finns ej" De drog ner nattmössan helt enkelt och låtsades att det regnar...

Tro mig zink, att t.om du kommer förstå detta...men tyvärr verkar du tillhöra den kategorin som måste få NWO/ILLUMINATIS "JÄTTEKUK" Så LåNGT UPP I RÖVEN att även du kommer att vakna...detta är mänsklighetens stora tragedi, vårt kollektiva karma ."Ooooj...Jamen nu förstår jag"...när det redan är för sent...ALLA lär sig förr eller senare, det är synd att de flesta väljer lidandets och dödens väg till att förstå...

Vi är här på denna planet av olika orsaker, en av dom är att vi ska lära oss saker och kunna genomskåda ondskan. Att ondskan fortfarande i princip obehindrat får florera, är till största delen vårt eget fel. Det är inte de få onda som är problemet utan den stora massan som låter det hända utan att agera...

En intelligent historiker lade märke till att "det enda vi lär av historien är att vi INGET lär av den"

Zink, jag har för länge sedan gett upp hoppet om att du kan/vill förstå dessa väldigt viktiga saker, och även om ditt namn syns först i inlägget är det främst till andra jag skriver detta som är nya på vaken och till NWO etc etc, som förhoppningsvis utan skygglappar vågar och vill ta reda på hur världen styrs och manipuleras. Med dig Zink, är jag färdig då det redan finns mängder av info på sidan som kan leda en vidare OM man vill förstå. You are a waste of time...

Vår framtid är mycket upp till oss själva

Posted on: 2007/6/17 18:11

Edited by kvartspundare on 2007/6/17 18:29:35

See User information
Det är sådana som zink, som är ansvariga för att det nära förestående totala kontrollsamhället snart kommer att införas!

Han har samma argument som underlydande Nazister svarade när de fick frågan VARFÖR de inte gjorde nåt emot diktaturen:

-Jag följde bara order!

Du har HELT fel i ditt fatalistiska synsätt på världen, novax.

Du rabblar hela tiden upp samma ramsa som svar på alla inlägg.

"Samsare och "Treefaldiga vägem" etc.

Om INTE de som har kunskaper står upp för sanningen och konfronterar de "ulvar i fårakläder" som samlas även här på vaken och visar att dessa lögnare i "sammetsslips" just är lögnare. VEM ska då göra det annars?

Låter man sådana satanistfrimurarlakejer som zink stå oemotsagd så är man lika MEDSKYLDIG som han själv!!

"En spade ska man kalla för en spade och ingenting annat"

Om f-nskapet är en förbannad hycklare och förvarare av elitens satanistfrimureri, så ska man säga det också.

Angående det du skriver att zink skulle "köra med raka rör". Det är trams.

zink själv UNDVIKER och lätsats som ingenting gällande de hundratals frågor här på vaken som går emot hans infantila syn på världen. All den information han blivit serverad som visar på de strukturer som kopplar ihop de planer och agendor som olika elitorganisationer uttalat och skrivit i sina egna skrifter, kopplat till den identiska utveckling som föregått i världen det senaste århundradet ar bara ETT exempel på företeelser som dövblinde zink låtsas som att det inte existerar.

Den som förhåller sig passiv eller ännu värre FÖRSVARAR denna satanistiskt drivna agendan FAST man fått HUR mycket infomation som helst som stöder förekomsten av denna agendan, är faktiskt MEDSKYLDIG men även ännu mer skyldig eftersom han motarbetar och förvarar mediaelitens nedtystning av informationspridningen OCH motarbetar sanningspridningen och uppvaknadet hos folket.

Då går det inte att som du gör nu novax förvara f-nskapet och skylla på defaitisktiska argument att vi måste "se inåt".

Historien skrivs av de som genom sina idéer omsatta i HANDLING förändrat samhället. Då går det inte att hålla sig passiv och undflyende mot sådana som zink.

Posted on: 2007/6/17 18:19

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Det är sådana som zink, som är ansvariga för att det nära förestående totala kontrollsamhället snart kommer att införas!

Han har samma argument som underlydande Nazister svarade när de fick frågan VARFÖR de inte gjorde nåt emot diktaturen:

-Jag följde bara order!

Du har HELT fel i ditt fatalistiska synsätt på världen, novax.

Du rabblar hela tiden upp samma ramsa som svar på alla inlägg.

"Samsare och "Treefaldiga vägem" etc.

Om INTE de som har kunskaper står upp för sanningen och konfronterar de "ulvar i fårakläder" som samlas även här på vaken och visar att dessa lögnare i "sammetsslips" just är lögnare. VEM ska då göra det annars?

Låter man sådana satanistfrimurarlakejer som zink stå oemotsagd så är man lika MEDSKYLDIG som han själv!!

"En spade ska man kalla för en spade och ingenting annat"

Om f-nskapet är en förbannad hycklare och förvarare av elitens satanistfrimureri, så ska man säga det också.

Angående det du skriver att zink skulle "köra med raka rör". Det är trams.

zink själv UNDVIKER och lätsats som ingenting gällande de hundratals frågor här på vaken som går emot hans infantila syn på världen. All den information han blivit serverad som visar på de strukturer som kopplar ihop de planer och agendor som olika elitorganisationer uttalat och skrivit i sina egna skrifter, kopplat till den identiska utveckling som föregått i världen det senaste århundradet ar bara ETT exempel på företeelser som dövblinde zink låtsas som att det inte existerar.

Den som förhåller sig passiv eller ännu värre FÖRSVARAR denna satanistiskt drivna agendan FAST man fått HUR mycket infomation som helst som stöder förekomsten av denna agendan, är faktiskt MEDSKYLDIG men även ännu mer skyldig eftersom han motarbetar och förvarar mediaelitens nedtystning av informationspridningen OCH motarbetar sanningspridningen och uppvaknadet hos folket.

Då går det inte att som du gör nu novax förvara f-nskapet och skylla på defaitisktiska argument att vi måste "se inåt".

Historien skrivs av de som genom sina idéer omsatta i HANDLING förändrat samhället. Då går det inte att hålla sig passiv och undflyende mot sådana som zink.

Jag står för vad jag säger. Att det är plumpna saker som riktas mot zink, och att det är onödigt. Jag skulle verkligen dra mig för att synas i ett sammanhang som förknippas med vaken.se- om det det anses vara något eftersträvansvärt att skriva massa injektiv där de snällaste är idiot och kryddat med svordomar.

Påstå inte att sådana som zink är skyldiga till något mer än någon annan. Man ska se på ens egen skuld, genom sina liv - vet du vem zink är?

Jag försvarar inga dåligheter därute, utan säger att de kan bara finnas där för att det speglar vad vi själva blivit till - därför finns det därute manifesterat. De som vill vara vilseledda att slåss mot väderkvarnar - go ahead. Sopningen står för dörren.

Posted on: 2007/6/17 18:35

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:

Påstå inte att sådana som zink är skyldiga till något mer än någon annan. Man ska se på ens egen skuld, genom sina liv - vet du vem zink är?

Jag försvarar inga dåligheter därute, utan säger att de kan bara finnas där för att det speglar vad vi själva blivit till - därför finns det därute manifesterat. De som vill vara vilseledda att slåss mot väderkvarnar - go ahead. Sopningen står för dörren.

"Du lär känna trädet genom dess frukter"

Den s.k. Jesus beskrev en av Gud och skapelsen lagar som innebär att man är skyldig att döma det som går emot skapelsens lagar.

Zink har klart och tydligt visat att han på ALLA sätt motarbetar sanningspridning eftersom han låtsas som att bl.a etablissemangmedierna har "allsidig mediarapportering" och förnekat alternativa fprskare mediautrymme. Han har i hundratals inlägg visat klart och tydligt att han t.om motarbetar de "nyvaknas" process genom att på olika vis försöka få de att bli insnöade på "strawman" argument och försökt avleda de ifrån den sanningsenliga informationen.

Den som T.O.M MEDVETET arbetar för att VILSELEDA nytillkomna sökare kommer genom detta handlande får extra dåligt karma och kommer få skörda detta förvarande av lögnen och vilseledande av sina medmänniskor antagligen genom att inkarnera i mycket obehagliga existenser om INTE han inser snarast möjligt vad han är nu är medskyldig till att skapa på denna jord.

Det är inte människor som BARA sitter och mediterar på bergstoppen som blivit mänskighetens vägledare i positiv riktning genom historien.

Det är de som använt de Gudomligt inspirerade idéerna i handling som gjort det.

VAD har vi inte att tacka sådana kämpar som; Lars Adelskogh, Juri Lina, David Icke, David Irving, Robert Faurisson, Alex Jones, Cindy Sheehan, Vera Schreibner, Henning Witte, Victor Marsten, Nicolai Tesla, Walter Russel, Michelangelo, Kepler, Copernicus, Gallileo, Rembrandt, Da Vinci, Shakespear, Bach, Beethoven osv osv.

Posted on: 2007/6/17 18:55

Edited by bennybear on 2007/6/17 19:12:03

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

novax wrote:

Den s.k. Jesus beskrev en av Gud och skapelsen lagar som innebär att man är skyldig att döma det som går emot skapelsens lagar.

Zink har klart och tydligt visat att han på ALLA sätt motarbetar sanningspridning eftersom han låtsas som att bl.a etablissemangmedierna har "allsidig mediarapportering" och förnekat alternativa fprskare mediautrymme. Han har i hundratals inlägg visat klart och tydligt att han t.om motarbetar de "nyvaknas" process genom att på olika vis försöka få de att bli insnöade på "strawman" argument och försökt avleda de ifrån den sanningsenliga informationen.

Den som T.O.M MEDVETET arbetar för att VILSELEDA nytillkomna sökare kommer genom detta handlande får extra dåligt karma och kommer få skörda detta förvarande av lögnen och vilseledande av sina medmänniskor antagligen genom att inkarnera i mycket obehagliga existenser om INTE han inser snarast möjligt vad han är nu är medskyldig till att skapa på denna jord.

Det är inte människor som BARA sitter och mediterar på bergstoppen som blivit mänskighetens vägledare i positiv riktning genom historien.

Det är de som använt de Guomligt inspirerade idéerna i handling som gjort det.

VAD har vi inte att tacka sådana kämpar som; Lars Adelskogh, Juri Lina, David Icke, David Irving, Robert Faurisson, Alex Jones, Cindy Sheehan, Vera Schreibner, Henning Witte, Victor Marsten, Michelangelo, Rembrandt, Da Vinci, Shakespear, Bach, Beethoven osv osv.

Bennybear börjar bli varm nu... hehe...

Jag säger att det är väldigt fult och onödigt att skriva skit på forumet mot andra som är medmänniskor. Du vet inte vem zink är - han får även andra till att minska felaktigheter som de annars hade anammat. När det i onliners mm bara skrivs in massa invektiv med grova uttryck som man kan vänta sig från drogare, psykiskt sjuka, onda människor eller non human things - då är det inte bra. Hur skulle forumet sett ut utan zzz:s?

zink skriver det han tror på - det är min uppfattning. Så jag kan inte hålla med om att han motarbetar sanningsspridning.

Du nämner "nyvakna" - vi har kanske olika syn på det där.

I listan där nera skulle jag vilja ta med Paris Hilton, om det går. Hon har kämpat fett.

Posted on: 2007/6/17 19:11

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
zink får bara skörda det han har sått.

Sår man som zink gör OUPPHÖRLIGEN desinformation, förvarande av lögn och mediernas nedtystning av sanningsägare samtidigt som han TOTALT blundar för alla de hundratals sidors information som visar på elitens agenda och dess utförande, plus att han undviker frågor som visar på detta och bara "snöar" in på småfrågor för att avleda dikussionen från de större övergripande sambanden, så är det ju knappast konstigt att han till slut får all denna dyngan nedkörd i sin lögnhals, nu när han i fler års tid använt denna avskyvärda taktik.

Så det är ju inte märkligt att folk till slut blir förbannade precis som man blir på en lögnare som hela tiden försöker slingra sig och avleda diskussionen ifrån de brännande frågorna.

Naturlagarna är obevekliga ÄVEN för zinken!

Posted on: 2007/6/17 19:22

See User information
Quote:

bennybear wrote:

Sår man som zink gör OUPPHÖRLIGEN desinformation, förvarande av lögn och mediernas nedtystning av sanningsägare samtidigt som han TOTALT blundar för alla de hundratals sidors information som visar på elitens agenda och dess utförande, plus att han undviker frågor som visar på detta och bara "snöar" in på småfrågor för att avleda dikussionen från de större övergripande sambanden, så är det ju knappast konstigt att han till slut får all denna dyngan nedkörd i sin lögnhals, nu när han i fler års tid använt denna avskyvärda taktik.

Så det är ju inte märkligt att folk till slut blir förbannade precis som man blir på en lögnare som hela tiden försöker slingra sig och avleda diskussionen ifrån de brännande frågorna.

bennybear... ditt gamla khazarblod är ditt ok... nu blir inte Aton glad på dig... - den dynga ni kör mot zink hamnar i era egna ryggsäckar.

Posted on: 2007/6/17 20:48

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

bennybear wrote:

Jag HAR titta på timmar av WTC filer från er sida, timmar av videor om Illuminati och NWO från er sida och något mindre antal om "Chemtrails". Jag har läst igen massor av 911 truth sidor och även skickat mail till dem på de webbsidor som det står vilka som står bakom dem. Jag har också läst igenom dokument som du och andra har länkat till.

Har du gjort det om något av de material jag har presenterat?

Om du sedan undrar varför jag inte efter att ha gått igenom så mycket av ert material köper de argument som finns i dem syns i mina frågor.

Den stora grejen med alla teorier är att de inte finns en praktisk version av dem. Det går inte praktiskt att förklara hur NWO påverkar dig och mig, dina eller mina släktingar o.s.v. Den går inte praktiskt att förklara hur sprängningen av WTC 1, 2 och 7 gick till eller hur ”Chemtrails” praktiskt fungerar där stoft från 9000 meters höjd som påverkas av vindarna kan behålla sin koncentration och sedan ge någon effekt i markplan.

Att alla teorier stupar på det praktiska innebär att de som gjort dem inte tänker på det praktiska och därför skapar teorier som vid en praktisk koll kan visa sig vara ogenomförbara.

Detta är INTE mitt fel. Jag har inte gjort era teorier utan den har NI. Om ni inte vet hur teorierna fungerar praktiskt så vet ingen det.

Ibland får jag intrycket att det är JAG som gjort ERA teorier för ni blir upprörda över frågor om ERA teorier.

See User information
Som ni ser så bör Zinken kunna bilda sig en ny uppfattning om världsläget med all den information som vi länkat till men det är han tyvärr inte redo för, han får springa vidare i cirklar ytterligare ett bra tag tills polletten ramlar ner!

Så därför är det ju lönlöst att lägga ner mer energi på att försöka få honom att komma till insikt, det verkar ta tid för honom. Ni som trots allt vill stånga er blodiga kan gärna fortsätta att diskutera med honom! Jag rekommenderar dock er alla att lägga energin på andra människor som kan ta emot informationen och kanske göra nåt vettigt av den..som att skapa sig en ny världsbild!

Posted on: 2007/6/17 23:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:
Jag rekommenderar dock er alla att lägga energin på andra människor som kan ta emot informationen och kanske göra nåt vettigt av den..som att skapa sig en ny världsbild!

TeBe, det är det jag egentligen bestämde mig för att göra för ett bra tag sedan. Men när Zink väl började ge sig in i diskussioner om de riktigt smaskiga detaljerna i agendan så lät jag mig dras in i en kamp om att åtminstone få honom att fundera på sakerna. Inte kunde jag tro att dokument och uttalanden som visar en klar agenda för något skulle förkastas som irrelevant i diskussionen.

Det är ju lönlöst och tråden verkar numera handla om hur vi är mot Zink rent allmänt. Då förklarar jag inget mera utan ställer helt enkelt raka frågor. Raka rör var det, ja.

Zink, det var årets Bilderbergmöte jag tänkte på. Jag tipsade SVT och andra media per telefon och epost. DN fick till en artikel men jag hade även hoppats att Rapport skulle följa sin egen policy. De kallar sig "sveriges största nyhetsprogram" trots allt.

Varför tror du att Rapport och SVT undlät att säga något om Bildts förehavanden ?

På Bilderbergmötet förekom även David Rockefeller, denne man som är involverad i hur många elitklubbar som helst - Bilderberg, Trilateralerna, CFR och Council of the Americas. I ett uttalande från 1991 säger han

"We are grateful to the Washington Post, The NY Times, Time Magazine, and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discresion for almost 40 years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicitiy during those years.

But now the world is more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supra national sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries."

Vad tror du att han menar med detta ?

Sedan tar vi det Richard Gardeners uttalande i "Foreign Affairs", 20 år tidigare. "Foreign Affairs" publiceras av CFR.

"The new world order will be built..an end run on national sovereignty, eroding it piece by piece will accomplish much more than the old fashioned frontal assault."

Ytterligare 20 år tidigare uttalar sig Paul Warburg, även han en produkt av CFR följande

"We shall have World Government, whether or not we like it. The only question is whether World Government will be achieved by conquest or consent."

Till sist, en text av professor Carrol Quigley, makrohistoriker och tidigare mentor till Bill Clinton (som blev president kort efter sitt deltagande på ett Bilderbergmöte)

"The powers of financial capitalism had a far-reaching plan, nothing less than to create a world system of financial control in private hands able to dominate the political system of each country and the economy of the world as a whole...Their secret is that they have annexed from governments, monarchies, and republics the power to create the world's money..."

Vad tror du han menar med detta ?

Du har nog vid det här laget sett den röda tråden som genomsyrar frågorna. Kan du svara godtagbart på dessa raka frågor så ska jag också förklara varför jag anser USAs utveckling vara relevant även för Europa. Fast egentligen borde du se detta bara genom att studera kopplingarna mellan händelserna ovan.

Om du så gärna vill se dessa händelser var för sig så kan du ju kommentera dem var för sig också.

Posted on: 2007/6/17 23:53

Anonym
Zink tom. påstår tex. att det finns inget NAU

www.spp.gov
http://www.judicialwatch.org/6315.shtml

See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

novax wrote:

Det är de som använt de Guomligt inspirerade idéerna i handling som gjort det.

VAD har vi inte att tacka sådana kämpar som; Lars Adelskogh, Juri Lina, David Icke, David Irving, Robert Faurisson, Alex Jones, Cindy Sheehan, Vera Schreibner, Henning Witte, Victor Marsten, Michelangelo, Rembrandt, Da Vinci, Shakespear, Bach, Beethoven osv osv.

Bennybear börjar bli varm nu... hehe...

Jag säger att det är väldigt fult och onödigt att skriva skit på forumet mot andra som är medmänniskor. Du vet inte vem zink är - han får även andra till att minska felaktigheter som de annars hade anammat. När det i onliners mm bara skrivs in massa invektiv med grova uttryck som man kan vänta sig från drogare, psykiskt sjuka, onda människor eller non human things - då är det inte bra. Hur skulle forumet sett ut utan zzz:s?

zink skriver det han tror på - det är min uppfattning. Så jag kan inte hålla med om att han motarbetar sanningsspridning.

I listan där nera skulle jag vilja ta med Paris Hilton, om det går. Hon har kämpat fett.
JUst detta fick mig.... - det är min uppfattning. Så jag kan inte hålla med om att han motarbetar sanningsspridning.

Novax jag hoppas du har fel ..zink skriver det han tror på
Om det är så DU kan ha rätt,och om du har det då är det fan ta mig illa ursäkta svordomen . Men då är det illa på rigtigt

Posted on: 2007/6/18 6:15

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Quote:
Jag rekommenderar dock er alla att lägga energin på andra människor som kan ta emot informationen och kanske göra nåt vettigt av den..som att skapa sig en ny världsbild!

TeBe, det är det jag egentligen bestämde mig för att göra för ett bra tag sedan. Men när Zink väl började ge sig in i diskussioner om de riktigt smaskiga detaljerna i agendan så lät jag mig dras in i en kamp om att åtminstone få honom att fundera på sakerna. Inte kunde jag tro att dokument och uttalanden som visar en klar agenda för något skulle förkastas som irrelevant i diskussionen.

Det är ju lönlöst och tråden verkar numera handla om hur vi är mot Zink rent allmänt....

Jag ger ett generellt svar. Folk kan påstå vad som helst nu och under historien. Detta har ingen större betydelse om det inte händer något som i samhället visar att påståendena har fog för sig. Dessa händelser i samhället ska gå att visa på annars kan man inte påstå att de folk tidigare har uttalat har fått någon effekt. En händelse är inte ännu ett nytt uttalande utan att något av det som uttalats verkligen har inträffat eller finns som tydligt begrepp i samhället så man kan visa att det påverkar folk.

Om man i stället menar att de folk har uttalat sig om nu och tidigare i historien är ett framtida samhälle som inte ännu inträffat så handlar det enbart en tolkning av folks uttalande och inget annat då ingenting i samhället ännu har hänt av de påstådda som ska hända och inget vet med säkerhet vart den framtid utvecklingen tar vägen.

Det var ingen som kunde förutse murens fall 1989 och den utveckling som skedde senare. Nu är det Kina och Indien som är på gång vilket kan göra att alla citat från USA kan visa sig helt sakna betydelse om några år.

Anonym
Quote:

Det var ingen som kunde förutse murens fall 1989

Sovjetunionen har man alltid varit tvungen att subventionera, tillslut så tröttnade vissa på sin modell eftersom alla ryssar helt enkelt började endast låtsas arbeta när sovjetstaten låtsades betala.

Det är inte lätt när folk inte tror på sina ledares ideologi, Sverige är mycket mer framgångsrikt i det avseendet.

Anonym
Quote:

disinfo wrote:
Quote:

Det var ingen som kunde förutse murens fall 1989

Sovjetunionen har man alltid varit tvungen att subventionera, tillslut så tröttnade vissa på sin modell eftersom alla ryssar helt enkelt började endast låtsas arbeta när sovjetstaten låtsades betala.

Det är inte lätt när folk inte tror på sina ledares ideologi, Sverige är mycket mer framgångsrikt i det avseendet.

Fullständigt obegripligt inlägg.

Murens fall startades av att en östtysk tjänsteman sa att det var fritt att resa utomlands för östtyskar. Orsaken var att Ungern tillät sina medborgare att resa utomlands och östtyskar började använde den vägen för att ta sig till väst. Ingen östtysk stannade kvar för att kontrollera om det tjänstemannen sade var korrekt utan skyndade sig till gränsen och resten är historia som man brukar säga.

Det gjordes försök att ändra på uttalandet från östtysk sida men då var det för sent.

Anonym
Mmmm, varför kan man då läsa i historie böckerna hur wallstreet och rothshild finansierade bolsjevikerna ifrån dag 1.

http://reformed-theology.org/html/boo ... revolution/chapter_04.htm

CIA direktör påstår på history channel hur de såg till att Mao tog över och inte nationalisterna.
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 904buchanantranscript.htm

Jodå, det var ett helt obegripligt inlägg, men endast för dig som inte förstår varför monopol "kapitalister" vill avskaffa all konkurrens och koncentrera all makt till sig sjäva.

Snart påstår du säkert att kommunismen bara helt spontant uppstod och helt spontant bara försvann, lika så nazisternas krigsindustrier som bara spontant uppstod på några år efter en förlust i ett världskrig och en hyperinflation.

Zink, är du en sådan där tillfällighetsteoretiker? (Fast tror man att byggnader kan helt enkelt bara pannkaka ihop för första och enda gången någonsin i historien så förvånar väl inget?)

See User information
Du ska tala om att "sväva på målet", Zink ? Ett generellt svar på väldigt raka frågor. Varför har du ingen uppfattning om sakerna var för sig ? Du vill ju så ogärna se en helhet i det jag lägger fram så nu frågar jag på var och en av sakerna.

Tror du verkligen att jag kan presentera ett ultimat dokument som beskriver över hundra år av anpassningar av samhällssystemen ? Tror du att något som införs gradvis kan visas i svart och vitt som om du skulle få det paketerat och hemskickat till dig ? Slutsatserna dras ju genom den analys av världshändelser som skett genom tiderna. De förändringar som borde synas även för dig sätter du alltså åt sidan som något irrelevant.

Du vill ha exempel på nutiden ? OK, i dagsläget är england EN underskrift ifrån att binda sig till EU i konstiutionell mening. Detta gäller troligen fler länder då man ogärna uttalat sig om dessa saker. England delas sedan upp i s.k EU-regioner som mer eller mindre kommer att lyda under Bryssel. Vad har vi mer ? Visst ja, en uppenbar ovilja hos eliten att representera sin befolkning vad gäller införandet av en EU-grundlag. Folkomröstningar har talat sitt tydliga språk vad gäller en kraftigt negativ inställning till något så befängt som en europeisk grundlag som skulle stå över våra nationella lagar.

Så herr "jag kan inte se några tecken på en framväxande världsregim och kontrollsamhälle". Hur tolkar du begreppen, EU-president, EMU, Konstitution, EU-armé. Vidare, hur tolkar du att fördragen skrivs utan folks vetskap och insyn ? Hur ser du en valmöjlighet i att såväl Sossar som Moderater har en positiv syn på EU, dess expansion och sverige som alltmer blir en lydstat till Bryssel ? Hur tolkar du att EU-kommissionen driver sina frågor undanskymda från dig och övriga s.k EU-medborgare samtidigt som de inte ens är folkvalda representanter. Hur tolkar du de nya restriktionerna för protester ? Hur tolkar du ett flertal skott i huvudet på en oskyldig elektriker ? Hur tolkar du elitens kåta inställning till övervakning med åsidosatta rättigheter till privatliv i syfte att "skydda oss mot terrorister" ?

Hur tolkar du NSSM-200 och förslagen på befolkningsstagnering för att värna om USAs nationella säkerhet ? Hur tolkar du NÅGONTING ?? Har denna utveckling gått dig fullständigt förbi när du sitter där och tar världen för given ?

Sedan upprepar jag än en gång min fråga till dig angående Rockefellers massmediekommentar. Du slingrar dig med att dessa uttalanden jag visat skulle basera sig mer på en föraning och inte en faktiskt händelse. Men det är uttalandet ska du inte få chansen att förkasta så lätt. Han spekulerar inte här, han är säker på sin sak och man kan se att enligt honom går planen som förväntat.

"We are grateful to the Washington Post, The NY Times, Time Magazine, and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discresion for almost 40 years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicitiy during those years.

But now the world is more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supra national sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries."

Vad tror DU att han menar med detta ?

Posted on: 2007/6/18 13:34

See User information
Zink har väl antagligen åkt för att förfråga sin "handlers" på Styuelsen för Psykologiskt försvar för att få de rätta orden att lägga i sin mun INNAN han kan svara på ditt inlägg Icehorn.

Så det är bara att vänta......

Posted on: 2007/6/18 15:52

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper